Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Nacka Lova Begravningsbyrå

Lova Begravningsbyrå

Parkvägen 25, 131 41 Nacka — Visa karta

Välkommen till Lova Begravningsbyrå.

Lova är en begravningsbyrå som grundades för att kunna erbjuda människor i sorg ett enkelt och tryggt sätt att ordna en begravning åt sin anhörig. Med erfarenhet inom begravningsbranschen såg vi på nära håll ett stort behov av att kunna erbjuda ett enklare tillvägagångssätt, där du som kund i lugn och ro kan planera en begravning hemma. Därför har vi valt att skapa en tjänst där du planerar och beställer en begravning online med råd och stöd från oss om du så önskar.

Vår målsättning är att erbjuda en vacker och personlig begravning till ett bra värde. Du beställer en begravning via vår webbsida eller på telefon och vi finns alltid tillgängliga för att hjälpa dig från början till slut. Om du vill möts vi personligen istället och planerar tillsammans.

Varmt välkommen till Lova

Kontakta oss på:
010 – 33 33 623
info@lovabegravning.se
Mån-Sön: 09:00-20:00

Läs vad 117 kunder tycker om Lova Begravningsbyrå

• Fredrik R
    Fredrik R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova har hjälp oss på ett mycket proffesionellt och personligt sätt hjälpt oss att styra ihop vår pappas begravning. De lyssnade på våra behov och ansträngde sig utöver det vanliga för att tillgodose allt i minsts detalj. Jag kan starkt rekommendera dem! Läs mer
  • Börje H
    Börje H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Valde LOVA för att det erbjudande de hade på hemsidan tilltalade mig, eftersom jag önskade ett enkelt koncept- Bemötandet var mycket positivt. Telefonsamtalen hade en både saklig och värdig ton. Tack för det! Läs mer
  • Karin P
    Karin P skrev om Lova Begravningsbyrå
    De hjälpte oss med begravning av vår pappa. Jag blev väldigt väl bemött. De levde upp till mina förväntningar på ett proffessionellt bemötande. Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket trevligt och personligt bemötande. Våra egna önskemål blev uppfyllda utan några som helst problem.
    Ett stort tack till LOVA och en extra eloge till deras ytterst hjälpsamma representant i kyrkan! Läs mer
  • Inger R
    Inger R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Via e-mail och telefon ordnades med begravning (endast kremering utan ceremoni) av min make och det vänliga och förtroendegivande bemötandet blev ett stort stöd.
    /Inger Läs mer
  • Elisabeth T
    Elisabeth T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och smidig hjälp.I Läs mer
  • Christian M
    Christian M skrev om Lova Begravningsbyrå
    Hög service, trevliga, tillmötesgående. Läs mer
  • Anita N
    Anita N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Min upplevelse av Lova begravningsbyrå är positiv. Bra kontakt med personal som var lätt att kommunicera med i allt. Representanten i kyrkan var fantastisk . Smidigt att beställa över nätet.
    /Anita Nylin Läs mer
  • Christian B
    Christian B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra, kostnadseffektiv, snabb och saklig. Läs mer
  • Ninna Å
    Ninna Å skrev om Lova Begravningsbyrå
    En helt perfekt vacker begravning o ett värdigt avslut.Billigt o supertrevligt bemötande.Jag fixa blommor o bouppteckningen själv o hela summan blev 12700.så kommer lätt att rekommendera Lova till mina vänner. Läs mer
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra personlig service! Tillmötesgående. Läs mer
  • Michael A
    Michael A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag köpte en begravning, en ganska enkel. Prisvärt, bra kontakt genom mail och telefon. Läs mer
  • Tom B
    Tom B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Begravningstjänst bra bemötande. Att allt skulle fungera runt begravningen samt få råd Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova Begravningsbyrå har den förståelse och empati som en begravningsbyrå ska ha i en svår stund. Servicen är den bästa jag varit med om. Jag har anlitat Lova Begravningsbyrå 2 gånger, en gång för en begravning och en gång för en sorgdekoration. Snabba svar, inga problem eller konstigheter. Tack Gustav för all hjälp. Kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå. Läs mer
  • Me-Nayak S
    Me-Nayak S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket kompetent, sympatisk och snabb service i en jobbig situation.
    Över förväntan och rekommenderas varmt. Läs mer
  • Eva G
    Eva G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Hej !
    Allt fungerade utmärkt. Lätt att få kontakt med LOVA även på helgen, vilket var bra.
    Vi är mycket nöjda snabbt och bra gick det att få en tid som passade oss. Begravningen blev mycket fin prästen var mycket bra.
    Det enda vi undrar över är dom 19 extra milen avstånden i Eskilstuna är inte så stora.

Hälsningar Eva Grunding Läs mer
  • Mats M
    Mats M skrev om Lova Begravningsbyrå
    Beställde begravning. Möte personlig bra service, smidighet och tålamod. Vi ä
    R mycket nöjda Läs mer
  • Kristina M
    Kristina M skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lågmält, proffsigt och allt fungerade ypperligt. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Lisa T
    Lisa T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi köpte en hel begravning till mamma och blev mkt bra bemötta av Gustav.
    Modernt! Läs mer
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket nöjd. Kan varmt rekommendera er. Läs mer
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vänligt sakligt och utan press Läs mer
  • Lars F
    Lars F skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och klar och tydlig information. Läs mer
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Lova Begravningsbyrå
    Beställde ett begravningspaket.Var mycket nöjd med hur allt blev ordnat.Fint ordnat i kyrkan med kista och blommor.Minnesstunden på gamla Enskede catering var fin.Fint dukat ,god mat och bra service.Slutligen vill jag säga att lova begravningsbyrå var väldigt hjälpsamma och tillmötesgående och jag skulle gärna rekommendera dom till andra jag känner. Läs mer
  • Anne-Lee N
    Anne-Lee N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Begravning. Mycket bra bemötande och kostnad för allt! Jag är mycket nöjd! Kommer att rekommendera Lova till vänner och bekanta. Läs mer
  • jessica b
    jessica b skrev om Lova Begravningsbyrå
    Den bästa begravningsbyrån jag har anlitat, bra kundbemötande, den vackraste och billigaste kistan.
    Ville göra en fin begravning för min bror och både blommor och kistan var över min förväntan. Kommer inte att anlita någon stor begravningsbyrå i fortsättningen. Utan kommer att anlita Lova Begravningsbyrå. Jättebra priser och suveränt bemötande. De gjorde min brors begravning till ett vackert minne. <3 Läs mer
  • Annica N
    Annica N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag fick rekommendationen av en väninna och vi blev mycket nöjda! Vi fick ett mycket vänligt och förstående bemötande med stor flexibilitet. Priserna var lägre än andra begravningsbyråer och det blev rimliga kostnader även när man skapade ett eget begravningspaket. Jag kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Är mycket nöjd med bemötandet och fick bra vägledning hur jag skulle gå tillväga.
    Jag beställde begravning grundutbud tex. kista, blommor, transport Osv.

Helheten är jag väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi är jättenöjda! Vackert blomarrangemang och tryggt omhändertagande. Kan inte önska oss mer av en begravningsbyrå. Läs mer
  • Anders
    Anders skrev om Lova Begravningsbyrå
    Förefaller ha god service med tillmötesgående personal. Läs mer
  • Beatrice B
    Beatrice B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fantastisk service i denna svåra stund till ett mycket lägre pris än hos andra begravningsbyråer. Läs mer
  • Mats
    Mats skrev om Lova Begravningsbyrå
    "Fantastisk service från början till slut. En smidig och enkel tjänst att beställa och vi fick ett personligt och proffesionellt bemötande från alla i personalen. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Pia H
    Pia H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande från Gustav. Läs mer
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Utmärkt bemötande, proffsigt från början till slut. Har fått hjälp och stöd både av officiant och jurist vilka båda varit hjälpsamma och erfarna i sina yrken. Är mer än nöjd och rekommenderar varmt Lova begravningsbyrå/ Agneta B Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Proffsigt, snabbt och trevligt bemötande. Dessutom lägre priser än hos konkurrenter. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Agneta P
    Agneta P skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med Lova Begravningsbyrå, allt var så stämningsfullt och fint. Det var mycket enkelt att se på deras hemsida och sedan komma överens på telefon, mycket smidigt, och lätta att få kontakt med, och till en rimlig prisnivå. Läs mer
  • Maja-lisa A
    Maja-lisa A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå. Mycket trevligt bemötande och proffsigt arbete. Allt fungerade så bra. Läs mer
  • Iris N
    Iris N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova Begravningsbyrå uppfyllde alla mina förhoppningar på en bra begravningsbyrå. Jag fick bra vägledning från vår första kontakt till begravningen var avklarade. Bemötandet från personalen var professionellt med god inlevelse i det svåra jag gick igenom. Allt fullföljdes efter mina önskemål, alltid med generositet och vänlighet.
    Tack, personalen på Lova Begravningsbyrå! Läs mer
  • Daniel V
    Daniel V skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och bra pris. Läs mer
  • Per G
    Per G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Hemsidan fungerade inte på min plattform, fick ringa in och beställa de jag ville ha.
    Lite missar på olika saker men annars ok. Läs mer
    2018-02-22 Lova Begravningsbyrå AB svarar Per G
    Hej Per!

Tack för din feedback, den betyder mycket för oss då vi hela tiden strävar efter den bästa upplevelsen för våra kunder.

Vi kontaktar gärna dig för att förstå mer kring hur vi kan förbättra vår webbsida.

Med vänlig hälsning,
    010 33 33 623
  • Angela M
    Angela M skrev om Lova Begravningsbyrå
    Så omtänksamt och vänligt bemötande hela vägen ! I en av livets svåraste stunder blev många beslut enkla ,tack vare en fin o tydlig hemsida - som verkligen håller vad den lovar ! Det var även enkelt att få personlig kontakt o snabba svar . Gustavs fina åter koppling gjorde att det kändes tryggt , inget blev fel eller glömdes bort ! Det blev precis som vi önskade Tack Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag hade all kontakt via telefonen. Mycket nöjd med det eftersom jag fick kontakt på tider under dygnet som inte bara var under kontorstid.
    Bra diskussion och trevligt bemötande.
    Lite förvånad att jag inte visste vad det skulle kosta förrän räkningen kom?! Kanske är så att man ska fråga själv, lite känsligt om man börjar prata pengar, men jag hade inte tyckt det var konstigt.
    Begravningen var fin, kistan, blommorna, kyrkan, prästen, representanterna som kom till begravningen. Jag är nöjd och skulle varmt kunna rekommendera andra att ta kontakt med Lova begravningsbyrå. Läs mer
    2018-02-12 Lova Begravningsbyrå AB svarar Anna S
    Hej Anna!
    Stort tack för ditt fina omdöme och vi är mycket glada över att du blev nöjd med begravningen. Det ska naturligtvis vara tydligt redan från början vad slutbetalningen kommer att landa på. Det måste vi tyvärr ha missat att kommunicera till dig och vi får be om ursäkt för det.

Med vänlig hälsning
    Gustav Terling Lova Begravning
  • Magdalena K
    Magdalena K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra service men önskade att de höll kontakt med organist och präst Läs mer
    2018-02-12 Lova Begravningsbyrå AB svarar Magdalena K
    Hej Magdalena,

Roligt att du är nöjd med vår service och tack för förtroendet. På Lova försöker vi hålla i alla kontakter för att underlätta för de anhöriga i mesta möjliga mån. När det gäller kontakt med präst och organist är det i de allra flesta fall prästen som vill ha en direkt kontakt med den anhöriga för att så smidigt som möjligt kunna planera ceremonin utan några mellanhänder. Vi tackar för din feedback och hoppas att det blev en vacker och stämningsfull begravning.

• Sten L
    Sten L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket bra service. Bra och korrekt bemötande. Kan varmt rekommenderas.

Reco.se kolla lite noggrannare vem ni adresserar i ert utskick. Sten är min avlidne far
    Hälsningar
    Kid Lith Läs mer
    2018-02-12 Lova Begravningsbyrå AB svarar Sten L
    Hej Kid,

Stort tack för förtroendet och vi är glada att du blev nöjda med vår service.

Vill även be om ursäkt för felaktig adressering. Detta får naturligtvis inte ske och vi ska undersöka grundligt vad som har skett.

• Anne S
    Anne S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Otroligt bra bemötande mitt i sorgen.
    Snabb och professionell handläggning, återkoppling utifrån våra önskemål.
    Solist, representant vid begravningsakten, minnesstund mycket välordnat.
    Vacker, stilfull, ljus och stämningsfull akt. Läs mer
  • Tina S
    Tina S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande, enkelt och smidigt precis som vi önskade.
    Stort tack för det. Ska rekommendera er. Läs mer
  • Anders D
    Anders D skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt blev så rätt och föll på plats med Gustavs hjälp vid begravningen. Kunde inte gjort ett bättre val. Vi fick snabba och klockrena svar på allt, fast det var mitt i jul och nyårshelgen. Lika bra tog Jenny hand om allt det praktiska vid begravningen och löste det trots att det blev väldigt kort om tid, när begravningen innan drog ut på tiden. Är så nöjd att jag inte följde strömmen och valde Lova i stället för den stora begravningsbyrån. Läs mer
    2018-01-30 Lova Begravningsbyrå AB svarar Anders D
    Stort tack för förtroendet Anders samt för det fina omdömet. Vi är glada att ni blev nöjda.

Mvh,

Gustav
  • Annika A
    Annika A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Finns det änglar på jorden så arbetar de på Lova! Så fint arbete från första kontakt. Jag kan varmt rekommendera Lova, kvalitet och känsla i allt. Läs mer
    2018-01-30 Lova Begravningsbyrå AB svarar Annika A
    Stort tack för de fina orden Annika. Vi är tacksamma för att vi fick förtroendet.

Mvh,

Gustav
  • Roine H
    Roine H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket trevligt bemött, allting ordnades på bästa möjliga sätt. Smidigt och snabbt ordnades allt. Kan verkligen rekommendera Lova till andra. Läs mer
  • Martin A
    Martin A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova Begravningsbyrå erbjöd professionell och i allt väsentligt fantastisk service till oss vid en familjemedlems bortgång.

Vi fick hjälp med samtliga delar från upphämtning och kremering, till val av urna och planering inför begravning/gravsättning.

När större etablerade aktörer inte kunde tillgodose våra önskemål klev Lova in och hjälpte oss med allt och lite till. Varmt bemötande från alla inblandade representanter för Lova begravningsbyrå gör att vi rekommenderar dem till alla som behöver hjälp med olika former av begravningsarrangemang och annat i samband med en närståendes bortgång.

Att Lova dessutom kan erbjuda ovan tjänster till en lägre kostnad än traditionella aktörer gör att de får ett än större plus. Läs mer
  • Bertil D
    Bertil D skrev om Lova Begravningsbyrå