Novator Bygg AB

Novator Bygg AB

Novator bygg AB är företaget för dig som kräver hög kompetens och den bästa kvalitén.

Vi har över 10 års erfarenhet i branschen där vi arbetar med såväl privatpersoner som företag och har skapat oss täta samarbeten med alla yrkesgrupper som krävs för att vi ska kunna åta oss totalentreprenadansvar.

Vi har kompetensen som krävs för att bli huvudentreprenör för alla om-, ny- och tillbyggnadsprojekt samt husrenoveringar etc.

Vår affärsidé bygger på noggranhet, kvalité, service och nöjda kunder, det är något som speglar Novator bygg och stärker vårt varumärke.

Novator bygg är en modern och progressiv byggnadsfirma som i första hand bryr sig om sina uppdragsgivare men även om sina medarbetare och miljön.

Genom att anlita oss kan ni vara säkra på att vi handlar, sorterar och arbetar efter vad som är bäst för vår miljö, dessutom donerar vi alltid 5% av vår vinst till både hjärnfonden och barncancerfonden.

Besök oss gärna på novatorbygg.se
Eller på facebook/instagram @novatorbygg.se

Läs vad 47 kunder tycker om Novator Bygg AB 2

• 2021-05-17
    Vi anlitade Novator för att bygga ut vår altan samt bygga ner ett spabad i altanen. De gjorde ett proffsigt jobb och vi är supernöjda med resultatet! Kan varmt rekommendera Novator!
  • PATRIK B
    2021-05-05
    Anlitade Novator för att utföra vår köksrenovering.
    Arbetet gick snabbt och smidigt och vi blev nöjda med resultatet, trots någon liten miss vi själva åtgärdat.
    Det blev dock problem med fläkten och efter att den var lagad av producenten försökte vi få tag i Novator så de kunde sätta upp den igen, men då gick det inte att få tag i de. Efter mer än en vecka svarade de när vi ringde från ett annat nummer, men då vägrade de komma och sätta upp den.
    Upplevelsen är att kontakten på Novator var tillmötesgående och trevlig tills vi hade anmärkningar, då försvann inte bara dom, utan också servicetänket.

”Kunden i fokus.” ”Vi är lyhörda, ordningsamma och flexibla.” ”Vi vet hur viktigt det är att vara anpassningsbara.”
    Nja, det stämde inte på den slutliga upplevelsen.
    Hej Patrik, Jag håller med dig, vi har varit svåra att få tag på pga arbetsbelastningen just nu. Vi slutförde vårt arbete hos er snabbt, bra och enligt tidsplan, ni var väldigt nöjda med vårt arbete. Tyvärr var er fläkt trasig från fabrik. Dom skickar ut en tekniker som inte får ner fläkten av någon anledning? Vi åker hem till er gratis och skruvar ner den åt dom. Vidare när ni får tillbaka er lagade fläkt kräver ni av oss att vi ska skruva upp fläkten igen gratis. Det är tyvärr inte så det fungerar och det måste ni ha förståelse för. Jag talade om för er att om vi hade vart i närheten hade vi hjälpt er men vid det tillfället arbetade vi 3 mil norr om Stockholm och sa att vi har tyvärr inte tid att hjälpa er med detta. Vi tyckte ni skulle vända er till dom som sålde er en trasig fläkt. Det är deras ansvar! Hur som helst har ni ett väldigt fint kök och jag är glad att vi fick ert förtroende att göra det. :) Novator Bygg AB
    2021-04-20
    Vi är supernöjda med det jobb som Novator har gjort hos oss! Allt ifrån den första initiala kontakten med Jonnie där vi fick bra inspel på hur vi kunde bygga vår terass, placering av spa-bad och tillpassning av buskar mm i vår trädgård. När vi sedan skulle köra igång gick allt helt enligt tidplan och slutfördes på utsatt tid. Hantverket och utförandet är i hög klass med fina detaljer på insynsskydd, raka linjer på terassen, olika etager som tillpassats tomten osv. Vi var också nöjda med el-killen som de samarbetar med, blev det sista lilla extra med belysning på pergola, insynsskydd och träd. Allt har varit väldigt enkelt i kontakten, bra rådgivning (de har gjort det här så många ggr förut och kommer med värdefulla råd & konkreta lösningar!), killarna supertrevliga och vi rekommenderar Novator varmt. Marie & Pehr
    Tack för ert fina omdömme och för att vi fick tilliten att förverkliga er fina tomt! Är kunder som ni som gör att vi älskar vårt arbete :) Novator Bygg AB
    2021-02-08
    Novator byggde ut vår altan med plats för ett spabad och monterade ett staket. Vi är supernöjda med bemötandet och resultatet.
    2021-01-04
    Mycket bra bemötande. Väl utfört arbete i tid.
    2020-12-28
    Anlitade Novator Bygg för slipning och polering av ca. 100kvm betonggolv.
    Killarna är grymt duktiga, skötte allt snyggt och höll ordning. Klara i tid och resultatet blev över förväntan.
    Tack!
    2020-12-19
    Markarbeten för Swimspa anläggning av altan. Vi blev utlovade regelbundna avstämningar som inte blev av. De som gjorde arbetena gjorde ett flertal misstag och det var inte lätt att få dem tillrättade. Vi hade fått Novator rekommenderade och blev ganska besvikna på dem. Som ett exempel så rekommenderade de inte en gjuten bottenplatta under vårt Swimspa utan enbart markbädd vilket medfört att Swimspat har satt sig. Det var också svårt med kontakten under arbetets gång. Vi kan tyvärr inte rekommendera Novator.
    Hej Anders, Tycker det är väldigt tråkigt att du har den upplevelsen om oss. Vet att det var några staketribbor som vred till sig efter en tid hos er samt att grinden hängde sig vilket är normalt då trät torkar och rör sig. Detta har vi ju rättat till. Allt övriga markarbete vilket var väldigt omfattande är det ju inte vi Novator bygg AB som utfört. Jag kan kontakta det företaget och be dom kontakta dig gällande grunden för ert swimspa. Finns det något annat vi kan göra för att få er nöjd? Novator Bygg AB
    2020-11-20
    Altan där utespa ska placeras. Bra bemötande och proffsigt utfört arbete.
  • 2020-10-05
    Har precis haft Novator Bygg som byggt altan till vårt spabad! Vi är fantastiskt nöjda. Nogranna, mycket yrkeskunniga och kommer gärna med idéer och förslag om man själv är osäker. Inte ofta man stöter på snickare/byggare som har sådan yrkesstolthet. Kan bara ge dem 8 på skala 1-5 där 5 är högst.
    2020-09-28
    Novator Bygg hjälpte oss att planera och gjuta platta till vårt swimspa.
    2020-09-09
    Jag anlitade Novator bygg för en helhetslösning av installation av ett spabad. De jobb som gjordes var anpassning av befintlig altan för att få en bra placering och inramning av spabadet. De tog upp ett hål och förstärkte altanen, la grus och isolering på marken, be byggde även en snyggt insynsskydd och fixade elen till badet. Jag är supernöjd med jobbet de gjorde hos mig.
    2020-09-08
    Novator byggde 110m2 altan i olika nivåer, en pergola och spaljé samt monterade ett skärmtak. Altanen ramar in ett SwimSpa, så passform och utförande var lite trixigt. Elarbeten var inkluderat i uppdraget och utfördes av en underentreprenör med gott resultat.

Novator var mycket professionella i både bemötande och arbetets utförande. De höll tidplanen. Arbetet utfördes till fast pris, som betaldes enligt en lyftplan.

Vi är mycket nöjda med resultatet och kan verkligen rekommendera Novator.
    Det var ett nöje att få förverkliga er magiska baksida. Tack för ert förtroende! Novator Bygg AB
    2020-09-08
    De va den bästa snabbaste servicen jag varit med om, vi är supernöjda med resultatet
    2020-04-21
    Är väldigt nöjd med hur jobbet utfördes samt flexibiliteten.
    2020-03-30
    Vi tog hjälp med en ganska så omfattande renovering inomhus. Vi är nöjda med både resultat och bemötande. Vi har några moment kvar och kommer absolut anlita Novator Bygg för dessa 👍
  • Giorgio P
    2019-05-06
    Novator Bygg hjälpte oss att bygga in vårt swimspa samt byggde en altan med staket och grind.

Offertprocessen kändes väldigt trygg och de var duktiga på att uppfatta våra behov - allt gick som på räls enligt plan tidsmässigt!

Byggarna är väldigt duktiga och måna om att det blir precis så som man har tänkt sig! Det som känns roligt så här i efterhand är att resultatet blev så mycket bättre än vad vi hade förväntat oss, så snyggt! Vi kan varmt rekommendera Novator Bygg!
  • 2019-05-02
    Supernöjda med Novator! Trevliga och proffsiga med kunden i fokus!
  • 2019-05-02
    Novator Bygg har byggt pooldäck och solaltan runt vårt Swimspa. Vi är helnöjda med hur allt har fungerat, ända från planeringsbesök till färdigt bygge. Information inför olika moment har skötts så bra och tider har hållits enligt plan.
    Vi är helnöjda med Novator, deras skickliga byggare och så glada över att det blev så himla snyggt.
  • Hans L
    2019-04-15
    Novator byggde vår altan till ett swimspa samt hjälpte till med ny altandörr och fönster. Vi är mycket nöjda med resultattet och Novator Bygg som företag. Proffsiga och snabba.
    // Hans
  • Hans H
    2019-04-08
    Bygge av altan runt Swimspa. Novator hade konstruktiva idéer som gjorde att altanen blev väldigt bra. De höll tidsgränserna med råge. Rekommenderas varmt, och vi kommer absolut att anlita dem igen när vi behöver liknande tjänster.
    2019-03-15
    Vi upphandlade renovering av alla fönster i vårt hus byggt 1937. Från första mötet till slutfaktura har bemötandet från alla från Novator varit bra och trevligt. Trots tigth tidsschema bev vi klara i tid vilket vi verkligen uppskattade. Varje dag avslutades med städning och det var snyggt och undanplockat på en bra sätt trors röran.

Vi kommer att anlita Novator igen!
  • Ulf J
    2019-03-11
    Tjänsten Vi köpte var ett altanbygge till swimspa med staket och ominstallation. Även utgrävning med grusbädd ingick. Bra bemötande rakt igenom projektet. De förväntningar Vi hade möttes mycket väl. Tack från Ulf och Anette i Älta
  • 2018-12-03
    Sågade upp terass till spa, höjde plank o fixade belysning i terass. Väldigt nöjd med arbetet, trevligt bemött av hantverkarna o de kom exakt i tid som vi bestämt. De levde upp till mina förväntningar, som att komma i tid, utföra arbetet snyggt o bra, komma med förslag, trevliga, effektiva o bra kommunikation. Kommer att anlitas igen vid behov.
    2018-11-29
    Byggde in ett spa i befintlig terass.Mycket trevligt bemött. Levde verkligen upp till våra förväntningar.Anlitar dem gärna igen.
    2018-11-20
    Proffessionalitet , serviceinriktad och effektivt företag
    2018-11-20
    bra och trevligt företag. allt funkade smidigt
    2018-10-01
    Supernöjd, kan varmt rekommendera!
  • Toivo H
    2018-08-29
    Effektiva, kreativa och trevliga. Inte de lägsta priserna, men å andra sidan klara i tid med god kvalitet.
    2018-08-24
    Anlitade Novator för att renovera mitt kök och vardagsrum, resultatet blev fantastiskt, kommer att använda mig av Novator för framtida projekt.
    2018-08-17
    Fått nytt fint tag av grabbarna på Novator Bygg. Supernöjd 👍🏻
  • Giti P
    2018-04-11
    Jag anlitade Novator Bygg AB för att anpassa altan (håltagning) för spabads-grund (gräva och grunda). Novator Bygg AB har utfört arbetet proffsigt och enligt tidsplan och jag kan varmt rekommendera företaget för liknande uppdrag.
    2018-04-08
    Anlitade dom till att renovera vår butik på Hydropool i Täby och det blev ett toppen bra resultat, rekommenderas starkt!
    2018-04-06
    Mycket bra jobb från början till slut. Byggde altan och grävde pool.
    Trevliga och ordningssamma!
    2018-04-03
    Grymma killar, kan varmt rekommendera!
    2017-10-29
    Vi anlitade andreas Wallgren genom Ballingslöv för att montera ihop köket. Det blev riktigt bra, det gick effektivt och blev klart i utsatt tid. Under hela provessen var de hjälpsamma och löste alla uppkomna problem.
    2017-10-23
    Altanbygge. Mycket bra bemötande från början till slut. Snabbt och väl utfört arbete och många glada skratt.
    2017-10-23
    Har anlitat Novator Bygg AB för ombyggnad av altan och är mycket nöjd med bemötandet och ett väl utfört arbete.
    2017-10-02
    Behövde renovera köket,så jag tog kontakt med Novator bygg ab. Blev överraskad hur bra jag blev bemött. Dom tog hand om allt från början till slut.
  • 2017-10-02
    Trevliga, engagerade, noggranna och kunniga.
    Definitivt några vi kommer använda oss av igen.
    2017-09-28
    väldigt proffsig och kunniga byggare!
    Och så är dom väldigt trevliga att ha med att göra, hjälpsamma kände mig väldigt trygg.
    Resultatet var noggranna och mycket fint.
    Novator har bytt dörrar och karmar. Har rivit väggar byggt upp nya målat och byggt altan. Och jag kan rekommendera starkt att anlita detta företag.
    2017-09-28
    Jag fick en vattenskada i min lgh.
    Fick kontakt med Johnny på Novator Bygg AB.
    Han kom & kollade lämnade prisförslag med ROT.
    Fick nytt badrum, hall & klädkammare.
    Snabba trevliga killar som höll vad de lovade.
    Mycket nöjd, kan varmt rekommerdera Novator Bygg AB.
    2017-09-28
    Jättenöjd med deras arbete - snabbt och snyggt!
    2017-09-28
    Otroligt proffsiga och nogranna. Fick hjälp att bygga ut befintlig altan med nedsänkt spabad. Dom återkopplade under jobbets gång med förbättringsförslag som vi inte tänkte på( hur staket skulle va, nedgång till spabad och serviceluckans placering). Jag är pteig och noggrann och ser gärna kreativt tänkande vilket dom gjorde över förväntan. Höll byggplaneringen på dagen. Det märktes att dom va stolta över sitt jobb och mån om kunden.
  • Zeb S
    2017-09-28
    Vi anlitade Novator Bygg AB för att hel renovera vårt badrum.
    Snabb kontakt & offert.
    Kom på utsatt tid & var klara i tid.
    Offert & faktura stämde till 100%.
    Vi är mycket nöjda, den här firman kan ni lita på.

// Sebastian
    2017-09-28
    Som tidigare talare redan skrivit är vi väldigt nöjda med vårat fina badrum.
    2017-09-28
    Ett mycket seriöst företag med grymt kundbemötande ! Kan varmt rekommendera
  • 2017-09-27
    Novator bygg AB har renoverat vårat badrum.
    Vi är supernöjda med resultatet och bemötandet från första stund.
    Vi kommer absolut att anlita er i framtiden!