Ärendet är preskriberat. Bilen (renault) krockades 2023-11 varpå ett försäkringsärende blev godkänt för reparation. Hedin Uppsala fick uppdraget. Det tog alltså från 2023-11 till 2024-04 tills dess att bilen blev klar. Vid uthämtning var bilen uppenbart inte körbar och bilen lämnades in åter igen. Detta är ett fall där hela service-affären blivit godkänt i förväg av försäkringsärendet och trots det kan inte företaget leverera.
Hedin Bil Uppsala
13 omdömen om Hedin Bil Uppsala
Fick ett bud på min Renault clio 0.9 tce euro 2015. Efter att dom kollat igenom bilen noggrant så fick jag det beloppet dom hade sagt. Snabb och smidig affär och ett trevligt bemötande, jag ÄR mycket nöjd och kan med gott samvete varmt rekommendera viköperdinbil.se 10 poäng av 10 möjliga! //BoråsReidar
Jag besöker Hedins MB verkstad för att laga helljusfunktionen Efter 5 besök kvarstår felet,jag ger upp.Åker till Höglunds [MB Norrtälje] dom fixar de hela på 20 min.Talande för Hedins dåliga verkstad [usel].Jag får inte ens en ursäkt för detta totala misslyckande regnrPWJ04S
Jag har försökt att få telefonkontakt med säljare under flera dagar och väntat som plats nummer ett, men gav upp efter 20 minuter
Juliano var otroligt professionell i sitt bemötande, lät oss kolla runt själva och fanns hjälpsamt i bakgrunden. Han är pedagogisk och gav ett bra underlag på bedömning av min inbytesbil. Juliano är även väldigt flexibel och lösningsorienterad och hjälpte till att hitta ny försäkring, beställa registreringsbevis och då verkstan var stängd på lördagen när jag var där så körde han t.o.m. hem min nya bil på måndagen och tog då inbytesbilen därifrån. Sammanfattningsvis en supersmidig affär och femstjärnig service!
Vi besökte Hedin Bil Uppsala 8/7 redan vid receptionen blev vi vänligt bemötta vi hade bokat tid med Abdo och pratstunden med honom var mycket bra som leder till en ny affär i augusti är en mycket nöjd kund som besökte ett mycket professionelt företag .Bor själv i Gävle med hedins bavaria som granne men åkte ändå till Uppsala Peter och Ulla ljung Gävle
Dem är ingen och litar på riktigt dåligt företag som dröjer alla processer med flytt och svarar inte när det är viktigt för kund. Rekommenderas ej
Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service känsla! Den här säljaren vet hur en kund vill bli bemött. Rekomenderar Fordonsbolaget till alla!! Här gör du en trygg och smidig affär.
Bokade tid för att åtgärda att elkabeln inte gick att få in. Då jag kom sa mottagande att jag hade bokat för att åtgärda att bilen inte tog emot laddning. Jag korrigerade men när jag sedan hämtade ut bilen sa man att bilen tog emot laddning.... Det var ju INTE det jag hade sökt för. Tvingades att betala 550 för ingenting! Urdåligt!! Oseriöst!
Vi hade skada på höger baklykta på en Mercedes Glc 2021, då vi bor 4mil från Hedins i Uppsala och bilen används i tjänst så synkade vi servicen på bilen i samband med att reservdelen hade anlänt. Vi bokade hyrbil och allt skulle åtgärda, vi lämnade bilen på kvällen innan och hämtade hyrbilen samtidigt. På morgonen då allt skulle åtgärdas ringer de och informerar att delen inte va på plats. Efter ytterligare 2 tillfällen med samma tillvägagångssätt så har vi nu efter 4 månader och 3900kr i utlägg på hyrbil(extra) fått bilen...
Riktigt bra bemötande från trevlig och bra säljare. Vi kände oss sedda, höra och bekräftade från första början. Kan starkt rekommendera firman om ni vill göra ett tryggt och seriöst köp av bil. Tack för en riktig bra bil affär!
Bokade tid för service på hemsidan. Offert utlovas inom 2 dagar. Ingen offert kom trots minst två mail påminnelser till den mailadress som uppgavs på bokningsbekräftelsen. Efter en vecka bokade jag av. Ingen bekräftelse på det heller. Samma dag som servicen var bokad ringer verkstan och undrar var bilen är. Det blir service påagnat håll för min del.
Min Nissan var till 2 verkstäder innan Hedin Bil Uppsala, verkstäderna sa att det är växellådan som är trasig. Min bil bärgades till Hedin Bil i Uppsala 10/5. Fick tillbaka den idag 21/7. Först lagade de Kamkedjespännaren och ringde och sa att den var klar. Bilen hämtades och hade samma fel som tidigare och fick bärgas tillbaka till verkstaden. Ingen återkoppling på hela tiden, utan vi fick själv försöka få tag i någon, som visste någonting (vilket inte var lätt). Efter ett antal samtal ringde de och sa, att de hade leveransproblem...
Vi hade låga förväntningar då vi kom till Haninge bilpark för att titta på en bil vi sett på Blocket efter att vi vart runt i en månad och tittat på bilar hos flertalet andra bilfirmor i Stockholmsområdet så var erfarenheten inte bra. Hos Haninge Bilpark träffade vi den första bilsäljaren vi någonsin fått bra service av och samtlig önskad information ifrån. Artura ingav starkt förtroende var mycket serviceminded. Vi fick all information vi önskade och snabba svar både på plats och gällande de efterföljande frågorna. Vi är otroligt nöjda över vår affär och glatt överraskade av att det faktiskt finns ärliga och bra försäljare. Här är kunden i fokus och kontakten enkel. Kan varmt rekommendera Haninge bilpark och Arturas service och vill härmed också tacka Haninge bilpark och Arturssons för att vi är supernöjda! Jennie Norlin med familj
Jag köpte min helt nya Mercedes 2018 båda jag och min gumma är jätte nöjda varje gång bilen varit på servis bra kund support och att man är trevlig i bemötandet betyder att dom är trevliga i bemötandet en win win situation som sagt Hedin bil Uppsala behöver mer beröm
Jag lämnade min bil på deras verkstad för service. Jag bad dem att kolla på stenskottet jag hade på framrutan. När jag hämtade bilen 3 timmar senare hade stenskottet blivit en spricka. Fick väldigt dåligt bemötande när jag sa till dem att det var ingen spricka när jag lämnade bilen hos dem. Deras svar ”Du vet det är varmt och kallt numera. Det kanske hände på vår parkering”. Sedan frågar dem mig om jag skulle vilja boka tid hos dem för att bytta framrutan. Och de tycker att jag ska stå för självrisken. Jag skulle absolut INTE rekommendera det här stället.
Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍
Lämnade in bilen för att få ett gasintyg inför besiktningen, fick tillbaka en bil med körförbud och en offert om 185.000:- för att byta hela gassystemet! De påstod att det läckte, att det var fel på gasklockan och genomrostade tankar. Jag tog den till en bilmek som faktiskt kan nåt om gasbilar för en second opinion och det var inget fel på min bil!!! De gick igenom den med läckagespray och hittade ingen läcka. Den sk rostiga tanken var en komposittank som satt under en kåpa med väldigt lite ytlig rost på. Jävla tomtar!
Sjukt! Har varit i kontakt med en Nicolina Marklund på verkstan i Uppsala och varje gång jag påpekar och invänder mot arbetet som har gjorts så lägger hon bara på luren. När jag in formerar den s.k. personalansvarige så gör denne samma sak. Lägger bara på luren. Vad Hedinbil menar egentligen: "lyd & betala och gör som vi säger eller håll bara käft" Sanslöst
Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jätte trevligt personal.