Alla kategorier Revisor Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Princip Redovisning AB

Princip Redovisning AB

Brantingsgatan 35, 115 35 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Princip Redovisning AB

• Joel E
    Joel E skrev om Princip Redovisning AB
    Vilket lyft! Efter att ha suttit fast med en av de stora jättarna bytte vi till Princip. Jösses vilken skillnad! Här får vi hjälp och stöd med alla problem och frågetecken som dyker upp. Personalen är alltid vänliga och vi får alltid hjälp direkt! Läs mer
  • Helen T
    Helen T skrev om Princip Redovisning AB
    Vi har under en längre tid anlitat Princip Redovisning AB för att sköta föreningens ekonomiska förvaltning. Samarbetet har fungerat klanderfritt från dag ett. De visar ett stort personligt engagemang och en genuin vilja att ge bästa tänkbara service. Läs mer
  • Stefan
    Stefan skrev om Princip Redovisning AB
    Skulle inte rekommendera några företag/bostadsrättsföreningar att kontakta denna ek.förvaltning, då de inte har koll på vad de håller på med.
    De är väldigt oseriösa och har ingen kompetens.
    Vi som förening var tvungna att förklara för dem på företaget vad periodiseringsfonder är för något och vad det används till. De har väldigt stora problem med deras kompetens vad gäller bokföringslagen, framförallt vad gäller skattefrågor samt bokföring för bostadsrättsföreningar. Så om man som förening vill få en pålitlig part, där man kan känna sig lugn över att de har koll, välj inte detta företag då de helt saknar kompetensen.

Vi hade en upphandling med företaget tillsammans med 6 andra aktörer.
    De kom in som en i mitten, vi kollade om vi kunde pruta på deras pris för att matcha övriga på marknaden, vilket de gick med på och la sig 5% billigare än övriga parter.
    Innan vi åkte till Princip för att skriva under kontraktet med dem, så ville vi vara rättvisa mot övriga som offererat och ringde självklart runt till dem och meddelade att de inte hade vunnit.
    När vi sen kom för att skriva på kontraktet så hade de höjt priset med 10% mer än vad de la i sitt första bud, vilket gjorde dem 20% dyrare än det billigaste alt.
    Utöver det, var vi tvungna att sitta i en halvtimma innan och förklara oss varför vi som styrelse fick ett totalt arvode som var mer än vad de tjänade på oss som kund (förstår fortfarande inte vad det har med vårt avtal med dem att göra?!) samt var tvungna att sitta och berätta om olika bokföringsregler. Ska inte de som påstådda ek.förvaltare ha koll på detta? Tämligen ett oseriöst företag, anlita inte dem om man vill vara lugn att någon har koll på sin bokföring. Läs mer

Bästa revisorerna i Stockholm:

Jonas F Jonas F tycker: