Alla kategorier Byggvaruhus Stockholms län Huddinge Kvik Kungens Kurva
Rekommenderat företag 2016 - Kvik Kungens Kurva

Kvik Kungens Kurva

Geometrivägen 7, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Passion för husets viktigaste rum.

Köket är hemmets hjärta. Platsen där vi möts, umgås och samlar på oss minnesvärda stunder tillsammans med vänner och familj. Och om du frågar oss förtjänar själva köket samma omsorg som vi visar våra middagsgäster.

Det är därför vi finns. I stort sett allting vi gör på Kvik Kungens Kurva återspeglar detta passionerade intresse för kök. Vi bryr oss.

Det är mer än ord. Du märker det på våra kökskonsulenter, som ritar upp ditt förslag utifrån dina egna önskningar och behov. Du märker det på den inspirerande köksutställningen, som är Sveriges största på Kvik. Och du märker det inte minst på att vi själva gärna åtar oss att installera hela köket åt dig – något som vi förresten är ensamma om i vår butiksvärld.

När du väl har bestämt dig har du ett nytt och färdigt kök inom bara några veckor. Ett kök som du själv har varit med om att forma och förverkliga. Precis som det ska vara, om du frågar oss.
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 104 kunder tycker om Kvik Kungens Kurva

• Christer & Inger O
    Christer & Inger O skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bemötandet har varit mycket bra med stort engagemang från vår kontakt Marlen Spena. Bra svar och hjälp med de frågor som dök upp under arbetets gång.
    Vi köpte kökssnickerier och bänk och monterade allt själva. Ugnar , diskmaskin , fläkt och häll hittade vi c:a 20 000 kr billigare på annat håll.
    Det var några missar i leveranser vilket gjorde att det blev ett antal resor till lagret i Årsta.
    Tillverkningsprecisionen skulle kunna vara bättre liksom beskrivningarna för hopsättning och montage.

MVH Inger o Christer Olofsson
  • Stefan Å
    Stefan Å skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vid köp av garderober fick vi trevlig och snabb service. Allt från beställning till leverans gick smidigt och enligt utsatt leveranstid. Efter leverans återkopplade den ansvarige för beställningen för att höra om beställning och upplevelse var enligt våra förväntningar. Vi var och är nöjda på alla sätt och vis och kan starkt rekommendera ett möte med personalen I Kviks butik I Kungens Kurva.
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Jättebra hjälp att navigera i köpprocessen, trevligt och engagerat bemötande, delaktighet och bemödande att det blivit bra, även efter leveransen. Tack!
  • Robert W
    Robert W skrev om Kvik Kungens Kurva
    Enkelt och smidigt, inga problem där...
  • Lill P
    Lill P skrev om Kvik Kungens Kurva
    Är mycket nöjd med allt😊
    Elin Dunkar är en fantastisk säljare. Hon hjälpte mig att utforma mitt drömkök. Hennes kreativa lösningar gjorde köket ännu finare än vad jag tänkt mig. Alltid funnits tillgänglig o svarat på frågor.

Egular med alla sina kompetenta hantverkare som hållit tidsschemat o gjort mycket bra arbeten. Mimmi som organiserat. Alla mycket vänliga o samarbetsvilliga

Rekommenderar Kvick hela tiden
    Mvh Lill Persson Jarl
  • Benny P
    Benny P skrev om Kvik Kungens Kurva
    Har köpt ett komplett kök med vitvaror från Kvik och har genom hela processen blivit mycket professionellt behandlad. Köket är just nu inte till hundra procent monterat. Jag har gjort monteringen själv och har hittils inte stött på några större problem. Så här långt blir betyget "mycket bra".
  • Eva E
    Eva E skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köpt en garderobsvägg till sovrummet. Vänligt och effektivt bemötande trots sen ankomst och kort om tid vid beställningen. Fick hjälp med hantverkare som kunde genomföra installeringen, snyggt och effektivt och utan nämnvärd väntetid.
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Kvik Kungens Kurva
    Komplettering med skåp och bänkskiva till kök. Mycket snabb och proffsig hjälp i butik. Snabb leverans.
  • Kent K
    Kent K skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi har fått fantastisk service på KVIK
  • Charlotte Ö
    Charlotte Ö skrev om Kvik Kungens Kurva
    Urusel service, förvånansvärt oproffsiga.
    2016-10-06 Mathias svarar Charlotte Ö
    Hej Charlotte,
    Tack för din feedback. Vi tar action på detta direkt och ser vad vi kan åtgärda. Är köpet gjort i ditt namn kommer vi kontakta dig idag. Är ditt köp gjort i annat namn ber vi dig att kontakta butiken på 08-7219180 och be att få tala med Mikael. Vänligen, Mathias L
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Kvik Kungens Kurva
    Den bästa servicen vi fått i en köksaffär i kungens kurva och vi har besökt allihop där.
  • Simon S
    Simon S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Väldigt hjälpsamma och engagerade. Budade ut några produkter de missat att packa.
  • Thobias K
    Thobias K skrev om Kvik Kungens Kurva
    Mycket trevligt och hjälpsamt bemötande från Kviks personal. Servicevänligt. Installationen från Egular fungerade bra och smidigt.
    Sammantaget mycket nöjd med mitt Mano kök från Kvik.
  • Håkan & Birgitta A
    Håkan & Birgitta A skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra hjälp i processen Jättetrevlig handläggare
    Bra grejor både skåp lådor luckor och vitvAror
  • Marigo O
    Marigo O skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köksrenovering. Vi har köpt allt utom ugnar från KVIK. Allt var bra fram till slutet, nu får de inte tummen ur för att lösa det allra sista.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi beställde marmorcompositskivor till vårat kök och det blev grymt bra, allt passade perfekt och alla vi hade kontakt med var schyssta.
    Kan rekommenderas.
  • Emma S
    Emma S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra och proffsigt bemötande och engagemang. Angelägna att ta fram den bästa lösningen för just vårt behov och budget. Fick många bra idéer som vi tog till oss. Trevlig säljare som följde upp även efter montering. Ett riktigt bra kök- vi är supernöjda!
  • Hans T
    Hans T skrev om Kvik Kungens Kurva
    bra bemötande och engagemang
    Dock dålig kännedom om de produkter som saluförs.
    Köpte handtagsfria enheter som sedan visade sig behöva handtag.
    Upplever att man är mycket angelägen om att ställa saker till rätta.
  • Gisela C
    Gisela C skrev om Kvik Kungens Kurva
    Det har bara varit positivt från början till slut
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vill först säga att jag är nöjd med mitt kök. Men skulle jag rekommendera Kvik till någon annan? Nej! Deras totala oförmåga att slutföra jobbet är något som blivit ett skämt bland bekanta. Säljare som inte återkopplar på samtal och mail och försök till att ta betalt en andra gång för saker som fans med i grundofferten och skulle varit levererade men restade i månader. Deras dotterbolag Egular som utför installation av kök är trevlig men lika odugliga dom att slutföra arbetet.
  • Rickard Ö
    Rickard Ö skrev om Kvik Kungens Kurva
    Trevlig bemötande! Vi fick tag på det vi var ute efter.
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Kvik Kungens Kurva
    Trevligt bemötande. Viss otydlighet samt brister i organisation och sortiment.
  • Malin H
    Malin H skrev om Kvik Kungens Kurva
    Proffsigt och personligt bemötande av personalen. Man får bra hjälp och Kvik har snygga varor.
  • Julia L
    Julia L skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi kommer inte att anlita Kvik Kungens Kurva igen. Det som drar upp betyget är Robert på lagret och byggfirman som Kvik anlitar.
    Sena leveranser, fel leveranser, dålig information man får som kund jaga information. Ett mindre kök tog nästan två månader att få klart.
  • Elisabet S
    Elisabet S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra mottagning vid beställning, leverans. Allt fanns med! Vi insåg att det inte var meningen att vi skulle montera själva eftersom det krävdes både list och tålamod att mäta in skruvhålen. Men vi lyckades och allt är på plats
  • Peter W
    Peter W skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra service, bemötande och resultat. Mycket nöjd!
  • Charlotta T
    Charlotta T skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bemötandet bra, trevlig personal med hög servicekänsla men kunskapen skiftar mellan dem. De borde också ge råd om saker att tänka på vid val och beställning av bänkskiva, exempelvis vilken spis som funkar till en 1-2 cm tjock skiva, vilka skivor som en vanlig hantverkare kan såga i och inte(detta svar skiftade beroende på vem i personalen du frågade), etc.
  • Thomas & Marie W
    Thomas & Marie W skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi hade en bra kontakt med Kvik under "vår resa" från tanke till färdig tvättstuga och vi är nöjda.
    Lite strul med leverans av produkter och felaktigt levererade luckor, men Kvik upplevdes som fokuserade på att vi som kund skulle bli nöjda.
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Kvik Kungens Kurva
    Första upplevelserna var inte alls bra. Vi var på två ställen i Stockholm och fick ett bemötande vi inte alls var nöjda med.
    Efterhand mailade jag till kvik som hjälpte mig att förmedla kontakten med Mikael Fykén. Honom var vi supernöjda med.
    VI handlade ett mono kök.

Det negativa var upplevelsen av hur köket var packat.
  • Eva B
    Eva B skrev om Kvik Kungens Kurva
    Tyvärr är vi inte direkt nöjda. Vår byggare lämnade ritning och mått på den bänkskiva vi beställde, inklusive häll och diskbänk. Då skivan levererades var allt inte utskuret vilket gjorde att snickaren fick ta skivan och åka till verkstaden och kapa till enligt tidigare lämnad ritning. Detta tog ca 4 timmar vilket gav oss en merkostnad. Har påpekat detta till Kvikk och även vid två tillfällen hört av oss då vi inte fått någon kompensation. Väntar fortfarande på kontakt och ersättning .
  • Jessica Å
    Jessica Å skrev om Kvik Kungens Kurva
    Ett trevligt bemötande med kunnig personal och snabba leveranser gjorde att vi valde Kvik Kungens kurva. Dessutom hade dom större skåp än andra leverantörer som vi tittade på. Kan varmt rekomenderas!
  • Tiia O
    Tiia O skrev om Kvik Kungens Kurva
    Det var många mänskliga fel i kommunikationen att man började fundera om det var ett systemfel. Men nu är köket på plats, snyggt blev det men redan nu ser skåpen smutsiga ut. Svårt att hålla dem rena. Dessutom var de tidskrävande att bygga upp. Rekommenderar faktiskt hellre IKEA än Kvick.
  • David E
    David E skrev om Kvik Kungens Kurva
    Hjälpsam, bra kund service br rådgivning
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Kvik Kungens Kurva
    En väldigt kunnig och proffsig säljare gjorde vårt köp enkelt och roligt. 5 ***** till Marlene på Kvik i Kungens Kurva.
  • Yvonne J
    Yvonne J skrev om Kvik Kungens Kurva
    Vi är jättenöjda . Vi hade Urban till hjälp och fick ett fantastiskt nytt kök .
    Tyvärr hade Urban ( som oxå blev en god vän ) alldeles för mycket att göra så vi blev lite bortglömda några ggr . Men vi är jätte nöjda o glada , och jag ( Kjell elektriker ) rekommenderar Kvik till många kunder jag träffar .
    Toppen !
    Yvonne
  • Ranew M
    Ranew M skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köket blev fint men det var otroligt bökigt att boka tid och få leverans. Det saknades mycket delar och saker som skulle lämnas tillbaka var krångligt att lösa. Det hela tog ca 4 månader att få avklarat. Köp på IKEA skulle kostat lika mycket och blivit klart på halva tiden. Har man tid att åka in och rita under arbetstid (Kvik stänger otroligt tidigt jämfört med IKEA) så kan det gå snabbare än 4 månader. Kvik är fortfarande, efter 6 månader, skyldiga mig ca 800 kr. Jag kanske åker in nån dag, men ärligt så känns det för krångligt.
  • Björn A
    Björn A skrev om Kvik Kungens Kurva
    Allt är bra, framförallt i kombination med Egular.
    Enda minuset är inredningen i lådorna som inte är av något modulärt tänk. Även att man som kund får vänta 3-4 veckor på intedningen och sedan efter att betalat 120000kr bli tvungen att själv åka till Årsta för att hämta dessa.
  • Cindi L
    Cindi L skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra stöd från personal, fick riktigt bra vitvaror, ok kvalitet på luckor o stommar.
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Kvik Kungens Kurva
    När det var dags för en ny bänkskiva började jag såklart min resa hos en Kvik där jag har varit kund tidigare. Dock kände jag inte att jag blev bemött på rätt sätt och att allt var lite "jobbigt". Jag bestämde mig därför att strunta i Kvik, även om det har fungerat riktigt smidigt vid mitt föregående köp.

Gick förbi Ikea och insåg rätt så fort att på Ikea händer det inte när det kommer till bänkskivor. Jag började då att leta på efter nya skivleverantörer.

Som tur fick jag tips av av en vän att kontakta Kvik Kungens Kurva. Varför inte tänkte jag och kom i kontakt med Marlen som fort som satan slängde ihop en grym offert med bra pris och kom med tips om skivan som jag ville ha. Lite bollande fram och tillbaka så var dealen klar. Nu är köket klart och skivan är helt magisk.

Det enda minus är man inte kan betala med Amex, köper man en skiva för rätt mycket pengar så vill man ha flygpoängen ;)
  • Inger S
    Inger S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Super bra bemötande. Köpte möbler till mitt badrum och fick professionell hjälp att få dem uppmonterade. Är mycket nöjd med er designe och utförande.
  • Kerstin T
    Kerstin T skrev om Kvik Kungens Kurva
    En mkt vänlig och trevlig kille hjälpte oss, men vi fick påminna honom några gånger om uppgifter/ besked som vi ville ha.
  • Ronny S
    Ronny S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra service, utmärkt bemötande. Kunnig personal
  • Ike T
    Ike T skrev om Kvik Kungens Kurva
    Bra bemötande,god service och noggrannhet i upplägget av vårt badrum. Håller ingående avtal.Bra garantier och reklamationsrätt. Rekommenderar Kvik till badrum.
    Hälsningar
    Ike Tankus 😃 🎉
  • Christopher N
    Christopher N skrev om Kvik Kungens Kurva
    Seriösa och noggranna , rekommenderas starkt!
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Köksö, som komplement till Kvik-kök installerat 2008. Bra diskussioner i framtagande av förslag/lösning.
    Dyrare än förväntat (ca 10 000 kr totalt, jfrt med en liknande lösning från IKEA, hade valt IKEA om det inte var för att vi ville ha samma luckor och bänkskiva som tidigare kök - p g a priset. Kvalitet bedömer jag som samma)
    Irriterande att jag skall stå kostnaden (750 kr) för leverans av beställd skiva från leverantören till butiken!!!!
    "Service-paket" - ett sätt att ta mer betalt?? (prutade jag bort till viss del)
    Fel storlek på levererade hyllplan till skåp.
    Annars trevligt bemötande i butiken.
  • Jan E
    Jan E skrev om Kvik Kungens Kurva
    Har köpt både kök och badrum, fick hjälp att rita kök som tillslut vart som jag ville ha det. Leverans fungerade bra, några delar saknades eller var felaktiga men det löste Kvik snabbt och smidigt.
  • Silvano M
    Silvano M skrev om Kvik Kungens Kurva
    Trevlig och tillmötesgående personal.
  • Hannah P
    Hannah P skrev om Kvik Kungens Kurva
    bra! köpte ett komplett kök med vitvaror.
  • Ylva S
    Ylva S skrev om Kvik Kungens Kurva
    Jag hade bara kontakt med firman som monterade mitt kök. Köket köpte jag på Kvikk i Barkarby!
  • Christian J
    Christian J skrev om Kvik Kungens Kurva