Alla kategorier Kök Stockholms län Huddinge Kvik Kungens Kurva

Kvik Kungens Kurva

Geometrivägen 7, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Passion för husets viktigaste rum.

Köket är hemmets hjärta. Platsen där vi möts, umgås och samlar på oss minnesvärda stunder tillsammans med vänner och familj. Och om du frågar oss förtjänar själva köket samma omsorg som vi visar våra middagsgäster.

Det är därför vi finns. I stort sett allting vi gör på Kvik Kungens Kurva återspeglar detta passionerade intresse för kök. Vi bryr oss.

Det är mer än ord. Du märker det på våra kökskonsulenter, som ritar upp ditt förslag utifrån dina egna önskningar och behov. Du märker det på den inspirerande köksutställningen, som är Sveriges största på Kvik. Och du märker det inte minst på att vi själva gärna åtar oss att installera hela köket åt dig – något som vi förresten är ensamma om i vår butiksvärld.

När du väl har bestämt dig har du ett nytt och färdigt kök inom bara några veckor. Ett kök som du själv har varit med om att forma och förverkliga. Precis som det ska vara, om du frågar oss.
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 139 kunder tycker om Kvik Kungens Kurva

• Robert W skrev om Kvik Kungens Kurva
    Kan inte rekommendera Kvik över huvud taget. Min rekommendation är att köpa ert kök var som helst men INTE på Kvik.

Problem jag haft i samband med mitt köp från kvik är:
    * Det saknades ett tjugotal grejer i deras första leverans och då hade jag betalat för att få saker monterade och klara per leveransdatum.
    * Det har tagit 1 och en halv månad att få köket att se någorlunda komplett ut. Dock har saker då levererats via köksfirman och inte till mig personligen så det är ytterst oklart om jag ens fått det jag borde av min order.
    * Ugnen vi köpte via dom låter jättekonstigt..
    * Hantverksfirman dom själva så varmt rekommenderade har inte gjort ett bra jobb över huvud taget. Inte en enda grej har gjorts fackmänna mässigt korrekt. Det visade sig att dom inte ens har en officiell hemsida. Dom körde skruvdragaren i ballofixerna så det inte längre går att stänga av vattnet vilket gjorde att vi blev tvungen att ta in en helt annan firma för att koppla in vattnet så åtminstone det blev korrekt gjort. För elkontakter har man satt i sladden och sedan monterat skåpsstommar framför så man inte längre kan dra ut sladden. Elrör har monterats in bakom skåpen så elektrikern blev tvungen att dra elen på utsidan av vägen i hallen samt många andra problem.
    * Det visar sig även att kvik kör specialmått på alla sina skåp, lådor m.m. vilket gör att vi är tvungna att köpa hyllor, lådor m.m. av dom och enbart dom. 4 bestikslådor enbart kostade över tusenlappen och hade då inte den organisering i sig som vi ville ha.
    Så att köra bestikslådor eller något annan smart förvaring över huvud taget från Ikea är bara att glömma.
    * Inte nog med specialmåtten, vill man har något skickat till sig t.ex. några hyllplan kostar det 2000:-.
    Jämförelsevis så tar Ikea 200:- för att köra ut en hel bokhylla.
    * Lådornas kant går bara halvvägs upp så saker ramlar ut bakom lådorna.
    * Dom har skickat med saker som inte använts över huvud taget i renoveringen.
    * Dom skickade ut för långa hyllplan till oss och efter 2 veckors mailande har vi fortfarande inte blivit krediterade på detta så vi tröttnade och åkte istället in personligen till dom och köpt det vi behöver och får åka in personligen med dom för långa hyllor, onödiga plankor m.m. som dom skickat med. Läs mer
  • Göran L skrev om Kvik Kungens Kurva
    Komplettering av befintligt kök med förläggning av skiva och hörnskåp och låd sektion.
    Bollade med försäljaren som förslog idéer som verkställdes.
    Kvalitet på service 10.
    Tyvärr ingen rabatt!
    Jag tycker att man ger rabatt vid komplettering ! Läs mer
  • Patricia H skrev om Kvik Kungens Kurva
    Jag köpte ett nytt kök, och behövde hjälp att förstå hur man går tillväga och vad man ska tänka på då jag inte gjort det tidigare. Panos hjälpte mig att hitta drömköket, som passar mina behov, önskemål och samtidigt går ihop med budget och boendets förutsättningar. Toppenservice!! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Annmari N skrev om Kvik Kungens Kurva
    Utmärkt hjälp med planering av vårt nya kök.
    Bra med information och återkoppling, rättande av fel samt ett mycket trevligt bemötande både från personal i butik samt av personalen på lagret. Läs mer
  • Jimmy T skrev om Kvik Kungens Kurva
    Nytt kök från Kvik i vår nyproduktion. 100% nöjda med köket är vi nu efter en lång resa med huset.

Fantastiskt hjälpsam och engagerad personal på Kvik Kungens kurva.

Har mailat och frågat om massor med småsaker och detaljer och fått snabba svar på allt.
    Fått svar inom 1min på lördag kväll från vår säljare!!

Har aldrig upplevt bättre service, vi är så nöjda!

-Jimmy Läs mer
  • Tommy G skrev om Kvik Kungens Kurva
    Garderober
    En liten plus en väggtäckande
    Utmärkt bemötande av kunnig personal som gav nyttiga tips Läs mer
  • Ann-sofie N skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi köpte ett nytt kök! Det är inte helt klart än, men än så länge har det inte varit några problem. Ritningen stämmer exakt och ingenting saknas ☺.
    Köks försäljaren Jonny Perera var mycket professionell och kunnig. Det kunde inte ha blivit bättre. Dessutom var det mycket prisvärt. Tack ! Läs mer
  • Jens E skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bänkskiva med underlimmad ho. Hade inga direkta förväntningar, men blev väl mycket bemött av Jonny Perera som skickade status under processen och följde upp efter leverans. I kombination med ett mycket bra pris, snyggt arbete med skivan så är jag jättenöjd. Läs mer
  • Mikael K skrev om Kvik Kungens Kurva
    Personlig service utan att var påträngande. Justa priser i butik med snygga kök. Läs mer
  • Anders M skrev om Kvik Kungens Kurva
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande, speciellt från Ebba.
    Bra priser och snabba leveranser.
    Allt toppen.
    Köpte vitvaror. Läs mer
  • Mathias L skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köpte en ny spishäll av supertrevlig personal. Blev uppringd senare och man undrade om jag var nöjd med produkten. Åkte tillbaka och köpte en ugn också och fick samma trevliga bemötande igen. Jag är nöjd. Läs mer
  • Marcus R skrev om Kvik Kungens Kurva
    Stor eloge till Elin som hjälpte oss från första stund. Lyssnade in oss och kom med små alternativlösmingar för att väcka tankar. Tålamodet hennes var stort med så krångliga kunder. Stort förtroende för henne och hon rekommenderas varmt! Läs mer
  • Ann-margret L skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi köpte en Siemens inbyggnadsugn. Försäljaren i butiken var mycket trevlig och serviceminded! När vi hade installerat ugnen och hade ett par frågor om dess funktioner, ringde vi och fick snabb och bra hjälp!
    Allt var alltså perfekt!
    Hälsningar
    AM Löthman Läs mer
  • Anders K skrev om Kvik Kungens Kurva
    Dålig återkoppling vid försenade leveranser som vi fortfarande väntar på Läs mer
    2018-03-06 Mathias L svarar Anders K
    Anders, tack för din feedback. Vi tar action på ditt ärende direkt och återkopplar till dig under dagen. Beklagar verkligen att vi inte levererat tillfredsställande och ska göra allt vi kan för att förbättra din upplevelse.

Mathias Lobendahl, VD
  • Jim W skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra och trevlig försäljare. Fick varorna när det utlovats. Saknades en artikel. Kom på posten några dagar senare.
    Något svår beskrivning, för många delar i leveransen som ej skulle vara med i monteringen. Läs mer
  • Pamela Trofast & C skrev om Kvik Kungens Kurva
    Hej!
    Vi fick ett jättefint bemötande och jättebra hjälp av Elin Duckmar.
    Vi var där vid några tillfällen och alltid lika proffsigt bemött trots flera frågor och lite ändringar.
    Vi totalrenoverade vårt kök och allt vi köpt är vi nöjda med. Trots att det blev felmätning av bänken och vi inte fick det kastrullskåp vi ville ha.
    Nu när det är klart är vi jättenöjda.
    Det jättefint. Läs mer
  • Bayron G skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi beställer väldig ofta varor från Kvik och vi får alltid ett bra bemötande.
    Super nöjd med Panos som är jätte engagerad på sitt jobb och ger alltid ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Johan T skrev om Kvik Kungens Kurva
    Mycket bra, vi fick den hjälp vi behövde! Läs mer
  • Maria S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra service.fick hjälp med designa mitt dröm kök.Bra kvalité på allting .👍 Läs mer
  • Anna R skrev om Kvik Kungens Kurva
    Snabb, bea service och stort engagemang! Läs mer
  • Stefan L skrev om Kvik Kungens Kurva
    Jag köpte mitt numera strålande fina kök av kvik i kungens kurva! Jag var helt inställd på att renovera köket skulle bli en jobbig och invecklad process med många beslut, men tackvare otroligt proffsig hjälp från kvik i kungens kurva, blev byte av kök en "drömresa"!! "Min" kökssäljare, var engagerad, trevlig och ett otroligt bra bollplank genom hela resan! Väldigt nöjd när ja nu sitter här i mitt nya kök och njuter av det och morgonkaffet!! Tack kvik i kungens kurva Mvh Stefan L Läs mer
  • Grete H skrev om Kvik Kungens Kurva
    Mycket bra bemötande! Från beställning till betalning. Allt gick enkelt och smidigt. Läs mer
  • Åsa Å skrev om Kvik Kungens Kurva
    Toppenservice i allmänhet och från lagret i synnerhet! Läs mer
  • RO-Gruppen B skrev om Kvik Kungens Kurva
    Fantatisk säljare vi har haft under denna resan, väldigt tillmötesgående och intiativrik. Läs mer
  • Stefan N skrev om Kvik Kungens Kurva
    Glada, tillmötesgående personal som gav ett positivt intryck. Personal har även följt upp efter leverans. Proffsigt!

Vi köpte möbler till badrum, bland annat handfat, skåp etc.

Jag har ännu inte satt upp möblerna vi köpte så kan inte ge betyg på själva möblerna än.

Helhetsupplevelsen av Kvik får mer än väl godkänt. Läs mer
  • Hanna P skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köpte bänkskivor via Kvick I Kungens kurva. Mycket bra service och hjälpsam personal. Läs mer
  • Millan J skrev om Kvik Kungens Kurva
    Jag köpte en bänkskiva, diskho och blandare från KVIK i Kungens Kurva. Jag behöll mitt gamla kök men lackade om luckorna, tog bort några överskåp och kaklade hela vägen upp till tak. Jag är riktigt nöjd över resultatet och bänkskivan, som är i laminat, är riktigt slitstark. Bra service och ett perfekt resultat! Läs mer
  • Christina S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Har inte gjort något över huvud taget Läs mer
  • Cjs Fastighetsförvaltning skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi har blivt mycket väl bemötta av vår kontakt Mikael.
    Hjälpsamt och kunnigt tillgodoser han våra önskemål. Läs mer
  • Peter S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi köpte vårt kök hos Kvik. Vi fick väldigt bra bemötande och professionell hjälp under hela resan. Kvik rekommenderade oss även en byggnadsfirma som monterade köket åt oss. Vi är totalt sett mycket nöjda med vårt färdiga kök och den service vi fick från Kvik. Läs mer
  • Simon M skrev om Kvik Kungens Kurva
    Väldigt nöjd och Marlene var bäst verkligen. Läs mer
  • Andres V
    Andres V skrev om Kvik Kungens Kurva
    Väldigt bra kundservice + bemötande Läs mer
  • LENA H skrev om Kvik Kungens Kurva
    super bra! Elin är kanon, alltid kundorienterad med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • JAKOB C skrev om Kvik Kungens Kurva
    Svårprutade men mycket bra service som ställer upp. Kan ev sakna lite djupare detaljkunskaper Läs mer
  • Tarcisio D
    Tarcisio D skrev om Kvik Kungens Kurva
    Mycket bra service av kompetent och trevlig personal. Har fått otroligt bra bemötande redan från start. Vi har köpt två köksöar. Leveransen på rätt tid och inbärning in i lägenheten. Läs mer
  • Christer & Inger O skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bemötandet har varit mycket bra med stort engagemang från vår kontakt Marlen Spena. Bra svar och hjälp med de frågor som dök upp under arbetets gång.
    Vi köpte kökssnickerier och bänk och monterade allt själva. Ugnar , diskmaskin , fläkt och häll hittade vi c:a 20 000 kr billigare på annat håll.
    Det var några missar i leveranser vilket gjorde att det blev ett antal resor till lagret i Årsta.
    Tillverkningsprecisionen skulle kunna vara bättre liksom beskrivningarna för hopsättning och montage.

MVH Inger o Christer Olofsson Läs mer
  • Stefan Å skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vid köp av garderober fick vi trevlig och snabb service. Allt från beställning till leverans gick smidigt och enligt utsatt leveranstid. Efter leverans återkopplade den ansvarige för beställningen för att höra om beställning och upplevelse var enligt våra förväntningar. Vi var och är nöjda på alla sätt och vis och kan starkt rekommendera ett möte med personalen I Kviks butik I Kungens Kurva. Läs mer
  • Rickard S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Jättebra hjälp att navigera i köpprocessen, trevligt och engagerat bemötande, delaktighet och bemödande att det blivit bra, även efter leveransen. Tack! Läs mer
  • Robert W skrev om Kvik Kungens Kurva
    Enkelt och smidigt, inga problem där... Läs mer
  • Lill P skrev om Kvik Kungens Kurva
    Är mycket nöjd med allt😊
    Elin Dunkar är en fantastisk säljare. Hon hjälpte mig att utforma mitt drömkök. Hennes kreativa lösningar gjorde köket ännu finare än vad jag tänkt mig. Alltid funnits tillgänglig o svarat på frågor.

Egular med alla sina kompetenta hantverkare som hållit tidsschemat o gjort mycket bra arbeten. Mimmi som organiserat. Alla mycket vänliga o samarbetsvilliga

Rekommenderar Kvick hela tiden
    Mvh Lill Persson Jarl Läs mer
  • Benny P skrev om Kvik Kungens Kurva
    Har köpt ett komplett kök med vitvaror från Kvik och har genom hela processen blivit mycket professionellt behandlad. Köket är just nu inte till hundra procent monterat. Jag har gjort monteringen själv och har hittils inte stött på några större problem. Så här långt blir betyget "mycket bra". Läs mer
  • Eva E skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köpt en garderobsvägg till sovrummet. Vänligt och effektivt bemötande trots sen ankomst och kort om tid vid beställningen. Fick hjälp med hantverkare som kunde genomföra installeringen, snyggt och effektivt och utan nämnvärd väntetid. Läs mer
  • Åsa F skrev om Kvik Kungens Kurva
    Komplettering med skåp och bänkskiva till kök. Mycket snabb och proffsig hjälp i butik. Snabb leverans. Läs mer
  • Kent K
    Kent K skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi har fått fantastisk service på KVIK Läs mer
  • Charlotte Ö
    Charlotte Ö skrev om Kvik Kungens Kurva
    Urusel service, förvånansvärt oproffsiga. Läs mer
    2016-10-06 Mathias L svarar Charlotte Ö
    Hej Charlotte,
    Tack för din feedback. Vi tar action på detta direkt och ser vad vi kan åtgärda. Är köpet gjort i ditt namn kommer vi kontakta dig idag. Är ditt köp gjort i annat namn ber vi dig att kontakta butiken på 08-7219180 och be att få tala med Mikael. Vänligen, Mathias L
  • Sofia N skrev om Kvik Kungens Kurva
    Den bästa servicen vi fått i en köksaffär i kungens kurva och vi har besökt allihop där. Läs mer
  • Simon S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Väldigt hjälpsamma och engagerade. Budade ut några produkter de missat att packa. Läs mer
  • Thobias K skrev om Kvik Kungens Kurva
    Mycket trevligt och hjälpsamt bemötande från Kviks personal. Servicevänligt. Installationen från Egular fungerade bra och smidigt.
    Sammantaget mycket nöjd med mitt Mano kök från Kvik. Läs mer
  • Håkan & Birgitta A skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra hjälp i processen Jättetrevlig handläggare
    Bra grejor både skåp lådor luckor och vitvAror Läs mer
  • Marigo O skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köksrenovering. Vi har köpt allt utom ugnar från KVIK. Allt var bra fram till slutet, nu får de inte tummen ur för att lösa det allra sista. Läs mer

Bästa köksinredarna i Huddinge:

Spånlötsvägen 83, 18434, Åkersberga