Alla kategorier Bilverkstad Kronoberg Växjö Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Växjö

Mekonomen Bilverkstad Växjö

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Marketenterivägen 25, 352 36 Växjö — Visa karta

Här hos Mekonomen Bilverkstad Växjö hittar du högkvalitativa reservdelar till din bil, till mycket bra priser. Vi har ett stort lager i butiken och kan dessutom beställa hem inte mindre än en miljon olika delar om det är något särskilt du behöver.

Hos oss får du alltid ta del av massor av tips och råd om hur du tar hand om just din bil bäst. Vi kan de flesta bilmärken och svara på alla frågor du har. Oavsett om du behöver reparera bilen, byta däck eller kolla oljan kan du vända dig till oss. Vi ger lång garanti på alla våra arbeten. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 191 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Växjö

• Lennart J
    Lennart J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Mycket trevlig och kunnig personal . Om trots något problem uppstått har ni löst det på ett bra sätt. Läs mer
  • Matthias N
    Matthias N skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Fick en fjäder utbytt med kort varsel under semesterperiod och 1000:- billigare än Atteviks! Otroligt nöjd!! Läs mer
  • Roland S
    Roland S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Sörvis på bilen helt ok
    Mycket nöjd Läs mer
  • Martins C
    Martins C skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag gick dit för att lösa ett litet problem med bilen och de gjorde det på ett trevligt och professionellt sätt. Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service av min Toyota. Jag kan bara säga tummen upp ni är toppen. Mvh lasse Läs mer
  • Bengt-eric E
    Bengt-eric E skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Servicen av bilen, och den utfördes utan anmärkning. Personalen är jättetrevlig och använder Mekonomen mer än gärna! Läs mer
  • Hans C
    Hans C skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Ett service.
    Mycket trevlig o bra personal. Snabb service. Bra kommunikation. Jag kommer snart tillbaka med min andra bil. Läs mer
  • Yasir M
    Yasir M skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Trevlig personal. Snabb och god service Läs mer
  • Eva F
    Eva F skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Vänligt bemött i telefon och snabb service, fast de var tre man kort på verkstaden under juli. Bor i en avlägsen by och behövde min bil. Felet visade sig vara snabbt avhjälpt. Lagades samma dag. Läs mer
  • Laila S
    Laila S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Vi hade bilen inlämnad på service å bromsbyte. Blev bra bemött som vanligt och väl utfört arbete. Läs mer
  • Berit A
    Berit A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bilservice, som alltid bra bemött. Enda negativa var att jag fick vänta på tiden länge. Läs mer
  • Lena Jeanette B
    Lena Jeanette B skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service + reparation.
    Bra bemötande. Noggranna med priser och detaljer. Håller vad de lovar.
    Höga förväntningar på bra service som uppfylldes.

Ett företag man kan lita på. Ett + att man enkelt kan dela upp fakturan på flera månader utan något krångel. Läs mer
  • Johnny E
    Johnny E skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    En service med en extra koll på ett missljud samt byte av bromsbelägg runt om. Bromsar skulle åtgärdas vid besök och en felsökning för att ringa in missljudet.
    Lämnas in 07.00 får sms ca 10.20 att den var klar. Utgår från att allt är i sin ordning dvs service utförd samt bromsar.
    Kommer för att hämta bil senare på eftermiddagen, då har man gjort servicen och felsökt. Bromsarna har inte hunnit med. Konstigt i mitt tycke. Kan man inte låta meddela att bromsar ej är åtgärdade?
    Lätt irriterande, kanske finns en enkel förklaring till varför men fick ej någon sådan. Läs mer
  • Carl G
    Carl G skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Tider och pris stämde med överenskommelse. Gott bemötande! Läs mer
  • Signe L
    Signe L skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag lämnade in bilen för byte av topplockspackning. Jag fick ett bra bemötande av personalen. Bilen var klar när jag kom för att hämta den. Sammanfattningsvis ett bra bemötande och god service. Läs mer
  • David H
    David H skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service. Ok priser. Trevliga. Läs mer
  • Draginja A
    Draginja A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Alltid trevliga och tillmötesgående.
    Riktigt service minded. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service med byte av oljefilter bl.a. Bra bemötande och servicen levde upp till mina förväntningar. Smidig kundkontakt och bra bemötande överlag! Läs mer
  • Personuppgiften Skyddad P
    Personuppgiften Skyddad P skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bra rådgivning, bra kundservice och bra priser. Jag kan bara rekommendera det företag! Läs mer
  • Anton Sebastian Staffan N
    Anton Sebastian Staffan N skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    •Reparation
    •blev bra bemött.
    •företaget levererade ungefär vad jag förväntade mig och lagade fordonet. Läs mer
  • Natan G
    Natan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Fick info om att bilen var klar lite senare än sagt annars var service helt ok. Läs mer
  • Nils Gunnar Johan R
    Nils Gunnar Johan R skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Behövde snabbt byta tändspole och tändstift. Var fullbokat men de hade möjlighet att få in min bil mellan två andra jobb. Verkligen nöjd och tacksam över att kunna åka iväg på semester som planerat! Läs mer
  • Karolina Ulrika K
    Karolina Ulrika K skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Trevlig o hjälpsam personal som löser allt så fort det bra går. Läs mer
  • Elvis K
    Elvis K skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag servar min bil varje år och jag är väldigt nöjd med personalens bemötande Läs mer
  • Stefan Rune Henrik B
    Stefan Rune Henrik B skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av bromsskivor på framhjul samt besiktning. Läs mer
  • Emil Gunnar G
    Emil Gunnar G skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Trevliga o jätte duktiga! Bilen funkar kalas nu 👍👍👍 Läs mer
  • Britt-marie S
    Britt-marie S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bilen fick en vanlig service jag fick trevligt bemötande är mycket nöjd och återkommer gärna! 😊 Läs mer
  • Bengt Per-henrik D
    Bengt Per-henrik D skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Väldigt trevliga och serviceinriktade. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Nils Göran Thomas D
    Nils Göran Thomas D skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service på bilen alltid ett trevlig bemötande av all personal
    Har inget att klaga på Läs mer
  • Maria Karna C C
    Maria Karna C C skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Nya däck och byte.
    Svårt att få tid.
    Trevligt bemötande
    Man borde få mer än ett alternativ på offerten. Läs mer
  • Marianne R
    Marianne R skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Slarvar med bokningarna
    Hyrbilen dubbelbokat.. Ingen fanns att tillgå trots en noga överenskommelse via telefon innan.
    Vid hämtning av min bil vid stängninfsdags hade de gkömt bort att reparera min bil. Läs mer
  • Irina C
    Irina C skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Mycket trevlig och professionell personal som ger en klar och tydlig bild av vad som ska göras under reparation. Tydlig prisnotering som man håller fast vid vid betalning. Läs mer
  • Caj Johan Michael A
    Caj Johan Michael A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Det tog tid, tyvärr så uppkom nya fel så fort jag fick hem bilen Läs mer
    2018-07-26 Christian E svarar Caj Johan Michael A
    Hej!
    Tack för du tog dig tid att lämna ett omdöme!
    Har du fortfarande problem är du givetvis välkommen att höra av dig till våra servicerådgivare så ska vi göra allt för att lösa problemet så fort som möjligt. Har ni frågor eller funderingar så får ni gärna höra av er till mig på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se
    Christian Eliasson
  • Nils Åke Gustav L
    Nils Åke Gustav L skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service på bilen.
    Blev trevligt bemött och är mycket nöjd! Läs mer
  • Margareta Gunnel Christina P
    Margareta Gunnel Christina P skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Lämnade bilen på service,
    Blir alltid trevligt o kunnigt bemött.
    Har aldrig blivit missnöjd med ert arbete, litar på att jag har en bil som är rätt servad och till ett rimligt pris.
    Har varit kund hos er i många år och har alltid varit nöjd. Både med personalen, det utförda arbetet och priset. Läs mer
  • Stefan Gunnar A
    Stefan Gunnar A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av sidopegel på caddyn. Blev bra bemött. Enda nackdelen för mig var att d va ngn vecka väntetid innan d fanns tid till byte. Men i helhet väldigt bra. O inte för dyrt! Kommer återkomma! Läs mer
  • Jan Hugo Kristian S
    Jan Hugo Kristian S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag upplever att ni är på tok för dyra. Bl.a fick jag betala 595:- för en elektronisk diagnos, en operation som inte tar mer än 5 minuter. Servicen var också väldigt dyr. 5000:- för olja och filter samt övrig genomgång. Ni är därmed lika dyra som volvos egna verkstäder. Läs mer
    2018-07-26 Christian E svarar Jan Hugo Kristian S
    Hej!
    Tack för ni tog er tid att lämna ett omdöme. Att en elektronisk diagnos tar 5min är något som får stå för dig, vi diagnostiserar er bil efter felkoden som vi läser ut ur bilens styrenheten och ibland tar det 1-timme och ibland 15-min... Vi strävar efter att hålla en fast prisbild så långt det är möjligt då våra kunder uppskattar det.
    Att din service kostar 5000:- för olja och filter plus kontroller låter högst osannolikt, vänligen återkom till mig med ert registreringsnummer så ska jag kolla upp vad som blivit tokigt.
    Jag vill även gärna upplysa om vår prisgaranti som ni kan läsa mer om på mekonomen.se
    Christian Eliasson
    Christian.eliasson@mekonomenbilvekstad.se
  • Roger Ingemar Magn V
    Roger Ingemar Magn V skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Satte dit avgassystem och bränslefilter. Inga problem. Bra bemötande, smidigt att boka tid, lämna in och meddelande när bilen var kvar. Läs mer
  • Hans Peter Mikael J
    Hans Peter Mikael J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Hjälpsamma i en krissituation. Löste problemet med kort varsel och mycket trevlig personal Läs mer
  • Frida Sonja Iréne S
    Frida Sonja Iréne S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Alltid snabbt och proffsigt bemötande hos mekonomen I 11 i Växjö. Verkstaden fungerar jättebra. Läs mer
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bra och snabb service. Bra bemötande Läs mer
  • Sven T
    Sven T skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av bromsar.
    Alltid väl mottagen!
    Bra utfört jobb!
    Mycket nöjd med resultat.
    Besiktning utan anmärkning senare! Läs mer
    Mattias E, Christian E gillar detta
  • Inger F
    Inger F skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av stötdämpare
    Blev positivt bemött
    Förväntade mig att bli bemött på ett bra sätt, få reparationen utförd som utlovat och att bilen är klar i utlovad tid.
    Det levde man upp till. Läs mer
    Mattias E, Christian E gillar detta
  • Imad M
    Imad M skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Hej,
    Vid service upptäckte man några fel. Jag blev aldrig tillfrågad om det utan endast basservice gjordes vilket krävde att man boka en annan tid för reparation av felet. Läs mer
    2018-05-21 Christian E svarar Imad M
    Hej,
    Tack för er feedback. Vi har just nu ett extremt stort tryck på bokningar i verkstaden vilket tyvärr gör att endast bokade jobb kan utföras under dagen. Givetvis fixar vi alltid till småfel så som lampor osv i samband med service men större fel måste bokas om.

Christian

• Johan O
    Johan O skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service på bilen där hela kedjan från bokning, lämning och hämtning fungerade smidigt. Tydliga besked och bra bemötande. Läs mer
  • Hilma E
    Hilma E skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Alltid trevligt och vänligt bemötande. Bra. Läs mer
  • Alena S
    Alena S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bra bemötande på verkstaden men även i butiken. Snabb service! Rekommenderas och besöka! Läs mer
  • Gizella B
    Gizella B skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Trevligt bemötande. Fick hjälp med reparation. Det var flera saker som skulle åtgärdas...en del gick jätte bra..men när vi kom till olje läckaget blev det mindre bra...trodde att de tog betalt för att reda ut varifrån oljan läcker..inte bara gissa. Oljan läcker forfarande....nu mer än innan..så lite besviken är jag. De förklarade inte från början att de bara gissar vad kan det vara för fel. Dåligt getemot kunden Läs mer
    2018-04-16 Mattias E svarar Gizella B
    Tack er feedback. Jag pratade med vår kundmottagare och fick info att ni har fått ny tid för att åtgärda ert fortsatta läckage. Om ni har ytterligare frågor är ni välkommen att kontakta mej på mattias.erelt@mekonomenbilverkstad.se.

Mvh Mattias
  • Amanda Farrah S
    Amanda Farrah S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Snabb och bra service !
    Hade ombesiktning och byte av diverse lyktor. Bytte allt och besiktades om.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • Inga Marita Elvira H
    Inga Marita Elvira H skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag fick byta backspegel, och bemötandet var jättebra! Läs mer

Marketenterivägen 25, 352 36 Växjö