Moderna Måleriet Stockholm AB

Moderna Måleriet Stockholm AB

Llama 070-445 22 88 www.modernamaleriet.se

About company

Vi på Moderna Måleriet är ett måleriföretag i Stockholm som sysslar med allt mellan invändiga och utvändiga måleriarbeten samt tapetsering och mindre snickeriarbeten. Dessutom har vi gott om kontakter i alla branscher så att helrenoveringar kan göras enbart genom att du kontaktar oss. Vad behöver du måla? Vi vänder oss till...

63 omdömen om Moderna Måleriet Stockholm AB

Oskar A
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Superfirma! Använt dem som leverantör av målning i många år.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen
BadgeFourYears

Carolina S Carolina S
Sara S
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Anlitade Moderna Måleriet för målning/tapetsering. Vi hade ont om tid att hinna få allt klart inför inflytt men vi hade inte behövt oroa oss! Allt var klart i tid och vi är supernöjda med resultatet. Bra kommunikation, trevlig personal och toppenresultat! Rekommenderar verkligen Moderna Måleriet!

beatriz g
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Tapetsering och målning. Petri är pålitlig, punktlig, proffesionell, ... rekommenderas!!

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
david j
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Vi använde Moderna Måleriet för en stor renovering i vårt nyköpta hus. Vi är mycket nöjda med pris och service. Slutresultatet blev fantastiskt, och vi har varmt rekommenderat Moderna Måleriet till flera vänner som skulle renovera!

magnus e
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Håller utlovade tider! Hög kvalitet på utfört arbete. Trevligt och professionellt bemötande.

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

thomas h
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Målning av sovrum - professionellt bemötande, utlovat pris och tid. Bra resultat!

åsa b
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Snabbt och effektivt och ett väldigt trevligt bemötande.Efter första telefonkontakten tog det bara några dagar sen var fondtapeterna på plats.Supernöjd!! Kan varmt rekommendera detta företag till alla.

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

katarina l
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Målade om kök, tak, vägg, panel o insida fönster. Ett mycket bra utfört jobb av Johan. Helt nöjd.

Ann-Christin f
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Jag fick hjälp att tapetsera endast en vägg. Kom på precis innan jul att jag behövde hjälp med det. Trots hög arbetsbelastning inför jul, så kom redan nästa dag en mycket trevlig, noggrann o proffsig kille! Snabb service och ordentligt utfört, så är supernöjd med bemötande och jobbet. Tummen upp!

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

thomas n
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Snabba med snyggt resultat. Täckte även mer än det jag själv gjorde för att minimera slipdamm i hela huset.

gudrun l
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Tapetsering och ommålning. Vi blev mycket väl bemötta av företaget. De förväntningar vi hade om ett snabbt och proffsigt utförande.levde företaget upp till med råge. Dessutom ett trevligt bemötande av de som gjorde jobb hos oss. Rekommenderar de absolut och har redan tipsat flera vänner! Vi kommer också själva att anlita företaget igen. Och Petri är en klippa.

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
eva m
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Moderna måleriet har hjälpt mig med att måla om min lägenhet, bygga väggfast hylla o sätta upp diverse hyllplan i övriga rum. Jag fick jättefin hjälp med planeringen som skulle synkas med golvslipning, de höll tiderna o både började o avslutade sina uppdrag enl avtal. Och de gjorde jobben så bra. Jättenöjd. Professionellt bemötande o utförande.

agneta p
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Tack för att ni kunde ställa upp för oss med kort varsel! Trevliga, snabba killar som gör målningen utmärkt! Vi kommer definitivt vända oss igen till Petri med teamet. Rekommenderas starkt! Agneta &Thomas, Bollstanäs

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

linnea e
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Har tidigare mycket god erfarenhet. Noggrann och lätt att förstå vad man vill ha gjort.

julia o
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Vi fick hjälp med att måla om hela lägenheten. Vi bodde i lägenheten under tiden men tack vare gott samarbete med killarna så gick det bra. De var duktiga på att hålla rent och snyggt omkring sig. Resultatet blev också mycket lyckat. Vi är väldigt nöjda kunder och rekommenderar gärna Moderna måleriet.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
jan h
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Smidig och trevlig kontakt, punktligt och klanderfritt arbete. Vi är supernöjda!

erik l
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Duktiga och snabba. Har hållit alla datum som bestämts. Rekommenderas varmt.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

rikard j
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Moderna måleriet målade om samtliga fönster på min villa både invändigt och utvändigt. Precis som vid tidigare utförda uppdrag var både utförandet och bemötandet mycket proffsigt.

anders k

Måln villa utvändigt Snabbt jobbat Tjänstvilliga proffsiga målare

BM Villatak & Måleri AB
4.9/5 i betyg av 251 omdömen 4.9 av 251 omdömen

Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att v

Stig Peter J
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Har gjort ett bra jobb. Lätt att få sina önskemål gjorda

Sara H
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Önskade hjälp med att bygga och färdigställa en vägg. Hantverkarna kom på utsatt dag och tid och levererade toppresultat. Arbetet var klart nästkommande dag och jag är jättenöjd. Bra bemötande, nogranhet och ett extra plus för att man inte lämnade något skräp efter sig.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
håkan o
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Måleri fasad och inomhusvägg. Bemötandet var bra och det arbetades effektivt.

catrin k

riktigt duktiga! Väldigt bra service. Noggranna och duktiga! Vi är supernöjda

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
inger s
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Fasadmålning, fönster och plåt. Duktiga, noggranna killar. Målade även på helgen.

sofie a
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Proffsigt bra och effektiv. Bra bemötande o snabba svar vid frågor. De löste problem som uppstod längs vägen. Vi fick hjälp med att bygga en vägg samt tapsering i tre rum. Det blev superfint.

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Mia R
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Jag har använt Moderna Måleriet många gånger och kan varmt rekommendera dem. Alltid trevliga och proffsiga.

peter b
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Anlitade Moderna Måleriet för omtapetsering av två sovrum. Har anlitat dem flera gånger tidigare, så vet att de gör ett bra jobb. Så vart det även denna gången. Supernöjda. De är snabba, noggranna bra priser ock mycket trevlig personal. VI kommer definitivt anlita dem igen.

Timblads Målerifirma
4.9/5 i betyg av 225 omdömen 4.9 av 225 omdömen

Bra kommunikation, lätta att kontakta, gav kontinuerligt information om det pågående arbetet, genomförde uppdraget på ett professionellt sät

Brf Danviksparken B Brf Danviksparken B
ari t
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Målning husgavel och byte av vindskivorna. Möte med företaget var Ok. Startdatumet och tiden att utföra arbetet fick jag veta. Priset till arbetet fick jag samma dag Att det som vi kom överens blir fackmässigt utfört och att tiden skall hållas. Allt gick perfekt. Resultatet var myclet bra. Killarna var trevliga och gjorde allting bra. Jag är mycket nöjd med företaget och snabbheten för utförandet av arbetet.

Catherine R
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Jag skulle ha hjälp med att lägga in heltäckningsmatta och att måla och i och med att jag anlitat moderna måleriet tidigare och blivit väldigt nöjd så föll mitt val även denna gång på dom. Och jag blev inte besviken!! Proffsiga, snabba och väldigt trevligt bemötande. De kommer på tid och jobbet blir gjort på utsatt tid och resultatet var strålande. Superglad för mitt nya sovrum. Tack moderna måleriet!/Catherine Rosengren

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 181 omdömen 4.8 av 181 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Gunnar S
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Målning husfasad. Blev väl bemött o enkel kommunikation via epost o SMS. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt o vi blev väl bemötta. Mina förväntningar var väl att få huset målat men jag blev mycket positivt överraskad av o imponerad över utförandet. Sättet att jobba o hålla rent omkring sig mm. Arbetet utfördes tidigare på säsongen än förväntat o vi är så nöjda. Det var oxå lätt att få kontakt med chefen Petri. Vi skulle anlita dem igen o inte tveka att rekommendera dem i vår bekantskapskrets. Vi uppfattade priset som rimligt. Gunnar Stetler

Svar från Moderna Måleriet Stockholm AB

tack så mycket ses när det blir mer målning grabbarna hälsar

ulrika r
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Målnnga av ett rum. Enkel lätt att få kontakt fin utförlig offert. Snabbt och ett bra utfört jobb. Rekommenderas värmt.

claudia h
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Moderna måleriet målade om vårt kök, vardagsrum och hall samt slipade golven i rummen. Allt blev jättefint och arbetet genomfördes på utsatt tid. Arbetet gick snabbt och kommunikation med Petri var enkel! Vi är jättenöjda och kommer anlita dem igen när vi behöver hjälp!

martin e
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Anlitade moderna måleriet första gånger för 10 år sedan, har blivit ett antal renoveringar sedan dess. Deras kunskap och känsla för service gör dom till det självklara valet för oss när vi ska måla!

Svar från Moderna Måleriet Stockholm AB

tack martin ses snart igen för lite målning

anders e
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Som färghandlare har jag under många års tid rekommenderat Petri och Moderna måleriet och har aldrig fått någon negativ feedback.

Svar från Moderna Måleriet Stockholm AB

tack anders . kan varmt rekommendera nordqvistfärg mycket trevliga och kunniga

Km Däck & Fälgspecialisten
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Punkig .ssmt felfritt jobb kan starkt rekommendera

calle l
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Mordena måleriet gör ett snabbt och väldigt bra jobb. Kommer använda dem i framtiden igen!!!

Christian K
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Jag har använt mig utav Moderna Måleriet under flera års tid och i tre av mina hem. Jag har alltid varit nöjd med både slutresultatet och dialogen innan och under arbetet, samt att jag rekommenderar dom till mina vänner i Stockholmsregionen. För mig är Petri och Moderna Måleriet lika med kvalité och trygghet.

tobias t
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Bara så ni vet. Ska ni måla om, tapetsera eller liknande så andvänd er av Moderna Måleriet. Snabba, duktiga och man blir såååå nöjd. Min dotter är så nöjd med sitt rum och då är ju pappa nöjd med så klart. Tack och snart kör vi resten.

Rainer & Getta S
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Renovering av villa, utmärkt bemötande. Upplevelsen var utmärkt.

kim k
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Div målningsarbeten. Bra bemötande och kommunikation om arbetsupplägg, tidsåtgång och kostnad.

lena s
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Jag blev bemött på ett mycket förväntasfullt sätt! Och arbetet med tapetsering blev utmärkt!

nina s
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Vi beställde målning av tak, väggar, element samt golvslipning. Efter ett par incidenter och diskussioner är vi nöjda med jobbet.

nina y
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Mycket bra resultat. Riktigt nöjd!

nicklas j
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Efter att ha fått ett gott intryck så levererade Moderna måleriet över förväntan! Mycket nöjd!

cathrina n
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Trevliga, kunniga och pålitliga!

Denny R
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Ett företag med bra service samt håller bra kvalite.

johan a
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Motivation är vad som får dig att starta, Vanan är det som håller dig igång. Frihet för alla. Johan, Dalarna

jeanette a
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Vi anlitade Moderna Måleriet för målning av taket i kök och hall. Målningen blev väldigt fint gjord av Petri och den blev klar på den tid som var sagt, så vi är mycket nöjda!

nelson m
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Professionellt företag, från första kontakt till genomfört arbetet.

daniel e
Escribió sobre Moderna Måleriet Stockholm AB

Moderna Måleriet Stockholm AB! Levererar alltid i världsklass!! Tack för ett fantastiskt arbete👍🏼