Lilla Begravningsbyrån Scholanders

1.7 i betyg av av 11 omdömen

Läs vad 11 kunder tycker om Lilla Begravningsbyrån Scholanders

• 2020-06-17

MARIA ELISABETH M skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Varning för denna begravningsbyrå.

Dåligt bemötande, osympatiska, spretiga och mycket oklarheter gällande detaljer, usel kommunikation med mycket jagande i telefon fram och tillbaks för att få någon slags uppdatering i processen, spydiga, arroganta och olämpliga svar/kommentarer när man ställer frågor gällande processen och begravningen, slänger mycket ansvar på anhöriga, väldigt oprofessionella i sitt agerande och kontakt med den anhöriga gällande alla delar i processen. Jag är otroligt besviken och ångrar djupt att jag inte läste på innan jag anlitade den här byrån. Usch, frukstansvärt vidrigt! Läs mer
    Wermdö/Nacka Begravningstjänst
    4.7 / 5 i betyg — 50 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade begravning allt fungerade perfekt, vi är mycket nöjda."
  • 2020-02-07

CHRISTINA E skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Avråder å det bestämdaste Er alla att inte anlita denna begravningsbyrå!
    Mycket otrevligt bemötande ringer ca 21 en fredagskväll och begär att jag skall skicka utskrift av kontoutdrag under helgen gällande boupptäckningen endast en vecka efter min Stora kärleks bortgång och säger att "det måste du väl fatta att man måste göra" istället för att förklara ödmjukt att detta måste ske på ett visst sätt enligt konstens alla regler . Hur skall man veta detta i en så stor sorg efter 24 års äktenskap och enormt stor kärlek.
    Efter ceremonin frågade mina vänner som Älskade min kära och kom hela från hela Europa för att hedra min käresta huruvida cancerfondens meddelande kommer fram till mig och de närmast sörjande varvid han säger att "det måste ni väl fatta att ni skall skriva i anmälan och skicka till anhörig och inte till begravningsbyrån" Jag har fortfarande inte fått meddelande om gåvor till cancerfonden. Efter en mycket fin ceremoni som sköttes av officiant Björn en oerhört proffsig regissör som skötte hela ceremonin med dikter och musik säger Ägaren av Lilla Begravningsbyrån att ta med Er blommorna hem som låg på och runt min Stora Kärleks kista "annars blir det ju bara Rådjursmat"
    Ringde därefter och förhörde mig om huruvida jag skall gå vidare och var urnan med askan skall hämtas möttes jag av samma arrogans. Ni kan ej hämta urnan utan att ha kontaktat kyrkogårdsförvaltningen och att ni bestämt hur Ni skall gå vidare. Varför inte skicka eller meddela skriftligen hur hela processen går till så hade allt varit glasklart.
    Vi har ej bestämt huruvida vi skall gå vidare därav ringde jag idag men fick samma arroganta svar som tidigare.
    Nej jag avråder verkligen Er att använda denna arroganta person som begravningsentreprenör
    Detta är enligt min mening ett helt chockerande beteende vilket mina vänner och anhöriga också antytt att denna begravningsbyråns ansvarige ägare skall nog fundera på att ägna sig åt något som inte har med sårbara och sörjande människor att göra. Vem är beslutandeorgan gällande begravningsentreprenörer ? Är de självutnämnda eller kan vem som helst starta upp en begravningsbyrå och sen bete sig hur som helst mot oerhört utsatta. Och i ett skede då de behöver all stöttning och omsorg från sin omgivning, sen behöva utstå och bli behandlade på ett sett man i sin vildaste fantasi ej kunnat tänka sig. Det skulle jag gärna vilja veta. För mig är det redan skett, men det kommer många fler efter mig, och som säkerligen kommer att hamna i samma situation med denna Scholander, då känner jag naturligtvis att de inte ska behöva genomgå det jag behövt göra med denna begravningsbyrå. Läs mer
  • Maria Therese J

2019-10-17

Maria Therese J skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Vill varna för dena begravningsbyrå. Min far gick bort i lungcancer & vid bouppteckningen hostar jag så mycket att fars änka undrar om jag är sjuk, jag erkänner att det beror på att jag röker. Då kläcker mannen från Lilla begravningsbyrån ur sig - I min bransch tycker vi att rökning är bra.( & skrattar. Vi fyra som var där tappade hakan. Jag som inte brukar vara tyst bestämde mig för att inte ställa till en sen där & då. Ringde honom idag & talade om att vi tyckte det var osmakligt & oprofessionellt att skämta på det sättet. Han svarar att han inte har sagt så utan att vi har hört fel(alla fyra). Samtalet slutar med att han säger med sarkasm - Om det får dig att må bättre kan vi väll säga att du har rätt. Inte en ursäkt. Empatilösa människor borde inte få jobba med sådana yrken. 🤬💔😢 Läs mer
    Caroline M gillar detta
    Grindstolpens Begravningsbyrå
    4.6 / 5 i betyg — 28 omdömen
    Badge2020
    "En fantastisk liten begravningsbyrå. Så omtänksam., proffsig och RÄTT I TIDEN. Jag rekommenderar den till alla. Deras råd och vägledning hjä"
  • 2019-06-07

ÅSA T skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Vill varna för Ulf Scholander på Lilla begravningsbyrån som vi upplevde som otroligt ohyffsad och oförskämd Han förolämpar och nedvärderar fritt och ägnar sig åt härskarteknik.Han ger intryck utav att hata han sitt jobb och framför allt sina klienter. Detta chockerande bemötande är det sista man behöver när man skall begrava en anhörig.Man får i n t e ställa frågor-då ombeds man att vara tyst för vi fattar ändå inget.Han avbryter en gång på gång med nedvärderande ord. STOR varning för denna källarfirma.Kollar man även upp vad andra skrivit om densamme så ser man en röd tråd. anlita en annan begravningsbyrå, det här vill du inte vara med om ! Läs mer
  • Anneli J

2018-08-03

Verifierad kundrelation
    Anneli J skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Nej, nej och åter nej. Rekommederar INTE denna begravningsbyrå . Totalt osocial och empatilös begravningsentreprenör. Virrig och lägger över ansvar på anhöriga. Har man ej förstått vad han menade och ringer flera gånger med frågor angånde begravni gen så fick man till svar: det har jag ju sagt eller ni lyssnar ju inte på ett mycket barskt sätt. Min mamma blandade ihop saker och ting vid pappas bortgång, och frågade flera gånger samma saker vilket hon insåg och bad om ursäkt för, sa att hon blev ledsen vid ett sådant telsamtal fick då till svar: det ger väl jag fan i om du blev ledsen . Så välj inte denna begravningsbyrå. Läs mer
    Caroline M gillar detta
    Fenix Begravning
    4.6 / 5 i betyg — 413 omdömen
    fiveYearsBadge
    "En mycket bra begravningsbyrå som tog hand allt och förklarade allt som behövdes. Mycket bra och trevligt bemötande, omtänksamma och profess"
  • 2018-06-15

Maria F skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Varning för denna begravningsbyrå. Har aldrig blivit så illa bemött. Aggressiv i bemötandet, jag som kund har fått ge direktiv vad som ska göras, otrevligt bemötande gentemot anhöriga o vänner som hör av sig till begravningsbyrån i olika frågor ang begravningen, återkopplar inte, lägger över ansvar på anhöriga istället för att vara det stöd som man kan förvänta sig att en begravningsbyrå ska ge i en svår situation. Läs mer
  • 2018-03-23

Anna W skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Den här människan brister i allt! Han borde sälja begagnade cycklar i stället för att bedriva begravningsbyrå.
    Betala hellre mer än att hamna i klorna på denna osympatiska man! Läs mer
    Fondkistan Kandema
    4.6 / 5 i betyg — 44 omdömen
    Badge2020
    "* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu"
  • 2017-09-12

Eva L skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Den person som ringde mig och vår familj var väldig otrevlig och spydig, får man verkligen vara begravningsentreprenör då undrade jag till Sveriges Begravningsbyråers Förbund. Tyvärr är den byrån inte med här svarade de. Men det är ju beklagligt att det gick till som du beskrev, svarade den jag pratade med. Jag vill förvarna andra om Lilla Begravningsbyrån Scholanders OLÄMPLIGA person som verkligen inte borde kalla sig begravningsentreprenör!! Mitt i all sorgen efter vår farbror ringer personen och är spydig och väldigt otrevlig. " Är du flat eller som låter andra bestämma" är ett exempel på det personen sa. Sedan får ni själva bestämma om ni vill anlita dem. Läs mer
  • Julia D

2017-05-31

Julia D skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Fin service och bemötande. Försöker hitta bästa lösningen och överdebiterar inte. Kan starkt rekommendera Lilla Begravninsbyrån Scholanders! Läs mer
  • Göran A

2015-10-01

Göran A skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Lilla begravningsbyrån på Strindbergsgatan 44 i Sthlm, är troligvis den bästa i Storstockholm Läs mer
    Göran A gillar detta
  • Sarah

2015-05-06

Sarah skrev om Lilla Begravningsbyrån Scholanders
    Rekommenderar inte denna byrå till någon. Fick ett oerhört taktlöst och osympatiskt bemötande under hela processen. Otrevlig, stressad och slarvig är ord som beskriver bra. Gjorde mitt sorgearbete svårare än det hade behövt vara. Läs mer
    Caroline M, Anneli J, Berenika V gillar detta

Bästa Begravningsbyråerna nära Lilla Begravningsbyrån Scholanders: