Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Vallentuna Holmström Bygg och Entreprenad AB

Holmström Bygg och Entreprenad AB

Högdalavägen 21, 186 40 Vallentuna — Visa karta

Holmström Bygg & Entreprenad AB utför alla typer av byggjobb och håller främst till i norra Stockholm.

Vi har alla yrkesbevis som träarbetare och utför därför i huvudsak snickeriarbeten/renoveringar/ombyggnationer men har även koll på hela kedjan vid större projekt.

Vi erbjuder så kallad helentreprenad och kan därför lösa alla frågor ni har.
Tack vare stadigt samarbete med rörande entreprenörer såsom plattsättare, rörmokare, elektriker, målare, plåtslagare, markarbete kan vi hålla i hela projektet från rivning till nyckelfärdigt hus.

Allt vi vill är att du som kund ska bli nöjd och det syns i vårt arbete.
Kommunikation och en positiv inställning kommer man långt med har vi märkt.
Vi är därför alltid trevliga, hjälpsamma men framförallt intresserade av vad ni har för önskemål och visioner.

Hör gärna av er om ni har ett projekt som ni vill starta eller bara byta en dörr.
Vi kommer ut och kollar på plats vad det rör sig om och tar fram en prisbild samt tidsplan så tar vi det därifrån.

mvh
Jonathan Holmström
info@holmstrombygg.se
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 11 kunder tycker om Holmström Bygg och Entreprenad AB

• Sara A
    Sara A skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Holmström Bygg & Entreprenad AB har visat prov på en oerhört hög nivå av professionalism i uppförandet av vår 100 kvm stora altan. Vi är imponerade över resultatet och alla väl genomtänka delar samt detaljer. Vi uppskattade även att som kund få bolla olika idéer under arbetets gång för att få hjälp med att hitta en lösning på altanen som skulle bli så bra som möjligt för oss. Ingen fråga var för liten och det kändes hela tiden tryggt. Bemötandet och kommunikationen har även varit kanon från början till slut. Vi kan varmt rekommendera er att anlita detta företag. /Sara och Björn
  • Peter A
    Peter A skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Holmström Bygg och Entreprenad hjälpte oss med en +70 m2 altan på sommarstället i Norrtälje. Altanen byggdes i vinkel i sluttande plan. Detta tillsammans med berg i dagen och stora stenar gjorde det svårt att bestämma exakt utformning innan arbetet påbörjades. Vi fick väldigt bra input från Jonathan som kom med förslag och rekommendationer löpande under byggtiden.

Kommunikationen fungerade väldigt smidigt - det var enkelt att få kontakt med Jonathan och om han var upptagen ringde han alltid upp omgående.

Arbetet är professionellt utfört, tidplanen höll och det syns att gänget har en känsla för detaljer. En bonus var att byggplatsen städades efteråt. Vi är mer än nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera Holmström Bygg och Entreprenad.

Mvh,

//Peter Argin
    2017-10-07 Jonathan H svarar Peter A
    Vad kul att höra Peter!
    Det blev verkligen en bra altan och jag hoppas att den här tjänat sitt syfte i sommar.
  • Lars N
    Lars N skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Behövde hjälp med en större renovering av badrum, tvättstuga, kök, vardagsrum och hall. Ville även ha en byggare som håller ihop alla entreprenörer och när dom ska in och göra sitt. Då hustrun i familjen har astma hade vi även önskemål om att en stor del av jobbet skulle ske under semestern.
    I prisförslaget ingick en beräknad kostnadsbild med en uppskattning av vissa materialkostnader. Vi valde ett kök från IKEA och köpte det samt annan material som armaturer, garderober, separat. Dessutom lämnade vi detaljerade önskemål om kakel, klinker, handfat, kranar mm. Vi hade även i förväg lämnat ritningar på rummen och en detaljerad förteckning på vad som skulle göras. Rum för rum. Holmström Bygg föreslår att vi ska köpa på löpande räkning då det är lättare att ändra arbetet om något skulle hända. Vi slipper då förhandlingar mitt i byggtiden. Vi beslutar att ta rådet.

Holmström fick mot bakgrund av eventuell fuktskada i badrummet och tvättstugan starta 2 veckor tidigare medan vi bor i sovrummen som vi ommöblerat för att passa. När vi åker på semester startar resten av renoveringen. De flesta frågorna som uppkommer löser vi före semestern och sen per telefon ett fåtal gånger sedan.

Vid återkomster från semestern är det mesta gjort och vad vi förstår behöver Holmström vänta in de andra entreprenörerna då de haft semester vid olika tidpunkter under sommaren.
    19/6-11/9 och vi väntar på en entreprenör.

Holmström Bygg har kunden i fokus och är mycket serviceminded. Lätt att ha att göra med och framförallt snabba. De har föreslagit tilläggsköp (trapprenovering, säkringsskåp) som vi accepterat och det har fallit väldigt bra ut med andra entreprenörer som de anlitat. De ha hållit sig inom prisförslaget med timmar och vi har haft en god kommunikation runt extra kostnader pga otydlighet från bägge håll från andra entreprenörer i vissa delar. Det blir då lätt att skriva en lista på slutet som innehåller lite tillägg som de kommer och ordnar snabbt på några timmar.

Vi rekommenderar dem varmt.
    /Lars och Ulla-Britt, Täby.
    2017-09-11 Jonathan H svarar Lars N
    Tack för lovorden Lars och Ulla-Britt.
    Stor del av vad som gjorde att jobbet gick så smidigt var också er otroliga tydlighet gällande idéer, ritningar och önskemål.
    Alltid smidigt och roligt med ett fungerande samarbete!
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Vi fick hjälp m att renovera en 60 år gammal ekdörr vilket vi blev mkt nöjda med. Vi bytte ut 4 fönster till 2-glas delvis fasta i köksavdelningen. Vi är mkt nöjda m arbetena, kan varmt rekommendera Holmström Bygg o Enteprenad AB.
    Hälsningar
    Gunilla Lilljeqvist
  • Oskar N
    Oskar N skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Lyhörda och pålitliga! Kommer i tid och gör ett bra jobb.
    Totalrenoverade köket med hjälp av Holmström och det gick som en dans.
  • Michael K
    Michael K skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Jonathan och Holmström Bygg tog totalentreprenad för ombygget av vårt badrum samt en planlösningsförändring samt renovering som berörde tre rum samt en hall.
    Det gick faktiskt på kortare tid än planerat samt resultatet blev kanon!
    Givetvis förekom det saker som behövde diskuteras under resans gång, men på det hela taget så flöt det på väldigt bra.
    Vi kommer definitivt anlita Holmström Bygg även i det fortsatta renoveringsarbetet av vårt hus.
    2017-08-31 Jonathan H svarar Michael K
    Härligt att ni är nöjda Micke! Vi hörs igen när de nya ritningarna fått fotfäste och det är dags igen!
  • Tommy D
    Tommy D skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Renovering av rum efter vattenskada.
    Utförde arbetet enkelt och smidigt helt enligt överenskommelse. Smidig och enkel kommunikation.
    Städade arbetsplatsen efter utfört arbete, toppen.

// Stressad uppdragsgivare
  • Linus O
    Linus O skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Det har varit ett nöje att ha att göra med Holmström Bygg och Entreprenad, från början till slut. Planeringen och kommunikationen har varit kanon, ett tydligt upplägg med vad som kommer göras och när det kommer ske.
    Vi fick hjälp att bygga vägg, vilket vi blev väldigt nöjda med. Något som jag upplevde som överraskande bra var det minimala materialspillet, det var verkligen väl genomtänkt.
    Sammantaget har jag enbart gott att säga om min upplevelse av det hela.
  • Erik E
    Erik E skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Vi anlitade Holmström Bygg och Entreprenad att renovera och bygga om vårt brygghus. De la nytt tak och fixade till en oinredd vind.
    Ett bra och proffsigt bemötande. Bra förslag på lösningar då huset är gammalt och kräver extra omsorg. Trots många speciallösningar höll tidsplanen och det var prisvärt
    Vi kan med varmt hjärta rekomendera Holmström Bygg och Entrepenad till alla som ska göra om eller tillbyggnader.
    Erik o Inger
    2017-08-31 Jonathan H svarar Erik E
    Alltid kul med utmaningarna ett gammalt hus erbjuder och extra roligt att ni är nöjda!
  • Jan K
    Jan K skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Har anlitat Holmström vid två tillfällen, ett stort vardagsrum med platsbyggda bokhyllor och ett år senare en övervåning på en villa. Vid båda tillfällena har grabbarna skött sig ypperligt, hållit tidsplanen, kommit de tider de sagt och ursprungsofferten klarade de också. Kan varmt rekommendera dem/Jan Kirkhoff
    2017-08-30 Jonathan H svarar Jan K
    Härligt att du är nöjd Janne! Alltid kul att jobba hos er!
  • Christopher H
    Christopher H skrev om Holmström Bygg och Entreprenad AB
    Mycket bra. Gjorde vår vind. Blev färdiga inom tid (innan) och inom budget. Rekommenderas!!!!
    2017-08-30 Jonathan H svarar Christopher H
    Tack för rekommendationen Christopher! Det blev verkligen en förvandling av vindsvåningen!

Högdalavägen 21, 186 40 Vallentuna