Helmia Bil AB

1.5

4 omdömen om Helmia Bil AB

Åke Mikael F
Skrev om Helmia Bil AB

Lämnade in bilen för service. Efter ca 2 månader började oljelampan lysa så jag fyllde på 0.5 liter som den ville ha. Veckan efter ville den ha ytterligare 0,5 liter. Då jag felsökte visade det sig att oljepluggen kunde skruvas loss för hand!! Kunde blivit en dyr historia pga en klåpare till ” serviceman”

Ola S
Skrev om Helmia Bil AB

jag lämnade in min Volvo för efterbesiktning av parkeringsbromsen låg på på ett bakhjul, Bilia vägrade bara byta pbromsbackarna de ville byta skivor, klotsar och pbromsbackar. Så de följde inte avtalet som jag skrivit under före. USELT VARNING FÖR DESSA SKOJARE

Sebbe K
Skrev om Helmia Bil AB

Köpt mig en bil här, och kunskapen var inte speciellt stor av säljaren (dock ingen volvo, men ändå). Summa kardemumma av det hela så är det ett helt okej bemötande och bra service. Tack

Volvo Ä
Skrev om Helmia Bil AB

Totalt värdelös verkstad! De förstörde min växellåda efter ett oljebyte. Efter mängder av samtal lyckade vi överbevisa dem och så efter 5 veckor fick jag tillbaka bilen. Inte en enda ursäkt fick jag, varken från så kallade "verkstadschef" eller servicechef. Aldrig mer Helmia! Definitivt inte i Karlskoga!