Alla kategorier Sängar Stockholms län Huddinge KungSängen KungSängen Kungens Kurva

KungSängen Kungens Kurva

Månskärsvägen 1, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Välkommen till KungSängen i Kungens Kurva!

Här möts du av kunnig och engagerad personal som gärna guidar dig bland alla sängar och sovrumstillbehör för att du ska hitta rätt produkter för just dig och ditt sovrum. Varje KungSäng byggs för hand i Sverige och säljs i våra egna butiker. Dessutom levererar och monterar vi själva och vi har inga onödiga och kostsamma mellanhänder. Det gör att vi kan erbjuda kvalitetssängar till rimliga priser.

Vår butik i Kungens Kurva ligger i Orangeriet, samma hus som K-RAUTA, bakom Heron City och mittemot MIO. Välkommen!
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 118 kunder tycker om KungSängen Kungens Kurva

• Christer C
    Christer C skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag köpte en säng
    Jag blev bra bemött
    Mina förväntningar var att få en bra säng och det fick jag. Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag köpte en dubbelsäng och fick bra hjälp vid utprovningen och genom köpet. Kände verkligen att jag förstod allt jag behövde ta hänsyn till för att välja rätt produkt för mig.
    Tyvärr luktade madrassen illa när vi fick den levererad men fick hjälp av kundservice och butiken att felsöka och reda ut problemet. Läs mer
  • Jesper O
    Jesper O skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte säng + sänggavel + sängben och bäddmadrass. Fick mycket hjälp i butiken och även ett bra pris. Läs mer
  • Torunn A
    Torunn A skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Trevligt bemötande av kunnig personal, som tog sig tid med varje enskild kund. Jag blev bemött på bästa sätt och sover nu gott i min andra säng från Kungsängen! Läs mer
  • Annmari N
    Annmari N skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Ramsäng 160x200 trevligt bemött i butiken fick tips och råd som var bra
    Bra leverans Läs mer
  • Kjell J
    Kjell J skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi köpte sängar. Bra sortiment och kunnig personal. Vi kan rekommendera den affären

Kjell o Nilla Läs mer
  • Willard S
    Willard S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Motorsängar
    Toppenpersonal
    Kunnig och trevligt bemötande
    Rekommenderar gärna till flera Läs mer
  • Owe J
    Owe J skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Sängar.
    Väl mött av trevlig personal.
    Inga förväntningar men jag/vi är oerhört positiva till köpet och personalens bemötande och kompetens. Läs mer
  • Karl H
    Karl H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi köpte en ny säng för att komplitera existerande i vårt hem
    Försäljaren hjälpte oss med allt på ett smidigt och trevligt sätt
    Leveransen genomfördes som överenskommet
    Mycket nöjd med hela vårat köp Läs mer
  • Kristina E
    Kristina E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi köpte 2 st eriklunds ställbara sängar.Vi blev inte upplysta om att madrasserna inte låg stilla så att man måste spänna resårbandet dagligen. Vid 70 plus kryper man ej gärna under sängarna på morgonbäddningen för att spänna bandet.
    Förväntningarna var att det var våra sista sängar som skulle fungera bra . Läs mer
    2018-07-11 Kungsängen Kungens Kurva svarar Kristina E
    Hej Kristina!
    Jättetråkigt att ni har det bekymret med sängarna. Om ni har vägarna förbi nån dag så kan vi visa er hur man spänner åt bandet på bästa sätt.
  • Gina B
    Gina B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Trevlig kunnig säljare när jag köpte dyr säng 33.000:-. Bokade montering eftersom jag själv är sjuk och inte kan göra nåt.
    Skulle få sms dagen innan leverans men fick inte det. Ringde butiken där de sa att om jag inte fått kl 17 kunde jag ringa igen vilket jag gjorde. Då sa de att det var för sent för den som har hand om lev slutar 15. Morgonen efter kom leveransen och jag fick be annan ta emot då jag själv var på sjukhus. Visade sig att den viktiga mellanmadrassen inte var med men det hade ingen kontaktat mig om heller. Det skulle ta minst en vecka fick jag till slut veta efter många samtal till butiken. Riktigt dåligt skött av Kungsängen skulle aldrig rekommendera dem till någon annan. Jag beställde något jag behövde men fick en massa strul och kostnader pga att jag fick betala någon för att ta ledigt från jobb för att kunna ta emot min säng när jag själv inte kunde. Nu blev det en hel dag eftersom jag inte kunde få något leveransbesked dagen innan som det skulle vara och dessutom ingen komplett lev.
    Att de sen inte är villiga att kompensera mer än 250:- men ändrade sig till 500:- i presentkort tycker jag är skamligt.
    Nej ALDRIG mer Kungsängen!!!!!!! Läs mer
  • Tomas C
    Tomas C skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Ett nytt sängpaket. Sängar, bäddmadrass och huvudgavel. Mycket nöjd med mitt köp. Läs mer
    2018-06-19 Kungsängen Kungens Kurva svarar Tomas C
    Hej Tomas!
    Kul att höra att du är nöjd med ditt köpupplevelse! Hoppas du får sova gott i din nya säng!
    Du är välkommen tillbaka
    Suzan H
  • Marianne H
    Marianne H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra service. Köpte 2 resårsängar. Läs mer
    2018-07-11 Kungsängen Kungens Kurva svarar Marianne H
    Hej Marianne!
    Tack för ditt fina omdöme, vi hoppas du kommer sova bra i din nya säng!
    Du är jätte välkommen tillbaka!

Rosanna
  • Irene B
    Irene B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag köpte en säng.Jag blev väldigt bra omhändertagen.Ja företaget levde upp till dom. Läs mer
    2018-06-19 Kungsängen Kungens Kurva svarar Irene B
    Hej Irene!
    Tack för ditt fina omdöme! Du är välkommen tillbaka!
  • Per-åke E
    Per-åke E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Säng MB Tärnö 105 A.Petrol, med motor. Vändex-Z20 105 FA A, BM Lina Latex !05 samt ben 12 cm, handkontroll trådlös och ficka till den samt montering av det hela.
    I butiken har jag blivit bra bemött av dem jag träffat så det är Ok.
    Sängen är lite av en besvikelse, den är för mjuk och kommer att bytas mot en fastare, Bäddmadrassen ligger inte still mot underlaget och känns dessutom för mjuk trots att det skall vara en av de bättre, i varje fall sett till priset.
    Helheten hitintills är en besvikelse, men jag har träffat personal idag och jag kommer att på nytt besöka butiken och begära byte av den del av sängen som är för mjuk. Sedan får vi se hur det går.
    Hälsningar
    Per Åke Läs mer
  • Britt S
    Britt S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    köpte 2 sängar med motor,sängram och lakan.Jaf fick mycket bra bemötande av personalen i affären och är nöjd med mitt köp Läs mer
  • Annika S
    Annika S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande och hjälpsamma, kunniga. Läs mer
  • Mikaela N
    Mikaela N skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte en säng i storlek 160x200 (kommer ej ihåg namnet)
    Jätte bra service, säljare var inte för på, vilket alltid är skönt. Vi fick tid att tänka och provligga själva.
    Tydliga förklaringar om hur man ska tänka vid säng köp. Super! Läs mer
    2018-06-14 Kungsängen Kungens Kurva svarar Mikaela N
    Hej Mikaela!
    Tack för ditt fina omdöme! Hoppas du får sova skönt i din nya säng!
    Du är varmt välkommen tillbaka :)
    Suzan H
  • Niolas Ö
    Niolas Ö skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Det tillkom Extra kostnader utan förvarning .
    Löften som luftslott när det gäller att styra när under dagen leveransen skulle ske.

Fortfarande inte fått mina produkter . Så ska det sägas att det är över två månader sedan jag beställde varorna. Läs mer
  • Ann B
    Ann B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Två ramsängar och en bäddmadrass
    Trevligt bemötande båda gångerna när vi kom till butiken
    Jag förväntade mig kunnig personal, vilket jag upplevde att det var. Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Ann B
    Hej Ann!
    Vad kul att du är nöjd med din köp upplevelse hos oss:)
    Hoppas du får sova gott i din nya säng!
    Välkommen tillbaka MVH/ Susan & Rosanna
  • Ulrika V
    Ulrika V skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Hej!
    Vi köpte en säng. Ena madrassen är mjuk och den andra medium fast.
    Jag har sovit i båda sängarna och vaknar flera gånger per natt för att jag blivt stel i svanken. Vi var till er butik i Kungens Kurva för att fråga vad vi skulle göra och fick svaret att vi skulle ge det mer tid än en månad.

Det kanske är ett korrekt svar men jag tycker det är märkligt att jag efter byte av säng till en fin kvalitetssäng börjat få ont i ryggen. Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Ulrika V
    Hej Ulrika,

Vi rekommenderar kunderna att prova sängen ca 2-3 månader, då det Tar lite tid att vänja sig vid en ny säng.
    Kvarstår problemet kontaktar du åter butiken så hjälper vi dig.
    MVH/ Rosanna
  • Andreas K
    Andreas K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Vi köpte en säng. Försäljaren var trevlig och leveransen gick bra. Sedan är vi tyvärr inte helt nöjda med sängen. Den rör mycket på sig med madrasserna vilket gör att det blir glipor och varje morgon måste man dra och trycka för att rätta till. Läs mer
    2018-05-14 Kungsängen Kungens Kurva svarar Andreas K
    Hej Andreas!
    Vad tråkigt att ni inte är helt nöjda med sängen. Kontakta gärna oss i butiken så kan vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.
    Med vänliga hälsningar Suzan
  • Hilkka H
    Hilkka H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte en säng av samma modell som vi har tidigare och är mycket nöjda med
    Snabb och bra betjäning i butiken när vi beställde den nya sängen
    Leveranstiden hölls och smidig leverans till bostaden Läs mer
  • Poul D
    Poul D skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag köpte två motor drivna sängar.
    Bra bemötande och kunniga och TREVLIG personal

MVH. Poul Dencker Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Poul D
    Hej Poul!
    Kul att höra att du är nöjd med din köpupplevelse här hos oss.
    hoppas du sover gott i din säng :)
    Du är välkommen tillbaka
    Susan
    Kungens Kurva
  • Marika Y
    Marika Y skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte vid vid första tillfället en säng och vid andra täcken o kuddar. Utmärkt bemötande och serviceintriktning, fick absolut den den hjälp vi behövde vid våra köp. Läs mer
  • Michelle O
    Michelle O skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Säng.
    Bra bemötande.
    Tycker tyvärr att sängen är för hård så skulle önskat bättre guidning av väl av hårdhet. Läs mer
    2018-05-17 Kungsängen Kungens Kurva svarar Michelle O
    Hej Michelle!
    Tråkigt att du inte är helt nöjd med ditt sängköp. Vi rekommenderar att man provar sängen i 2-3 månader då sängen kommer att mjukna lite och det tar lite tid för kroppen att vänja sig vid en ny säng.
    Skulle problemet kvarstå, hör av dig till oss så hjälper vi dig på bästa sätt.
  • Yvonne P
    Yvonne P skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpt säng och mycket nöjd. Trevligt bemött både i affären och vid leverans. Blev ett misstag gällande notering men löstes fint efter ett telefonsamtal. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Skulle köpa en säng. Fick vänta länge på hjälp från personal, men sen var servicen desto bättre! Alltså: bra butik men för lite personal. Jag var nära att gå därifrån i avsaknad av hjälp. Läs mer
  • Helena K
    Helena K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Kontinentalsäng!
    Mycket trevligt bemötande och framförallt kunnig personal. Hade inte förväntat mig så kunnig personal vilket gjorde upplevelsen ännu bättre. Jag är för övrigt väldigt nöjd med valet av säng som helt berodde på personalens förmåga att sälja in rätt produkt till mig. Läs mer
  • Elvira L
    Elvira L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte ställbar säng som är toppen skön.
    Bemötandet var helt ok. Helt korrekt men utan det där lilla extra, glimten i ögat och helt utan charm hos expiditen. Läs mer
  • Maria Christina I
    Maria Christina I skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte säng med anledning av fysiska problem. Mkt bra säljare som tog sig tid och ställde mkt bra frågor kring våra behov och önskemål och kom med förslag. vi hade som mål att bara åka och kolla men eftersom säljaren lyckades med att få oss att köpa säng så kändes det mkt bra. Vi valde er butik/företag med anledning av specialitet kring sängar Läs mer
  • Dagmar E
    Dagmar E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Ett bra bemötande och trevlig personal . Sängarna kom på utsatt tid. Montörerna snabba.😁 Läs mer
  • Ylva L
    Ylva L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande vid köp av en motorsäng. Fantastisk hemleverans med sängen på plats i sovrummet.
    Stort tack ! Läs mer
  • Kjell G
    Kjell G skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag fick professionell hjälp i butiken och uppfattade personalen som hjälpsam och kunnig. Som vanlig konsument är mina kunskaper om en bra säng ganska begränsade. Fick bra hjälp att gå igenom olika alternativ, då jag själv blir ganska varm under natten. Hemleveransen fungerade perfekt - de kom och bar in sängen vid överenskommen tidpunkt. Kan varmt rekommendera butiken KungSängen, Kungens Kurva som ett självklart alternativ nästa gång du letar ny säng! Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Mötet o köpet i affären var bra. Transporten var dålig! Man hade ner en tavla som gick sönder o sa inte ens förlåt o ingen antydan att hjälpa till att laga den. Jag var nyopererad o hade ingen fungerande högerarm. Försökte ringa affären 2 ggr men inget svar o orkade inte ta tag i det mer. Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag köpte säng med alla tillbehör som kuddar och täcken. Säljaren var väldigt duktig på alla sätt. Läs mer
  • Charlotta E
    Charlotta E skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra hjälp o förklaring vid inköp.
    Bra leverans.
    Skön säng! Läs mer
  • Siv O
    Siv O skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Mycket nöjd med bemötande, service och produkten. Läs mer
  • Catrine W
    Catrine W skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpt en säng. Mkt bra service och bemötande. God information om leverans, flera samtal för att bekräfta leveransen och tiden Läs mer
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Mycket bra bemötande. En ny försäljare som genast tog kontakt med en rutinerad kollega för att ge bra svar på våra frågor. Trevlig och ansvarstagande gav ett mycket seriöst intryck.
    Supernöjd! Läs mer
  • Rosita P
    Rosita P skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Trevlig personal, bra service & info, bra pris.Sängen är jätteskön. Läs mer
  • Ulla L
    Ulla L skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte två ramsängar och blev väl bemött av personalen Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Underbar säng och man sover som en gud. Läs mer
  • Susanne K
    Susanne K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag hade bestämt mig för att köpa en höj och sänkbar säng. När jag kom till kungsvägen fick jag bra service och hjälp till en skön och bekväm säng, till ett bra pris! Läs mer
  • Emma V
    Emma V skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Jag fick bra bemötande och köpte en säng. Tjejen som gav information var bra och saklig. Sängen har hittills varit bra. Sover dessvärre inte varje dag i den. Jag är nöjd med sängen och bemötandet. Läs mer
  • Barbro S
    Barbro S skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Köpte en dubbelsäng som var på kampanj.
    Blev inte bemött alls av företaget, väntetiden var extremt lång då det var två som arbetade i butiken varav den ene stod i telefon med en kund som verkade ha problem att veta om finansieringen var löst eller ej. Hade kanske varit bättre om den typen av samtal inte behöver tas av butiken när det är helg och jag antar en större rusning till butiken än under vardagarna.
    När vi väl fick hjälp gick det snabbt men det berodde på att vi hade varit i en annan KungSängen tidigare, provlegat sängen, och hade ganska så bra koll på vad vi ville ha. Säljaren behövde inte hjälpa oss med något mer än att lägga beställningen i datorn. Läs mer
  • Björn W
    Björn W skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Trevlig men framförallt kunnig säljare! Vi är supernöjda med vårt köp hos KungSängen i Kungens Kurva Läs mer
  • Jörgen J
    Jörgen J skrev om KungSängen Kungens Kurva
    2 st ställbara sängar.
    Säljaren gav en bra beskrivning av sängarna.
    Blev mycket besviken efter att sängarna beställts och betalats. Telefonsamtal att tyget var slut till sängarna och leveransen försenas 1 månad. Skulle levererats före jul men det blev istället leverans under senare halvan av januari. När jag då ville häva köpet skulle det räknas som avbeställning och jag skulle få betala avbeställningsavgift på några tusen kr. Mycket dåligt och även tveksamt om det håller enligt köplagen. Våra julklappssängar uteblev men nu har vi fått dem och de är OK men inte mycket mer. Dåligt att det saknas hållare för inställningsreglaget. Om jag ska rekommendera någon att handla hos er kommer jag att uppmana dem att kolla försäljningsvillkoren vid eventuell försenad leverans eller andra orsaker beroende på er bristande leveranskapacitet. Läs mer
  • Robert K
    Robert K skrev om KungSängen Kungens Kurva
    I butik så fick vi mycket hjälp. Säljaren hjälpte oss att hitta vår säng. Dock så hade vi problem med några extra greker vi beställde. Bland annat så hade vi problem med att få information om när ett sängakydd fanns att hämta i butiken. När vi ringde så hade vi svårt att komma fram och var tvungen att vänta på nästa leverans av sängakydd trots att vi hade reserverat och betalt för ett. Vi fick hämta sängakyddet samma dag som sängen levererades. Om man vill ha 90 dagars garantin så behövdes ett sängakydd. Onödigt komplicerat för ett sängskydd. Läs mer
  • Bengt H
    Bengt H skrev om KungSängen Kungens Kurva
    Bra bemötande och trevlig personal. Läs mer

Månskärsvägen 1, 141 75 Kungens kurva