Läs vad 44 kunder tycker om NDD Flytt & Städ AB 2

2022-01-16
    Lite krångligt i början, men det löste sig, när dom äntligen kom efter några timmar försenade men dom jobbade på så dom hann med det dom skulle så allt löste sej
    2022-01-16
    Supernöjd med både flytten och städningen. Trots lite förseningar i schemat med flytten så fullkomligt dansade grabbarna ner med möblerna i trapporna och va så proffessionella och trevliga. Städningen var perfekt utförd ch vattenlåsen var gjorda korrekt. Det säger mycket. Dessutom till et bra pris!!!
    2022-01-16
    Lite försenade vid ankomst och liten bil men annars gick själva flytten bra.
    Mycket väl bemött
    Motsvarade våra höga förväntningar
    Mycket väl utförd flyttning och tillhörande flyttstädning
    2022-01-15
    Köpte flytt och städtjänst. Allt fungerade förutom att de inte visste att mitt förråd även skulle ingå i flytten. På deras offertformulär fanns det ingenstans att ange och mig veterligen brukar det alltid ingå ett förråd när man flyttar en lägenhet. Så det fick jag plötsligt lägga till ca 1500 kr för, vilket jag tyckte va lite fult. Personalen var dock trevliga och i övrigt var jag nöjd med servicen och resultatet.
    2022-01-15
    Tog en chansning när jag bokade, aldrig hört talas om företaget. Var väl helt ok, nu hade inte jag så mycket möbler men inget som blev skadat. Dock lite dålig kommunikation, ena killen var lite halvotrevlig och inte så varsam med kartonger och möbler, de hade inte med filtar osv till alla möbler som de behövdes till som tur var hade jag grejer själv till de. Och var väldigt irriterade över att jag hade speglar med fast att jag anmält de i bokningen. "Speglar går oftast i kras" är väl kanske inte så bra säljargument.
    Ringde dessutom några veckor innan flytt för att stämma av allt och blev inte bemött supertrevligt utan mer som att man störde. Ringde pga att jag såg att de kommit in mycket negativa recensioner så ville dubbelkolla att jag fått med rätt antal möbler osv för att undvika strul.
    Skulle kanske använda igen för mindre flytt.
    2022-01-15
    Dom gjorde sitt jobb på ett bra sett
    2022-01-15
    Oseriösa! Kom inte i tid, det dom utlovade höll dom inte. Sa att tv:n skulle de plasta in för att undvika skador. Det gjorde dom inte! Fick en packlista av mig men hade fel med sig. Ville då ha 2500kr mer betalt. Städningen var dåligt gjort, massa smuts kvar. Kommer inte rekommendera detta företag till någon!!!
    2022-01-15
    Fantastiska killar! Jättesnälla, trevliga och jobbade mycket proffsigt!
    2022-01-15
    Ingen ordning alls på order och sedan utförande, fick ej allt med och ändrade ursprunglig offert under själva flytten. De som höll på med flytten vägrade flytta saker och sedan fick man komma under flytten. De som knappt behärskade svenska sade att möbler inte skulle flyttas och garage ej skulle flyttas.hela slutflytten blev 7800 kr dyrare. Massor som ej flyttades, skador på golv och inventarier saker försvann. Lösa saker nedladdade i dopsäckar, vilt blandat, klara mitt i natten. Uselt!!!
    2022-01-15
    Mycket bra och smidig flytt och bra tydliga instruktioner om vad som beställts och levererats. Mycket bra och trevlig personal.
    Snyggt och proffsigt
  • Anders G
    skrev om NDD Flytt & Städ AB
    2022-01-15
    Proffsigt, trevligt bemötande och genomförande
    Mycket bra bemött
    Noga städat
  • Johan W
    skrev om NDD Flytt & Städ AB
    Väldigt bra!
    Trevlig och effektiv kontakt, bra städning med perfekt resultat, inga anmärkningar.
    2022-01-15
    Alldeles utmärkt, bra bemötande ,effektiv personal
    2022-01-15
    Trevlig personal och de utförde flytten utan anmärkning
    2022-01-15
    Trevlig personal, snabb och smidig flytt. Och bra och noga städat!
    2022-01-15
    Jag är nöjd allt fungerade bra och personalen utförde uppdraget bra.
    2022-01-15
    Bra kundmöte samt snabb återkoppling
    2022-01-14
    Den första bokade tiden avbokades med kort varsel av NDD vilket påverkade våran planering.

Killarna som genomförde flytten var mycket bra och trevliga.
    2022-01-14
    Trevlig o duktig personal som var otroligt duktiga och hjälpsamma😃
    Dom tog betalt för att flytta och städa 2 lägenheter och städ
    Men dom städade bara 1 lägenhet ,så ja fick lösa en annan firma som kom på kort varsel .
    2022-01-14
    Helt OK...inga problem...städningen var utmärkt!!!
    2022-01-13
    Mycket trevliga duktiga killar. Flytten gick superbra. Dock blev inte städningen godkänd av hyresvärden så företaget skickade kompensation. Riktigt bra företag.
    2022-01-13
    Tack vare grabbarna som körde blir betyget helt OK. Men de hade för liten bil, det tog för lång tid, de som skulle hjälpa mig var tvugna att ge sig av. Jag köpte till tjänsten att flytta kartonger också beroende på den långa flyttiden. Företaget lade på 2000 kr men jag antar att jag borde ha fått Rutavdrag på det också. Nu kostade det lika mycket som om jag tagit min kända flyttfirma från Norrköping. Ska jag flytta igen så kommer iinte NDD att få jobbet.
    2022-01-13
    Kontakt innan bokning var snäll och hjälpsam. Tyvärr inträffade en bokningfel och på flytningsdagen var ingen flyttfirma på plats. NDD Flytt bad mycket om ursäkt, ordnade flyttning för nästa dågen och sänkte prisen. Missöden kan hända men jag varnöjd med hur dom tåg hand om det. Killarna som jobbade under flyttdagen var snäll, snabbt och duktig.
    2022-01-13
    Jättesmidigt och trevliga grabbar!
    Kom 1 timme för sent.
    Hade sönder flera möbler
    Städade så dåligt att nya ägarna inte kunde flytta in
    2022-01-13
    det var bra bemötande från personal och även när jag hade några frågor fick jag kontakt direkt med ansvariga.
    mina förväntningar var att har ansvariga personal som gjorde det dem skulle professionellt
    jag upplevde en billig flytthjälp tjänst med kvalitet
    2022-01-13
    Trevligt, proffsigt, lätta att få kontakt med
    2022-01-13
    Lite struligt var det allt. En jävla massa att skriva upp på listan, som skulle med i flytten.
    Lite jobbigt att behöva inventera hela hemmet.
    Sedan tycker jag att prissättningen verkar vara lite på en höft.
    2022-01-13
    Jag är nöjd som kund, och företaget gjorde ett bra arbete. Allt var bra, speciellt den kommunikation om vad som gick fel, där tyckte jag mycket om.. Min upplevelse var jättebra, och det kan jag garantera att jag kommer tipsa er till mina kompisar och andra.
    2022-01-13
    Städade bra men var två timmar försenade till avtalad tid.
    2022-01-13
    Vi är inte alls nöjda. Vi har blivit otrevligt bemötta av kundtjänst och arbetet har utförts på väldigt bristfälligt sätt. Bara halva flyttlasset kom med som planerat och vi fick argumentera länge för att få resten av våra saker levererade. Städningen var inte godkänd och fick göras om. Hela processen innebar mycket extra besvär både för oss och för hyresvärden.
    2022-01-13
    Hade både flytt och städhjälp. Kundtjänsten var till att börja med väldigt trevliga och lösningsorienterade men helt plötsligt vände de blad och kunde inte för fem öre förstå vad som gått fel.
    De som skulle komma var nästan 2 timmar sena, otrevlig uppsyn, jag var tvungen att vara på plats och åka fram o tillbaka varje gång de förflyttade sig, möbler förstördes och städet blev inte godkänt. Listan kan göras lång men kommer aldrig använda mig av dom igen och definitivt inte rekommendera dom till någon.
    2022-01-13
    Jag är väldigt tacksam. Från början till slut ett mycket bra bemötande.
    2022-01-13
    En mycket god kundbemöttande, Gör jobber bra, samt städning är 110% kan rekomedera som behöver flytt hjälp och städning.
    2022-01-13
    Flytt killarna var snabba Inte så lätt att flytta så dom missade att täcka över bords skivan till soffbordet
    Vilket vi har sagt till
    Hej!
    Jag har skickat till dig alla vdo mina möbler talrik presenter krossat av personalen , dem inte städat och dem lämnat mina grejer på min gamla adress ,jag förstårat min tre glasögon Guci som jag köpte jätte dyra , mina kläder inte kommit alla , du se alla på vdo och bilder , när dkickat personal skulle ni skicka rätt person som kan ,
    Jag ska inte betala sona faktura , pga jag förstårat mer än eran faktura,
    Tack för förståelse
    Lamari
    Hejsan!

Tack för din Feedback !

de enda vi fick mail från dig de va gällande städningen som jag hade nämnt innan städ dagen att vi skulle avbryta städ tjänsten eftersom din lägenhet var över det normala och det står på avtalet samt rökskadad vilket vi vet att det inte skulle godkännas från hyresvärden /besiktningen .
    Hade även sagt det till dig flera gånger att du ville ta det ansvaret själv och vi har din sms som du har bekräftat gällande städningen att du tar denna ansvaret .
    De med flytt tjänst har du inte nämnt det förut detta skriver du nu vi har inte fått återkoppling från dig gällande flytten vi har varit tidliga från början med dig och det står på avtalet viktigt information de viktigt läsa innan man bokar tjänst vi hade även nämnt det till dig .

vi beklagar för detta vi hoppas att du har förställes för oss .
    2022-01-13
    Oehört missnöjd och kan inte rekommendera dom till något. Både när det kommer till bemötandet och tjänst
    2022-01-13
    De kom i tid till vår adress, de var vänliga och trevliga och presenterade sig.

Något som jag upplever som negativt är den genomgång av checklista som görs på plats hos mig som kund. Här kan jag känna att det blir lite ifrågasättande av vad jag vill ska flyttas eller inte. Det vill jag som kund inte ha, jag har beställt en tjänst och jag förväntar mig att den genomförs. Om något känns fel, kanske företaget ska åka på hembesök innan dlytten för att se ordentligt hur mycket det är och vad som ska flyttas. Det lämnades också kvar ganska många saker i gamla lägenheten.

Plus dock för killarnas trevlighet och snabbhet!
    2022-01-13
    En person som ledde flytten var trevlig. Den andra var inte alls trevlig. Kunde inte heller svenska. Stod och rökte ganska många gånger under flytten. Man hade lovat kunna komma klockan 8, sen ändrades det ändå till kl 9. Men jag är supernöjd med det arbete de gjorde. Jättebra !
  • 2022-01-12
    Skriv omdöme om NDD Flytt & Städ AB
    2022-01-11
    Bra bemötande och flytten gick bra.