Lova Begravningsbyrå

Katarina Bangata 13, 116 39 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Lova Begravningsbyrå.

Lova är en begravningsbyrå som grundades för att kunna erbjuda människor i sorg ett enkelt och tryggt sätt att ordna en begravning åt sin anhörig. Med erfarenhet inom begravningsbranschen såg vi på nära håll ett stort behov av att kunna erbjuda ett enklare tillvägagångssätt, där du som kund i lugn och ro kan planera en begravning hemma. Därför har vi valt att skapa en tjänst där du planerar och beställer en begravning online med råd och stöd från oss om du så önskar.

Vår målsättning är att erbjuda en vacker och personlig begravning till ett bra värde. Du beställer en begravning via vår webbsida eller på telefon och vi finns alltid tillgängliga för att hjälpa dig från början till slut. Om du vill möts vi personligen istället och planerar tillsammans.

Varmt välkommen till Lova

• 2019-10-22

Susanne R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Direktkremering.
    Bemött bra.
    Levde upp till mina förväntningar.

Kan rekommendera dom Läs mer
  • 2019-10-04

Susanne K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Köpte en enkel standardbegravning med furukista och med extra stor kistdekoration. Den nödvändiga kontakten med myndigheterna skedde snabbt och utan besvär för mig, liksom bokning av kyrka. Senare tillkom bokning av församlingsgård samt catering inklusive matintoleranser för minnesstund och anmälningar till minnesstunden. Det kom flera än väntat men allt sköttes smidigt och vi hamnade exakt rätt till slut.
    Representanten för Lova under begravningen var mycket hjälpsam och tillmötesgående. Blev vänligt bemött av Lova hela tiden och allt fungerade fint. Enda litet minus var att gästlistan inte fanns med till kyrkan, men jag hade ju fått den per epost i olika stadier så det funkade i alla fall. Läs mer
  • 2019-09-30

Malin B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi anlitade Lova för minnesstund, dödsannons och bouppteckning.
    Vi fick snabb personlig kontakt med hembesök samma dag och ett bra bemötande.
    Professionell, kunnig, tillgänglig och lyhörd personal, flexibilitet.
    Hade önskat aningen mer vägledning om vad som är brukligt att skriva i en dödsannons, kotym ang gåvor samt några detaljer till. Hade också önskat lite handfast hjälp avseende att boka lokal för minnesstund, det gjorde vi själva.
    Själva minnesstunden blev mycket bra och jag kan varmt rekommendera Madeleine som officiant liksom Kerstin som representant för byrån under ceremonin. Läs mer
    2019-10-01 Lova Begravningsbyrå AB svarar Malin B
    Hej Malin,

Stort tack för förtroendet du har gett oss på Lova Begravningsbyrå. Vill även tacka för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss samt för den feedback du gett oss. Vi tar med oss detta inför framtiden, det hjälper oss att bli bättre.

Med vänlig hälsning
    Gustav
    Lova Begravningsbyrå
  • 2019-09-02

Susanne P skrev om Lova Begravningsbyrå
    Snabbt smidigt och säkert. Reprsentanten kändes proffsig och trygg utan att vara för "deltagande".
    Gick alldeles utmärkt att sköta allt på nätet. Läs mer
  • Mähl A

2019-07-13

Mähl A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lätta att prata med. Bra bemötande i svår stund. Ordnade en fin begravning, var med hela tiden och fanns till hands. Inget var omöjligt. Läs mer
  • 2019-07-06

HANNA J skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fantastisk service och personligt bemötande hela vägen, tack Lova! Läs mer
  • 2019-05-29

Rose-Marie K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag är otroligt nöjd med Lova Begravningsbyrå! Att få en så föredömlig service och fint bemötande i en svår tid gjorde mig och mina syskon så tacksamma. Ständiga uppdateringar per email och telefon gjorde att vi hela tiden visste hur allt gick och kände oss inkluderade. Tack Gustav och alla på Lova för det ni gör. Läs mer
  • 2019-05-17

Gustav S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket bra service i en svår stund. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2019-04-23

Leif H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova skötte allt runt begravningen snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-04-06

Federico L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande från början till slut. Läs mer
  • 2019-03-22

Anita L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket bra service genom hela planeringen av min älsklade makes begravning. Var mycket tillmötesgående och kunniga. Läs mer
  • 2019-03-17

Mikael P skrev om Lova Begravningsbyrå
    Enkelt, smidigt och prisvärt! Läs mer
  • 2019-03-15

Yvette T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Väl bemött och vi fick snabba svar på frågor kring begravningen. Hjälpsam personal, vi har inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-03-10

Anita V skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt fungerade mycket bra! Jag är väldigt nöjd och blev så trevligt och vänligt bemött av personalen Gustav m fl. Kan verkligen varmt rekommendera Lova begravningsbyrå till mina vänner!
    Mvh Anita Vogeler Läs mer
  • 2019-03-04

Erik B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Otroligt proffsigt och värdigt bemötande. I stunder då man inte har så mycket kraft till administrativt arbete och inte heller någon tidigare erfarenhet av att ta hand om en nära anhörigs bortgång, så var Lova ett fantastiskt ställe att vända sig till! Läs mer

Jan N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag beställde direktkremering, och Lova hade lågt och bra pris. Det utfördes diskret och jag fick ett gott bemötande av Lova.

Inga problem, kan rekommenderas. Läs mer

Berit P skrev om Lova Begravningsbyrå
    Köpte en begravning. Den blev mycket fin. Fick väldigt bra bemötande o allt blev som vi önskade. Läs mer

Gunilla L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt fungerade utmärkt, både bemötande och allt praktiskt. Läs mer
  • 2019-02-27

Olle F skrev om Lova Begravningsbyrå
    Gott bemötande och tydlig i sin kommunikation med kunden, samt rimliga priser. Läs mer
  • 2019-02-25

Lena E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Urnceremoni.
    Väldigt väl bemött både i förberedelserna och även under ceremonin.

Enkelt och smidigt med hög servicenivå! Läs mer
  • 2019-02-17

Jane L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag har fått ett bra bemötande och mina önsningar har väl tillgodosetts Läs mer
  • Maria G

2019-02-08

Maria G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Urnbegravning av min bror.
    Transport till Stockholm.
    Urna.
    Urnblomster.
    Handbukett.
    Minneslund.

Lova hjälpte mig genom hela processen, förklarade vad jag behövde göra och vad dom kunde vara behjälpliga med.
    Jag har fått snabba svar när jag undrat över något.

Jag trodde man skulle träffas och bestämma hur allt skulle gå till men vi skötte allt via telefon och mail, mycket smidigt.

Tack för all hjälp. Läs mer
  • 2019-02-06

Tomas W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Enkel och smidig hantering med värdigt bemötande Läs mer
  • 2019-01-24

Jessica R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Är väldigt nöjd med bemötandet och services! Tack! Läs mer
  • 2019-01-12

Ann-Christine K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt bara fungerade precis som man vill att det ska göra. Kändes inte som dom bara ville pracka på en de dyraste av allt utan kände in vad just vi behövde. En mycket trevlig personlig service. Vi fick de stödet som vi ville ha och behövde. Läs mer
  • 2019-01-04

Ewa B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi beställde hela begravningen inkl annons, repr på plats, blommor och admin. Jag blev oerhört väl bemött, fick råd & hjälp med alla frågor. Gustav var oerhört kunnig, empatisk och varm. Alla frågor och tjänster besvarades snabbt och tydligt.
    På plats fanns Gustav och tog hand om alla arrangemang och oss. Fanns tillgänglig när vi behövde honom, utan att vi behövde be om det.

När man är i en sån här svår situation, utan kunskap om hur/vad man behöver, var det ovärderligt att ha Gustav vid sin sida! Jag kan mycket varmt rekommendera Lova & Gustav. Läs mer
  • 2018-12-15

Catharina T skrev om Lova Begravningsbyrå
    En väl genomförd borgerlig begravning där vi fick all hjälp vi behövde.

Stort tack till de inblandade på Lova. Läs mer
  • 2018-12-14

Romana A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Gustav var toppen! Kände mig förstås och det blev som vi tänkt oss. Läs mer
  • 2018-12-13

Camilla O skrev om Lova Begravningsbyrå
    Det var väldigt enkelt och smidigt, fick hjälp med allt som vi behövde. Det var aldrig några problem när jag kom på frågor under tiden och hörde av mig. Fick alltid svar. Läs mer
  • 2018-12-13

Birgitta L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag är nöjd med Lova .Bra information klara besked.Hjälp när man behövde det
    Gick bra att ringa när man ville ha kontakt eller fråga om något

Vänligen Birgitta Leidebrant Läs mer
  • 2018-12-07

Nina L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Tjänst gällande begravning. Blev mycket vänligt och korrekt bemött. Fick den hjälp och information vi behövde både före och under akten.
    De levde upp till våra förväntningar, rekommenderas. Läs mer
  • 2018-12-07

Anita B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt har gått jättebra med Lova begravningsbyrå. Bra stöttning tydliga svar.Bra priser.Vi anhöriga är jättenöjda. Läs mer
  • Jarl-Eirik N

2018-12-05

Jarl-Eirik N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra service, snabba, vänliga, hjäpsamma och ett vettigt pris om man kan göra lite själv.
    Vi beställde kremering och askgravlund.
    Över förväntning.

Otroligt trevliga . Kunniga och mycket billigare än alla andra❤ Läs mer
  • Lars T

2018-12-02

Lars T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Köpte min mors begravning, kista, blommor mm. Proffsigt intryck. Blev väl bemött och är mer än nöjd. Läs mer
  • Anders B

2018-11-19

Anders B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Min fru sade innan hon avled att jag skulle gå in på internet och välja den bästa begravningsbyrån och jag kom fram till det att LOVA var bäst. Gustav var toppen. Läs mer
  • 2018-11-18

Ann J skrev om Lova Begravningsbyrå
    Ger gott omdöme av Lova Begravnings byrå.
    Smidigt enkelt att beställa. Läs mer
  • 2018-11-16

Sören E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevliga, korrekta och informativa. Läs mer
  • 2018-11-12

Paula B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova begravningsbyrå håller vad de lovar. Hittills i alla fall.
    Vi är nöjda med Lovas representant vid själva begravningen. Men hade uppskattat att fått information om representanten innan. Tex ett namn eller ett kort samtal innan begravningsdagen. Läs mer
    2018-11-14 Lova Begravningsbyrå AB svarar Paula B
    Hej Paula!

Stort tack för ditt omdöme och vi är mycket glada att du blev nöjd med begravningen. Jättebra feedback gällande representant och att ge mer information om personen innan begravningen. Det tar vi med oss inför framtiden.

Mvh,

Gustav
    Lova begravningsbyrå
  • 2018-11-09

Petronella L skrev om Lova Begravningsbyrå
    bra bemötande men lite förvirrande under resans gång. Blev dock mycket bra i slutänden! Läs mer
  • Rickard K

2018-11-04

Rickard K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket trevligt och respektfullt bemötande i samband med dödsfall och begravning! Läs mer
  • 2018-11-02

Susannah N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi visste i stort sett vad vi ville ha och Lova hjälpte oss med detta utan problem. Bemötandet var trevligt, enkelt och utan krusiduller. Läs mer
  • 2018-11-01

P-A P skrev om Lova Begravningsbyrå
    Begravning. Att någonting så svårt, kan kännas så enkelt och värdigt. Läs mer
  • 2018-11-01

Sari A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande och fick den hjälp jag behövde, Läs mer
  • Sara S

2018-10-31

Sara S skrev om Lova Begravningsbyrå
    I den svåra stund när min pappa gick bort kontaktade jag Lova Begravningsbyrå. De hanterade mina frågor och funderingar med respekt, engagemang och med erfarenhet.
    Jag kan varmt rekommendera dem.

Sara Sixten, Västerhaninge Läs mer
  • 2018-09-26

Lotta S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Enkelt och lätt att ha att göra med. Snabb service. Läs mer
  • 2018-09-17

Fredrik R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova har hjälp oss på ett mycket proffesionellt och personligt sätt hjälpt oss att styra ihop vår pappas begravning. De lyssnade på våra behov och ansträngde sig utöver det vanliga för att tillgodose allt i minsts detalj. Jag kan starkt rekommendera dem! Läs mer
    2018-09-25 Lova Begravningsbyrå AB svarar Fredrik R
    Stort tack Fredrik för fint omdöme!

Vänliga hälsningar Gustav
  • 2018-09-16

Börje H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Valde LOVA för att det erbjudande de hade på hemsidan tilltalade mig, eftersom jag önskade ett enkelt koncept- Bemötandet var mycket positivt. Telefonsamtalen hade en både saklig och värdig ton. Tack för det! Läs mer
  • 2018-09-13

Karin P skrev om Lova Begravningsbyrå
    De hjälpte oss med begravning av vår pappa. Jag blev väldigt väl bemött. De levde upp till mina förväntningar på ett proffessionellt bemötande. Läs mer
  • Anders T

2018-09-08

Anders T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket trevligt och personligt bemötande. Våra egna önskemål blev uppfyllda utan några som helst problem.
    Ett stort tack till LOVA och en extra eloge till deras ytterst hjälpsamma representant i kyrkan! Läs mer

Katarina Bangata 13, 116 39 Stockholm