Alla kategorier Bilverkstad Örebro Örebro Ormesta Bil & Lastbilservice AB

Hjälmarvägen 75, 702 86 Örebro — Visa karta

Strömledningsgatan 3, 72137, VÄSTERÅS
Speedy Bilservice Västerås
Anders L:
Mycket bra och snabb service till ett förmånligt pris dessutom!

Bilverkstäder nära Ormesta Bil & Lastbilservice AB:

Radiatorvägen 5, ÖREBRO
Speedys bilverkstäder finner du bara på centrala lägen, vid stora trafikleder oc... Läs mer ›
Roger O:
Mycket bra service, trevlig personal. Jag fick hjälp samma dag då bilen lagt av på motorvägen och jag var enbart på genomresa och det var vi...

Läs vad 3 kunder tycker om Ormesta Bil & Lastbilservice AB

• Jorma K
    Jorma K skrev om Ormesta Bil & Lastbilservice AB
    En riktig toppenverkstad. Mkt duktiga bilmekaniker som kan fixa det mesta. Man skall inte bli lurad av att verkstaden ser lite ut som en "Macken" (TV-serien). Jag har servat och lagat genom åren bl.a Mercedes (med mycket avancerad elektronik)och kan verkligen rekommendera Ormesta Bil. Våra släktingar har haft och har också sina Volvo, Golf, taxibilar på service där. Vi är tacksamma för att Ormesta Bil finns med sin goda service, kunskap, bemötande och rättvisa priser.
  • John B
    John B skrev om Ormesta Bil & Lastbilservice AB
    Jag rekommenderar varmt Ormesta Bil & Lastbilsservice!! Jag tycker att man blir mycket trevligt bemött av personalen. Arbetet med att få bromsarna att fungera korrekt utfördes på bästa möjliga sätt till ett bra pris. (Något som en annan verkstad i närheten inte alls lyckats med efter många timmar och dyr kostnad.) Så jag har fullt förtroende för Ormesta Bil & Lastbilsservice och är ytterst nöjd med deras arbete.
    J.
  • Johan V
    Johan V skrev om Ormesta Bil & Lastbilservice AB
    Överskred överenskommet pris ordentligt, med mycket dålig förklaring. Överenskommet 1000 kronor (för att byta en trasig spolarmotor) blev tokhöjt, på grund av att de fick byta spolarmotor! Allt var klart och tydligt innan verkstadsbesöket, bilmärke, bilmodell och anledning till verkstadsbesök . Det sättet jag sedan blev bemött på, när jag påpekar bristen på logik i prisökningen, var förnedrande, med kaxiga pikar, och undvikande av ögonkontakt, gav mig känslan av medvetet lurendrejeri, istället för missförstånd..

Löftet om ett billigt pris, var avgörande i mitt val av bilverkstad, jag valde bort två annars billiga bilverkstäder, för att besöka dessa superhjältar.

Man ska hålla vad man lovar! (kommer gå vidare med ärendet)

-----

Svaret jag fick här var inte alls något bättre.. Jag gick dit för byte av spolarmotor! Jag berättade om spolarmotorn som prioritet 1, och vi diskuterade bytet av den, innan vi pratade om dämpare.. Totalpriset var sagt 1000kronor, dels i telefon, och sedan också på plats..

Om jag skulle få en ursäkt för att det handlat om missförstånd, skulle jag godta den! (kanske inte med ett leende, men jag skulle släppa detta) Men, den vägen skulle tydligen inte gå..

Totalpriset jag fick betala har jag egentligen ingen åsikt om, men det var 500 över vad jag var garanterad hos andra firmor (bla. Mekonomen mm. med väntetid dock, men spolarmotor + dämparbyten).. 500 är lite för vissa, men mycket för mig just då.

Snälla vänner på Ormesta bil.. Ni tog ut huvudprodukten ur överenskommelsen, och tog extra betalt för den?
    2009-01-21 ormesta_bil m svarar Johan V
    Enligt kund och verkstad var priset på stötdämparbyte två stycken bak. Och kontroll av ej fungerande vindrutespolning på Ford Eskort 1000 kronor inkl moms .Det visade sig att spolarpumpen var trasig och därför byttes den ut . pris på pumpen och spolarvätskan 309 kronor inkl moms .Demontering av innerskärm för att kunna komma åt att byta pumpen. Jobbet för att byta pumpen 188 kronor inkl moms. 3 timmar för byte av stötdämpare på båda sidor och en spolarmotor och spolar vätskan. Vi har utfört jobbet enligt överskommet pris. slutsumma 1496 kronor inkl moms.

Hjälmarvägen 75, 702 86 Örebro