Mälardalenrent

Mälardalenrent

Samarbetsvilja, kompetens, punktlighet, tillgänglighet och flexibilitet. Dessa ord är ledord hos oss på Mälardalenrent.

Hos oss får du en städfirma som utför allt mellan hemstäd, flyttstäd och butikstäd till byggstäd och storstäd med fönsterputs. Vi har 15 års erfarenhet i branschen och kan därför titulera oss som experter när det kommer till städtjänster. All vår personal utbildas regelbundet för att bredda sina kunskaper och sina arbetsmetoder.

Självklart får du alltid nöjdkundsgaranti och vi har en mycket bra ansvarsförsäkring. Varmt välkommen!

Läs vad 69 kunder tycker om Mälardalenrent 2

2021-06-03
    jag beställde en flyttstädning. Företaget skickade utförlig
    information inför uppdraget. Jag var nöjd med det.
    Tack, jättekul att du blev nöjd med städningen. Mälardalenrent
    2021-05-31
    Beställde en storstädning i Uppsala.

Kommunikation 2/10
    Städning 10/10
    2021-05-26
    Väldigt nöjd! Rent och fint tyckte båda jag och hyresvärd. Allt gjort i tid och smidiga överlämnar mellan oss.
    Tack Katarina, väldigt kul att ni blev nöjda med vår tjänst. Mälardalenrent
    2021-05-24
    VI använder Mälardalenrent för städning av trappor och kontor i vår bostadsrättsförening Fagra Fjärdingen i Uppsala. Vi upplever att företaget gör ett bra jobb och mer än väl motsvarar våra förväntningar. Vi är således mycket nöjda med det arbete som Mälardalenrent gör hos oss och kan lämna de bästa rekommendationer.
    Tack Anders, vi tycker det är väldigt kul att jobba hos er. Mälardalenrent
    2021-03-01
    I contacted Mälardalenrent since I needed help to properly clean and empty my apartment (flyttstädning). I encountered a very professional organisation who attended to every issue related to my move. From this point onwards I was certain that any problem could be easily resolved. Communication was very fast and clear (all needed information was available online even before I contacted them), and I knew what to expect. I would certainly recommend Mälardalenrent to anyone moving out anytime soon!
  • 2021-02-06
    Från början till slut utfördes ett noggrant, dedikerat och skickligt arbete. Rekommenderas varmt!
    Tack för det Helena och jätteroligt att vi kunde göra dig nöjd. Mälardalenrent
    2020-12-19
    Supernöjd! Anlitade er för en flyttstäd och resultatet var över mina förväntningar. Ni gjorde verkligen ett bra jobb och varken vi eller köparna hade några anmärkningar. Jag kommer rekommendera er till alla jag känner och vid framtida städningar kommer jag utan tvekan att anlita er igen!
    2020-12-19
    Har hemstäd varannan vecka och vi är väldigt nöjda. Personlig service regelbundet där vi får frågan om vi är nöjda eller om vi önskar något annorlunda. Lyssnar noga till våra speciella önskemål och väljer ut städare till just vår familj med just våra behov. Mycket flexibla och gör gärna det där lilla extra. Är varsamma i hemmet, ingenting har gått sönder. Tjejen som kommer och städar är alltid glad och trevlig. Rekommenderas varmt.
    Tack Karin, vi ska fortsätta anstränga oss och göra vårt bästa för att ni ska få den hemstädning ni vill ha. Mälardalenrent
    2020-12-19
    Detta är andra gången jag anlitar er för flyttstädning och precis som sist så blev jag mycket nöjd. Ni gör det alltid så bra! Fönstren glänser och badrummet som tidigare var skitigt är som utbytt. Ett extra poäng ska ni ha för ett bra bemötande och trevlig personal.
    2020-12-04
    Fönsterputs.Trevliga killar.Dom jobbade snabbt .Tyvärr glömde dom ett fönster i köket.
    Om man ska vara petig så var det ränder på några fönster och lite flammigt i ytterkanterna.Men vi har också mycket spröjs så det kanske är svårpratat. Jag skulle önskat att dom torkat av fönsterbrädorna.Vet inte om det ingick men det var dropp från fönsterputsningen. I det stora hela helt ok .
    2020-11-09
    Vi på Upplandsbilforum har vid två tillfällen använt oss av Mälardalenrent och tjänsten flyttstäd, vid båda tillfällena har vi fått det resultat vi eftersökt. Bra kommunikation med ett väl utfört arbete.
    2020-10-06
    Flyttade in i en bostadsrätt som hade städats av Mälardalen rent i somras. Bajs på utsidan av toaletten. Damm och smuts på alla lister och foder. Skitiga dörrhandag och lampknappar. Kyl frys smutsiga på utsidan. Dammiga väggar mm. Kontaktade dem om att komplettera städningen med en lista och exempelbilder på allt som borde fixas. På telefon var de snabba och tillmötesgående, och skickade någon för att komplettera städningen. Den/de personerna gjorde enbart rent det jag fotat (och ibland inte ens det). Endast en (1) list blev dammtorkad, men inte rengjord, enbart ett (1) handtag rengjort. Inga väggar dammtorkade mm.

Jag skulle aldrig rekommendera det här företaget för en flyttstädning,
    Den här recensionen är mycket förvånande. Först och främst vill vi poängtera att ingen på företaget har mottagit någon reklamation från Martin vare sig på telefon eller mail! Vi minns flyttstädningen på Wivalliusgatan 22 mycket väl och det var en mycket smutsig lägenhet som vi fick uppdraget att städa. Vårt intryck var vid tidpunkten att säljaren och köparen inspekterade städningen tillsammans och lämnade in en lista med synpunkter som de också bifogade bilder till. Vi utför åtgärden och lägenheten godkänns. Enligt vårt avtal måste reklamationer styrkas med bilder och det Martin påstår i sin recension är ju också just detta. Åtgärder har skett på de anmärkningar som styrkts med bilder. Vi vill poängtera att ingen på företaget har mottagit någon reklamation från Martin vare sig på telefon eller mail. Den kontakt som kan styrkas är ett mail med en vägbeskrivning till vårt kontor för nyckelinlämning. Det här sker före den åtgärd som görs på Wivalliusgatan när säljare och köpare tillsammans inspekterat lägenheten. Hans egen reklamation av städningen som han bygger sin recension på är det alltså ingen som har haft möjlighet att åtgärda. Kaklet på Martins toalettstol var missfärgat något vi pratade med säljaren om när vi utförde åtgärden. Det är märkligt att Martin tar upp den saken som avföringsrester. Vi är ett seriöst flyttstädsföretag som utför 100-tals flyttstädningar per år och det är uppenbart för alla att vi inte skulle lämna en lägenhet i ett sådant skick som Martin beskriver. Mälardalenrent
    2020-10-01
    Är trogen kund sedan många år tillbaka och har anlitat firman i snitt 2ggr/år. Alltid trevligt och professionellt bemötande av alla anställda, kontor och chef. I våras gjorde firman en grundlig storstädning i fyra rum och kök efter fönsterbyte, placerade även ut möbler och hängde upp tavlor m.m. Jag rekommenderar firman varmt. Ett stort tack till er alla! Mvh Monica Eriksson, Uppsala
    Tack Monika, det är alltid lika kul när du ringer och vill att vi ska komma. Vi försöker alltid göra vårt bästa för dig. Mälardalenrent
    2020-09-30
    Ett bra och flexibelt företag som hoppade in efter ett oseriöst jobb av ett av de större företagen i stan. Jag blev bra bemött och Thomas på kontoret var snabb med vad som kan erbjudas och han höll sina löften och företaget levererade flyttstäd och röksanering under stress med utmärkt resultat. Kommer alltid att rekommendera och anlita detta företag efter att jag sett hur effektivt och bra de jobbar.
    Tack Samir, vi är väldigt glada att jobbet blev bra och att du blev nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2020-05-31
    Flyttstädet. Bra pris och väl utförd städning!
    Tack Helena. Kul att du var nöjd med städningen. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2020-04-01
    Rent och snyggt. Väldigt tillmötesgående. Ett utmärkt val. Rekommenderas.
    Tack så mycket Tord. Kul att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2020-02-26
    Flyttstäd. Bra kontakt per mail samt mobilsamtal. Rent å fint. Fönstren perfekta. Tack.
    Allt till belåtenhet.
    Hälsn. Hans och Birgit Gustafsson
    Tack Hans och Birgit. Jättekul att ni blev nöjda med jobbet. Välkomna tillbaks. Mälardalenrent
    2019-12-12
    Bra bemötande och trevlig personal!
    Tack Emil och jättekul att du blev nöjd med resultatet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • 2019-11-12
    Det var flera missar i flyttstäden. Ugnen såg för jäklig ut, vit av torkad rengöringsmedel när jag kollade hur den såg ut. Gallret i ugnen var inte fixat. Damm kvar bakom alla elementen och lite annat smått. Det lilla köksfönstret var inte rengjort på utsidan. Förutom dessa missar så var det väl okey. Men kändes inte så bra då jag fick fixa en del själv trots att jag hade köpt tjänsten. Fick 150 kr i avdrag för slarvet. Nej jag hade önskat mig en bättre städare.
    Hej Ann Kristin, Hej Ann Kristin lite märkligt måste vi säga. Lägenheten inspekterades av dig och godkändes på plats. Vad gäller köksfönstret så är instruktionerna till vår personal att om fönstren inte går att öppna och stänga så ska de låta bli. Fönster går lätt sönder. Detta är samma riktlinjer som kommer från hyresvärdarna. Vi har garanti på våra städtjänster och kommer alltid tillbaks om det är något som kunden inte är nöjd med. Eftersom du inte använde dig av vår garanti är det inte mycket vi kunde ha gjort för att du skulle bli nöjd med tjänsten. Vi kommer såklart ge dig ett mycket bra pris på nästa städtjänst. Mälardalenrent
    2019-09-02
    Superbra städning. Kommunikationen kunde varit lite bättre, bokade tidigt och tänkte inte mer på städningen före dagen innan det var dags och då hade vi inte bestämt om nyckellämning. Men det löste sig smidigt och jag kommer använda mig av de igen!
    Tack Tony och jättekul att du blev nöjd med resultatet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • 2019-09-02
    Jag bokade flyttstädning och fick snabbt en tydlig offert med ett bra pris. Jag är väldigt nöjd med resultatet och deras serviceinriktning. Jag kommer definitivt anlita Mälardalen Rent igen!
    Tack Simon, roligt att höra! Du är välkommen tillbaka :-) Mälardalenrent
  • 2019-08-02
    Hej! Vi bokade flyttstädning. Mycket bra utförd städning och på utsatt tid. Följdes upp av ett telefonsamtal från företaget vilket jag verkligen uppskattade. Jag skulle definitivt anlita dem igen.
    Hälsningar Anne-Marie
    Tack Anne Marie. Vi är glada att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks! Mälardalenrent
    2019-07-27
    Jag köpte flyttstäd - fungerade jättebra, både med offert, beställning, utförande och betalning.
    Tack Herbert! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-07-25
    Fönstertvätt. Fick tid ganska omgående och ett trevligt bemötande. Vi blev mycket nöjda med arbetet som utfördes. Slutade med lite fika och ett trevligt samtal med en kompetent medarbetare hos er. Kommer att återkomma till hösten.
    Tack! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-07-24
    Beställde en flytt städ. O de va grymt fint städat.
    Tack Julle! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-06-27
    Hej!
    Mälardalenrent utförde ett fantastiskt professionellt arbete med flyttstädning av en oerhört nedsmutsad lägenhet! Tillmötesgående, effektiva och kunniga! Vill varmt rekommendera företaget!
    Tack! Uppdraget får ju betraktas som svårare än normalgraden så det var extra roligt att du blev nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • Carina F
    2019-06-12
    Jag fick hjälp att putsa mina fönster. Mycket nöjd.
    Trevliga killar som var här.
    Kommer att återkomma.
    Tack! 👍
    Tack! Kul att du blev nöjd och välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • 2019-05-08
    Mycket bra bemötande från företaget, som fixade snabb tid för fönsterputs i min lägenhet. Fönsterputsarna var så skickliga, noggranna, snabba och väldigt trevliga.
    Kul att vi kunde göra dig nöjd Ann Britt. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-04-04
    Jag köpte flytt och städhjälp samt tömma lägenheten.
    Jag bemötts med stor förståelse och öppenhet. Kontakt personen var mycket bemötande.
    Mina förväntningar uppfylldes med omsorg
    Jag kände mig trygg och litade fullt på företaget. Stressat dom jag hade inför jobbet försvann. Själva jobbet var perfekt och jag ör mycket nöjd.
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Shala. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • Gabriel d
    2019-03-11
    Klockrent! Smidig kommunikation bra flyttstädning till ett rimligt pris!

Tack för denna gång, återkommer definitivt!
    Tack Gabriel! Vad roligt att vi kunde göra dig nöjd. Mälardalenrent
    2019-03-08
    Flyttstäd. Bra information inför beställning. Bra bemötande. Förväntade mig smidigt samarbete, rimligt pris, bra bemötande och bra städat. Ett par saker fann att anmärka på när det gällde städ men det åtgärdades snabbt.
    Tack Anneli! Roligt att du valde oss och att du blev nöjd. Mälardalenrent
    2019-03-08
    Ni behover mera maskinelle att städa bätter glovet eller mattor med bra damsugare .
    Tack Amieh, för att du valde oss. Kul att vi kunde göra dig nöjd! Mälardalenrent
  • Mikael G
    2019-03-06
    Enkla, snabba, noggranna, flexibla. Använder igen vid nästa tillfälle
    Tack Mikael. Härligt att vi kunde göra dig nöjd. Mälardalenrent
    2019-01-15
    Enkelt, snabbt och väldigt lätta att få tag på. Rekommenderas.
    Tack Mikael. Kul att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-15
    Flyttstäd
    Bra bemött mennolkarheter i vart nycklarna skulle lämnas och hämtas. Svårt att komma in och hitta till kontoret.
    Tack för din återkoppling Veronika. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • Tobias R
    2019-01-05
    Snabbt, enkelt, rent, snyggt & trevligt bemötande.
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Tobias. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-02
    Flyttstädning 👍 som var bra, passade tiden och trevliga
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Saide. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-02
    Vilka proffs! Serviceinriktade och prisvärda. Klarade flyttstäden på en söndag när det var sista minuten.
    Stort tack.
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Thomas. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2019-01-02
    Flyttstädningen var under all kritik. Trots att de kom tillbaka två gånger var det ff inte rent i skåp, under skåp, på fönster... De höll inte sin del av avtalet o anmälan till Allmänna reklamationsnämnden ska skickas in.
    Det positiva i denna historia är ju att vår garanti faktiskt fungerar då den utnyttjades två gånger till och med. Vad som inte fungerade var kommunikationen om vad som skulle städas om. Vi fick inga bilder och i övrigt knapphändig information. Särskilt viktig är det att vi får veta när ominspektionen skall ske. Mälardalenrent
    2018-12-12
    Flexibla, trevliga och gjorde att bra jobb till bra pris. Kan rekommenderas!
    Tack Hanna. Jättekul att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
  • 2018-12-04
    Köpte flyttstäd till vår 3:a i Uppsala. Smidig, snabb o trevlig kontakt. Flexibla. Dock lite halvdant rengjord balkong och lite andra småmissar men överlag helt ok. Jättebra pris!
    Kul att vi kunde göra dig nöjd Ylva. Välkommen tillbkas. Litet påpekande bara: Balkonggolv ingår i flyttstädningen, resten av balkongen måste man som hyresgäst städa själv. Mälardalenrent
  • 2018-12-02
    Mycket trevliga personer som kom och städade!
    Jättekul Carl Fredrik att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2018-12-01
    Snabb service, bra personal och ha o göra med.
    Jättekul Johan att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2018-10-17
    Driftsäkra, inga inställda städningar. Snabb och enkel kommunikation. Sköter uppdraget utan anmärkning.
    Jättekul Stina att vi kan göra dig nöjd i vår hemstädning hos dig. Mälardalenrent
  • 2018-10-17
    Beställde flyttstädning. Snabbt och bra bemötande på alla sätt. Professionell och trevlig personal.
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Ingegerd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2018-10-16
    Jag beställde flyttstädning med mycket kort varsel och fick mycket snabb service, att en flyttstädning kunde ordnas inom 24 timmar var imponerande. Bemötandet både på telefon och på plats var mycket bra.
    Vid första anblick såg städningen bra ut, framförallt i kök och badrum, dock missades en hel del i vissa rum, såsom torkning på skåp, fönsterkarmar och taklister.
    Tack Björn för din återkoppling. Det blev ju tyvärr en flyttstädning tack vare det korta varslet delvis bedrevs i dåligt ljus vilket påverkade resultatet lite negativt. Som helhet blev dock resultatet godkänt. Mälardalenrent
    2018-10-16
    Fruktansvärt oseriöst företag, skicka en faktura till mig på ett jobb som en annan beställt utan och ringa o kolla av med mig om jag godkände den beställda flyttstäden och priset, priset på flyttstäden hamna på 9000 för en lägenhet på 113.5 kvm, företaget sa en summa på 4500 till beställaren ( dom sa alltså summan som blir efter rutavdrag ) missbruka mitt personnr och gjorde rutavdrag utan mitt godkännande,dessutom ägde jag ej fastigheten som flyttstäden/rutavdraget gällde , dåligt bemötande via telefonkontakt och skyller ifrån sig på beställaren av jobbet, när jag ringer och vill klara upp problemet som uppstått får jag till svar att dom inte har tid med ”bråk” dom har ett jobb att sköta. Dom försöker inte ens komma med en vettig lösning
    Det går inte o resonera med den ansvariga o han säger att han bara är företagare, skulle aldrig någonsin rekommendera den här städfirman
    Beställaren av denna flytstädning var en kvinna vid namn Cecilia som skulle flytta in i lägenheten som Linda S hade haft nyttjanderätten till. Linda S hade flyttstädat på ett sätt som Cecilia var missnöjd med och enligt överlåtelsekontraktet ingår att lämna efter sig en städad lägenhet. Vi fick bekräftat av Cecilia att Linda hade godkänt den extra flyttstädningen och Lindas personnummer fick vi också av Cecilia. Jobbet utfördes på en Lördag och var också ett sista minuten jobb. När Linda fick fakturan började hon bråka med oss om att vi tänkte utföra ett RUT-avdrag på henne trots att det är praxis i sådana här sammanhang. Vi tillmötesgick hennes begäran att inte utföra RUT-avdraget vilket då innebar att vi fick hälften av beloppet som jobbet annars skulle ha inbringat. Som tack för att tillmötesgå hennes krav om att inte utföra RUT-avdraget lovade Linda att stryka denna negativa kommentar, som fortfarande står kvar. Vi vill understryka att beställaren av flyttstädningen Cecilia ringde oss efter uppdraget och tackade oss för ett väl utfört jobb som utfördes trots kort varsel. Mälardalenrent
    2018-10-12
    Flyttstädning
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Kunniga.
    Att den som flyttade in i huset inte klagade.
    Att städningen blev utförd när vi bestämt.
    Dessa förväntningar har uppfyllts och jag har känt mig trygg från första stund med detta företag.
    Jättekul Helena att vi kunde göra dig nöjd. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent
    2018-10-10
    Flyttstäd
    Första gången vi anlita er var det mycket bra jobb.
    Andra gången blev det inte bra, jag fick städa hela badrumet igen efteråt, och även diskbänken samt dammsuga golvet
    Hej Stefan. Tråkigt att du valde att inte utnyttja vår garanti. Mälardalenrent
    2018-10-10
    Snabbt, prisvärt och trevligt bemötande
    Jättekul att vi kunde göra dig nöjd Astrid. Välkommen tillbaks. Mälardalenrent