Alla kategorier Begagnade bilar Gävleborg Sandviken Kenneth Larsson Bil AB

Älgstigen 2, 811 41 Sandviken — Visa karta

Fyrislundsgatan 63, 75450, UPPSALA
S:t Olof Bil
Bengt P:
Ett mycket trevligt bemötande och bilen fungerar bra. jag kan rekommendera s.t Olof bil till mina vänner

Läs vad 2 kunder tycker om Kenneth Larsson Bil AB

• Hans J
    Hans J skrev om Kenneth Larsson Bil AB
    Jag är väldigt besviken på Kenneth Larsson bil. Köpte först en begagnad bil av dem för ca 50.000 kr, dagen efter köpet visar det sig att AC:n är trasig samt tomgångsmotorn måste bytas för 2.000 kr för att kunna använda bilen. Vände mig direkt till bilfirman och de ville inte alls kännas vid detta, kalla handen. Det var tydligen min uppgift att påtala dessa två fel innan köpet.

Felet jag gjorde var att lita på bilfirman vilket man kanske gör som oerfaren bilköpare med begränsad teknisk kunskap. Jag fick betala tomgångsmotorn själv plus laga AC:n som inte var speciellt billigt heller (pump + ny gas). Hade jag själv varit bilförsäljare så hade jag hjälpt kunden men tanke på att det var dagen efter att köpet var klart.

Akta er för dessa skojare!! Kommer aldrig mer köpa en bil av Kenneth Larsson eller lämna in bilen på deras verkstad!
  • Anders S
    Anders S skrev om Kenneth Larsson Bil AB
    Kenneth Larsson Bil AB i Sandviken, Gästrikland

Allt började med att jag och min sambo bestämde oss för att köpa en ny bil, efter mycket om och men så bestämde vi oss för en Hyundai. Sagt och gjort så skrev vi avtal med en bilhandlare, dock blev den leveransen uppskjuten och vi avbröt den orden och letade då på nytt en bil. Jag och min sambo bor centralt i Gävle.

Vi hittade en exakt lika bil i Sandviken hos Kenneth Larsson bil AB, vi ringde dit och avtalade om att köpa den bil som de hade hemma på lager. Vi åkte ut och träffade Peter Skoglund. Bilen stod inne för visning och vi slog oss ner för att göra affärsförslag, vi accepterade förslaget, noggrant med kataloger bestämde vi extra tillbehör efter artikelnummer samt skrev i ordning årder avtal. Där efter fick vi rekommendationer om att vi skulle teckna försäkringar tills det datum vi skulle hämta bilen.

Nästa tillfälle då vi ska hämta ut bilen så är köpeavtalet felstavat, vi blev frågade igen om försäkring och helt plötsligt fanns det en försäkring som skulle vara kostnadsfri i några månader som inte alls framgick vid tidigare tillfälle. Då fick vi börja om från början med hela köpeorden och avtalet igen, dessutom med en annan säljare Kenneth Larsson och eftersom vi hade fått rekommendationer om att teckna försäkring var detta redan gjort och den gratisförsäkring som erbjöds kunde inte användas. Vi hämtade ut bilen då vi skulle göra en resa och vi avtalade om en verkstadstid då alla extra tillbehören skulle monteras.

Vi kom tillbaka med bilen enligt överenskommelsen, när jag senare hämtar bilen så var drakkroken löstagbar och jag beställt en fast, utan att kontakta mig eller min sambo har de alltså monterat dragkroken felaktigt, till detta hade jag enligt avtalet beställt ett lastgallernät, detta lastgallernät var inte installerat utan ett annat lastgaller blev installerat, även kupéfläcken saknades och även taklastbågar saknades som jag beställt. Jag noterade detta och frågade försäljaren varför det inte gjordes enligt avtalet, då han bortförklarade med att vissa av saker inte kommit hem. Jag frågade igen – Det var just det vi hade avtalat att ni skulle fixa alla tillbehör vid ett tillfälle, jag fick aldrig något svar. Det ska läggas till att vi fick låna en bil undertiden våran bil var inne på verkstad men den var det slut med drivmedel i. Återigen avtalas det om en ny tid då jag ska lämna in bilen på verkstad för att återställa bilen enligt avtalet.

Slutsatts
    Varje tillfälle som jag nu besökt Kenneth Larsson Bil AB i Sandviken har någonting blivit fel och det har kostat mig massa extra tid, drivmedel, slitning på min bil med onödiga resor fram och tillbaka Gävle –Sandviken (ca 3mil enkel resa).

Kenneth Larsson Bil AB misslyckades med:
    - Skriva rättstavade avtal
    - Informera om vad Hyundai rekommenderar som tillbehör
    - Informera om försäkringar som kan reducera kostnader
    - Montera korrekta tillbehör

Jag undrar varför och hur det lyckas sälja bilar, jag känner mig otroligt missnöjd med Kenneth Larsson Bil!

Älgstigen 2, 811 41 Sandviken