Mälardalenrent

Samarbetsvilja, kompetens, punktlighet, tillgänglighet och flexibilitet. Dessa ord är ledord hos oss på Mälardalenrent.

Hos oss får du en städfirma som utför allt mellan hemstäd, flyttstäd och butikstäd till byggstäd och storstäd med fönsterputs. Vi har 15 års erfarenhet i branschen och kan därför titulera oss som experter när det kommer till städtjänster. All vår personal utbildas regelbundet för att bredda sina kunskaper och sina arbetsmetoder.

Självklart får du alltid nöjdkundsgaranti och vi har en mycket bra ansvarsförsäkring. Varmt välkommen!

Läs vad 80 kunder tycker om Mälardalenrent 2

• 2022-07-07 Insamlad av företaget
    Köpte flyttstäd, mycket smidigt, bra kundtjänst och utmärkt resultat.
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Snabbt och tydligt svar på förfrågan om flyttstäd.
    Fick dokumentation med instruktioner och vad som ingick och inte.

Både vi och köparna av vår bostadsrätt var nöjd med städningen.
    2022-06-30 Spontant omdöme
    Prisvärt och smidig kontakt MEN vid besiktningen fick vi flera anmärkningar på städningen, som vi själva behövde åtgärda vid tillfället. Personen som utförde besiktningen, precis som vi, ansåg att städningen var slarvigt gjord där det fanns mer att önska. Därav det låga betyget och missnöjet utifrån en förväntan om att det görs mer noga och professionellt än detta.
    Hej Simon, väldigt synd att du inte ville använda dig av vår garanti. Det gäller att beställa sin flyttstädning i god tid samt se till att det finns tid för att inspektera och reklamera eventuella arbetsmoment. Flyttstädning är ingen exakt vetenskap och vi lovar inte våra kunder att 100% av våra städobjekt passerar inspektionerna utan anmärkningar. Oss veterligen finns det inget städföretag som kan lova det. Studentlägenheter är ofta mer slitna och tar längre tid att städa, de genererar också procentuellt sett mer anmärkningar.

Hade du haft tid att anmäla nedslagen från inspektionen till oss så hade vi åtgärdat dom. Synd att du inte hann med det.
    2022-05-26 Spontant omdöme
    Ett riktigt skitföretag. Akta er för detta städföretag. De fick städa om 4 eller 5 gånger för att de helt enkelt struntat i att putsa fönster, städa av lampor med mera med mera. De hade på sin höjd dammsugit golvet. Vissa rum var inte ens dammsugna. Det var en storstädning/flyttstädning och mina hyresgäster skulle ta över huset i fint skick. Summan av kardemumman, de fick dom inte utan efter att jag varit där och inspekterat och de städat igen en gång inför att hyresgästerna skulle flytta in, fick de alltså städa ytterligare tre gånger men där min hyresgäst fick administrera det hela. Bara att vara hemma flera gånger och vänta på städarna som heller inte dök upp i tid borde inneburit avdrag på städpriset. Jag har bestridit fakturan men får inget svar, bara fler påminnelser. Helt otroligt dåligt.
    Ett hus vi städade där garantin flyttades över på inflyttande hyresgäst eftersom det är den som ska bo i huset som ska godkänna städningen. Det gjorde den inflyttande hyresgästen efter att hon kontaktat oss och efter att vi putsat om två fönster.

Husägaren verkar dock ha andra typer av problem. Hon har pratat med städteamet när dom varit på plats och då var hon hur trevlig som helst och godkände städningen. Efter varje besök har vi fått ett långt mail med saker hon kunde tagit upp på plats. Hon har lagt sig i trots att den som bor i huset godkänt städningen. Vilket får betraktas som anmärkningsvärt.

Att hon inte vill betala full faktura trots alla timmar som lagts ner på hennes otroligt skitiga hus är inget annat än en stor skandal. Det finns alltid vissa som är ute efter en gratis lunch.
  • 2022-02-21 Spontant omdöme
    Vi är jättenöjda med valet av Mälardalenrent. Personalen var trevlig och tillmötesgående och de var noga med att lyssna till våra behov i samband med en flyttstädning som krävde lite extra. Rekommenderas starkt.
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Fantastisk kundservice, kommunikation och arbete. Genom hela min upplevelse hade jag direkt kontakt med företaget som var tydliga och professionella. De var på plats till och med innan utsatt tid vid flyttdatum, och städade utan att det blev anmärkningar. Kan varmt rekommendera Mälardalenrent.
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    I had hired the moving and cleaning services of Malardalenrent company when i was moving out of Uppsala. I had a very pleasant experience and was really impressed by their professionalism and work. Since I was away, they handled the inspection of the apartment and things went smoothly. I would highly recommend hiring their services !

A big kudos from my side to your team! Keep up the good work...
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Hej, Jag fick ett riktigt bra bemötande av Mälardalenrent vid kontakten. Klart tydligt och enkel information. Vi beställde en flyttstädning och den utfördes till punkt och pricka. ”Här fanns inget att anmärka på” —sade han som synade jobbet. En riktigt bra erfarenhet och en firma vi gärna återvänder till!
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Flyttstädning med kort varsel när mina andrahandshyresgäster flyttade ut. Kunde flytta in samma kväll i en toppenfin lägenhet.
    2021-09-09 Insamlad av företaget
    Very professional service! I was short of time and they accommodated me by giving me a time slot that would work within the limited timeframe.

Top notch cleaning! I totally recommend them!
    2021-07-04 Insamlad av företaget
    Flyttstäd av hyresrätt. Mälardalenrent var hjälpsamma och professionella när jag hade massa frågor, flexibla med nyckelhämtning/lämning och städningen blev godkänd av hyresvärden direkt 😊
    Hej Josfin, jättekul att vi kunde beasvara din frågor och skapa ett resultat som din hyresvärd godkände direkt. Mälardalenrent
    2021-06-03 Insamlad av företaget
    jag beställde en flyttstädning. Företaget skickade utförlig
    information inför uppdraget. Jag var nöjd med det.
    Tack, jättekul att du blev nöjd med städningen. Mälardalenrent
    2021-05-31 Insamlad av företaget
    Beställde en storstädning i Uppsala.

Kommunikation 2/10
    Städning 10/10
    2021-05-26 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd! Rent och fint tyckte båda jag och hyresvärd. Allt gjort i tid och smidiga överlämnar mellan oss.
    Tack Katarina, väldigt kul att ni blev nöjda med vår tjänst. Mälardalenrent
    2021-05-24 Insamlad av företaget
    VI använder Mälardalenrent för städning av trappor och kontor i vår bostadsrättsförening Fagra Fjärdingen i Uppsala. Vi upplever att företaget gör ett bra jobb och mer än väl motsvarar våra förväntningar. Vi är således mycket nöjda med det arbete som Mälardalenrent gör hos oss och kan lämna de bästa rekommendationer.
    Tack Anders, vi tycker det är väldigt kul att jobba hos er. Mälardalenrent
    2021-03-01 Insamlad av företaget
    I contacted Mälardalenrent since I needed help to properly clean and empty my apartment (flyttstädning). I encountered a very professional organisation who attended to every issue related to my move. From this point onwards I was certain that any problem could be easily resolved. Communication was very fast and clear (all needed information was available online even before I contacted them), and I knew what to expect. I would certainly recommend Mälardalenrent to anyone moving out anytime soon!
  • 2021-02-06 Spontant omdöme
    Från början till slut utfördes ett noggrant, dedikerat och skickligt arbete. Rekommenderas varmt!
    Tack för det Helena och jätteroligt att vi kunde göra dig nöjd. Mälardalenrent
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    Supernöjd! Anlitade er för en flyttstäd och resultatet var över mina förväntningar. Ni gjorde verkligen ett bra jobb och varken vi eller köparna hade några anmärkningar. Jag kommer rekommendera er till alla jag känner och vid framtida städningar kommer jag utan tvekan att anlita er igen!
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    Har hemstäd varannan vecka och vi är väldigt nöjda. Personlig service regelbundet där vi får frågan om vi är nöjda eller om vi önskar något annorlunda. Lyssnar noga till våra speciella önskemål och väljer ut städare till just vår familj med just våra behov. Mycket flexibla och gör gärna det där lilla extra. Är varsamma i hemmet, ingenting har gått sönder. Tjejen som kommer och städar är alltid glad och trevlig. Rekommenderas varmt.
    Tack Karin, vi ska fortsätta anstränga oss och göra vårt bästa för att ni ska få den hemstädning ni vill ha. Mälardalenrent
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    Detta är andra gången jag anlitar er för flyttstädning och precis som sist så blev jag mycket nöjd. Ni gör det alltid så bra! Fönstren glänser och badrummet som tidigare var skitigt är som utbytt. Ett extra poäng ska ni ha för ett bra bemötande och trevlig personal.
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Fönsterputs.Trevliga killar.Dom jobbade snabbt .Tyvärr glömde dom ett fönster i köket.
    Om man ska vara petig så var det ränder på några fönster och lite flammigt i ytterkanterna.Men vi har också mycket spröjs så det kanske är svårpratat. Jag skulle önskat att dom torkat av fönsterbrädorna.Vet inte om det ingick men det var dropp från fönsterputsningen. I det stora hela helt ok .
    2020-11-09 Insamlad av företaget
    Vi på Upplandsbilforum har vid två tillfällen använt oss av Mälardalenrent och tjänsten flyttstäd, vid båda tillfällena har vi fått det resultat vi eftersökt. Bra kommunikation med ett väl utfört arbete.
    2020-10-06 Spontant omdöme
    Flyttade in i en bostadsrätt som hade städats av Mälardalen rent i somras. Bajs på utsidan av toaletten. Damm och smuts på alla lister och foder. Skitiga dörrhandag och lampknappar. Kyl frys smutsiga på utsidan. Dammiga väggar mm. Kontaktade dem om att komplettera städningen med en lista och exempelbilder på allt som borde fixas. På telefon var de snabba och tillmötesgående, och skickade någon för att komplettera städningen. Den/de personerna gjorde enbart rent det jag fotat (och ibland inte ens det). Endast en (1) list blev dammtorkad, men inte rengjord, enbart ett (1) handtag rengjort. Inga väggar dammtorkade mm.

Jag skulle aldrig rekommendera det här företaget för en flyttstädning,
    Den här recensionen är mycket förvånande. Först och främst vill vi poängtera att ingen på företaget har mottagit någon reklamation från Martin vare sig på telefon eller mail!

Vi minns flyttstädningen på Wivalliusgatan 22 mycket väl och det var en mycket smutsig lägenhet som vi fick uppdraget att städa. Vårt intryck var vid tidpunkten att säljaren och köparen inspekterade städningen tillsammans och lämnade in en lista med synpunkter som de också bifogade bilder till. Vi utför åtgärden och lägenheten godkänns.

Enligt vårt avtal måste reklamationer styrkas med bilder och det Martin påstår i sin recension är ju också just detta. Åtgärder har skett på de anmärkningar som styrkts med bilder. Vi vill poängtera att ingen på företaget har mottagit någon reklamation från Martin vare sig på telefon eller mail. Den kontakt som kan styrkas är ett mail med en vägbeskrivning till vårt kontor för nyckelinlämning. Det här sker före den åtgärd som görs på Wivalliusgatan när säljare och köpare tillsammans inspekterat lägenheten.

Hans egen reklamation av städningen som han bygger sin recension på är det alltså ingen som har haft möjlighet att åtgärda. Kaklet på Martins toalettstol var missfärgat något vi pratade med säljaren om när vi utförde åtgärden. Det är märkligt att Martin tar upp den saken som avföringsrester.

Vi är ett seriöst flyttstädsföretag som utför 100-tals flyttstädningar per år och det är uppenbart för alla att vi inte skulle lämna en lägenhet i ett sådant skick som Martin beskriver.
    2020-10-01 Insamlad av företaget
    Är trogen kund sedan många år tillbaka och har anlitat firman i snitt 2ggr/år. Alltid trevligt och professionellt bemötande av alla anställda, kontor och chef. I våras gjorde firman en grundlig storstädning i fyra rum och kök efter fönsterbyte, placerade även ut möbler och hängde upp tavlor m.m. Jag rekommenderar firman varmt. Ett stort tack till er alla! Mvh Monica Eriksson, Uppsala
    Tack Monika, det är alltid lika kul när du ringer och vill att vi ska komma. Vi försöker alltid göra vårt bästa för dig. Mälardalenrent
    2020-09-30 Insamlad av företaget
    Ett bra och flexibelt företag som hoppade in efter ett oseriöst jobb av ett av de större företagen i stan. Jag blev bra bemött och Thomas på kontoret var snabb med vad som kan erbjudas och han höll sina löften och företaget levererade flyttstäd och röksanering under stress med utmärkt resultat. Kommer alltid att rekommendera och anlita detta företag efter att jag sett hur effektivt och bra de jobbar.
    Tack Samir, vi är väldigt glada att jobbet blev bra och att du blev nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2020-05-31 Insamlad av företaget
    Flyttstädet. Bra pris och väl utförd städning!
    Tack Helena. Kul att du var nöjd med städningen. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2020-04-01 Insamlad av företaget
    Rent och snyggt. Väldigt tillmötesgående. Ett utmärkt val. Rekommenderas.
    Tack så mycket Tord. Kul att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2020-02-26 Insamlad av företaget
    Flyttstäd. Bra kontakt per mail samt mobilsamtal. Rent å fint. Fönstren perfekta. Tack.
    Allt till belåtenhet.
    Hälsn. Hans och Birgit Gustafsson
    Tack Hans och Birgit. Jättekul att ni blev nöjda med jobbet. Välkomna tillbaks. Mälardalenrent
    2019-12-12 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och trevlig personal!
    Tack Emil och jättekul att du blev nöjd med resultatet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • 2019-11-12 Spontant omdöme
    Det var flera missar i flyttstäden. Ugnen såg för jäklig ut, vit av torkad rengöringsmedel när jag kollade hur den såg ut. Gallret i ugnen var inte fixat. Damm kvar bakom alla elementen och lite annat smått. Det lilla köksfönstret var inte rengjort på utsidan. Förutom dessa missar så var det väl okey. Men kändes inte så bra då jag fick fixa en del själv trots att jag hade köpt tjänsten. Fick 150 kr i avdrag för slarvet. Nej jag hade önskat mig en bättre städare.
    Hej Ann Kristin,

Hej Ann Kristin lite märkligt måste vi säga. Lägenheten inspekterades av dig och godkändes på plats. Vad gäller köksfönstret så är instruktionerna till vår personal att om fönstren inte går att öppna och stänga så ska de låta bli. Fönster går lätt sönder. Detta är samma riktlinjer som kommer från hyresvärdarna.

Vi har garanti på våra städtjänster och kommer alltid tillbaks om det är något som kunden inte är nöjd med. Eftersom du inte använde dig av vår garanti är det inte mycket vi kunde ha gjort för att du skulle bli nöjd med tjänsten. Vi kommer såklart ge dig ett mycket bra pris på nästa städtjänst.
    2019-09-02 Insamlad av företaget
    Superbra städning. Kommunikationen kunde varit lite bättre, bokade tidigt och tänkte inte mer på städningen före dagen innan det var dags och då hade vi inte bestämt om nyckellämning. Men det löste sig smidigt och jag kommer använda mig av de igen!
    Tack Tony och jättekul att du blev nöjd med resultatet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • 2019-09-02 Spontant omdöme
    Jag bokade flyttstädning och fick snabbt en tydlig offert med ett bra pris. Jag är väldigt nöjd med resultatet och deras serviceinriktning. Jag kommer definitivt anlita Mälardalen Rent igen!
    Tack Simon, roligt att höra! Du är välkommen tillbaka :-) Mälardalenrent
  • 2019-08-02 Insamlad av företaget
    Hej! Vi bokade flyttstädning. Mycket bra utförd städning och på utsatt tid. Följdes upp av ett telefonsamtal från företaget vilket jag verkligen uppskattade. Jag skulle definitivt anlita dem igen.
    Hälsningar Anne-Marie
    Tack Anne Marie. Vi är glada att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks! Mälardalenrent
    2019-07-27 Insamlad av företaget
    Jag köpte flyttstäd - fungerade jättebra, både med offert, beställning, utförande och betalning.
    Tack Herbert! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-07-25 Insamlad av företaget
    Fönstertvätt. Fick tid ganska omgående och ett trevligt bemötande. Vi blev mycket nöjda med arbetet som utfördes. Slutade med lite fika och ett trevligt samtal med en kompetent medarbetare hos er. Kommer att återkomma till hösten.
    Tack! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-07-24 Insamlad av företaget
    Beställde en flytt städ. O de va grymt fint städat.
    Tack Julle! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-06-27 Insamlad av företaget
    Hej!
    Mälardalenrent utförde ett fantastiskt professionellt arbete med flyttstädning av en oerhört nedsmutsad lägenhet! Tillmötesgående, effektiva och kunniga! Vill varmt rekommendera företaget!
    Tack! Uppdraget får ju betraktas som svårare än normalgraden så det var extra roligt att du blev nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • Carina F
    2019-06-12 Insamlad av företaget
    Jag fick hjälp att putsa mina fönster. Mycket nöjd.
    Trevliga killar som var här.
    Kommer att återkomma.
    Tack! 👍
    Tack! Kul att du blev nöjd och välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • 2019-05-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande från företaget, som fixade snabb tid för fönsterputs i min lägenhet. Fönsterputsarna var så skickliga, noggranna, snabba och väldigt trevliga.
    Kul att vi kunde göra dig nöjd Ann Britt. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-04-04 Insamlad av företaget
    Jag köpte flytt och städhjälp samt tömma lägenheten.
    Jag bemötts med stor förståelse och öppenhet. Kontakt personen var mycket bemötande.
    Mina förväntningar uppfylldes med omsorg
    Jag kände mig trygg och litade fullt på företaget. Stressat dom jag hade inför jobbet försvann. Själva jobbet var perfekt och jag ör mycket nöjd.
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Shala. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • Gabriel d
    2019-03-11 Insamlad av företaget
    Klockrent! Smidig kommunikation bra flyttstädning till ett rimligt pris!

Tack för denna gång, återkommer definitivt!
    Tack Gabriel!
    Vad roligt att vi kunde göra dig nöjd.
    2019-03-08 Insamlad av företaget
    Flyttstäd. Bra information inför beställning. Bra bemötande. Förväntade mig smidigt samarbete, rimligt pris, bra bemötande och bra städat. Ett par saker fann att anmärka på när det gällde städ men det åtgärdades snabbt.
    Tack Anneli!
    Roligt att du valde oss och att du blev nöjd.
    2019-03-08 Insamlad av företaget
    Ni behover mera maskinelle att städa bätter glovet eller mattor med bra damsugare .
    Tack Amieh,
    för att du valde oss. Kul att vi kunde göra dig nöjd!
  • Mikael G
    2019-03-06 Insamlad av företaget
    Enkla, snabba, noggranna, flexibla. Använder igen vid nästa tillfälle
    Tack Mikael.
    Härligt att vi kunde göra dig nöjd.
    2019-01-15 Insamlad av företaget
    Enkelt, snabbt och väldigt lätta att få tag på. Rekommenderas.
    Tack Mikael. Kul att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-15 Insamlad av företaget
    Flyttstäd
    Bra bemött mennolkarheter i vart nycklarna skulle lämnas och hämtas. Svårt att komma in och hitta till kontoret.
    Tack för din återkoppling Veronika. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • Tobias R
    2019-01-05 Insamlad av företaget
    Snabbt, enkelt, rent, snyggt & trevligt bemötande.
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Tobias. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-02 Insamlad av företaget
    Flyttstädning 👍 som var bra, passade tiden och trevliga
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Saide. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-02 Insamlad av företaget
    Vilka proffs! Serviceinriktade och prisvärda. Klarade flyttstäden på en söndag när det var sista minuten.
    Stort tack.
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Thomas. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-02 Insamlad av företaget
    Flyttstädningen var under all kritik. Trots att de kom tillbaka två gånger var det ff inte rent i skåp, under skåp, på fönster... De höll inte sin del av avtalet o anmälan till Allmänna reklamationsnämnden ska skickas in.
    Det positiva i denna historia är ju att vår garanti faktiskt fungerar då den utnyttjades två gånger till och med.
    Vad som inte fungerade var kommunikationen om vad som skulle städas om. Vi fick inga bilder och i övrigt
    knapphändig information. Särskilt viktig är det att vi får veta när ominspektionen skall ske.