Alla kategorier Bilverkstad Kronoberg Växjö Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Växjö

Mekonomen Bilverkstad Växjö

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Marketenterivägen 25, 352 36 Växjö — Visa karta

Här hos Mekonomen Bilverkstad Växjö hittar du högkvalitativa reservdelar till din bil, till mycket bra priser. Vi har ett stort lager i butiken och kan dessutom beställa hem inte mindre än en miljon olika delar om det är något särskilt du behöver.

Hos oss får du alltid ta del av massor av tips och råd om hur du tar hand om just din bil bäst. Vi kan de flesta bilmärken och svara på alla frågor du har. Oavsett om du behöver reparera bilen, byta däck eller kolla oljan kan du vända dig till oss. Vi ger lång garanti på alla våra arbeten. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 150 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Växjö

• Sven T
    Sven T skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av bromsar.
    Alltid väl mottagen!
    Bra utfört jobb!
    Mycket nöjd med resultat.
    Besiktning utan anmärkning senare! Läs mer
  • Inger F
    Inger F skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av stötdämpare
    Blev positivt bemött
    Förväntade mig att bli bemött på ett bra sätt, få reparationen utförd som utlovat och att bilen är klar i utlovad tid.
    Det levde man upp till. Läs mer
  • Imad M
    Imad M skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Hej,
    Vid service upptäckte man några fel. Jag blev aldrig tillfrågad om det utan endast basservice gjordes vilket krävde att man boka en annan tid för reparation av felet. Läs mer
    2018-05-21 Christian E svarar Imad M
    Hej,
    Tack för er feedback. Vi har just nu ett extremt stort tryck på bokningar i verkstaden vilket tyvärr gör att endast bokade jobb kan utföras under dagen. Givetvis fixar vi alltid till småfel så som lampor osv i samband med service men större fel måste bokas om.

Christian

• Johan O
    Johan O skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service på bilen där hela kedjan från bokning, lämning och hämtning fungerade smidigt. Tydliga besked och bra bemötande. Läs mer
  • Hilma E
    Hilma E skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Alltid trevligt och vänligt bemötande. Bra. Läs mer
  • Alena S
    Alena S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bra bemötande på verkstaden men även i butiken. Snabb service! Rekommenderas och besöka! Läs mer
  • Gizella B
    Gizella B skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Trevligt bemötande. Fick hjälp med reparation. Det var flera saker som skulle åtgärdas...en del gick jätte bra..men när vi kom till olje läckaget blev det mindre bra...trodde att de tog betalt för att reda ut varifrån oljan läcker..inte bara gissa. Oljan läcker forfarande....nu mer än innan..så lite besviken är jag. De förklarade inte från början att de bara gissar vad kan det vara för fel. Dåligt getemot kunden Läs mer
    2018-04-16 Mattias E svarar Gizella B
    Tack er feedback. Jag pratade med vår kundmottagare och fick info att ni har fått ny tid för att åtgärda ert fortsatta läckage. Om ni har ytterligare frågor är ni välkommen att kontakta mej på mattias.erelt@mekonomenbilverkstad.se.

Mvh Mattias
  • Amanda Farrah S
    Amanda Farrah S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Snabb och bra service !
    Hade ombesiktning och byte av diverse lyktor. Bytte allt och besiktades om.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • Inga Marita Elvira H
    Inga Marita Elvira H skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag fick byta backspegel, och bemötandet var jättebra! Läs mer
  • Ambré Läkartjänst Aktiebolag
    Ambré Läkartjänst Aktiebolag skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Trevligt bemötande
    Vilket är viktigt trots att det blev problem med tiden för efterbesiktning Läs mer
  • Inger Birgitta H
    Inger Birgitta H skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag fick anlita bärgningsbil och det var mycket snabbt och bra. Fick vänta på reservdel ca två veckor sedan gick allt snabbt och jag är nöjd med resultatet. Läs mer
  • Rolf Ove Pontus I
    Rolf Ove Pontus I skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Fick hjälp med att byta bromsskivor på min bil. Är nöjd med bemötandet hos butiken och är nöjd med resultatet! Läs mer
  • Teppo Auvo Arvid M
    Teppo Auvo Arvid M skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Reparation av handbromsen på privatbilen.
    Väl bemött av kundmottagaren som lyssnade till min beskrivning av problemet. Föreslog en felkodsdiagnos och åtgärd, vilket i detta fall förhoppningsvis skulle bli byte av knappen till den elektriska handbromsen. Men lovade också att ringa om det behövde göras ytterligare åtgärder för att få bromsen att fungera.
    Förväntade mig att bromsen skulle bli lagad. Efter felsökning räckte det med att byta knapp och justera handbromsen. Allt fungerade mycket bra, är nöjd med vidtagna åtgärder. Läs mer
  • Tommy Joakim H
    Tommy Joakim H skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av framfjäder.Mycket bra bemötande och God service reckomenderas varmt Läs mer
  • Pekka Per-olof Anders K
    Pekka Per-olof Anders K skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bytte bromsklossar fram. Utmärkt bemötande. Allt sköttes enligt ök, tidsmässigt och kostnadsmässigt. Läs mer
  • Susanna Madeleine T
    Susanna Madeleine T skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Lämnade in bilen och bad dom ringa efter felsökning av felmeddelande, INNAN dom gjorde någonting annat. Gjordes inte. Skulle hämta bilen kl. 17. Hade inte hört något. Ringde 15 men fick inte tag på någon. Kom till växel 2 ggr.

Ringde upp runt 16. Då hade man inte hittat något på felsökningen. Dock påbörjat det andra arbetet. Slutade med att jag inte hade någon bil över helgen då jag verkligen behövde den och skulle åka långt. Fick en lånebil, om jag betalade 150 spänn! Bråttom hem från jobbet. Är inte så lätt att lösa något annat en timme innan man slutar jobba. Läs mer
    2018-04-17 Christian E svarar Susanna Madeleine T
    Hej,

Tack för er feedback, jag ber om ursäkt för problemen. Vi har haft en strulande telefonväxel under en period som nu ska vara åtgärdat. Givetvis skulle vi erbjudit dej en kostnadsfri lånebil som kompensation. Ni får gärna höra av er till mej på christian.eliasson@mekonomenbilvetkstad.se så vi kan diskutera fram en lösning på problemet.

Christian Svensk Eliasson

• Gerd Ingalill S
    Gerd Ingalill S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Vår bil var inne på service och det gick snabbt. Personalen var effektiva och vänliga. Det är ett sånt nöje att lämna in bilen hos er 😁 Läs mer
  • Karl Johan Börje B
    Karl Johan Börje B skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Service
    Bra bemötande och snabbt jobb utfört Läs mer
  • Barbro Elisabet E
    Barbro Elisabet E skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Mycket bra bemötande. När man ringer, när man lämnar/hämtar bilen. Nytt avgassystem. Tack. Läs mer
  • Anders Teodor L
    Anders Teodor L skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Fick offert på fjäderbyte. Lämnade in bilen på utsatt tid och fick tillbaka den efter avtalad tid. Mycket bra skött. Kommer återkomma till Mekonomen Läs mer
  • Ida Malin Sofia C
    Ida Malin Sofia C skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Reparation av bil.
    Fick trevligt bemötande o snabb tid Läs mer
  • Peter Alf Kennerth J
    Peter Alf Kennerth J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Det var ett bra bemötande, det var service samt att släcka en tvåa! Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Snabb hjälp när min bil var trasig. Fick snabb återkoppling både på pris och när den skulle vara klar Läs mer
  • Annika Maria L
    Annika Maria L skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Lämnar alltid min bil på Mekonomen i Växjö och får alltid ett trevligt bemötande och bra service till bra priser. Läs mer
  • André Hans Gustaf G
    André Hans Gustaf G skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Trevlig personal som enbart fokuserar på kundens bästa Läs mer
  • Jonas Patrik Gustav J
    Jonas Patrik Gustav J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Inga problem, ringer alltid o säger till om set är något extra som måste bytas Läs mer
  • Carl Inge B
    Carl Inge B skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Har aldrig haft några problem med verkstaden, bara med bilen!
    Det löste sig Läs mer
  • Beniamin V
    Beniamin V skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Har fått hjälp med alla möjliga saker till bilen.
    Dem är toppen! 👌 Läs mer
  • Tommy Lars Erik K
    Tommy Lars Erik K skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Byte av bromsbelägg.
    Trevligt bemötande som vanligt. Läs mer
  • Petra S
    Petra S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    De är som alltid väldigt hjälpsamma & ordnar ditt ärende snabbt & smidigt!
    Jag skryter alltid om personalen på Mekonomen för att de helt enkelt är världsbäst!!! Läs mer
  • Torbjörn Sven Olof L
    Torbjörn Sven Olof L skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Så underbar personal!!! Fantastiskt hjälpsamma och serviceinriktade! Ni är så jäkla bra!!!

Jag får alltid bra hjälp, bra förklaringar. Både när jag gör planerad service eller när jag får oplanerade stopp :) Läs mer
  • Hans Uno A
    Hans Uno A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Snabbt fixad tid och tydlig prisinfo. Tyvärr måste jag boka ny tid för ytterligare ett enkelt fläktremsbyte vilket hade varit bra om man kunde löst i samband med att bilen var inlämnad. Många extraresor och planering när arbetsplats och arbetstider inte klaffar med bilverkstaden.
    Jag heter heller inte Hans Uno!
    /Åsa Läs mer
    2018-02-15 Christian E svarar Hans Uno A
    Hej,

Tack för er feedback. Tyvärr händer det ibland att vi inte har alla reservdelar på lager när det gäller tilläggsarbeten som uppkommer under dagen. Jag har full förståelse att det ställer till det för er som kund.
    Vi håller en tät dialog med butiken om vilka delar som bör läggas upp som lagervaror för att minimera dessa problem i framtiden. Har ni några frågor får ni gärna kontakta mej på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se
    Christian Eliasson
  • Åsa Anna Charlott K
    Åsa Anna Charlott K skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Lämnade in för service. Som vanligt är de alltid trevliga och jag får aldrig känslan av att de försöker lura mig, vilket jag fått på flera andra ställen. Jag gillar mekonomen på i11 i Växjö väldigt mycket. Läs mer
  • Erik Boo Magnus S
    Erik Boo Magnus S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Snabb bokning av service. Kunde dock ringt angående upptäckta fel för att antingen åtgärda eller boka ny tid. Läs mer
  • Gustaf Adrian H
    Gustaf Adrian H skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Vi fick ett akut problem som vi fick hjälp med direkt. Vi behövde inte göra någonting nästan utan allting löste sig till det bättre. Ett gammalt batteri är borta och ett nytt på plats.

En mycket bra upplevelse med andra ord. Läs mer
  • Emma A
    Emma A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Bra bemötande, snabb diagnos av problemet, hyfsat snabb tid för åtgärd. Rep av broms vä bak. Prisuppgift direkt, ok. Läs mer
  • Tom Leif Ingemar J
    Tom Leif Ingemar J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Lämnade in bilen för byte av hjullager, bromsar och för att åtgärda oljeläckage. Fick mycket bra kundbemötande och väl utfört arbete. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag är nöjd bra bemötande jobben är utförda till belåtenhet Läs mer
  • Majron Agnes Christi K
    Majron Agnes Christi K skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Hej! Jag fick ett mycket trevligt bemötande o snabb service! Läs mer
  • Eine D
    Eine D skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Frågade om det gick att laga ett hål i en ljuddämpare i en gammal bil. Det gick att svetsa till ett lågt pris. Bra och snabbt bemötande och ett bra arbete. Läs mer
  • Per-olof Håkan P
    Per-olof Håkan P skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Lagat stötdämpare. Allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Kerstin Elisabet H
    Kerstin Elisabet H skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Helt underbara killar som gör allt de kan för att hjälpa till !!! Läs mer
  • Anis S
    Anis S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Härliga killar och grym bra verkstad! Topp noch Läs mer
  • Ulf Bengt-åke J
    Ulf Bengt-åke J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag fick hjälp med att byta xenonlampa. Nöjd med service! Läs mer
  • Eva Anna Birgitta S
    Eva Anna Birgitta S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Vi är nöjda.Inga fler kommentarer!! Läs mer
  • Byggmästare T
    Byggmästare T skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Snabbt o bra trevligt bemötande ..... Läs mer
  • Jan Olof Bertil S
    Jan Olof Bertil S skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Mycket vänligt o trevligt bemötande och efter många turer fick vi till slit vår skada reparerad Skulle verkligen rekommendera Mekonomen till en vän. Läs mer
  • Vivianne Barbro A
    Vivianne Barbro A skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Jag har fått service och gjort vid bromsarna.
    Personalen är alltid tillmötesgående och trevliga Läs mer
  • Bengt Johan J
    Bengt Johan J skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Hade bilen på verkstaden
    Det var svårt att få besked om när bilen var klar, ofta ingen som svarade Läs mer
    2018-02-15 Christian E svarar Bengt Johan J
    Hej,

Tack för er feedback. Vi är medvetna om svårigheterna att ringa in till verkstaden, det är tyvärr ett problem som vi brottats med ett tag pga underbemanning i kundmottagningen. Glädjande nog kan jag meddela att vi precis rekryterat ytterligare två medarbetare som börjar hos oss i April och Maj, och som kommer göra att tillgängligheten blir betydligt bättre.
    Jag vill passa på att tacka för ert tålamod!

Christian Eliasson
  • Stella-maria V
    Stella-maria V skrev om Mekonomen Bilverkstad Växjö
    Har alltid fått bra bemötande och snabb hjälp.

Alltid varit nöjd! Läs mer

Marketenterivägen 25, 352 36 Växjö