K2 Energi AB

K2 Energi AB

www.k2energi.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till K2 Energi AB! Vi på K2 Energi AB är inte bundna till någon specifik leverantör. Detta gör att vi kan se till dig och ditt behov. Vilken värmepump är egentligen bäst för just dig? Vi tar ett helhetsansvar genom hela processen med installation och service. Våra duktiga medarbetare har mångårig erfarenhet av lyckade...

126 omdömen om K2 Energi AB

Sedan starten hos Reco 2017

Pontus M
Skrev om K2 Energi AB

I djungeln av leverantörer av bergvärmeinstallatörer stack Thomas Tarp från K2 Energi Ab verkligen ut. Han var snabbt på platsbesök, gav rediga och vettiga förslag på olika lösningar och efter det att vi bestämt oss satte processen igång direkt. Hjälpsam med vilka tillstånd som krävdes av oss som fastighetsägare, bra kommunikation genom hela processen och allting var på plats inom 6 veckor från det vi tecknade avtal, inkluderat med jul- och nyårshelger. Uppföljande samtal kring varje delmoment (borrning, slangdragning och...

Margareta W
Skrev om K2 Energi AB

Köpte en Daikin värmepump. Av fyra offertgivare valde jag Thomas Tarp och K2 Energi AB. Det var ett bra val! Bra pris, bra bemötande, snabbt och snyggt utfört arbete samt väldigt bra återkoppling. Jag rekommenderar företaget. Hälsningar Margareta Wijkström

Robert B
Skrev om K2 Energi AB

Jag fick mycket bra input av detta företag när jag skulle köpa ny Luft-Vattenvärmepump. Detta företag sitter på mycket bra kunskaper som vi som slutkund inte tänker på. Jag skulle rekommendera detta företag om man ska titta på någon form av värmepump. Jag är mycket nöjd och tackar så mycket för bra och proffsigt bemötande, fem stjärnor rakt av.

Conny S
Skrev om K2 Energi AB

Bra och proffsigt bemötande, kort leveranstid och installation av vår nya bergvärmepump, kan varm rekommenderar K2 Energi AB

Okan K
Skrev om K2 Energi AB

Jag är mycket tacksam för all hjälp jag har fått från K2 Energi. Mycket ärliga, hjälpsamma och seriösa. Vill verkligen rekommendera K2 Energi.

Louis S
Skrev om K2 Energi AB

Fick en ny bergvärmepump installerad av K2 energi. Vi fick ett trevligt bemötande av både försäljare och installatörer. Det kändes tryggt och allt gick smidigt. Dessutom blev priset precis som överenskommet. Mycket nöjda.

Erik H
Skrev om K2 Energi AB

K2 räddade min helg! Skulle ha golfavslutning med grabbgänget med middag, öl och bastu men det visade sig på fredagen att varmvattnet hade slutat att fungera och firman som hade installerat bergvärmepumpen hade inte tid att hjälpa mig. Blev av en vän rekommenderad att ringa hans bergvärmeinstallatör och de var vänliga och ordnade så att varmvattnet kom igång igen. Helgen räddad, stort tack K2 Energi

Mats Helge S
Skrev om K2 Energi AB

Min erfarenhet är att detta bolag är mkt dåligt på kundvård Verkar inte bry sig alls efter att försäljningen är klar. Kommer behöva gå till Tingsrätten och genomgå en juridisk process för att få uppfyllt det som avtalats o som varit kriterier för att återförsäljaren skulle erhålla affären mot konkurrerande företag med samma produkt i lösningen. Upplevs fullständigt ointresserad och ignorant, då man väljer att inte svara trots upprepade påstötningar under extremt lång tid. Avtalade att vintertid ge en "Garanterad värme i...

Alexander T
Skrev om K2 Energi AB

Anlitade K2 Energi för ett byte av bergvärmepump. Thomas som jag hade dialog med kändes trovärdig och professionell och jobbade med flera olika leverantörer. Efter genomgång av förutsättningarna rekommenderade han en maskin som passade just mina behov. Leverans och installation bokades in och bytet av maskin gjordes på en dag. Smidig och effektivt process. Rekommenderar K2 👍

Susanne L
Skrev om K2 Energi AB

Vi fick mycket bra hjälp av K2 Energi när vi köpte vår värmepump. Thomas Tarp var väldigt hjälpsam och förklarade pedagogiskt vilken pump som passade vårt hus bäst. Leveranstiden av pumpen var väldigt kort (vilket uppskattades mkt) och installationen gick mycket smidigt och snabbt.

Niklas H
Skrev om K2 Energi AB

Bokade in ett besök inför offert och installation av bergvärme i vårt nya hus vi renoverar. Anders på K2 kunde sina saker och gav mycket bra råd baserat på huset och dess behov. Vi vill testa att köra med frikyla från bergvärmen, vilker K2 inte rekommenderar, så vi kommer använda en annan firma. Trots detta så gav K2 och Anders mig många råd i processen framåt efter att de visste att de inte skulle ta jobbet (t.ex. tänk på detta, detta borde ni ha för att anpassa anläggning till äldre rör, ...). Var det inte för frikylan så skulle jag troligen valt K2. Känns ärligt och seriöst!

Johan Einar Simon E

Blev väl bemött från min första kontakt med K2 Energi AB. Vi letade efter en leverantör av en ny värmepump till en befintlig anläggning med jordslinga och tog in tre offerter varav vi ansåg den från K2 Energi var bäst och mest genomtänkt baserat på val av utrustning, analys av befintlig anläggning och behov för fastigheten. Installationen gick smärtfritt och nu har vi en välfungerande Bosch Compress 7800i LW/M i källaren.

Jenny F
Skrev om K2 Energi AB

Vi pratade med Thomas Tarp på K2 Energi om utbyte av vår bergvärmepump. Thomas tog sig tid och gav oss mycket bra råd inför vårt utbyte. Själva bytet gick smidigt och effektivt. Rekommenderas varmt!

Alexander G
Skrev om K2 Energi AB

Vi valde K2 Energi när vi installerade bergvärme för 9 år sedan, vi har nu skaffat oss ett landställe där K2 Energi bytte ut våra elelement till ett vattenburet system och installerade bergvärmen. Vi är så glada, allt flöt på jättebra och jobbet blev jättefint. Kan verkligen rekommendera K2 Energi och Thomas Tarp.

Katarina B
Skrev om K2 Energi AB

Om gott kundbemötande är viktigt för dig, ska du absolut välja K2 Energi. Kunskap, tålamod och vänlighet verkar vara företagets ledord. Ställ alla dina frågor i lugn och ro och du kommer att få all den hjälp du behöver.

Claes-Göran S
Skrev om K2 Energi AB

Jag visade intresse för bergvärme ( har två hus - luft/luft värmepump hus 1 + vattenburen golvvärme hus 2; ingen kulvert mellan hus) o en synnerligen professionell medarbetare klargjorde på ett trevligt sätt att befintlig anläggning förblir fördelaktigast för oss! Uppskattade hans engagemang och bemötande , underbyggda argument samt uppriktighet!

Tove Åsa H
Skrev om K2 Energi AB

Har inte anlitat dem eftersom jag redan hittat en annan leverantör när de ringde, men fick värdefulla tips och råd inför vårt byte av bergvärmepump ändå.

Kalle W
Skrev om K2 Energi AB

Hade en riktig bra diskussion med Thomas kring byte av bergvärmepump. Han hade mycket gedigen och djup kunskap i ämnet och kunde ge mig bra input vad som är viktigt vid val av pump. Det framkom många bra saker som pump företagen inte informerar om. Tack för bra input Kalle

Ali M
Skrev om K2 Energi AB

Har tidigare haft direktverkande el fick kontakt med Thomas Tarp på k2 energi och var sugen på konvertera till vattenburet samt bergvärme med borrning thomas var mycket behjälplig med allt väldigt snäll och gör allt vad han kan för att man ska bli nöjd jag kan varmt rekommendera detta företag pålitliga samt alltid redo om minsta lila problem dyker upp och löser det direkt. Jag är nöjd och daikin geo 3 bergvärme pumpen som vi fick installerat är knäpptyst och har ett väldigt bra scoop cop värde var perfekt för oss.

ANNIKA A
Skrev om K2 Energi AB

Riktigt påstridig, och då jag tackat nej till deras offert, obehaglig försäljare. Innan jag tackade nej var allt bra, kunnig och bra men, när priset blev för högt och jag tackade nej, trots tips om att ta privatlån, blev det riktigt otrevligt.

Christopher John Grenville T gillar detta
Svar från K2 Energi AB

Hej Annika, Vad bra att du tyckte att bergvärme-mötet var bra det var inte min avsikt att uppfattas vara påstridig. Lycka till med din installation av luft/vattenvärmepump.

Rami B
Skrev om K2 Energi AB

Jag fick hjälp av Thomas Tarp, riktigt bra service och han hjälpte mig direkt och förklarade bra saker för mig för att komma ner i kostnader. Jag rekommenderar verkligen K2 Energi AB !

CARL R
Skrev om K2 Energi AB

Thomas Tarp på K2 Energi har varit mycket engagerad och kunnig i samband med byte av bergvärmepump. Kan varmt rekommenderas!

Anna Linnéa Margareta E

Väldigt bra bemötande vid införsäljning, men fick inget stöd vid genomförande av borrning och installation av bergvärme i vårt hus. Gick knappt att få tag på och fattade felaktiga beslut vilket försenade processen.

Christopher John Grenville T gillar detta
Adrian M
Skrev om K2 Energi AB

Ärligt och hjälpsamt bemötande. Funderade på att installera bergvärme för att minska kostnaden i hushållselen men efter konsultation med K2 Enegi AB fick jag tips att inte installera bergvärme då det inte kommer sänka mer än det jag har idag.

Korosh S
Skrev om K2 Energi AB

Jag använde k2 för att installera en bergvärmepump plus borrning. Jag tycker att arbetet gick mycket bra, Thomas tog sig tid att komma till tomten och rådgav mig över man skulle skydda trapporna bla. Trots att det uppstod några mindre problem under arbetets gång löste arbetslaget detta väl innan betalning. Det hela utfördes inom planerad tidsram och budget.

PHILIP O
Skrev om K2 Energi AB

Kanon bra service! Thomas hjälpte mig på ett proffsigt och smidigt sätt. Kan varmt rekommendera!

Jonas H
Skrev om K2 Energi AB

Ej professionell hantering. Får ligga på för att få svar, alltid dröjsmål med diverse undanflykter. Beställda maskinen i maj, installation i början av juli. Idag 19 november är det fortfarande inte färdigställt, trots 5 återbesök- inväntar ett 6e. Deras installatör hade ej kunskap i avtalet som jag tecknat med bolaget, tex att installationen skall ske enligt i detta fall Daikins instruktioner. När jag begär kompensation för deras undermåliga leverans erbjuder bolaget nedsättning med knappt 3 % med en trevlig hänvisning till Allmänna reklamationsnämnden.

Svar från K2 Energi AB

Jag ber om ursäkt och håller med dig om att installationen kunde ha gått smidigare. Vid återbesöken som vi gjort har vi varit noggranna med att anpassat oss till dig. Jag har erbjudit dig en kompensation och det är tråkigt att du inte är nöjd med den.

Nalle S
Skrev om K2 Energi AB

Köpte en bergvärmepump, inklusive installation och bortforsling av tidigare monster. Väldigt familjärt och vänligt bemötande, med en massa bra rådgivning och förklaringar som gjorde hela processen mycket enkel från första mötet till att rätt bergvärmepump var på plats. Tacksam Kund

Stefan F
Skrev om K2 Energi AB

Mycket bra konsultations samtal. Vill inte sälja på mig lösning som inte passade trots att han hade andra lösningar på lager. Lösningar han rekommenderade var det tyvärr upp till 8 månaders leveranstid på. Mycket seriöst företag.

Philip S
Skrev om K2 Energi AB

Helt suveränt för min del. Såg annons om bergvärme och Daikin, så ringde jag och bokade besök med K2 Energi. Dom fixade allt. Och nu ser jag att det var det bästa jag kunde ha gjort när jag bytte ut mitt värmesystem i huset. Så mycket billigare med detta system än förut. Rekommenderar varmt detta bolag som entreprenör. Kenneth i Vallentuna

William A
Skrev om K2 Energi AB

En kall novemberkväll och Thomas svarade direkt. Han löste element till mig under tiden han fixade resten. Smidigt!

Staffan S
Skrev om K2 Energi AB

Vi gjorde en installation av bergvärmepump samt konvertering av radiatorer under vintern 2022. Trots utmaningar med covidsjukdom hos underleverantör gick installationen enligt förväntan. Thomas erbjöd mycket bra rådgivning avseende val av pump, borrdjup mm och levererade till överenskommet pris. Vi har minskat vår elförbrukning mer än vi räknade med och är mycket nöjda.

Dennis H
Skrev om K2 Energi AB

Proffsigt och trevligt väldigt kunnig säljare

Nicole Å
Skrev om K2 Energi AB

Från första möte till färdig installation har vi kunnat vända oss till Thomas på K2 Energi med alla våra frågor och funderingar som många ju har gällande värmesystem. Mycket nöjda med slutprodukten och vi har betydligt varmare i vårt hus samt mer och mycket varmt vatten! Vi är nöjda!

Mathias V
Skrev om K2 Energi AB

Vi fick ett väldigt bra och personligt bemötande hela vägen i vår kontakt med Thomas på K2 vid installation av bergvärme. Han tog sig verkligen tiden att lyssna på våra tankar och behov. Vi gillade även att vi hade samtliga bergvärmepumpar att välja mellan och inte var låsta till ett visst märke. 3 veckor efter godkänd ansökan hos kommunen var borrning och installation klart. Efter en dags drift upptäckte vi en rörkoppling som behövde åtgärdas. K2 var på plats samma dag och åtgärdade detta. Vi är sammantaget väldigt nöjda.

Ludvig A
Skrev om K2 Energi AB

Hade ett komplicerat projekt, liten yta för borrning, "engagerade" grannar i radhuslänga och frågvis kommun. K2 ordnade dock det hela och hjälpte till med en borrplan för hela området utan extra kostnad. Fick bra rådgivning och köpte inte mer utrustning än vad som behövdes till huset. Bra service.

Björn Mikael A
Skrev om K2 Energi AB

När andra leverantörer sa att det var omöjligt på mindre än 3 månader levererade K2 energi nyckelfärdigt till ett just pris med högsta servicenivå på en vecka!

LILIAN O
Skrev om K2 Energi AB

Tack för ett gott samarbete med att installera en ny bergvärmepump. Arbetet utfördes enligt överenskommelse och jag blev särskilt nöjd med personalen, som arbetade idogt från morgonen till sent på kvällen och till och med ville städa efter sig!

Lasse B
Skrev om K2 Energi AB

Jag är verkligen nöjd med den hjälp jag fått av K2 energi och Thomas Tarp i samband med byte av bergvärmepump. Det jag uppskattar allra mest är den proffsiga hjälpen i valet av värmepump. Det är flera ingående parametrar att ta hänsyn till som elförbrukning, storleken på mitt hus och djupet på det befintliga borrhålet mm. Vår nya bergvärmepump är nu på plats och jag kan varmt rekommendera K2 Energi och Thomas Tarp.

Oscar F
Skrev om K2 Energi AB

tis 4 jan 2022 – emottog offert per mail från Thomas på K2 ENERGI med Anbud: utbyte bergvärmepump med angivet pris mån 10 jan 2022 – Accepterade anbudet per mail tillbaka till Thomas på K2 ENERGI tis 11 jan 2022 – Thomas på K2 ENERGI svarar med att prishöjning har uppstått och han måste höja existerande offert med 5500 SEK. tis 11 jan 2022 – Avvisar prishöjningen med följande argument: Thomas på K2 ENERGI har i offerten skrivit: Anbudets giltighetstid 20 dagar från anbudets datum. Det är för mig fullständigt oetiskt...

Svar från K2 Energi AB

Hej Oscar, Tråkigt att du känner så här. Då var det bra att vi inte kom igång. Jag önskar dig lycka till med din bergvärmeinstallation. Hälsningar Thomas

EBRAHIM A
Skrev om K2 Energi AB

Thomas ringde mig dagen innan julafton och erbjöd oss bytt till Bosch bergpump vilket vi inte tänkt på förut (var mer på IVT eller NIBE). Tog sin tid och förklarade mycket om maskinen. Han tyckte att folk som kommer på hembesök försöker visa sig extra trevliga och detta behövs inte vilket jag accepterat ändå, i stället fick jag skicka kort på anläggning innan han ska återkomma med offert. Jag skickade bilder samma dag, skrev flera sms under flera dagar men fick inget svar. Jag gick igen på värmepumphemsida för att leta efter...

Fredrik A
Skrev om K2 Energi AB

Thomas från K2 har varit fantastisk från första hembesöket fram till slutförd installation av bergvärme. Saklig och duktiga på att beskriva skillnaderna mellan märken och pumpar. Vi är helnöjda med Thomas och K2 och skulle utan att tveka anlita dem igen.

Svenåke L
Skrev om K2 Energi AB

Jättebra dialog per telefon med Thomas Tarp på K2 Energi AB med initierade synpunkter på värmepumpar och installationer. Vi hade planerat för vp-byte samt borttagande av oljepanya o tank under oktober(-21) och det löste sig på bästa tänkbara sätt trots problem med komponentbrist pga pandemin. Rörmokaren dök upp på avtalad tid kl 0700 och de två killarna som skulle fixa ut o-panna o tank lite senare på fm. Vid 3-4 tiden på em var b vp, Daikin Altherma 3 10 igång och panna o tank bortforslade. Bvp verka fungera bra!

Anders S
Skrev om K2 Energi AB

Vi fick väldigt bra hjälp av Thomas vid byte av vår värmepump. Thomas tog sig god tid innan för att hitta rätt värmepump för vår del men det var även positivt att han återkom efter installationen och hjälpte till. Jag fick ett gott intryck av Thomas

Mohammad A
Skrev om K2 Energi AB

Trevliga och kunniga personal. Allt gick smidigt. Rekommenderar från hjärtat.

PONTUS E
Skrev om K2 Energi AB

Kanonsupport och service, från ax till limpa. Varma rekommendationer om K2 Energi och Thomas

Tim S
Skrev om K2 Energi AB

Bra tips, även fast jag valt annan leverantör! Gav 30 min av sin tid med tips och trix. Uppskattat!

Lars Gunnar S gillar detta
Svar från K2 Energi AB

Hej Tim, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme, synd bara att du han välja en leverantör innan vi kom i kontakt med varandra. Men vad glad jag blir att du uppskattade vårat samtal. Lycka till med din installation. Hälsningar Thomas Tarp

Lars Gunnar S
Skrev om K2 Energi AB

Han pratar en massa ovidkommande smörja om de företag han själv inte får sälja av och tycker att man skall nöja sig med hans anbud och offerter. Mitt råd är att man absolut också skall ta in minst en offert från någon av dem han inte får vara ombud för. Då blir man nog glatt överraskad av både pris och kvalite från dessa leverantörer.

Oscar F gillar detta
Svar från K2 Energi AB

Hej Lars Gunnar, Tack för din feedback. Jag önskar dig lycka till med din installation Hälsningar Thomas Tarp

Oscar L
Skrev om K2 Energi AB

Köpte ny bergvärmepump i villa. Mycket kunniga personer som tittar på vad som är bäst för huset. Mycket erfaren rörmokare.

Håkan L
Skrev om K2 Energi AB

Köpte en Daikin bergvärmepanna då den gamla blev för gammal. Bra bemötande,en snabb och korrekt installation. Kunnig personal