Mir Bilar

Zetterbergsgatan 2-8, 632 26 Eskilstuna — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Mir Bilar

• Jessica B
    Jessica B skrev om Mir Bilar
    VARNING!!! AKTA ER FÖR DETTA FÖRETAG!!!

Köpte en ford fiesta från denna firma. Upptäckte på plats att bilen inte hade farthållare som annonsen utlovat. Fick prisavdrag för detta. Säljaren lovade att det var kamkedja i bilen och jag åkte hem med bilen.
    Ett par dagar senare upptäckte jag genom min bilverkstad hemma att det inte alls satt en kamkedja i bilen utan en kamrem, som skulle bytas omgående!
    Jag granskade annonsen för bilen och upptäckte att det fanns mycket som var påhittat och inte alls fanns på bilen. Bland annat färddator, elhissar, komplett ifylld servicebok… Försökte nå bilhandlaren, utan framgång. De lovade att återkomma gång på gång. Tillslut får jag ett nummer till "chefen" och förklarar för honom att jag vill häva köpet då det enligt ett par paragrafer i konsumentköplagen är möjligt för mig att göra så. Blir dumförklarad av "chefen", som hävdar att det inte är något smågodis jag köpt som man kan lämna tillbaka hur som helst. Jag förtydligar för honom att jag visst har rätt till detta och om han inte vill hjälpa mig med min bils fel så kommer jag gå vidare i ärendet och göra en anmälan. Han uppmuntrade mig till det.

Så det var precis det jag gjorde. Vill nu VARNA ALLA SOM LETAR BIL!!

AKTA ER FÖR DETTA FÖRETAG - SOM ÄVEN SAKNAR F-SKATTSEDEL. Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Mir Bilar
    Akta från den företaget.Ring gärna före ägare innan ni köper.skulle köpa en bil från de hade tur att jag kontakta före ägre då fick allt info samtiden mätaren på bilen. Läs mer
  • Amelia
    Amelia skrev om Mir Bilar
    Riktigt besviken.. har haft att göra med många olika bilfirmor och aldrig har jag känt mig så lurad och missnöjd.
    Haft problem med bilen dag 1! Läs mer
  • Tobias W
    Tobias W skrev om Mir Bilar
    Köpte en Saab 9-5 Aero och fick med 15" (195/65) vinterhjul på gamla 3-ekrade Saab-fälgar (alu) som inte passar på en Aero.
    Stod i annonsen att det skulle vara vinterhjul på aluminiumfälg.
    Kontaktade företaget som sade att det var de hjulen som följde med bilen och försökte slingra sig.
    Jag påpekade att de inte passade, då de tar i både bromsskiva och bromsok och är totalt omöjliga att få på.
    Efter lite munjidder beslutades att jag skulle komma till Eskilstuna (bor i Örebro) för att byta.
    Väl framme så märker jag att hjulen, som var inplastade i icke genomskinlig plast, hade plåtfälg. Jag påpekade detta men eftersom vintern står för dörren så orkade jag inte tjafsa då jag bara ville kunna sätta på vinterhjul och åkte hem i tron att bilfirman var seriös.
    Väl hemma ser jag till min förvåning att det är 15" det också, exakt samma dimension, 195/65xR15.

Så jag åkte 16 mil helt i onödan, och, i princip bytte ner mig från 15" alu-fälg till 15" plåtfälg.

Riktigt ruttet av ett företag att bete sig på det viset när vi gjort upp att det skulle fixas.

Jag kontaktade företaget när jag kommit hem men det enda jag får höra är att de "inget kan göra" och "det är det som finns".

Har även hittat fel på andra saker som skulle ingå enligt annonsen. T.ex. larmdetaljer (sirenen bortkopplad, larmet avstängt, tiltsensor ur funktion).
    Misstänker nästan att företaget har kumpaner som vet om detta då det tog mindre än en vecka innan någon gått in med nyckel och brutit bort luckan till tändningslåset pillat med startspärren.

Totalt oseriös firma, undvik. Läs mer

Fågelsångsvägen 8, 18642, Vallentuna