Olle & Marie Hudvård

Läs vad 3 kunder tycker om Olle & Marie Hudvård

• Marie W

2019-08-17

Marie W skrev om Olle & Marie Hudvård
    Väldigt märkligt frisörbesök! Jag blev uppropad, men frisören hälsade inte utan gick bara iväg med mig i hasorna. Hon frågade om jag ville tvätta eller bara skölja håret, trots att det var synbart smutsigt. När hon skulle klippa mitt halvlånga hår la hon benan väldigt snett, trots att jag alltid har mittbena och den lägger sig naturligt så. När jag försiktigt påpekade det sa hon att det inte spelade nån roll (!). Hon noterade att jag har väldigt torrt hår, vilket jag vet att jag har. ”Håret är VIKTIGT”. Jag försöker skoja till det lite med ett ”jo, fast det är ju ännu viktigare att vara lycklig”. ”Fast håret ÄR viktigt” svarar hon skarpt.

När hon ska torka håret återkommer hon till att mitt hår är väldigt torrt. Jag försäkrar att jag gör hårinpackningar men trots detta ger hon mig en lång redogörelse, inte bara hur man gör en inpackning (vilket det ju inte krävs alltför många hjärnceller för att lista ut) utan även hur man använder schampo och balsam. Jag ler lite och tackar för råd.

Därefter ska vi färga ögonfransarna (vilket personen som tog emot mig noterat, så det står alltså i min bokning). Det har hon inte koll på. Hon frågar inte vilken färg jag vill ha utan kör igång utan att prata. När hon lägger på färgen konstaterar hon att jag har ”VÄLDIGT korta ögonfransar”. OK, tack liksom. Jag får ingen föreläsning om vad man kan göra åt det (om man nu skulle vilja det) så det var mer ett konstaterande som jag visst behövde ha med mig. Hon går iväg. Efter 10 min kommer hon tillbaka för att ta bort färgen. När det är gjort och jag får öppna ögonen inser jag att det nu är en ny person som hjälper mig! ”Oj, du är en annan” utbrister jag. Hon skrattar till lite, men ingen av dem anser tydligen att det kan vara rätt normalt att upplysa kunden om att det nu kommer en ny person som hjälper dig.

Som tur var har jag ett hyffsat självförtroende, trots mitt torra hår och mina korta ögonfransar. Men om du går till frissan för att få ett litet lyft både på insidan och utsidan rekommenderar jag dig verkligen att gå någon annanstans! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Monas Klippotek
    4.8 / 5 i betyg — 124 omdömen
    Badge2019
    "Får alltid ett väldigt varmt och trevligt bemötande. Mona är en skicklig och lyhörd frisör. Mycket prisvärd för såväl klippning, produkter"
  • 2009-04-15

Karin A skrev om Olle & Marie Hudvård
    Urusel servicekänsla och arroganta frisörer. Det blir mitt första och sista besök. Läs mer
  • 2008-12-14

Kristin skrev om Olle & Marie Hudvård
    Jag har provat två olika frisörer på Olle & Marie och var tyvärr missnöjd båda gångerna. Den ena fönade inte ens håret efteråt och man fick inga produkter i håret. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Beauty & Medical Team
    4.7 / 5 i betyg — 570 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Mycket kompetent gäng och härlig stämning, man vill komma tillbaka. Har fått rådgivning om allt från hudkrämer till smink och gjort olika ty"

Bästa Skönhetssalongerna nära Olle & Marie Hudvård:

Eva G Eva G tycker:
“Får alltid ett väldigt varmt o...” Läs mer
Laserverket AB (5.5km)
Lotus Hudvård (7.5km)