Alla kategorier Mobilreparation Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan PhoneHero Vasastan

PhoneHero Vasastan

Odengatan 27, 113 51 Stockholm — Visa karta

4.5 i betyg av av 299 omdömen
PhoneHero.se är Sveriges största på byte av glas och skärm till iPhone och iPad. Vi erbjuder förstklassig service till bra priser hemma hos dig eller i någon av våra drop-in butiker eller när du skickar in enheten med post till oss. Du får alltid 90 dagars garanti på våra reparationer och vi erbjuder även kostnadsfri felsökning när du inte vet exakt vad som är fel.

Här i butiken på Odengatan i Vasastan är vi 6 servicetekniker som vill ge dig och din iPhone eller iPad den bästa service vi kan. Vi gör även mer avancerade reparationer, som lödning, i vår verkstad och vi har ett stort utbud av fodral och tillbehör till din enhet.

Du får gärna ta en kopp kaffe medan vi reparerar din iPhone!
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 299 kunder tycker om PhoneHero Vasastan

• MICHAEL L

2019-04-06

MICHAEL L skrev om PhoneHero Vasastan
    Jag har lämnat in telefoner vid flera tillfällen, alla gånger med väldigt positivt resultat och proffsigt bemötande.

Den senaste gången var dock något extra. En mobil som gick sönder (läs: tog ett oplanerat dopp) sista dagarna på semestern, vilket gjorde att majoriteten av alla semesterbilder (flera timmar av rensning, sortering och favoritmarkeringar) försvann eftersom automatiska moln-backupen inte kunnat köras tlll 100% pga långsamt hotell-WiFi. Den bittra känslan när vi lämnar in den helt döda mobilen är påtaglig, men när vi får reda på att de lyckats flytta CPU+minne till ett annat moderkort och fått igång mobilen och kunnat ta en full backup är enorm. Och när jag nu återställt en ny telefon med den räddade backupen så är allt tillbaka. Inte billigt, men ändå värt det (för oss) med tanke på alla annars förlorade bilder/minnen samt all tid som lagts ner på att rensa bilderna under semestern.

Proffs! Läs mer
  • Peter L

2019-03-04

Peter L skrev om PhoneHero Vasastan
    Bokade in en tekniker vid 19 på kvällen och fick ett sms

Tack för din bokning! Din tekniker (xxx) kommer till er 4 Mar 19:00. Du kan kontakta din tekniker på nr xxx om du har några frågor.

Ingen dyker upp, ingen svarar hellre på numret och deras växel är stängd, ingen som svarar på deras facebook sida heller.

Noll kommunikation med kund, under all kritik... Läs mer
  • Leonel C

2019-01-31

Leonel C skrev om PhoneHero Vasastan
    Trevlig tekniker som gjorde ett snabbt och proffesionellt jobb. Nöjd med resultatet, telefonen ser och fungerar som ny.
    Byte skärm och batteri.

//Leonel Läs mer
  • 2019-01-10

Magnus E skrev om PhoneHero Vasastan
    Jag är supernöjd, alltid ett trevligt bemötande av kunnig och effektiv personal! Butiken på Odengatan har hjälpt mig med ett antal telefoner de senaste åren! Läs mer
  • 2018-12-17

Adam N skrev om PhoneHero Vasastan
    Väldigt bra service av en trevlig kille, snabbt fixat via hemservice. Klart på en halvtimme med skärmbyte. Läs mer
  • 2018-01-24

Carl A skrev om PhoneHero Vasastan
    Hemservice för byte av skärm till iphone 6s, mycket nöjd. Läs mer
  • Karin E

2017-12-13

Karin E skrev om PhoneHero Vasastan
    Byte av skärm på Iphone 6 plus. Hemservice m RUTavdrag, snabbt och enkelt. Vilken service !! Läs mer
  • 2017-11-28

Franck T skrev om PhoneHero Vasastan
    Mycket bra tjänst på en söndag. Trevlig bemötande Läs mer
  • 2017-11-23

Christoffer F skrev om PhoneHero Vasastan
    Bytt skärm på en iPhone 7 Plus. Allt fungerade fint Läs mer
  • 2017-11-23

Anton J skrev om PhoneHero Vasastan
    Bra bemötande av personal snabb service. Dock är min skärm lite lila efter bytet. Läs mer

Jorun N skrev om PhoneHero Vasastan
    Byte av glas på Ipad. Snabb och trevlig service! Läs mer

Maria V skrev om PhoneHero Vasastan
    Proffsigt bemötande, snabb hjälp, kunnig personal.
    Lämna in en iPhone 5 som slutat funka.
    Tog några dagar sedan var den lagad.
    Bra kommunikation och information längst med vägen. Läs mer

Karim E skrev om PhoneHero Vasastan
    Trevligt bemötande och snabb service v Läs mer
  • 2017-10-26

Joakim C skrev om PhoneHero Vasastan
    PhoneHero hemservice kan jag varmt rekommendera för er som bor i Linköping.
    Snabbt,smidigt,enkelt.
    Trevlig servicetekniker med serviceminded.
    Bara perfekt Läs mer
    Joakim C gillar detta
  • 2017-10-20

Pia B skrev om PhoneHero Vasastan
    Gjorde ett displaybyte då glaset på min iPhone 6 Plus var spräckt, strax efter bytet började mobilen lagga o hängde sig blev värre o värre. När jag ringde bad dom mig komma in för en titt på mobilen o även vid kollen i butiken hängde den sig. Fick då veta att på just denna modellen var ett känt fel med en lösning som enligt dom släppt o det bara tillfälligt sammanträffade med skärmbytet. Fick två val, skicka den på lödning i Malmö för 2000 kr eller få någons trasiga orginalskärm och pengarna tillbaka, valde det senare alternativet. Fick nu en tråkigt ful skärm och den fungerar klockrent igen så det dör med lödningen tror jag inte på för då hade den fortfarande strulat... Läs mer

Monica D skrev om PhoneHero Vasastan
    Trevligt bemötande . Bra hjälp . Fick nytt glas på min IPad ! Rensade min IPad . Jag är nöjd med den hjälp som jag fick !!! Läs mer

Sara L skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabb trevlig och proffsig service. Läs mer

Andreas R skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabb och effektiv service även om det var lite kö. Skulle något kunna göras bättre vore det ett kölappssystem för inlämning och ett för utlämning. Läs mer

Michael E skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabb och bra service med bra pris. Litet minus för att ni glömde ringa när arbetet var klart fastän det var ni som föreslog att ni skulle göra det. Läs mer

Ulla-britt A skrev om PhoneHero Vasastan
    Hej!
    Jag är relativt nöjd. Telefonen funkar iallafall. Synd att ni inte tar emot kontanter! Bra bemötande.
    Hälsningar UllaBritt Läs mer

Stefan H skrev om PhoneHero Vasastan
    Hög service och mycket trevligt bemötande. Läs mer

Karl S skrev om PhoneHero Vasastan
    Bra och snabb service! Kundfokuserat Läs mer

Caroline A skrev om PhoneHero Vasastan
    Lagade trasig skärm. Snabb o trevlig service! Läs mer

Ulrika A skrev om PhoneHero Vasastan
    Trevlig personal och bra service. Läs mer
  • 2017-10-18

Kaj L skrev om PhoneHero Vasastan
    Hjälpte mig med ett litet problem utan kostnad. Mycket hjälpsamma och bra och snabb service. Läs mer
  • 2017-10-18

Clas Ö skrev om PhoneHero Vasastan
    Kanon!!! Från första bemötandet till att vi hämtsde telefonerna. Läs mer

Ulf H skrev om PhoneHero Vasastan
    Utmärkt i alla avseenden. Förtroendegivande, då man avstod att byta ett par delar, med hänvisning till att de befintliga fungerar väl. Missade leveranstiden med 10 min jfr med det som utlovats. Men helt ok.
    Låt oss säga 4,75 av 5 Läs mer

Mattias S skrev om PhoneHero Vasastan
    Ovanligt bra service för att va mobilbranschen! Läs mer

Patrik J skrev om PhoneHero Vasastan
    Bra, snabbt och serviceinriktade! Läs mer

Pontus R skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabbt och tillmötesgående
    Bra öppettider
    Feedback inom utlovad tid Läs mer

Dan K skrev om PhoneHero Vasastan
    De lagade min telefon och var snabba trevliga och proffsiga. Läs mer
  • Viktoria P

2017-09-26

Viktoria P skrev om PhoneHero Vasastan
    Har vänt mig till PhoneHero flera gånger vid lagning av iPhone och aldrig blivit missnöjd. Snabb service, oerhört trevlig personal. Rekommenderar verkligen hemservicen! Läs mer
  • 2017-09-12

Jonny Å skrev om PhoneHero Vasastan
    Kom en väldigt trevlig och framförallt duktig kille på exakt utsatt tid, en lördagsförmiddag och genomförde ett beställt batteribyte. Eftersom jag missat att min son också hade problem med batteriet så frågade jag om han kunde klämma in det också, gick utmärkt. Båda telefonerna är nu "som nya" sett till batteritiden. Kan varmt rekommendera PhoneHero.se Läs mer
  • Viktor H

2017-08-23

Viktor H skrev om PhoneHero Vasastan
    Jag är lite missnöjd men det var snabb service, jag gick min skärm reparerad för ett par dagar sedan, batteritiden känns sämre och ibland kan man inte trycka på vissa delar av skärmen. När jag pratar i telefon så funkar inte ljudet om inte att man sätter på högtalare...

Vill gärna ha detta fixat utan kostnader för att det fanns inga fel under tiden den var sönder eller innan den den var sönder.

Felen kom somsagt efter reparationen. Läs mer
    2017-08-24 PhoneHero.se svarar Viktor H
    Hej Viktor!

Jag beklagar strulet med din telefon. Självklart är detta något som vi måste få undersöka på vår garanti. Om du var inne i en av våra butiker kan du komma in igen så får vi ordna det så snabbt som möjligt. Fick du telefonen lagad via hemservice gör du enklast i att kontakta teknikern som var hemma hos dig. Du finner kontaktuppgifterna till vår tekniker i bekräftelsemailet som du fick när bokningen genomfördes!

/Patrik Sandgren
  • Stefan N

2017-08-21

Stefan N skrev om PhoneHero Vasastan
    Bokade hemservice för att byta glaset på dotterns iPhone (en söndag kväll). Det fungerade perfekt. Teknikern som kom var mycket proffsig och trevlig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Emil B

2017-07-12

Emil B skrev om PhoneHero Vasastan
    Jag beställde hemservice. Det kom en jäkligt trevlig kille samma dag och lagade min skärm på 5-10min, grymt nöjd med resultatet och luren är som ny igen! Bra service till ett bra pris, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Herman B

2017-05-09

Herman B skrev om PhoneHero Vasastan
    Jag beställde hemservice, grymt snabbt och smidigt till ett superpris. Rekommenderas! Läs mer
  • 2017-03-08

Husse S skrev om PhoneHero Vasastan
    fick snabb hjälp när jag var där och bytte skärm på min Iphone6! kunnig och trevlig personal.Rekommenderar detta ställe. Läs mer
  • Andreas H

2017-02-22

Andreas H skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabb respons och snabb reparation samt trevligt bemötande!
    Bra priser! Läs mer
  • Daniel E

2017-02-19

Daniel E skrev om PhoneHero Vasastan
    Trevligt bemötande och serviceinriktad personal. Läs mer
  • 2017-02-16

Hugo S skrev om PhoneHero Vasastan
    Lämnade in två telefoner med spruckna skärmar vid två olika tidpunkter. Jag fick tillbaka telefonerna med lagade skärmar men med avsevärt sämre batteritid och högtalare (man får anstränga sig för att höra). Ena gången kasta jag telefonen och köpte en ny ganska direkt då jag trodde själva mobilen var sönder. Men andra och senaste gången, med min Iphone 6s, blev jag tveksam. För mobilen fungerade normalt och efter reparationen av skärmen kunde jag använda den i ca två timmar innan den dog.

Så jag gick tillbaka till butiken på Odengatan och bad dom fixa det omedelbart då jag reser mycket och det är inte så kul att få tillbaka en mobil som dör efter 2 timmar..

Dom tar in den, ”lagar” den. Jag hämtar ut den och märker efter timmarna att samma problem kvarstår.. Jag får återigen kontakta butiken be dom ersätta mig med en ny mobil om de inte kan laga den. Min inte var så gammal vid den tidpunkten.

Som svar får jag att de kan skicka min telefon till deras reparationsverkstad i Malmö som kan utföra ett lödjobb men det tar ungefär 3 veckor. ”...Om det är en komponent på kretskortet som orsakar felet så tar vi i normala fall 1500 kr för att laga det. Vi kan ge dig halva priset på lödningen om du vill göra den. Det kostar i så fall 750 kr”

Alltså, jag betalar jobbet för att fixa mobilen för sprucken skärm som i övrigt funkar felfritt. Jag får tillbaka en telefon med lagad skärm men som endast fungerar i 2 timmar. Dom försöker laga det dom har åstadkommit men misslyckas. Som förslag får jag att de kan fixa min telefon för en kostnad på 750 kr och jag ska vara utan telefonen i 2-3 veckor.. De vill alltså att jag betalar för ett nytt fel på mobilen som inte fanns när jag lämnade in telefonen hos de.

Detta är under all kritik. Jag fick höra av bekanta som har varit med om samma sak just på samma ställe. Finns en del recensioner nedan som beskriver samma sak. Man lagar skärmen ut får man en mobil med sämre batteritid som dom vägrar ta ansvar för.

Så - dessa rekommenderar jag inte. Läs mer
    2017-02-20 PhoneHero.se svarar Hugo S
    Hej Hugo!

Jag beklagar att du fått en så dålig upplevelse av oss. Telefonens batteritid påverkas normalt sett inte alls av att vi byter displayen. Vi kunde efter felsökning konstatera att din telefon har en skada på kretskortet som gör att den drar för mycket ström. Att reparera en sådan skada är mycket avancerat och vi har endast kompetens och utrustning för det i vår verkstad i Malmö och därför erbjöd vi dig denna tjänst. Skadan på kretskortet har inget med skärmbytet att göra, utan den har sannolikt uppstått då telefonen fått sig en smäll eller blivit lite böjd. Att vi erbjöd dig en goodwill-rabatt på halva priset för denna reparation beror på att det är så lång väntetid för lödjobb för tillfället och att du redan lagt ner en massa pengar på att laga din telefon.

MVH
    Patrik Sandgren
  • 2017-01-04

Magnus A skrev om PhoneHero Vasastan
    Bokade in en "PhoneHero", dvs en tekniker som skulle komma hem och byta skärm på min dotters iPhone. Men ingen tekniker kom avtalad tid. Svarade inte på telefon eller mejl. Fick till slut tag på chefen Patrik som försvarade sig med "Jag vet inte var han är, kanske hemma och sover" och lovade fixa saken. Sedan total tystnad. Slutsats: glad att reparationen inte blev av, för nu vet jag hur iPhonereparation tar ansvar för saker som går fel. Läs mer
  • 2016-06-21

Örjan M skrev om PhoneHero Vasastan
    Hej Mycket trevligt bemötande och då ni inte kunde reparera felet så var det gratis. Det är till sådana ställen man återvänder Läs mer

Thomas S skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabbt utfört jobb!!! Rekommenderas att lämna sin telefon där! Dom har 90 dagars garanti! Läs mer

Björn S skrev om PhoneHero Vasastan
    Kunniga medarbetare men löste tyvärr inte mitt problem med vattenskadan. Läs mer

Enrice L skrev om PhoneHero Vasastan
    Ok. Quick and free checking service. Läs mer

Filippa T skrev om PhoneHero Vasastan
    Personalen är jättetrevlig och jag tycker allt gick bra och smidigt! Första gången var jag helt nöjd med allt, det gick väldigt snabbt! Andra gången blev tyvärr min touch lite "trög", men man har ju garanti så jag ska gå tillbaka och se vad som kan göras! Allt som allt är jag väldigt nöjd! Läs mer

Richard L skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabb och bra service, dock sitter skärmen ligger lite högre så knappen på ipaden hänger sig ibland Läs mer
  • Hans L

2016-06-17

Hans L skrev om PhoneHero Vasastan
    Snabb och trevlig behandling. Tyvärr gick mobilen inte att laga. Man glömde ringa sms:a mig och meddela mig detta samt att jag kunde hämta mobilen. Liten miss kanske. Läs mer
  • 2016-06-16

Gustav B skrev om PhoneHero Vasastan
    Proffsigt dck saknar jag möjlighet att ladda telefonen i butiken samt nummerlappssystem Läs mer

Bästa mobilreparatörerna i Stockholm:

Michael B Michael B tycker: