Linnéterrassen

Linnégatan 32, 413 04 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Linnéterrassen!

Här kommer ett möjligt scenario när du besöker oss på Linnéterrassen.
Tänk att du väljer mellan förrätter som Ost- & Charkbricka, Carpaccio med pinjenötter, parmesan och tryffelolja följt av Halstrad Torskrygg, Krämig fisk-& skaldjurssoppa eller kanske en burgare gjord på högrev till huvudrätt. Innan det är dags att tänka på refrängen ser du till att smörja smaklökarna med något sött. In kommer vår beryktade chokladfondant - ett bakverk med krämig chokladkärna serverad med glass. På menyn hittar du även Tartuffa Bianco och mycket mer.

Hos oss på Linnéterrassen kan du välja mellan att abonnera terrassen, boka bord för dig och dina vänner eller bara svänga förbi på lunch. Ring oss eller boka bord online och ta gärna en titt på vår frestande lunchmeny! Varmt välkommen!

Läs vad 14 kunder tycker om Linnéterrassen

Emmely F skrev om Linnéterrassen
    Va bra. Dock högljutt så det var svårt att prata. Helt ok mat Läs mer
  • 2019-06-19

Anton W skrev om Linnéterrassen
    De hade bokat in oss fel, så vi fick kortare tid än förväntat vilket vi blev besvikna på. För övrigt bra. Läs mer
  • 2019-06-19

Gisela M skrev om Linnéterrassen
    Alla var trevliga, buffén bästa ever och vädret fantastiskt! Läs mer

Ralph J skrev om Linnéterrassen
    Bokade bord tydligt, torsdag för att komma på fredag.
    Fick svar på LÖRDAGEN att bord fanns bokat lördag. :)

Fler varmrätter mellan 150-200kr borde finnas. God pasta(?)

Webbsidan visar inte all meny text, någon borde kolla
    den i Firefox :)

Trevligt fint ställe! Läs mer

Johanna O skrev om Linnéterrassen
    Lite tråkig carbonara... mest bara pasta och inte så mkt göttigt Läs mer

Farzad M skrev om Linnéterrassen
    God Mat, trevliga personaler och bemötande, självklart att jag rekommenderar. Läs mer
  • Karin J

2015-06-12

Karin J skrev om Linnéterrassen
    Sämsta bemötande någonsin. En av servitriserna betedde sig som gestapo. Hon hade en bossig attityd mot sina kollegor och oss gäster var hon rent ut sagt för jävligt otrevlig emot. Beställning tog lång tid, servering ännu längre tid och de missade att duka fram bestick till maten. Maten var urusel, aldrig ätit mer smaklös potatis. Stämningen på hela stället genomsyrade stress, noll koll och inkompetens. Gå inte dit såvida ni bara vill sitta och hänga utan mat och dryck och njuta av enbart sol och ert eget trevliga sällskap. Läs mer
  • Berit L

2014-05-10

Berit L skrev om Linnéterrassen
    Bemötande ok men inte så uppmärksam och långsam service. Läs mer
  • Johan G

2011-04-16

Johan G skrev om Linnéterrassen
    Ska försöka hålla mig kort, det va KASST!
    Det tog 15 min innan vi fick en meny eller beställa dryck (hade tom bett om ett bord så dom visste att vi var där och det var nästan tomt)
    Vår servitris verkade va någon form av bakfull sengångare, allt gick väldigt långsamt och hon var rent utsagt otrevlig.
    När vi väl fått beställa mat och dryck gick det ganska fort ändå, ölen kom in och smakade som den skulle. Men sen kom maten. Vilket JÄVLA SKÄMT! Det va den sämsta fiskgratäng jag ätit, och då har jag ätit en Findus innan jag värmt den! Den smaka INGENTING! Min sambo provade skaldjurssallad, den borde heta burkräksallad istället. Priset för dessa rätter är 130-170 :-. En fiskgratäng för 169 spänn ska fan inte ha pulvermos på sig!
    Den får 4 poäng för öl och bra läge/mysigt och -2 för service och mat! Läs mer
  • 2009-04-03

anna n skrev om Linnéterrassen
    skönt uteserveringhäng på mysa linnégatan. mycket folk men dessto bätter stämmning. Läs mer
  • 2009-03-31

Mattias C skrev om Linnéterrassen
    Som namnet skvallrar om ligger detta ställe uppe på en terass. Här finns en stor uteservering där man kan sitta länge och väl med sin öl och ha full uppsikt över Linnégatan. Föredrar Terassen på sommaren, då jag tycker att det är uteserveringen som lite "gör stället" så att säga. Populärt place, så det är mycket folk. Brukar dock gå att klämma sig in eftersom uteserveringen som sagt är ganska stor. Läs mer
  • 2008-08-11

Niklas N skrev om Linnéterrassen
    Mysig stämning med bra utsikt. Perfekt ställe att ta en öl på. Maten är god men lite dyr. Läs mer

Linnégatan 32, 413 04 Göteborg