Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Ligue 08-500 302 60 ptakbygg.se
4.5

About company

Välkommen till Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB, en takläggare i Handen med hela Stockholm som arbetsfält. Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB är ett företag som har sitt säte i Handen. Sedan starten 2010 har vi fått många nöjda kunder! Det ska kännas tryggt att anlita oss så för bådas skull skriver vi alltid avtal. Att...

136 omdömen om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Lennart W
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Företagit hade för 11 år sedan lagt om vårt tak på garaget. Mycket bra utfört jobb. I december upptäckte vi att taket på vårt 2-vånings parhus hade sprungit läck. Trots instundande julhelg och 14 graders kyla bytte man takpappen samt ny läkt och nya takpannor. Man gick även utanför offerten och bytte även stuprören. Allt utfört snabbt, och bra.. Vi är mycket tacksamma för ett bra utfört arbete och kan lämna våra allra bästa rekommendationer.. Lennart W.

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Tack för det omdömet Lennart. Vårt mål är att ha långsiktiga relationer med våra kunder och 11år känns som ett bra kvitto på det.

Villatakexperten
4.8/5 i betyg av 363 omdömen 4.8 av 363 omdömen

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De byt

ROBERT K
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Ville få bukt med en lös vindplåt som slår emot taket vid blåsigt väder. Efter 2 besök 7000 kr fattigare består problemet fortfarande. De var väldigt lätta att få tag på innan arbetet blev "genomfört", men efter besöken hade jag väldigt svårt att få tag på firman för att få en redogörelse för vad som faktiskt genomfördes på taket då problemet fortfarande består. Svarar inte på mail och sms, men svarade via telefon där de ständigt upprepar att de är upptagna och ringer tillbaka vilket de till slut aldrig gjorde. Frustrerande...

ERIK B
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Supernöjda med Pettersson Tak! Snabba, trevliga och kompetenta. Bytte papp, lagade rutten råspont, läkt och takpannor. Nu är det skönt att man inte behöver bekymra sig om taket på många år, men om något skulle behöva åtgärdas kommer jag definitivt att gå tillbaka.

Vesivek Sverige AB
4.8/5 i betyg av 1078 omdömen 4.8 av 1078 omdömen

Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e

Patrick S Patrick S
Per-erik M
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Huset fick ett nytt yttertak snabbt och bra, allt enligt offerten och helt utan några problem. Skulle mycket väl kunna använda företaget igen om behov uppstår.

Dan G
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak & Bygg bytte: Takpapp, läckt, pannor och alla plåtar och hängrännor på vårt hus i Enskede. Resultatet blev kanonbra och jag kan bara rekommendera dem till alla som behöver lägga om sitt tak. Stort tack till Ronnie med team. Speciellt Gabriel som var vår projektledare gjorde ett superjobb med perfekt kommunikation och stor flexibilitet!

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 256 omdömen 4.7 av 256 omdömen

JAN LENNART F
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Petterssons tak rekommenderar vi varmt. Vi bytte ut vårt plåttak till pannor. Mycket tillmötesgående och ödmjuka grabbar. Dom lade råspont, papp, läkt och pannor samt monterade sotarstege och snörasskydd. Monterade hängrännor och stuprör och fixade till detaljer som t.ex mycket snygga vindskivor samt målning av läkt under takfot! Hjälpte till med montering av antenn och höll rent och snyggt på arbetsplatsen. Tack även till VD Ronnie Pettersson för mycket bra och trevligt affärsklimat!

Ingela S

Takbygge! Snabbt och effektivt. Ordning och reda

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Nicklas T
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak bytte all dålig råspont och la nya betongpannor samt bytte våra takfönster och klädde om skorsten. Kommunikationen var utmärkt oberoende vem man pratade med vilket är ett av mina krav när jag anlitar ett bolag. Alla var trevliga och det blev bra. Ordentlig byggställning och det kändes som att dom trivdes på jobbet. // tack för all hjälp, mvh Nicklas T

Mattias Ö
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Arbetet gällde omläggning av tak på radhus i Haninge. Mycket nöjd med det utförda arbetet som utfördes i februari/mars 2020. Man höll tiden, priset stämde, taket blev bra.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

JAN R
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Kan varmt rekommendera Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB. Bytt hängrännor, stuprör, takplåt, skorstensplåt samt montering av sotarstege och allt vad dylikt arbete innefattar och återställning efter arbetet. Fantastiska tillmötesgående och ödmjuka grabbar som utfört arbetet hos Villa Valborg i Tyresö/Trollbäcken snabbt och säkert. Stort TACK till VD Ronnie Pettersson som även varit oss mycket tillmötesgående tillika förstående och otroligt trevlig samt efter utfört arbete återkopplat och utfört slutbesiktning av utfört arbete. Vi är så nöjda 🤩

Ett sådant här omdöme gör min dag, tack. Mvh. Ronnie Pettersson

Ida U
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Takomläggning. Trevligt bemötande och från första kontakt till arbete var slutfört. På 3 dagar var taket klart. Väl utfört arbete och rent och snyggt hölls det under arbetets tid.

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Tack för dom orden, alltid lika kul med nöjda kunder!

Stadstak Sthlm AB
4.3/5 i betyg av 84 omdömen 4.3 av 84 omdömen
BadgeFourYears

Proffesionellt, tydligt och punktligt

Magnus J
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Vi hade en besiktning av taket och kattvindar pga förhöjd fuktkvot. Det resulterade i en takomläggning och isolering. Professionellt och trevligt bemötande. Lätta att ha att göra med, samt att arbetet utfördes på budget.

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Tack! Det är en intressant lösning med isolering med Pir ovanpå råsponten för att flytta ut daggpunkten, du fick dessutom ett snyggt tak.

Bo E
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Köp: Nytt villatak. Mycket trevligt bemötande samt besök av ansvarig ägare och arbetsledare vid flera tillfällen. Vi förväntade oss nytt tak innan vintervädret kom, och det fullföljdes. Hantverkarna , som gjorde arbetet kunde sitt jobb, vilket utfördes med precision. De höll också rent runt arbetsplatsen! Vi kan verkligen rekommendera Pettersson Tak & Bygg,

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Tack så mycket för den rekommendationen.

Takrenoverarna i Stockholm AB
4.5/5 i betyg av 228 omdömen 4.5 av 228 omdömen

Snabba, bra bemötande, serviceinriktade, bra arbete genomfört.

Peter B
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Bra bemötande och bra utfört arbete, jag rekomenderar Petterson Tak och Bygg. //Peter

Lina Ö
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Otroligt professionellt bemötande och arbete väl utfört. Rekommenderar verkligen att ta kontakt om man behöver hjälp.

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Tackar! Vi har utfört väldigt många takomläggningar på liknande hus som ditt så det går undan när vi startar.

DM TAK
4.6/5 i betyg av 187 omdömen 4.6 av 187 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Matts R
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Renovering tak: ompappning + nya betongpannor + anslutningar + ny taksäkerhet för sötare mm. Proffsigt, lyhört och transparant. Ordning och reda. Bra dialog från början till avslut med personal och arbetsledning. Tack!

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Tackar för de orden, alltid kul med ett lite mer omfattande projekt då vi har möjligheterna att vara med och göra huset vackrare med hjälp av ett snyggt tak.

Rickard N
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Omläggning av takpannor. Vi blev mycket bra bemötta. Gjorde ett mycket bra jobb och arbetet blev klart på två veckor som dom sa. Hoppas att dom återkopplar med dom kompletterande arbetena som vi frågade om.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Mia L
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Helt nytt tak med rek förändring. Toppen i bemötande och utförande av alla inblandade parter. Bra kommunikation i våra frågor och önskemål och deras rekommendationer. Service på alla sätt.

Jeanette D
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Önskade en besiktning av taket med anledning av att huset skulle säljas. Fick Bra bemötande och ett kostnadsförslag.

TioTak AB
4.2/5 i betyg av 77 omdömen 4.2 av 77 omdömen

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta

Hans-Peter H Hans-Peter H
Gunnel E
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Takomläggning med trevliga och kunniga montörer. Tog lite längre tid än jag hade förväntat mig. Det var jobbigt att ha byggnadsställning runt huset över en månad. Har fått nytt undertak med duk under pannorna samt nya vindskivor och hängrännor.

Åke R
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Felbyggt tak av huslevrantören år 2002. Mycket trevligt bemött och trevliga och duktiga medarbetare på företaget. Mycket nöjd med företaget.

RAO Tak och Bygg - Takläggare Stockholm
4.9/5 i betyg av 91 omdömen 4.9 av 91 omdömen

Blev mycket nöjd med arbetet. Trevligt bemötande😊💐 Bra genomgång av uppdraget innan det började. De höll tidsschemat. 👍

Elisabeth B Elisabeth B
Knut Ö
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Vi är mycket nöjda med de takarbeten som Pettersson Tak & Bygg utfört på vårt hus, mycket proffsiga och trevliga takläggare - plåtslagare, vi skulle utan tvekan vid behov anlita dom igen.

SEPIDEH S
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Snabb och bra service. Duktiga kompetenta personal stort tack

BM Villatak & Måleri AB
4.9/5 i betyg av 251 omdömen 4.9 av 251 omdömen

Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att v

Bo A
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Nytt tak på radhuset och bra jobb av takfirman. Lite stök kring byggställningsarbetet och att ställningsbyggarna inte pratade vare sig svenska eller engelska. Men det uppvägdes av Pettersson Tak&Bygg som var väldigt kommunikativa och kompetenta. Vi är jättenöjda!

Ivar D
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Vi fick ett bra bemötande. Killarna som gjorde jobbet var duktiga allmänt trevliga.Arbetet flöt bra slutresultatet snyggt, nu får tiden utvisa resten.

Malin R
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Fick hjälp med att lägga om vårt tak, snabbt och smidigt utfört.

Arne H
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Byt tak och isolering toppen jobb bra personal högsta betyg .

Martin D
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Bra genomförande men var tvungna att jaga dem flera veckor för att få jobbet inbokat.

Hamidi R
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Effektiva och snabba, väl utfört arbete.

Per S
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Taksäkerhet. Vänligt och proffsigt bemötande. Snabb leverans till rätt pris.

Inger L
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Jag köpte aläggning av gammalt taktegel på ett gammalt torp. Arbetet utfördes av kunniga takläggare och resultatet blev enligt förväntan.

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Det är alltid lite extra roligt att få försöka bevara äldre byggnader, huset var tidigt 1700 tal och 1- kupiga tegelpannorna äldre än så. Kul att resultatet uppfyllde din förväntan. / Ronnie P

Mikael K
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Jag kontaktade Petterson tak och bygg för att undersöka ett tak läckage. Dom "undersökte" i totalt 45 min med enda åtgärden att rensa hängrännorna. För detta fick jag en faktura på 4400:-, seriöst bolag?

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Hej. Jag informerar alltid våra kunder gällande servicearbete att våran minsta debitering är 2*4timmar, annars går vi back, i ditt var fall var vi osäkra på om den tiden skulle räcka då du har ett något krångligare tak. Finns inget arbete som tar oss 45min, vi pratar givetvis genom vad det är för tak och kollar/fyller på bilen med rätt servicematerial för den typen/färgen av tak och sedan är det en transport tur & retur från verkstaden.

Roger G
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Allt var till belåtenhet, kunniga och trevliga

Robert E
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Takomläggningar av tegeltak samt installation av 4 nya takfönster. Företaget var lätta att ha att göra med från början till slut. De gjorde ett proffsigt arbete och vi är väldigt nöjda med val av hantverkare. Det kändes även bra att de kör med egen personal och ej använder underleverantörer.

Lena W
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Snabb och proffsig respons. Glada och trevliga killar!

ERIK R
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson tak har gjort ett bra jobb och varit bra att ha att göra med hela vägen med omläggningen av vårt tak. Enda plumpen i protokollet, som delvis var mitt fel, var att byte av vindskivor inte ingick i offerten, vilket vi inte upplystes om. Självklart borde jag tänkt på det själv, men eftersom det ingick i alla andra firmors offerter tog vi det för självklart, åtminstone att Pettersson tak kunde upplyst oss som konsument om att det inte ingick. Att nu byta dem skulle kosta ca 15 tkr och med den nya totalsumman är...

Kurt J
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Vi upplever att vi fått ett mycket trevligt bemötande från företaget och edra medarbetare på plats. Vi har beställt och fått monterat en plattform på taket enligt föreläggande från Brandskyddet. Tyvärr så visar det sig efter en förnyad inspektion att dom inte är nöjda. Jag har påpekat för Brandskyddet att dpm varit otydliga i sina krav på åtgärder vilket dom menar inte är riktigt. Hur som helst så har vi nya krav på åtgärder som vi måste bekosta. Jag är tacksam för ert erbjudande som minskar våra kostnaden

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Hej Kurt. Vi har efter samråd med besiktningsmannen från Södertörns Brandförsvarsförbund vart ute och kompletterat eran taksäkerhet och har fått höra att den nu är godkänd. Det är mycket nya regler gällande taksäkerhet och vi försöker alltid att montera minimalt av det som krävs för att kunna hålla nere kostnader samt bevara husets karaktär.

Ioanna C
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Mycket bra bemötande och service. Vi har fått snabba svar på alla funderingar från början till slut.

Börje Å
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Vi är mycket nöjda med de arbeten som blev utförda på boningshuset. Vad gäller omläggning av taket på friggeboden är också nöjaktigt, men vi är mindre nöjda med reparationen av skadan på den utskjutande takdelen som initierade själva takdelen på friggeboden.

Robert M
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Vi hade takläckage på vårt radhus och kontaktade därför Pettersson tak för en besiktning och åtgärd. Företaget var snabbt på plats och konstaterade att det var en spricka runt skorstenen. Sprickan lagades samma dag.

Dan A
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Utan att ha synat monteringen av arbetsplattformen vid skorstenen i detalj så ser det bra ut.

Kristina G
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Bra bemötande, mycket trevlig personal, helt nöjd

Ewa R
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Jag har tidigare varit i kontakt med Pettersson Tak&Bygg. Har då liksom nu fått bra besked om priser och vad som skall göras. Nu gällde det omläggning av tak. Arbetet utfördes i tid och till belåtenhet.

Staffan S
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Lätt att beställa och arbetet blev snabbt utfört. Ett frågetecken på utföandet då kommunens besiktingsman inte var helt nöjd med åtgärderna på skorstenet, men jag vet ej vad som inte var ok.

Svar från Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Hej Staffan. Vi har efter samråd med besiktningsmannen från Södertörns Brandförsvarsförbund vart ute och kompletterat eran taksäkerhet och har fått höra att den nu är godkänd. Det är mycket nya regler gällande taksäkerhet och vi försöker alltid att montera minimalt av det som krävs för att kunna hålla nere kostnader samt bevara husets karaktär.

Charlotte E
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak & Bygg har lagt om taken på våra 2 hus. Vi har blivit mycket väl bemötta från första besöket och under hela arbetets gång. Mycket trevliga och duktiga takläggare samt plåtslagare. Vi är helnöjda med hela affären och rekommenderar absolut Pettersson Tak & Bygg. Bernt L

Stefan N
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Jag är jätte glad att jag ringde till Pettersson Tak & Bygg i Haninge fick hjälp samma dag som jag ringde, jag behövde en nockmatta tjejen o killen var snabba trevliga och ett bra jobb blev utfört! Janne!

Daniel H
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Mycket proffsiga och enkla att göra med! Skulle anlita de igen.

Ulla F
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Bemötandet från företaget kan jag verkligen rekommendera. Omläggning av tak med nytt asfaltpapp plus ny takkupol även det till belåtenhet. Allt har gått snabbt och smidigt dessutom kunniga hantverkare. Kan verkligen rekommendera dom för mina grannar. Med utmärkt beröm godkänt

Elisabeth K
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Trevliga tak-killar med en seriös ledning. Takbytet har gått smidigt, lagom färdigt innan vintern då stora prövningen kommer

Christina J
Escreveu sobre Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Snabb och bra service när det läckte vid vår ventilations utgång. Jag ringde på måndagen och de fixade på tisdagen.