Nofatel AB

1.9

20 omdömen om Nofatel AB

Christoffer A
Skrev om Nofatel AB

Ett riktigt blufföretag! Deras säljare ringer och utger sig från att komma ifrån din nuvarande operatör. De lovar att sänka dina kostnader. Istället för att få en bättre deal så slutade det för vår del med att vi blev flyttade till en helt annan operatör med nya simkort och en månadskostnad som ligger 20% dyrare än innan. Några veckor senare får man en faktura på 18000:- från sin gamla operatör för kvarvarande bindningstid. Så fort dessa bluffmakare lurat på dig dina nya abonnemang så går dom upp i rök. Helt omöjliga...

Sture Torbjörn N

Detta är ett blufföretag, det skulle skicka över några handlingar till mig, för att få dessa så skulle jag verifiera mig med BankID , då hade de även skickad med nya avtal på på 4 mobiler som jag nu måste betala i 36 mån. Det här företaget är ett blufföretag som tar till vilka metoder som helst. Jag har polisanmält dem. Torbjörn

Dolan A
Skrev om Nofatel AB

Otroligt usla, Har hemska säljare som ringer ut som omoraliska människor som inte har fått någon vettig uppfostran och utger sig att vara från kundens operatör fastän inte. Nofatel som är nu återförsäljare ringer ut åt Leijon Mobil som påstår sig vara från kundens operatör och på senare tid får kunden att signera som senare visar sig att dom kommer bli utporterade till någon annan operatör. Alla operatörer/leverantörer som anlitar detta bolaget kommer att riskeras för otrolig minskad trovärdighet samt få skräp rykten om...

Jan L

blufföretag, blufföretag ,blufföretag

Thom G
Skrev om Nofatel AB

Lurade en kollega att vi var tvungna att hoppa på deras erbjudande om fast telefoni eftersom vårt fasta nät skulle försvinna. När jag hörde så använde vi ångerrätten, men vi har fortfarande inte fått tillbaka vårt fasta telefonnr. Det har gått flera veckor. Så det började med att allt fungerade men nofatel hotade att det inte skulle fungera, men när nofatel tog över så fungerar det inte längre. Vet inte hur jag ska uttrycka mig bättre än att dessa är helt värdelösa att ha att göra med. Tänk om flera gånger innan du gör några affärer med dessa.

Pia Suzanne S
Skrev om Nofatel AB

Nofatel var snabba att åtgärda de problem jag hade, så från att vara missnöjd kund är jag nu en mycket nöjd kund.

Mikael R
Skrev om Nofatel AB

Varning för Nofatel! Efter att ha blivit kontaktade av Nofatel med löfte om exakt samma tjänst som hos Telia fast billigare via Telavox bytte vi på företaget. Det visade sig vara ren bluff. Vi fick ingen surf och när vi påpekade det fick vi en ursäkt och det lades till. Döm om vår förvåning när vi fick faktura på 299 kr för surfen. Det blev rejält dyrare än med Telia. Dessutom har vi inte tillgång till 5G. Vi är dessvärre lurade. Det rimliga vore att riva avtalet men återkopplingen från Nofatel har varit rent ut sagt horribel....

Leif Tyrone W
Skrev om Nofatel AB

Lyhörda som lyssnar och förverkligade mina önskemål och behov.👍🏻

Johan J
Skrev om Nofatel AB

Blufföretag som luras. Ljuger om det mesta och jättedålig support/service. Lägg ner skiten.

Antony A
Skrev om Nofatel AB

Hjälpte mig med att sänka kostnaderna. Nofatel Malmö hjälpte mig även med att behålla mitt gamla nummer :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Benjamin Cornelis S gillar detta
Fredrik Pavel S

Fullständigt bedrövligt bolag som lurar kunder. Hör av er till mig på fb om ni vill prata eller samarbeta.

ROLAND O
Skrev om Nofatel AB

Nofatel är ett blufföretag. De lurade mig med fina löften som se senare inte höll. Passa er för att ha med dem att göra.

Ulrika Ann-Sofi B

Oseriöst företag! Lurar med lätthet in dig i avtalsfälla som du sedan inte kommer ur med mindre än att du köper dig fri.

Patric W
Skrev om Nofatel AB

Helt förjävla dåligt! Blev lovad fyra st abonnemang. Tre st blev beställda, men telefonerna kom en månad försent. Det fjärde fick vi beställa av annan försäljare på annat bolag. Beställde även en växel, där mitt nr (beställarens) inte ens fanns med, utan ett nr som gick till en man i Göteborg. Beställde även en flytt från en annan operatör, blev lovad att det inte skulle bli något driftuppehåll, där klippte den andra operatören bara abonnemanget och vår anställde stod 50 mil bort utan telefon... Inte nog med allt strul...

Isabelle L
Skrev om Nofatel AB

Bluff, bluff, bluff, är du företagare så lägg bara på luren om du vill slippa problem. Är du intresserad av Telias produkter så kontakta ex Telias egna butiker för bra service, vår erfarenhet efter att ha blivit lurade 2 gånger M.

Johan B gillar detta
Patrik H
Skrev om Nofatel AB

Mig lurade dom totalt. Sa att dom kunde sänka mina kostnader på mitt abonemang. Istället la dom upp ett till abonemang. dom lurade mig på 12000 kr.

Johan B gillar detta
Rikard F
Skrev om Nofatel AB

Vet inte ett skit om företaget egentligen, men vi tycker om sara där iaf, så blir 5 st såna här färgglada badbollar. Nyköpings Byggservice AB

Benjamin Cornelis S gillar detta
Markus A
Skrev om Nofatel AB

Nofatel är ett extremt blufföretag. Lovar en massa och sen skiter i att följa upp eventuella klagomål. Så här i efterhand var mycket av det säljaren sa ren lögn och nu sitter vi fast med massa dyra förhöjda avgifter för saker som skulle varit gratis om man tecknade abonemang via dem. Riktigt uselt.

Anders
Skrev om Nofatel AB

Handlat av Nofatel ett flertal gånger och har alltid blivit super nöjd. Köper dock Telia och inte Telenor som föregående talare. Detta kanske är ditt fel val och inte vem du handlar av, eller?

Johan L
Skrev om Nofatel AB

Nofatel är ett oseriöst telefonförsäljarföretag. Tecknade ett ab där för ett år sedan där jag blev lovad guld och gröna ängar. Efter första fakturan förstod jag att något var väldigt fel. Bråkat med Telenor och Nofatel i över ett år innan jag nu slutligen har fått upprättelse (lång och tråkig historia). Jag är inte den enda som har blivit lurad ... http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=874 Till ovanstående talande, är det mitt val att dom skiter i att skicka mobiltelefonen som jag blev lovad i avtalet?

Mia U gillar detta