Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Tyresö Nordiska Drömhus

Nordiska Drömhus

BREVIKSVÄGEN 131, 135 69 Tyresö — Visa karta

Nordiska Drömhus skapar unika hus som alltid är i harmoni med omgivningen och skapade genom ett nära samarbete med arkitekten och kunden.
Rotnäsvägen 94, 14142, HUDDINGE
Zodiak Arkitekter & Byggfirma
Roy B:
God service og rask svar. Levering gikk lovet tid.

Byggföretag nära Nordiska Drömhus:

Augustendalsvägen 19, Nacka Strand
Nöjda kunder är vår största prioritet, vårt mål att du som kund ska känna tryggh... Läs mer ›
Anders C:
Snabb återkoppling på offert, tydligt specat, lättkommunicerat. De var inte billigast av alla företag, men inte heller dyrast. Underleverant...

Lillängsvägen 24, VENDELSÖ
Kontakta oss för helhetslösningar inom mark- och tätskiktsarbeten. Vi är special... Läs mer ›
Richard E:
Jag satt i vår BRF:s utvalda grupp för en omfattande innergårdsrenovering.Vi anlitade GW Asfalt på rekommendation av en annan BRF som ligger...

Läs vad 7 kunder tycker om Nordiska Drömhus

• Magnus J
    Magnus J skrev om Nordiska Drömhus
    Jag är mycket nöjd med resultatet av mitt fritidshus som Henka & Co har byggt med passivhusstandard. Byggprocessen har gått väldigt smidigt och vi har haft så gott som daglig kontakt under hela byggtiden (ca 7 månader) och Henka har varit ett stort stöd och bollplank för mig med sin långa erfarenhet och stora kunnighet. Han har också bra kontakter med kommunen och har tagit ett helhetsansvar som varit mig till stor hjälp som inte har någon erfarenhet av att bygga hus.
    Henka har varit mycket engagerad från början till slut och vill leverera en slutprodukt som kunden är nöjd med.
    Han har löpande kommit med smarta och snygga förslag på olika utmaningar som dykt upp under byggtiden. Jag kan varmt rekommendera Byggteamet från Nordiska Drömhus. Tack !
  • Catharina Q
    Catharina Q skrev om Nordiska Drömhus
    Vi är fantastiskt nöjda med resultatet, och Henkas erfarenhet gjorde att han hade många bra egna förslag. Dock tyckte vi att det var ett otroligt påfrestande samarbete, och det fanns också väldigt lite förståelse för den administration som krävdes iom att det var ett bygglovspliktigt ärende. Vi fick det fint på nedervåningen, och det är det viktiga nu i efterhand.
    2015-07-08 Henri I svarar Catharina Q
    Anledningen att jag var irriterarad var denna inkompetens som er kvalitetsansvarig och
    konstruktör hade i en och samma person. Vi Finnar är oftast rak på sak och säger vad vi tycker
    jag bygger fantastiska hus och orkar inte fjäska med kunderna. Men det var otroligt utmanande
    projekt att gräva ner er källare 1 meter och göra isolering golvvärme mm. Utmanande var
    också att ta bort alla mellanväggar och ersätta dem stålbalkar. roligt att ni är nöjda med resultatet.
    Henri
  • Aran W
    Aran W skrev om Nordiska Drömhus
    Nordiska Drömhus build a custom-made outdoor circular pool for us, in our garden, as well as completing the associated changes and repairs to the house, and groundwork.
    As a custom project, it required a lot of specially formed work, to achieve the circular form of the pool, and to make the various features work, such as the circular roof, external waterfall, pool jet for swimming against, outdoor shower area, slate stonework with inbuilt lighting
    The Nordisk team were both imaginative and diligent in creating and completing the project. They were skilled at very many different tasks, and were efficient, and I would highly recommend them.
    2015-07-08 Henri I svarar Aran W
    tackar . otroligt svår och utmanande och rolig projekt .
    henri
  • Josef D
    Josef D skrev om Nordiska Drömhus
    Kunniga och kreativa med bra förslag på lösningar. Mycket fint slutresultat.
    2015-07-08 Henri I svarar Josef D
    tackar det var roligt att göra denna passivhus som jag ritade särskilt när vi behöll 3 st väggar lyfte upp dem gjöt en ny platta på mark. Fantastiskt hus med 32m2 med vardagsrum kök badrum. sovloft för minst 8 pers.
    mer sånt har vi ingen bostadsbrist längre
  • Svante H
    Svante H skrev om Nordiska Drömhus
    Byggtjänster, mark bygg mm.

Bra resultat på bygget.
    2015-07-08 Henri I svarar Svante H
    jasså du verkar inte helt nöjd efter 10 år som vi har jobbat åt dig? undrar om vi har tid när du ringer igen ( hah hah skojar bara)
  • Dag S
    Dag S skrev om Nordiska Drömhus
    Fick hjälp av Nordiska Drömhus att renovera och bygga ut sommarstuga på mindre ö iskärgården. Är mycket nöjd med bolagets engagemang, skicklighet, kreativitet att hitta lösningar på svåra problem samt fina känsla för att skapa vackra lösningar.dessu4om utan de dröjsmål som man så ofta annars upplever i byggprojekt.
    2015-07-08 Henri I svarar Dag S
    tackar !
    mycket trevligt och utmanande jobb ute i skärgården. Särskilt som byggfirman som du hade
    anlitat hade gjort den massiva stengrunden 20cm för hög :( .
    mera ö jobb jag vill ta båten till jobbet och slippa den hemska stockholmstrafiken.
  • Jones H
    Jones H skrev om Nordiska Drömhus
    Nordiska Drömhus formade verklighet av våran familjs vision 2014.
    Vi kontaktade Nordiska drömhus som hjälpte oss med allt från ritningar, bygglov till verklig produktion av våran tillbyggnad.
    Under tillbyggnadsprojektet som löpte i ca 3-4 månader bemöttes vi av proffsiga hantverkare med en ”kunden först” inställning.
    Projektledare Henri Intonen höll oss uppdaterade från dag 1 med status som fick oss att känna oss trygga. Han kom även med förbättringsförslag till våra idéer då vi inte är lika vana att tänka "steget längre".
    Nordiska drömhus var alltid på plats vid avtalad tid och var lojala med att leverera efter tidsplan. De visade även hänsyn till vår situation som småbarnsföräldrar.
    Jag Jones Hedlund kan verkligen rekommendera att anlita Nordiska Drömhus till era drömplaner! Jag kommer definitivt att anlita Nordiska Drömhus vid nästa byggprojekt!
    2015-07-08 Henri I svarar Jones H
    tackar. Roligt när man får hjälpa från ritning till slut. Roligt skoja med småbarn
    dem ger perspektiv man inser att det med byggnationer är inte det viktigaste i alla fall.
    henri

BREVIKSVÄGEN 131, 135 69 Tyresö