Alla kategorier Begagnade bilar Östergötland Norrköping Olofsson Auto AB

Navestadsgatan 41,43, 603 66 Norrköping — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Olofsson Auto AB

• Stig H
    Stig H skrev om Olofsson Auto AB
    Jag köpte den 2008-01-10 en Volvo S80 T6 (272 hk) årsmodell 2000 hos dem, av Jan Hjertquist, och jag är väldigt nöjd med allting.

Bilen var t.ex. 14 000-milaservad av dem vid köpet (vid 14 157 mil), så den utgiften slapp jag.
    Bilen var Varudeklarerad av Olofsson Auto AB och jag fick med mig en kopia på protokollet.
    Jag vet, det är lagkrav - men hur ofta får man se ett sådant protokoll?

Den besiktigades hos Bilprovningen dagen innan köpet, en avgasklämma som anmärktes på blev bytt av Olofssons Auto, men i övrigt blankt papper.

VIKTIGAST av allt dock, bilen motsvarade HELT perfekt de förväntningar som jag hade på den, efter mina telefonsamtal med Jan.

Det är ju trots allt en bra bit mellan Lödöse och Norrköping (t.o.r 716 km), så det var därför mycket tillfredställande att kunna köra med den hem istället för att besviken behöva åka tomhänt tillbaka.

Det var trevligt att kunna konstatera att t.ex. Taklucka, Farthållare, Färddator, Navigator, Integrerade telefonen, alla Pixlar i displayerna m.m. m.m. verkligen fungerade, något som inte alltid har varit fallet hos andra bilhandlare som vi har besökt.

Bilen presenterades väldigt snyggt och den var tvättad, polerad och rekonditionerad, utvändigt som invändigt såg den ut som en ny bil (Va, men har ingen använt den frågade brorsan, när vi besökte honom någon timme efter köpet).

Bra och sakligt bemötande i allt och som lök på laxen fick jag en Fragusförsäkring som gäller på det mesta på bilen. Den gäller i 12 månader eller 3 000 mil (vilket som inträffar först), så det känns också tryggt och bra!

Allt detta för blott 79 000 kronor!

Denna bilhandlare kan jag rekommendera!

Navestadsgatan 41,43, 603 66 Norrköping