Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Körkortshuset Körkortshuset - Söder

Körkortshuset - Söder

Krukmakargatan 9, 118 51 Stockholm — Visa karta

Körkortshuset ligger nära Mariatorget på Söder och arbetar miljömedvetet för att minska påfrestningen på miljön. Vi har lång erfarenhet med samma regi och med hög kvalitet utbildat riskmedvetna och trafiksäkra förare. Hos oss har du möjligheten att ta körkort för personbil, både automat och manuellt, riskutbildningarna, teorin samt körning med vår toppmoderna simulator. Hos oss blir du bemött på ett professionellt och vänligt sätt av kompetent och pedagogisk personal. Välkomna!

Läs vad 95 kunder tycker om Körkortshuset - Söder

• Kajsa
    Kajsa skrev om Körkortshuset - Söder
    Precis som fler har skrivit så var bemötandet under all kritik under min allra första körlektion. Att man kan få för sig att det är ok att bete sig på det sättet när man jobbar inom service är för mig helt ofattbart. Om man har tröttnat på sitt jobb- sök ett annat! Att trycka ner eleverna känns ju inte direkt konstruktivt! Kanske är dags för en bemötandeutbildning för några som jobbat många år?

Jag testade en lärare till men slutade att gå på denna skola för jag hade så mycket dåliga erfarenheter.

Den kvinnliga receptionisten vill jag berömma dock! Supertrevlig tjej med fint bemötande!
  • Johanna  N
    Johanna N skrev om Körkortshuset - Söder
    Håller med föregående.
    Eftersom jag aldrig suttit bakom ratten förut är det svårt att veta vad som förväntas av en lärare.
    Körde med tre lärare på Mariatorget varav 2 var ok, den tredje fick mig att tappa all lust att ens försöka köra bil.
    Extremt oengagerad, opedagogisk och verkar inte gilla sitt jobb. Gick därifrån och mådde riktigt dåligt.
    Har valt att försöka få tider i Liljeholmen och har hitintills bara positiva erfarenheter! Allt från receptionist till lärare. Svårt att få tider dock vilket är förståeligt under högsäsong. Sen har jag valt att skriva in mig på en annan skola pga av de dåliga erfarenheterna vid Mariatorget.
    Glöm inte att vi betalar dyrt för våra många gånger sparade pengar... Ni finns där för att lära ut, ge service. Peppa! Alla är vi nybörjare någon gång! Annars finns det gott om andra skolor därute.
  • Elin L
    Elin L skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag vill inte att fler ska behöva gå igenom samma sak som jag, så därför skriver jag denna recension. Har kört med fyra olika lärare på Körkortshuset och varit mycket missnöjd med två av dem. Otrevlig ton, förvåning och ilska (!) över att man "ju inte kan köra bil!" (... det är väl därför man är där?), och noll positiva kommentarer. Ofta gick jag därifrån och kände mig helt nedtryckt i skorna, med en känsla av att jag aldrig kommer lära mig köra bil och att jag borde ge upp. Deras agerande gjorde mig som elev väldigt osäker på min förmåga, och resulterade i att jag la ner stora summor pengar på extremt många körlektioner. Jag tröttnade till slut, tog två körlektioner med en annan körskola (där läraren var superpedagogisk och peppande) och bokade uppkörning på egen hand, som jag klarade på första försöket. Jag får känslan av att Körkortshuset försöker maximera antalet sålda körlektioner genom att få eleverna att känna att de helt enkelt inte kan köra bil. Min väg till körkortet blev onödigt lång, dyr och jobbig på grund av detta. Inte okej.
  • Freddy H
    Freddy H skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Bra bemötande och bra för nybörgare, men inte för mej som har 25 års erfarenhet
  • Angelika R
    Angelika R skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Helt ok, men väl trångt i lokalen.
  • Ilkka I
    Ilkka I skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    mycket bra kursledare informativ
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Jätte lärorikt !!
    helt otroligt bra, hade kunnat betala det dubbla
  • Madeleine E
    Madeleine E skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Bra och prisvärd kurs som går igenom grunderna inför övningskörning. Mycket kunnig föreläsare.
  • Hrafn S
    Hrafn S skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Bra och proffessionell utbildning. Mycket fokus på interaktion och att själv reflektera över körkortsutbildningen
  • Nina H
    Nina H skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Proffsigt bemötande, bra utbildning, lagom nivå
  • Nicolas P
    Nicolas P skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Mkt trevlig kursledare. Lite för mycket inbyggs reklam för körkorthuset i utbildningen.
  • Smilla P
    Smilla P skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Väldigt bra! Fint bemötande och intressant!
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Körkortshuset utbildning och bemötande var mycket bra. Däremot känns hela grejen med kursen rätt meningslös.
  • Per W
    Per W skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Bra lärare. Liten grupp. Bra dialog.
  • Lisa M
    Lisa M skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Trevligt bemötande! Hade dock önskat med tips kring
    handledning och lektionstips som tex filmsnuttar
  • Anders M
    Anders M skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Trevligt bemötande av en vänlig person som jag tror gillar sitt jobb. Trång, sliten lokal med lite trasslande teknik. Utbildningen var dock på tok för seg, dra ner det till halva tiden, eller fyll tiden med fler tips om hur man kan göra övningskörningen så säker och lärorik som möjligt.
  • Therese W
    Therese W skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Den var ok, lite väl lång,hade räckt med en timme.
  • Ann B
    Ann B skrev om Handledarutbildning en del av Körkortshuset - Söder
    Informativt trevligt förståligt bra
  • Idil O
    Idil O skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag köpte intensivkurs fyra veckor för 17000kr och hade tre olika lärare. Jag är extremt missnöjd med två av dessa. De var extremt oproffsiga, värdelös pedagogik och absolut inte hjälpsamma. Det var många dagar som jag lämnade mina körlektioner och mådde väldigt dåligt. Dessutom har de NOLL servicekänsla och glömmer många gånger att man är deras kund och att man har betalat de för att lära ut, inte trycka ner en och få en att känna sig värdelös. Körkortshuset var verkligen under all kritik. Jag har valt att skriva in mig på en annan skola.
  • Jimmy C
    Jimmy C skrev om Körkortshuset - Söder
    Tyvärr väldigt nonchalant bemötande. Har betalat för handledarkurser samt "Startpaket" (alltså totalt närmre 10 000kr)men kommunikationen till sina kunder är under all kritik.
    - Kurser ställs in på kortvarsel med dåligt formulerade sms (ej kontakt via samtal eller mail).
    - Dåligt specificerade kvitton på vad man betalat för, en bokningssida som inte fungerat för mig (har inte kunnat boka tider/kurser utan varit tvungen att ringa dem istället).
    - Ser inte sitt ansvar som företag i kommunikation/kundbemötande utan skyller på betalande kund.

Trist.
  • Fritjof S
    Fritjof S skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra lärare men en aning dyra lektioner. Jag rekommenderar körkortshuset till nybörjare.
  • Rebecka M
    Rebecka M skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra, kändes som att flera av lärarna ansträngde sig för att hjälpa mig och fixa fler tider kort inpå uppkörningen! Dock tyckte jag att vissa av lärarna uttryckte min nivå som inte tillräcklig när jag sen klarade mig, vilket gjorde att det kändes som att en del lektioner inte hade behövts.
  • Hugo B
    Hugo B skrev om Körkortshuset - Söder
    Dryg personal. Skällde i princip på en, gick där ifrån med en klump i halsen.
  • Ingela K
    Ingela K skrev om Körkortshuset - Söder
    Smidigt att kunna boka och betala handledarkurs via nätet. Trevligt bemötande på plats.
  • Alicia J
    Alicia J skrev om Körkortshuset - Söder
    Var på en handledarkurs. Mycket bra, tog dock 2 timmar istället för 3 så undrar ifall det var något som missades. Var något trångt
  • Elina V
    Elina V skrev om Körkortshuset - Söder
    Det har varit många som sagt att man får genomlida dem där tre timmarna, men föreläsaren som vi hade gjorde till ett nöje att vara där. Tack!
  • Catrin S
    Catrin S skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra förklarat och roligt och spännande
  • My A
    My A skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra handledarkurs. Den blev inte långtråkig som man kanske hade förväntat sig. Personligt och med glimten i ögat!
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Körkortshuset - Söder
    Handledarutbildning och det var min 3:dje som jag gjort. Faktiskt den bästa så här långt, kändes inte långsamt eller för segt, nästan lite kul och engagerande. Topp
  • Love J
    Love J skrev om Körkortshuset - Söder
    Det var informerande och roligt
  • Ove S
    Ove S skrev om Körkortshuset - Söder
    Fick hoppa in snabbt på handledarutbildning som egentligen redan var fullbokad. Flexibelt mottagande och trevlig personal.
  • Moa G
    Moa G skrev om Körkortshuset - Söder
    Det var bra att det var chill och att han berättade i lugn takt. Man hann tänka självfallet var bra :)
  • Lars H
    Lars H skrev om Körkortshuset - Söder
    Trevligt och professionellt bemötande. Bra föreläsning, föreläsaren verkade mycket påläst. Fick mycket gott intryck.
  • Sara M
    Sara M skrev om Körkortshuset - Söder
    Körkortshuset på Mariatorget har varit bra och de har varit trevliga men jag har behövt kämpa mer än jag trodde med att faktiskt kunna anmäla mig till de två stora proven och för att få tillgång till körkolans information. Detta skulle möjligtvis kunna förbättras genom att körskoleläraren vid första körtillfälleg ger ut ett papper med inloggning till hemsidan på och annan bra information.
  • Maria B
    Maria B skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra lärare. Pluss för körning på kvällstid. Rekommenderas!
  • Lovisa B
    Lovisa B skrev om Körkortshuset - Söder
    Läraren var rolig o trevlig! Bra kurs!
  • Ebba F
    Ebba F skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag var på introduktionskursen här och det var en väldigt tydlig och trevlig kurs. Här kommer jag nog att ta mina lektioner.
  • Anna E
    Anna E skrev om Körkortshuset - Söder
    Gick en handledarkurs som var bra.
  • Roger K
    Roger K skrev om Körkortshuset - Söder
    Bättre lokal för kurser önskas, sitta i ett skyltfönster.
    Var väl inte den bästa upplevelsen.
  • Adnana M
    Adnana M skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag tycker att det är den bästa körkortsskola med härliga, trevliga, lärorika, och roliga lärare.
  • Mirjam B
    Mirjam B skrev om Körkortshuset - Söder
    mycket nöjd med allt från bemötande till lektioner och priser.
  • Charlie B
    Charlie B skrev om Körkortshuset - Söder
    mycket bra, trevliga kör lärare.
  • Katarzyna K
    Katarzyna K skrev om Körkortshuset - Söder
    Inte så bra start med körlektioner och läraren över helger kändes som bortkastade pengar. Blev mer rädd än motiverad . Efter byte till en annan lärare gick det bara uppåt och det var lärorikt och kul. Bra hjälp vid bokning och betalning.
    Halkbanan var smidigt organiserad och rolig. Generellt så var lärarna ärliga vilket gjorde mig förberedd för uppkörningen.
  • Nils-Uno Nusse A
    Nils-Uno Nusse A skrev om Körkortshuset - Söder
    Dålig lärare, dålig planering & koordination. Inget vidare serviceminded heller.
  • Sarah S
    Sarah S skrev om Körkortshuset - Söder
    En körskola som alltid är uppdaterad, finns alltid tid, hör alltid av sig och är alltid med dig som kund.
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Körkortshuset - Söder
    Helt ok. Enkelt upplagt och funkar nog för de flesta.
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Körkortshuset - Söder
    Lärarna är bra, vissa mer engagerade än ändra, men ändå proffsiga.

Det största problemet är administrationen och bokning av tider som är mer oorganiserat och opersonligt. Jag betalade för fem lektioner, bokade in fem, men behövde avboka den sista. Trots att detta bekräfades på mail, menar de att jag kört en lektion någon annan gång som de dock saknade underlag på att jag skulle ha gjort. Jag har klagat och det har tagit dem över en månad att komma tillbaka. Eftersom varje lektion nästan kostar 1000 kr kommer jag vända mig till allmänna reklamationsnämnden.

Så lektionerna är bra och seriösa, men administrationen är under all kritik.
  • Julian E
    Julian E skrev om Körkortshuset - Söder
    Körkortshuset var under all kritik. Hetsiga, skrikande körlärare som inte ingav någon trygghet eller kunde lära ut. Även hört detta från vänner, jag bytte då körskola och två månader senare hade jag körkort.
  • Helena N
    Helena N skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag började vägen mot körkort med en 1v intesivkurs. Med 4 olika lärare! Det var bra. Alla var trevliga och mycket pedagogiska. Sedan har jag fortsatt att ta lektioner av och till med främst Ermin, men även några lektioner med Mouris. Båda är jättebra. Snart hoppas jag att jag är klar och får mitt körkort.
  • Gˆran L
    Gˆran L skrev om Körkortshuset - Söder
    Handledarutbildning. Bemötandet var bra och korrekt.

Krukmakargatan 9, 118 51 Stockholm