Vid besiktning underkändes arbetet, De återkom inte och rättade till felet under skickade faktura vi kronfogden, RIKTIGT DÅLIG STIL! anlitade en annan firma och köpte ny kran.
P O Erikssons Rör AB - Peo:s Rör
Om företaget
P.O Erikssons Rör AB. Utför alla inom VVS-branschen förekommande arbeten
3 omdömen om P O Erikssons Rör AB - Peo:s Rör
Våren 2022 Installerade Inneklimat en luft/vattenvärmepump i vårat hus. Efter att säljaren rekommenderat oss en AIR X 413 som bästa alternativ för vårat hur hus så valde vi denna. I och med att huset ligger på en höjd så skulle det bli svåråtkomligt att borra för bergvärme så luft/vatten fick bli alternativet. I skiftet Mars/april installerades pumpen och redan från andra dagen började pumpen visa felkoder. Det kollades och nollställdes men man visse inte varför det hänt. Detta hände flera gånger under våren. Sen kommer sommar och eftersom värmen inte använd då så klarade vi oss från felkoder fram till hösten då det började igen, felkoderna kom var och varannan dag, varje gång slår pumpen av och pannan går på el. Man kollar några gånger under vintern men problemen fortsätter, vi får elräkningar mellan 10000-20000kr per månad för att pannan går på el och ändå inte värmer upp huset ordentligt(kalla radiatorer), man byter något kärl i innedelen för att trycket faller till noll varje dag. Man är ute och försöker fixa det ett 10 tal gånger. sen kommer våren/sommaren och felkoderna slutar eftersom huset är varmt ändå under sommaren. Nu i slutet av september så börjar felkoderna igen när det blir kallare ute. Vilket resulterar i att huset är kallt när man kommer upp på morgonen. I vintras klarade inte elpatronen att få upp husets värme till mer än 17-18 grader och ändå så dyra elräkningar. Man pratade flera gånger om att sätta upp någon form av utjämningskärl men det har man inte gjort. NU när när dom återigen ska försöka att fixa detta detta så vill dom att vi står för kostnaden själva!! Vi har köpt en luft/vattenvärmepump för över 120 000kr som vi har haft i snart 1 ½ år som aldrig har fungerat som det ska och att man nu försöker ducka problemet istället för att lösa det. Hur kan man ens förslå att vi som kund ska betala för något som inte fungerat under hela denna tid? När jag påpekade att jag inte vill betala för detta så bokade man direkt av tiden för att komma och kolla på vår felande pump. Vi bytte från direktvärkande el till en modern uppvärmning och det har bara orsakat problem, stora kostnader och samma uppvärmningskostnader som innan. Så sjukt besviken på Inneklimat
Snabbt svar på telefonen och en rörmokare skulle kontakta mig inom de närmsta 24 timmarna.Rörmokaren var ganska inkompetent och fick åka och hämta grejor 2 ggr trots att jag innan arbetet sagt vad som behövdes.Jag fick en kraftigt saltad räkning 2200 kr för installation av diskmaskin där el och vatten var framdraget redan. Överklagade räkningen och fick höra att de skull åtgärda den samt att den rörmokare som utfört arbetet ej längre anlitades av företaget. De åtgärdade räkning kvickt och reducerade priset till 780 kr...
Snabbt och bra, samt vänligt bemötande.
Alltid professionellt, punktligt OCH trevligt.