Alla kategorier Bilverkstad Skåne Malmö Mechanum Malmö

Mechanum Malmö

Västkustvägen 17, 211 24 Malmö — Visa karta

Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Volvo, Audi och Ford. Vi erbjuder allt för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!
Celsiusgatan 38A, 21214, MALMÖ
Daniel O:
Korta väntetider och en service som hittills varit top notch varje gång. Mekaniker som tänker på vad som är bäst för både dig och din bil. B...

Bilverkstäder nära Mechanum Malmö:

Lundavägen 76, MALMÖ
Vi är en lite smartare bilservice! Läs mer ›
Mats E:
Bemötandet- mycket bra- går att resonera med personalen. Har bytat det mesta på bilen som bromsskivor,b- ok,däck , styrstag, styrled, öve...

Blästergatan 5, MALMÖ
Ströms Bilverkstad är din auktoriserade bilverkstad i Kirseberg, Malmö. Vi genom... Läs mer ›
Göran H:
Ströms bilverkstad är den bästa bilverkstad jag någonsin haft (har haft bil i ungefär 50 år). Vi har blivit som personliga vänner och de gör...

Celsiusgatan 38A, MALMÖ
Daniel O:

Cypressvägen 29, MALMÖ
Välkommen in med din bil! Läs mer ›
Mats N:
Jag är mycket nöjd med ert arbete på min bil

Läs vad 22 kunder tycker om Mechanum Malmö

• Christian J
    Christian J skrev om Mechanum Malmö
    Lämnade in min bil på service hos mechanum, hade ett missljud från höger del av bilen också. Sa specifikt vid inlämning att ljudet skulle vara borta när jag fick tillbaka bilen. Servicen gjordes, kontaktpersonen ringde och meddelade att man hittat läckande vattenpump, ett behov av nya bromsskivor samt att oljudet kom från vänster hjullager. Slutnotan skulle bli 21 000:-. Jag sa att jag accepterar det, bara ni får oljudet att försvinna. Hämtade ut min bil dagen efter och betalade den (lite mer än planerad) räkningen. Körde ett par mil, sen kom exakt samma ljud igen. Ringde in till Mechanum och klagade på att de inte gjort sitt jobb och vad jag bett om. De sa att jag skulle komma in så fick de kolla på bilen igen. Detta gjorde jag. Säljare kom då till mig o sa att det var höger hjullager som var trasigt, då frågade jag hur de inte kunde se det när de hade inne bilen innan? samt var då egentligen vänster hjullager sönder? De hade ingen vettig förklaring på det utan sa att jag fick lämna in bilen igen och betala fullpris för bytet. Då blev jag arg och förklarade att detta är rent ut sagt för jävligt när jag precis haft bilen inne och dessutom betalat en saftig räkning på 21 000:-, samt att jag specifikt sagt att ljudet skulle vara borta! Då fick jag bara som svar att "de försökte tänka på kundens kostnad" Vad fan är där att tänka på kostnaden när jag bett dem åtgärda felet och dessutom redan fått en fet räkning. Jag sa att detta fel ni gjort kostar både mig extra pengar, tid och körningar fram och tillbaka mellan Lund & Malmö. Fick som svar att det var inte deras fel! Så jag sa att det minsta de kunde gjort var att bjuda på arbetskostnaden iom de inte gjort sitt jobb! Men NEJ! Så va hände med kunden har alltid rätt? Tog mina nycklar och gick, kommer aldrig mer komma tillbaka dit och kommer aldrig någonsin rekommendera någon att lämna in sin bil där iheller! Sämsta verkstaden jag har varit på!
  • Lisarobert Å
    Lisarobert Å skrev om Mechanum Malmö
    lämnade in min bil på service men upptäckte efter nogrann undersökning av annan mekaniker att bilen inte blivit servad.
  • Markus E
    Markus E skrev om Mechanum Malmö
    Jag får instämma med andra. Mycket yta och lite kunnande är intrycket som består. Skaffade en VW för 1,5 år sedan, nytt märke för min del. Fick ett introduktionserbjudande som jag inte kunde motstå från Mechanum. När jag skulle hämta bilen hade de "glömt" att ta in den, trodde först att de skämtade, men icke. Det var bara att ta sig tillbaka till jobb igen efter att ha stressat iväg på lunchen. Dock ringde de igen efter typ 30 min och sa att nu var servicen utförd... Världens snabbaste bilservice? (Tveksamt) Som plåster på såren kladdade de i serviceboken så att det ser ut som att jag har ändrat miltalet själv, mycket professionellt. Det var första och sista gången, tack Mechanum!
  • dennis
    dennis skrev om Mechanum Malmö
    Ni som tycker att mechanum är utmärkt för att lämna in sin bil där vet inte vad ni snackar om och det kommer tiden att visa till er. Det enda dom är kunniga i är kundfjäskeri och rövslickeri. Så om ni söker verkstad för det kör tillbaka dit men om ni vill laga , serva och underhålla bilar på korrekt sätt välj annan verkstad. Jag personligen lider inte av att verkstad ska vara trevlig och hjälpsam dock jsg kräver att man gör vid min bil på rätt sätt och det kan ni glömma på mechanum.
    Spana in andra omdömmessidor om mechanum och kvalité på deras arbete och reservdelar. Nej tack till mechanum och deras kundbemötande ,lånebilar och andra fjäskerier.
    Jag anlitar verkstan för att laga min bil inte för fjäskerier, gratis lånebilar , kaffe osv för det är endå så att vi kunder betalar för det. Ingeting är gratis.
  • Lars A
    Lars A skrev om Mechanum Malmö
    Bra service, snyggt och proffsigt, men till och med dyrare än vad verkstaden är på det aktuella bilmärkets verkstad.
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Mechanum Malmö
    Blev mycket trevlgigt bemött när man ringde dig och fick reda på precis allt man ville... Lika trevliga när man lämnade och hämtade bilen, efter att det varit på service. Jag har inget negativt att säga om dom, utan tvärt om... Hit köra jag nästa gång jag ska serva någon av mina bilar.
    2012-05-28 Mechanum svarar Åsa N
    Vi är väldigt glada att vi motsvarat, och kanske till och med överträffat, dina förväntningar. Välkommen åter!
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Mechanum Malmö
    Mechanum gillar detta
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Mechanum Malmö
    Trevlig personal, bra bemötande.
    2012-05-22 Mechanum svarar Andreas J
    Tack! Välkommen åter! mvh Mechanum
  • Eva O
    Eva O skrev om Mechanum Malmö
    Bra bemötande, hjälpsamma och fantastisk service
    2012-05-14 Mechanum svarar Eva O
    Tack, det var roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! mvh Mechanum
  • Sebastian R
    Sebastian R skrev om Mechanum Malmö
    KATASTROF!!!! Reparationer som skulle kostat 7000 slutade på över 15000. Förklaringen jag fick när jag ifrågasatte detta var att jag inte gått och få tag på……. efter mycket dividerande gick Mechanum med på en sänkning till 12500 som jag dum som jag var gick med på då jag verkligen behövde min bil. Skrev efter helgen ett brev till Mechanum på inrådan av konsumentrådgivaren för att klaga. Efter 3 veckor blev jag uppringd och erbjuden 10% på nästa reparation SKÄMS!! ärendet ligger nu hos Allmänna reklamationsnämden
    2012-05-14 Mechanum svarar Sebastian R
    Det var tråkigt att höra att vi inte lyckats motsvara dina förväntningar. Jag hoppas att vi kan hitta en lösning på ärendet.

• Bengt S
    Bengt S skrev om Mechanum Malmö
    En imponerande anläggning med en mycket god service.
    Bra tidhållning
    2012-03-14 Mechanum svarar Bengt S
    Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter
  • M
    M skrev om Mechanum Malmö
    Väldigt proffsigt mottagande, bra snabbt och till bra pris
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Mechanum Malmö
    Bemötandet i telefonen när jag skulle beställa min service var redan där mycket bra.inlämningen och avhämtningen av min bil var det inga som helst problem med,det var snabb service där med + att kundmottagare förklarade allt mycket noga för mig vad som utförts på min bil och vad som jag bör tänka på att fixa till inför vintern. TACK
    2011-08-31 Mechanum svarar Fredrik B
  • Timo U
    Timo U skrev om Mechanum Malmö
    Vet ej, eftersom jag besökte Mechanum i Malmö. Och det var bra.
  • Jan-Erik N
    Jan-Erik N skrev om Mechanum Malmö
    Jag har blivit väl bemött även om 2 av 3 besök varit reklamationer
    2011-08-17 Mechanum svarar Jan-Erik N
    Det var tråkigt att höra att det blivit reklamationer. Vår ambition är naturligtvis att det ska bli rätt första gången, samtidigt är det väldigt bra att du är nöjd med bemötandet och att vi fått chansen att se till så att allt blir rätt.. Vi hoppas att vi får förtroendet att hjälpa dig igen nästa gång du behöver det, och då ska du slippa reklamationer! mvh Elsa Blomster, marknadschef
  • Gert O
    Gert O skrev om Mechanum Malmö
    Bra rakt igen. Bre bemötande när man lämnade bilen, den togs om hand direkt och jag fick nyklarna till lånebil med en gång.

Samma när jag hämtade bilen, den var klar på utlovad tid och priset stämde med det jag fått tidigare.

Allt gick med andra ord snabbt och problemfritt och bilen fungerade också :o)

Rekommenderar gärna Mechanum till vänner och bekanta.
    2011-08-16 Mechanum svarar Gert O
    Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter! mvh Elsa Blomster Marknadschef elsa.blomster@mechanum.com
  • Dan S
    Dan S skrev om Mechanum Malmö
    Mycket bra bemötande. Fick ett fast pris innan reparation. Extra plus för erbjudande om lånebil.
    2011-08-16 Mechanum svarar Dan S
  • Patrik Ö
    Patrik Ö skrev om Mechanum Malmö
    Fantastisk anläggning med bra flöde i alla moment
    2011-08-16 Mechanum svarar Patrik Ö
  • Mthias
    Mthias skrev om Mechanum Malmö
    Träffat era kollegor i Göteborg oxå:-)

Samma service och smma höga nivå till helt normala priser, kan jag verkligen rekomendera!
    2011-08-16 Mechanum svarar Mthias
  • Micke
    Micke skrev om Mechanum Malmö
    Uppdaterad Reco: Trevligt bemötande i butiken, men sen hände inget mer. Jag var inne i februari för att få en lysande varningslampa kontrollerad, och sedan skulle de återkomma med prisförslag på den reparation som behöver utföras. Jag väntar fortfarande på svar trots att jag både ringt och mailat – "Det ligger överst på mitt skrivbord, så jag hör av mig i eftermiddag eller imorgon, om inget annat kommer i vägen" lät det senast. Men, står jag inte först i åtgärdskön efter 6 veckor? Jag fick även bekräftat att de hade mitt telefonnummer. Undersökningsavgiften – som jag ju inte känner att jag har fått något för – var det inga dröjsmål med att inkassera. Nu har det gått 2 månader och det är dags för både service, däckbyte och ytterligare en – större – reparation, men eftersom jag inte fick mycket till hjälp senast är det troligt att jag kommer att vända mig annorstädes. De är nu inte bara på väg att förlora mig som kund utan även flera av mina vänner som hade tänkt testa dem innan jag berättade om mina erfarenheter. Okej kaffe och sköna stolar i butiken höjer betyget till en tvåa.
    Update: Fick till slut hjälp, och fick då väldigt god service. Utöver att åtgärda felet bakom den lysande lampan byttes även ljuddämpare och service utfördes, med bra pris på arbetskostnaden. Bromsvätskan byttes också, så nu går bilen utmärkt. Att sedan bilen städades och jag även fick en lånebil under dagen uppskattades såklart också. Så, i slutändan är jag helt nöjd med servicen. Så, även om det var olyckligt att jag fick vänta ett tag innan jag fick hjälp har jag återfått förtroendet för Mechanum.
  • Nirvan L
    Nirvan L skrev om Mechanum Malmö
    Väldigt nöjd. Bra organiserat, fräsha lokaler och perfekt mottagning med kaffe och tidningar. Väldigt välkomnande personal.
  • Marie
    Marie skrev om Mechanum Malmö
    Väldigt bra bemötande. Jag tycker det är schysst att mekanikern ringer upp och berättar vad som är gjort och vad det kostar. Jag har hört många prata gott om Mechanum och jag tror verkligen att Mechanum kommer att skjuta i höjden.

Västkustvägen 17, 211 24 Malmö