Alla kategorier Bilverkstad Gävleborg Gävle Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Gävle

Mekonomen Bilverkstad Gävle

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen Bilverkstad Gävle!

När vi jobbar har vi alltid kunden i fokus. Vi ger alltid en helhetslösning för att möta dina bilbehov och strävar efter att du ska känna trygghet i ditt verkstadsbesök. Tre års garanti och en godkänd service i stämpelboken är självklarheter när du anlitar oss.

Våra kompetenta bilmekaniker hjälper dig oavsett bilmärke eller årsmodell. Sväng förbi vår verkstad för en kopp kaffe så diskuterar vi fram en lösning. Med oss blir ditt BilLiv verkligen betydligt enklare!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 724 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Gävle

• 2018-12-16

Hans B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bytte bromsar, supersmidigt snabbt och bra! Läs mer
  • 2018-11-27

Leif O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jag skulle köpa ett nytt bilbatteri o ringde runt till några bilfirmor. Hos Mekonomen fick jag väldigt bra information om vad jag behövde för batteri av en trevlig kille.
    Priset var bra o dom kunde byta batteriet på verkstan dagen efter. Det var mycket bra service både i butiken o verkstan av glad o trevlig personal. Läs mer
  • Nils H

2018-11-23

Nils H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service å allt på Mekonomen fungerar som man förväntar sig.
    MEN, när kamkedjan strular som på alla andra TSI motorer från Volkswagen så får man avslag på Goodwill från VW pga att jag servat bilen på Mekonomen.
    Så tänk på det. Läs mer

Johan E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service och trevligt bemötande. Tydliga gällande priser vid service och reparation. Vi är supernöjda. Läs mer

Maria H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Köpte nya vinterdäck.
    Blev vänligt bemött Läs mer
  • Sven-åke S

2018-11-21

Sven-åke S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Vi har våra däck på däckhotell hos Mekonomen.
    Jag bokade tid för däckbyte och fick ett sms där jag uppmanades att åka till Mekonomen Kryddstigen 2( tror jag)
    När jag kom dit och köat en stund fick jag veta att jag skulle ha åkt till Kryddstigen 30 till en annan verkstad.
    Där visste de inte om att jag skulle komma så det tog lite tid innan de hämtat fram våra däck.....suck
    När jag sen skulle batala så kunde de inte klara den transaktionen utan jag ombads åka tillbaka till Kryddstigen 2 igen.
    Jag kände mig som en pingpong-boll.
    Otroligt dåligt skött ur ett kundvårdsperspektiv.
    Jag fick 200 kr i rabatt vilket var bra men jag kom för sent till mitt arbete.
    Tja vad säger man om det här? Läs mer
    2018-11-22 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Sven-åke S
    Hej Sven-åke.
    Tyvärr hamnade du i en period när mycket var nytt, dels att vårat däckhotell finns på Kryddstigen 33 och sen att vi har fått ett nytt datorsystem och mekanikerna hade inte lärt sig att ta betalt.
    Dessa problem är åtgärdad nu så i framtiden skall allt gå mycket smidigare.

Barking Aktiebolag B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hej.
    Gjorde service och blev nöjd med bemötandet.
    Trevlig personal. Läs mer

Leif H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    beställt service på bilen, talade om att jag upplevt att bilens varningslampa för motorfel lyst och jag bad dom kolla upp vad det innebar, OBS detta talade jag om vid bokningen av bilen.
    efter servicen så förklarade man at det inte gick att se vad som krånglat pga av att servern låg nere hos Ford. och att det då inte gick att genomföra en diagnos av felet.
    detta innebar att jag var tvungen att beställa ny tid för felsökning. jag har förståelse för att Mekonomen inte kan styra över åtkomsten hos Ford för detta, men för mig som kund innebar det ytterligare ett besök. fick betala för båda besöken.
    i övrigt nöjd med Mekonomen. Läs mer
  • Ann-louise E

2018-11-21

Ann-louise E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade bilen på service samt köpt fyra nya vinterdäck Michelin. Som reklamen säger lite snack och mycket verkstad. Det är ord som är bra 😂 Läs mer

Tommy S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Man får bra service på Mekonomen. Läs mer

Alexandra T skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trots att jag tog fel på datum så tog de in bilen. Tummen upp för det. Läs mer
  • 2018-11-20

Jeanette L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Montering av motorvärmare. Jag blev väldigt proffsigt bemött av serviceinriktad och trevlig personal. Läs mer

Anna F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service på Volvo.

Remmen är fortfarande inte bytt.

Svårt att få tag på dem i telefon. Läs mer

Bengt B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Årsservice av bil. Bra bemötande och jobbet utfördes bra till ett resonabelt pris. Verkstaden ligger lite off-side, vilket är en nackdel. Det blir en långpromenad, eller två! Läs mer

Johan B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    jag tyvkte msn skulke prova och ta detta på garantin men det.
    man provade inte så jag är lite bedviken på just det . Läs mer

Alf O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    reperation väntade under tiden bra service. Läs mer
  • Jan K

2018-11-19

Jan K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bilen startade inte. Fick hyfsat snabbt en tid men efter besked att den skulle bli klar flera gånger utan att bli det försämrades tålamodet. Priset blev också högre än offerten. Och efter besöket är bilen svårstartad. Läs mer

Mats E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Enkelt att lämna och hämta bilen. Läs mer
  • Carlos Y

2018-11-18

Carlos Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ja hur ska jag sammanfatta detta...
    Service på fordon

Nonchalant bemötande
    Ingen stämpel i boken
    Fel på fjädern men besiktningen gjordes 2 veckor innan och gick igenom klockrent
    Priset stämde inte från offert

Levde inte alls upp till förväntningarna av mekonomen... Läs mer
    2018-11-22 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Carlos Y
    Hej Carlos.
    Man skall inte behöva bli nonchalant bemöt när man kommer till oss, så jag har lyft frågan med personalen.
    samma sak gäller serviceboken, kom in till mig så jag kan stämpla i boken om det fortfarande inte är gjord.
    När vi gör en service och gör en bedömning att det är fel på en sak så måste vi skriva upp den i protokollet och där kan bedömningen vara olika gentemot besiktningen.

Petri M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Riktigt bra fast det blev lite försening, men de ordnade hyrbil gratis så jag slapp krångel, priset blev det som var lovad från början Läs mer

Eva V skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hade bilen på service, snabbt och enkelt.
    Trevlig personal Läs mer

Rania A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Mekonomen vsr professionella och kommunicerade tydligt årgärdsplan och pris. Läs mer

Stjepan M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Serviceminded personal som löste mitt problem. Nöjd!!!!! Läs mer

Monica F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra service. Bra utfört arbete Läs mer
  • Yaningeys H

2018-11-17

Yaningeys H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Först glömdes bilen bort för den service vi bokat och vi fick lämna bilen ytterligare en dag. Vi gjorde upp om rabatterat pris men när vi skulle betala var priset högre än vid bokningen istället för lägre för att vi lämnat den en dag extra men vi löste sig till sist. Efter servicen fungerade inte fläkten, återvände och en kontakt justerades. Sen började motorlampan lysa, då åkte vi till annan verkstad och fick det fixat. Nästa gång bokar vi på den andra verkstaden direkt, tyvärr! Läs mer
    2018-11-22 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Yaningeys H
    Hej.
    Ditt ärende skulle jag vilja tala med dig om, ring gärna och fråga efter mig
    Kim Hansen

Anna Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bokningen av tid fungerade inte men jag hade tur att det fanns en tid ändå när jag kom dit med bilen på morgonen. Läs mer

Sven A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Ordinarie service.
    Bra med beställning via nätet, inget väntande i telefon.
    Rimlig kostnad!
    Det blir nog fler gånger. Läs mer
  • Ewa J

Ewa J skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Verkstadens arbete var helt okey men ni måste göra något åt er usla teleservice. Jag försökte boka på telefon (fredag Fm) men blev aldrig uppringd och fick lov att besöka servisbutiken. Sedan schabblades mitt mobilnr bort så bilen blev ståendes på verkstad en extra dag med onödiga utgifter i form av tid och taxiresor (drygt 500 spänn!). Mvh Läs mer

Mellinger Bil Aktiebolag M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    * Service
    * Blev bemött på ett bra sätt!
    * Hade inga speciella förväntningar.
    * De frågade om de skulle byta torkarblad om de var dåliga och jag sa JA. Men de blev inte bytt fastän de var skitdåliga. Jag fick byta torkarbladen själv samma vecka. Läs mer
  • Jimmy G

Jimmy G skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade in min bil för lagning med tydliga instruktioner om vad som var fel och vad som skulle göras, ändå så lyckas man laga fel saker på bilen. Hämtar sedan bilen i tro på att allt ska vara fixat och åker och ska besiktiga bilen, där jag får som svar att felet inte är åtgärdat. Och får lämna in bilen ytterligare en gång för samma fel. Självklart så vill ingen på Mekonomen ta på sig att de gjort fel, så jag får betala för ännu en reparation av bilen.

Riktiga skojare! Läs mer
    2018-11-22 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Jimmy G
    Hej Jimmy.

Eftersom jag absolut inte håller med dig om att vi skulle vara några skojare så tycker jag att du och jag diskuterar vad som har gått fel för är det något vi är orsak till som självklart skall det inte drabba dig. Rätt skall vara rätt.
    Du når mig på telefon: 0722 32 23 30

Karl P skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Flera återbesök och nya fel som dyker upp beroende på slarv på verkstan Läs mer

Pasi M skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Bra o proffsigt arbete. Jag väntade medans de utförde garantiservice på min Kia. Läs mer

Eva L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Fick vänta 1,2 h trots boksd tid
    Inget noterat i serviceboken Läs mer
  • Anders O

Anders O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande, lyckades boka in mig med kort varsel. Väl utfört arbete. Jag är nöjd. Läs mer
  • 2018-11-05

Monika F skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Har skickat in om offert på er hemsida den 29/10. Fortfarande inte fått något svar.
    Den 2/11, i fredags, försökte jag ringa utan att få svar. Hamnade hos ett call-center som skickar in att jag vill bli uppringd. Skickade i samma stund ett mail där jag hänvisar till offerten.
    Ringde alldeles nyss upp igen, inget svar. Hamnade hos call-centret igen.
    Vad är detta för kundservice? Läs mer
  • 2018-10-18

Anna E skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Hej! Vi köpte vår bil i mitten av Maj av berörd firma och i början på September indikerade bilen på att den behövde service. Lämnade in den på Mekonomen till en kostnad på drygt 4000:-. Fick då reda på att bilen hade diverse fel och en offert på 7500:-. Påtalade att det inte kändes okej då bilen var så pass nyköpt och blev då lovad att bilverkstaden skulle stå för halva reparationskostnaden. Lämnade in bilen och fick då veta att totalsumman skulle bli 11000:- då de skulle använda originaldelar. Har betalt även det vilket inte kändes bra. Lämnar därför min ärliga feedback som önskat. Läs mer
    2018-11-22 Mekonomen BilLivet Gävle svarar Anna E
    Hej Anna.
    Eftersom vi inte säljer bilar så förstår jag inte riktigt det du har skrivit.
    Men hör gärna av dig till mig, så kan vi reda ut detta
  • 2018-10-18

Miriam L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Lämnade in bilen för att få en infälld ledramp monterad.
    Proffsigt och riktigt snyggt gjort. Läs mer

Anna S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Var först nöjd men sen skulle ni göra av er om ett försäkringsärende

Har ringt er 5 gånger inget händer!!

Mvh Cilla Sjöblom Läs mer

John-terje S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Problem med slitagevarnare från tidigare bromsbeläggsbyte.

Svårt att komma i kontakt med verkstad via telefon. Försökte flera gånger. Blev ej kontaktad efter att ha lämnat uppgifter.

När väl bilen bar inne skulle de återkoppla, vilket de ej gjorde. Läs mer

Anna A skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Beställde service, trevligt bemötande vid inlämning och hämtning, finns inget att klaga på. Läs mer

Ingrid L skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Service, lite dyrt kanske! Sen sabbade dom bakrutetorkaten men fixade ny kostnadsfritt, som monterades efter ett par veckor Läs mer

Sw Huskonsult Aktiebolag S skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte hjullager. Klara besked om pris, tider. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Susanna H

2018-10-17

Susanna H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Snabb, bra och prisvärd 6000 mils service på bilen en Seat Alhambra. Ca 2000 billigare än märkesverkstan och då är växellådsoljebytet inräknat, ingår ej i normalservice. Läs mer

Anna H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Jättebra bemötande och prisvärd reparation.
    Det som var mindre bra var lånebilen som var otankad. Plus att jag tankade i mer än jag åkte upp så jag skänkte ca 100kr till verkstan. Läs mer

Kerstin R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevligt bemötande jag hade bilen inlämnad vid 2 tillfällen byte av klämmer och flexrör Läs mer

Abbas H skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    lämnade bilen för årlig servis vänte tiden var lite för mycket annars trevliga personal. Läs mer

Lars B skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Byte av lampa framlykta.
    Det var bra service och återkoppling under arbetet pga att jag köpt fel reservdel av annan butik.
    De motsvarade förväntningarna bra.
    En bra verkstad med bra service kan rekommenderas . Läs mer

Viola R skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Vi har inte gjort klart uppgiften . Den kommer att avslutas förhoppnings vis om14 dar Läs mer
  • 2018-10-05

Jonny Michael O skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig och tillmötesgående personal.
    Har servat bilen där dom senaste 4åren och har inget att klaga på.
    Dom har löst dom problem jag haft på ett bra sätt. Tar dock rundligt betalt för oljan så den köper jag på annat håll.
    Bättre än märkesverkstad för Volvo.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-10-05

Kust Tak Ab K skrev om Mekonomen Bilverkstad Gävle
    Trevlig personal och snabb service Läs mer

Kryddstigen 1-3, 802 92 Gävle