Lova Begravningsbyrå

Lova Begravningsbyrå

Ring 0103-33 36 23 lovabegravning.se

Välkommen till Lova Begravningsbyrå. Lova är en begravningsbyrå som grundades för att kunna erbjuda människor i sorg ett enkelt och tryggt sätt att ordna en begravning åt sin anhörig. Med erfarenhet inom begravningsbranschen såg vi på nära håll ett stort behov av att kunna erbjuda ett enklare tillvägagångssätt, där du som...

202 omdömen om Lova Begravningsbyrå

Brita F
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Trevligt och omtänksamt bemött. Klara och snabba besked om det praktiska. Kännts tryggt.

Nynäshamns Begravningsbyrå
4.7/5 i betyg av 7 omdömen 4.7 av 7 omdömen

Bra service. Kompetenta personer. Allt var som vi har beställt. Trevliga personer

Lena F
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Vänliga, hjälpsamma, omhändertagande samt prisvärda

Per S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Kan på alla plan rekommendera Lova Begravning. Humana priser och känslan av att de vill tjäna sina pengar utan att ”råna” mig var påtaglig. När ni behöver planera en begravning så välj Lova, ni kommer vara nöjda. Fick ”dessvärre” planerna både mamma och pappas begravning inom loppet av nio månader och är nu väldigt nöjd.

Fondkistan Kandema
4.7/5 i betyg av 49 omdömen 4.7 av 49 omdömen
Badge2020

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu

Jessica K
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Tack för bästa bemötande i samband med bokning av begravning. Allt fungerade mycket bra från första kontakten med företaget per telefon till begravningen. Enkelt att själv kunna göra valen på hemsidan. Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå.

Anders S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Upplevde både proffsighet och kunskap. Vi behövde inte så många av tjänsterna och det var ett bra bemötande trots det. Rekommenderas!

Lotta S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Bra bemötande och god service.

Conny S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Begravning Proffsigt bemötande Hjälpsamma Skull verkligheten rekommendera till vänner

Carl-uno M
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Har beställt kremering med urna Bra hittills, men kremeringen ännu inte avslutad

Elisabeth G
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Mycke trevlig och hjälpsam personal , hjälpte till med kremering , och advokaten med bouppteckningen tack för all hjälp

Marit A
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Begravning Snabba svar og utmerkt service från børjan til slut.

Ing-marie J
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Jag ville ha en smidig hantering kring dödsfallet. Lova skötte på ett snabbt och bra sätt all hantering kring transport, kista, dokumentation samt nu kommande urnsättning. Trevligt och respektfullt bemötande i telefon samt konkret kommunikation via epost. Kan varmt rekommendera dem.

Anita R
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Direktkremering och urna. Mycket fint bemött. Snabb hantering och bra svar på mina frågor, tips , info och råd. Uppskattade att också få ett samtal med familjejurist. Ett bra upplägg på den tjänst jag valde. Jag är helt nöjd, eftersom det är många år sedan jag befann mig i liknande situation och allt förändras hade jag inga speciella förväntningar, men jag har inget att anmärka på.

Robert F
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Lugnt och trevligt bemötande. Informativt.

Ann L
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Blev rekommenderad att använda en mindre begravningsbyrå vilket blev Lova Begravning till en direktbegravning. Hade inga förväntningar då jag vet att allt inför en begravning måste göras och har inga större erfarenheter av begravningar. Jag är otrolig nöjd. Snabb kontakt, snabba svar, tydliga och klara besked. Frågor jag behövde få svar på, även dom "dumma" fick jag förklarat på ett mycket positiv och bra sätt. Allt gick så smidigt och jag är väldigt tacksam för detta möte trots corona och att vi bara fick kontakt...

Chatarina H
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Det blev en väldigt fin ceremoni och LOVA begravningsbyrå var hela tiden bra att ha och göra med och ringde snabbt upp mig så fort jag hade en fråga. De var tydliga och kunniga och vi är nöjda med att vi valde dem.

Britt-marie F
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Vi fick ett mycket gott bemötande och hjälp av Frida. Frida och företaget levde upp till våra förväntningar. Tack

FREDRIK L
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Vill passa på att tacka Gustav Terling som har varit extremt hjälpsam och professionell. Rekommenderar starkt den här begravningsbyrån som verkligen tar till sig vad kunden tycker, och gör sedan allt för att det ska bli så bra som möjligt! Tack Gustav!

Stefan B
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Begravning med urna och präst. Hen fick in dödsannonsen på fel datum, hade blivit i fel tidning om inte jag vart allert. Beställningen av blommorna slarvades bort, och svår att få tag i med dålig återkoppling. Med andra ord; en massa strul som man vill slippa vid ett dödsfall av en nära anhörig. Vi hade liknande problem för 2 år sedan med annan byrå när mamma gick bort, och valde därför en annan byrå. Tråkigt att det upprepades igen.

Svar från Lova Begravningsbyrå

Hej Stefan, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme till oss. Det hjälper oss att bli bättre. Tråkigt att höra att din upplevelse av oss som begravningsbyrå inte varit bra. Då har vi misslyckats. Gällande blombeställningen så hade tyvärr vår rådgivare förlorat det mailet från er och var tvungen att fråga en extra gång gällande vad ni hade beställt. Förstår naturligtvis att detta gav upphov till onödig oro för er. Vi hoppas i alla fall att blommorna var vackra och att ni var nöjda med dessa på själva begravningsdagen....

Håkan I
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Enkel bokning och ett bra bemötande

Johan H
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Tjänsten jag köpte var en begravning. Bemötandet har varit utmärkt. Vet egentligen inte vad jag hade för förväntningar men jag är i alla händelser nöjd med utfallet.

Ulf L
Skrev om Lova Begravningsbyrå

De var snabba och tydliga och jag fick bra hjälp med kremering, kontakt med krematorium och hjälp med annons i SvD Jag hade höga förväntningar då jag fick detta via tips.

Emma H
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Frida på Lova hjälpte oss i vår svåra stund med allt vi behövde göra och ordna med på ett exemplariskt och fint sätt. Oerhört tacksam för all smidighet, råd och stöttning. Det blev en mycket fin begravning. Tack.

Göran M
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Ett fantastiskt fint bemötande Mycket snabb och effektiv kommunikation Företaget har levt upp till alla mina förväntningar

Helen P
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Direktkremering och jordfästelse i minneslund utan ceremoni enligt den avlidnes önskemål. Jag är fullt nöjd med utförandet och bemötandet.

Lova Begravningsbyrå AB och Frida W gillar detta
Magdalena P
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Absolut perfekt! Trevligt, snabbt och helt professionellt. Full rekommendation.

Marie S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Direktkremering. Jag fick mycket snabbt kontakt med företaget efter att jag kontaktat det. Bland annat har en viktig del av valet av begravningsfirma varit att veta kostnaderna för uppdraget och Lova Begravningar har snabbt och tydligt redovisat dessa kostnader. Bemötandet har varit det allra bästa man kan tänka sig och min kontaktperson har gjort allt för att jag ska förstå vad som sker i hela förfarandet i en svår situation som det är att förlora en nära anhörig. Jag har kontinuerligt informerats om vad som sker. Jag...

Ingela S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Begravning för min mamma. Snabbt svar och mycket vänligt bemött. Även beställt bouppteckning genom Lova. Bra pris. Kommer att rekommendera Lova.

Marianne K
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Proffsigt, tillmötesgående och bra kommunikation mitt i sorgen av anhörig och mitt i coronatider. Förtroende för byrån som rekommenderades för de juridiska aspekterna som är komplicerade i samband med viruset.

Inger H
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Lova Begravningsbyrå gav en mycket bra service, ett gott bemötande och ordnade med allt vi bad om, t.ex. musikarrangemang i kyrkan. De var också alltid tillgängliga och gav snabba svar på våra frågor.

Tomas S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Bra bemötande. Fick svar på de frågor vi hade.

Marie-louise O
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Trevligt bemötande och snabb service.

Helene L
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Köpte begravningstjänst. Vi fick till ett bra samarbete

ANNELIE F
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Dom hanterar allt smidigt och på ett proffesionellt sätt.

HÅKAN T
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Valde enligt önskemål av min mor enkel begravning med direktkremation. Sköttes smidigt och respektfullt av Lova. Kan varmt rekommenderas.

Pia T

Trevligt och informativt bemötande

Helena L
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Jag ringde upp och hörde mig för om kostnaden och fick ett besked . Tack vare att de ringde upp mig igen dagen efter fick jag ställa en fråga som hade gjort mig tveksam dagen innan i telefon. Då fick jag besked om att de kunde lägga min anhörig inom några dagar i kistan. Då bestämde jag mig att anlita dem. De var trots allt också billigast. Dessutom fick jag besked när de hade lagt honom i kistan och transporterat kistan till Lidingö kyrkas förvaring. Helt nöjd

Hans D
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Lätt enkelt dom förklara allt

Anna B
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Begravning av vår älskade pappa i Brännkyrka kyrka! Vi har blivit bemötta med stor respekt och vänlighet i vår svåra tid! Vi är så nöjda med allt! Det va en vacker begravning! Enda svåra för oss va att pappa skulle kremeras och spridas för vinden men då snön/vintern slog till lite samma vecka som begravningen blev det aldrig av! Så nu sprids han till våren! Den informationen om att det kunde ske hade varit skönt att få då vi fick lite av en chock för nu har vi ingenstans att gå på tex julafton, hans födelsedag Mm!...

Svar från Lova Begravningsbyrå

Hej Anna, Stort tack för ditt fina omdöme. Det är glädjande att höra att det blev ett vackert avsked för er pappa. Vill även tacka för din feedback gällande tydligare information angående spridning i minneslund och hur detta går till. Vi tar till oss detta inför framtiden. Ta hand om er. Med vänlig hälsning, Frida Lova Begravningsbyrå

Lilian S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Professionellt och vänligt mycket välorganiserat. Rekommenderas varmt.

Susanne R
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Direktkremering. Bemött bra. Levde upp till mina förväntningar. Kan rekommendera dom

Susanne K
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Köpte en enkel standardbegravning med furukista och med extra stor kistdekoration. Den nödvändiga kontakten med myndigheterna skedde snabbt och utan besvär för mig, liksom bokning av kyrka. Senare tillkom bokning av församlingsgård samt catering inklusive matintoleranser för minnesstund och anmälningar till minnesstunden. Det kom flera än väntat men allt sköttes smidigt och vi hamnade exakt rätt till slut. Representanten för Lova under begravningen var mycket hjälpsam och tillmötesgående. Blev vänligt bemött av Lova hela...

Malin B
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Vi anlitade Lova för minnesstund, dödsannons och bouppteckning. Vi fick snabb personlig kontakt med hembesök samma dag och ett bra bemötande. Professionell, kunnig, tillgänglig och lyhörd personal, flexibilitet. Hade önskat aningen mer vägledning om vad som är brukligt att skriva i en dödsannons, kotym ang gåvor samt några detaljer till. Hade också önskat lite handfast hjälp avseende att boka lokal för minnesstund, det gjorde vi själva. Själva minnesstunden blev mycket bra och jag kan varmt rekommendera Madeleine som officiant liksom Kerstin som representant för byrån under ceremonin.

Svar från Lova Begravningsbyrå

Hej Malin, Stort tack för förtroendet du har gett oss på Lova Begravningsbyrå. Vill även tacka för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss samt för den feedback du gett oss. Vi tar med oss detta inför framtiden, det hjälper oss att bli bättre. Med vänlig hälsning Gustav Lova Begravningsbyrå

Susanne P
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Snabbt smidigt och säkert. Reprsentanten kändes proffsig och trygg utan att vara för "deltagande". Gick alldeles utmärkt att sköta allt på nätet.

Mähl A
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Lätta att prata med. Bra bemötande i svår stund. Ordnade en fin begravning, var med hela tiden och fanns till hands. Inget var omöjligt.

Hanna J
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Fantastisk service och personligt bemötande hela vägen, tack Lova!

Rose-Marie K
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Jag är otroligt nöjd med Lova Begravningsbyrå! Att få en så föredömlig service och fint bemötande i en svår tid gjorde mig och mina syskon så tacksamma. Ständiga uppdateringar per email och telefon gjorde att vi hela tiden visste hur allt gick och kände oss inkluderade. Tack Gustav och alla på Lova för det ni gör.

Gustav S
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Mycket bra service i en svår stund. Kan varmt rekommendera.

Leif H
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Lova skötte allt runt begravningen snabbt och smidigt.

Federico L
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Bra bemötande från början till slut.

Anita L
Skrev om Lova Begravningsbyrå

Mycket bra service genom hela planeringen av min älsklade makes begravning. Var mycket tillmötesgående och kunniga.