Mechanum Malmö
3.0 i betyg av av
36 omdömen
Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Volvo, Audi och Ford. Vi erbjuder allt för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag36 omdömen om Mechanum Malmö
-
skrev om Mechanum Malmö
En helt absurd verkstad. Fel på min Mercedes säkerhets Modul. Felmeddelande, så det vore inte så svårt, men ack vad klantiga. Först en liten felsökning a 2000 för att berätta att det är fel i datorn och man måste göra en stor felsökning a 5000, för det kräver Trygg Hansa, detta är lögn, det kräver dom inte alls , men efter felsökning 2 som skulle ta hela dagen var bilen klar efter två timmar, och nu krävde Trygg Hansa att få en kostnads kalkyl, idag meddelar Trygg Hansa att man måste göra en tredje felsökning för man har glömt skicka med felkoder i kostnads beräkningen. Då fick jag nog , fick tag i en Vettig människa som heter Alfred som tycker det hela är väldigt pinsamt, Mechanum stryker alla kostnader och meddelar Trygg Hansa att kunden kommer göra sin reperation på Otto Olssons bil i Tomelilla. Det finns bra människor på Mechanum Malmö, tyärr lagar dom inte din bil. Håll er borta från denna verkstad, dom ljuger och jag hittar på och ger dig skulden. Nu kommer Otto Olssons laga bilen. Aldrig mer Mechanum.
-
-
skrev om Mechanum Malmö
Jag ringde Mechanum Skadeverkstad i Malmö och kom i kontakt med Ford chefen Johanna och hennes anställd Sandra.
Jag hade en helt ny Mustang och behövde byta ut en baklampa som hade fått vatten i sig.
Samtidigt slutade bakrutorna att gå upp hela vägen där bak, både två samtidigt.
Jag fick tid för att lämna in bilen, och fick en lånebil där jag även tecknade en självriskreducering.
Efter någon timme ringde Johanna och sa att baklampan går på garanti men inte rutorna.
Jag frågade hur detta var möjligt då rutorna stannar på exakt samma plats, både samtidigt.
Hon säger att rutorna måste justeras, och för att göra det måste man skruva ner ganska mycket av bilen.
Jag säger att rutorna går hela vägen upp när cabben är nere så det är inget tal om någon justering, samtidigt borde ju detta gå på garanti eftersom det tar emot bara när cabben är uppe.
Men hon vägrade och påstod att denna info kom från Ford, och att detta skulle kosta 8000:-
Jag kom in för att lämna tillbaka lånebilen och för att hämta min bil.
Jag talar om för killen i kassan att jag vill betala för lånebilen och självriskreduceringen men han ville inte ta betalt eftersom jag bara hade kört ca 5 km så dom skulle bjuda på det.
Efter någon dag säljer jag bilen i samband med att både jag och köparen är i kontakt med Ford.
De säger att det är inga problem att en annan verkstad tar över ärendet för lampbytet och att jag ska avboka min tid vilket jag nu gör.
Samtidigt säger ford att rutorna visst går på garanti, men innan dess så ska jag försöka kalibrera dom själv genom att hålla ner tryckknapparna i ca 10 sekunder.
Jag gör detta och efter 10 sekunder fungerar rutorna som de ska, dvs här behövdes inte någon justering eller några 8000:- att betala.
Allt detta är över 1 månad sedan.
Idag ringer Johanna och Sandra och säger att dom försökt nå mig flera gånger för att jag har ju bokat en tid.
Jag säger att den är ju avbokad för flera veckor sen och att bilen är såld.
Sen säger hon att vi har ju en reservdel som vi ligger ute med en kostnad för.
Jag förklarar ännu en gång att jag har redan avbokat för längesen, dvs en eller någon dag efter bokad tid och att Ford har bekräftat detta.
Kostnaden för lampan skulle hamna på 13.000!!:- sa hon, men de vägrar jag ju betala eftersom jag redan avbokat för länge sen.
Gällande att hon försökt nå mig så har jag inte en enda 3-svar samtal från henne, och inte heller några mail.
Sedan ändrar hon ämne och säger, du har ju inte betalat för lånebilen.
Ännu en gång förklarar jag om vad som hände när jag lämnade tillbaka den.
Nu var det min tur att tala om för henne och Sandra att man inte försöker blåsa en kund på 8000:- när det tar 10 sekunder att kalibrera en ruta.
Som ford auktoriserad verkstad så bör dom veta detta men det fanns inte på kartan, summan 8000:- stod klart och tydligt på offerten.
Johanna uppfattade mig som aggressiv bara för att jag var bestämd och talade om för dom att så bemöter man inte kunder.
Hon sa till mig att du behöver aldrig mer komma hit igen!
Så hon valde helt enkelt att klicka samtalet när jag pratade med Sandra.
Jag ringer upp igen och frågar vad det är hon håller på med, och ifrågasätter hennes sätt att klicka kunder på de sättet.
Hon säger att hon tyckte jag var aggressiv, men jag förklarade att det var jag absolut inte, utan det är mitt sätt att prata och att hon kanske uppfattade mig så.
Samtidigt förklarade jag att jag inte pratade med henne, utan det var Sandra jag pratade med.
Hon sa att jag är hennes Chef och jag tillåter inte att man pratar med henne på de sättet.
Jag förklarade för Johanna att du som chef ska föregå med gott exempel, hur kan du klicka kunder på de sättet.
Om du som chef agerar på de sättet, vad förväntar du dig då att dina anställda ska göra?
Som svar får jag att jag inte ska "läxa" upp henne, vilket så var inte fallet.
Jag har lärt mig att kunden har alltid rätt oavsett, även om kunden skulle ha fel så behärskar man sig.
I detta fall hade jag inte ens fel, och hon uppmanade mig att det var helt okej att vända mig till hennes chef, media eller skriva denna recension.
HERREGUD!! Jag hittar inga ord som beskriver det jag fick gå igenom! Det lämnar jag till er. -
skrev om Mechanum Malmö
Uselt kan inte bli värre. Alla omdömen som de skriver bra är falska. Jag läste att det är någon kundtjänst som besvarar klagomålen något sådant finns inte hos dem. Jag frågade om jag ville klaga på en högre distans än platschefen men det finns ingen att vända sig till. Dagen när bilen skulle vara klar och jag skulle hämta den ringer de min son :) som inte har något med bilen att göra och meddelar att de behöver dubbel så lång tid för att bli klara med bilen. Jag har aldrig varit med om något sådant, vill varna alla som har tillräckligt med problem i sitt liv att inte skaffa nya genom att kontakta Mechanum.
-
-
skrev om Mechanum Malmö
Fantastiskt service ! Har alltid ett leende när man öppnar & kommer in på Västkustvägen! Hade bokat lånebil & allt gick smidigt. Kan verkligen rekommendera MECHANUM I MALMÖ !!!
-
skrev om Mechanum Malmö
Katastrof
Säger inte att de tappat bort registreringsskylten
Skadar AC:n efter deras arbete kring motorn. Säger inget. Åker tillbaka och klagar och får det fixat men de skyller ifrån sig ansvaret
Svårt att hitta dyrare verkstad i Malmö
Ännu svårare att hitta sämre service och arbetskvalité
Det värsta, kräver att man lämnar högsta betyg i kundundersökningen -
-
skrev om Mechanum Malmö
Riktig riktigt dåligt företag! Åk inte ditt! Har du en fin bil så håll dig borta från dem!
De orsakar en skada som jag inte hade gjort och då skyller dem på mig! Jag kommer göra allt för att ställa dem till svar! -
skrev om Mechanum Malmö
Sämsta verkstaden i Malmö.
Lämnade in min Volvo V70 2007 för reparation av en kontaktrulle/SAS som gjorde att bilens blinkers, farthållare och helljus hade lagt av.
Som gammal bilmekare hade jag redan felsökt bilen, fått fram Volvos felkoder och plockat bort rattkåporna. Detta förklarade jag noga vid inlämning och det noterades också på serviceordern.
Man sa att mekanikern skulle höra av sig under dagen men ingen ringde på hela dagen. Kl.15 ringde jag själv upp och blev runtkopplad några runder för att tillslut hamna hos den personliga mekanikern. Då bröts samtalet och jag provade att på nytt ringa upp igen. Strul med telefonerna fick jag reda på. Bilen var i alla fall färdig för hämtning sa man och jag tog mig dit innan stängningdax.
När jag kom dit sitter en vettskrämd kille på max 20 bast och harklar med nervös röst att bilen är klar. Jag frågar vad kalaset kostar och vad man gjort åt felet eftersom ingen hörde av sig som utlovat. Han tittar flera gånger på datorn och blir uppenbart mer nervös, far iväg och hämtar lite papper och mina bilnycklar. Sen säger han att han ska gå igenom serviceordern med mig.
Jag blir lite förbryllad då jag redan vet vad som skulle bytas men låter honom visa mig pappret.
Han visar då felkoderna som man hittat med Volvo Vida-programmet (samma felkoder som jag redan själv fått fram) och säger att inga fel är åtgärdade förutom felsökningen.
Va säger du? Frågar jag irriterat, menar du att ni haft bilen en hel arbetsdag mellan kl 7-17 och bara kört igenom felkoderna? 20 minuters jobb för 1595:- och inget annat. Inte ens ett försök att ringa mig och berätta detta, inte ett försök att byta ut delarna. Vad sysslar ni med här egentligen undrar jag. Dessutom fick jag betala för ett jobb som jag redan själv utfört och löst problemet på.
Han erbjöd sig då att boka en ny tid och att jag kunde få prata med mekanikern.
ABSOLUT INTE!!! Mekanikern gör nog bäst i att hålla sig undan just nu för detta var det mest onödiga och inkompetenta stället jag någonsin varit på. Jag kommer givetvis aldrig att lämna min bil hos Mechanum och varnar alla att lämna sin bil i händerna på dessa tidstjuvar och skojare som plockar folk på felsökningsavgifter för att få täckt upp sina lokalkostnader.
Jag byter nu själv SAS-rullen och kör till Volvo för en uppdatering av mjukvaran, vilket man med facit i handen skulle gjort från början.
Stäng ner den skitverkstan, ser bra ut på ytan men är rutten på insidan. -
-
skrev om Mechanum Malmö
Riktigt riktigt usel service, när man blir ifrågasatt så skyller man (som tjänsteman) på andra inom bolaget. Undvik detta ställe.
-
skrev om Mechanum Malmö
Bästa verkstaden i stan! Riktigt bra service. Man känner sig välkommen och omhändertagen. Känns tryggt att välja Mechanum Malmö!
-
-
skrev om Mechanum Malmö
Fruktansvärt dålig service! Lämna inte in bilen på Mechanum i Malmö. Fick besked på att inlämnad bil skulle bli klar på eftermiddag samma dag. Men jag får själv söka kontakt och vid flertalet försök att komma i kontakt med kundservice i Malmö får jag inget svar utan blir bara kopplad fram och tillbaka från den centrala växeln som inte har en jävla aning om någonting. Sen till slut framgår det att bilen är klar ( besked från centrala växeln) men fortfarande ingen återkoppling från verkstaden i Malmö. Som sagt den sämsta kundservice jag varit med om. Kommer aldrig lämna in min bil där igen och kommer avråda alla jag pratar med.
-
skrev om Mechanum Malmö
Jag lämnade in bilen den på skadeverkstad för ett försäkringsärende och fick då besked om att bilen skulle vara klar inom 2 veckor. När 2 veckor gått så fick jag själv söka kontakt och efter flera försök veta att bilen var försenad men skulle vara klar inom 4-5 dagar.
När 5 dagar gått hade jag fortfarande inte hört något och jag försökte då vid upprepade tillfällen maila och ringa till mechanum. På mail fick jag inget svar och på telefon blev jag vidarekopplad till växeln där de inte kan svara på något om vad som händer med bilen och de har enligt dem själva ingen möjlighet att kontakta någon på verkstaden.
På efter ytterligare en dag krävde jag att personen i växeln skulle ta reda på ett nummer till någon på verkstaden och se till att de ringde mig. Då ringde de till slut och sa att den skulle bli klar under dagen.
När jag ska hämta ut bilen får jag ett dokument där det står att den var klar den en dryg vecka tidigare vilket var problematiskt då jag hade hyrbil som betalades av försäkringsbolaget. När jag ber dem att korrigera datumet vägrar de av oklar anledning att göra det. jag ger mig inte och kräver ett nytt dokument med rätt datum.
När jag går ut för att titta på bilen ser jag direkt att flera skador inte har blivit åtgärdade. Jag behöver bilen så jag blir tvungen att köra därifrån men måste nu lämna in den igen. Som flera tidigare har nämnt så är Mechanum bara yta. Det finns inget kunnande eller servicekänsla och jag avråder starkt från att lämna in er bil där. Jag förstår inte hur försäkringsbolag kan rekommendera sådana företag. -
-
skrev om Mechanum Malmö
Det finns så mycket negativ att skriva för Mechanum Malmö. De fixar den ena sidan av bilen, men skiter i den andra sidan. När man lyckas lämna tilbaka bilen för reklamation för att fixa felet som de har gjort, gör de en tredje skada. De har, mildare sagt, bajsat i lacken på min 400mil gamla bil som har lack som kostar ca 26000 som tillval. Häromdagen märkte jag också att klarlack har kommit på visa delar av bakrutan, då de inte kunnat täcka den ordentligt vid lackering. Vågar inte lämna bilen till de igen, då dem kan skada något annat medan dem fixar rutan. Teknisk är de också okompetenta, visa av de kanske. Den ena handen vet inte vad andra handen gör. Ingen kommunikation mellan dem som jobbar där, i kedjan besiktningsman, tekniker, lackerare. De har till o med glömt bilens fönster öppet i den värsta snön i mitten av mars. Bra att man har appen i mobilen för att se vad som händer med bilen o bevisa, fick köra ditt lördagen dagen efter för att berätta detta till dem o stänga fönstret. För att inte snacka att dem har repat under sidan av stötfångaren fram just då jag skulle hämta bilen när den var klart. Bra att jag märkte det av slump, annars kunde jag aldrig bevisa att det är deras fel. Så en ide är, om ni ändå gör misstaget att lämna eran bil där, kolla ordentligt överallt på bilen för repor o skador, med ficklampa. Allt jag skriver här är bevisat med bildmaterial.
-
skrev om Mechanum Malmö
Tog dubbelt så lång tid som beräknad. Dvs 2 vevor istället för knappt en. Dåligt monterad front.
-
-
skrev om Mechanum Malmö
1. Verkstaden glömmer att ringa upp när de är klara med service vilket fick till följd att bilen blev kvar över natten.
2. Personalen skyller på att det är sommartider när jag påpekar att den skriftliga bekräftelse som skickas ut säger att det är möjligt att hämta bilen fram till 18:00. Fast de stänger egentligen 17:00 och därmed var det stängt när jag kom för att hämta bilen.
3. Företaget vill kompensera med 30% rabatt på arbetskostnaden. Det lät generöst men det visar sig dock att de ger alla kunder s.k lojalitetsrabatt på 10% (jag var där första gången så särskilt lojal hade jag inte varit). När de sedan ska räkna fram 30% rabatt så börjar de med att räkna upp arbetskostnaden med 10% och drog sedan rabatten. Jag fick ingen förklaring till detta sätt att räkna. Det framstod som snålt.
Detta är ett företag med betydande oordning och jag är nu frågande till kvalitén på arbetet i övrigt. -
skrev om Mechanum Malmö
Lämnade in min bil på service hos mechanum, hade ett missljud från höger del av bilen också. Sa specifikt vid inlämning att ljudet skulle vara borta när jag fick tillbaka bilen. Servicen gjordes, kontaktpersonen ringde och meddelade att man hittat läckande vattenpump, ett behov av nya bromsskivor samt att oljudet kom från vänster hjullager. Slutnotan skulle bli 21 000:-. Jag sa att jag accepterar det, bara ni får oljudet att försvinna. Hämtade ut min bil dagen efter och betalade den (lite mer än planerad) räkningen. Körde ett par mil, sen kom exakt samma ljud igen. Ringde in till Mechanum och klagade på att de inte gjort sitt jobb och vad jag bett om. De sa att jag skulle komma in så fick de kolla på bilen igen. Detta gjorde jag. Säljare kom då till mig o sa att det var höger hjullager som var trasigt, då frågade jag hur de inte kunde se det när de hade inne bilen innan? samt var då egentligen vänster hjullager sönder? De hade ingen vettig förklaring på det utan sa att jag fick lämna in bilen igen och betala fullpris för bytet. Då blev jag arg och förklarade att detta är rent ut sagt för jävligt när jag precis haft bilen inne och dessutom betalat en saftig räkning på 21 000:-, samt att jag specifikt sagt att ljudet skulle vara borta! Då fick jag bara som svar att "de försökte tänka på kundens kostnad" Vad fan är där att tänka på kostnaden när jag bett dem åtgärda felet och dessutom redan fått en fet räkning. Jag sa att detta fel ni gjort kostar både mig extra pengar, tid och körningar fram och tillbaka mellan Lund & Malmö. Fick som svar att det var inte deras fel! Så jag sa att det minsta de kunde gjort var att bjuda på arbetskostnaden iom de inte gjort sitt jobb! Men NEJ! Så va hände med kunden har alltid rätt? Tog mina nycklar och gick, kommer aldrig mer komma tillbaka dit och kommer aldrig någonsin rekommendera någon att lämna in sin bil där iheller! Sämsta verkstaden jag har varit på!
-
-
skrev om Mechanum Malmö
lämnade in min bil på service men upptäckte efter nogrann undersökning av annan mekaniker att bilen inte blivit servad.
-
skrev om Mechanum Malmö
Jag får instämma med andra. Mycket yta och lite kunnande är intrycket som består. Skaffade en VW för 1,5 år sedan, nytt märke för min del. Fick ett introduktionserbjudande som jag inte kunde motstå från Mechanum. När jag skulle hämta bilen hade de "glömt" att ta in den, trodde först att de skämtade, men icke. Det var bara att ta sig tillbaka till jobb igen efter att ha stressat iväg på lunchen. Dock ringde de igen efter typ 30 min och sa att nu var servicen utförd... Världens snabbaste bilservice? (Tveksamt) Som plåster på såren kladdade de i serviceboken så att det ser ut som att jag har ändrat miltalet själv, mycket professionellt. Det var första och sista gången, tack Mechanum!
-
-
skrev om Mechanum Malmö
Ni som tycker att mechanum är utmärkt för att lämna in sin bil där vet inte vad ni snackar om och det kommer tiden att visa till er. Det enda dom är kunniga i är kundfjäskeri och rövslickeri. Så om ni söker verkstad för det kör tillbaka dit men om ni vill laga , serva och underhålla bilar på korrekt sätt välj annan verkstad. Jag personligen lider inte av att verkstad ska vara trevlig och hjälpsam dock jsg kräver att man gör vid min bil på rätt sätt och det kan ni glömma på mechanum.
Spana in andra omdömmessidor om mechanum och kvalité på deras arbete och reservdelar. Nej tack till mechanum och deras kundbemötande ,lånebilar och andra fjäskerier.
Jag anlitar verkstan för att laga min bil inte för fjäskerier, gratis lånebilar , kaffe osv för det är endå så att vi kunder betalar för det. Ingeting är gratis. -
skrev om Mechanum Malmö
Bra service, snyggt och proffsigt, men till och med dyrare än vad verkstaden är på det aktuella bilmärkets verkstad.
-
skrev om Mechanum Malmö
Blev mycket trevlgigt bemött när man ringde dig och fick reda på precis allt man ville... Lika trevliga när man lämnade och hämtade bilen, efter att det varit på service. Jag har inget negativt att säga om dom, utan tvärt om... Hit köra jag nästa gång jag ska serva någon av mina bilar.
-
skrev om Mechanum Malmö
-
skrev om Mechanum Malmö
Trevlig personal, bra bemötande.
-
skrev om Mechanum Malmö
Bra bemötande, hjälpsamma och fantastisk service
-
skrev om Mechanum Malmö
KATASTROF!!!! Reparationer som skulle kostat 7000 slutade på över 15000. Förklaringen jag fick när jag ifrågasatte detta var att jag inte gått och få tag på……. efter mycket dividerande gick Mechanum med på en sänkning till 12500 som jag dum som jag var gick med på då jag verkligen behövde min bil. Skrev efter helgen ett brev till Mechanum på inrådan av konsumentrådgivaren för att klaga. Efter 3 veckor blev jag uppringd och erbjuden 10% på nästa reparation SKÄMS!! ärendet ligger nu hos Allmänna reklamationsnämden
-
skrev om Mechanum Malmö
En imponerande anläggning med en mycket god service.
Bra tidhållning -
skrev om Mechanum Malmö
Väldigt proffsigt mottagande, bra snabbt och till bra pris
-
skrev om Mechanum Malmö
Bemötandet i telefonen när jag skulle beställa min service var redan där mycket bra.inlämningen och avhämtningen av min bil var det inga som helst problem med,det var snabb service där med + att kundmottagare förklarade allt mycket noga för mig vad som utförts på min bil och vad som jag bör tänka på att fixa till inför vintern. TACK
-
skrev om Mechanum Malmö
Vet ej, eftersom jag besökte Mechanum i Malmö. Och det var bra.
-
skrev om Mechanum Malmö
Jag har blivit väl bemött även om 2 av 3 besök varit reklamationer
-
skrev om Mechanum Malmö
Bra rakt igen. Bre bemötande när man lämnade bilen, den togs om hand direkt och jag fick nyklarna till lånebil med en gång.
Samma när jag hämtade bilen, den var klar på utlovad tid och priset stämde med det jag fått tidigare.
Allt gick med andra ord snabbt och problemfritt och bilen fungerade också :o)
Rekommenderar gärna Mechanum till vänner och bekanta. -
skrev om Mechanum Malmö
Mycket bra bemötande. Fick ett fast pris innan reparation. Extra plus för erbjudande om lånebil.
-
skrev om Mechanum Malmö
Fantastisk anläggning med bra flöde i alla moment
-
skrev om Mechanum Malmö
Träffat era kollegor i Göteborg oxå:-)
Samma service och smma höga nivå till helt normala priser, kan jag verkligen rekomendera! -
skrev om Mechanum Malmö
Uppdaterad Reco: Trevligt bemötande i butiken, men sen hände inget mer. Jag var inne i februari för att få en lysande varningslampa kontrollerad, och sedan skulle de återkomma med prisförslag på den reparation som behöver utföras. Jag väntar fortfarande på svar trots att jag både ringt och mailat – "Det ligger överst på mitt skrivbord, så jag hör av mig i eftermiddag eller imorgon, om inget annat kommer i vägen" lät det senast. Men, står jag inte först i åtgärdskön efter 6 veckor? Jag fick även bekräftat att de hade mitt telefonnummer. Undersökningsavgiften – som jag ju inte känner att jag har fått något för – var det inga dröjsmål med att inkassera. Nu har det gått 2 månader och det är dags för både service, däckbyte och ytterligare en – större – reparation, men eftersom jag inte fick mycket till hjälp senast är det troligt att jag kommer att vända mig annorstädes. De är nu inte bara på väg att förlora mig som kund utan även flera av mina vänner som hade tänkt testa dem innan jag berättade om mina erfarenheter. Okej kaffe och sköna stolar i butiken höjer betyget till en tvåa.
Update: Fick till slut hjälp, och fick då väldigt god service. Utöver att åtgärda felet bakom den lysande lampan byttes även ljuddämpare och service utfördes, med bra pris på arbetskostnaden. Bromsvätskan byttes också, så nu går bilen utmärkt. Att sedan bilen städades och jag även fick en lånebil under dagen uppskattades såklart också. Så, i slutändan är jag helt nöjd med servicen. Så, även om det var olyckligt att jag fick vänta ett tag innan jag fick hjälp har jag återfått förtroendet för Mechanum. -
skrev om Mechanum Malmö
Väldigt nöjd. Bra organiserat, fräsha lokaler och perfekt mottagning med kaffe och tidningar. Väldigt välkomnande personal.
-
skrev om Mechanum Malmö
Väldigt bra bemötande. Jag tycker det är schysst att mekanikern ringer upp och berättar vad som är gjort och vad det kostar. Jag har hört många prata gott om Mechanum och jag tror verkligen att Mechanum kommer att skjuta i höjden.