Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Gävle

Mekonomen Bilverkstad Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen Bilverkstad Gävle!

När vi jobbar har vi alltid kunden i fokus. Vi ger alltid en helhetslösning för att möta dina bilbehov och strävar efter att du ska känna trygghet i ditt verkstadsbesök. Tre års garanti och en godkänd service i stämpelboken är självklarheter när du anlitar oss.

Våra kompetenta bilmekaniker hjälper dig oavsett bilmärke eller årsmodell. Sväng förbi vår verkstad för en kopp kaffe så diskuterar vi fram en lösning. Med oss blir ditt BilLiv verkligen betydligt enklare!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 715 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Gävle

• Tommy S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Man får bra service på Mekonomen. Läs mer
  • Alexandra T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trots att jag tog fel på datum så tog de in bilen. Tummen upp för det. Läs mer
  • Jeanette L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Montering av motorvärmare. Jag blev väldigt proffsigt bemött av serviceinriktad och trevlig personal. Läs mer
  • Anna F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service på Volvo.

Remmen är fortfarande inte bytt.

Svårt att få tag på dem i telefon. Läs mer
  • Bengt B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Årsservice av bil. Bra bemötande och jobbet utfördes bra till ett resonabelt pris. Verkstaden ligger lite off-side, vilket är en nackdel. Det blir en långpromenad, eller två! Läs mer
  • Johan B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    jag tyvkte msn skulke prova och ta detta på garantin men det.
    man provade inte så jag är lite bedviken på just det . Läs mer
  • Alf O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    reperation väntade under tiden bra service. Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bilen startade inte. Fick hyfsat snabbt en tid men efter besked att den skulle bli klar flera gånger utan att bli det försämrades tålamodet. Priset blev också högre än offerten. Och efter besöket är bilen svårstartad. Läs mer
  • Mats E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Enkelt att lämna och hämta bilen. Läs mer
  • Carlos Y
    Carlos Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ja hur ska jag sammanfatta detta...
    Service på fordon

Nonchalant bemötande
    Ingen stämpel i boken
    Fel på fjädern men besiktningen gjordes 2 veckor innan och gick igenom klockrent
    Priset stämde inte från offert

Levde inte alls upp till förväntningarna av mekonomen... Läs mer
  • Petri M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Riktigt bra fast det blev lite försening, men de ordnade hyrbil gratis så jag slapp krångel, priset blev det som var lovad från början Läs mer
  • Eva V skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hade bilen på service, snabbt och enkelt.
    Trevlig personal Läs mer
  • Rania A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mekonomen vsr professionella och kommunicerade tydligt årgärdsplan och pris. Läs mer
  • Stjepan M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Serviceminded personal som löste mitt problem. Nöjd!!!!! Läs mer
  • Monica F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service. Bra utfört arbete Läs mer
  • Yaningeys H
    Yaningeys H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Först glömdes bilen bort för den service vi bokat och vi fick lämna bilen ytterligare en dag. Vi gjorde upp om rabatterat pris men när vi skulle betala var priset högre än vid bokningen istället för lägre för att vi lämnat den en dag extra men vi löste sig till sist. Efter servicen fungerade inte fläkten, återvände och en kontakt justerades. Sen började motorlampan lysa, då åkte vi till annan verkstad och fick det fixat. Nästa gång bokar vi på den andra verkstaden direkt, tyvärr! Läs mer
  • Anna Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bokningen av tid fungerade inte men jag hade tur att det fanns en tid ändå när jag kom dit med bilen på morgonen. Läs mer
  • Sven A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ordinarie service.
    Bra med beställning via nätet, inget väntande i telefon.
    Rimlig kostnad!
    Det blir nog fler gånger. Läs mer
  • Ewa J
    Ewa J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Verkstadens arbete var helt okey men ni måste göra något åt er usla teleservice. Jag försökte boka på telefon (fredag Fm) men blev aldrig uppringd och fick lov att besöka servisbutiken. Sedan schabblades mitt mobilnr bort så bilen blev ståendes på verkstad en extra dag med onödiga utgifter i form av tid och taxiresor (drygt 500 spänn!). Mvh Läs mer
  • Mellinger Bil Aktiebolag M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    * Service
    * Blev bemött på ett bra sätt!
    * Hade inga speciella förväntningar.
    * De frågade om de skulle byta torkarblad om de var dåliga och jag sa JA. Men de blev inte bytt fastän de var skitdåliga. Jag fick byta torkarbladen själv samma vecka. Läs mer
  • Jimmy G
    Jimmy G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade in min bil för lagning med tydliga instruktioner om vad som var fel och vad som skulle göras, ändå så lyckas man laga fel saker på bilen. Hämtar sedan bilen i tro på att allt ska vara fixat och åker och ska besiktiga bilen, där jag får som svar att felet inte är åtgärdat. Och får lämna in bilen ytterligare en gång för samma fel. Självklart så vill ingen på Mekonomen ta på sig att de gjort fel, så jag får betala för ännu en reparation av bilen.

Riktiga skojare! Läs mer
  • Karl P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Flera återbesök och nya fel som dyker upp beroende på slarv på verkstan Läs mer
  • Pasi M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra o proffsigt arbete. Jag väntade medans de utförde garantiservice på min Kia. Läs mer
  • Eva L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fick vänta 1,2 h trots boksd tid
    Inget noterat i serviceboken Läs mer
  • Anders O
    Anders O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande, lyckades boka in mig med kort varsel. Väl utfört arbete. Jag är nöjd. Läs mer
  • Monika F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Har skickat in om offert på er hemsida den 29/10. Fortfarande inte fått något svar.
    Den 2/11, i fredags, försökte jag ringa utan att få svar. Hamnade hos ett call-center som skickar in att jag vill bli uppringd. Skickade i samma stund ett mail där jag hänvisar till offerten.
    Ringde alldeles nyss upp igen, inget svar. Hamnade hos call-centret igen.
    Vad är detta för kundservice? Läs mer
  • Anna E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hej! Vi köpte vår bil i mitten av Maj av berörd firma och i början på September indikerade bilen på att den behövde service. Lämnade in den på Mekonomen till en kostnad på drygt 4000:-. Fick då reda på att bilen hade diverse fel och en offert på 7500:-. Påtalade att det inte kändes okej då bilen var så pass nyköpt och blev då lovad att bilverkstaden skulle stå för halva reparationskostnaden. Lämnade in bilen och fick då veta att totalsumman skulle bli 11000:- då de skulle använda originaldelar. Har betalt även det vilket inte kändes bra. Lämnar därför min ärliga feedback som önskat. Läs mer
  • Miriam L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade in bilen för att få en infälld ledramp monterad.
    Proffsigt och riktigt snyggt gjort. Läs mer
  • Anna S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Var först nöjd men sen skulle ni göra av er om ett försäkringsärende

Har ringt er 5 gånger inget händer!!

Mvh Cilla Sjöblom Läs mer
  • John-terje S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Problem med slitagevarnare från tidigare bromsbeläggsbyte.

Svårt att komma i kontakt med verkstad via telefon. Försökte flera gånger. Blev ej kontaktad efter att ha lämnat uppgifter.

När väl bilen bar inne skulle de återkoppla, vilket de ej gjorde. Läs mer
  • Anna A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Beställde service, trevligt bemötande vid inlämning och hämtning, finns inget att klaga på. Läs mer
  • Ingrid L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service, lite dyrt kanske! Sen sabbade dom bakrutetorkaten men fixade ny kostnadsfritt, som monterades efter ett par veckor Läs mer
  • Sw Huskonsult Aktiebolag S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte hjullager. Klara besked om pris, tider. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Susanna H
    Susanna H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb, bra och prisvärd 6000 mils service på bilen en Seat Alhambra. Ca 2000 billigare än märkesverkstan och då är växellådsoljebytet inräknat, ingår ej i normalservice. Läs mer
  • Anna H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jättebra bemötande och prisvärd reparation.
    Det som var mindre bra var lånebilen som var otankad. Plus att jag tankade i mer än jag åkte upp så jag skänkte ca 100kr till verkstan. Läs mer
  • Kerstin R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande jag hade bilen inlämnad vid 2 tillfällen byte av klämmer och flexrör Läs mer
  • Abbas H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    lämnade bilen för årlig servis vänte tiden var lite för mycket annars trevliga personal. Läs mer
  • Lars B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av lampa framlykta.
    Det var bra service och återkoppling under arbetet pga att jag köpt fel reservdel av annan butik.
    De motsvarade förväntningarna bra.
    En bra verkstad med bra service kan rekommenderas . Läs mer
  • Viola R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Vi har inte gjort klart uppgiften . Den kommer att avslutas förhoppnings vis om14 dar Läs mer
  • Jonny Michael O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig och tillmötesgående personal.
    Har servat bilen där dom senaste 4åren och har inget att klaga på.
    Dom har löst dom problem jag haft på ett bra sätt. Tar dock rundligt betalt för oljan så den köper jag på annat håll.
    Bättre än märkesverkstad för Volvo.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Kust Tak Ab K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig personal och snabb service Läs mer
  • Petri skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service och trevlig personal, lämnade in bilen för kopplingsbyte och allt gick smidigt och bra. Läs mer
  • Per Olof I skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service och trevlig personal som lagade bilen snabbt Läs mer
  • Toni Juhani H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av hjullager.
    Fick tid ganska omgående.
    Bilen blev klar tidigt på morgonen.
    Nöjd. Läs mer
  • Alf Roland N skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Däck efter punktering
    Bra bemötande
    Hade inga speciella förväntningar utöver att få däcken bytta vilket jag också fick.
    Sammanfattningsvis en helt Ok upplevelse. Läs mer
  • Göran Peter H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av säkerhetsbälte.
    Bra bemötande och bra service 👍 Läs mer
  • Stig Maurits P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    En akutåtgärd med ljusinställningen. Bilen togs direkt och var klar på 10 minuter. Skönt att de kunde "klämma in" bilen när jag var på plats. Service! Läs mer
  • Carl Erik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hjulinställning önskades gjord.
    Trevligt bemötande.
    Ville testa Mekonomen jfrt med Bilmetro.
    Såvitt jag förstår skulle man helst gjort fyrhjulsinställning, men sådan utrustning saknades. Därför inte högsta betyg. Läs mer
    2018-10-03 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Carl Erik S
    Hej Carl Erik.
    Det finns 2 sätt att göra hjulinställning, det ena är bara en framvagnsinställning och den andra är fyrhjuls inställning.
    vårat instrument klara av båda dessa inställningarna, men sen kan det vara att t ex camber inte går att ställa in.
    Nu vet jag inte vilken bil det gäller men du får jätte gärna höra av dig till mig så kan vi kolla vad som gjordes på din bil eftersom det finns en kopia på alla protokoll kvar i datorn.
    Kim Hansen
  • Juf Byggnadsställningar J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabbt ok bra resultat. Skapade nytt konto där och funkade bra Läs mer
  • Sven Crister D skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bytt låset på bakluckan. Trevligt bemötande. Återkommer gärna vid andra problem. Läs mer

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle