Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mechanum Malmö

Mechanum Malmö

Västkustvägen 17, 211 24 Malmö — Visa karta

Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Volvo, Audi och Ford. Vi erbjuder allt för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!

Läs vad 28 kunder tycker om Mechanum Malmö

• Emma O skrev om Mechanum Malmö
    Bästa verkstaden i stan! Riktigt bra service. Man känner sig välkommen och omhändertagen. Känns tryggt att välja Mechanum Malmö! Läs mer
  • Dan W
    Dan W skrev om Mechanum Malmö
    Fruktansvärt dålig service! Lämna inte in bilen på Mechanum i Malmö. Fick besked på att inlämnad bil skulle bli klar på eftermiddag samma dag. Men jag får själv söka kontakt och vid flertalet försök att komma i kontakt med kundservice i Malmö får jag inget svar utan blir bara kopplad fram och tillbaka från den centrala växeln som inte har en jävla aning om någonting. Sen till slut framgår det att bilen är klar ( besked från centrala växeln) men fortfarande ingen återkoppling från verkstaden i Malmö. Som sagt den sämsta kundservice jag varit med om. Kommer aldrig lämna in min bil där igen och kommer avråda alla jag pratar med. Läs mer
  • S
    S skrev om Mechanum Malmö
    Jag lämnade in bilen den på skadeverkstad för ett försäkringsärende och fick då besked om att bilen skulle vara klar inom 2 veckor. När 2 veckor gått så fick jag själv söka kontakt och efter flera försök veta att bilen var försenad men skulle vara klar inom 4-5 dagar.
    När 5 dagar gått hade jag fortfarande inte hört något och jag försökte då vid upprepade tillfällen maila och ringa till mechanum. På mail fick jag inget svar och på telefon blev jag vidarekopplad till växeln där de inte kan svara på något om vad som händer med bilen och de har enligt dem själva ingen möjlighet att kontakta någon på verkstaden.
    På efter ytterligare en dag krävde jag att personen i växeln skulle ta reda på ett nummer till någon på verkstaden och se till att de ringde mig. Då ringde de till slut och sa att den skulle bli klar under dagen.
    När jag ska hämta ut bilen får jag ett dokument där det står att den var klar den en dryg vecka tidigare vilket var problematiskt då jag hade hyrbil som betalades av försäkringsbolaget. När jag ber dem att korrigera datumet vägrar de av oklar anledning att göra det. jag ger mig inte och kräver ett nytt dokument med rätt datum.
    När jag går ut för att titta på bilen ser jag direkt att flera skador inte har blivit åtgärdade. Jag behöver bilen så jag blir tvungen att köra därifrån men måste nu lämna in den igen. Som flera tidigare har nämnt så är Mechanum bara yta. Det finns inget kunnande eller servicekänsla och jag avråder starkt från att lämna in er bil där. Jag förstår inte hur försäkringsbolag kan rekommendera sådana företag. Läs mer
  • Kunden I skrev om Mechanum Malmö
    Det finns så mycket negativ att skriva för Mechanum Malmö. De fixar den ena sidan av bilen, men skiter i den andra sidan. När man lyckas lämna tilbaka bilen för reklamation för att fixa felet som de har gjort, gör de en tredje skada. De har, mildare sagt, bajsat i lacken på min 400mil gamla bil som har lack som kostar ca 26000 som tillval. Häromdagen märkte jag också att klarlack har kommit på visa delar av bakrutan, då de inte kunnat täcka den ordentligt vid lackering. Vågar inte lämna bilen till de igen, då dem kan skada något annat medan dem fixar rutan. Teknisk är de också okompetenta, visa av de kanske. Den ena handen vet inte vad andra handen gör. Ingen kommunikation mellan dem som jobbar där, i kedjan besiktningsman, tekniker, lackerare. De har till o med glömt bilens fönster öppet i den värsta snön i mitten av mars. Bra att man har appen i mobilen för att se vad som händer med bilen o bevisa, fick köra ditt lördagen dagen efter för att berätta detta till dem o stänga fönstret. För att inte snacka att dem har repat under sidan av stötfångaren fram just då jag skulle hämta bilen när den var klart. Bra att jag märkte det av slump, annars kunde jag aldrig bevisa att det är deras fel. Så en ide är, om ni ändå gör misstaget att lämna eran bil där, kolla ordentligt överallt på bilen för repor o skador, med ficklampa. Allt jag skriver här är bevisat med bildmaterial. Läs mer
  • Dick M

2017-09-08

Omdömet har granskats och är verifierat

Dick M skrev om Mechanum Malmö
    Tog dubbelt så lång tid som beräknad. Dvs 2 vevor istället för knappt en. Dåligt monterad front. Läs mer
  • Kristoffer K skrev om Mechanum Malmö
    1. Verkstaden glömmer att ringa upp när de är klara med service vilket fick till följd att bilen blev kvar över natten.
    2. Personalen skyller på att det är sommartider när jag påpekar att den skriftliga bekräftelse som skickas ut säger att det är möjligt att hämta bilen fram till 18:00. Fast de stänger egentligen 17:00 och därmed var det stängt när jag kom för att hämta bilen.
    3. Företaget vill kompensera med 30% rabatt på arbetskostnaden. Det lät generöst men det visar sig dock att de ger alla kunder s.k lojalitetsrabatt på 10% (jag var där första gången så särskilt lojal hade jag inte varit). När de sedan ska räkna fram 30% rabatt så börjar de med att räkna upp arbetskostnaden med 10% och drog sedan rabatten. Jag fick ingen förklaring till detta sätt att räkna. Det framstod som snålt.
    Detta är ett företag med betydande oordning och jag är nu frågande till kvalitén på arbetet i övrigt. Läs mer
  • Christian J skrev om Mechanum Malmö
    Lämnade in min bil på service hos mechanum, hade ett missljud från höger del av bilen också. Sa specifikt vid inlämning att ljudet skulle vara borta när jag fick tillbaka bilen. Servicen gjordes, kontaktpersonen ringde och meddelade att man hittat läckande vattenpump, ett behov av nya bromsskivor samt att oljudet kom från vänster hjullager. Slutnotan skulle bli 21 000:-. Jag sa att jag accepterar det, bara ni får oljudet att försvinna. Hämtade ut min bil dagen efter och betalade den (lite mer än planerad) räkningen. Körde ett par mil, sen kom exakt samma ljud igen. Ringde in till Mechanum och klagade på att de inte gjort sitt jobb och vad jag bett om. De sa att jag skulle komma in så fick de kolla på bilen igen. Detta gjorde jag. Säljare kom då till mig o sa att det var höger hjullager som var trasigt, då frågade jag hur de inte kunde se det när de hade inne bilen innan? samt var då egentligen vänster hjullager sönder? De hade ingen vettig förklaring på det utan sa att jag fick lämna in bilen igen och betala fullpris för bytet. Då blev jag arg och förklarade att detta är rent ut sagt för jävligt när jag precis haft bilen inne och dessutom betalat en saftig räkning på 21 000:-, samt att jag specifikt sagt att ljudet skulle vara borta! Då fick jag bara som svar att "de försökte tänka på kundens kostnad" Vad fan är där att tänka på kostnaden när jag bett dem åtgärda felet och dessutom redan fått en fet räkning. Jag sa att detta fel ni gjort kostar både mig extra pengar, tid och körningar fram och tillbaka mellan Lund & Malmö. Fick som svar att det var inte deras fel! Så jag sa att det minsta de kunde gjort var att bjuda på arbetskostnaden iom de inte gjort sitt jobb! Men NEJ! Så va hände med kunden har alltid rätt? Tog mina nycklar och gick, kommer aldrig mer komma tillbaka dit och kommer aldrig någonsin rekommendera någon att lämna in sin bil där iheller! Sämsta verkstaden jag har varit på! Läs mer
  • Lisarobert Å
    Lisarobert Å skrev om Mechanum Malmö
    lämnade in min bil på service men upptäckte efter nogrann undersökning av annan mekaniker att bilen inte blivit servad. Läs mer
  • Markus E skrev om Mechanum Malmö
    Jag får instämma med andra. Mycket yta och lite kunnande är intrycket som består. Skaffade en VW för 1,5 år sedan, nytt märke för min del. Fick ett introduktionserbjudande som jag inte kunde motstå från Mechanum. När jag skulle hämta bilen hade de "glömt" att ta in den, trodde först att de skämtade, men icke. Det var bara att ta sig tillbaka till jobb igen efter att ha stressat iväg på lunchen. Dock ringde de igen efter typ 30 min och sa att nu var servicen utförd... Världens snabbaste bilservice? (Tveksamt) Som plåster på såren kladdade de i serviceboken så att det ser ut som att jag har ändrat miltalet själv, mycket professionellt. Det var första och sista gången, tack Mechanum! Läs mer
  • dennis skrev om Mechanum Malmö
    Ni som tycker att mechanum är utmärkt för att lämna in sin bil där vet inte vad ni snackar om och det kommer tiden att visa till er. Det enda dom är kunniga i är kundfjäskeri och rövslickeri. Så om ni söker verkstad för det kör tillbaka dit men om ni vill laga , serva och underhålla bilar på korrekt sätt välj annan verkstad. Jag personligen lider inte av att verkstad ska vara trevlig och hjälpsam dock jsg kräver att man gör vid min bil på rätt sätt och det kan ni glömma på mechanum.
    Spana in andra omdömmessidor om mechanum och kvalité på deras arbete och reservdelar. Nej tack till mechanum och deras kundbemötande ,lånebilar och andra fjäskerier.
    Jag anlitar verkstan för att laga min bil inte för fjäskerier, gratis lånebilar , kaffe osv för det är endå så att vi kunder betalar för det. Ingeting är gratis. Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om Mechanum Malmö
    Bra service, snyggt och proffsigt, men till och med dyrare än vad verkstaden är på det aktuella bilmärkets verkstad. Läs mer
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Mechanum Malmö
    Blev mycket trevlgigt bemött när man ringde dig och fick reda på precis allt man ville... Lika trevliga när man lämnade och hämtade bilen, efter att det varit på service. Jag har inget negativt att säga om dom, utan tvärt om... Hit köra jag nästa gång jag ska serva någon av mina bilar. Läs mer
  • Magnus M skrev om Mechanum Malmö
    Mechanum gillar detta
  • Andreas J skrev om Mechanum Malmö
    Trevlig personal, bra bemötande. Läs mer
  • Eva O
    Eva O skrev om Mechanum Malmö
    Bra bemötande, hjälpsamma och fantastisk service Läs mer
  • Sebastian R skrev om Mechanum Malmö
    KATASTROF!!!! Reparationer som skulle kostat 7000 slutade på över 15000. Förklaringen jag fick när jag ifrågasatte detta var att jag inte gått och få tag på……. efter mycket dividerande gick Mechanum med på en sänkning till 12500 som jag dum som jag var gick med på då jag verkligen behövde min bil. Skrev efter helgen ett brev till Mechanum på inrådan av konsumentrådgivaren för att klaga. Efter 3 veckor blev jag uppringd och erbjuden 10% på nästa reparation SKÄMS!! ärendet ligger nu hos Allmänna reklamationsnämden Läs mer
  • Bengt S skrev om Mechanum Malmö
    En imponerande anläggning med en mycket god service.
    Bra tidhållning Läs mer
  • M skrev om Mechanum Malmö
    Väldigt proffsigt mottagande, bra snabbt och till bra pris Läs mer
  • Fredrik B skrev om Mechanum Malmö
    Bemötandet i telefonen när jag skulle beställa min service var redan där mycket bra.inlämningen och avhämtningen av min bil var det inga som helst problem med,det var snabb service där med + att kundmottagare förklarade allt mycket noga för mig vad som utförts på min bil och vad som jag bör tänka på att fixa till inför vintern. TACK Läs mer
  • Timo U skrev om Mechanum Malmö
    Vet ej, eftersom jag besökte Mechanum i Malmö. Och det var bra. Läs mer
  • Jan-Erik N skrev om Mechanum Malmö
    Jag har blivit väl bemött även om 2 av 3 besök varit reklamationer Läs mer
  • Gert O skrev om Mechanum Malmö
    Bra rakt igen. Bre bemötande när man lämnade bilen, den togs om hand direkt och jag fick nyklarna till lånebil med en gång.

Samma när jag hämtade bilen, den var klar på utlovad tid och priset stämde med det jag fått tidigare.

Allt gick med andra ord snabbt och problemfritt och bilen fungerade också :o)

Rekommenderar gärna Mechanum till vänner och bekanta. Läs mer
  • Dan S skrev om Mechanum Malmö
    Mycket bra bemötande. Fick ett fast pris innan reparation. Extra plus för erbjudande om lånebil. Läs mer
  • Patrik Ö skrev om Mechanum Malmö
    Fantastisk anläggning med bra flöde i alla moment Läs mer
  • Mthias skrev om Mechanum Malmö
    Träffat era kollegor i Göteborg oxå:-)

Samma service och smma höga nivå till helt normala priser, kan jag verkligen rekomendera! Läs mer
  • Micke skrev om Mechanum Malmö
    Uppdaterad Reco: Trevligt bemötande i butiken, men sen hände inget mer. Jag var inne i februari för att få en lysande varningslampa kontrollerad, och sedan skulle de återkomma med prisförslag på den reparation som behöver utföras. Jag väntar fortfarande på svar trots att jag både ringt och mailat – "Det ligger överst på mitt skrivbord, så jag hör av mig i eftermiddag eller imorgon, om inget annat kommer i vägen" lät det senast. Men, står jag inte först i åtgärdskön efter 6 veckor? Jag fick även bekräftat att de hade mitt telefonnummer. Undersökningsavgiften – som jag ju inte känner att jag har fått något för – var det inga dröjsmål med att inkassera. Nu har det gått 2 månader och det är dags för både service, däckbyte och ytterligare en – större – reparation, men eftersom jag inte fick mycket till hjälp senast är det troligt att jag kommer att vända mig annorstädes. De är nu inte bara på väg att förlora mig som kund utan även flera av mina vänner som hade tänkt testa dem innan jag berättade om mina erfarenheter. Okej kaffe och sköna stolar i butiken höjer betyget till en tvåa.
    Update: Fick till slut hjälp, och fick då väldigt god service. Utöver att åtgärda felet bakom den lysande lampan byttes även ljuddämpare och service utfördes, med bra pris på arbetskostnaden. Bromsvätskan byttes också, så nu går bilen utmärkt. Att sedan bilen städades och jag även fick en lånebil under dagen uppskattades såklart också. Så, i slutändan är jag helt nöjd med servicen. Så, även om det var olyckligt att jag fick vänta ett tag innan jag fick hjälp har jag återfått förtroendet för Mechanum. Läs mer
  • Nirvan L skrev om Mechanum Malmö
    Väldigt nöjd. Bra organiserat, fräsha lokaler och perfekt mottagning med kaffe och tidningar. Väldigt välkomnande personal. Läs mer
  • Marie skrev om Mechanum Malmö
    Väldigt bra bemötande. Jag tycker det är schysst att mekanikern ringer upp och berättar vad som är gjort och vad det kostar. Jag har hört många prata gott om Mechanum och jag tror verkligen att Mechanum kommer att skjuta i höjden. Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Malmö:

Celsiusgatan 38A, 21214, MALMÖ