Mir Bilar

Zetterbergsgatan 2, 632 26 Eskilstuna — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Mir Bilar

• Tobias W
    Tobias W skrev om Mir Bilar
    Köpte en Saab 9-5 Aero och fick med 15" (195/65) vinterhjul på gamla 3-ekrade Saab-fälgar (alu) som inte passar på en Aero.
    Stod i annonsen att det skulle vara vinterhjul på aluminiumfälg.
    Kontaktade företaget som sade att det var de hjulen som följde med bilen och försökte slingra sig.
    Jag påpekade att de inte passade, då de tar i både bromsskiva och bromsok och är totalt omöjliga att få på.
    Efter lite munjidder beslutades att jag skulle komma till Eskilstuna (bor i Örebro) för att byta.
    Väl framme så märker jag att hjulen, som var inplastade i icke genomskinlig plast, hade plåtfälg. Jag påpekade detta men eftersom vintern står för dörren så orkade jag inte tjafsa då jag bara ville kunna sätta på vinterhjul och åkte hem i tron att bilfirman var seriös.
    Väl hemma ser jag till min förvåning att det är 15" det också, exakt samma dimension, 195/65xR15.

Så jag åkte 16 mil helt i onödan, och, i princip bytte ner mig från 15" alu-fälg till 15" plåtfälg.

Riktigt ruttet av ett företag att bete sig på det viset när vi gjort upp att det skulle fixas.

Jag kontaktade företaget när jag kommit hem men det enda jag får höra är att de "inget kan göra" och "det är det som finns".

Har även hittat fel på andra saker som skulle ingå enligt annonsen. T.ex. larmdetaljer (sirenen bortkopplad, larmet avstängt, tiltsensor ur funktion).
    Misstänker nästan att företaget har kumpaner som vet om detta då det tog mindre än en vecka innan någon gått in med nyckel och brutit bort luckan till tändningslåset pillat med startspärren.

Totalt oseriös firma, undvik.

Zetterbergsgatan 2, 632 26 Eskilstuna