WBIL I NORRTÄLJE

WBIL I NORRTÄLJE

4.5

Besök Mekonomen Bilverkstad i Norrtälje för professionell bilservice och reparation. Vi hanterar alla bilmodeller och problem, från AC-reparationer till generella genomgångar. Vi erbjuder även däck och förvaring i vårt däckhotell. Vi är en godkänd verkstad av alla försäkringsbolag och välkomnar dig från Häggvik, Edsberg, Kista, Märsta, Sigtuna och Norrtälje. Boka din tid idag!

155 omdömen om WBIL I NORRTÄLJE

Anna A
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Perfekt, så snabba och hjäpsamma.

KW Bilservice i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 445 omdömen 4.6 av 445 omdömen
BadgeFourYears

Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!

Janette J Janette J
Bo T
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Alltid vänligt bemötande o bra utförda jobb, alltid nöjd när jag hämtat bilen hos er. 👍

Edma Ö
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Jag blev väldigt bra behandlad av de och rekommendera dem till de andra.väldigt bra service och det de gjorde åt mig var underbart.

Speedy Bilservice Smista
4.6/5 i betyg av 863 omdömen 4.6 av 863 omdömen
BadgeFourYears

Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a

Boris R
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Blev väldigt bra bemött! Både igår och idag! (Service)

Anders P
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Positivt bemötande och tillmötesgående.problrm med AC som de fixade.

Speedy Bilservice Nacka
4.6/5 i betyg av 2008 omdömen 4.6 av 2008 omdömen

Tydligt och snabbt. Bra pris och trevligt bemötande.

Louise A
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Kort väntetid för bokningen är positivt. Uppgjort pris för service ökade flera hundra kronor före /efter besöket. Förklaringen på min fråga om anledningen; Man hade glömt räkna in oljefiltrets kostnad. Dagen för verkstadsbesöket drog ut flera timmar från att skulle varit klart strax före lunch blev precis före kl 16.00 istället. Bor utanför Norrtälje så blev en bortkastad semesterdag på staden.

Lennart M
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Mycket bra mottagande av trevlig personal Svåra att få tag i på telefon Men trevligt bemötande

Speedy Bilservice Arninge
4.9/5 i betyg av 197 omdömen 4.9 av 197 omdömen
BadgeFourYears

Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pa

Holger Gunnar B Holger Gunnar B
Viveca G
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Oljebyte med mervärde i form av gratis info

Jonas J
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Lite segt att vänta hela måndagen på en reservdel, som skulle kommit på eftermiddagen efter att jag varit in redan på fredag för reparationen. Mannen i receptionen hittade den, efter idogt letande, i fel hylla. Därefter vidtog lagningen och jag fick med mig bilen hem. Gud ske pris och lov!

Sumpan Bilverkstad AB
4.7/5 i betyg av 2263 omdömen 4.7 av 2263 omdömen

Bra och snabb service med trevlig personal

Rimbo A
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Tack för hjälpen det var fint upplevelse

Sara H
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Rörigt vid både in- och utlämnade. Dessutom startades en digital servicebok på mobilnumret utan samtycke.

Speedy Bilservice Täby
4.8/5 i betyg av 1098 omdömen 4.8 av 1098 omdömen

Otroligt bemötande, frågar först vad det kostar att byta bromsar fram o bak, 3500 kr säger han Göran i telefon, lämnar in bilen dagen där på

Refiboimex A

Rolf I
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Lätt och hjälpsam personal..Alltid trevligt bemötande. Bra mellanölet.

Min Bil Bromma
4.4/5 i betyg av 2021 omdömen 4.4 av 2021 omdömen

Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips

Johanna S
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Bra jobb men dålig återkoppling då bilen inte blev klar på fredagen som lovat och blev utan bil hela helgen. Sådant ska givetvis informeras så snart man visste att reservdelen inte kom som man trott och låta kunden välja om vi ville hämta bilen ändå.

Karl L
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Min bil hann inte bli klar på utsatt tid men jag fick en lånebil så det löste sig ändå.

Min Bil Täby
4.4/5 i betyg av 1252 omdömen 4.4 av 1252 omdömen

Mycket nöjd och skulle åka igen när det är dags för service.

Joachim J
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Snabb och professionell hjälp.

Olle H
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Trots att jag påpeka vid tidsbokning att del var trasig gjordes ingen beställning på ny del. Onödigt återbesök. Omöjligt att nå verkstan eller övrig personal via telefon. Man kommer till en central telefonsupport som skickar frågan vidare via sms.

Speedy Bilservice Östermalm
4.8/5 i betyg av 2170 omdömen 4.8 av 2170 omdömen

tackar för hjälpen med bilen inför helgen.

Bo L
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Snabb och effektiv service. Vänligt bemötande!

Olof N
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Mycket proffsigt och bra väldigt hjälpsamma

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Tor S
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Bra bemötande Mina förväntn.blev uppfyllda Byte spindeled just parkwringsbroms Och bes.

Karl K

Bokat tid olja+ filter = tog lite tid men ok 2500kr

STF Bilservice i Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 19 omdömen 4.7 av 19 omdömen
Badge2016

Alltid bra service, tillgängligt och bra pris. Tack!

Per L
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Trevligt bemötande skojfriska kan rekommendera företaget för andra fordonsägare

Tomas H
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Trevligt bemötande och oerhört hjälpsamma!

Proline Bilskador AB
4.7/5 i betyg av 155 omdömen 4.7 av 155 omdömen

Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete

Thore K
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Felet kvarstod trots kostsam åtgärd. Vid återkomst en halv dags väntan på att kolla om felet kvarstod pga personalbrist och lyftbrist

Britt R
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Vänlighet känner sig trygg som kund

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4079 omdömen 4.8 av 4079 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Birgitta L
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Bra jobb.Trevlig personal Jag är mycket nöjd

Hanna P
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Kunniga och alltid grymma! Skulle inte gå någon annanstans med min bil.

Mekonomen Huddinge Centrum
4.5/5 i betyg av 753 omdömen 4.5 av 753 omdömen

Billy William E Billy William E
Jan B
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Man känner att alla verkligen har kundens perspektiv. Alla är alltid snälla och hjälpsamma. Kan verkligen rekommendera denna verkstad!

Ulf L
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Fantastiskt bemötande och väldigt hjälpsamma. Vi hade fel på partikelfiltret och dom tog genast hand om bilen och efter 2-3 timmar var bilen klar och vi kunde fortsätta att åka söder ut.

OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
4.5/5 i betyg av 512 omdömen 4.5 av 512 omdömen

Väldigt bra service.Jag är jättenöjd

Bengt Arne Å Bengt Arne Å
Per K
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Trevlig och serviceinriktad personal.

Ulf L
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Alla är jätte trevliga och bra linning personal. Hade lite otur med turordningen då husbilen före mig med kamremsbyte fick problem. Strunt samma trevlig personal hjälper upp allt.

Speedy Bilservice Jakobsberg
4.8/5 i betyg av 439 omdömen 4.8 av 439 omdömen

Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök

Håkan W
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Mycket dålig kundvård. Vet inte hur många gånger de lovade att ringa dagen därpå utan att höra av sig. Hann bli totalt ignorerad ett flertal gånger under de många veckor jag dumt nog insisterade på att få bli hjälpt av dem.

Lars B

Toppen bästa verkstad rekomderas

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Hans T
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Bra bemötande. Bra jobb. Tack.

Lars A
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Byte av hjullager på husvagn, det var mycket strul problem att hitta rätt hjullager. Jag kontaktade Husvagns Reserven och fick tips på hur man kunde kolla vilket lager det var, meddelade detta till verkstaden sedan tog det tre dagar . Totalt så tog bytet 3 veckor. Dom bjöd på arbetet för allt strul jag har haft och det var ju bra, slutet gott

Mekonomen Norrtull
4.7/5 i betyg av 1215 omdömen 4.7 av 1215 omdömen

Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga.

Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
Eva B
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Fick en tid snabbt. Han som bokade in mig sa vad det skulle kosta och i annat fall skulle de kontakta mig innan reperationen.

Nils C
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Bra och snabb service och prisinformation.

Speedy Bilservice Södertälje
4.8/5 i betyg av 747 omdömen 4.8 av 747 omdömen

Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gäl

Arne C
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Personalen på verkstaden var mycket trevlig och tillmötesgående och hjälpsamma,men den centrala kundtjänsten var mycket dålig.

Berit L

Trevliga och serviceinriktade

Speedy Bilservice Haninge
4.8/5 i betyg av 1092 omdömen 4.8 av 1092 omdömen

Kunnig personal, bra service

Borrexpress S Borrexpress S
Lars F
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Lämnade in bilen tors kl 7 den 1maj med en besiktningspec på 2 or som skulle fixas! Blev klar fre den 9 maj pga felbeställda reservdelar bla ! Verkstaden lovade besiktning av fordonet men det blev tydligen inte gjort

Eva G
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Väldigt trevligt bemötande både vid bokning och ankomst. Tydlig information om processen och hur information om att bilen är klar skickas. Trevligt avslut vid avhämtning samt bra information om vad som åtgärdats.

Speedy Bilservice Solna
4.7/5 i betyg av 1679 omdömen 4.7 av 1679 omdömen

Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!

Rolf M
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Fick pris per telefon direkt, bilen snabbt åtgärdad och klar, jättenöjd

Peter C
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Bra utfört arbete men gick inte att få kontakt via telefon.

Speedy Bilservice Södermalm
4.7/5 i betyg av 808 omdömen 4.7 av 808 omdömen

Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer

Kjell Birger B Kjell Birger B
Olof G
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Skulle byta bromsbelägg, fick ett pris på 2100 kr. Lämnade bilen 7:30 för att vänta medan jobbet utfördes, jobbet skulle ta 1 timme. Fick efter några minuter beskedet att dom hade fått fel bromsbelägg, dom skulle komma 8:15 och då skulle min bil tas in direkt. 8:45 fick jag besked att man trots allt hade fel belägg, beklagade och undrade om jag kunde komma tillbaka dagen efter, jag skulle då få en rejäl rabatt "i princip bara betala materialet". Dagen efter byttes beläggen men dom här beläggen var dyrare. Slutnotan 2500...

Johan I
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Vänliga, bra service, prisvärda.

Speedy Bilservice Vällingby
4.8/5 i betyg av 2357 omdömen 4.8 av 2357 omdömen

Aldrig haft bättre service än såhär. Inga dolda avgifter, snarare tvärtom! Dom drar av ingrepp från fakturan man redan skrivit på om dom vi

Kjell Thommy C Kjell Thommy C
Hus A
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Vänligt bemötande! Fixar felet och de gjorde de! Bra service rengjorde mitt dieselpartikelfilter!

Keld P

Bra bemötande . Hållar tidsplanen. Proffsigt. Nöjd

Mekonomen Hemmesta
4.7/5 i betyg av 1272 omdömen 4.7 av 1272 omdömen

Alltid bra bemötande och bra service!

Jonathan David H Jonathan David H
Per Mikael R
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Trevligt bemötande, bra hantering när offererat pris visade sig ha för lågt pris mot utfört arbete..

Erik E
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Jättetrevliga grabbar och gubbar där borta. Alltid tyckt om dem och arbetet som de utför. Åkte in för att en del av motorblocken skulle gängas om. Tydligen vart det bara något däri som blockerades, de rengjorde, satte dit bulten, och gav mig 50% rabatt. Underbara killar 👍🏽

Speedy Bilservice Vasastan
4.9/5 i betyg av 975 omdömen 4.9 av 975 omdömen

Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga

Brittis O Brittis O
Per M
Skrev om WBIL I NORRTÄLJE

Däckbyte. Allt genomfört på ett professionellt sätt.

Min Bil Sollentuna
4.4/5 i betyg av 1678 omdömen 4.4 av 1678 omdömen
BadgeThreeYears

Reparationen i sig var ok. Men... Att en regskylt försvann - inte deras problem. Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras proble

Sven Thomas K Sven Thomas K
Upplands Bilmekaniska AB
4.5/5 i betyg av 802 omdömen 4.5 av 802 omdömen

Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemöt

Ingrid Essa Irne H Ingrid Essa Irne H
Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1060 omdömen 4.7 av 1060 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K