Meet

Geijersgatan 12, 411 34 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Meet!

Både 2013 och 2014 blev vi nominerade till årets köttkrog. Vi är specialiserade när det kommer till kött och använder vårt eget hängmörade kött till våra maträtter. Hos oss kan du avnjuta allt från carpaccio och charkuterier till råbiff, lammfilé, oxfilé, ryggbiff eller entrecôte - det är få kötträtter vi inte serverar i vår restaurang. Dessutom erbjuder vi skräddarsydd catering för dig som vill ha maten färdig till ett event eller en fest.

Vi är ett paradis för köttälskare - kom förbi så får du se!
Öppet just nu
Mån-Lör: 17:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 66 kunder tycker om Meet

• Birgitta A
    Birgitta A skrev om Meet
    Bra mat, mysigt, helt ok service. 3:a kanske pga av att jag kanske för högt ställda förväntningar på maten (tog den kanadensiska ryggbiffen med hemgjorda pommes). Läs mer
  • Jonas N skrev om Meet
    Mycket trevligt och angenämt.
    Trevlig miljö. Läs mer
  • Margareta S skrev om Meet
    Mycket gott bemötande samt bra information om lämplig dryck till maten. Mycket välsmakande mat och trevlig atmosfär Läs mer
  • Catrin A skrev om Meet
    Göteborgs bästa köttrestaurang Läs mer
  • Daniel F skrev om Meet
    Dyrt för en ganska ordinär upplevelse Läs mer
  • Katarina V skrev om Meet
    Vi åt middag på restaurangen i augusti. Som jag minns så var det trevlig personal med god service och mycket god mat. Läs mer
  • Mariana M skrev om Meet
    Mycket trevlig ställe, utomordentlig service, mycket god mat. Trevlig miljö och tillmötesgående personal som kommer med lösningar för ens behov.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Oscar L skrev om Meet
    Oerhört trevlig och serviceminded personal. Vi blev väldigt imponerade på maten som smakade riktigt gott. Läs mer
  • Birgitta A skrev om Meet
    Vi var ett sällskap på 10 personer, vi var alla mycket nöjda med med både mat och bemötande. Servitören var mycket trevlig och passade upp på oss under hela tiden, maten var gudomligt gott, bästa köttet man kan tänka sig.
    Tack ska ni ha alla som förgyllde våran kväll. Läs mer
  • Khalil B skrev om Meet
    Den bästa köttrestaurangen i Göteborg utan tvekan! Väldigt bra mat och service. Läs mer
  • Arne N skrev om Meet
    Utmärkt service och fantastisk mat Läs mer
  • Nicole D skrev om Meet
    Servicen och miljön på meet gjorde att vi valde att ha våran bröllopsfest på Meet. Vi kunde inte önska oss ett bättre ställe att fira denna dag. Maten och servicen var fsntastisk, lyxigt men ändå på ett familjärt sätt! Vi rekommenderar meet till alla vi känner! Läs mer
  • Oskar D skrev om Meet
    Bra bemötande vid bokning. Service och mat levde dock ej upp till förväntningarna. Läs mer
  • Dick A skrev om Meet
    Mycket bra restaurant, Fantastiskt bra kött och personlig service.
    Alltid ett säkert kort. Läs mer
  • Maria H skrev om Meet
    Det var helt fantastiskt. Vi var lite sena och ringde från taxin och sa att vi är på gång. Då stod vår servitris ute på trappen och välkomnade oss med namn när vi kom kände oss så välkomna. Var en fantastisk kväll att fira min pojkväns 50 års dag
    Vi kände oss så speciella hela kvällen. Otroligt serviceminded. Maten var gudomlig och kvällen grym. Läs mer
  • Sebastian H skrev om Meet
    Bästa köttrestaurangen i Göteborg. En utav den bästa måltiden i mitt liv. Läs mer
  • Johan C skrev om Meet
    Mycket trevligt och mycket god mat. Om det är något som man skulle vilja så är det en större lokal då det är svårt att få bord och det är lite trångt. Läs mer
  • Fredrik A skrev om Meet
    Trevöig atmostfär, kunniga framför allt på kött ( skiner ) men även inom vin. Trevlig enkel och varm personal Läs mer
  • Magne J skrev om Meet
    Levde upp till förväntningarna, toppen mat och bra service. Läs mer
  • Johanna P skrev om Meet
    Fantastiskt bemötande av personalen från början till slut! Och maten håller världsklass! Jag har varit på Meet 2 gånger och andra gången var jag tyvärr missnöjd med köttet. De tog hand om det SÅ proffsigt! Fick nytt kött utvalt av kocken och då blev jag mer än nöjd. Super service och mat i världsklass! Läs mer
  • Peter N skrev om Meet
    Har varit på restaurangen ett par gånger nu. Alltid väldigt bra service och köttet(Waguy) har alltid varit superbt.
    Min fru som var med sist var överväldigad. Läs mer
  • Gunilla A skrev om Meet
    mysig restaurang med god mat - just den här gången lite kallt för på min plats drog det från dörren.... Läs mer
  • Marcus K
    Marcus K skrev om Meet
    Jag har varit ganska många gånger på Meet av anledning att jag tycker väldigt mycket om stället och maten är mycket bra. En av dom bättre restaurangerna i Göteborg för att få en bra stek och uppleva steakhouse stämning. Trevlig personal och ett mycket mysigt ställe.
    Jag saknar dock färska ostron på menyn, som jag tycker tillhör ett riktigt stekhus samt passar in på västkusten.
    Tack. Mvh Marcus Läs mer
  • Jan T skrev om Meet
    Liten mysig restaurang som ví inte hade några alls klagomål på, rekommenderas Läs mer
  • Annelie K skrev om Meet
    Bästa råvarorna
    Så gott kött
    Fin personal
    Goda grönsaker
    Fin miljö Läs mer
  • Terese E skrev om Meet
    Bokade bord för för födelsedagsfirande. Trevligt bemötande på telefon, men väldigt dåligt bemötande på restaurangen. Flera rätter fanns inte, detta meddelades när vi försökte beställa rätterna bland annat fanns inget vegetariskt alternativ och personalens bemötande kändes väldigt oproffsigt. Har varit på restaurangen flera gånger tidigare men denna gången och varit mer nöjd då, men senaste gången gjorde att jag överväger att inte besöka igen Läs mer
  • Frank Z skrev om Meet
    Trevligt bemötande och bra urval av kvalitetkött. Läs mer
  • Annica H skrev om Meet
    Vid åt middag, en grupp på 8 personer. Hade höga förväntingar på mat och bemötande och det var också väldigt bra. Inte en femma men gott och väl en stark fyra. Läs mer
  • Jacob A skrev om Meet
    God mat Läs mer
  • Felicia L skrev om Meet
    Fantastisk restaurang med kunnig och trevlig personal en grym matupplevelse! Ett måste när man besöker Göteborg! Läs mer
  • Magnus B skrev om Meet
    Fick ett bra bemötande vid bokning på telefon.
    Vi var ett sällskap på 8 personer och samtliga vart mycket nöjda med både service och maten.
    Köttet var fantastiskt men kunde önskat att tillbehören höll samma klass. Läs mer
  • Christian O skrev om Meet
    Alltid trevlig personal och fantastisk mat! En av Göteborgs bästa restauranger! Läs mer
  • Mia F skrev om Meet
    Mycket bra mat och bra service. Läs mer
  • Charlotta L skrev om Meet
    Är alltid supernöjd på Meet! Trevligt bemötande, bra service och fantastiskt god mat. Återkommer ofta! Läs mer
  • Emil H skrev om Meet
    Mycket bra service och bemötande. Maten var även den mycket bra! Läs mer
  • Stefan S skrev om Meet
    Trevligt bemötande av en kunnig personal Läs mer
  • Peter B skrev om Meet
    Fantastiskt vällagat kött och mysiga lokaler. Lätt att boka bord och väldigt trevlig personal. Jag skulle lätt käka här igen närsomhelst! Läs mer
  • Mari Å skrev om Meet
    Väldigt nöjd. Både med personal och mat. Ett extra plus till trevliga Maria som skötte om oss på ett proffesionellt och lättsamt sätt. Läs mer
  • David K skrev om Meet
    väldigt bra bemötande från personal, servicen var bra, trevliga. maten var riktigt god, förrätt huvudrätt och efterrätt var klockrena! Läs mer
  • Martin F skrev om Meet
    Fick ett underbart bemötande och små förfrågningar i början om eventuellt en fördrink? Självklart blev det en prosecco medan man kikade in menyn där man fick en bra väntetid så man hann välja vad man ville ha!
    Beställde själv en Oxfilé 300g medium rare och sambon en svensk entrécote på 200g (tror jag). Som sagt även en bra väntetid och när maten kom fram så njöt man som bara den! Underbar kött och även sås samt extrarätterna man beställde. Har ätit på många ställen innan men Meet toppade allt!
    Proffessionella servitörer som hade bra koll på omgivningen och de var väldigt snabba med vad de gjorde!
    Mycket pengar som försvann den kvällen men jag ångrar inte en sekund det besöket vi gjorde!

12 utav 10 toasts! Läs mer
  • Richard T skrev om Meet
    Bra mat, bra bemötande i trevlig miljö i centrala Göteborg. Läs mer
  • Annette A
    Annette A skrev om Meet
    Trevligt och proffessionelt bemötande. De kunde rekommendera bra mat och det smakade precis som man önskar. En mycket bra köttrestaurang. Kan absolut rekommendera. Läs mer
  • Sara K skrev om Meet
    Mycket bra. Ganska dyrt men god mat, trevlig personal och kanonbra service. Oerhört bra kvalitet på mat och dryck! Läs mer
  • Albin K skrev om Meet
    Vi fick vänta lite länge på förrätten, men det var det värt.
    Angående huvudrätten kan jag citera min flickvän: Det va ta mig fan det godaste jag någonsin ätit!

Trevlig personal och nra service. Läs mer
  • Kristin H skrev om Meet
    Otroligt nöjd, maten var riktigt god! Läs mer
  • Cecilia H skrev om Meet
    Möttes av ett hjärtligt välkomnande när vi klev in in denna fantastiskt varma och mysiga restaurang. God mat och fin service från en kunnig personal. Återkommer mer än gärna. Läs mer
  • Sara L skrev om Meet
    Dålig service, onödigt dyrt och opersonligt. EU nöjda när vi gick därifrån. Läs mer
  • Ronald J skrev om Meet
    Det är så här en bra köttbit skall smaka! Mästarklass på råvara och tillagning. Bra bemötande och en mycket duktig servitris som verkligen kunde rekommendera rätt dryck till varje rätt. En mindre restaurang med fokus på rätt saker, råvaror, tillagning, kunnighet och service. Firat ett par jubilarer här och återkommer gärna.

Med vänlig hälsning, Ronald Läs mer
  • Maria L skrev om Meet
    Otroligt god mat ! Väldigt trevligt bemötande, trevlig miljö . Enda minus är att servicen vid flera tillfällen varit seg, mycket tillmötesgående men långsam. Fixa det så blir det högsta betyg😊 Läs mer
  • Tobias G skrev om Meet
    https://www.tripadvisor.se/ShowUserReviews-g189894-d3650541-r503864261-Restaurang_Meet-Gothenburg_Vastra_Gotaland_County_West_Coast.html#REVIEWS Läs mer

Geijersgatan 12, 411 34 Göteborg