Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Körkortshuset Körkortshuset - Söder
Rekommenderat företag 2015 - Körkortshuset - Söder

Körkortshuset - Söder

Krukmakargatan 9, 118 51 Stockholm — Visa karta

Körkortshuset ligger nära Mariatorget på Söder och arbetar miljömedvetet för att minska påfrestningen på miljön. Vi har lång erfarenhet med samma regi och med hög kvalitet utbildat riskmedvetna och trafiksäkra förare. Hos oss har du möjligheten att ta körkort för personbil, både automat och manuellt, riskutbildningarna, teorin samt körning med vår toppmoderna simulator. Hos oss blir du bemött på ett professionellt och vänligt sätt av kompetent och pedagogisk personal. Välkomna!

Läs vad 77 kunder tycker om Körkortshuset - Söder

• Idil O
    Idil O skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag köpte intensivkurs fyra veckor för 17000kr och hade tre olika lärare. Jag är extremt missnöjd med två av dessa. De var extremt oproffsiga, värdelös pedagogik och absolut inte hjälpsamma. Det var många dagar som jag lämnade mina körlektioner och mådde väldigt dåligt. Dessutom har de NOLL servicekänsla och glömmer många gånger att man är deras kund och att man har betalat de för att lära ut, inte trycka ner en och få en att känna sig värdelös. Körkortshuset var verkligen under all kritik. Jag har valt att skriva in mig på en annan skola.
  • Jimmy C
    Jimmy C skrev om Körkortshuset - Söder
    Tyvärr väldigt nonchalant bemötande. Har betalat för handledarkurser samt "Startpaket" (alltså totalt närmre 10 000kr)men kommunikationen till sina kunder är under all kritik.
    - Kurser ställs in på kortvarsel med dåligt formulerade sms (ej kontakt via samtal eller mail).
    - Dåligt specificerade kvitton på vad man betalat för, en bokningssida som inte fungerat för mig (har inte kunnat boka tider/kurser utan varit tvungen att ringa dem istället).
    - Ser inte sitt ansvar som företag i kommunikation/kundbemötande utan skyller på betalande kund.

Trist.
  • Fritjof S
    Fritjof S skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra lärare men en aning dyra lektioner. Jag rekommenderar körkortshuset till nybörjare.
  • Rebecka M
    Rebecka M skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra, kändes som att flera av lärarna ansträngde sig för att hjälpa mig och fixa fler tider kort inpå uppkörningen! Dock tyckte jag att vissa av lärarna uttryckte min nivå som inte tillräcklig när jag sen klarade mig, vilket gjorde att det kändes som att en del lektioner inte hade behövts.
  • Hugo B
    Hugo B skrev om Körkortshuset - Söder
    Dryg personal. Skällde i princip på en, gick där ifrån med en klump i halsen.
  • Ingela K
    Ingela K skrev om Körkortshuset - Söder
    Smidigt att kunna boka och betala handledarkurs via nätet. Trevligt bemötande på plats.
  • Alicia J
    Alicia J skrev om Körkortshuset - Söder
    Var på en handledarkurs. Mycket bra, tog dock 2 timmar istället för 3 så undrar ifall det var något som missades. Var något trångt
  • Elina V
    Elina V skrev om Körkortshuset - Söder
    Det har varit många som sagt att man får genomlida dem där tre timmarna, men föreläsaren som vi hade gjorde till ett nöje att vara där. Tack!
  • Catrin S
    Catrin S skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra förklarat och roligt och spännande
  • My A
    My A skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra handledarkurs. Den blev inte långtråkig som man kanske hade förväntat sig. Personligt och med glimten i ögat!
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Körkortshuset - Söder
    Handledarutbildning och det var min 3:dje som jag gjort. Faktiskt den bästa så här långt, kändes inte långsamt eller för segt, nästan lite kul och engagerande. Topp
  • Love J
    Love J skrev om Körkortshuset - Söder
    Det var informerande och roligt
  • Ove S
    Ove S skrev om Körkortshuset - Söder
    Fick hoppa in snabbt på handledarutbildning som egentligen redan var fullbokad. Flexibelt mottagande och trevlig personal.
  • Moa G
    Moa G skrev om Körkortshuset - Söder
    Det var bra att det var chill och att han berättade i lugn takt. Man hann tänka självfallet var bra :)
  • Lars H
    Lars H skrev om Körkortshuset - Söder
    Trevligt och professionellt bemötande. Bra föreläsning, föreläsaren verkade mycket påläst. Fick mycket gott intryck.
  • Sara M
    Sara M skrev om Körkortshuset - Söder
    Körkortshuset på Mariatorget har varit bra och de har varit trevliga men jag har behövt kämpa mer än jag trodde med att faktiskt kunna anmäla mig till de två stora proven och för att få tillgång till körkolans information. Detta skulle möjligtvis kunna förbättras genom att körskoleläraren vid första körtillfälleg ger ut ett papper med inloggning till hemsidan på och annan bra information.
  • Maria B
    Maria B skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra lärare. Pluss för körning på kvällstid. Rekommenderas!
  • Lovisa B
    Lovisa B skrev om Körkortshuset - Söder
    Läraren var rolig o trevlig! Bra kurs!
  • Ebba F
    Ebba F skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag var på introduktionskursen här och det var en väldigt tydlig och trevlig kurs. Här kommer jag nog att ta mina lektioner.
  • Anna E
    Anna E skrev om Körkortshuset - Söder
    Gick en handledarkurs som var bra.
  • Roger K
    Roger K skrev om Körkortshuset - Söder
    Bättre lokal för kurser önskas, sitta i ett skyltfönster.
    Var väl inte den bästa upplevelsen.
  • Adnana M
    Adnana M skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag tycker att det är den bästa körkortsskola med härliga, trevliga, lärorika, och roliga lärare.
  • Mirjam B
    Mirjam B skrev om Körkortshuset - Söder
    mycket nöjd med allt från bemötande till lektioner och priser.
  • Charlie B
    Charlie B skrev om Körkortshuset - Söder
    mycket bra, trevliga kör lärare.
  • Katarzyna K
    Katarzyna K skrev om Körkortshuset - Söder
    Inte så bra start med körlektioner och läraren över helger kändes som bortkastade pengar. Blev mer rädd än motiverad . Efter byte till en annan lärare gick det bara uppåt och det var lärorikt och kul. Bra hjälp vid bokning och betalning.
    Halkbanan var smidigt organiserad och rolig. Generellt så var lärarna ärliga vilket gjorde mig förberedd för uppkörningen.
  • Nils-Uno Nusse A
    Nils-Uno Nusse A skrev om Körkortshuset - Söder
    Dålig lärare, dålig planering & koordination. Inget vidare serviceminded heller.
  • Sarah S
    Sarah S skrev om Körkortshuset - Söder
    En körskola som alltid är uppdaterad, finns alltid tid, hör alltid av sig och är alltid med dig som kund.
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Körkortshuset - Söder
    Helt ok. Enkelt upplagt och funkar nog för de flesta.
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Körkortshuset - Söder
    Lärarna är bra, vissa mer engagerade än ändra, men ändå proffsiga.

Det största problemet är administrationen och bokning av tider som är mer oorganiserat och opersonligt. Jag betalade för fem lektioner, bokade in fem, men behövde avboka den sista. Trots att detta bekräfades på mail, menar de att jag kört en lektion någon annan gång som de dock saknade underlag på att jag skulle ha gjort. Jag har klagat och det har tagit dem över en månad att komma tillbaka. Eftersom varje lektion nästan kostar 1000 kr kommer jag vända mig till allmänna reklamationsnämnden.

Så lektionerna är bra och seriösa, men administrationen är under all kritik.
  • Julian E
    Julian E skrev om Körkortshuset - Söder
    Körkortshuset var under all kritik. Hetsiga, skrikande körlärare som inte ingav någon trygghet eller kunde lära ut. Även hört detta från vänner, jag bytte då körskola och två månader senare hade jag körkort.
  • Helena N
    Helena N skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag började vägen mot körkort med en 1v intesivkurs. Med 4 olika lärare! Det var bra. Alla var trevliga och mycket pedagogiska. Sedan har jag fortsatt att ta lektioner av och till med främst Ermin, men även några lektioner med Mouris. Båda är jättebra. Snart hoppas jag att jag är klar och får mitt körkort.
  • Gˆran L
    Gˆran L skrev om Körkortshuset - Söder
    Handledarutbildning. Bemötandet var bra och korrekt.
  • Nickelson F
    Nickelson F skrev om Körkortshuset - Söder
    Jättebra och jag hoppas ni fortsätter.
  • Mirjam B
    Mirjam B skrev om Körkortshuset - Söder
    Otrevliga körlärare som tyvärr lurade mig rejält på pengar.
  • sten h
    sten h skrev om Körkortshuset - Söder
    Är nu 4,5 år sen jag kontaktade nicolas angående intensivkurs för b-körkort och tog en på 3 veckor.
    Tog ledigt från jobb och satt inne på krukmakargatan och pluggade hela dagarna samt körde med Nicolas & Lasse.
    Har ofta er två i tankarna när jag är ute och kör och tack vare den grund jag fick av er så har resten gått som på räls ,
    både i körkunskap samt trafikvett i den lätt galna verkligheten man kör i hela dagarna.
    Ni är bäst bara så ni vet (glömmer aldrig den som bra är).
    Skickar alltid alla som ska ta körkort till er.
    Hälsningar Stene.
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Körkortshuset - Söder
    Alex Björk är en klippa, synd är att han har kollegor som inte är speciellt serviceminded. Man är inte starkare än sin svagaste länk...
  • Julia Y
    Julia Y skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra service och bra priser. Bra med tillgänglighet till körkortstjänster, både fasta och rörliga.
  • Maria S
    Maria S skrev om Körkortshuset - Söder
    Intensivt kurs. RIsk kurser. De var bättre än förväntade
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Körkortshuset - Söder
    Bra och pedagogiska lärare
    Konkret info vilken nivå man ligger på
    Otrevlig receptionist som tyvärr drar ner betyget
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Körkortshuset - Söder
    Helt ok körskola men inte toppklass pedagogiskt. Rätt rejält olika stil på lärarna. Ibland inte helt lätt att förstå de metoder som de försöker lära ut. Viss motsägelse mellan lärare också.
    Ändå godkänt. De viktiga momenten gås igenom och lärarna anstränger sig att få till bra träning på det som är relevant för eleven.
    Betyget blir 3,5. Men eftersom det inte går, sätter jag en trea.
  • Sammi B
    Sammi B skrev om Körkortshuset - Söder
    Tyckte företaget har gjort ett bra jobb!, tog två lektioner sedan fick jag kökortet så låert det prata för sig själv
  • Carl J
    Carl J skrev om Körkortshuset - Söder
    Fantastiska lärare och instruktörer. Alexander björk guidade mig igenom första lektion till uppkörning. Rekommenderar varmt!
  • Renata H
    Renata H skrev om Körkortshuset - Söder
    Kvalité på pedagogiken hos körlärare varierar. Viktigt att kunna lära sig att köra bil helt från början utan att läraren uppvisar irritation. Finns dock lärare som klarar uppgiften mycket bra! Introduktonskurs för handledare var givande och bemötande av administrativ personal på Liljeholmen utan anmärkningar :-)
  • Petter W
    Petter W skrev om Körkortshuset - Söder
    Noga och hårda, känner att jag fått en gedigen utbildning med körkortshuset, både i Liljeholmen och på mariatoeget
  • Knut W
    Knut W skrev om Körkortshuset - Söder
    Inte bra på att motivera eller lära ut. Verkar inte bry sig särskillt mycket om hur det går för eleverna.
  • Rikard B
    Rikard B skrev om Körkortshuset - Söder
    I stort sett bra. Trevliga lärare och bra info om lediga körtider. Dock vissa lärare något oengagerade ibland. Bra service med transport till halkkörning.
  • Kevin B
    Kevin B skrev om Körkortshuset - Söder
    Oseriösa.
    Känns som att hela bolaget bara vill mjölka sina kunder på pengar.
  • Johan S
    Johan S skrev om Körkortshuset - Söder
    Dem var bra och duktiga. Fick bra grund för att kunna lära mig mer efter avklarat proven på första försöket.
  • Kenneth N
    Kenneth N skrev om Körkortshuset - Söder
    Jag tycker att Körkortshuset är mycket bra.
  • Nasra H
    Nasra H skrev om Körkortshuset - Söder
    Körkortshuset erbjuder bra körlektioner med duktiga lärare. Jag har köpt ett paket med körlektioner och teori, känner redan att jag kan lyckas ta körkortet då varje lektion är innehållsrik och anpassad efter mina förmågor.

Krukmakargatan 9, 118 51 Stockholm