GreatMoving Sweden AB

4.0 i betyg av av 26 omdömen

Läs vad 26 kunder tycker om GreatMoving Sweden AB

• 2019-02-19

Åsa Liljegren skrev om GreatMoving Sweden AB
    För den som inte orkar läsa hela, en sammanfattning; värsta flytten någonsin.

Först bokade jag i god tid ett datum för att få flyttkartonger levererade hem. De skulle komma på måndag eftermiddag, precis en vecka innan flytten. Åkte hem från jobbet vid 15, väntade förgäves. Inga flyttkartonger.

Pratade med firman nästa dag. Fick ingen förklaring och de kunde inte komma på tisdagen men däremot på onsdag efter 15. Samma sak, åkte hem tidigt, inga kartonger dök upp. Nu började det kännas stressigt, 5 dagar till flytt och inga kartonger.

Samma sak igen, ingen förklaring förutom "det har varit kaos här". På torsdagen fick jag lämna jobbet tidigt igen och den här gången dök de faktiskt upp. Men förseningarna gjorde att hela min planering inför flytten blev totalt förstörd.

Flytten var inbokad till kl 10 på måndagen. 9:30 ringer någon och säger att de är försenade en halvtimme. Kl 12:00 ringer någon annan och säger att de är hos mig om en halvtimme. 13:30 dyker två killar upp. De är inte ansvariga för flytten utan ska bara hjälpa till säger de, och börjar bära ner alla mina flyttkartonger. En timme senare står 70 flyttkartonger staplade i trapphuset innanför porten och blockerar 3/4-delar av trappan, barnvagnsrampen och postfacken. Där får kartongerna stå, eftersom de inte har någon bil med sig. De ringer och kollar, den ska komma om en timme.

Ingenting händer. Mina flyttkartonger står i trappan fram till efter klockan 16, då det dyker upp en ensam kille i en skåpbil hyrd på Circle K. Alltså dryga 6 timmar efter avtalad tid. Hyrtiden för den bil jag hyrt för att kunna åka med flyttlasset är vid det här laget slut. Under hela tiden när jag ringer firman får jag höra att de är på väg, de är hos mig om 5 minuter.

Under flytten tappas en soundbar i golvet och går sönder, ramen till en tavla spricker och ytan på ett matbord skadas. Det är stressat och ingen bryr sig om märkningen på kartongerna som talar om ifall de ska in på bottenvåningen eller källarvåningen.

Fakturan på 4600 kronor dyker upp nästa dag. Jag bestrider den pga förseningarna och skadade saker. De erbjuder mig 1000 kronors avdrag på fakturan. Jag tackar nej och vill veta hur deras rutiner ser ut kring skadat bohag. Tänker ju att de givetvis har försäkringar.

Efter det här hör jag ingenting på några veckor. Det är jul och vi köper ny ram och bord på IKEA, vi vill fixa i ordning det nya boendet.

Då dyker en inkassofaktura upp. Inte på beloppet 4600 kronor utan på 8700 kronor. RUT är inte avdraget. Intressant. Kontaktar dem och undrar vad som pågår. De påstår att fakturan inte alls ska gå till inkasso och att RUT givetvis ska dras av. De vet inte vad som hänt. Jag tar upp ersättning för försening och skadade prylar igen, får efter en stund ett SMS med länk till Blocketannons på likadan soundbar och frågan "blir den här bra?". Svarar att om det är på det sättet deras ersättning fungerar tar jag hellre ett avdrag på fakturan trots allt. Bord och ram orkar jag inte ens diskutera.

Ett par veckor går igen utan att jag hör något. Sedan kommer en betalningspåminnelse på fakturans ursprungliga belopp 4600 plus påminnelseavgift. Nu är den betald och jag lämnar gladeligen denna recension så som jag uppmanades i det automatiska mailet med fakturan.

Tyvärr gick det inte att lämna sämre betyg än en etta. Läs mer
  • Eva N

2019-01-30

Eva N skrev om GreatMoving Sweden AB
    Mycket mycket nöjda. Väldigt trevliga och snabba kollar Läs mer
  • Maro T

2019-01-24

Maro T skrev om GreatMoving Sweden AB
    Jag blev själv rekommenderad till GreatMoving av några vänner som flyttade till Strängnäs. Är tacksam för att jag fick GreatMoving rekommenderat till mig. Jag är nöjd med deras arbete.
    De var punktliga, snabba, noga för att inte bli skador på möblerna, ärliga och sist men inte minst trevliga. Rekommenderar varmt till alla som vill veta mer om GreatMoving och speciellt kommer jag att rekommendera till alla mina vänner och bekanta. Tack GreatMoving för ett bra arbete. Lycka till Läs mer
  • Ina C

2019-01-21

Ina C skrev om GreatMoving Sweden AB
    Mycket nöjd! Segei och Ilia gjorde ett fantastiskt bra jobb. Läs mer
  • Maria L

2019-01-18

Maria L skrev om GreatMoving Sweden AB
    Bra service, allt gick smidigt! Läs mer
  • Elisabet B

2019-01-15

Elisabet B skrev om GreatMoving Sweden AB
    Jag har flyttat ett antal gånger i mitt liv. Jag har aldrig förut fått så bra service. Killarna jobbade hela tiden, och bar utan kommentarer. Jag tyckte att de behövde paus, när de hade jobbat många timmar i sträck, så jag bjöd dem på lite dricka och nån bulle, och de blev otroligt glada för det. De är inte så duktiga på svenska - bara lite, men de kan lite engelska också, och med lite god vilja fungerade det jättebra. Jag anlitar dem gärna igen! Läs mer
  • Agnes C

2019-01-10

Agnes C skrev om GreatMoving Sweden AB
    Detta var första gången jag använde en flyttfirma och jag skulle flytta hela mitt bohag från Stockholm till Göteborg. Jag var nervös, men allt gick väldigt smidigt! Killarna som kom var väldigt vänliga och jobbade stenhårt, och trots att de inte talade så mycket svenska så gick det bra på alla sätt och vis. De höll också kontakten under färden och meddelade när det var cirka en timma kvar till deras ankomst i Göteborg. Jag är jättenöjd - och ska jag flytta långt igen kommer jag ringa dem igen. Läs mer
  • 2019-01-08

Elisabeth J skrev om GreatMoving Sweden AB
    Flyttat rätt så många gånger och aldrig hittat en bra flyttfima, tills NU! Supernöjd!! Mest hjälsamma, hårt arbetande och service minded killarna jag har träffat.
    Kommer anlita igen! Läs mer
  • 2018-12-22

Ulla B skrev om GreatMoving Sweden AB
    Trevliga, hjälpsamma killar!
    Jättenöjd med flytten!
    Rekommenderas Läs mer
  • 2018-12-18

Thomas S skrev om GreatMoving Sweden AB
    Vi är mycket nöjda. Flyttfirman kom i tid. Trevligt bemötande hela tiden. De skyddade objekt som behövde skyddas. Vi fick extralådor som vi saknade. Vi bad om en riktigt stor lastbil som också kom. Och ett riktigt bra pris dessutom Läs mer
  • P

2018-12-18

P skrev om GreatMoving Sweden AB
    Tyvärr kunde de inte läsa. Allt som skulle upp på vinden stod i vardagsrumnet vilket innebär extra jobb för mig.
    Tunga möbler stod i garaget som jag fick släpa in i huset.
    Skador på teakmöbler. Försvunna saker. Läs mer
  • 2018-12-17

Franciska T skrev om GreatMoving Sweden AB
    VARNING! De kom inte när de skulle. De gick heller inte att få tag i dem. Min flytt blev en helvetesresa under 4 dagar. Mina saker har lastats och lossats två gånger, en gång på fela adress en gång på rätt adress. Jag trodde på riktigt att företaget var ett luftslott och alla mina saker var borta under flera timmar. De skyller ifrån sig och menar på att jag hade mer saker än normalt. Då ska tilläggas att jag hade otaliga samtal med företaget om mängden, där jag också fotade för att beskriva. Nu förhandlar vi om priset och jag har erbjudits en löjligt liten summa för inkomstbortfall under en dag då jag fick vara samordnare för dom stället för att jobba, 5 man som stod och väntade för att hjälpa mig när dom kom på lossningsdagen, ett gediget samordnande under 4 dagar. TA INTE DENNA FIRMA. Killarna som flyttade var dock fantastiska, det är "ledningen" som är ett kaos. Läs mer
  • Maria H

2018-12-14

Maria H skrev om GreatMoving Sweden AB
    Jag anlitade er. Vi kom överens om dag o tid, dök upp 3 tim efter utsatt tid. Fick själv ringa och jaga rätt på om det skulle komma någon bil överhuvudtaget. Erbjöds ej någon kompensation, fick själv driva igenom en sänkning. Fakturan som kom var dyrare än överenskommet. Varning för denna firma Läs mer
  • 2018-12-06

Verifierad kundrelation
    Andrea S skrev om GreatMoving Sweden AB
    VARNING!
    Blufföretag som inte dök upp på flyttdagen och gjorde sig fullständigt otillgängliga.
    Pga av dem kunde jag inte genomföra min flytt som planerat och åkte på merkostnader på flera tusen kronor, när jag fick lösa min flytt på annat sätt.
    Kommer aldrig någonsin rekommendera detta företag så länge de är verksamma! Läs mer
  • 2018-11-21

Lena A skrev om GreatMoving Sweden AB
    Det är verkligen Greatmoving !
    Jag är mer än nöjd ! Killarna som jobbar på firman som heter Ili och Max är super bra , artiga och proffessionella . Allt plastad och på plats utan skador !
    Jag rekommenderar alla dom vill greatmoving att anställa den firman för de är ärliga på deras namn😄👍 Läs mer
    Lena A gillar detta
  • 2018-11-09

Jessica H skrev om GreatMoving Sweden AB
    Superbra. Bästa priset dessutom. Trevliga och proffsiga, håller vad dom lovar. Jag har inget att klaga på och rekommenderar denna firma//
    Jessica Läs mer
  • Matte J

2018-11-07

Matte J skrev om GreatMoving Sweden AB
    Jätte nöjd med killarna.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-10-30

Kia B skrev om GreatMoving Sweden AB
    Vi var mycket nöjda med ett väldigt noggrant och bra utfört arbete!!! Killarna var väldigt noggranna med möblerna och plastade och demonterade mm.

Stort tack GreatMoving killarna!! 👍🏻 Läs mer
  • 2018-10-16

Hanna C skrev om GreatMoving Sweden AB
    Tack för all hjälp i samband med vår flytt mellan Stockholm och Norrköping. Vi är såå nöjda! Fantastisk service, trevliga människor, snabbt och effektivt jobb, otroligt prisvärt. Vi rekommenderar er varmt till både vänner och familj. Det blir helt klart er vi bokar inför nästa flytt, även om vi hoppas det dröjer till nästa gång :-) Läs mer
  • Thilda F

2018-10-01

Thilda F skrev om GreatMoving Sweden AB
    Kan varmt rekommendera! Trevliga, effektiva, noggranna och pålitliga killar! Och dessutom till ett bra pris! Läs mer
  • Carolina B

2018-10-01

Carolina B skrev om GreatMoving Sweden AB
    Supernöjd! Så himla hjälpsamma och noggranna. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2018-09-26

Toran A skrev om GreatMoving Sweden AB
    Otroligt nöjd! Punktligt, bra bemötande, gott samarbete, trevliga killar, snabb och smidig flytt. Oerhört nöjd. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Lovisa N

2018-09-25

Lovisa N skrev om GreatMoving Sweden AB
    Jättenöjd! Vi rekommenderar GreatMoving. Läs mer
  • Kjell A

2018-09-06

Kjell A skrev om GreatMoving Sweden AB
    Vi är jättenöjda med denna flyttfirma! Höll avtalad tid perfekt
    Och mycket trevlig och proffsig personal ! Läs mer
  • Veronica I

2018-09-06

Veronica I skrev om GreatMoving Sweden AB
    Effektiva, proffsiga och trevliga killar! Bra organiserat och ordningsamt - jag är supernöjd! Läs mer
  • 2018-08-30

Noi O skrev om GreatMoving Sweden AB
    Fantastisk service!
    Dom var jätte trevliga och hade bra tålamod!
    Dom var även väldigt noggranna i sitt arbete och proffesionella. Läs mer

Bästa flyttfirmorna i Stockholm:

Katarina S Katarina S tycker: