Alla kategorier Restaurang Skåne Malmö Orvars Korvar, Trottoarköket

Stadt Hamburgsgatan 2, 211 38 Malmö — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Orvars Korvar, Trottoarköket

• Johnny W
    Johnny W skrev om Orvars Korvar, Trottoarköket
    Synd att de inte har någon som helst stolthet i hur man behandlar råvaror och kunder. Skulle handla en ungersk korv med bröd, simple enough! Tydligen hade de ingen färdig utan körde en korv i mikron för att sedan skapa stekyta i fritösen. Upptäckte för sent tilltaget och frågade varför de friterade och mikrade istället för att steka. -Vi gör alltid så, svarade hon. -Nej tack, jag vill inte ha den där korven. Ingen ansats att betala tillbaka några pengar inte!
    Det var tråkigt, stället har det klassiskt schyssta korvmoj-stuket, men det blir inget återbesök med den inställningen till hur man lagar mat!
  • Khlaz K
    Khlaz K skrev om Orvars Korvar, Trottoarköket
    Smakar bra framåt natten, trevlig stämning
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om Orvars Korvar, Trottoarköket
    Vill du mötas av ett leende och bra service? Kom hit!
    Snabbmat på klassiskt vis, snabbt och effektivt. Ligger lite off. Nackdelen är att det saknas någonstans att gå in och värma sig.
    Ok, priser och trevlig personal.
    En klassiker som har öppet året runt dygnet runt. Du behöver aldrig vara hungrig i Malmö!
  • Johannes A
    Johannes A skrev om Orvars Korvar, Trottoarköket
    Malmö Centrum är fullkomligt överöst av hamburgerkedjor och högst sannolikt hittar turisten aldrig hit till Orvars Korvar - Men är ni på stan och funderar över snabbmat så finner ni guldkornet bara hundra meter ifrån gustav adolvs torg (emellan byggnaderna på hansakompaniet). Orvars Korvars enda nackdel är kanske att det är ett trottoarkök och det kan vara rätt kallt på vinterhalvåret men öppettiderna är 24 timmar om dygnet och även ifall det kanske inte är ökänt som värsta hamburgerrestaurangen så har de verkligen en när och kär kundkrets som vet vad som är bäst i alla lägen - Kundkretsen är förövrigt vidbred från allt emellan slipsnissar som lunchar på gående fot till ungdommar som dimper in på småtimmarna och skulle det inte vara något speciellt med orvars så skulle de förmodligen inte klara sig finfint i detta centrala hamburgerkrig - Som namnet berättar så finns det självklart mer än hamburgare på detta stället och två smala med mos är nog lika välköpt som min egna favorit =) Min favorit rekomenderar jag varmt - Orvars special 90grams: Detta är en 90 grams hamburgare (tro mig det räcker med 90) med bacon ost och paprika (39kr) - Detta kan låta enkelt men det är verkligen en fullträff!

Vanligtvis brukar jag själv besöka orvars på småtimmarna efter en utekväll men det är klart att man även besökt trottoarköket ett par gånger när man varit ute på stan i sommarsolen - Precis över gatan från orvars korvar finns det en liten park med parkbänkar sol och lite levande vatten. Är det bara sommarmånad så är detta med andra ord ett perfekt läge att avnjuta sin orvars special - i en helt annan atmosfär än på hamburgerkedjorna bara hundra meter bort på gustav adolvs torg! En fyra av fem - Likväl Malmös bästa hamburgare (och ingen annan får en femma) -

Absolut varma rekomendationer till Orvars Korvar!

Stadt Hamburgsgatan 2, 211 38 Malmö