Lunds Kakeltjänst

Lunds Kakeltjänst

Ring 070-655 65 50 www.lundskakeltjanst.se
3.9

Varmt välkommen till Lunds Kakeltjänst en del av lundskakelvaruhus est 94 vi genomför badrumsrenoveringar och mindre byggnadsarbeten i din ort. Vi kan erbjuda egna hantverkare inom VVS, el, mureri och måleri. Vi har gjort färdigt ett badrum om dagen de senaste 20 åren. Under dessa år har vi genomfört 520 entreprenader varav...

80 omdömen om Lunds Kakeltjänst

Tove S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Kakelvaruhuset bra bemötande och förtroende som man kan lita på. Populärt och mycket berömt.

Er Byggare (Erby AB)
4.6/5 i betyg av 284 omdömen 4.6 av 284 omdömen

Hundra poäng av hundra möjliga. Alla inblandad,e på alla nivåer från snickarna, till elektriker, målare och chauffören som körde lastbilen

Bali Fastighets Ab B Bali Fastighets Ab B
Britt-Inger A
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Ett bra bemötande. Sedan gick det inte så bra,Det tog lång tid innan dom kom och rätta till fel.Kan inte rekommederadom

Gunilla B
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Mycket proffsigt arbete och trevlig personal. Bortsett från lite otydlighet med tider var allt till belåtenhet. Även grannarna tyckte personalen var mycket trevlig. De flesta grannarna är trötta på allt renoveringsarbete och riktar då frustrationen mot hantverkarna. Men inte i det här fallet. Mvh Gunilla Bjurholm

Fasad & Interiör
4.7/5 i betyg av 65 omdömen 4.7 av 65 omdömen

Anlitade Fasad & Interiör för renovering av badrum, väldigt glada över det beslutet! Enkel kommunikation och snabb återkoppling vid funderin

Jörn J
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Toppenbra jobb. Snabbt och noggrant. Vi är helnöjda.

Cenneth S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra utfört arbete. Bra service.

Köksland i Veberöd
4.8/5 i betyg av 46 omdömen 4.8 av 46 omdömen

Fantastiskt bra köksåterförsäljare som rekommenderas varmt. Mycket bra service, utbud och hjälp hela vägen från idé till monterat kök. //

Lena P
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Min upplevelse är positiv Och vänliga

Peer L
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Allt började bra. Blev väldigt trevligt bemött i butiken när jag skulle titta ut saker till vårt nya badrum samt planer på att riva väggar och göra om helt. Fick bra hjälp med planering och val av saker (toa, vask, dusch mm). Sen när arbetet drog igång så var de väldigt effektiva och skötte grundarbetet bra. Kaklaren, Rickard, vill jag ge en stor eloge till. Väldigt proffsig. Mycket hjälpsam på vilket sätt saker o ting skulle sitta och se ut. Frågade hellre en gång för mycket än en gång för lite. Bollade idéer som var mycket...

Björn E
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vill man ha ett proffsigt utfört arbete så vänder man sig till Lunds Kakeltjänst👍

Stefan M
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vi bad om totalentrepenad på badrum och kök. Köket är fortfarande inte färdigt trots att man nu närmar sig dubbla tiden 5v istället för indikerade 2.5v. Badrummet är färdigt. Rent hantverksmässigt har resultatet hitintills blivit bra - de använder sig av vad jag upplever som skickliga hantverkare - men deras förmåga att kommunicera är genomusel. Ingen tidplan, inget meddelande, inget löfte har varit värt ett enda dugg fem minuter efter att det har kommunicerats. Rent säkerhetsmässigt har jag också åsikter i och med att de...

Sven Åke T

Allt till belåtenhet Jag uppskattar er omtanke om barn med sjukdomar Mvh Åke

Ulf J
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra bemötande, bra stöd vid val av material. Tidsplan hölls, lätt försening beroende på sen leverans av inredning. Mycket duktiga hantverkare som arbetade snabbt och effektivt. Ombyggnaden blev som vi förväntade oss, ett par små missar som endast syns i ett visst ljus - inget vi vill reklamera. Skäligt pris med tanke på den kvalitetsinredning vi valt. Vid en ev kommande renovering av nästa badrum kommer vi sannolikt att välja samma entreprenör.

anna kerstin l
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Ja faktiskt blev det dåligt. När man skulle sälja in varan gick det bra, men sen.... Inte mindre än 7 namn har figurerat i be- handlingen o då är inte hantverkarna inräknade vilka för övrigt har gjort ett mycket bra arbete. Ingen skugga på dem. Nu svarar man inte på mail , har inte fått kvalitetssäkringen i original som vi begärt. En delägare i företaget uppförde sig mycket ohövligt. En kurs kanske???? . Arbetet påbörjades vecka 38 Nu är det vecka 47 o arbetet är inte slutfört ännu. Inget företag vi rekommenderar för vänner o bekanta. Anna K

Jan B
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra och snabbt bemötande även om det sedan fanns skiljaktigheter om själva uppdraget när det skulle genomföras men resultat av det gjordes blev mycket bra

Håkan S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Mycket nöjd med kontakten före och under arbetet, mycket väl utfört arbete och måna om att kunden ska bli nöjd.

Bo S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Perfekt kundomhändertagande. Kunnig personal.

Heléna R
Skrev om Lunds Kakeltjänst

mycket trevligt bemötande av uppdragssamordnare och golvläggare, svårt med snickare som inte kunde svenska, allt proffsigt utfört , dock inte inte 100 % noggrann snickare

Gudrun S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Service, ett bra bemötande och ett bra arbete när vi renoverade badrummet.

Caroline F
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Sammantaget blev det ett bra resultat men ett mycket rörigt förfarande; vilket innebar oro, många telefonsamtal och att man behövde som kund vara på plats och dubbelkolla vad som gjordes och planerades framöver. Önskade att det skulle varit möte med arbetsledaren direkt första veckan. Framförde också i efterhand att vi var ej helt nöjda med snickeri-grundarbetet till väggar o tak. Blev många lager spackel innan vi fick taket slätt, vilket vi målade själv. Vissa av kakelplattorna som sattes upp hade även märken på sig från...

Mårten F
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Proffsigt och bra utfört arbete med gott resultat. Mycket nöjd med allt

Mårten F
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra bemötande, proffsigt utfört inga konstigheter. Mycket nöjd med allt!

Anette G
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Trevlig och snabb service. Arbetet utfört enligt plan utan försening förutom att leverantör inte skickat utrustning i tid. Snyggt och väl utfört arbete. Vi är mycket nöjda.

Teresa E
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vi är inte särskilt nöjda. Vi beställde golvplattor i storleken 15 x 15 men fick 14.7 istället. Golvläggaren hämtade plattorna och gjorde klart badrumsgolvet när jag var på jobbet. Nu matchar de inte väggarna alls.

Ola H
Skrev om Lunds Kakeltjänst

+ Engagerat och bra genomgång inför starten. + Väl utfört arbete och mycket fint kaklat med jämna kanter. + Prisvärt - Fick jaga arbetsledaren mot slutet för att få information. De hade tydligen många bollar i luften. Ringde inte upp enl. överenskommelse vid 2-3 tillfällen. Gick dock lätt att få tag på. - Fick fakturan på arbetet utan genomgång och utan arbetet var färdigt. Gick igenom med chefen(?) ett par dagar efter och löste det. Är dock inte helt färdigt ännu.

Håkan M
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Kakelarbetet fungerade bra med en kompetent kakelsättare som höll tider mm. Men underentreprenörer som målare och VVS kunde jag lika väl bokat själv med deras "flexibla" hållning till tider. Målaren fick jag stöta på och VVS har ännu inte dykt upp. De har ännu inte efter 7 veckor slutfört arbetet, som inte var jättestort. Men slutfakturan har jag erhållit för företaget betraktar arbetet som "slutbesiktigat". Utan att sådan gjorts! Finns klar förbättringspotential.

Birgitta J
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Badrumsrenovering. Bemötande i butiken mycket bra. Arbetet och kontakt med arbetsledare dragit ut mycket i tid. Har inte fått löpande info. Fått fakturor fast allt inte levererat och allt arbete inte klart. Ännu inte klart efter 5 1/2 vecka.

Dick B
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra service och bra bemötande.

Sussan L
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra återkoppling, snabb åtgärd, fint utfört jobb, vi är otroligt nöjda med allt.

Karl S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra planering tillsammans inför jobbet, trevlig och seriös personal. Snabbt utförande och bra resultat. Lite dispyt om fakturan men på det hela taget kan jag rekommendera.

Matthias W
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vi hade väldigt höga krav och förväntningar när vi vände oss till LKT. Men det var inga problem. Proffsig planering och projektering, mycket trevlig personal i butik som kunde vägleda oss med olika alternativ, skönt med 1 kontaktperson under hela (bygg)resan och inte en massa onödiga samtal samt otroligt nöjda med monteringen. Varma rekommendationer!

Björn F
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vi är nöjda med jobbet! Kaklingen är mkt snyggt gjort. Allt genomfördes snabbt och snyggt!

Jan-eric A
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vi är mycket nöjda med både utförande och service!

Sven-olof J
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vi är mycket nöjda med Lunds Kakelvaruhus. De skötte arbetet mycket professionellt. De olika hantverkarna avlöste varandra smidigt. Dessutom hölls tidsschemat. De skötte också efterstädningen på bra sätt.

Joana H
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Vi var väldigt nöjda med Lunds Kakelvaruhus! Framförallt att de höll schemat för hela renoveringen- mkt uppskattat!

Helen R
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra för det mesta. När vi ringde o frågade när det var klart blev vi fåligt bemötta, men då de inte hört av sig innan tycker vi inte det är konstigt att vi undrar. Även dåligt att vi fick besked att det var klart och sen var det inte det när vi kom det. Elektrikern gjorde fel, jordfelsbrytaren löste när ugnen sattes på. Det åtgärdades efter helgen ( vi kom på det på lördagen) När vi bytte från spegel till skåp hanterades det väldigt bra. När de glömt beställa handdukstork fixades den fram supersnabbt Slutresultatet blev fantastiskt!

Peter J
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra och väl utfört. Det tog lite längre tid vad som var beräknat. Men jag är nöjd.

Ingela H
Skrev om Lunds Kakeltjänst

De var mycket vänliga i början men det ändrade sig. Gillar inte när någon jag köper en tjänst av skäller ut en!! Detta var dessutom han egen personals fel. Jobbet gjordes inte under utsatt tid utan stod stilla flera dagar under vår frånvaro. Ingen slutbesiktning blev det heller.

Nora L
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Gjorde vårt badrum maj 2016 - bra kommunikation, seriösa och höll tidsplanen. Vi är supernöjda!

Oscar A
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Mycket nöjd. Stor professionalism.

Erik G
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bästa servicen och bästa personalen

Fredrik H
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Helheten var ok, och de var måna om ett gott slutresultat, men några punkter kan bli mycket bättre: - koordinering mellan hantverkare: onödigt många hål genom golv och källartak - sågade radiatorrör utan stänkskydd så att väggar och tak måste målas om - väldigt många fel på fakturor där det smugit sig in extraposter

Gabriella G
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Snabbt, effektivt och god kvalitet.

Lis C
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra service, trevligt bemötande. En aning dyrt. Ville ej ge offert utan ta det på löpande räkning.

Daniel S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Bra hantverkare. Sämre kommunikation mellan de olika hantverkarna dock, när den ene skulle komma kom han inte vilket gjorde att den andre inte kunde fortsätta jobbet

Helen P
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Verkade bra till en början. Men ju längre arbetet fortskred desto mer visade det sej vara "mycket snack och liten verkstad". Vissa brister i kommunikation till de som utförde badrumsrenoveringen. Kunde inte slutföra viss del av arbetet. Ingen firma jag rekommenderar.

Hej Ledsen att inredningarna inte kom i tid Mvh fredrik @ lundskakelvaruhus.se

Anita S
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Är jättenöjda med nytt badrum av bra folk som vet vad de gör pga kompetens. Vill ge en 👍

Anna T
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Killarna som var här gjorde ett mycket bra jobb. Har inget att klaga på badrummet. Däremot skulle ägren F, behöva en charmkurs och utbildning i hur man bemöter kunder.

Svar från Lunds Kakeltjänst

Hej anna Ja har tyvärr lite humör (: Är kanske lite för målinriktad i bland .. Men också drivit många badrum till ett färdigställande . Skicka mig en mail så skickar jag en blomma som plåster för mina ord . Mvh fredrik @ lundskakelvaruhus.se

Marcus N
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Hjälpsamma och trevliga, duktig sättare som gjorde klart hela vägen och involverade mig som kund i relevanta beslut samt informerade om för, nackdelar med olika saker, vad han själv tyckte och hur jag skulle göra med efterarbete när jag monterade ventilationsfläkt.

Bengt L
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Väldigt tillmötesgående när vi behövde kakla om badrummet och först kontaktade hantverkare plötsligt avbokade, kom hem till oss på en helgdag och gav offert när vi kontaktat dem kvällen innan. Arbetet blev prisvärt och väl utfört.

Magnus W
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Snabbt, proffsigt, löser de frågor som uppstår, även administrativa.

Fredrik P gillar detta
Kerstin W
Skrev om Lunds Kakeltjänst

Kunde vara bättre kommunikation mellan de olika inblandade men på det hela taget fungerade allt till belåtenhet. En eloge till alla hantverkare.

Svar från Lunds Kakeltjänst

Hej Tackar vi skall tänka på detta framöver . Mvh fredrik @ lundskakelvaruhus.se