Mälardalenrent

Verkstadsgatan 2, 753 23 Uppsala — Visa karta

Samarbetsvilja, kompetens, punktlighet, tillgänglighet och flexibilitet. Dessa ord är ledord hos oss på Mälardalenrent.

Hos oss får du en städfirma som utför allt mellan hemstäd, flyttstäd och butikstäd till byggstäd och storstäd med fönsterputs. Vi har 15 års erfarenhet i branschen och kan därför titulera oss som experter när det kommer till städtjänster. All vår personal utbildas regelbundet för att bredda sina kunskaper och sina arbetsmetoder.

Självklart får du alltid nöjdkundsgaranti och vi har en mycket bra ansvarsförsäkring. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 51 kunder tycker om Mälardalenrent

• ANN-KRISTIN S

2019-11-12

ANN-KRISTIN S skrev om Mälardalenrent
    Det var flera missar i flyttstäden. Ugnen såg för jäklig ut, vit av torkad rengöringsmedel när jag kollade hur den såg ut. Gallret i ugnen var inte fixat. Damm kvar bakom alla elementen och lite annat smått. Det lilla köksfönstret var inte rengjort på utsidan. Förutom dessa missar så var det väl okey. Men kändes inte så bra då jag fick fixa en del själv trots att jag hade köpt tjänsten. Fick 150 kr i avdrag för slarvet. Nej jag hade önskat mig en bättre städare. Läs mer
    2019-11-15 Zeiad K svarar ANN-KRISTIN S
    Hej Ann Kristin,

Hej Ann Kristin lite märkligt måste vi säga. Lägenheten inspekterades av dig och godkändes på plats. Vad gäller köksfönstret så är instruktionerna till vår personal att om fönstren inte går att öppna och stänga så ska de låta bli. Fönster går lätt sönder. Detta är samma riktlinjer som kommer från hyresvärdarna.

Vi har garanti på våra städtjänster och kommer alltid tillbaks om det är något som kunden inte är nöjd
    med. Eftersom du inte använde dig av vår garanti är det inte mycket vi kunde ha gjort för att du skulle
    bli nöjd med tjänsten. Vi kommer såklart ge dig ett mycket bra pris på nästa städtjänst.
  • 2019-09-02

Tony K skrev om Mälardalenrent
    Superbra städning. Kommunikationen kunde varit lite bättre, bokade tidigt och tänkte inte mer på städningen före dagen innan det var dags och då hade vi inte bestämt om nyckellämning. Men det löste sig smidigt och jag kommer använda mig av de igen! Läs mer
    2019-09-02 Zeiad K svarar Tony K
    Tack Tony och jättekul att du blev nöjd med resultatet. Välkommen tillbaks.
  • Erik Simon E

2019-09-02

Erik Simon E skrev om Mälardalenrent
    Jag bokade flyttstädning och fick snabbt en tydlig offert med ett bra pris. Jag är väldigt nöjd med resultatet och deras serviceinriktning. Jag kommer definitivt anlita Mälardalen Rent igen! Läs mer
    2019-09-02 Zeiad K svarar Erik Simon E
    Tack Simon, roligt att höra! Du är välkommen tillbaka :-)
  • Anne-Marie D

2019-08-02

Anne-Marie D skrev om Mälardalenrent
    Hej! Vi bokade flyttstädning. Mycket bra utförd städning och på utsatt tid. Följdes upp av ett telefonsamtal från företaget vilket jag verkligen uppskattade. Jag skulle definitivt anlita dem igen.
    Hälsningar Anne-Marie Läs mer
    2019-08-02 Zeiad K svarar Anne-Marie D
    Tack Anne Marie. Vi är glada att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks!
  • 2019-07-27

Herbert O skrev om Mälardalenrent
    Jag köpte flyttstäd - fungerade jättebra, både med offert, beställning, utförande och betalning. Läs mer
    2019-07-29 Zeiad K svarar Herbert O
    Tack Herbert! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks.
  • 2019-07-25

Olof W skrev om Mälardalenrent
    Fönstertvätt. Fick tid ganska omgående och ett trevligt bemötande. Vi blev mycket nöjda med arbetet som utfördes. Slutade med lite fika och ett trevligt samtal med en kompetent medarbetare hos er. Kommer att återkomma till hösten. Läs mer
    2019-07-29 Zeiad K svarar Olof W
    Tack! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks.
  • 2019-07-24

Julle B skrev om Mälardalenrent
    Beställde en flytt städ. O de va grymt fint städat. Läs mer
    2019-07-29 Zeiad K svarar Julle B
    Tack Julle! Det var roligt att du blev nöjd med jobbet. Välkommen tillbaks.
  • 2019-06-27

Carin M skrev om Mälardalenrent
    Hej!
    Mälardalenrent utförde ett fantastiskt professionellt arbete med flyttstädning av en oerhört nedsmutsad lägenhet! Tillmötesgående, effektiva och kunniga! Vill varmt rekommendera företaget! Läs mer
    2019-07-24 Zeiad K svarar Carin M
    Tack! Uppdraget får ju betraktas som svårare än normalgraden så det var extra roligt att du blev nöjd. Välkommen tillbaks.
  • Carina F

2019-06-12

Carina F skrev om Mälardalenrent
    Jag fick hjälp att putsa mina fönster. Mycket nöjd.
    Trevliga killar som var här.
    Kommer att återkomma.
    Tack! 👍 Läs mer
    2019-07-24 Zeiad K svarar Carina F
    Tack! Kul att du blev nöjd och välkommen tillbaks.
  • Ann Britt S

2019-05-08

Ann Britt S skrev om Mälardalenrent
    Mycket bra bemötande från företaget, som fixade snabb tid för fönsterputs i min lägenhet. Fönsterputsarna var så skickliga, noggranna, snabba och väldigt trevliga. Läs mer
    2019-05-08 Zeiad K svarar Ann Britt S
    Kul att vi kunde göra dig nöjd Ann Britt. Välkommen tillbaks.
  • 2019-04-04

shala a skrev om Mälardalenrent
    Jag köpte flytt och städhjälp samt tömma lägenheten.
    Jag bemötts med stor förståelse och öppenhet. Kontakt personen var mycket bemötande.
    Mina förväntningar uppfylldes med omsorg
    Jag kände mig trygg och litade fullt på företaget. Stressat dom jag hade inför jobbet försvann. Själva jobbet var perfekt och jag ör mycket nöjd. Läs mer
  • Gabriel d

2019-03-11

Gabriel d skrev om Mälardalenrent
    Klockrent! Smidig kommunikation bra flyttstädning till ett rimligt pris!

Tack för denna gång, återkommer definitivt! Läs mer
    2019-03-11 Zeiad K svarar Gabriel d
    Tack Gabriel!
    Vad roligt att vi kunde göra dig nöjd.
  • 2019-03-08

Anneli W skrev om Mälardalenrent
    Flyttstäd. Bra information inför beställning. Bra bemötande. Förväntade mig smidigt samarbete, rimligt pris, bra bemötande och bra städat. Ett par saker fann att anmärka på när det gällde städ men det åtgärdades snabbt. Läs mer
    2019-03-11 Zeiad K svarar Anneli W
    Tack Anneli!
    Roligt att du valde oss och att du blev nöjd.
  • 2019-03-08

Amieh P skrev om Mälardalenrent
    Ni behover mera maskinelle att städa bätter glovet eller mattor med bra damsugare . Läs mer
    2019-03-11 Zeiad K svarar Amieh P
    Tack Amieh,
    för att du valde oss. Kul att vi kunde göra dig nöjd!
  • Mikael G

2019-03-06

Mikael G skrev om Mälardalenrent
    Enkla, snabba, noggranna, flexibla. Använder igen vid nästa tillfälle Läs mer
    2019-03-06 Zeiad K svarar Mikael G
    Tack Mikael.
    Härligt att vi kunde göra dig nöjd.
  • 2019-01-15

Mikael G skrev om Mälardalenrent
    Enkelt, snabbt och väldigt lätta att få tag på. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-01-15

Veronika S skrev om Mälardalenrent
    Flyttstäd
    Bra bemött mennolkarheter i vart nycklarna skulle lämnas och hämtas. Svårt att komma in och hitta till kontoret. Läs mer
  • Tobias R

2019-01-05

Tobias R skrev om Mälardalenrent
    Snabbt, enkelt, rent, snyggt & trevligt bemötande. Läs mer

Saide A skrev om Mälardalenrent
    Flyttstädning 👍 som var bra, passade tiden och trevliga Läs mer

Thomas J skrev om Mälardalenrent
    Vilka proffs! Serviceinriktade och prisvärda. Klarade flyttstäden på en söndag när det var sista minuten.
    Stort tack. Läs mer

Malin A skrev om Mälardalenrent
    Flyttstädningen var under all kritik. Trots att de kom tillbaka två gånger var det ff inte rent i skåp, under skåp, på fönster... De höll inte sin del av avtalet o anmälan till Allmänna reklamationsnämnden ska skickas in. Läs mer
  • 2018-12-12

Hanna P skrev om Mälardalenrent
    Flexibla, trevliga och gjorde att bra jobb till bra pris. Kan rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-04

Ylva Eklund E skrev om Mälardalenrent
    Köpte flyttstäd till vår 3:a i Uppsala. Smidig, snabb o trevlig kontakt. Flexibla. Dock lite halvdant rengjord balkong och lite andra småmissar men överlag helt ok. Jättebra pris! Läs mer
  • 2018-12-02

Carl Fredrik J skrev om Mälardalenrent
    Mycket trevliga personer som kom och städade! Läs mer
  • 2018-12-01

Johan N skrev om Mälardalenrent
    Snabb service, bra personal och ha o göra med. Läs mer
  • 2018-10-17

Stina J skrev om Mälardalenrent
    Driftsäkra, inga inställda städningar. Snabb och enkel kommunikation. Sköter uppdraget utan anmärkning. Läs mer
  • 2018-10-17

ingegered L skrev om Mälardalenrent
    Beställde flyttstädning. Snabbt och bra bemötande på alla sätt. Professionell och trevlig personal. Läs mer
  • 2018-10-16

Björn L skrev om Mälardalenrent
    Jag beställde flyttstädning med mycket kort varsel och fick mycket snabb service, att en flyttstädning kunde ordnas inom 24 timmar var imponerande. Bemötandet både på telefon och på plats var mycket bra.
    Vid första anblick såg städningen bra ut, framförallt i kök och badrum, dock missades en hel del i vissa rum, såsom torkning på skåp, fönsterkarmar och taklister. Läs mer
  • 2018-10-16

Linda S skrev om Mälardalenrent
    Fruktansvärt oseriöst företag, skicka en faktura till mig på ett jobb som en annan beställt utan och ringa o kolla av med mig om jag godkände den beställda flyttstäden och priset, priset på flyttstäden hamna på 9000 för en lägenhet på 113.5 kvm, företaget sa en summa på 4500 till beställaren ( dom sa alltså summan som blir efter rutavdrag ) missbruka mitt personnr och gjorde rutavdrag utan mitt godkännande,dessutom ägde jag ej fastigheten som flyttstäden/rutavdraget gällde , dåligt bemötande via telefonkontakt och skyller ifrån sig på beställaren av jobbet, när jag ringer och vill klara upp problemet som uppstått får jag till svar att dom inte har tid med ”bråk” dom har ett jobb att sköta. Dom försöker inte ens komma med en vettig lösning
    Det går inte o resonera med den ansvariga o han säger att han bara är företagare, skulle aldrig någonsin rekommendera den här städfirman Läs mer
    2019-10-23 Zeiad K svarar Linda S
    Beställaren av denna flytstädning var en kvinna vid namn Cecilia som skulle flytta in i lägenheten som Linda S hade haft nyttjanderätten till. Linda S hade flyttstädat på ett sätt som Cecilia var missnöjd med och enligt överlåtelsekontraktet ingår att lämna efter sig en städad lägenhet. Vi fick bekräftat av Cecilia att Linda hade godkänt den extra flyttstädningen och Lindas personnummer fick vi också av Cecilia.
    Jobbet utfördes på en Lördag och var också ett sista minuten jobb. När Linda fick fakturan började hon bråka med oss om att vi tänkte utföra ett RUT-avdrag på henne trots att det är praxis i sådana här sammanhang. Vi tillmötesgick hennes begäran att inte utföra RUT-avdraget vilket då innebar att vi fick hälften av beloppet som jobbet annars skulle ha inbringat. Som tack för att tillmötesgå hennes krav om att inte utföra RUT-avdraget lovade Linda att stryka denna negativa kommentar, som fortfarande står kvar.

Vi vill understryka att beställaren av flyttstädningen Cecilia ringde oss efter uppdraget och tackade oss för ett väl utfört jobb som utfördes trots kort varsel.
    Inga D gillar detta
  • 2018-10-12

Helena A skrev om Mälardalenrent
    Flyttstädning
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Kunniga.
    Att den som flyttade in i huset inte klagade.
    Att städningen blev utförd när vi bestämt.
    Dessa förväntningar har uppfyllts och jag har känt mig trygg från första stund med detta företag. Läs mer

Stefan S skrev om Mälardalenrent
    Flyttstäd
    Första gången vi anlita er var det mycket bra jobb.
    Andra gången blev det inte bra, jag fick städa hela badrumet igen efteråt, och även diskbänken samt dammsuga golvet Läs mer

Arvid S skrev om Mälardalenrent
    Snabbt, prisvärt och trevligt bemötande Läs mer

Simon L skrev om Mälardalenrent
    Flyttstäd med kort varsel, trevlig personal och bra resultat! Läs mer

Stina L skrev om Mälardalenrent
    Det blev mycket rent och fint! Läs mer
  • 2018-09-29

Cecilia A skrev om Mälardalenrent
    Bästa flyttstädet! Ryckte in akut på en lördag med väldigt kort varsel, inga konstigheter och bara fint och proffsigt bemötande. Städningen var väldigt noggrann, rent och fräsch. Tack för ett så bra bemötande och all hjälp när det verkligen behövdes! Rekommenderas varmt! Läs mer

Ulla M skrev om Mälardalenrent
    Superbra jobb av snälla och trevliga människor som dessutom var väldigt arbetssamma. Kort sagt en väldigt bra trio . Hälsningar ulls p Bjarne svärd .valsala lunda 150 Läs mer

Josefine H skrev om Mälardalenrent
    Beställde flyttstäd. Jättebra service! Flexibla! Läs mer

Kenneth K skrev om Mälardalenrent
    Städen mycket bra men det blev språkförbistring p.g.a dålig Svenska. Läs mer

Janna S skrev om Mälardalenrent
    Flyttstädning, rent och snyggt! Läs mer
  • 2018-05-21

Chaima B skrev om Mälardalenrent
    Vi har städning varannan vecka, jobbet utförs alldeles utmärkt, därför så är vi oerhört nöjda med att vi haft samma person vid samtliga tillfällen!
    Rekommenderas Varmt! Läs mer
  • 2018-04-15

Fredrik T skrev om Mälardalenrent
    Jag har bara gott att säga om Mälardalenrent! Jag bokade med bara två dagars varsel och fast det va kort med tid så löste dom det utan problem. Lägenheten blev mycket ren och fin och jag kunde med gott samvete lämna över den till nästa boende :) Läs mer
  • 2018-03-15

Kay Ö skrev om Mälardalenrent
    Det var en entreprenör som jag anlitat som hyrde, men det verkar ha fungerat bra.
    Kay Läs mer
  • 2018-01-25

Sara P skrev om Mälardalenrent
    Finns inger bättre företag än detta rekommenderas verkligen .
    Så värd pengarna .
    Utför jobbet så bra, noggranna och trevliga personal ! Läs mer
    2018-01-25 Zeiad K svarar Sara P
    Tackar!
    Zeiad Badewi
    Mälardalen Rent
  • 2018-01-20

Ingrid C skrev om Mälardalenrent
    God service, trevligt bemötande och utlovad leverans till bra priser! Läs mer
  • 2017-12-26

Cynthia H skrev om Mälardalenrent
    Kommer i tid och blir rent, så som vi vill ha det. Läs mer
  • 2017-12-25

Mats H skrev om Mälardalenrent
    Mycket serviceminded
    Ställde upp med kort varsel.
    Ringde in fler specialister efter att det visade sig att uppdraget var mer krävande än antagits. Läs mer
  • 2017-12-24

Erik S skrev om Mälardalenrent
    Jag har inte haft med er att göra. Läs mer
  • 2017-12-24

Evy L skrev om Mälardalenrent
    Smidigt, trevliga och jävligt rent resultat. Läs mer
  • 2017-12-22

Ewa S skrev om Mälardalenrent
    Vi beställde flyttstäd oc h vi vart jättenöjda! Läs mer
  • 2017-11-13

Anna Tjärvar T skrev om Mälardalenrent
    Hej
    Jag köpte en flyttstädning och har varit mycket nöjd med deras bemötande redan från första början. Tydlighet och trovärdighet. Företaget var även mycket professionella då köparen och jag som säljare skulle komma överens beträffande detaljer vid slutstädning. Läs mer

Verkstadsgatan 2, 753 23 Uppsala