Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Norrmalm Kameleonten

Kameleonten

Odengatan 23, 114 24 Stockholm — Visa karta

Kamelonten på vackra Östermalm är salongen där du alltid blir omhändertagen på ett extra lyxigt sätt. Fokuset är att vi, i vår avslappnade, exklusiva miljö, ska behandla och lyfta fram det bästa i varje kund. Möta önskemål och förväntningar med resultat i toppklass. Vi använder uteslutande marknadens mest kvalitativa produkter och guidar dig genom hur du ska ta hand om ditt hår även efter besöket. Målet är att du alltid ska ha ett snyggt hår!

Läs vad 134 kunder tycker om Kameleonten

• Kikki W
    Kikki W skrev om Kameleonten
    Mycket mycket kompetent och trevliga frisörer, blir mycket nöjd varje gång! Dessutom fin och hemtrevlig salong med sötaste hundar
  • Louise R
    Louise R skrev om Kameleonten
    Märklig färgining, märkligt bemötande av personalen.
  • Josefine
    Josefine skrev om Kameleonten
    Efter att testat x-antal frisörer i Stockholm så hittade jag Jennifer på Kameleonten. Nu finns det ingen annan som får röra mitt hår. Alltid lika njöd när jag går därifrån.
  • Malin Å
    Malin Å skrev om Kameleonten
    Idas proffsiga klipp och färg gör underverk! Känner mig jättefin! Lägg till det ett vänligt och lyhört bemötande med kvalitetskänsla och ni förstår att jag inte kan annat än att rekommendera varmt!
  • matilda s
    matilda s skrev om Kameleonten
    Jag är en rätt "jobbig" kund. Har svårt att veta hur jag vill ha det, och det blir oftast samma när jag går till frisören.
    Jag hamnade hos Ida och hon frågade massa frågor om mitt hår och tidigare frisyrer och frisörupplevelser, och vad jag gillar och inte gillar. Jag kände att hon brydde sig så jag gav henne komandot och det ångrar jag inte för jag har aldrig känt mig så omhändertagen. Jag blev så nöjd och det blev bättre än jag kunnat föreställa mig. Tack. Kommer rekomendera dig för alla numera./ Matilda
  • Marieta G
    Marieta G skrev om Kameleonten
    Det var en hemsk upplevelse , aldrig mer dit
  • Peter B
    Peter B skrev om Kameleonten
    Alltid bra klippning, trevligt och välkomnande...
  • Petra J
    Petra J skrev om Kameleonten
    Jag har äntligen hittat en frisörska jag känner mig 100% nöjd med. Tack Jannice för att du stylar mitt hår. Du är fantastiskt duktig på det du gör, sluta aldrig med det. Rekommenderar starkt denna salong, och alla tjejer som jobbar där.
  • Hanna
    Hanna skrev om Kameleonten
    Fann salong Kameleonten på Instagram och älskade bilderna på resultaten. Vackra böljande hår med fina slingor i naturliga färger. Så där vill jag ha det tänkte jag och bokade tid! Kom dit med hög förväntan och frisören Angelica satte igång med mitt hår. Kände mig i trygga händer för hon förmedlade ett professionellt bemötande med bra råd och idéer på mina frågor. Efter färg, Olaplex-behandling och klippning så ser jag mitt hår förvandlas i spegeln.....och ja, det blev ta mig fasen som på bilderna på Instagram!! In och kolla! Resultatet blev över förväntan! Och priset är rimligt och jag kunde avstått Olaplex-behandling OM jag ville ha det billigare. Men så nöjd! Några dar senare nu och efter tvätt känns håret fortf härligt. Jag har äntligen lyckats med att hitta en frisör i Stockholm som jag vill återkomma till!
  • Martin M
    Martin M skrev om Kameleonten
    Angelica levererar alltid bästa tänkbara service och resultat. Rekommenderas starkt!
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Kameleonten
    Jannice är grym, supertrevlig och proffsig.
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Kameleonten
    Är så oerhört glad att jag har hittat den här fantastiska salongen i frisör-djungeln i Stockholm. Otroligt duktiga, kompetenta frisörer som både är riktigt trevliga och härliga. Riktig lyx för ett schysst pris!
  • Suss P
    Suss P skrev om Kameleonten
    Helt ok, men inte tillräckligt för att locka mig dit fler gånger.
  • Tina C
    Tina C skrev om Kameleonten
    Duktig på färg och att ge egna förslag
  • Karin
    Karin skrev om Kameleonten
    Tycker att Ida på Kameleonten är den bästa frisör jag har haft!
    Har alltid bra idéer och är lyhörd för mina åsikter. Jag är alltid supernöjd när jag går därifrån.
  • Malin Å
    Malin Å skrev om Kameleonten
    En oas i stadspulsen! Ombonad och trevlig salong och fantastiskt duktiga Ida som klippte fram en frisyr ur mina slitna slingor. Jag kommer gärna tillbaka!
  • Sara R
    Sara R skrev om Kameleonten
    Supernöjd! Bra frisör, förstår mig som kund och trevlig service.
  • Mona A
    Mona A skrev om Kameleonten
    Jag sökte mig till Kameleonten pga att jag ville ha Hairtalk Extensions. Jag är jätte nöjd med min behandling och kan starkt rekommendera Salong Kameleonten och Angelica.
  • Rebecka N
    Rebecka N skrev om Kameleonten
    Mycket kompetent och serviceinriktad personal
  • Therese L
    Therese L skrev om Kameleonten
    Har gått hos Ida i flera år och har följt med henne nu när hon börjat på kameleonten. Har alltid gått ifrån Ida och varit nöjd. Alltid bra bemötande och en fantastisk frisör!
  • Mats E
    Mats E skrev om Kameleonten
    Efter drygt 20 år hos min förra frisör valde hon att byta karriär. Lite vilsen provade jag flera olika frisörer utan att vara riktigt nöjd. En dag klev jag in till Kameleonten och träffade Jennifer som numera är min frisör. Tack Jennifer från Mats
  • Sara Ö
    Sara Ö skrev om Kameleonten
    Alltid lika nöjd när jag kommer ifrån Kameleonten. Suverän kunskap och råd om hår. En exklusiv och proffesionell upplevelse från det att du kliver in på salongen tills du går därifrån!
  • Marina I
    Marina I skrev om Kameleonten
    Jennifer vet hur man gör en kund nöjd. Jag var i akut behov av att sätta i hairtalk. Hon pratade genast med leverantören. Åkte tom förbi dem, för att så snabbt som möjligt kunna hjälpa mig efter mina önskemål. Det kallar jag bra service! Men om servicen var bra, så blev håret ännu bättre. Jag kunde inte ha blivit mer nöjd, tjejen kan verkligen sin grej! Tack ännu en gång för din hjälp Jennifer och din lilla mops Boss sällskap.
  • Tove W
    Tove W skrev om Kameleonten
    Varit här en gång för att göra slingor och klippning. Kommer tyvärr inte gå tillbaka. Slingorna blev ojämna och luggen mörkare än resten av håret.

Frisören höll frekvent på med sin telefon och smsade under tiden hon slingade och klippte, hon åt sin lunch under tiden färgen satt i håret, jag har inte varit med om det innan utan är van att man sköljer ur etappvis om en slingning tar lång tid. Mitt hår blev märkbart slitet under den behandlingen.

Salongen var dammig och ostädad på golv samt övriga ytor så det kändes inte som en trevlig lokal att sitta i under 3 timmar
    2016-11-24 Angelica E svarar Tove W
    Hej Tove. Vi ber hemskt mycket om ursäkt att din förväntningar inte vart uppfyllda. Vi hade alla gånger kunnat jämnat till håret utan problem samt kompenserat om du upplevde håret vart skadat av behandlingen. Vi vill och ska se till att alla kunder är lika nöjda och upplever kvalitet hos oss.

Din kritik om telefon under behandlingen tar vi självfallet på oss att det inte borde förekomma, ber även där om ursäkt för de.

Synd att du även upplevde salongen ostädad och måste tyvärr ha haft otur den dagen, men det ska även de inte förekomma.
    Vi välkomnar dig ändå varmt tillbaka.
  • Yozlem K
    Yozlem K skrev om Kameleonten
    Dyrt! Hon som äger salongen är väldig otrevlig! Hon kunde inte ens färga mitt hår. Fick betala 7000 för inget typ.
    2016-11-24 Angelica E svarar Yozlem K
    Hej Yozlem. Vi ber hemskt mycket om ursäkt att din förväntningar inte vart uppfyllda. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag.
  • Maria S
    Maria S skrev om Kameleonten
    Duktig frisör, trevlig salong! Blev inte riktigt som jag tänkt mig, men kanske missförstod vi varandra. Inget tvivel om att frisören var duktig iaf. Jag färgade och klippte håret.
  • Sabina F
    Sabina F skrev om Kameleonten
    Jag tycker bemötandet på kameleonten var jätte bra, personalen var trevlig och hjälpsamma. Den första gången jag var där blev jag nöjd. Däremot var jag där en gång till och blev dessvärre inte nöjd. Då jag bokat tid för att fixa håret, jag ville ha det lockigt och att det skulle hålla hela kvällen. Problemet var att det inte ens höll i en halvtimma, när jag kom hem var alla lockar försvunna. Så trots att personalen annars varit trevliga och mitt tidigare besök varit lyckad blev jag inte sugen att gå tillbaka en tredje gång efter att ha blivit så missnöjd.
    2016-11-24 Angelica E svarar Sabina F
    Hej Sabina. Vi ber hemskt mycket om ursäkt att din förväntningar inte vart uppfyllda.
    Synd att stylingen inte höll. Ibland kan det va svårt att få till att lockarna ska hålla. Olika hår samt väder kan ha sin påverkan.
  • Nasim A
    Nasim A skrev om Kameleonten
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet och kompetensen hos Angelica som jag brukar gå till.
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Kameleonten
    Jättefin salong med trevliga och duktiga frisörer, Ida är den bästa frisör jag någonsin gått till!
  • Linn F
    Linn F skrev om Kameleonten
    Jag har testat många salonger samt frisörer, kameleonten är den bästa jag besökt . Jag blev klippt av Jennifer, har Aldrig mött någon som är så mån om mina idéer samt vågar göra sin egen tolkning och touch på det hela. En underbar människa, extremt kompetent och skapar bästa resultaten. Hon är en frisör som vågar och verkligen tar sig tiden för större projekt och utmaningar med storm! Rekommender starkt!
  • Carita L
    Carita L skrev om Kameleonten
    Hittade Kameleonten och fantastiska Jennifer när jag letade efter en ny frisör. Har besökt Jennifer två gånger nu och jag är supernöjd. Jag känner mig trygg med henne och hon är väldigt kompetent. Har aldrig träffat någon som är så bra på färg som hon.
  • Michelle H
    Michelle H skrev om Kameleonten
    Jag går hos Jannice och har gjort så länge jag kan minnas. Hon introducerade mig för hairtalk och det är det bästa jag provat - speciellt eftersom jag har så tunt hår.
    Jannice tar alltid hand om mig och jag blir alltid supernöjd, rekommenderar henne gärna vidare till hela världen!
  • Zaiga L
    Zaiga L skrev om Kameleonten
    Nu har jag gått tilll Jannice i flera år och är alltid lika nöjd när jag går därifrån! Upplevelsen man får hos henne är lyxig, inte bara att man blir bjuden på kaffe under tiden, utan hon lyssnar på vad du som kund vill ha och bollar gärna ideer. Hon är GRYM på färg och är inte rädd för utmaningar. Hon är alltid ärlig med vad som går att göra & inte, och låter dig aldrig lämna salongen missnöjd. Man går alltid därifrån med drömhåret!
  • Isabella A
    Isabella A skrev om Kameleonten
    Jag bytte frisör för drygt ett år sedan - har aldrig ångrat mig. Jennifer är bäst! Jag litar på henne till 100% med mitt hår, hon säger ifrån om hon inte gillar mina idéer & jag går alltid därifrån supernöjd. Heja Jennifer!
  • Emma K
    Emma K skrev om Kameleonten
    Salongen är mysigt och man får alltid ett trevligt bemötande. Jag har gått till Jannice och är alltid lika nöjd med resultatet! Hon lyssnar och ger tips vilket gör att jag kan rekommendera henne varmt.
  • Sabina S
    Sabina S skrev om Kameleonten
    Jag har gått till Jannice som är superduktig och trevlig. Väldigt bra på ljusfärg. Ger det lilla extra. Mycket serviceminded och en mysig salong.
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Kameleonten
    Har gått hos Jannice i snart 2 år och jag är så himla nöjd. Prövat de bästa salongerna på Östermalm men har fastnat för Kameleonten. Fin salong, underbara produkter och fantastiskt bemötande. Älskar deras ljusfärg och blir alltid lika nöjd hos Jannice<3
  • Zaida .
    Zaida . skrev om Kameleonten
    Jag har gjort klipp, färg och full hårförlängning hos Jennifer och blev supernöjd! Har fått mängder med komplimanger för den otroligt naturtrogna förlängningen. Jennifer är supergullig och serviceminded. Rekommenderar verkligen både henne och salongen!
  • Emily  L
    Emily L skrev om Kameleonten
    Jag har gått hos Jennifer på kameleonten i lite över ett år efter en väninna rekommenderade henne och kan inte tänka mig en annan frisör. Hon är lyhörd och supertrevlig! Blir alltid jättenöjd och rekommenderar henne gärna.
  • Nathalie N
    Nathalie N skrev om Kameleonten
    Blir alltid lika proffsigt omhändertagen av Jannice hon får mitt hår i den perfekta blonda nyansen enligt mig, utan blekning och gula toner, mitt hår har aldrig varit så välmående som det är idag. Hon gör magi med mitt hår och får mig alltid att känna mig som en prinsessa när jag lämnar salongen. Rekommenderar Jannice till alla hon är G R Y M
  • Elin J
    Elin J skrev om Kameleonten
    Jag skulle aldrig gå till någon annan än Jennifer. Hon gör verkligen sitt yttersta varje gång jag är på salongen. Hon gör att man känner sig bekväm och kan slappna av, vilket jag prioriterar högt när jag är hos en frisör. Har aldrig nånsin lämnat salongen missnöjd. "Exceptionellt" är verkligen rätt ord😊👍🏼
  • Unity B
    Unity B skrev om Kameleonten
    Jannice som frisör är en upplevelse till max! Är alltid mer än nöjd när jag lämnar salongen. Jannice har en känsla för färg och frisyr, Super noga med att göra mig som kund nöjd. Bästa frisören!! Kommer aldrig byta igen 💕💕
    Alltid härliga stunder med skratt och prat. Ett plus i kanten Är att få njuta av en massage-schamponering.
  • Alicia F
    Alicia F skrev om Kameleonten
    Jannice på Kameleonten är SÅ himla duktig! Hon förstår precis hur jag vill ha det och är alltid supernöjd när jag går därifrån och känner mig så fin! Skulle aldrig gå till någon annan, rekommenderar henne verkligen! 🌟
  • Mimmi K
    Mimmi K skrev om Kameleonten
    Jannice på Salong Kameleonten är världsklass! Hon lyssnar alltid på mina önskemål men kommer alltid med egna idéer och proffsiga förslag, som jag alltid blir lika nöjd med!! 10/10
  • Ia H
    Ia H skrev om Kameleonten
    Har haft absolut bästa frisören Jannice som har tagit hand om mitt hår i snart 3 års tid. Löshår, fransar, färg, klippning, slingor eller vad hon än vill ändra med mina önskemål så har jag alltid alltid alltid varit super nöjd med resultatet, då hon vet precis vad hon sysslar med! Rekommenderar starkt 👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼
  • Anna U
    Anna U skrev om Kameleonten
    Har haft ett oregerligt, tjockt och slitet hår hela livet men efter ett enda besök hos Jannice så förändrades allt! Nu har jag en fin blond färg och ett fräscht hår som dessutom är så himla lätt att underhålla. Över ett år senare går jag fortfarande till henne och kommer aldrig att byta. Hon är bäst!
  • Angelica Y
    Angelica Y skrev om Kameleonten
    Finns inget bättre än att gå till Jannice för att bli fin i håret. Hon är så kunnig, expert på färger och superpetig. Har blivit så så nöjd varenda gång och låter ingen annan röra mitt hår nu!
    Jannice är BÄST!
  • Linnea A
    Linnea A skrev om Kameleonten
    Jag klipper mig hos Jennifer och går därifrån lika nöjd varje gång! Hon är verkligen jätteproffsig, lyhörd och väldigt trevlig! Kan verkligen rekommendera henne!
  • Rebecca O
    Rebecca O skrev om Kameleonten
    Inte alls nöjd. Ville bli lite blondare och lite sommarfräsh från mitt vanliga brunare cendréhår. Men blev nästan vit samt extremt gul i hela hårbotten/överhåret. Fruktansvärt fult (!!), så fick gå till en annan frisör som färgade om till en fin sommarfräsh färg.
    Men annars var det en fin salong och trevligt bemötande. Tror nog att det bara var denna gång som något "dåligt" skedde.
    2016-11-24 Angelica E svarar Rebecca O
    Hej Rebecca. Vi ber hemskt mycket om ursäkt att din förväntningar inte vart uppfyllda. Vi hade alla gånger kunnat ordna till färgen i önskat resultat kostnadsfritt. Vi kan kompensera att du inte vart 100% nöjd om du så önskar.
  • Lina C
    Lina C skrev om Kameleonten
    Nu har jag gått hos Jennifer i drygt ett år och är supernöjd! Hon är proffsig och lyhörd för dina önskemål, speciellt på färg!

Odengatan 23, 114 24 Stockholm