Marielle Andersson

Marielle Andersson

Marielle Andersson är mäklare på Mäklarringen Nacka & Saltsjöbaden

Marielle Andersson har varit registrerad mäklare sedan 2007-07. Marielle Andersson har varit aktiv på Reco.se sedan 2012-04 och har fått 136 omdömen med ett betyg på 4.8. Marielle Andersson har haft 39 försäljningar sen 2020-08 och har tillfrågat 91% av sina kunder efter omdömen.

Jag heter Marielle H Andersson och är Fastighetsmäklare/Civilekonom och ägare av Mäklarringen Nacka kontoret. Mitt mål med varje försäljning är att alla ska veta att din bostad är till salu att slå prisrekord i ert område.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att möta säljare och köpare i en av livets stora affärer och hjälpa dem till att komma vidare i nästa steg i livet är fantastiskt roligt. Jag startar nästan varje morgon med ett leende på läpparna lika ofta som jag avslutar dagen/kvällen med ett leende.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min värdegrund är hjärta och resultat. För mig är inte bara affären viktig utan även människorna i affären.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Glad, kunnig och resultat- och lösningsorienterad. Hög juridisk och byggnadsteknisk kompetens. En förtroendeingivande säljare.

Försäljningar 2020-08 - 2021-07

Läs vad 136 Läs vad Marielle Andersson

• sålde sitt hus med hjälp av Marielle Andersson en del av Mäklarringen Nacka & Saltsjöbaden
    • Saltsjö-Duvnäs
    2021-06-30
    Marielle är positiv och drivande. Men hon klargör förutsättningarna och ger oss tid att tänka på vårt håll. Marielle hjälpte också till praktiskt med inredningen inför visningen.

Vi hade förväntat oss dels hjälp med alla praktiska steg, dels råd ifråga om besiktning, annons, pris, budgivning och liknande. Marielle var tydlig om de avvägningar man kan göra, så att vi kunde fatta beslut utifrån våra önskemål.

En punkt var lite oklar för oss, den att budgivningen gick mot en sorts naturlig sluttidpunkt beroende på hur visningar gjorts och vad potentiella köpare kan tänkas förvänta sig. Dvs vi visste att vi siktade på en tidpunkt men var ändå inte riktigt förberedda
    Jag tror att detta är så självklart för mäklaren så mäklaren trodde nog att vi fattade också. (Och vi förstod förstås att vi kunde välja vilket bud vi accepterade, och att annonsera för ny visning osv.)

Sen förstår man ju att det alltid kan finnas en osäkerhet i en budgivning, man får bud eller avhopp i sista stund osv. Hursomhelst de råd vi fick har hittills varit lyckosamma och vi hade avgörande nytta av Marielles erfarenhet vid bedömning av spekulanter.
    • Saltsjö-Duvnäs
    2021-06-28
    Mina syskon och jag tycker att Marielle Andersson var duktig och skötte det hela på ett bra sätt.
    Tack Sten! Vad roligt att höra och tack för rekommendationen. Vi hörs inom kort. Ta hand om er så länge! Marielle Andersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marielle Andersson en del av Mäklarringen Nacka & Saltsjöbaden
    • Eknäs
    2021-06-26
    Mycket nöjd. Smidig o proffsig.
    Tack Fredrik! Precis vad jag vill leva upp till. Ha en fin sommar! Marielle Andersson
    • Eknäs
    2021-06-26
    Väldigt bra. Tillmötesgående, aktiv o uppdragsfokuserad.
    Tack Cecilia! Ett gott samarbete mellan er som säljare och mig som mäklare. Tack för förtroendet och affären! Marielle Andersson
    • Lilla Björknäs
    2021-06-21
    Hela försäljningen från början till slut gick väldig smidigt.
    Tack Jonas för att jag fick hjälpa till med försäljningen i vårt fina område. Vi ses inom kort. Ha en fin sommar så länge! Marielle Andersson
    • Talludden / Lilla Björknäs
    2021-05-28
    Bra initiativ, bra driv och fint engagemang. Vi nådde fina siffror som önskat och är nöjda med det! Professionellt bemötande vid kontraktsskrivningen och alltid med ett leende på läpparna👍
    Ted, stort tack för den fina rekommendationen och det fina samarbetet! Önskar er en fin sommar så så ses vi snart igen. Marielle Andersson
  • köpte sitt hus med hjälp av Marielle Andersson en del av Mäklarringen Nacka & Saltsjöbaden
    • Björknäs
    2021-05-14
    Vi fick vi ett trevligt bemötande på ett avslappnat sätt, relativt snabb återkoppling vid frågor mm och kontraktsskrivningen var väl organiserad.
    Magnus, tack för er rekommendation och varmt välkomna till Björknäs. Vi ses inom kort. Marielle Andersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marielle Andersson en del av Mäklarringen Nacka & Saltsjöbaden
    • Gustavsberg Östra Ekedal
    2021-05-07
    snabb kunnig och vänlig, snabb, kunnig och vänlig
    Tack Gillis för att du skrivit en fin reco till mig. Vi syns snart igen! Med vänlig hälsning, Marielle Marielle Andersson
    • Gustavsberg Östra Ekedal
    Trevligt
    Tack så mycket för rekommendationen! Vi syns snart igen! Marielle Andersson
    • Lännersta
    2021-03-23
    Marielle förmedlade vårt nya fantastiska parhus på ett exemplariskt sätt! Hennes varma och proffsiga bemötande fick oss som köpare att känna oss trygga från första stund. Vi har träffat oändligt många mäklare under vår tid som spekulanter men Marielle stack ut! Rekommenderas varmt!
    Linda stort tack för dina ord. Det är precis så jag önskar uppfattas. Hoppas ni trivs bra och hoppas vi ses snart igen. Ta hand om er! Marielle Andersson