Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Nacka Monoo Consulting AB

Gustavsviksvägen 38, 132 51 Saltsjö-boo — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Monoo Consulting AB

• Fredrik W
    Fredrik W skrev om Monoo Consulting AB
    Jag bor i hyresrätt och då får man tyvärr inte riktigt välja bolag själv utan hyresvärden anlitar diverse underleverantörer.
    I mitt fall råkande jag då ut för Monoo Consulting AB.

Min hyresvärd hade bett dem komma till mig för att installera en ny köksfläkt, titta på golven, sätta nytt kakel i köket samt installera ventiler, då min lägenhet saknar luft in och har ett jobbigt vakuum.

Jag var dum nog att ge mina nycklar till en arbetare på Monoo och det var ett stort misstag. Dealen var att de skulle fixa fläkten, kakla köket, sätta upp ventilerna och lämna prover på golv.

När jag kommer hem från min resa och öppnar dörren ligger det ett nytt, skitfult, golv i min hall. Jag gå in i köket och ser att de satt en sliten, rosfri fläkt i mitt kök (där alla andra maskiner är vita), dessutom är fläkten trasig och går inte att stänga av. Kaklet sitter givetvis inte speciellt rakt och fint det heller. Jag hade fått 1 ventil av de 4 som min hyresvärd bett dem om.

Häromdagen, efter 5 månader av att ha haft en handduk uppstoppad i fläkten för att kunna vara i köket och kunna sova i lägenheten fick min hyresvärd äntligen tummarna loss och skickade hit dem igen.

Samma kille kommer hit, otrevlig och dryg.

Jag frågar varför de satt hit en rostfri fläkt?
    "vi hade ingen annan",
    Vad hände med mina ventiler ni skulle sätta upp?
    "Det ska inte vara sådana här kom jag på sen, för det har jag inte sett någon annanstans". (Jag förklarar återigen problemet med att det saknas luft in i lägenheten och att det behövs ventiler)

Sen frågade jag "Varför la ni golvet i hallen?"
    "Du ville ju ha nytt golv"
    -Ja, men ni skulle lägga prover till mig på köksbordet?
    (Jag ville ha ett svart golv, men ville se vad de hade först)

"Ja men detta var det enda svarta vi hade"
    (Golvet är melerat grått och ser precis så illa ut som det låter).

I skrivande stund har de stått i mitt kök i snart 45 minuter för att försöka fixa den felaktiga fläkten..

Jag antar att de är de billigaste företaget som finns, för det är väl så man vinner upphandlingar. Men seriöst lägg till några kronor och köp in kompetens istället.

Dålig service, dålig kvalité på utfört jobb och dåligt bemötande på det.

Undvik! Läs mer

Bästa byggföretagen i Nacka:

Magnus A Magnus A tycker:
“Ombyggnad av fristående garage...” Läs mer

Cementvägen 22, 13650, HANDEN