Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Ring 0476-150 50 www.mekonomen.se
4.2

Här hos oss på Mekonomen Bilverkstad Älmhult får du ett enklare billiv. I vår verkstad finner du reservdelar av hög kvalitet till ett bra pris, och har vi inte precis det du behöver har vi möjlighet att beställa in det. Förutom att du får bilen fixad får du även ta del av vår expertis. Till oss är du välkommen vare sig du behöver...

83 omdömen om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Eva W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Otrevligt bemötande! Ringde för däck byte. Fick tid omgående. Bra! Fick strax därefter besked om något privat, som gjorde att jag inte kunde ta den tiden jag fått. Ringde direkt och önskade flytta tiden. Fick veta att ” det kosta pengar att gå o svara, man måste veta när man ringer om man kan eller inte”!! Vaaa?? 😡 Det var inte första gången jag blivit otrevligt/nonchalant bemött där… men detta tog priset! Aldrig mer Mekonomen i Älmhult, aldrig kommer jag att rekommendera stället heller!

Speedy Bilservice Åhus
4.8/5 i betyg av 786 omdömen 4.8 av 786 omdömen

Ombesiktning- bromsrör bl a - fick en bra känsla trots hög kostnad- men både Robin o företaget kändes seriöst- så tummen upp👍

Margareta Ann-sofie H Margareta Ann-sofie H
Rolf E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Bilservice. Bra bemötande och trevlig personal.

Johan G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Bra bemötande men har en känsla av att de gjorde mer än serviceboken angav.

JKs bil & motor
4.7/5 i betyg av 986 omdömen 4.7 av 986 omdömen

Trevliga och kunniga. Hade dock bokat lånebil, som inte fanns på plats. Men de var så pass snabba att det inte behövdes.

Hans Martin Tobias R Hans Martin Tobias R
Johnny S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Gjorde ett kamremsbyte på en Volvo. Blev bemött på ett trevligt sätt, både via telefon och kundmottagning i butik. Förväntningarna var att det skulle bytas en kamrem och att det skulle fungera efteråt. Än så länge så fungerar det så kan ej klaga. Billigt, snabbt och enkelt.

Britt-inger S

Trevligt bemötande på personalen

Karl J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

När dom bytt delar har de samtidigt kollat över bilen och kommit med vettiga och bra förslag för att förebygga eventuella fel. Samt Snabb service och trevlig personal

Eva Carina R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

De lurade mig, tog bl a bort säkringen för fläkt o AC... Och sen vill de ha betalt för felsökning en annan verkstad hittade det på en gång...

Svar från Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Hej Eva. Tack för att ni tog er tid att svara. Det verkar ha blivit något slags missförstånd vid din senaste reparation. Det händer att man ibland tillfälligt tar bort en säkring för att ett fel inte skall förvärras eller för att undvika att andra komponenter skadas. Detta ska givetvis ni som kund informeras om. För komma vidare med detta behöver jag lite mer uppgifter, så jag skulle uppskatta om du ville kontakta mej på mattias.erelt@mekonomenbilverkstad.se Mvh. Mattias Erelt Verkstadschef

Lena A

Min 1:a service. Toppenbra jobb och trevligt bemötande 🚗

My J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Service, jättebra bemötande! Snabbt och enkelt!

Maria E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Allt funkade riktigt bra och bilen var klar i tid.

Gert J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Reparation av aircondition. Min uppfattning sammanfattas i ovanstående omdöme

Kent Göran P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Gjorde en hjulinställning blev mycket bra bemötande fick även besked om andra fel som är på gång. Kommer lämna min bil där fler gånger

Thord David S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Väldigt trevliga och hjälpsamma (och tålmodiga). Har bara bra saker att säga om dem 🙂

Olof Tage Yngve F
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Var ok. Fick ej med assistansfolden men varit o hämtat den nu. Tider och dag stämde bra. Bra med papperen som visar vad de kollat. Andra året jag service bilen hos Er

Elsa Inger Eleonora P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Jag lämnade bilen för service och fick ett trevligt bemötande. De gånger jag varit i kontakt med dem har jag alltid fått ett trevligt bemötande. De reparerade även min bilfläkt men tog kontakt med mej innan de utförde den reperationen, vilket jag uppskattar. Nöjd med jobbet de gjort.

Mekonomen Bilverkstad Växjö och Christian E gillar detta
Sven-åke Lennart H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Vänlig, och kunnig personal. Bra priser. Köpte service av bromssystem.

Per Anders O

ALLMÄN SERVICE. TREVLIGT BEMÖTANDE PÅ ALLA SÄTT

Inga-lill Irene L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Byte av fjäderbenslager. Blev trevligt bemött. Lovades en tid som den skulle vara färdig, men fick ett samtal 15:40 att den ej blev klar denna dag, blev erbjuden lånebil. Klar nästa dag. Personalen hade ett gott bemötande!! En nöjd kund som kommer tillbaka.

Ulf Magnus H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Lämnade bilen för reparation, de sa att de skulle höra av sig men gjorde ej det.

Bo S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Utbyte lampa. Alltid service minded personal. Tycker dock att det är svårt att komma fram på telefon för personlig service. Prisbilden är inte lika vass som tidigare. Fick nyligen offert som ligger 50% högre än hos konkurrenterna.

Jim Magnus Bengt S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Skulle utföra byte utav slavcylinder, Tog lång tid innan jag fick tid, bilen blev satt som ett sidoprojekt och tog lång tid, Fick betala 2000 mer bara för att mekanikern strulade till det. Även något som jag hade velat ha pengarna tillbaka för. Ska inte betala felen er mekaniker gör. Så kontakta gärna mig om det. Sjonte40@gmail.com

Svar från Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Tack ett trevligt samtal. Hoppas ni är nöjd med svaren ni fick. Har ni några fler funderingar så är ni alltid välkommen att kontakta mej på mailen. Mvh Mattias

Jörgen Roger O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Lämnade in bilen för AC service/felsökning. De ringde upp när de visste felet och via en bra dialog kom vi fram till hur de skulle gå vidare.

Peter Johansson P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Bra bemötande vid reparation av fönsterhissar

Muthu M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Very good in all aspect, including time, service, cost responses This time I changed car tires. May be I need to check again the tire pressures, since in highway it looks not straight

John Erik S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Jag fick först felaktig information om en detalj som de sa skulle kosta 2000 men som märkesverkstaden sa skulle kosta 580. De resterande delarna som skulle bytas fick jag ringa 3ggr om och efter tredje gången då de fortfarande inte gjort ngt så avbokade jag. Tyvärr nonchalant och till del även okunnigt mottagande.

Svar från Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Hej John. Tack er feedback. Det är ovanligt att vi är dyrare än märkesverkstaden men om så skulle vara fallet så har du som kund rätt att utnyttja vår prisgaranti. Ni som kund ska inte behöva ringa flera ggr för besked, detta behöver jag titta närmare på för att se vad som har hänt. Jag behöver lite mer uppgifter för att komma vidare med detta så jag skulle uppskatta om ni ville kontakta mej på mattias.erelt@mekonomenbil verkstad.se. Mattias Erelt Verkstadschef

Torbjörn Karlsson T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Byte skivor och klossar bak på bilen

Susan B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Bytte däck innan har jag servat bilen

Golfklubb Ä
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Lämnade in bilen för byte av startmotor. De rekommenderade byte av fjäder samtidigt innan besiktning. Lämnade in bilen på en annan verkstad för byte av fjäder och de så att där var ingen dålig fjäder. Besiktigade bilen och där var ingen dålig fjäder. Ringer Mekonomen i Älmhult och de hävdar annat i verkstadens kundmottagning.Erkänner inte att de gjort fel och vi lämnar nog aldrig bilen på Mekonomen igen.

Svar från Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Hej! Tack för er feedback. Jag skulle väldigt gärna att du kommer in till verkstaden så vi gemensamt med teknikern som har dömt ut fjädern kan titta på bilen och få det svart på vitt. Det kan givetvis vara så att teknikern gjort en felbedömning och då vet vi i så fall det. Hör gärna av dig till mig på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så vi kan reda ut problemet. Med vänlig hälsning, Christian Eliasson Verkstadschef

Mekonomen V
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Bra bemötande och noggrann utförd reperation på min bil.

Christian B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Har vid många tidpunkter köpt olika typer av tjänser för våra två bilar och en fyrhjuling. Alltid blivit trevligt och korrekt bemött. Tycker absolut att Mekonomen i Älmhult lever upp till en bra förväntan och min upplevekse är alltid på ett bra och engagerande vis.

Veronica Elisabeth K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Köpte batteri men när jag skulle köra från butiken gick det inte köra... fick hjälp direkt Mycket bra bemötande :)

Ulrika Birgitta G W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Rekommenderas! Vänlig och hjälpsam personal som löser problem med bilen. Härligt!

Eva Kerstin E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Mil service på husbilen + plus hjälp med handsfree. De gjorde ett vad jag tror ett bra jobb. Detta kommer framtiden att utvisa. Mycket hjälpsamma och proffsiga i bemötande.

Christer Birger Evert F

Service BMW 7500 mil och byte av parkeringssensor

Andreas Christian P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Dåligt bemötande. Dålig information och en enkel service som ej blev klar i tid. Bemötandet var rent ut sagt otrevligt. Fick dessutom tillbaka en bil med bromsar som satt sig

Svar från Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Hej, Tack för er feedback. Det du verkar fått uppleva är självklart inte förenligt med våra kundlöften. Jag skulle bli ytterst tacksam om du hörde av dej till mej på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så jag får en möjlighet att få mer information om händelsen och på så vis kunna ta tag i problemet. Med vänlig hälsning, Christian Eliasson Verkstadschef

Birgit J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Jag fick en jätte trevlig upplevelse. Vi fick beställa en reservdel som killarna byggde in på bara någon minut. Vid kontakt kom de ihåg mig vilket hav en känsla avatt de verkligen har koll på sina kunder.

Mona Inga Margareta N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

service bra bemötande talade om att haft sönder en grej vid servicen Ska åtgärda det senare

Kjell Christer L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

De gjorde en batterikoll följt av ett batteribyte.

Reva Cecilia H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Jag fick ett akut problem med en cylemder mm och fick hjälp med en gång när jag körde dit. Proffsigt, trevligt och personligt bemötande och de lånade mig en bil över natten utan extra kostnad. Det är såna detaljer som gör att man verkligen kommer tillbaka och en otrevlig upplevelse med bilen vänds till en trevlig erfarenhet. Tack och hurra för mekonomen och dess personal i Älmhult

Christian V
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Helt ok. Gjorde det jag förväntade mig.

Björn Peter E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Normal service på bilen. Enkelt att boka tid och förklara vad jag ville ha hjälp med. Snabb och bra återkoppling vid hämtning av bilen. Mycket nöjd.

Tonny N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Jag har servat min bil på Mekonomen, Älmhult undre några år nu. Jag blir alltid trevligt bemött och får bra råd angående bilen.

Gerd Monika Birgitta C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Allt var jättebra. Tusentack!

Sofie Ingrid Birgitta M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Ärligt och trevligt bemötande från första telefonsamtal. Tydlighet ihop med bra service ger ett bra betyg. Att man sedan löste problemet snabbt och korrekt gör att vi återkommer som kunder.

Pia Katarina S

Bra bemötande trevlig kundmottagare

Stefan Mikael C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Jag beställde en framvagnsinställning till min Volvo S80. Jag fick uppleva ett trevligt och givande möte med Christoffer (kundmottagaren) som ordnade en bokningstid som passade bra för mig. När det var dags för inställningen så blev jag väl mottagen och arbetet utfördes medan jag väntade. Efter provkörning fick jag en bra återkoppling om vad för justeringar som utförts på bilen.

Ingegerd Cecilia L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Både jag och min bil är lika nöjda som vanligt.

Jan-henrik Mikael S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Bra service och trevlig personal både i butiken och kundmottagningen.

Ruth Kerstin R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Bokade tid för service, bra bemötande, fick information om vad som ingår i service, och vad det kommer att kosta.

Sven Olof August S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Mycket bra sevice och bemötande