Kameleonten

Odengatan 23, 114 24 Stockholm — Visa karta

Kameleonten på vackra Östermalm är salongen där du alltid blir omhändertagen på ett extra lyxigt sätt.

Vårt fokus är att vi i en avslappnande och exklusiv miljö ska behandla och lyfta fram det bästa hos varje kund. Vi möter dina önskemål och förväntningar och ger dig ett resultat i toppklass. Hos oss använder vi uteslutande marknadens mest kvalitativa produkter och guidar dig genom hur du ska ta hand om ditt hår även efter besöket.

Målet är att du alltid ska vara snygg i håret. Välkommen till oss!

Läs vad 314 kunder tycker om Kameleonten

• Ulla H

2019-11-13

Ulla H skrev om Kameleonten
    Klipp o färg var 6e vecka. Proffsigt, vänligt och trevligt. Utmärkt bemötande och service. Bara ++++++ Ida du är bäst! ❤🌹 Läs mer
  • 2019-11-10

Maria I skrev om Kameleonten
    Blev otrevligt bemött.Snorkig attityd. Läs mer
  • 2019-09-13

Karin A skrev om Kameleonten
    Angelica är en mycket skicklig frisör. Hon förstår sig på hår, hårkvalitet och kommer med kreativa och genomtänkta förslag.
    Bra hantverk - proffsig! Läs mer
  • 2019-09-13

Michelle S skrev om Kameleonten
    Bästa salongen! Ingen gör mitt hår så fint som Angelica 💕 Läs mer
  • 2019-08-18

Sandra S skrev om Kameleonten
    Jag köpt lös hår och hår produkter.
    Jag blev väl bemött och tipsad vad som passar mig bäst . Jag hade inga förväntningar men personalen gav mig hundra procent service . Jag älskar att vara på deras salong för man känner sig som en ny Fräch kvinna känns som man känt personalen i hela ens liv. Läs mer
  • ZEINA F

2019-08-06

ZEINA F skrev om Kameleonten
    Angelica är en grym frisör! Hon klippte, färgade och gjorde magi med håret! Vill du som jag ha stans bästa frisör är Angie det självklara valet. Läs mer
  • 2019-07-22

Ida S skrev om Kameleonten
    Anette är den bästa frisören jag haft, effektiv, superduktig och trevlig <3 Alltid nöjd med resultatet! Läs mer
  • 2019-06-17

Hans E skrev om Kameleonten
    Proffsiga, trevliga, snygg salong Läs mer
  • 2019-06-03

Henrik B skrev om Kameleonten
    Trevligt bemötande och en bra herrklippning. Läs mer
  • 2019-04-13

Ann L skrev om Kameleonten
    Färgade och klippte håret hos Anette. Jättefint resultat, jag blev mycket nöjd. Trevlig bemötande i lugn, fin miljö. Läs mer
  • 2019-04-10

Anna R skrev om Kameleonten
    Bra massagestolar i tvätten, trevliga lokaler. Höjt priserna med ca 100 kr varje gång jag var där (var där varannan månad i ett års tid), trots samma behandling, så numera tycker inte att det höga priset lever upp till förväntat resultat. Sista gången jag var där blev håret missfärgat och lila. Det må va hänt, men vill ha bättre service och förståelse av personalen än vad de gav mig. Så tyvärr går jag inte tillbaka, men stället har potential så hoppas de jobbar på sitt kundbemötande. Läs mer
    2019-04-10 Angelica E svarar Anna R
    Hej Anna, tråkigt att du upplevt prishöjning varje gång. Vi har under årets lopp bytt färgmärke och de har på så sett höjt priserna samt sker det prishöjning varje år och om det går åt mer färg varje gång vid behandling så kostar det mer.. ditt hår kan också ha blivit längre och på så sett kostar det mer också...
    Jag har inte hört att du skulle ha varit i kontakt med oss om du varit missnöjd kring detta, det hade vi självklart mött på bästa sett. Med vänlig hälsing Angelica.
  • 2019-03-29

Ninorta A skrev om Kameleonten
    Katarina Panic har varit min frisör sedan 2016. Den här charmiga tjejen gör magi med mitt hår varje gång jag besöker henne. Man går ut från salongen och känner sig som en prinsessa.
    Klippning, färgbehandling, hårförlängning/förtjockning eller varför inte bara lyxa till det med en tvätt och fön? Katarina är balayage expert!
    Salongen erbjuder det senaste inom hårvård och använder fönar/hårverktyg från Dyson.

Dessutom Stockholms finaste salong! 🌸 Läs mer
  • Tina L

2019-03-18

Tina L skrev om Kameleonten
    Fantastiskt bemötande av ägaren som var varm och fick mig att känna mig fin.

Jag har klippt mig och färgat håret där flera gånger och jag har äntligen hittat min egen frisör.

Jag köpte flera hårvårds- och stylingprodukter som jag är mkt nöjd med. Läs mer
  • Ellen P

2019-03-18

Ellen P skrev om Kameleonten
    otrevliga oprofessionella skickar fakturor till inkasso utan kontaktinfo Läs mer
    2019-03-18 Angelica E svarar Ellen P
    Hej Ellen.
    Du kom inte på din avtalade tid som du bokat in. Vi har avbokningarpolicy som står på hemsidan där du själv bokat din tid.
    Jag talade med dig när du var inne på din andra tid att du kommer få en faktura från oss för utebliven tid. Den fick du både på post och mejl 2 gånger innan du fick inkasso-krav. / Angelica på Kameleonten
  • Catharina G

2019-03-13

Catharina G skrev om Kameleonten
    Har följt med Katarina från den salongen hon tidigare arbetade på. Hon är grym (!) och väldigt lyhörd. Man går aldrig ifrån en klippning med henne och känner sig besviken. Kommer nog aldrig byta frisör :) Läs mer
  • 2019-03-11

Carina S skrev om Kameleonten
    Professionell och kunnig frissör. Läs mer
  • 2019-03-07

Ella A skrev om Kameleonten
    Proffsiga och får mitt hår att se fantastiskt ut! Läs mer
  • Berit H

2019-03-06

Berit H skrev om Kameleonten
    Bra och trevligt bemötande.
    Lockigt, luftigt resultat önskas men svårt att uppnå. Läs mer
  • 2019-03-05

Emilia W skrev om Kameleonten
    Frisörer i toppklass! Extremt kunniga och trevliga. Har äntligen hittat en frisör som jag återkommer till. Läs mer
  • 2019-03-02

Vanessa L skrev om Kameleonten
    Skulle lämna fler stjärnor om det gick! Jag var så nervös för det är så svårt att hitta en riktigt bra frisör..är du som mig så känn dig lugn att gå hit. Anette klippte mitt kaos hår bättre än jag någonsin hade kunnat föreställa mig och färgen blev helt otroligt fin! Lyhörd, gullig helt bäst!. Sen att miljön är lyxig med massage stolar är bara ett pluss på upplevelsen. Tack så hemskt mycket Anette! Kommer aldrig gå någon annanstans. Läs mer
  • 2018-12-25

Melina skrev om Kameleonten
    Har vart och fixat mitt hår hos Katarina nu 2-3 gånger, har aldrig varit så nöjd som jag är just nu. Definitivt den bästa frisören jag har vart hos! Läs mer
  • Evelyn D

2018-11-06

Evelyn D skrev om Kameleonten
    Aldrig träffat en bättre frisör än Jannice, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-10-10

Kikki W skrev om Kameleonten
    Proffsigt, mysigt och trevlig personal👍🏼 Läs mer
  • 2018-10-05

Nejla I skrev om Kameleonten
    Professionell och superduktig!! Läs mer
  • 2018-10-04

Johanna A skrev om Kameleonten
    Jag kan inget annat än att säga att Katarina skapar magi när man är hos henne. Jag är super nöjd varje gång och jag älskar att hon ger en tipps och råd för vad som är bäst för en hårkvalité och vad som passar. Jag rekommenderar henne till alla jag känner! Läs mer
  • 2018-10-03

Hanna W skrev om Kameleonten
    Angelica ger ett bra bemötande och är en duktig frisör! Läs mer
  • 2018-09-29

Hanna S skrev om Kameleonten
    Alltid supernöjd med både klippning, färgning och bemötande👌 Läs mer
  • 2018-09-28

Johanna L skrev om Kameleonten
    Angelica är en otroligt duktig frisör och dessutom trevlig :) Läs mer
  • 2018-09-27

Ella A skrev om Kameleonten
    Jag färgade håret och klippte och dom var otroligt bra på färger och såg till att jag fick rätt ton i håret vilket jag inte upplevt hos andra frisörer😋👍🏼 Läs mer
  • 2018-09-27

Eva S skrev om Kameleonten
    Trevlig personal och man blir glatt uppskattad. Nöjd med håret Läs mer
  • 2018-09-22

Rebecca W skrev om Kameleonten
    Blev betydligt kortare än jag ville och klipptes helt utan känsla eller någon slags finess. OCH betalade 750 kr för det. Läs mer
  • 2018-09-20

Eva A skrev om Kameleonten
    Väldigt trevligt bemötande och skön atmosfär. De bryr sig om kunderna och är alltid ärliga i sina rekomendationer. Jag slingrar mitt (utländska!) hår hos Katta och hon är sååå jävla grym på att göra en balayage!!!! Läs mer
  • 2018-09-20

Josefine G skrev om Kameleonten
    Utmärkt service och kunnig personal! Läs mer
  • 2018-09-19

Emelie E skrev om Kameleonten
    Lyxig känsla och lyxigt resultat! De lär känna ens hår och vet exakt hur man vill ha det, vad som passar ens hårtyp och visar mycket respekt till kundens önskemål. / trogen stamkund Läs mer
  • 2018-09-19

Emilie G skrev om Kameleonten
    Angelica är toppen - mycket tillmötesgående, glad och positiv!

Grymt duktig med saxen. Jag är alltid mer än nöjd när jag går därifrån. Läs mer
  • 2018-09-18

Hanna M skrev om Kameleonten
    Bästa salongen i Stockholm, experter på löshår <3 Läs mer
  • 2018-09-17

Fredrik S skrev om Kameleonten
    Klippning. Nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2018-09-16

Johanna B skrev om Kameleonten
    Fräsch och fin lokal och lyxiga hårvårdsprodukter!
    Alltid så otroligt nöjd när jag varit hos Salong Kameleonten och Angelica.
    Värdefulla tips och alltid fokus på kunden. Kan verkligen rekommendera denna salong! Läs mer
  • 2018-09-13

Jenny L skrev om Kameleonten
    Blekte mitt hår, blev fint och askigt som jag ville ha det 👍 Läs mer
  • Ellen W

2018-09-10

Ellen W skrev om Kameleonten
    Jag färgade håret och det blev bättre än jag förväntade mig. Vänligt bemötande av personal, och hade ett trevligt samtal under färgningen. Tack. Läs mer
  • 2018-09-10

Emilia H skrev om Kameleonten
    På Kameleonten klippte jag håret, mitt bemötande av personalen vara bra. Jag blev varmt vällkomnad och fick den hjälp jag behövde. Mina förväntningar var väll ganska höga med tanke på priset och långa kö tiden för att få tid. Jag tror att företaget levde upp till mina förväntningar i stora delar, även om personalens trevlighet och vällkomnande till nya som kommer in kan förbättras. När man kom in blev man lite bortprioriterad av kunderna som redan blev behandlade. Upplevelsen i sig var toppen bra jag blev nöjd med resultatet och upplevelsen. Läs mer
  • 2018-09-09

Marcus H skrev om Kameleonten
    För dyrt för en vanlig klippning. Läs mer
  • Monica L

2018-09-08

Monica L skrev om Kameleonten
    Katarina har 100% servicefokus och man känner sig alltid väl omhändertagen. Alltid en mysig stund hos Katarina. Fantastisk frisör och kreatör. Rekommenderar starkt ❤️ Läs mer
  • 2018-09-06

Johanna H skrev om Kameleonten
    Omöjligt att bli besviken när man går till Jannice! Så himla duktig 😍💯!! Läs mer
  • 2018-09-06

Mia T skrev om Kameleonten
    Ett besök hos Kameleonten är en stund av lyx och kvalitet. Läs mer
  • 2018-09-05

Moa A skrev om Kameleonten
    Jennifer är väldigt trevlig och är inte rädd för utmaningar, jag känner mig trygg när mitt hår är i hennes händer👌🏼 Läs mer
  • 2018-09-05

Malin F skrev om Kameleonten
    Mycket lyxig och trevlig salong samt personal. Läs mer

Ebba H skrev om Kameleonten
    Blev bemött av en frisör som var dubbelbokad och kändes som att hon inte hade rid för mig, fick inge förvarning om detta. Fick inte heller det resultat jag ville ha, bad om en kall nyans i håret men tyckte att det kändes varmare när jag kom därifån. Själva klippningen var även ojämnt gjord. Läs mer

Kajsa Å skrev om Kameleonten
    Jannice är en fantastisk frisör, hon är otroligt kunnig förstår sig på mitt hår. Väldigt lyhörd och förstår precis vad jag vill - vilket är så viktigt! Vill aldrig gå till någon annan :) Läs mer

Melina B skrev om Kameleonten
    Bästa salongen i stan! Var och fixade mitt hår hos en otroligt duktig tjej vid namn Katarina. Hon uppfyllde alla mina krav och jag kan inte vara mer nöjd! Läs mer

Odengatan 23, 114 24 Stockholm