Alla kategorier Trafikskola Västra Götaland Stenungsund Kjells Trafikskola

Parkers Gård 53, 444 41 Stenungsund — Visa karta

Lantmätaregatan 12, 41706, Göteborg
Moderna Trafikskola
Linn B:
Min första kontakt var över telefon där jag upplevde personalen som hjälpsam och tydlig. Jag har tagit teori- samt körlektioner på Moderna T...

Läs vad 6 kunder tycker om Kjells Trafikskola

• Nicke N
    Nicke N skrev om Kjells Trafikskola
    Jag fick i uppgift av mina föräldrar att kontakta samtliga trafikskolor i Stenungsund angående en prisförfrågan.

Mailade alla tre trafikskolor här i Stenungsund vilka är, Kjells-, Bosses- och Bästkusten Trafikskola.

Mailen är identiska förutom att jag till varje trafikskola frågade varför man är billigare/dyrare än konkurrenterna.

Mailet till Kjells Trafikskola i sin helhet följer nedan:

"Hej,

Jag ska snart ta mitt B-körkort och har fått uppgiften av mina föräldrar att kontakta alla Trafikskolor i Stenungsund för prisuppgift.

Jag satt och räknade ihop vad det skulle kosta om man räknar på obligatoriska myndighetsavgifter och alla era avgifter för teori, datatester, risk 1 & 2, bilhyra vid uppkörning samt 25 st körlektioner.

Hos er får man betala 17,100 kr medan Bosses Trafikskola tar 13,775 kr för samma utbildning. Bästkustena Trafikskola är billigast med några kronor, 13,760 kr.

När jag visade uträkningen för min föräldrar sa man att jag skulle välja den billigaste men finns det någon anleding till att ni är dyrast och att Bästkusten är billigast?

Det skiljer ju trots allt nästan 3,500 kr.

Med vänlig hälsning NB"

Skickade mailet 2014-11-22 kl 18:24 och än i dag, 6 dagar senare, så har Kjells Trafikskola inte svarat trots att man har läst mailet, har begärt ett läskvitto.

Skickade ett påminnelsemail 2014-11-26 kl 23:47 och fick läskvittot att Kjells Trafikskola hade läst mailet dagen efter kl 17:05.

Kjells Trafikskola har som sagt inte svarat trots att man har läst båda mailen. Kjells Trafikskola ignorerar mig som potentiell kund eftersom man inte vill(?) stå för sina dyra priser jämfört med konkurrenterna.

Både Bosses- och Bästkustens Trafikskolor svarade på måndagen, 2014-11-24 och var trevliga och raka i sina svar.

Kommer därför välja bort Kjells Trafikskola och även rekommendera mina kompisar som också snart ska ta sitt körkort att göra detsamma.
  • Sanna
    Sanna skrev om Kjells Trafikskola
    Nonchalant lärare som kom 5 min försent till körlektionen. När jag frågade om min mamma kunde åka med bak sa hon att min mamma måste skynda sig in i iblen för hon kunde inte vänta på henne.

Och det kom från trafikläraren som var 5 min försenad till körlektionen.

När hon sa att jag skulle vända tillbaka mot trafikskolan sa jag att det är ju minst 5 min kvar eftersom du var försenad och då sa hon att hon hade andra elever som väntade och att hon därför inte kunde köra mer med mig.

Jag har ju betalat för 40 min sa jag och ska då få 40 min och inte 35 min. Vi kulle ändå ha pratat i 5 min så det är jämnt ut säger hon då.

Efter detta bytte vi trafikskola. Trafikläraren frågade varför?

Herregud!

Kan inte rekommendera någon att välja Kjells Trafikskola.
    Nicke N gillar detta
  • Förbannad fd elev
    Förbannad fd elev skrev om Kjells Trafikskola
    Skojare!

Försökte mjölka mig på pengar men det gick inte. Bokade proven privat och klarade det på första försöket. Om Kjells fick som man ville så skulle jag köpa 20(!) körlektioner.

Kjells Trafikskola drivs av en skojare!
    Nicke N gillar detta
  • Nilla
    Nilla skrev om Kjells Trafikskola
    Oseriös trafikskola som ändrar sina priser till det högre, tar bort 3 st körlektioner i intensivpaketet och sedan kallar dessa för tillfälliga kampanjpriser. Fy vad oseriöst!
    Nicke N, Förbannad fd elev gillar detta
  • Annika
    Annika skrev om Kjells Trafikskola
    Vill ge ett varningens ord för Kjells Trafikskola i Stenungsund då man försöker mjölka eleven på pengar. Min dotter som kör bil exemplariskt skulle enligt trafikskolan behöva "minst 15 körlektioner till för att bli något så när klar". När jag satte stopp för detta och skickade henne till en annan trafikskola så sa man där att hon är klar med både sin teori och sin körning. Teori- och uppkörningstid bokades och vet ni vad, hon klarade av båda på första försöket.
    Nicke N, Förbannad fd elev, Nilla gillar detta
  • Stefan
    Stefan skrev om Kjells Trafikskola
    Oseriös trafikskola som försöker mjölka eleven på pengar. Det är alltid "bara en eller två körlektioner till som behövs" men när man har kört 10 extralektioner börjar man fundera. Bokade därför uppkörningen privat och klarade det på första försöket trots att Kjells Trafikskola ville att jag skulle köra mer.
    Nicke N, Förbannad fd elev, Nilla gillar detta

Parkers Gård 53, 444 41 Stenungsund