Alla kategorier Sängar Stockholms län Huddinge KungSängen KungSängen Kungens Kurva

KungSängen Kungens Kurva

Månskärsvägen 1, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Välkommen till KungSängen i Kungens Kurva!

Här möts du av kunnig och engagerad personal som gärna guidar dig bland alla sängar och sovrumstillbehör för att du ska hitta rätt produkter för just dig och ditt sovrum. Varje KungSäng byggs för hand i Sverige och säljs i våra egna butiker. Dessutom levererar och monterar vi själva och vi har inga onödiga och kostsamma mellanhänder. Det gör att vi kan erbjuda kvalitetssängar till rimliga priser.

Vår butik i Kungens Kurva ligger i Orangeriet, samma hus som K-RAUTA, bakom Heron City och mittemot MIO. Välkommen!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 99 kunder tycker om KungSängen Kungens Kurva

• Ann B
    Ann B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Två ramsängar och en bäddmadrass
    Trevligt bemötande båda gångerna när vi kom till butiken
    Jag förväntade mig kunnig personal, vilket jag upplevde att det var. Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Ann B
    Hej Ann!
    Vad kul att du är nöjd med din köp upplevelse hos oss:)
    Hoppas du får sova gott i din nya säng!
    Välkommen tillbaka MVH/ Susan & Rosanna
  • Ulrika V
    Ulrika V skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Hej!
    Vi köpte en säng. Ena madrassen är mjuk och den andra medium fast.
    Jag har sovit i båda sängarna och vaknar flera gånger per natt för att jag blivt stel i svanken. Vi var till er butik i Kungens Kurva för att fråga vad vi skulle göra och fick svaret att vi skulle ge det mer tid än en månad.

Det kanske är ett korrekt svar men jag tycker det är märkligt att jag efter byte av säng till en fin kvalitetssäng börjat få ont i ryggen. Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Ulrika V
    Hej Ulrika,

Vi rekommenderar kunderna att prova sängen ca 2-3 månader, då det Tar lite tid att vänja sig vid en ny säng.
    Kvarstår problemet kontaktar du åter butiken så hjälper vi dig.
    MVH/ Rosanna
  • Andreas K
    Andreas K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi köpte en säng. Försäljaren var trevlig och leveransen gick bra. Sedan är vi tyvärr inte helt nöjda med sängen. Den rör mycket på sig med madrasserna vilket gör att det blir glipor och varje morgon måste man dra och trycka för att rätta till. Läs mer
    2018-05-14 Kungsängen Kungens Kurva svarar Andreas K
    Hej Andreas!
    Vad tråkigt att ni inte är helt nöjda med sängen. Kontakta gärna oss i butiken så kan vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.
    Med vänliga hälsningar Suzan
  • Hilkka H
    Hilkka H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte en säng av samma modell som vi har tidigare och är mycket nöjda med
    Snabb och bra betjäning i butiken när vi beställde den nya sängen
    Leveranstiden hölls och smidig leverans till bostaden Läs mer
  • Poul D
    Poul D skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag köpte två motor drivna sängar.
    Bra bemötande och kunniga och TREVLIG personal

MVH. Poul Dencker Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Poul D
    Hej Poul!
    Kul att höra att du är nöjd med din köpupplevelse här hos oss.
    hoppas du sover gott i din säng :)
    Du är välkommen tillbaka
    Med vänlig hälsning
    Susan
    Kungens Kurva
  • Marika Y
    Marika Y skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte vid vid första tillfället en säng och vid andra täcken o kuddar. Utmärkt bemötande och serviceintriktning, fick absolut den den hjälp vi behövde vid våra köp. Läs mer
  • Michelle O
    Michelle O skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Säng.
    Bra bemötande.
    Tycker tyvärr att sängen är för hård så skulle önskat bättre guidning av väl av hårdhet. Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Michelle O
    Hej Michelle!
    Tråkigt att du inte är helt nöjd med ditt sängköp. Vi rekommenderar att man provar sängen i 2-3 månader då sängen kommer att mjukna lite och det tar lite tid för kroppen att vänja sig vid en ny säng.
    Skulle problemet kvarstå, hör av dig till oss så hjälper vi dig på bästa sätt.
    Med vänlig hälsning
    Suzan
  • Yvonne P
    Yvonne P skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpt säng och mycket nöjd. Trevligt bemött både i affären och vid leverans. Blev ett misstag gällande notering men löstes fint efter ett telefonsamtal. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Skulle köpa en säng. Fick vänta länge på hjälp från personal, men sen var servicen desto bättre! Alltså: bra butik men för lite personal. Jag var nära att gå därifrån i avsaknad av hjälp. Läs mer
  • Helena K
    Helena K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Kontinentalsäng!
    Mycket trevligt bemötande och framförallt kunnig personal. Hade inte förväntat mig så kunnig personal vilket gjorde upplevelsen ännu bättre. Jag är för övrigt väldigt nöjd med valet av säng som helt berodde på personalens förmåga att sälja in rätt produkt till mig. Läs mer
  • Elvira L
    Elvira L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte ställbar säng som är toppen skön.
    Bemötandet var helt ok. Helt korrekt men utan det där lilla extra, glimten i ögat och helt utan charm hos expiditen. Läs mer
  • Maria Christina I
    Maria Christina I skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte säng med anledning av fysiska problem. Mkt bra säljare som tog sig tid och ställde mkt bra frågor kring våra behov och önskemål och kom med förslag. vi hade som mål att bara åka och kolla men eftersom säljaren lyckades med att få oss att köpa säng så kändes det mkt bra. Vi valde er butik/företag med anledning av specialitet kring sängar Läs mer
  • Dagmar E
    Dagmar E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Ett bra bemötande och trevlig personal . Sängarna kom på utsatt tid. Montörerna snabba.😁 Läs mer
  • Ylva L
    Ylva L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande vid köp av en motorsäng. Fantastisk hemleverans med sängen på plats i sovrummet.
    Stort tack ! Läs mer
  • Kjell G
    Kjell G skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag fick professionell hjälp i butiken och uppfattade personalen som hjälpsam och kunnig. Som vanlig konsument är mina kunskaper om en bra säng ganska begränsade. Fick bra hjälp att gå igenom olika alternativ, då jag själv blir ganska varm under natten. Hemleveransen fungerade perfekt - de kom och bar in sängen vid överenskommen tidpunkt. Kan varmt rekommendera butiken KungSängen, Kungens Kurva som ett självklart alternativ nästa gång du letar ny säng! Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Mötet o köpet i affären var bra. Transporten var dålig! Man hade ner en tavla som gick sönder o sa inte ens förlåt o ingen antydan att hjälpa till att laga den. Jag var nyopererad o hade ingen fungerande högerarm. Försökte ringa affären 2 ggr men inget svar o orkade inte ta tag i det mer. Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag köpte säng med alla tillbehör som kuddar och täcken. Säljaren var väldigt duktig på alla sätt. Läs mer
  • Charlotta E
    Charlotta E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra hjälp o förklaring vid inköp.
    Bra leverans.
    Skön säng! Läs mer
  • Siv O
    Siv O skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Mycket nöjd med bemötande, service och produkten. Läs mer
  • Catrine W
    Catrine W skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpt en säng. Mkt bra service och bemötande. God information om leverans, flera samtal för att bekräfta leveransen och tiden Läs mer
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Mycket bra bemötande. En ny försäljare som genast tog kontakt med en rutinerad kollega för att ge bra svar på våra frågor. Trevlig och ansvarstagande gav ett mycket seriöst intryck.
    Supernöjd! Läs mer
  • Rosita P
    Rosita P skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Trevlig personal, bra service & info, bra pris.Sängen är jätteskön. Läs mer
  • Ulla L
    Ulla L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte två ramsängar och blev väl bemött av personalen Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Underbar säng och man sover som en gud. Läs mer
  • Susanne K
    Susanne K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag hade bestämt mig för att köpa en höj och sänkbar säng. När jag kom till kungsvägen fick jag bra service och hjälp till en skön och bekväm säng, till ett bra pris! Läs mer
  • Emma V
    Emma V skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag fick bra bemötande och köpte en säng. Tjejen som gav information var bra och saklig. Sängen har hittills varit bra. Sover dessvärre inte varje dag i den. Jag är nöjd med sängen och bemötandet. Läs mer
  • Barbro S
    Barbro S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte en dubbelsäng som var på kampanj.
    Blev inte bemött alls av företaget, väntetiden var extremt lång då det var två som arbetade i butiken varav den ene stod i telefon med en kund som verkade ha problem att veta om finansieringen var löst eller ej. Hade kanske varit bättre om den typen av samtal inte behöver tas av butiken när det är helg och jag antar en större rusning till butiken än under vardagarna.
    När vi väl fick hjälp gick det snabbt men det berodde på att vi hade varit i en annan KungSängen tidigare, provlegat sängen, och hade ganska så bra koll på vad vi ville ha. Säljaren behövde inte hjälpa oss med något mer än att lägga beställningen i datorn. Läs mer
  • Björn W
    Björn W skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Trevlig men framförallt kunnig säljare! Vi är supernöjda med vårt köp hos KungSängen i Kungens Kurva Läs mer
  • Jörgen J
    Jörgen J skrev om KungSängen Kungens Kurva
    2 st ställbara sängar.
    Säljaren gav en bra beskrivning av sängarna.
    Blev mycket besviken efter att sängarna beställts och betalats. Telefonsamtal att tyget var slut till sängarna och leveransen försenas 1 månad. Skulle levererats före jul men det blev istället leverans under senare halvan av januari. När jag då ville häva köpet skulle det räknas som avbeställning och jag skulle få betala avbeställningsavgift på några tusen kr. Mycket dåligt och även tveksamt om det håller enligt köplagen. Våra julklappssängar uteblev men nu har vi fått dem och de är OK men inte mycket mer. Dåligt att det saknas hållare för inställningsreglaget. Om jag ska rekommendera någon att handla hos er kommer jag att uppmana dem att kolla försäljningsvillkoren vid eventuell försenad leverans eller andra orsaker beroende på er bristande leveranskapacitet. Läs mer
  • Robert K
    Robert K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    I butik så fick vi mycket hjälp. Säljaren hjälpte oss att hitta vår säng. Dock så hade vi problem med några extra greker vi beställde. Bland annat så hade vi problem med att få information om när ett sängakydd fanns att hämta i butiken. När vi ringde så hade vi svårt att komma fram och var tvungen att vänta på nästa leverans av sängakydd trots att vi hade reserverat och betalt för ett. Vi fick hämta sängakyddet samma dag som sängen levererades. Om man vill ha 90 dagars garantin så behövdes ett sängakydd. Onödigt komplicerat för ett sängskydd. Läs mer
  • Bengt H
    Bengt H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande och trevlig personal. Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Skulle egentligen bara titta på sängar, men säljaren Micke gav ett sympatiskt intryck från första stund. Med hans hjälp vid utprovning av madrassernas hårdhet m.m. bestämde vi oss för att köpa en säng. Vi köpte även nya kuddar efter att ha fått provat dessa i den sängtypen vi bestämt oss för. Nu sover vi väldigt bra i en ny skön säng, och är väldigt tacksamma över säljarens servicenivå! En mycket lyckad titt! 😀 Läs mer
  • Christer J
    Christer J skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte två sängar med gavlar. Har tidigare köpt sängar hos KungSängen, vi var nöjda med dem därför återkom vi. Trevlig och serviceinriktad personal,. Vi är nöjda med köpet även denna gång. Läs mer
  • Urban A
    Urban A skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Även om det var mycket folk och bara en säljare som var senior försökte den juniora säljaren att hjälpa oss så gott han kunde tills den mer seniors säljaren hade tid med oss.
    Vi fick ett bra kundbemötande och åkte hem med en ny säng till tonåringen:-) Läs mer
    2018-05-13 Kungsängen Kungens Kurva svarar Urban A
    Hej Urban!

Tack för ditt omdöme! Härligt att höra att ni blev nöjda trots lite väntetid. Hoppas att tonåringen sover gott också!

MVH
  • Anna E
    Anna E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Otroligt trevlig personal och vi fick jätte fin hjälp och svar på alla våra frågor! Vi kommer definitivt tillbaka!! Läs mer
    2018-05-13 Kungsängen Kungens Kurva svarar Anna E
    Hej Anna!
    Tack för ditt fina omdöme! Ni är varmt välkomna tillbaka!

MVH
  • Karl L
    Karl L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande, kunnig personal Läs mer
    2018-05-13 Kungsängen Kungens Kurva svarar Karl L
    Hej Karl!
    Härligt att höra att du är nöjd med bemötandet! Hoppas att du sover gott!

• Veronica S
    Veronica S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag har köpt en säng, eldriven med leverans och installation.
    Jag blev väldigt väl bemött av en trevlig tjej (Lisa tror jag, nåt på L iallafall). Först kom jag och tittade/funderade för att sedan återkomma och prata med samma tjej en vecka senare.
    Hon hjälpte mig även att hitta matchande tyg/skoskydd som jag kunde klä in min makes sjukhussäng i, vill ju matcha...
    Bara positivt! Läs mer
    2017-09-12 Kungsängen Kungens Kurva svarar Veronica S
    Hej Veronica.
    Tack snälla för de fina orden. Jag kommer så väl ihåg dig,.. va glad jag blir.
    Hoppas du sover skönt i sängen och att makens säng blev lika snygg som din :)
    Med vänlig hälsning Lisa, Kungens Kurva
  • Lars K
    Lars K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpt säng "Feeling" som jag är fantastiskt nöjd med. Fick mycket god hjälp vid mitt besök i butiken. Sängen levererades från Göteborg. På grund av sin storlek så fick särskilda åtgärder vidtagas för att slutligt få den på plats. Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi blev direkt omhändertagna av en duktig och kunnig försäljare, hon visade de alternativ vi kunde ha behov av, hon pejlade på ett proffsigt sätt av våra behov. Nu blev det tack vare henne en dubbelsäng 2x105 bredd, bästa sängen vi sovit i. Inget problem att få hemleverans från annan butik än där vi beställde (det klarade inte MIO). Jag återkommer till Er för jag behöver spegeldörrar och inredning till sovrummets garderob. Mycket mer än nöjd med Er Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Kanon sköna sängar med bra kvalitet.
    Kunnig säljare. Läs mer
  • Angelica H
    Angelica H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Supernöjd 😊. Fick bra hjälp med att beställa en säng över telefon. Sängen var snygg, mjuk och skön. Läs mer
  • Bergman M
    Bergman M skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi beställde sängar i januari och fick hemleverans några veckor senare, helt enligt plan. Säljaren, Christian J, var avgörande vad gäller val av leverantör. Kunnig, besvarade våra frågor på ett bra sätt och var inte det minsta "pushig" eller påstridig. Lät oss titta runt själva, men fanns hela tiden i bakgrunden och hjälpte till och förklarade när vi bad om hjälp. Vi upplevde att han lyssnade och hade oss i fokus och inte bara ville sälja på oss en så dyr säng som möjligt (vilket varit känslan hos några konkurrerande sängleverantörer). Vi är även nöjda med sängarna. Läs mer
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Enkelt och smidigt att hitta det jag sökte, kompletterade en befintlig säng och allt passade perfekt. Läs mer
  • Britt B
    Britt B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande och bra leverans Läs mer
  • Malin E
    Malin E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi köpte en ny säng. Bra kundservice, många valmöjligheter Läs mer
    2016-12-01 Kungsängen Kungens Kurva svarar Malin E
    Hej Malin! Tack för de fina orden, hoppas du sover skönt i den nya sängen.
    Trevlig fortsättning!

Hälsningar, David
  • Bo S
    Bo S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande, trevlig och hjälpsam personal i butik och vid leverans. Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Fick hjälp direkt med val av sängar, hårdhet, madrass, bäddmadrass, madrasskydd lätt att tvätta, vi köpte 2 ställbara sängar.
    Snabb leverans det var bra, dom kom satte ihop sängarna och kollade att dom fungerade att ställa i olika lägen.
    Köpte även bra kuddar och kuddskydd allt bra vi är och var nöjda. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    service i butik mkt bra. fick god hjälp i valet av säng på ett trevligt sätt.
    vid leverans saknades ett ben. något som åtgärdades med en temporär lösning och nya ben erhölls senare direkt till dörr. suveränt hanlagt.
    hemleverans som ingick i priset = mkt bra och uppskattat.
    / Anders Läs mer
  • Jacqueline F
    Jacqueline F skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Mycket trevlig och kunnig kille som guidade oss rätt från första början tills det att vi fick sängen. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Servicen var inte bra när vi var i butiken. Killen satt på sin pall bakom kassan och visade inget intresse av att hjälpa oss. Vi gick fram och frågade efter en säng vi sett via reklam. Han pekar vart den finns utan att resa sig. Inget stöd eller hjälp alls. Hade vi inte så långt att åka för närmsta kungssängenbutik skulle vi gått därifrån.Där i mot var killarna som körde hem vår säng, som vi trots allt köpte, väldigt tillmötesgående och serviceminded. Läs mer

Månskärsvägen 1, 141 75 Kungens kurva