KungSängen Sundbyberg

KungSängen Sundbyberg

4.2

Välkommen till KunSängen och oss i butiken i Sundbyberg. KungSängens affärsidé är handgjorda sängar med god kvalitet till bra priser. I våra butiker kan du därför alltid få en specialbeställd säng om du så önskar, och självklart personlig service! Förutom sängar hittar du även alla möjliga sovrumstillbehör hos oss. Blir beställningen...

60 omdömen om KungSängen Sundbyberg

ANGKANA T
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Trevligt bemötande varje gång både i butik och telefon men håller inte vad dom lovar. Köpte duntäcke för 4300kr där man sa att det inte skulle läcka din eller fjädrar. Täcket dammar rejält Och vid reklamation säger man att dunet läcker inte utan det är fibrerna från tyget och beviljade därmed inte reklamationen. Men tyget är ju del av täcket!? Vi är jätte missnöjda och kommer aldrig att handla på Kungsängen igen.

Elkontakten Sverige AB
4.8/5 i betyg av 361 omdömen 4.8 av 361 omdömen

Kan varmt rekommendera detta bolag. Jag ger dom 🌞🌞🌞🌞🌞 Angelito

Angelito Z Angelito Z
SP Perez
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpte en säng i samband med en rea sensommaren 2018. Skriver ett omdöme först nu, men har gått runt och tänkt på det länge. Första gången jag skriver ett omdöme på nätet men jag vill så gärna dela med mig. Vill tacka för ett jättebra bemötande. Köpte två Sunnebo, ramsäng, 80 cm. Minst två gånger i veckan tänker jag, eller min partner, på vilket fantastiskt köp vi gjort. Ni har fått två kunder för livet. Tack! Vi lockades förresten också av att sängarna tillverkas i Sverige.

Ulrika D

Bra ochvtrevligt bemötande, kunnig

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 370 omdömen 4.2 av 370 omdömen

Vänligt och hjälpsamt bemötande vid besök i butiken Barkarby. Vi valde sen att beställa på nätet vilket i stort sett var enkelt.. Lite okla

Krister B
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Mycket bra personal, kunnig och kundtillvänd.

Hej Krister! Tack för din fina reco! :) Med vänlig hälsning Lèon med kollegor

Marianne G
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpte en Resårmadrass via telefon, med hemleverans. Första leveransförsöket misslyckades då man hade fel i sitt lagersaldo och det fans ingen madrass att leverera den dagen. Därav betyg 4 istället för 5. Andra leveransförsöket fungerade bra. Inköpet skedde via telefon och e-post, mycket trevliga och hjälpsamma försäljare. I stort sett nöjd.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Marianne! Tack för dina rader! Det är bra för oss med båda ris och ros, då vet vi vad vi behöver förbättra. Kul att du är nöjd med våran service. Välkommen in till oss igen om du behöver oss! Med vänlig hälsning Jeanette

Amanda F
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Besökte KungSängen i Sundbyberg den 4e Augusti för att beställa en ny säng och är så nöjd med det service vi fick. Otroligt trevlig kille som hjälpte oss. Professionell. Rekommenderar starkt!

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Amanda! Tack för ditt fina omdöme! Det är vårat mål att ge god och professionell service till våra kunder och så roligt när vi även får höra att vi gör ett bra jobb! Välkommen åter om du behöver oss igen! Med vänlig hälsning Ivan

Christina S
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Sänggavel Bra bemötande Förväntningar upplevda Bra service, snygg gavel!

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Christina! Vad roligt att du blev nöjd med ditt köp av gavel från oss! Titta gärna in igen om du behöver nåt mer till ditt sovrum! Med vänlig hälsning Jeanette

Ingrid C
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Jag har köpt tre sängar från KungSängen och är jätte nöjd med alla tre. Bra bemött från personalen.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Ingrid! Tack för ditt fina omdöme! Det är så roligt när kunder tar sig tid och låter oss veta att vi gör ett bra jobb och hr bra sängar. Du vet ju vart vi finns om du behöver oss. Välkommen åter! Med vänlig hälsning Jeanette

Elaine H
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpte en 90 säng och är nöjd med den och med försäljaren och leveransen.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Härligt å höra att du är så nöjd. Tack för fint omdöme Välkommen åter om vi kan hjälpa till med något annat /Rickard

Cecilia L
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Dubbelsäng, enkelsäng och madrasser samt sängkläder och fläck skydd för madrassen i sängen

Tack för ert omdöme. Hoppas att ni sover riktigt gott. Välkomna åter /Rickard

Särnmark (
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Vi köpte en ställbar säng den har fungerat mkt bra.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hejsan Skönt å höra att ni trivs i nya sängen, hoppas att ni sover gott i många år framöver. Välkomna in igen om vi kan hjälpa till med något annat /Rickard

Inger L
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpte säng. Proffsigt och trevligt bemötande. Leverans och montering också utan anmärkningar. Verkligen nöjd.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Inger! Stort tack för det fina omdömet! Det gläder oss mycket att höra att du är nöjd och att allt gått bra. Vi önska dig en skön sömn i många år framöver i er nya säng från KungSängen :) Med vänlig hälsning Markus.A

Johan R
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Vi köpte en säng. Bemötandet va bra och professionellt. Försäljaren var kunnig och dels ägnade oss tid, dels lät oss ha tid att tänka och diskutera själva.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Johan! Tack för det fina omdömet :) Vi blir alltid lika glada när vi får så fin feedback! Vi hoppas att ni kommer få sova gott i många år framöver i er nya KungSängen säng :) Med vänlig hälsning Markus.A

Mats L

. ,

Hej Mats! Tack för er fina reco :) Med vänlig hälsning Markus.A

Anders H
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpte två sängar och senare en passande sänggavel. Blev mycket bra bemött i butiken vid båda tillfällena. Sängarna levererades på ett bra sätt och vi är mycket nöjda med dem.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Anders! Vad roligt att höra att ni är nöjda, det gläder oss mycket att allt gick bra och att komplettering av gavel gick bra. Vi hoppas att ni ska sova gott i många år framöver och önska er varmt välkomna tillbaka! Med vänlig hälsning Markus.A

Alfred L
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Jag och min sambo köpte en kontinental säng, och blev väldigt nöjda med personalen som hjälpte oss med att hitta rätt säng för oss. Sängen levererar fortfarande våra förväntningar och är helt fantastisk.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Va kul å höra att ni är så nöjda, det känns väldigt bra från våra sida. Sov gått framöver och välkomna åter /Rickard

Margit S
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpte två sängar, en 140 och en 90. Fick mycket bra hjälp vid köptillfället och hela kedjan med leverans och bortforsling av gamla sängar fungerade utmärkt! Mycket trevligt och proffsigt bemötande från all inblandad personal. Jag är supernöjd och sover mycket gott!!

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ditt fina omdöme, det uppskattas verkligen. Hoppas att ni sover riktigt gott framöver och välkomna åter om vi kan hjälpa till med något annat. /Rickard

Hans C
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Bra kunnig personal och trevligt bemötande

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för dom fina orden, det värmer. Hoppas att du/ni sover gott framöver Välkommen åter /Rickard

Birgitta A
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Måttbeställd säng. Kände Högt förtroende, dvs kunskap och pålitlighet.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej och tack för ditt omdöme. Skönt å höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen åter ifall det är något annat vi kan hjälpa till med. Sov så gott i nya sängen/sängarna /Rickard

Alrik S
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Tyvärr inte så kunnig personal och dessutom osmidig En säljare visste inte att man kan styra två motordrivna sängar med samma kontroll När jag kommer in i butiken för att köpa lakan och annat och undrar över rabatt , vilket jag blev lovad när jag beställde säng för 39000 så var de helt ointresserade trots att det knappt var några kunder i butiken

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hejsan Jag beklagar vekligen detta och vi ska se över detta så det inte händer igen. Du får gärna återkomma till mig så ska vi se vad vi kan göra då jag inte vet som sades vid ordertillfället. Hoppas att du trots detta sover gott i dina nya sängar /Rickard

Kerstin S
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpt sängar som levererades på rätt datum utan anmärkningar i övrigt.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Trevligt å höra att allt funkade bra. Hoppas att ni sover gott framöver. Om det är något annat vi kan hjälp till med så är ni hjärtligt välkomna in. /Rickard

Fredrik S
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Jag är mycket nöjd med kungSängens Service, samt med produkten och priset! Jag ger dem högsta poäng i allt

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack så mycket. Sånt gör oss glada att höra. Hoppas att sängen är belåtenhet och att du/ni sover gott. Välkommen in om vi kan hjälpa till med något mer. Ha en fortsatt trevlig dag /Rickard

Ida G
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Vi köpte en säng. Försäljaren hjälpte oss med beställningen och leveransen. Sängen kom på utsatt datum och var felfri.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ditt omdöme. Hoppas att ni sover gott framöver. Välkomna in om vi kan hjälpa till med något mer. /Rickard

Inga-lill S
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Snabb och proffsig leverans, fint tyg på madrasserna och superskönt med motor👍

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ditt fina omdöme, sådant blir vi alltid glada av att höra. Hoppas att du sover riktigt gott framöver nu. Välkommen tillbaka om vi kan hjälpa till med något annat /Rickard

Henric Y
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Bra kompetent bemötande. Bra standard och tillvals urval

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för det fina omdömet, det uppskattar vi. Välkommen åter om vi kan hjälpa till med något annat. Sov gott nu Ha en fortsatt trevlig dag /Rickard

Kim F
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Helt ok bemötande, inte speciellt "sälinriktad" men trevlig.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej och tack för ditt omdöme. Vi tar åt oss av det du skriver och jobbar vidare på det. Hoppas att du kommer att sova gått framöver och välkommen tillbaka ifall vi kan hjälpa dig med något annat. Hoppas att du får en fortsatt trevlig dag /Rickard

Ann K
Skrev om KungSängen Sundbyberg

trevligt, kunnigt och förtroendeingivande bemötande. vi köpte nya sängar och lakan och är mycket nöjda med vårt köp.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej och tack för ditt fina omdöme. Hoppas att ni sover gott framöver i era sängar och ni är alltid välkomna tillbaka om ni behöver något nytt. Trevlig dag /Rickard

Gene A
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Jag var i butiken för något år sedan och möttes då av en kvinnlig försäljare som jag upplevde blev störd av att jag kom. När jag efter vi beställt sängen och fått den levererad kom till butiken för att visa bilder på färgfilter på gaveln möttes jag av samma kvinna som var väldigt dryg. När jag förklarade problemet blev hon mer förstående och trevlig men det var hon som bokade in två olika dagar för att byta ut gavel och klädsel. När jag ringde till butiken pratade jag med föreståndaren som bad om ursäkt för att det blivit...

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hejsan Jag beklagar verkligen att detta inträffade men är väldigt glad att vi kunde lösa det åt er. Jag hoppas att ni kommer att sova gott och tveka inte att höra av er igen om det skulle vara något vi kan hjälpa er med. /Rickard

Jan W
Skrev om KungSängen Sundbyberg

kunnig säljare, återkoppling straxt fore leverans kunde varit batter. delar saknades vid slutleverans. Trots det en utmärkt säng

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ditt omdöme. Mindre roligt å höra att du inte är helt nöjd. Du får gärna återkoppla till mig så kan vi titta på vad som kundes göra bättre. Hoppas att du sover gott i många år nu. /Rickard

Erik R
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Kunnig och duktig personal på butiken i Sundbyberg, leverans som planerat. Lite oproffsigt att de kör så stora kampanjer hela tiden. Vår säng köptes med 40 % rabatt pga utgående tyger (Vilket var i stort sett alla tyger i butiken).

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hejsan och tack för ditt omdöme. Då vi bytte tyger på vår herrgårdsserie i somras var vi tvungna att rea ut dom tyger vi hade på lager vilket resulterade i en kampanj med 40% rabatt på just dom tyger som utgick. detta gällde inte alla sängar med jag kan förstå om det kändes så. Jag hoppas att ni är nöjda med er säng och ni kommer att sova gott i många år framöver. Välkomna in igen om det är något vi kan hjälpa er med. /Rickard

Elisabeth H
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Trevligt bemötande. Köpte säng, ej nöjd med hårdhetsgraden så jag har talat med dem om 90-dagars sov gott garanti. De var hjälpsamma och trevliga och gjorde ny bedömning av vilken hårdhet jag kan behöva. Fått förlängd garanti. Nöjd med det. Trevligt bemötande och servicemindness!

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hejsan Tack för ditt omdöme. Jag hoppas att det blir bättre med hårdheten, annars så fixar vi det som jag pratat om tidigare. Du är alltid välkommen in om det är något mer vi kan hjälpa dig med Trevlig sommar Med vänliga hälsningar Rickard

Monica H
Skrev om KungSängen Sundbyberg

allt fungerade som vi hade önskat

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hejsan Monica. Det var skönt å höra. Hoppas att ni sover gott Välkommen åter Trevlig sommar Med Vänliga Hälsningar Rickard

Peter J

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack Peter J Det Uppskattas och värmer. Hoppas att ni sover gott i era sängar Ni är alltid välkomna åter Trevlig sommar Med vänliga hälsningar Rickard

Birgitta L
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Köpt 2 sängar och bemötande i affären var bra, leveranstid fungerade perfekt. M a o en trevlig och bra affär.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Alltid lika roligt med nöjda kunder! Tack så mycket! :) Med vänlig hälsning Carolina.C

Daniel F
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Hur nöjd somhelst, ni är toppen!

Svar från KungSängen Sundbyberg

Åh vad glad jag blir, tack så mycket. Hoppas att du sover gott i sängen. Välkommen åter Ha en trevlig helg Med vänliga hälsningar Rickard

Oskar H
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Efter beställningen hörde jag inte av något från butiken trots att det tog 6 veckor att få den levererad. Ingen konfirmation mot slutet av dessa 6 veckor att sängen skulle levereras när det avtalades från början, gick heller inte at få tag på butiken eller någon annan angående detta. Ringde butiken 3-4 gånger olika dagar utan att få svar eller någon som ringde tillbaka.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Oskar Jag ber om ursäkt om det har skett något missförstånd vid ordertillfället. När ordern läggs så får du ett leveransdatum av oss då din säng kommer att levereras av oss. Detta datum står även på din order. i Mappen som du fick med vid ordertillfället står även alla villkor för leveransen ifall vi missar att berätta det. Att ingen har svarat i butiken ber jag vekligen om ursäkt för och det är tyvärr svårt att förklara vad detta beror på. Vid hög belastning i butiken så har vi svårt att svara i telefon och då finns...

Anna M
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Bra bemötande, tålamod och vänliga

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ditt omdöme, det uppskattas. Hoppas att ni är nöjda med er säng. Välkomna åter Med vänliga hälsningar Rickard

David V
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Fick bra hjälp med bra bemötande

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ditt omdöme och skönt å höra att ni uppskattar hjälpen. Välkomna åter om det är något annat vi kan hjälpa er med. Med vänliga hälsningar Rickard

Stina B
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Dålig service i butiken, han var ensam och alla ville ha hjälp. Han var lite loj med men annars är vi nöjda med leveransen och sängen.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ert omdöme. Jag beklagar om ni fick vänta på säljaren och det är något vi tar med oss i fortsättningen när vi ser över bemanningen i butiken. Jag är glad att ni är nöjda i övrigt. Välkomna åter om behöver hjälp med något annat. Med vänliga hälsningar Rickard

Simon E
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Missade ben i leveransen som fortfarande inte levererats.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hejsan Om du har möjlighet så skicka mig ett mail (sundbyberg@kungsangen.com) med ditt ordernummer så ska jag kolla upp detta. Hoppas att du får en trevlig Påsk trots detta. /Rickard

Andreas S
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Jag köpte en säng i Sundbybergsbutiken som jag tittat ut. Jag fick mer en bekräftelse av söljaren att det var en bra säng. Leveranstiden höll så det var bra.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Tack för ditt omdöme. Jag hoppas att du är nöjd med din säng och att du kommer att sova gått under många år framöver. Är det något annat så är du hjärtligt välkommen tillbaka. Med vänliga hälsningar Rickard

Michael T
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Dåligt bemötande av personal ung och kaxig tjeje

Svar från KungSängen Sundbyberg

Det var väldigt tråkigt att höra att du känner så. Målet är att bemöta alla på ett bra och professionellt sätt. Om du har möjlighet så skulle jag uppskatta om du kunde komma förbi mig och berätta mer eller maila mig på sundbyberg@kungsangen.com så jag vet vad som hände. Hoppas att du får en fortsatt trevlig dag Med vänliga hälsningar Rickard

Birgitta S

Säng Sunnerbo 120 och madrass BM KU Latex 120 + ben ek 19 cm

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Hoppas att sängarna är till belåtenhet och att ni sover gott i många år framöver. Johan Eriksson

Max E
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Mycket nöjd. Flexibla och trevliga.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Max Tack så jätte mycket för det fina omdömet, vi vill alltid att ni ska vara nöjda. Du är alltid välkommen tillbaka. Vi hoppas att du sover gott många år framöver Johan Eriksson

Eleni S

Toppen bra service!!

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Eleni Tack för ditt fina omdöme, det är kul att höra att ni är nöjda med vår service. Du är alltid välkommen åter och jag hoppas att ni ska sova gott i många nätter framöver i er nya säng. Johan Eriksson

Naïve B
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Bra kundbemötande och kunnig personal

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Kul att du uppskattade vår säljare. Varmt välkommen åter om ni behöver något mer. Hoppas ni sover gott många nätter framöver. Johan Eriksson

Rebecca P
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Bra hjälp utan att vara för opflugna

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Rebecca. Kul att du uppskattade vårt hjälp och service. Jag hoppas att du sover gott många år framöver. Välkommen åter Johan Eriksson

Erik G
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Proffsig säljare som svarade ärligt på alla frågor och visade oss rätt säng för oss och inte bara rätt för säljlönen! Tack!

Kungsängen eskilstuna och Kungsängen sundbyberg gillar detta
Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Erik Tack för ditt fina omdöme, det uppskattas. Vi är alltid måna om att sälja rätt säng till kunden. Det är ju det som i slut ändan gör kunden nöjd med sitt köp. Skönt att du är nöjd med allt. Du är alltid välkommen åter om det skulle vara något mer. Ha en fortsatt trevlig dag /Rickard

Anders W
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Vi fick bra bemötande i affären då vi visste vad vi ville ha och fick det bekräftat.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Hej Anders Tack för ditt omdöme och det är väldigt skönt å höra att du är nöjd med ditt besök. Ni är alltid välkomna tillbaka om ni skulle behöva något mer Ha en fortsatt trevlig helg /Rickard

Linda A
Skrev om KungSängen Sundbyberg

Jag har fått ett utmärkt bemötande både från Kungsängens affär och från de som levererade sängarna. Sängarna vi köpt är som vi förväntat - sköna att sova i.

Svar från KungSängen Sundbyberg

Jätte kul å höra Linda, tack för det fina omdömet. Hoppas att ni fortsätter att sova skönt många år framöver. Ni är alltid välkomna tillbaka om ni skulle behöva något nytt. Ha en fortsatt trevlig kväll /Rickard