Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Norrmalm Kameleonten

Kameleonten

Odengatan 23, 114 24 Stockholm — Visa karta

Kameleonten på vackra Östermalm är salongen där du alltid blir omhändertagen på ett extra lyxigt sätt.

Vårt fokus är att vi i en avslappnande och exklusiv miljö ska behandla och lyfta fram det bästa hos varje kund. Vi möter dina önskemål och förväntningar och ger dig ett resultat i toppklass. Hos oss använder vi uteslutande marknadens mest kvalitativa produkter och guidar dig genom hur du ska ta hand om ditt hår även efter besöket.

Målet är att du alltid ska vara snygg i håret. Välkommen till oss!

Läs vad 174 kunder tycker om Kameleonten

• Håkan L
    Håkan L skrev om Kameleonten
    Mycket tacksam, för att det fortfarande finns personer som

är så serviceinriktade som Ida i er frisörsalong på Odengatan.

Hon har alla gånger behandlat mig till fullaste belåtenhet.

Och jag tror, att detta med att sköta om sin frisyr inte är lätt.

Heder åt Ida! H. Liedbergius
  • Angelina G
    Angelina G skrev om Kameleonten
    Har haft ett superbemötande från början till slut. Fick hjälp att avfärga mitt gröna hårbotten återgå till blont vilken är ganska svårt utan att slits på håret. Men jag blev jättenöjd och mitt hår behöll sin kvalite.

Kommer definitivt vilja komma tillbaka som kund i framtiden.
  • Elin B
    Elin B skrev om Kameleonten
    Blir alltid så nöjd efter att ha besökt Er!
  • Anna-carin W
    Anna-carin W skrev om Kameleonten
    Jag klipper och färgar håret hos Jannice. Alltid jättebra service och bemötande och är alltid supernöjd. Jannice är suverän på att klippa och färga.
  • Jan G
    Jan G skrev om Kameleonten
    Jag har varit kund på Kameleonten i drygt ett år. Bemötandet har från första början varit mycket gott. Personalen är vänlig och tillmötesgående och Angelica, som klipper mig, är effektiv och mycket professionell.
    Det är verkligen trivsamt på salongen och det känns verkligt bra att vara kund där.
  • Pia S
    Pia S skrev om Kameleonten
    Väldigt nöjd med min frisör som alltid kommer med bra förslag och utför ett bra jobb med min hår.
    Köper aldrig produkter då jag tycker dom är väldigt dyra, tycker det är synd då jag alltid annars har gjort det.
    Salongen i sig är trevlig men känner mig ganska anonym där, har inte varit så på tidigare salonger.
  • Kajsa Å
    Kajsa Å skrev om Kameleonten
    Jannice är en fantastisk frisör, har aldrig varit så nöjd med mitt hår i hela mitt liv! Jättebra & trevlig stämning på salongen också, man känner sig så välkommen och väl omhändertagen. Rekommenderas!!
  • Fredrica
    Fredrica skrev om Kameleonten
    Jag har gått hos Angelica i snart ett år och har aldrig haft en bättre frisör! Hon är otroligt effektiv och nogrann, går alltid därifrån supernöjd. :) Hon är expert på både löshår och färg. Så glad att jag vågade prova på löshår och att jag lyckats hitta en metod som inte sliter på mitt eget hår, nämligen hårtejp.
  • Ebba
    Ebba skrev om Kameleonten
    Bästa salongen! Angelica är grym o jag går alltid därifrån supernöjd.
  • Angelica L
    Angelica L skrev om Kameleonten
    Jag har alltid haft väldigt ljust och tunt hår, Angelica är den frisör som fått mig att äntligen trivas med min frisyr! Hon är expert på tejp-löshår och ljus färg! Jag är alltid fantastiskt nöjd när jag går därifrån med tjockt fint hår i perfekt nyans <3 Rekommenderas till 100%
  • Johnny E
    Johnny E skrev om Kameleonten
    Jätteduktiga, trevliga. Rekommenderas varmt!
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Kameleonten
    Supertrevlig och duktig personal, och fint resultat, men för höga priser.
  • Ann-kristin M
    Ann-kristin M skrev om Kameleonten
    Jag kom in för att färga min utväxt (det är dock ett bra tag sen) jag hade en kall blond färg i längderna och när allt var klart så var utväxten orange och längderna blåa. Förmodligen för att hon försökt aska ner den guldiga tonen i utväxten. Jag påpekade detta och fick höra att det kommer ge med sig allefter jag tvättar håret, bet full pris ca1200kr, helt otroligt hur man kan släppa iväg en kund med oranget och blått hår. Tog en månad innan allt blått var borta och utväxten fick slingsa av annan frisör vid annan salong. Sämst på färg men kan ju va duktig på annat.
  • Stephanie M
    Stephanie M skrev om Kameleonten
    I think Kameleonten is a wonderful place to get my hair done. I constantly recommend it to friends and colleagues and Spotify. It's incredibly clean and I always love my hair afterwards. The reservation system online is easy to use and it's always nice when some of the little dogs are in the salon. Tack!
  • Penny G
    Penny G skrev om Kameleonten
    Proffsigt bemötande, personalen är kunnig och arbetar snabbt. Jag har fått hjälp med extensions, var först på en konsultation, kände att de visste vad de pratade om och valde ut ett bra hår som passar med mitt. Jag är mycket nöjd och kan gärna rekommendera Kamelionten till andra.
  • Alex
    Alex skrev om Kameleonten
    Har gått till Jannice i flera år, otroligt duktig och självsäker frisör. Hon förtår exakt vad kunden vill ha och utför mycket fina jobb.

Otroligt nöjd!
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Kameleonten
    Färgad , klippt och stylad av Ida. Handlade Caviar cc cream. Har alltid varit supernöjd med Ida. Tyvärr bor jag lite långt ifrån just nu.
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Kameleonten
    Bra bemötande, riktigt trevligt. Fräsch fin lokal centralt i stan. Lätt att hitta och parkera.
    Behandlingen tog mycket längre tid än jag trodde, synd att det inte informerades om det vid bokning. Det blev jättesnygg, precis som jag ville. Men färgen satt i VÄLDIGT dåligt, bara ca 1 vecka. Egentligen helt orimligt att betala så mycket för så kort "hållbarhet"
  • Dol D
    Dol D skrev om Kameleonten
    Ida är den bästa frisören i stan! Jag har gjort misstaget och testat andra ibland med uselt resultat - men hos Ida blir jag alltid nöjd. Rekommenderar henne till alla jag kan och hinner!
  • Elin N
    Elin N skrev om Kameleonten
    Jag besökte kameleonten för klipp och färg, jag blev nöjd med färgningen men klippningen var tyvärr ojämn och jag fick åtgärda det hos en annan frisör. Produkterna från Caviar som jag köpte med mig efter besöket var jag mycket nöjd med. Jag upplevde däremot personalen som självupptagen och kände inte att jag klickade med någon av frisörerna på salongen.
  • Janice P
    Janice P skrev om Kameleonten
    Angelica är en grym frisör, väldigt nöjd med mitt hår som varje gång man går dit :))
  • Amanda B
    Amanda B skrev om Kameleonten
    Trevligt och bra, Ida är en fantastiskt duktig frisör! Mycket nöjd efteråt.
  • Malin N
    Malin N skrev om Kameleonten
    Väldigt trevligt bemötande och personerna kunde sitt yrke. Dock fick jag en väldigt kraftig reaktion i min hårbotten när jag färgade håret
  • Frida A
    Frida A skrev om Kameleonten
    Som vanligt varmt och härligt bemötande. Som vanligt med toppresultat av världens bästa frisör. Kommer aldrig vilja gå till någon annan än Jennifer!
  • Sara A
    Sara A skrev om Kameleonten
    Hade hört så bra om Jannice, men möts av en osäker frisör som frågar sina kollegor om varje steg, och får skarpa avhuggna och gula slingor.
  • Maria M
    Maria M skrev om Kameleonten
    Bra frisörer, inte tillräckligt bra för priset dock, vill jag betala mer än 2000 för lite längre än axellångt så förväntar jag mig topp-kvalité, bra färgning(färgmässigt) och klippning men inte helt jämnt, syndes allt tydligare när silverschapot/tillfälliga toningen gick ur, blev besviken nog för att inte gå dit för att fixa det, alltför dyrt för kvalitén.
  • Mikalea O
    Mikalea O skrev om Kameleonten
    Trevligt bemötande och en väldigt kunnig frisör. Alltid lyhörd och kommer med idéer och förslag.

Hon har mitt största förtroende när det kommer till färgning och hårförlängning!
  • Josefine M
    Josefine M skrev om Kameleonten
    Alltid fått bästa service, fått hjälp med hårfärg och kvalité som känns väldigt personlig och individuell efter mig! Riktigt professionella och till realistiskt pris!
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Kameleonten
    Min leukemi-sjuka son klippte av sig håret på Kameleonten innan biverkningarna slår till på allvar. Underbart bemötande och genuin personal. Mysigt, trevligt och proffesionellt. Mitt i en stund av allvar och skräck fick vi ett aningshål av glädje och avslappning.

Tack Ida! På återseende när vi har vunnit kampen! <3
  • Camilla K
    Camilla K skrev om Kameleonten
    Är riktigt nöjd med mitt nya hårfärg. Nu har jag mer lyxig sandig beige ton som jag alltid velat ha. Det är nästan omöjligt att gå mot en mer sandig ton utan att det blir åt det gula hållet men Angelica hittade den exakt. Rekommenderar!!!
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Kameleonten
    Enkelt att boka via hemsidan, mycket kunnig och trevlig frisör (Ida), samt ett över förväntan bra resultat. Supernöjd!
  • Isabella J
    Isabella J skrev om Kameleonten
    Jannice stenlöf är den bästa frisören genom tiderna :) gått till henne 1,5 år och har inga planer på att sluta
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Kameleonten
    Världens bästa salong! Aldrig blivit missnöjd hos kamaleonten!
  • Emelie H
    Emelie H skrev om Kameleonten
    Världens bästa frisör Jannice! Alltid lika nöjd både med bemötande och resultat.
  • Linda M
    Linda M skrev om Kameleonten
    Herregud ALDRIG att jag kommer tillbaka, värsta personalen och servicen ever. Satte in Hair talk, färgade och klippte, är så himla missnöjd!!! Får inte heller nån hjälp när jag berättar att jag är missnöjd! Fy
    2017-08-17 Angelica E svarar Linda M
    Hejsan.
    Ingen av oss frisörer känner varken till ditt namn eller att du skulle ha haft kontakt med oss om du var missnöjd. Vi ser ständigt till att möta alla våra kunder och deras önskemål.
  • Jessica D
    Jessica D skrev om Kameleonten
    Grymma och professionella! Speciellt Jannice en riktig talang!
  • Jimmy G
    Jimmy G skrev om Kameleonten
    Har bara klippt mig hos Ida W, så kan inte uttala mig om någon annan, men Ida är jättetrevlig, proffsig och gör alltid ett perfekt jobb! 💇🏻‍♂️👌
  • Johanna I
    Johanna I skrev om Kameleonten
    Ida är grym: Trevligt bemötande och alltid noggrann! //Johanna
  • Julia L
    Julia L skrev om Kameleonten
    Jag var och klippte, färgade och satte i extentions hos Angelica.
    Väldigt nöjd.
  • Kristina K
    Kristina K skrev om Kameleonten
    Jag har aldrig besökt salongen?!
  • Kikki W
    Kikki W skrev om Kameleonten
    Mycket mycket kompetent och trevliga frisörer, blir mycket nöjd varje gång! Dessutom fin och hemtrevlig salong med sötaste hundar
  • Louise R
    Louise R skrev om Kameleonten
    Märklig färgining, märkligt bemötande av personalen.
  • Josefine
    Josefine skrev om Kameleonten
    Efter att testat x-antal frisörer i Stockholm så hittade jag Jennifer på Kameleonten. Nu finns det ingen annan som får röra mitt hår. Alltid lika njöd när jag går därifrån.
  • Malin Å
    Malin Å skrev om Kameleonten
    Idas proffsiga klipp och färg gör underverk! Känner mig jättefin! Lägg till det ett vänligt och lyhört bemötande med kvalitetskänsla och ni förstår att jag inte kan annat än att rekommendera varmt!
  • matilda s
    matilda s skrev om Kameleonten
    Jag är en rätt "jobbig" kund. Har svårt att veta hur jag vill ha det, och det blir oftast samma när jag går till frisören.
    Jag hamnade hos Ida och hon frågade massa frågor om mitt hår och tidigare frisyrer och frisörupplevelser, och vad jag gillar och inte gillar. Jag kände att hon brydde sig så jag gav henne komandot och det ångrar jag inte för jag har aldrig känt mig så omhändertagen. Jag blev så nöjd och det blev bättre än jag kunnat föreställa mig. Tack. Kommer rekomendera dig för alla numera./ Matilda
  • Marieta G
    Marieta G skrev om Kameleonten
    Det var en hemsk upplevelse , aldrig mer dit
  • Peter B
    Peter B skrev om Kameleonten
    Alltid bra klippning, trevligt och välkomnande...
  • Petra J
    Petra J skrev om Kameleonten
    Jag har äntligen hittat en frisörska jag känner mig 100% nöjd med. Tack Jannice för att du stylar mitt hår. Du är fantastiskt duktig på det du gör, sluta aldrig med det. Rekommenderar starkt denna salong, och alla tjejer som jobbar där.
  • Hanna
    Hanna skrev om Kameleonten
    Fann salong Kameleonten på Instagram och älskade bilderna på resultaten. Vackra böljande hår med fina slingor i naturliga färger. Så där vill jag ha det tänkte jag och bokade tid! Kom dit med hög förväntan och frisören Angelica satte igång med mitt hår. Kände mig i trygga händer för hon förmedlade ett professionellt bemötande med bra råd och idéer på mina frågor. Efter färg, Olaplex-behandling och klippning så ser jag mitt hår förvandlas i spegeln.....och ja, det blev ta mig fasen som på bilderna på Instagram!! In och kolla! Resultatet blev över förväntan! Och priset är rimligt och jag kunde avstått Olaplex-behandling OM jag ville ha det billigare. Men så nöjd! Några dar senare nu och efter tvätt känns håret fortf härligt. Jag har äntligen lyckats med att hitta en frisör i Stockholm som jag vill återkomma till!
  • Martin M
    Martin M skrev om Kameleonten
    Angelica levererar alltid bästa tänkbara service och resultat. Rekommenderas starkt!

Odengatan 23, 114 24 Stockholm