Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Södertälje Lanolia Städ & Service AB
Rekommenderat företag 2016 - Lanolia Städ & Service AB

Lanolia Städ & Service AB

Morabergsvägen 5A, 152 42 Södertälje — Visa karta

Lanolia grundades 2007 och är ett komplett städföretag och vi arbetar mot så väl privatpersoner som företag. Vi erbjuder helhetslösningar med fokus på kvalitet, kundens önskemål, miljö och personalvård. Hos oss erbjuds flyttstädning, hushållsnära tjänster, byggstädning, fönsterputs och mycket mer. Tjänsterna fungerar antingen som abonnemang och löpande städning enligt avtal eller engångsuppdrag vid behov. Önskar du ett personligt städföretag med fokus på kundnöjdhet har du hittat rätt, varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 08:00-16:00
Fre: 08:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 92 kunder tycker om Lanolia Städ & Service AB

• Johanna M
    Johanna M skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Väldigt bra bemötande, bra städat och trevlig personal. Vilken lyx att få komma hem till ett nystädat hus med nyputsade fönster!
  • Stefan Q
    Stefan Q skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Allt var jättebra städat( första ggn)
  • Barbro E
    Barbro E skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Tjejerna är väldigt trevliga fint bemötande. Rent blir det tror jag väl. Jag är inte van att ha städhjälp men badrumsgolvet var vått en gång, sa till dem. Nästa gång var trägolvet randigt såg ut som man använt för mycket vatten.
  • Jonny A
    Jonny A skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Jag är mycket nöjd mer service ovh kvalitet på det arbete som utförs.
    Jag har provat andra företag som dock var något billigare men mycket sämre kvalitet o service
  • Carl-johan K
    Carl-johan K skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Hej
    Med kort varsel beställde jag en städning efter tapetsering, slipning och målning utan att egentligen veta vad som ingick.
    Efter ett yrkesliv som livsmedelsinspektör är jag van att leta brister i renhållningen!
    98 % var utmärkt. Självklart hittade jag någon liten fläck.:)
    Arbetet utfördes snabbt och bra.
    Jag har redan rekommenderat Lanolia till min son och kommer att återkomma med julstädning.
  • Eva-britt H
    Eva-britt H skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Bra service, trevligt bemötande, snabba svar. POSITIVT!!
  • Linda-marie R
    Linda-marie R skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Trevligt bemötande. Servicevilliga. Bra pris. Snabb service. Kändes som om de verkligen var intresserade av att göra mig som kund nöjd. Då jag bor i en annan kommun och hade problem med transport od var det extra fint att lanolia var så tillmötesgående och själva
    Kom med förslag på lösningar.
    Jag har inte hunnit kontrollera hur själva städningen blev men har fullt förtroende för att den utförts till belåtenhet. Får inte full pott bara för att jag faktiskt inte sett städresultatet.
  • Tian C
    Tian C skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Jag är inspirerade av Katja, chef o fundare av företaget. Jag tycker personalen är trevlig, hjälpsam, flitig, kunnig o nyfiken på nytt. Jag är nöjd.
  • Ullbritt K
    Ullbritt K skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Vilket trevligt bemötande vid beställningen. Städningen är helt perfekt. Tjejerna, Charlotte och Anchalee var hur duktiga som helst. Snabba, ordentliga i sin städning och dessutom trevliga. Vad kan man mer begära.

En supernöjd kund vid namn Ullbritt Kämpe som säger på återseende vid ett senare tillfälle.
  • Mirja K
    Mirja K skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Snabb och smidig service via både telefon och sedan mejl. Offerten kom snabbt och en lista på vad som ingick i tjänsten (flyttstäd i det här fallet) bifogades.
  • Mirja T
    Mirja T skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Bemötandet och svar med offert fantastiskt, städning var inte fyllständigt gjort men efter samtal till chefen kom städpersonalen genast tillbaka och rättade till det.
  • Jan B
    Jan B skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Positiv respons från början och stor flexibilitet när jag på kort varsel - som ny kund - behövde hjälp inför födelsekalas. Infriade förväntningarna!
  • Pethra M
    Pethra M skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Jag är både positivt och negativt inställd efter deras utförda arbeten. Lite onödigt slarv hade lätt fått mig att annars tycka att de utfört ett gott jobb, men slarv drar ner omdömet rejält, sånt jag fått påpeka ska man inte behöva påtala då det är så väldigt basic.
  • Inger K
    Inger K skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Har haft hemstädning vid ett tillfälle det kändes bra och hoppas på bra fortsättning
  • Tore Z
    Tore Z skrev om Lanolia Städ & Service AB
    De vart rent å de var trevligt att komma hem till.
  • Peter M
    Peter M skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Väldigt bra bemötande från Katja och även väldigt bra städat. Supernöjd.
    Har använt Lanolia både för städning inför visning och flyttstädning.
  • Janika A
    Janika A skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Vi har fått hjälp med trappstädning i två fastigheter. Snabb respons från början och flexibla då de skulle börja veckostädningen.
    Mycket bra!
  • Tommy R
    Tommy R skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Proffsigt bemötande,kunnig personal samt dom utför det som uppgjorts.
  • Jane N
    Jane N skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Jag fick raka svar som kändes seriösa. Därför valde jag det bolaget framför de andra jag kontaktade. Fick intrycket att de vet vad dom håller på med.

Jag köpte flyttstädning.

Jag är väldigt nöjd med resultatet. Lägenheten besiktigades dagen efter och det såg mycket bra ut. Alla parter var nöjda.
  • Roald-frank W
    Roald-frank W skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Mycket bra och professionell. Offert med bifogad checklista över vad som ingår i storstädningen, basstädningen, utomordentlig översiktlig.
    Fortsätter kvaliteten på städningen vara lika hög, är jag mycket nöjd.
    Trevlig personal och ett mycket trevligt bemötande.
  • Linnéa R
    Linnéa R skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Väldigt bra per mail innan, väldigt bra i lägenheten och sen även intrycket efter att de städat! Rent och det syntes att de ansträngt sig att lägga kuddar snyggt, vika kläder, etc! Mycket nöjd
  • Monica W
    Monica W skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Bra bemötande.
    Positiv attityd, snabba svar på förfrågan
    Raka ärliga svar
  • Monika A
    Monika A skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Lanolia Städ & Service är professionella, kundorienterade och tillmötesgående. Som kund känner jag mig trygg.
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Bra och trevliga.Kom med kort varsel.
  • Randa N
    Randa N skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Rent , snyggt , pålitliga, o flexibla, glatt bemötande.
  • Mimmi K
    Mimmi K skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Upplever att kvaliteten inte är så hög som vi önskar. Många missar och upplevs som slarvigt
  • Jennie H
    Jennie H skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Bemötandet från Katja är alltid mycket bra. Snabba svar. Vi har under senare tid upplevt städningen som slarvig. Det är alltid något som glöms. Det görs inte rent in mot kanter och smutsfläckar på golv är ofta kvar efter städningen. Vid rengöringen av duschdörrar så är det alltid en rand av smuts kvar längst ner.
    De lyfter inte på saker när de dammar, trots att vi skriver lappar för att påpeka detta. Så här var det inte från början utan det blev mer så strax innan jul.
  • Isabella E
    Isabella E skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Underbar service. Rent och fint hemma varje vecka. Trevligt bemötande.
  • Stig T
    Stig T skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Mycket seriöst bemötande,en ärlig och bra offert med möjlighet att välja pris.
    på utförande av städningen. Fakturan var betydligt lägre än maxpriset. Helt ok.
    Trevlig personal och väl utförd städning.
  • Peter & Anna S
    Peter & Anna S skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Ett mycket bra o professionellt bemötande med i huvudsak bra resultat. Synpunkter har beaktats och lösts på ett enkelt och bra sätt. Vi har haft både löpande städ och extrastäd samt fönsterputs.
  • Kristina T
    Kristina T skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Ok över lag. Mycket beroende på vilka som kommer och städar.
  • Peter L
    Peter L skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Jag har ett gott intryck av Lanolia.
    Borde kanske gå igenom objektet innan man lämnar.
    Lampor som inte släcks, kvarglömda trasor.
    Men det dom gör extra väger upp detta.
  • Annica R
    Annica R skrev om Lanolia Städ & Service AB
    När man ringer till Lanolia blir man alltid vänligt bemött. Katja ser alltid till kundens bästa och försöker tillmötesgå våra önskemål. Känns som man är väldigt flexibel
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Vi fick ett positivt bemötande vid våra kontakter med företaget då vi år 2014 träffade avtal om "hemstädning" av vårt hus på Bergviksgatan32 i Södertälje.
    Vi är i stort sett nöjda med det utförda arbetet men upplever skiftningarna av personal som mindre bra då det medfört brister i det utförda arbetet.
    Den personal som vi uppfattar vara vår fasta arbetsstyrka har gjort ett bra jobb på den tid som står tillfogande enligt vårt avtal.
  • Ulrica E
    Ulrica E skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Vi har städning varannan vecka. Det har vi haft i ca två år. Första året hade vi aldrig några synpunkter. Tyvärr har städningarna inte varit riktigt lika bra nu på slutet. Det märks stor skillnad beroende vem det är som städar och det håller generellt inte lika hög kvalitet som tidigare.
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Jag har bara positiva erfarenheter av Lanolia. När jag behövt ändra tider har det alltid gått att lösa. Fönstertvätten, som jag i höstas såg mig nödsakad att köpa, var alldeles utmärkt.
  • Tore J
    Tore J skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Köp av städtjänster
    Alltid korrekt bemötande
    Arbetet bra utfört
    Kommer på överenskomna tider
    Lever upp till mina förväntningar
  • Helena K
    Helena K skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Jag har bara positiv erfarenhet av Lanolia. Vi har anlitat dem för storstädning 2ggr/år
  • Sara S
    Sara S skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Vi har anv de i många år och kvalitén går upp och ner. Beror på vilka som städar. Saknar att de inte tömmer pappareskorgarna. Ibland saknas känsla för hur det ser ut när det är städat. Sängens överkast är fram och bak, in och ut och saker står hipp som haver - men det är rent och det är ju det viktigaste. Men ibland har jag ändå funderat på att prova något annat företag. Om Charlie städar hos oss - då blir det bäst!
  • Monica H
    Monica H skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Mycket snabb respons när jag kontaktar de.
    Oftast är det bra städat. Varierar lite mellan vilka som städar.
    Skriver några gånger mina önskningar på lapp till städarna vad de skall foka på.
    Generellet så kan de våttorka golv bättre/oftare.
  • Pär L
    Pär L skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Lanolia Städ & Service utför ett utmärkt jobb och har trevlig och serviceminded personal som alltid hälsar och är glada.
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Lanolia Städ & Service AB
    jag sager bara ett ord Värdsklass
  • Iris T
    Iris T skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Resultatet av städningen beror mycket på vem /vilka som utfört den. Ofta är det bra, men ibland slarvigt och man får själv komplettera t.ex våttorkning av golv för att det ska kännas helt ok.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Alltid snabba svar vid frågor och väl bemött.
  • David D
    David D skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Har varit med länge, då Katja från början var med och träffade nya kunder och även städade någon gång ibland. Haft kontakt och gillat Katja sedan dess och sett hur företaget utvecklats.

Alltid upplevt hög servicenivå och servicevilja. Kunnat byta tider, hantera semesterperioder mm.

Kvalitet i städning kan variera en del beroende på vilka det är som kommer. Ibland en del slarv, inte alltid alla ytor torkas av t.ex. Jag har inte klagat så mycket dock.

På det hela taget nöjda och kommer att fortsätta vara kunder.
  • Emma J
    Emma J skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Flexibla, snabbt svar när jag mailar, trevliga!
    Har varit lie strul med att de inte kommit på avtalad tid men de har blivit bättre på att informera när det blir förseningar.

Städningen håller hög nivå. Ibland undrar jag dock om de använder onödigt mycket rengöringsmedel.

Och hur är det med miljötänk. Används tex miljömärkta städprodukter?
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Städning 2 dgr i månaden.
    Mycket nöjd kund sedan starten.
    Bra kontakt, snabba kommunikation, bra pris och bra utförda tjänster.
    Städningen kan variera lite mellan vilka som städar men de allra flesta städar väldigt bra och ibland gör de det lilla extra för att man ska bli riktigt nöjd.
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Vill ha samma personal som städar varje gång. Slipper att igen tala om vad jag vill ha gjort. Dessutom behöver jag då inte vara hemma varje gång de kommer. Osäker på hur mycket tid som går åt, då alla inte jobbar i samma takt. Viktigt att jag kan kommunicera med ngn av dem. Trevlig personal, men önskar mer kontakt.
    Önskar att de inte använder parfymerade regöringsmedel, vilket nu verkar ha gått fram. De städar bra. Vill hellre framföra synpunker direkt till städarna än till företagsledning eller kontrollant.
  • Jari K
    Jari K skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Bra Service, bra resultat och underbar personal.
  • Ann-charlotte N
    Ann-charlotte N skrev om Lanolia Städ & Service AB
    Lanolia Städ & service har hjälpt oss med veckostädning och fönsterputsning. De har ett bra bemötande och är flexibla

Morabergsvägen 5A, 152 42 Södertälje