Kameleonten, sid 2

Kameleonten på vackra Östermalm är salongen där du alltid blir omhändertagen på ett extra lyxigt sätt.

Vårt fokus är att vi i en avslappnande och exklusiv miljö ska behandla och lyfta fram det bästa hos varje kund. Vi möter dina önskemål och förväntningar och ger dig ett resultat i toppklass. Hos oss använder vi uteslutande marknadens mest kvalitativa produkter och guidar dig genom hur du ska ta hand om ditt hår även efter besöket.

Målet är att du alltid ska vara snygg i håret. Välkommen till oss!

Läs vad 443 kunder tycker om Kameleonten 2

• 2020-12-04
    Helt fantastiskt bemötande. Klippning och föning blev precis så som jag ville ha det.
  • 2020-12-04
    Har alltid haft en otrolig fin tid och känt mig lyssnad på, vacker och glad varje gång jag gått därifrån. Har verkligen inga klagomål alls. Jag har på tre år tid gått från att ha haft kort rött hår till långt hår med balayage och kommer gå till samma frisör så länge jag har möjlighet till det. Har aldrig haft en och samma frisör mer än en klippning så det är otroligt positivt att jag nu känner att jag bara vill gå till henne. Har gått till Katarina.
  • 2020-12-04
    Efter att ha varit såååå otroligt missnöjd hos annan frisör så hittade jag Katta, Royalsthlm. Jag såg hennes arbeten på Instagram och tänkte yeah I wish, mitt hår kommer aldrig kunna gå att få sådär. Det var i så pass illa skick. Men allvarligt talat, Katta RÄDDADE mitt missfärgade hår!! Jag litar på henne till 100%. Jag kommer aldrig gå någon annanstans. Hon är livets hårgudinna 😍
  • 2020-12-04
    Supernöjd, bra salong!!! Trevliga tjejer och Frisyren håller sig så bra.
  • 2020-12-04
    Jag har mörkt hår och det är alltid svårt att hitta någon som kan färga från mörkt till platinablond utan att det blev mörkblond men har äntligen hittat rätt.
    Maggie gjorde slingor och klippte mig och måste säga att hon är bäst på det hon gör perfekt !!
    Följt med Maggie hit!
  • 2020-12-02
    Alltid bra resultat o trevlig personal!!
  • 2020-12-02
    Underbar salong, alla är snälla och tillmötesgående! Rent, snyggt och finns bra med utbud av produkter! O för att tillägga @royalsthlm är världens bästa frisör! Går alltid från henne med ett leende på läpparna och känner mig alltid så fin!
  • 2020-11-30
    Jag är så himla nöjd jämt när jag går från Katarina Panic, hon är den bästa frisören jag haft. Känner mig alltid omhändertagen och lyssnad på. Går alltid ut med världens finaste hår, TACK :D
  • 2020-11-29
    Företaget har ett jätte fin salong. Väldigt fräsch och lyxig. Man får en lyxkänsla.
    Jag gick till frisören Katarina hon färgade och klippte håret.
    Har alltid kommit därifrån nöjd.
  • 2020-11-29
    Proffesionellt bemötande, alla förväntningar uppfyllda varje gång jag besökte salongen.
  • 2020-11-28
    Bästa finaste Katarina Katti är magiskt duktig att få till fantastiskt hår. Tack bästa betyg! //Maria-Therese
  • 2020-11-27
    Varit hos Sandra flera gånger o jättenöjd vid varje tillfälle. Proffsigt, lyhört och allt i en fin miljö.
    Fantastisk personal.
    Royalsthlm (Katarina) är oerhört duktig på sitt jobb. Alltid lika nöjd!
  • 2020-11-27
    Jag blev bra bemött men dåligt klippts
  • 2020-11-27
    En mysig salong med öppen och tillmötesgående stämning och personal! Jag har köpt ett flertal hårprodukter jag fått rekommenderat på Kameleonten som passar otroligt bra. Rekommenderar helt klart!
    Hej Ebba!
    Tack så himla mycket för den fina rekommendationen.
    Det blev en liten miss att du råkade ge en stjärna istället för så många stjärnor du anser oss värda <3
  • skrev om Kameleonten
    2020-11-26
    Professionell och trevlig personal! :)
  • 2020-11-26
    Katarina var min frisör och gjorde ett utmärkt jobb!
    Aldrig varit så nöjd som jag blev! :)

Mvh Mona
  • 2020-11-26
    Trevlig bemötande! Proffsigt och kunniga.
  • 2020-11-24
    Jag går till min frisör katta där, världens bästa frisör. Så duktig och professionell! Känner mig alltid så fin när jag kommer hen ;) kan starkt rekommendera henne .
  • 2020-11-23
    Jag tycker om när Angelica klipper mig. Hon har väldigt bra klipp på lockigt hår. Vill helst inte byta salong pga Angelica men funderar på det nu.
    Jag tycker det är trist att det inte finns några tider att boka med Angelica, jag kan ju gärna planera ända upp till 6 månader i förväg, men inga tiden finns upplagda.
    Hej Madeleine!
    Kul att du trycker att jag klipper bra !
    Jag är mammaledig, därför det inte finns lediga tider ☺️ Information om när tider kommer dyka nästa år kommer på mejl. Men närmsta 6 månader kommer jag inte kunna jobba. Under tiden tar min anställd hand om mina kunder, guidad av mig. ☺️ Mvh Angelica
  • 2020-11-23
    Proffsig frisör, jätteduktig på färg. Är alltid nöjd efter jag varit där.
  • 2020-11-18
    Alltså denna salongen!! Skulle aldrig gå någon annanstans. Man blir så väl omhändertagen, välkomnad och jag är ALLTID så nöjd när jag går därifrån!! Jag går till Katta och hon gör magi med hår och har världens mysigaste personlighet. Bästa salongen!!
  • 2020-11-17
    Proffsigt bemötande, snabb hantering ( Vi hade bråttom), rent och snyggt efter storstädningen!
    Stort tack för ditt omdöme... Misstänker att du nu recenserat ett annat företag, hos oss var du och klippte eller färgade håret. Vi hoppas att du är nöjd med detta. Kameleonten
  • 2020-11-16
    Klippte håret hos Anette. Jättenöjd!
    Trevligt bemötande!
    Fin och välkomnande lokal.
  • 2020-11-14
    Min frisör bemötte mig på bra sätt. Gjorde det där lila extra!
  • 2020-11-13
    Jag förväntade mig mycket och jag blev inte besviken. Mycket god kvalitet tjänsten och ett trevligt bemötande.
  • 2020-11-12
    Jag gjorde en permanent som jag blev väldigt nöjd med. Det är få frisörer som behärskar det numera. Frisören var trevlig och kunnig. Köpte även hårschampo och balsam anpassat efter mitt hår. Total upplevelsen var väldigt bra. 👌
  • 2020-11-12
    Fin och trevlig inredning , känns lyxigt! Och härliga kvinnor som får en att känna sig fab!:)
  • 2020-11-12
    Jag kom till Kameleonten av stark rekommenderad till Maggie. Hon är helt underbar och otroligt professionell, jag kommer att följa henne vart hon än väljer att arbeta.
    Annars är Kameleonten en mycket fräsch och trevlig salong med fint bemötande av samtliga.
    // Lucinda
  • 2020-11-12
    Alltid den bästa services man kan tänka sig få .
    Mycket proffsiga
  • 2020-11-10
    Jag hade inga förväntningar, första gången jag var här och jag valde salongen för att den låg nära hemmet.
    Mycket vänligt bemötande. Utmärkt klippning och färgen perfekt. Jag återkommer absolut när det är dags nästa gång för klipp/färg
  • 2020-11-10
    Katis gjorde slingor och klippte mig och måste säga att hon är bäst på det hon gör!! Man går inte därifrån onöjd. Jag har mörkt hår och det är alltid svårt att hitta någon som kan färga från mörkt till ljust utan att det blir orange men har äntligen hittat rätt.
    Love it! 10/10
  • 2020-11-10
    Fantastiskt bemötande av professionell personal!
  • 2020-11-08
    Jag hade hade hört om er på Instagram och var super excited , bokade för balayage service men var jätte missnöjd med hela upplevelsen.Visade en bild på hur jag vill ha mitt hår men det blev inte ens 50% på Den förväntan jag hade . Dessutom hon tog mera betalt på vad vi kom överens om innan hon började jobba på mitt hår , jag betalade 3800kr för ett jobb som skulle ha kostat 3000kr och dessutom hon jobbade på mitt hår bara 1 timme och 15 minuter!!! Jag kom hem kontaktade henne igen och sa att jag var jätte missnöjd med hela jobbet och ville få lite mer slingor i håret, då säger hon till mig jag vägrar röra ditt hår igen för att ”JAG ÄR JÄTTE NJÖD MED FÄRGEN DU HAR ”
    Så jag kontaktade henne igen efter några dagar igen att jag var jätte missnöjd med färgen så sa samma sak igen🙄 Till slut gav jag upp!! Vill också påminna , Om en kund betalar så mycket då ska det vara upp till kunden hur nöjd hon är inte den som ger servicen !!!!!
    Hej Hamira!

Din önskade hårfärg du ville uppnå var inte möjlig på en sittning. Något som frisören var noga med att beskriva för dig i 10 minuter innan behandlingen påbörjade
    Utifrån ditt utgångsläge så gjorde frisören så gott hon kunde på en sittning. Frisörens mål är alltid att göra så gott som hon kan utifrån hennes kunskap och erfarenhet!
    Priset du nämner är 3000kr (balayage, 165min) som du hade bokat med du ville även klippa dig.. priset blev då 3790 balayage med klippning (vilket står på hemsidan)

Mvh kameleonten
  • 2020-11-07
    Alltid nöjd med behandling där! Trevligt
    bemötande!
  • 2020-11-06
    Mycket trivsam salong med omtänksam och skicklig personal som också ger goda råd när man behöver. Har bara gått hos Katarina som jag är mycket nöjd med men blir alltid väl bemött av alla på salongen. Uppskattar hög flexibilitet i samband med bokning. Högsta betyg från mig! /Christina
  • 2020-11-06
    Flexibla öppettider, anpassar sig efter mig som kund när jag kan komma.
    Trevliga och duktiga på sitt jobb.
  • 2020-11-05
    Trevligt, proffsigt , genuint , personligt och tryggt!
  • 2020-11-05
    Jag köpte kläder per telefon. Bra och enkelt. Väldigt nöjd.
  • 2020-11-04
    Klippte mig hos Sandra! Allmänt trevligt bemötande av övrig personal, och Sandra som klippte mig va jätte trevlig och duktig! Blev nöjd<3
    Kommer absolut gå tillbaka.
  • 2020-11-04
    Upplevde inte att de hade särskilt bra service
  • 2020-11-02
    Bra klippning och färgning/ slingor som ser naturliga ut. Tillmötesgående personal som gör att du känner dig välkommen. Trevligt också med en massagestol!:)
  • 2020-11-01
    Brukar bli jättenöjd men provade ny frisör som inte kunde klippa lockigt hår. Frisyren är platt på huvudet och all volym sitter längst ned, inte alls smickrande och kräver rätt mycket jobb för att den ska kännas ok.
  • 2020-10-31
    Slingade håret och klippte mig hos Jennifer. Blev exakt som jag ville ha det
  • 2020-10-31
    Trevligt, prisvärt, kompetent o välkomnande.
  • 2020-10-30
    Följt med Maggie hit, det toppenställe!
  • 2020-10-30
    Katta är en stjärna!⭐️Världens bästa frisör!
  • 2020-10-29
    Blev ojämt klippt på uppklippningen, så ena sidans uppklippning blev mycket kortare än den andra. Dock såg jag inte det först då håret lockades och fixades. När jag sen gick tillbaka för att visa hur ojämt det var blev jag väldigt otrevligt bemött. Efter ett tag var det dock en av frisörerna som nog höll med om dålig behandling så hon hjälpte mig, var trevlig och gjorde vad hon kunde. Går aldrig tillbaka.
  • 2020-10-29
    När man kliver in på salongen är det ingen som hälsar utan det är ett (varje gång jag kommit) otrevligt bemötande i form av att de anställda ser att man kommit men ingen säger något. Den frisör jag gått till är den trevligaste av alla i salongen. Det snackas en hel del illa om folk, ägarinnan droppar mycket hårda kommentarer mot sina anställda men även om kunder som lämnat salongen. Inte den trevligaste miljön dessvärre. För resultatet av klippningen ger jag en fyra och enbart för det.
    Hej Marianne!
    Vad tråkigt att du upplever dåligt bemötande när du kliver in på salongen... det ska vi alla tänka på och anstränga oss för en förbättring!

Även tråkigt att du fick den upplevelsen du beskriver ..
    Tråkigt nog när du var inne senast hade tvättmaskinen hakat upp sig och massa andra salong-sysslor låg efter.. vilket vi alla fick försöka fixa mellan våra kunder...
    Så Jag ägaren som du nämner fick sätta alla i jobb den korta tid jag var inne för att få ordning på allt. Vi vår salong är de flesta egna företagare och inte anställda :)

Den kund du tror vi pratat illa om är min vännina som vi pratade/ skämtade om.. så det var ingen kund som lämnade salongen..
    Men jag förstår att du kan ha haft din uppfattning.

Kul att du är nöjd med klippningen och din frisör... jag/ vi hoppas din upplevelse i framtiden kommer leva upp till förväntningarna.
    Mvh Angelica på kameleonten
  • 2020-10-29
    Jag besökte salongen då min ordinarie frisör - två gator bort - hade semesterstängt.

Frisören var trevlig men genomförandet (återinsättning av Hairtalk) tog längre tid, kändes inte så strukturerat och resultatet blev ojämnt. Priset var 50 kr högre än hos min vanliga frisör.