Odenresor AB

Resebyråer nära Odenresor AB:

Västmannagatan 15, STOCKHOLM
Välkomna! Läs mer ›
Oscar L:
Vi bokade en weekendresa för företaget till Budapest. Vi fick utmärkt hjälp och bra förslag innan resan. Dessutom var servicen perfekt även ...

Nygränd 10, STOCKHOLM
Allinc säljer enbart All inclusive resor och är därmed naturligtvis experter på... Läs mer ›
Anna Maria A:
Bra bemötande då jag ringt av kunnig och hjälpsam personal angående vår beställda resa. Jag och mitt resesällskap blev erbjuden en bättre ti...

Läs vad 2 kunder tycker om Odenresor AB

• Silvy S
    Silvy S skrev om Odenresor AB
    Eftersom den här sidan är en av de första som kommer upp när man söker på Odenresor, och var en av anledningarna till att jag trodde de var seriösa, vill jag bara dela med mig av mina FRUKTANSVÄRDA erfarenheter med Odenresor.

Kort sagt - totalt oseriösa! Undvik om det går!

Hade sparat hela året och skulle boka en solresa den 16 oktober. Deras hemsida hängde sig och skapade en bokning där namnet blivit fel (förnamnet upprepat två gånger på raken). Jag mailade omedelbart för att be dem fixa det (alltså VÄL inom de 24 timmar man har på sig enligt svensk lag). Inget svar. Mailade igen nästa dag. Inget svar. Använde deras kontaktformulär för att kontakta igen (jag hör dåligt, så telefon funkar inte för mig). Inget svar.
    Bad en vän ringa. De sade att de kunde fixa det, men att det skulle kosta 350:- och att vi fick ringa igen efter helgen eftersom ansvarig gått för dagen.
    Ringde efter helgen, fick prata med en kvinna som sade att de skulle ordna det och att hon skulle ringa tillbaka snarast, eller i alla fall under dagen. Nix, de hörde aldrig av sig.
    Under de kommande veckorna ringde vänner åt mig hur många gånger som helst, men det fanns alltid någon anledning till att de inte bara kunde ordna det, eller så svarade de bara inte. Försökte nå dem via mail, facebook och andra medier, men misstänkt nog är deras fb-sida blockerad så att man inte kan göra synliga inlägg på den. Samma problem med deras koncern, ResegruppCentrum, som trots att de har kontaktformulär på sin sida bara svarade på mitt mail om ärendet med "ring detta nummer", trots att jag tydligt nämnt mina hörselproblem.

Nu har det gått en månad, och Odenresor säger idag att de kan fixa det, men att det (efter allt deras utdragande på tid och trassel) kommer kosta 1000:-
    För att deras hemsida hängde sig och de inte gjort något åt ärendet!
    Accepterade motvilligt, och de skulle skicka en ny biljett för granskning så fort samtalet var över. Två timmar senare har den inte dykt upp...

Jag hade gärna under allt detta trassel avbokat och köpt resan någon annanstans, men min minderårige lillebror är inbokad på samma plan, så jag måste med det flyget.

Så, en månad senare; jag har fortfarande inte en giltig biljett, hotellen vi planerat bo på är utsålda för att jag inte vågat boka rum då jag inte ens vet om jag kommer kunna resa eller ej.

När jag läst runt lite mer har jag insett att det är många fler som haft problem med dem. Önskar bara jag vetat det innan jag bokade för att undvika den här mardrömskarusellen.
  • Matilda J
    Matilda J skrev om Odenresor AB
    Jättetrevliga säljare som svarar i telefonen när man ringer. Deras hemsida är ganska lätt att orientera sig på, men kanske lite väl mycket lockpriser. De har alltid mycket bra priser om man är te i god tid. Jag rekommenderar andra att kontakta Odenresor om de ska till Asien!

Fleminggatan 51, 112 32 Stockholm