Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Norrmalm Kameleonten

Kameleonten

Odengatan 23, 114 24 Stockholm — Visa karta

Kameleonten på vackra Östermalm är salongen där du alltid blir omhändertagen på ett extra lyxigt sätt.

Vårt fokus är att vi i en avslappnande och exklusiv miljö ska behandla och lyfta fram det bästa hos varje kund. Vi möter dina önskemål och förväntningar och ger dig ett resultat i toppklass. Hos oss använder vi uteslutande marknadens mest kvalitativa produkter och guidar dig genom hur du ska ta hand om ditt hår även efter besöket.

Målet är att du alltid ska vara snygg i håret. Välkommen till oss!

Läs vad 232 kunder tycker om Kameleonten

• Axelina K
    Axelina K skrev om Kameleonten
    Jag har gått hos Angelica i många år och hon vet alltid vad jag vill ha även när jag själv inte vet. Superduktig frisör med en härligt lyxig salong. Läs mer
  • Stina
    Stina skrev om Kameleonten
    Superduktiga på extensions och färger. Går alltid därifrån och är jättenöjd. Har alltid haft typiskt tunt och svenskt hår, nu har jag plötsligt tjockt och långt, och det ser helt naturligt ut. 😊👍 Läs mer
  • Michelle S
    Michelle S skrev om Kameleonten
    Blir aldrig så nöjd med mitt hår som när jag varit hos Angelica! Hon förstår precis vilket resultat man är ute efter. Mycket trevligt och proffesionellt! Fräsch salong med god stämning. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Tove A
    Tove A skrev om Kameleonten
    Efter att ha testat många, många frisörer i Stockholm City är jag så glad att jag tillslut fann fina Angelica! Fantastiskt duktig på färg och hairtalk. Både jag och min mamma är trogna kunder. Rekommenderar varmt till alla! Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Kameleonten
    Hund i lokalen är verkligen inte trevligt, jag vill inte sitt i tvättstolen och få en hund i knät.
    Angelica känns inte så engagerad i kunden, utan mer intresserad av sitt eget utseende

Fin lokal
    Bra internetbokning Läs mer
  • Annika I
    Annika I skrev om Kameleonten
    Förut tyckte jag det var väldigt bra men sist jag var där så pratade frisörerna oavbrutet med varandra och det var uppenbart att hon som klippte mig inte var ett dugg engagerad. Slutade med att det beslutades vilken lunchbeställning som skulle göras och jag var plötsligt färdigklippt utan att jag ens förstod det. Ingen visning av hur det blev eller sista justeringar kring sådant som kanske inte blev som jag önskat. Läs mer
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Kameleonten
    Både jag och min sambo har klippt oss hos Ida i många år; vi har alltid blivit supernöjda. När hon bytt salong har vi bytt med henne - hon är awsome! Läs mer
  • Eva K
    Eva K skrev om Kameleonten
    Trevligt bemötande med kompetent rådgivning och bra resultat. Läs mer
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Kameleonten
    Härlig och fräsch salong med superbra personal! Numera köper jag nästan alla mina hårprodukter härifrån, då de har ett bra sortiment och bra kunskap om produkterna! Läs mer
  • Christina H
    Christina H skrev om Kameleonten
    Gillar Angelica och Kameleonten! Brukar färga utväxt göra slingor och klippa. Trevlig lokal och alltid trevlig stund. Kommer gå igen, har bara pausat lite för en kompis dotter har behövt folk att öva på 😀. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Kameleonten
    Jag har alltid blivit positivt bemött. Mycket professionell och trevlig personal med mkt bra kunskaper. Läs mer
  • Inga L
    Inga L skrev om Kameleonten
    Min dotterdotter fick en ytterst professionell behandling och omfärgning av sitt sönderfärgade hår. Läs mer
  • Emille G
    Emille G skrev om Kameleonten
    Mycket bra! Angelica är väldigt skicklig och vet hur hon ska ta hand om mitt hår. Jag har gått till henne i flera år och har alltid varit mycket nöjd när jag går därifrån. Läs mer
  • Ida H
    Ida H skrev om Kameleonten
    Dåligt bemötande, talade ofta över huvudet på en om mitt hår med kollegor och dumförklarar en. Kändes inte alls proffsigt och blev inte som jag tänkt mig heller. Tappade mina extensions dagen efter jag satt in dom, inte alls nöjd. Läs mer
  • Sofia X
    Sofia X skrev om Kameleonten
    Hejsan! Bemötandet över alla odds, kunnigheten som Katarina har kring alla färgnyanser är över all försväntan. Produkterna jag köpt är minst lika bra som självaste rekommendation. Salongen har en underbar utformning, med känsla av lyx. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Kameleonten
    Jag har varit flera ggr, klippt mig, gjort slingor och satt i hair talk. Trevlig salong och jag är mycket nöjd Läs mer
  • Therese O
    Therese O skrev om Kameleonten
    Jag färgade håret där för snart ett halvår sen och fick häromdagen kommentaren, ”oj vad fin du är i håret, har du färgat det nyligen?”. Tycker det sammanfattar, att slingorna var så bra gjorda att det även funkar med utväxten ett halvår senare utan tydlig kant. Läs mer
  • Alexsandra H
    Alexsandra H skrev om Kameleonten
    Duktig men något hårdhänt frisör som färgade och klippte mitt hår. Håret blev snyggt och jag jättenöjd men hade önskat ett varmare bemötande. Läs mer
  • Helene N
    Helene N skrev om Kameleonten
    Klipp, färg & hairtalk. Supernöjd från början till slut!! Läs mer
  • Moa S
    Moa S skrev om Kameleonten
    Blev så nöjd med hela min upplevelse hos Jannice. Inte ofta jag känner mig så fin i håret(Klipp,sling,färg)
    Allting har hålla riktigt länge också och snart är det dags att beställa tid igen. Läs mer
  • Parisa G
    Parisa G skrev om Kameleonten
    Proffsig
    Trevlig miljö
    Mycket nöjd Läs mer
  • Elin R
    Elin R skrev om Kameleonten
    Trevligt och professionellt bemötande. Bra på att ge förslag och komma med rekommendationer. Riktigt duktiga både på färg och klippning. Kan rekommendera dom till den som vill betala lite mer för att gå till en riktigt bra salong. Läs mer
  • Frida G
    Frida G skrev om Kameleonten
    Superhärlig salong med lite extra lyx. Och så bästa frisören Jannice så klart! Läs mer
  • Elin B
    Elin B skrev om Kameleonten
    Alltid super nöjd! Bäst på löshår och älskar deras ljusfärg! Läs mer
  • Christine
    Christine skrev om Kameleonten
    Underbar salong och min frisör Angelica har alltid gjort ett fantastiskt resultat.
    Lyxig och väldigt fin miljö.
    Älskar massagestolen och de underbara produkter de använder. Hon har använt sig av endast ljusfärg i flera år nu och mitt hår är så magiskt fint och långt som som aldrig hänt förut när andra frisörer använde blekning.
    Rekommenderar alla att gå dit <3 Läs mer
  • Joska J
    Joska J skrev om Kameleonten
    Bra salong, kan varmt rekomendera Katarina grym tjej jag har följt med Katta från den gamla salongen till hit, alltit nöjd och fin i håret

// joska Läs mer
  • Nora J
    Nora J skrev om Kameleonten
    ett av dom bästa ställena jag varit på inom hårvård. Bokade min tid för klipp och sling hos Katarina. först tyckte jag att priset verkade lite dyrt men såhär i efterhand var det värt varenda krona! kan varmt rekommendera=) Läs mer
  • Emeline  S
    Emeline S skrev om Kameleonten
    Hej!

För att göra en lång historia kort så vill jag berömma Katarina på Salong Kameleonten.

Har följt med henne från tidigare salong till hennes nya på salong Kameleonten.

Har förut själv haft i löshår från rapunzel som en vän har satt i.
    Har väl inte varit jätte nöjd men anledningen var ganska enkel och det pga att jag inte visste att annat alternativ fanns.

Följde sen med Katarina till nya salongen där hon presenterade löshår från Cind.
    Vi kom fram till att ha två paket på 50cm då jag vill ha fylligt och långt.
    Katarina rekommenderade en färgbehandling också.

Jag kan ganska enkelt säga att jag har fan aldrig varit så nöjd som jag blev efter min senaste behandling hos Katarina.
    Känns som att efter varje behandling så tänker jag för mig själv att det kan inte bli bättre än så här, men varje gång överträffar hon mina förväntningar!

Tycker definitivt att alla som vill ha löshår, vill göra en färgbehandling ska boka sin tid hos Katarina!

Du har helt underbara händer!
    Tack Läs mer
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Kameleonten
    Har klippt och färgat, har fått ett kompetent bemötande och varit väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Kameleonten
    Jag och den frisören jag bokat blev överkörda av ägaren/annan frisör som tyckte sig kunna bättre än den frisör jag valt. Hon verkade tro att deras ljusfärg var skonsammare än alla andra märken på marknaden men så var inte fallet. Efter en tid gick mitt hår av på överhåret och fick gå och klippa en ny kortare frisyr så det skulle se hyfsat fint ut. Går inte dit igen.

Anna/fd frisör med gesällbrev Läs mer
    2017-12-20 Angelica E svarar Anna Å
    Hej Anna.
    Att din upplevelse är att vi skulle köra över varandra på salongen med olika recept och utföranden är tråkigt, vi jobbar som grupp och samarbetar för bästa resultat.
    Att du som före detta frisör vet att vi jobbar med kemikalier och att oavsett val av färg/märke och sen tidigare jobb från andra frisörer inte alltid kanske blir som man tänkt sig.
    Vår Ljusfärg är en skonsam färg i jämfört med blekning sen jämfört med massa andra märken som vi testat .. det fungerar som blekning om man överlappar för mycket mot en gammal blekning(väldigt preparerat hår) som då kan skada att håret inte klarar mer, som då kan ha hänt i detta fall. / Kameleonten
  • Frida S
    Frida S skrev om Kameleonten
    Jag gick dit en gång, men aldrig mer. Salongen har en snygg fasad och vill verka lyxig. Jag ser dock inget lyxigt eller för del delen hygienisk med en mycket smutsig miljö, damm och hår överallt, och alla tre frisörer hade varsin hund som de gullade med och som sprang lösa. Att det finns hundar är inget som framgår på varken nätet eller ex instagram. För visso var frisören gullig och trevlig, men ett frisörbesök för mig är en helupplevelse, denna inte värd sitt pris tyvärr. Läs mer
    2017-12-20 Angelica E svarar Frida S
    Hej Frida.
    Tråkigt att din upplevelse ej vart som förväntad. Vi har den senaste tiden sett över både städning, rutiner och att ej hundar finns lösa i salongen mer. I vissa fall en väldigt liten hund som framgår på bilder på hemsidan. Så salongen har sedan din tid här fått ny bättre känsla med helheten. Vi önskar dig en riktigt god jul och gott nytt år! /Kameleonten
  • Anastasia N
    Anastasia N skrev om Kameleonten
    Ida är fantastisk med färg! Rekomenderas Läs mer
  • Marika S
    Marika S skrev om Kameleonten
    Lättillgänglig både när det gäller läget av salongen och att få en snabb tid.
    Ida min frisör är proffsig, vänlig och lyhörd för kundens behov och önskningar . Jag har alltid varit nöjd med både klipp och färg när jag gått därifrån .
    Skön och lugn inredning och massagestolen sover man gott i. Läs mer
  • Susanne P
    Susanne P skrev om Kameleonten
    Jag har hos kamelonten varit hos en mycket duktig frisör som jag fått bra rekomendationer för mitt hår. Så som olika produkter, färg och form.Min frisör har en mycket profissonelt bemötande. Läs mer
  • Sara R
    Sara R skrev om Kameleonten
    Min upplevelse på kameleonten var över förväntan, alla är trevliga och snälla där hjälpsamma. De fick mig att känna mig välkommen lyssnar på mig som kund och alltid vill dem ens bästa, kunden ska vara nöjd. Jag satte i hårförlängning och är mer än nöjd! Läs mer
  • Syster Y
    Syster Y skrev om Kameleonten
    Trevligt och bra bemötande. Kunnig personal som tog hand om mig väl. Jennifer klippte och färgade mitt hår. Mycket nöjd! Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Kameleonten
    Hej
    Jag har aldrig varit på Kameleonten.

Mvh,
    Eva Läs mer
    2017-12-20 Angelica E svarar Eva W
    Hej.
    Du kan ha råkat fått ett meddelande från Reco då kundregistret är över 8 år gammalt och följde med mig från en salong på Torsgatan när jag jobbade där, eller så är telefon nummer eller liknande fel i bokningen bra. Önskar en riktigt God Jul och Gott Nytt År!
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Kameleonten
    Slingade håret + nyansering i våras, mycket nöjd! Läs mer
  • Julia O
    Julia O skrev om Kameleonten
    Angelica ger alltid ett varmt och välkomnande bemötande och hon är både duktig, proffsig och förtroendeingivande som frisör. Sedan är hon alltid glad och trevlig att prata med vilket är ett stort plus! Jag känner mig alltid så fin efter ett besök här. Jag rekommenderar det till alla som vill testa på skonsamma extensions hos en seriös frisör! Läs mer
  • Stina L
    Stina L skrev om Kameleonten
    Jannice är världens bästa frisör! Förstår exakt vad man vill och gör ett fantastiskt jobb! Kommer inte gå till nån annan för färgning av mig hår. Läs mer
  • Nathalie S
    Nathalie S skrev om Kameleonten
    Jannice är en stjärna. Har aldrig fått så många komplimanger för mitt hår som jag får nu när jag går till Jannice. Kan inte vara mer än nöjd med allt. Läs mer
  • Anita S
    Anita S skrev om Kameleonten
    Jag far besökt salongen 3 gånger. Är alltså en ny kund. IDA har tagit hand om mig på ett utomordentligt sätt. Jag följer med henne till Hantverkargatan. P Läs mer
  • Kiana G
    Kiana G skrev om Kameleonten
    Jag älskar att vara på Kamelionten och jag verkligen ÄLSKAR Jannice Stenberg som frisör franstylist och löshårsexpert 👍🏽 Hon har en sån varm och härlig personlighet och är väldigt lätt i handen så man känner sig trygg❤️ Läs mer
  • Pauline S
    Pauline S skrev om Kameleonten
    Betyg 10/10. Otrolig bra resultat och trevligt bemötande. Jag har fått helt fantastisk service och hjälp utöver det vanliga med udda tider och specialbeställningar. Alltid supernöjd med resultatet! Kommer inte gå någon annanstans än Kameleonten. Läs mer
  • Dan S
    Dan S skrev om Kameleonten
    Blir alltid väldigt väl bemött och atmosfären i salongen är oerhört mysig. Bland de bästa! Läs mer
  • Flynn H
    Flynn H skrev om Kameleonten
    Trevlig och exklusiv salong, med kunnig och professionell personal. Läs mer
  • Caroline T
    Caroline T skrev om Kameleonten
    Fick på inrådan av chefsfrisören en annan behandling än den jag hade bokat. Håret skulle enligt henne komma att se "lyxigt och dyrt" ut. Hon hade inte förvarnat om smärtan i hårbotten av den föreslagna behandlingen. Gjorde fruktansvärt ont i hårbotten när färgen skulle verka. Resultatet och slutfärgen blev dassigt och med varma toner, mycket sämre än den ursprungliga behandling som var bokad. Såg absolut inte "lyxigt och dyrt ut". Behandlingen som gjordes tog kortare tid än den jag bokat gör. Trots detta samt det sämre resultatet tog hon ändå betalt som att det var för den behandling jag ursprungligen bokat.

- Undanhållande av viktig information inför behandlingen (att det svider fruktansvärt i hårbotten, när jag påtalade att det gör fruktansvärt ont började hon berätta om alla andra kunder som det också svider för)
    - Låg kvalitet på slutresultat, sämre än det jag brukar göra och mycket sämre än det hon beskrivit innan hon satte igång
    - Fräckhet att ta högt betalt trots dåligt slutresultat, insparad tidsåtgång för henne och smärta för kunden

Kommer aldrig gå tillbaka. Läs mer
    2017-12-08 Angelica E svarar Caroline T
    Hej Caroline.
    Tråkigt att din vistelse inte var till förväntan hos oss.
    Det vi jobbar mycket med är vår Ljusfärg som då jag använde på dig. Det är en annan teknologi än blekning av uppljusning av hår.
    Jag förklarade hur den färgen funkar och att om man inte gillar de att man väljer vanlig blekning nästa gång. Dessutom sa jag att om det skulle vara något med nyansen var det bara att höra av sig då det är en baggis att fixa.
    Skillnaden är att ljusfärg är 100 gånger mer skonsam och lyxig då hårets glans inte försvinner och man kan lättare få håret att växa till sin potentiella längd. Att jobba med ljusfärg kräver mer kunskap och vid första färgning gör man en analys hur man tror resultatet blir, vid nästa färgning har man en utgångspunkt och kan nå resultatet mer exakt om det inte uppnåddes vid första färgningen.
    Jobba med bara blekning är att det fräter ur pigment i ståt då uppstår gula/oranga färger som då blekningen får fräta ur tills man ser det är vitt/ljust.
    Ljusfärg börjar mjukt ljusa upp stråt och de oönskade pigment parerar man med blå/gröna/matta färg som är i färgningen som neutraliserar färgen till fin blond, så inget som går in och fräter ur pigment och urholkar fjället och tunnar ut stråt.
    man ska komma ihåg att vi jobbar med kemikalier och vi är måna om hårets kvalité, därför erbjuder vi färgningar med bättre teknologi bakom. är det inget man vill ha vid nästa färgning så återgår vi till blekning om man så önskar. Vi råder alla kunder som vi tycker ljusfärg skulle passa till att testa, inte hela värden att göra om det annars och återgå till vanlig blekning.

När du kände färgen brändes, kan förekomma när man är extremt torr i hårbotten som är väldigt förekommande vintertid. Färgen är inte farlig för hårbotten och att kunder känner av färgen händer 1/20. Jag förklarade att om man nästa gång kommer med otvättat hår så känns det betydligt mindre. Då har hårbotten sina naturliga fetter som skyddar.
    Att vi tar betalt för vårt jobb är inte bara tid utan även kunskap, färg och engagemang.
    Mvh Kameleonten
  • Eva U
    Eva U skrev om Kameleonten
    Jag upplevde från början att Kameleonten gav bra och kunnig service. Sedan när jag fick problem med mitt hairtalk hår var de inte alls hjälpsamma. De skyllde de uppkomna problemen på mig som kund, sa att jag troligen orsakat problemen själv och att de inte var intresserade av att hjälpa mig. Det gjorde mig extremt besviken och jag kommer aldrig mer gå till Kameleonten och heller inte rekommendera dem till någon. Läs mer
    2017-12-04 Angelica E svarar Eva U
    Hej Eva. Informationen vi sa till dig när du första gången satte i löshåret att det går att använda ca 6 månader och vissa sällan fall upp till ett år vid god skötsel. Att vi vid varje omsättning upptäckt att du inte följt instruktioner till fullo som då gjort att tejp och fästen försämrats snabbare än för vissa andra. Vilket vi talade om för dig.
    Du kan inte tro att det är fel på löshåret när du haft det i över 6 månader., så det var varken fel på håret eller vårt jobb som frisörer. Även Hairtalk hade talat med den andra salongen du gick till och visade upp håret som du då haft i redan 6 månader sa att det är självklart inte är en reklamation. Hur ska vi då kunna möta dig Som kund.... Mvh Kameleonten
  • Anna T
    Anna T skrev om Kameleonten
    Klippte mig hos Jannice, och det blev verkligen superfint! Enda anledningen att jag inte ger dem fem stjärnor är att jag blev för ljus/blond, när jag bad om en mer beige ton. Men annars hur bra som helst! Trevligt bemötande, superduktig personal! Läs mer
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Kameleonten
    Sjukt bra bemötande och underbar personal! Kändes så mysigt att min frisörs hund sprang runt! Lyssnade verkligen på mig som
    Kund och gav mig ärliga svar och gjorde mig Superfin!!😍 Läs mer

Odengatan 23, 114 24 Stockholm