Restaurang i Gamla Stan

53 rekommenderade restauranger i Gamla Stan, Stockholm

Gamla stan är Stockholms historiska centrum och är uppbyggt på Stadsholmen. Även Helgeandsholmen, Strömsborg och Riddarholmen räknas till Gamla stan. Gamla stan, eller “staden mellan broarna” grundades på 1200-talet. Idag kryllar det av mysiga restauranger i Gamla Stan, många i rustika lokaler som är kvar sedan historien om Stockholm började. På Reco.se Guidar vi dig till Gamla Stans bäst rekommenderade och mest aktuella restauranger just nu.

Är du intresserad av Italienskt, Hamburgare, fisk & skaldjur eller kanske Indiskt? I Gamla Stan finns det restauranger från världens alla kök. På Reco.se kan du läsa om tidigare gästers erfarenheter och om olika restaurangers totala helhetsomdömen. Välkommen att kika runt och läsa rekommendationer och skriva ett par själv om restauranger du besökt. Här på Reco.se hjälper vi varandra att hitta nya favoritställen. Lycka till önskar Reco.se!

• Slingerbulten

Björn W
    Björn W: Bra mat, helt ok service, trivsamma lokaler i ett fint läge. Naturligtvis lite av en turistfälla, men det är i min menin...
  • Trattoria Romana

Torbjörn J
    Torbjörn J: Gott men överreklamerat. Ganska kändistätt när jag var där. Om de serverar pasta med musslor ska ni köpa det!
  • Azra Pizzeria HB

Baris Turkoglu T
    Baris Turkoglu T: Godaste pizzorna du kan hitta i Stockholm. De har även Fullkornspizza som jag inte sett någon annanstans. Deras kebabtal...
Visa sida:

Restaurang i Gamla Stan