Alla kategorier Resebyrå Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Ebookers Scandinavia AB

Ebookers Scandinavia AB

Tulegatan 15, 113 53 Stockholm — Visa karta

Book easier, travel happier. MrJet/ebookers Scandinavia AB är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud av flygbiljetter, hotell, paketresor och hyrbilar
Stora Gatan 38, 72212, VÄSTERÅS
Kenzan Tours
Anette S:
Har haft bra kontakt hela tiden, både före efter och under resan. KLM flygbolaget hade bra service. Min sambo har svårt att gå, vi fick myc...

Resebyråer nära Ebookers Scandinavia AB:

Västmannagatan 15, STOCKHOLM
Välkomna! Läs mer ›
Magnus A:
Bra och snabb service gjorde arrangerande smidigt och kul!

Läs vad 3 kunder tycker om Ebookers Scandinavia AB

• Anders G
    Anders G skrev om Ebookers Scandinavia AB
    Bryter avtal, hotar och svarar inte på frågor

Vi bokade en flygbiljett, Dagen efter får jag ett meddelande på min telefonsvarare där de säger att vi har blivit nedgraderade på grund av att deras leverantör har gjort något fel. De vill alltså bryta vårat avtal som vi har fått bekräftelse på och redan betalat. De säger också att det "kanske" sett ut som om vi bokat en annan klass än den nedgraderar oss till. Vi kontaktar dem och talar om att vi har bokat den klass vi har fått bekräftelse på och att vi inte accepterar att de vill bryta vårt avtal. Vi ber dem dessutom svara skriftligt på vilka grunder de bryter avtalet på samt om de tycker att det är ett bra sätt att kommunicera med sin kunder, att bara tala in på en telefonsvarare. Dagen efter kommer ett svar att nedgraderingen gäller och att vi har 7 timmar på oss att avboka resan om vi inte accepterar att de nedgraderar oss. Sättet de skriver det på uppfattar vi som ett hot, för annars skulle vi förlora rätten att avboka om vi inte svarade inom 7 timmar. Naturligtvis svarar de inte heller på någon av de två frågor vi har ställt. Min fru ringer upp dem för att avboka innan deras 7 timmar har passerat.
    De ger inte någon ursäkt och de försöker inte under något tillfälle att hitta någon annan lösning. Dessutom insinuerar de i sina mail att vi ljuger om vilken klass vi bokade genom att säga att det "kanske" såg ut som att vi bokade en viss klass. Detta även efter vi sagt att vi var väl medvetna om vilken klass vi hade bokat. Vad ni kan lära av detta är att de kan ändra er bokning enbart genom att hänvisa till att deras leverantör har gjort ett misstag och sedan är ni helt rättslösa.
    Men det borde samtidigt innebära att man själv alltid kan avboka en resa hos dem genom att hävda att det hänt ett misstag. De är inte lika snabba på att betala tillbaka som de är på att bryta avtal och hota. Har läst andra omdömen om MrJet att detta är brukligt hos dem. Hos seriösa företag går det snabbare men MrJet skyller på sin bank. Väntar fortfarande på mina pengar.
    Vill du ha en reseleverantör som bryter avtal, hotar och inte svarar på frågor så skall du välja MrJet
  • Jakob N
    Jakob N skrev om Ebookers Scandinavia AB
    Var på jakt efter en hyrbil och via en söksida visade de sig ha de billigaste, jag hittade en för 1700, total uthyrningskostnad inklusive skatter och avgifter, dock ej för förare under 25. Ringde då bokningen för att bekräfta detta och och se vad tilläggsavgiften för förare under 25 var. Efter att bokningen kontrollerat så visade det sig att det inte tillkom någon kostnad, 1700 skulle det kosta, inkl allt, inga extra avgifter (och ev tillval).

Efter lite egen research upptäckte jag att företaget som hyr ut tar ut en extra kostnad om 185€ vid envägshyrning. På MrJets hemsida står följande "Det är ingen återlämningsavgift för envägshyra för denna bilhyra." och damen i telefonbokningen vidhåller att det inte tillkommer något för min tänkta resa.

Efter lite ifrågasättande så går de med på att kontrollringa till uthyraren, och jo, mycket riktigt så skulle det tillkomma en avgift på 185€ (ca 1600kr). Alltså nästan lika mycket extra som bilhyran totalt!

Därutöver så står det på hemsidan att PAI (personskadeförsäkring) ingår, vilket det efter utfrågning visade sig inte göra.

Dessutom så står det att det är ingår Collision Damage Waiver, men att det är valfritt. Vid fråga så visade det sig att det inte alls var valfritt.

Kort sagt, när det finns dolda avgifter på minst 1600kr, de ljuger om att personskadeförsäkring ingår och har flera felaktigheter på sin hemsida och personal som inte vet vad som gäller, då gör man ett jävligt oseriöst intryck. Skulle aldrig hyra bil av dessa!
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om Ebookers Scandinavia AB
    Jag älskar Mr Jet. Ja, det är så enkelt. För deras hemsida är verkligen perfekt.

Sökningsfunktionen med hotell är fantastiskt bra. Många fina och bra kombinationer. En av de stora fördelarna, det går snabbt att söka. Jämfört med vissa konkurrenter där man får sitta upp till en minut. Så det är ett enormt stort plus att sidan är så snabb!

Priskurvan med prisbevakning gör att man dagligen får påminnelser om att det är billigt att resa just nu. En funktion som det känns som de är ensamma om. Kampanjkalendern är med riktigt bra. Skönt med den öppenheten så man vet vad som komma skall.

Nyhetsbreven är lagom fylliga. Inte för långa, inte för korta, utan lagom.

På twitter är de underbara! Det är underbart att få inspiration till nästa resa.

Varit kund hos Mr Jet sedan 2000 och kommer vara det i många år till. Ytterst nöjd, svårt att finna någon annan som är i närheten. En stor fördel är med att Mr Jet oftast är billigast. Speciellt i kombinationen med namngivet hotell och flyg! Att de sen med tar Amex är ett enormt stort plus, det gör det där lilla extra!
    Evelina A gillar detta

Tulegatan 15, 113 53 Stockholm