MoveNclean

MoveNclean

Välkommen till MoveNclean!

Vi är din städ och flyttfirma i Malmö med omnejd. Våra ledord är trygghet, bekvämlighet service och hög kvalitet. Vi skräddarsyr din flytt eller städning helt efter dina behov.
Oavsett storleken på våra uppdrag så sätter vi kunden i första rummet. Ett bra utfört arbete = nöjda kunder.

Våra tjänster
- Företagsflytt -> Ska ditt företag byta lokaler och behöver flytthjälp?
- Privatflytt -> Är det dags att byta lägenheten i stan till villa på landet?
- Företagsstädning -> Vill du ge dina anställda en fräsch arbetsmiljö?
- Hemstädning -> Har du en känsla av att vilja få mer tid över till annat i vardagen?

Besök gärna vår hemsida för att ta del av våra tips inför flytten. Varmt välkommen!

Läs vad 91 kunder tycker om MoveNclean 2

• 2021-05-06
    Vi flyttade från lägenhet till hus inom Lund och fick hjälp med flytt och städ. Kommunikationen både mejlledes och på plats var mycket klar och tydlig.Problem som dök upp löstes i en handvändning. Pålitliga! Serviceinriktade och trevliga. Gullade till och med med mina barn mitt i allt. Inga av våra saker blev skadade och de som köpte vår lägenhet är nöjda med städningen. Rekommenderar varmt!
  • 2021-04-30
    Snabbt, tryggt, kostnadseffektivt
  • 2021-04-07
    Snabbt och smidigt, inga konstigheter!
  • 2021-03-31
    Fick hjälp med flyttstädning. Mycket trevligt bemötande, flexibla, professionella och noggranna. Vi är mycket nöjda med vår flytt.
  • 2021-02-27
    Flyttning och flyttstädning. Allt till full belåtenhet.
  • 2021-02-26
    Flytt av bohag till ny adress. Professionellt bemötande genom hela processen från offert till genomförd flytt. Allt fungerade mycket smidigt och jag kan varmt rekommendera företaget.
  • 2021-02-26
    Det var den lugnaste och trevligaste flytten jag har varit med om!
    Vi anlitade MoveNclean för både flytt och städ och de utförde jobbet på suveränt och professionellt sätt. Super trevliga killar, punktliga och mycket noga med att skydda våra saker. Flytt gick galant utan minsta stress.
    Flyttstädning utfördes utmärkt, allt var skinande rent. Fantastiskt jobb!
    Ett stort tack MoveNclean!
    Varmt rekommenderar.
  • 2021-02-25
    Flytthjälp, flyttstädning super duktiga och trevligt bemötande
    Kommer absolut att rekommendera detta företag till andra som behöver flytt och städ hjälp.
    Mycket bra jobbat killar 👍👍👍⭐⭐⭐

Ett stort tack till er😀😀
  • 2020-12-21
    Skickade ut offertförfrågningar till 4-5 st flyttfirmor. MoveNClean var enda firma som kom på besök och gav oss ett fast pris på hela flytten. Bra pris, otroligt kundservicevänliga och ordningsamma. Rekommenderas varmt!

Gustaf, Malmö
  • 2020-12-07
    Jättebra, trevliga, flexibla, rekommenderar verkligen!
  • 2020-12-03
    De va snabba och flexibla. Nöjd med både flytt, städning och kontakt.
  • 2020-11-03
    MoveNclean har hjälpt mig att flytta till en ny lägenhet i samma ort (Lund). Vi har beställt både flytt, städning och sen transport till soptippen av grejerna som inte skulle med.

Vi var jättenöjda med service som vi fick. De var punktliga, professionella och vänliga. Allt med transporten gick bra och lägenheten var fint städat efteråt - vi hade inga problem med nyckel återlämning.

Jag hoppas att jag aldrig behöver flytta igen, men om jag skulle göra det gör jag gärna det med MoveNclean.
  • 2020-10-19
    Jag anlitade MoveNClean för både flytt och städ och är mycket nöjd med deras arbete. Det var hela tiden lätt att få tag på ansvariga och tydlig kommunikation vad som ingick i uppdraget.
    Allt som utlovades genomfördes både vad gäller tid och kostnad, inga negativa överraskningar.
    MoveNclean både lämnade och hämtade flyttkartonger hemma hos mig vilket är ett stort plus när en inte har egen bil.
    Vad gäller städningen blir det en extra guldstjärna!
    Stort tack MoveNclean!
  • 2020-10-15
    Bra flyttfirma att ha som flytthjälp.
    Snabb flytt, med trevliga duktiga flyttkillar.
    Rekommenderar om ni ska ha bra flytt.
    Annmari
  • 2020-08-18
    Anlitade MoveNclean under årets varmaste helg för att flytta dubbla bohag från 4e våningen utan hiss till hus. Jag fick ett marknadsmässigt bra fastpris av Luan efter ett besök hemma hos oss. Jag är otroligt nöjd med bemötandet och genomförandet av vår flytt och flyttstäd.

MoveNclean flyttade möbler från två 3 rok lägenheter från högsta våningen utan hiss till vårt hus på en halvdag. Det kallar jag effektivt!

Stort tack Luan för att ni gjorde en stressfull situation betydligt enklare med ert professionella bemötande!

/Oscar
  • 2020-08-17
    Flyttjänst från Malmö till Kivik 1 r.ok. Ägaren ringde upp,trevligt med en personlig kontakt. Jag beskrev vad som skulle flyttas vart och fick följande dag en skriftlig offert på HELA beloppet. Kändes tryggt. Själva flytten gick bra,mycket trevliga flyttkillar.
    Mycket bra flyttfirma. Rekommenderar den varmt.
  • 2020-08-07
    Flytt av bohag och flyttstäd. De var noggranna och pålitliga. Bra att de kom och kollade bohaget innan. Lätta att kontakta och de svarade snabbt på frågor. De höll tider och var lätta att samarbeta med.
  • 2020-08-06
    Nöjd med både flytt och städning ..kommer att rekommendera..
  • 2020-08-03
    Proffessionalitet och levererar vad som överenskommet.
  • 2020-07-09
    Jag anlitade MoveNclean till flytten av mitt bohag i min villa och jag är mycket nöjd med det arbete som de utförde. Det vi hade kommit överens om följdes. De kom i tid och var trevliga och tillmötesgående under själva flyttningen och de var mycket serviceinriktade och proffsiga från beställning till slutförande av flytt. De gav ett seriöst intryck som de sedan fullföljde.
    Rekommenderar dem varmt.
    Patrik
  • 2020-07-08
    Trevlig firma som tog sig tid att ringa för att förstå mitt behov. Punktliga och noggranna under själva flytten. Överträffade mina förväntningar
  • 2020-06-16
    These guys are amazing! We moved from a 2-room apartment and they got us out of there and into the new place in just a few hours. Never would have thought it can go so smooth and fast. Also, they were super kind, polite and helpful. It was our first time using a moving company and so we had loads of questions, and they had all the answers. During the move, they were very professional and careful, and asked if we wanted additional protective wrapping to be added to any items. So we felt we were in really good hands. Also, great with agreeing on a fixed price based on our specific situation - no surprises or additional "secret" fees popping up. So I fully recommend this company if you want a great moving experience!
  • 2020-06-09
    Bokade flytthjälp av MoveNClean, blev bra bemött från första telefonsamtalet till sista kontakten.

Trevligt, proffsigt, effektiv flyttpersonal, och bra kontakt med företaget hela tiden.

Konkret prisförslag och inga överraskningar när fakturan kom.

Skulle definitivt rekommendera MoveNClean!
  • 2020-05-29
    Bra service rakt igenom, snabbt och bra pris!
  • 2020-05-21
    I am new in town and this was my very first time to use a moving & cleaning service. So I did a lot of research online, also talked to a couple of companies for quotation and questions, big and small.

I ended up choosing MoveNclean because of several reasons: I was actually discussing everything with the owner of the company (Luan) directly, that he was even present on the moving day. He has been very responsive during the whole process from quotation to service day, and I kept asking questions as I wanna make sure of things. He has been patient and supportive, and most importantly flexible to customise the service to your needs that you can really feel that he is trying his best to help and solve your problems. He was also transparent about the price setup and offered a fixed price so you need not to worry about unexpected extra costs, while the price was very reasonable in comparison to other companies.

That’s why I have my trust on them. On the moving day everything went well and as expected. I would highly recommend them for moving and cleaning service. :)
  • 2020-05-18
    Super trevliga, serviceminded, hjälpsamma och proffsiga. Har använt dem två gånger i samband med flytt oxh lika trevlig upplevelse båda gångerna. Inte ett enda märke på varken möbler, väggar eller i trappan trots stora, tunga möbler. Toppklass!
  • 2020-04-29
    Två flyttar trevligt bemötande och gott humör trots hårt jobb. Sökte lösning på alla problem och lyckades. Motsvarade mina förväntningar, kommer att rekommendera dem till vänner.
  • 2020-04-29
    Jag blev trevligt bemött redan när jag hörde mig för om offert. Inga dolda tillägg och beräkningar om tid etc utan tydligt fast pris och vad som ingick.
    Trevliga flyttkillar som jobbade effektivt och var också mycket noga med att stämma av med oss om någon ömtålig möbel etc hur vi ville ha det.
    De var också mycket rutinerade när det gällde att magasinera våra saker i Shurgardlagret.
    Vi är mycket nöjda och kommer att använda MoveNclean igen när det är dags att flytta från magasineringen.
  • 2020-04-15
    Bokade flytthjälp med företaget och de var pålitliga, tillmötesgående och effektiva ! Allt funkade perfekt! Vi rekommenderar dem.
  • 2020-03-30
    Vi anlitade Move n clean vid vår flytt och möttes av ett genomgående trevligt bemötande både vid mail och personlig kontakt. Flyttkillarna var snabba men ändå omtänksamma om både oss och våra saker. Att priset dessutom var det bästa gjorde ju inte upplevelsen sämre . Jag kan varmt rekommendera Move n clean till alla som behöver en flyttfirma!
  • 2020-01-30
    Både flytthjälp och städhjälp utfördes på ett superproffsigt och noggrant vis!
    Ett företag som visar på flexibilitet och glädje inför sitt uppdrag.
    Svarade snabbt vid förfrågan.
    Trevlig personal.
  • 2019-12-12
    Proffsiga och punktliga!
    Vi anlitade MoveNclean för flytthjälp och flyttstädning.
    Alltid sköttes prickfritt. De var noggranna, men ändå snabba vid flytten och städningen var prickfri.

Väldigt trevlig personal och bra pris i jämförelse med andra bolag.

5 av 5 i betyg.

// Markus Almtén
  • 2019-12-02
    En flyttfirma i absolut toppklass, både vad gäller effektivitet och service.
    Bästa hälsningar
    Ingvar
  • 2019-11-14
    Anlitade MoveNclean för flytt från Malmö till Båstad. Mycket bra kommunikation genom hela processen. Trevliga, snabba och proffsiga killar som var noga med att skydda mina möbler. Allt sköttes väldigt proffsigt och jag kan varmt rekommendera MoveNclean och skulle anlita dem igen.
    Marianne
  • 2019-11-08
    Anlitade MoveNclean för flyttning inom Malmö. Fast pris, starka killar och ett fantastiskt bemötande. Flytten gick galant trots vissa svårigheter med en "nästan" för stor soffa för hissen (8 vån). Det fixade killarna med att skruva av innertaket på hissen och på så sätt blev det 3 mm tillgodo:-).
    Företaget har ju även Flyttstädning - en självklarhet med tanke på att flytten gick så bra.
    Tusen tack MoveNclean for att ni även levererade en super-städning! Så tacksamma! Allt skinande rent:-).
  • 2019-11-01
    Vi köpte flytt och flyttstäd och allt gick mycket smidigt och de var väldigt trevliga. De som flyttade var väldigt snabba och försiktiga med allt, inget gick sönder eller blev skadat.

De städade mycket rent, och när vi hade strul med vår besiktning, erbjöd de sig åka dit tillsammans med vår förvaltare och kolla på städningen tillsammans.
  • 2019-10-20
    En flyttfirma som utför jobbet galant är inte lätt att hitta - så vilken tur att MoveNclean finns! Jag använde anlitade dem när jag flyttade inom Malmö. Kontakten inför uppdraget var väldigt trevlig och rak, vi gick igenom vad jag hade för saker och var de fanns. På flyttdagen löste MoveNclean hela flytten mycket smidigt och jag var själv med och delegerade så att allt kom på plats i rätt förråd/uppe i lägenheten. Teamet som flyttade var väldigt trevliga och duktiga! Flyttstädningen i lägenheten jag flyttade från blev jättebra och när jag behövde göra mig av med saker som stått i förrådet i lägenheten jag flyttade från och frågade om MoveNclean kunde hjälpa mig med det ställde de upp utan tvekan. Vid samtliga tillfällen var de glada, trevliga, positiva och professionella. Alla moment i flytten genomfördes utan krångel och med mycket gott resultat (vilket jag uppskattar särskilt då t.ex. städningen i min nya lägenhet, som genomförts av en annan firma, inte alls var bra genomförd). Är väldigt nöjd med all hjälp jag fick och kommer anlita MoveNclean nästa gång jag flyttar igen.
  • 2019-09-09
    Bra kommunikation genom hela processen. Trevlig personal.

Har ingenting att klaga på
  • 2019-09-05
    Jag köpte ”flytthjälp”.
    Super bra service och jätte trevliga både innan(planeringen) och under själva flytten. Dom passade tiden och utförde jobbet effektivt och bra. Allt var bättre än förväntat, flytten var klar långt innan jag trodde den skulle vara klar. Jag har redan rekommenderat dom till vänner.
  • 2019-09-03
    Snabbt svar på frågan om möjlighet och pris. De killar som sen kom var både snabba och effektiva och noga så att inget kom till skada. Samt väldigt trevliga. Kan varmt rekomendera den firman.
  • 2019-08-08
    Vi rekommenderar definitivt MoveNclean.

Jag är grymt imponerad av dem; flytten tog längre tid än planerat pga problem med hissar etc, men trots det kämpade flyttgubbarna på utan några sura miner eller att för den delen dra ner på kvaliteten i arbetet. De var otroligt noggranna med packning och väldigt försiktiga med alla möbler och saker. Kommunikationen har hela tiden varit snabb och hjälpsam, och som grädden på moset så är de väldigt trevliga också.

En stor eloge till dem för väl utfört arbete!
  • 2019-07-29
    Very helpful and supportive:-) satisfied with service
  • 2019-07-25
    Smidig, snabb och effektiv flytt- samt städhjälp!
    Hyresvärden gav dem två tummar upp efter deras arbete!
  • 2019-07-23
    Proffsiga, effektiva och fantastiskt trevliga!

Vi köpte flytthjälp från två lägenheter till en. Flytten blev större och mer komplicerad än vi hade förstått, detta hanterades fantastiskt proffsigt av MoveNclean! Vi är supernöjda och kommer att rekommendera denna flyttfirma till alla vi känner. Det finns så många oseriösa och otrevliga aktörer i branschen, men detta är något helt annat. Helt i en klass för sig!
  • 2019-07-06
    Bokade flytt och trots en del missar med info från min sida löstes allt smidigt och effektivt. Väldigt professionella!
  • 2019-06-13
    Köpte flytthjälp av MoveNclean. Fick snabba och trevliga svar per Mail. Blev uppringd dagen innan för avstämning, de kom i tid på flyttdagen och gjorde jobbet effektivt och bra! Rekommenderar absolut!
  • 2019-06-10
    Flytt med packning och flyttstäd.
    MoveNclean utförde sitt uppdrag väl. De var mycket vänliga och tillmötesgående trots att vi var många som flyttande in samtidigt så att det var både trångt och kö till hissen. Jag kan därför varmt rekomendera dem.
  • 2019-06-10
    Allt med flytten fungerade jätte bra
  • 2019-06-10
    Blev kontaktad av MovenClean efter att jag gjort en offer på internet. Vår bokade flyttfirma fick vi tyvärr avboka pga dåligt bemötande och MovenClean fixade tid till oss men enbart några dagars förvarning. De kom i tid och var trevliga. Allt gick smidigt och snabbt. In från lägenhet till ett hus. rekomenderar starkt!
  • 2019-06-10
    Flytt av bohag och flyttstäd.
    Mycket trevlig och serviceminded personal.
    Kommunikationen mellan ledning och utförare kan bli bättre och tydligare.
    Viss "övervakning" krävdes då flyttkillarna inte verkade ha full koll. Allt gick bra och jag kan rekommendera MoveNclean till andra för liknande arbete.