Läs vad 187 kunder tycker om Lova Begravningsbyrå 2

• 2020-11-18
    Vi fick ett mycket gott bemötande och hjälp av Frida. Frida och företaget levde upp till våra förväntningar. Tack
  • 2020-10-30
    Vill passa på att tacka Gustav Terling som har varit extremt hjälpsam och professionell. Rekommenderar starkt den här begravningsbyrån som verkligen tar till sig vad kunden tycker, och gör sedan allt för att det ska bli så bra som möjligt!

Tack Gustav!
    FREDRIK L
  • 2020-09-25
    Begravning med urna och präst. Hen fick in dödsannonsen på fel datum, hade blivit i fel tidning om inte jag vart allert. Beställningen av blommorna slarvades bort, och svår att få tag i med dålig återkoppling. Med andra ord; en massa strul som man vill slippa vid ett dödsfall av en nära anhörig. Vi hade liknande problem för 2 år sedan med annan byrå när mamma gick bort, och valde därför en annan byrå. Tråkigt att det upprepades igen.
    skrev om Lova Begravningsbyrå
    Hej Stefan, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme till oss. Det hjälper oss att bli bättre. Tråkigt att höra att din upplevelse av oss som begravningsbyrå inte varit bra. Då har vi misslyckats. Gällande blombeställningen så hade tyvärr vår rådgivare förlorat det mailet från er och var tvungen att fråga en extra gång gällande vad ni hade beställt. Förstår naturligtvis att detta gav upphov till onödig oro för er. Vi hoppas i alla fall att blommorna var vackra och att ni var nöjda med dessa på själva begravningsdagen. Även gällande annonsen har vi brustit då den kom in senare än ni önskade. Vi tar till oss av din feedback och undersöker vidare dessa brister med vår rådgivare. Om du önskar tala vidare om detta är du varmt välkommen att ta kontakt med mig. Allt gott, Med varma hälsningar Gustav Terling Grundare, Lova

• 2020-09-23
    Enkel bokning och ett bra bemötande
  • 2020-09-23
    Tjänsten jag köpte var en begravning. Bemötandet har varit utmärkt. Vet egentligen inte vad jag hade för förväntningar men jag är i alla händelser nöjd med utfallet.
  • 2020-08-11
    De var snabba och tydliga och jag fick bra hjälp med kremering, kontakt med krematorium och hjälp med annons i SvD
    Jag hade höga förväntningar då jag fick detta via tips.
  • 2020-07-06
    Frida på Lova hjälpte oss i vår svåra stund med allt vi behövde göra och ordna med på ett exemplariskt och fint sätt. Oerhört tacksam för all smidighet, råd och stöttning. Det blev en mycket fin begravning. Tack.
    Emma H
  • 2020-06-02
    Ett fantastiskt fint bemötande
    Mycket snabb och effektiv kommunikation
    Företaget har levt upp till alla mina förväntningar
  • 2020-05-02
    Direktkremering och jordfästelse i minneslund utan ceremoni enligt den avlidnes önskemål. Jag är fullt nöjd med utförandet och bemötandet.
  • 2020-04-30
    Absolut perfekt! Trevligt, snabbt och helt professionellt. Full rekommendation.
  • 2020-04-30
    Direktkremering.
    Jag fick mycket snabbt kontakt med företaget efter att jag kontaktat det. Bland annat har en viktig del av valet av begravningsfirma varit att veta kostnaderna för uppdraget och Lova Begravningar har snabbt och tydligt redovisat dessa kostnader.
    Bemötandet har varit det allra bästa man kan tänka sig och min kontaktperson har gjort allt för att jag ska förstå vad som sker i hela förfarandet i en svår situation som det är att förlora en nära anhörig. Jag har kontinuerligt informerats om vad som sker. Jag ger de allra bästa rekommendationerna till Lova Begravningsbyrå.
    Marie Söderström
  • 2020-04-20
    Begravning för min mamma. Snabbt svar och mycket vänligt bemött.
    Även beställt bouppteckning genom Lova.
    Bra pris.
    Kommer att rekommendera Lova.
  • 2020-04-07
    Proffsigt, tillmötesgående och bra kommunikation mitt i sorgen av anhörig och mitt i coronatider. Förtroende för byrån som rekommenderades för de juridiska aspekterna som är komplicerade i samband med viruset.
  • 2020-03-10
    Lova Begravningsbyrå gav en mycket bra service, ett gott bemötande och ordnade med allt vi bad om, t.ex. musikarrangemang i kyrkan. De var också alltid tillgängliga och gav snabba svar på våra frågor.
  • 2020-03-03
    Bra bemötande. Fick svar på de frågor vi hade.
  • 2020-03-01
    Trevligt bemötande och snabb service.
  • 2020-02-03
    Köpte begravningstjänst. Vi fick till ett bra samarbete
  • 2020-01-30
    Dom hanterar allt smidigt och på ett proffesionellt sätt.
  • 2020-01-15
    Valde enligt önskemål av min mor enkel begravning med direktkremation. Sköttes smidigt och respektfullt av Lova. Kan varmt rekommenderas.
  • 2020-01-12
    Trevligt och informativt bemötande
  • 2020-01-09
    Jag ringde upp och hörde mig för om kostnaden och fick ett besked .
    Tack vare att de ringde upp mig igen dagen efter fick jag ställa en fråga som hade gjort mig tveksam dagen innan i telefon. Då fick jag besked om att de kunde lägga min anhörig inom några dagar i kistan. Då bestämde jag mig att anlita dem. De var trots allt också billigast. Dessutom fick jag besked när de hade lagt honom i kistan och transporterat kistan till Lidingö
    kyrkas förvaring. Helt nöjd
  • 2019-12-27
    Lätt enkelt dom förklara allt
  • 2019-12-08
    Begravning av vår älskade pappa i Brännkyrka kyrka!

Vi har blivit bemötta med stor respekt och vänlighet i vår svåra tid! Vi är så nöjda med allt! Det va en vacker begravning!

Enda svåra för oss va att pappa skulle kremeras och spridas för vinden men då snön/vintern slog till lite samma vecka som begravningen blev det aldrig av! Så nu sprids han till våren! Den informationen om att det kunde ske hade varit skönt att få då vi fick lite av en chock för nu har vi ingenstans att gå på tex julafton, hans födelsedag Mm! Är mera att hade vi vetat så hade vi inte blivit lika ledsna för vi förstår att det fungerar så! Mvh Anna Boberg Melin
    skrev om Lova Begravningsbyrå
    Hej Anna, Stort tack för ditt fina omdöme. Det är glädjande att höra att det blev ett vackert avsked för er pappa. Vill även tacka för din feedback gällande tydligare information angående spridning i minneslund och hur detta går till. Vi tar till oss detta inför framtiden. Ta hand om er. Med vänlig hälsning, Frida Lova Begravningsbyrå

• 2019-11-25
    Professionellt och vänligt mycket välorganiserat. Rekommenderas varmt.
    Lilian S
  • 2019-10-22
    Direktkremering.
    Bemött bra.
    Levde upp till mina förväntningar.

Kan rekommendera dom
  • 2019-10-04
    Köpte en enkel standardbegravning med furukista och med extra stor kistdekoration. Den nödvändiga kontakten med myndigheterna skedde snabbt och utan besvär för mig, liksom bokning av kyrka. Senare tillkom bokning av församlingsgård samt catering inklusive matintoleranser för minnesstund och anmälningar till minnesstunden. Det kom flera än väntat men allt sköttes smidigt och vi hamnade exakt rätt till slut.
    Representanten för Lova under begravningen var mycket hjälpsam och tillmötesgående. Blev vänligt bemött av Lova hela tiden och allt fungerade fint. Enda litet minus var att gästlistan inte fanns med till kyrkan, men jag hade ju fått den per epost i olika stadier så det funkade i alla fall.
  • 2019-09-30
    Vi anlitade Lova för minnesstund, dödsannons och bouppteckning.
    Vi fick snabb personlig kontakt med hembesök samma dag och ett bra bemötande.
    Professionell, kunnig, tillgänglig och lyhörd personal, flexibilitet.
    Hade önskat aningen mer vägledning om vad som är brukligt att skriva i en dödsannons, kotym ang gåvor samt några detaljer till. Hade också önskat lite handfast hjälp avseende att boka lokal för minnesstund, det gjorde vi själva.
    Själva minnesstunden blev mycket bra och jag kan varmt rekommendera Madeleine som officiant liksom Kerstin som representant för byrån under ceremonin.
    skrev om Lova Begravningsbyrå
    Hej Malin, Stort tack för förtroendet du har gett oss på Lova Begravningsbyrå. Vill även tacka för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss samt för den feedback du gett oss. Vi tar med oss detta inför framtiden, det hjälper oss att bli bättre. Med vänlig hälsning Gustav Lova Begravningsbyrå

• 2019-09-02
    Snabbt smidigt och säkert. Reprsentanten kändes proffsig och trygg utan att vara för "deltagande".
    Gick alldeles utmärkt att sköta allt på nätet.
  • 2019-07-13
    Lätta att prata med. Bra bemötande i svår stund. Ordnade en fin begravning, var med hela tiden och fanns till hands. Inget var omöjligt.
    Mähl A
  • 2019-07-06
    Fantastisk service och personligt bemötande hela vägen, tack Lova!
  • 2019-05-29
    Jag är otroligt nöjd med Lova Begravningsbyrå! Att få en så föredömlig service och fint bemötande i en svår tid gjorde mig och mina syskon så tacksamma. Ständiga uppdateringar per email och telefon gjorde att vi hela tiden visste hur allt gick och kände oss inkluderade. Tack Gustav och alla på Lova för det ni gör.
  • 2019-05-17
    Mycket bra service i en svår stund. Kan varmt rekommendera.
  • 2019-04-23
    Lova skötte allt runt begravningen snabbt och smidigt.
  • 2019-04-06
    Bra bemötande från början till slut.
  • 2019-03-22
    Mycket bra service genom hela planeringen av min älsklade makes begravning. Var mycket tillmötesgående och kunniga.
  • 2019-03-17
    Enkelt, smidigt och prisvärt!
  • 2019-03-15
    Väl bemött och vi fick snabba svar på frågor kring begravningen. Hjälpsam personal, vi har inget att klaga på.
  • 2019-03-10
    Allt fungerade mycket bra! Jag är väldigt nöjd och blev så trevligt och vänligt bemött av personalen Gustav m fl. Kan verkligen varmt rekommendera Lova begravningsbyrå till mina vänner!
    Mvh Anita Vogeler
  • 2019-03-04
    Otroligt proffsigt och värdigt bemötande. I stunder då man inte har så mycket kraft till administrativt arbete och inte heller någon tidigare erfarenhet av att ta hand om en nära anhörigs bortgång, så var Lova ett fantastiskt ställe att vända sig till!
  • 2019-03-03
    Jag beställde direktkremering, och Lova hade lågt och bra pris. Det utfördes diskret och jag fick ett gott bemötande av Lova.

Inga problem, kan rekommenderas.
  • 2019-03-03
    Köpte en begravning. Den blev mycket fin. Fick väldigt bra bemötande o allt blev som vi önskade.
  • 2019-03-03
    Allt fungerade utmärkt, både bemötande och allt praktiskt.
  • 2019-02-27
    Gott bemötande och tydlig i sin kommunikation med kunden, samt rimliga priser.
  • 2019-02-25
    Urnceremoni.
    Väldigt väl bemött både i förberedelserna och även under ceremonin.

Enkelt och smidigt med hög servicenivå!
  • 2019-02-17
    Jag har fått ett bra bemötande och mina önsningar har väl tillgodosetts
  • 2019-02-08
    Urnbegravning av min bror.
    Transport till Stockholm.
    Urna.
    Urnblomster.
    Handbukett.
    Minneslund.

Lova hjälpte mig genom hela processen, förklarade vad jag behövde göra och vad dom kunde vara behjälpliga med.
    Jag har fått snabba svar när jag undrat över något.

Jag trodde man skulle träffas och bestämma hur allt skulle gå till men vi skötte allt via telefon och mail, mycket smidigt.

Tack för all hjälp.
    Maria G
  • 2019-02-06
    Enkel och smidig hantering med värdigt bemötande
  • 2019-01-24
    Är väldigt nöjd med bemötandet och services! Tack!
  • 2019-01-12
    Allt bara fungerade precis som man vill att det ska göra. Kändes inte som dom bara ville pracka på en de dyraste av allt utan kände in vad just vi behövde. En mycket trevlig personlig service. Vi fick de stödet som vi ville ha och behövde.
  • 2019-01-04
    Vi beställde hela begravningen inkl annons, repr på plats, blommor och admin. Jag blev oerhört väl bemött, fick råd & hjälp med alla frågor. Gustav var oerhört kunnig, empatisk och varm. Alla frågor och tjänster besvarades snabbt och tydligt.
    På plats fanns Gustav och tog hand om alla arrangemang och oss. Fanns tillgänglig när vi behövde honom, utan att vi behövde be om det.

När man är i en sån här svår situation, utan kunskap om hur/vad man behöver, var det ovärderligt att ha Gustav vid sin sida! Jag kan mycket varmt rekommendera Lova & Gustav.
    skrev om Lova Begravningsbyrå

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte