RCD Bil AB

Hos RCD Bil AB får du service av en bilhandlare i världsklass! Som vår kund är du alltid i fokus och vi skräddarsyr affären precis som du vill ha den. Trygghet är A och O för oss och vi gör allt för att skapa tillit och för att försöka uppnå dina förväntningar.

Vi har massor av erfarenhet och kan garanterat hitta en lösning som passar dina behov. En bilmäklare ska se till att både köpare och säljare blir så nöjda som möjligt, och det är något vi alltid strävar efter.

Kontakta oss om du har en bilaffär på gång - vi ser fram emot att hjälpa dig!

Läs vad 205 kunder tycker om RCD Bil AB 2

2022-06-29 Insamlad av företaget
    Väldigt proffsigt och väldigt positivt.
    Ett glatt humör och med en proffsig kunskap.
    Måste säga att Rami är mycket mer än bara en säljare...han får verkligen kunden att känna sig bekväm på alla sätt...han gör så mycket mer än bara att sälja bilar.
    Fick ett väldigt härligt intryck av han direkt.
    Underbar människa
  • 2022-06-14 Insamlad av företaget
    Albin var jättebra och lugn. Han förklarade och gjorde så vi kände oss bekväma till 100%.

Vi köpte en Skoda Kodiaq års 2018 och vi är nöjda men hur affären gick till.

Vi tipsar gärna om er till vänner och bekanta.

Mvh: Emil Henriksson.
  • 2022-05-24 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötta av Albin som var kunnig och hjälpsam, stort tack för en bra affär. Rekommenderas varmt!
  • 2022-05-23 Insamlad av företaget
    Albin var en utmärkt säljare. Han hade ett trevligt bemötande, var kunnig, ärlig och hjälpsam. Han har verkligen en stor potential och kan gå långt. Skulle verkligen rekommendera RCD BIL och Albin för folk som är sugna på att köpa ny bil.
    2022-05-16 Insamlad av företaget
    Grym på sitt jobb, hjälpsam och väldigt kunnig inom finansiering. Kan rekommendera.
  • skrev om Albin Hellström en del av RCD Bil AB
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Inga problem alls, fri hemkörning (80 mil) det kan inte bli bättre, jag trodde inte man kunde köpa bil på det sättet men det är nya tider nu, inte omöjligt att jag använder mej av RDS även i framtiden
  • 2022-04-28 Spontant omdöme
    Väldigt bra service! Kan rekommendera säljaren Albin
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    2022-04-20 Insamlad av företaget
    Väll bemötande o jätte trevlig personal, nöjd med arbetsmoral o mitt köp 10/10.. bra jobbat RCD
    BIL AB
    2022-04-20 Insamlad av företaget
    Grymt trevlig och härlig att ha å göra med.
    2022-04-18 Insamlad av företaget
    Jag köpte en Volvo V90 vilket gick snabbt och smidigt. Bilen är i väldigt bra skick och går kanon. Bytte även in min v40 som delbetalning och fick en bra värdering på den. Jag är jättenöjd RCD bil och Ramjar som höll öppet en timme extra på långfredagen för att ta emot mig. Kan utan tvekan rekommendera vidare om du letar bil 👍
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Bästa stället att köpa bil. Mycket bra service och inget är något problem. Rekommenderas starkt
  • 2022-02-17 Spontant omdöme
    Ett trevligt bemötande och kunnig personal gjorde att mitt senaste inköp av Kia Niro 1.6 hybrid gick som på rälsen! Extra omsorg, märkte jag detta från första stunden genom både extra bilservice som mycket förmånligt pris personalen erbjudit mig! Välstädad och fräsch bil fick jag med hel bilförsäkring i två veckor allt detta på företagsbekostnad!
    Jag varmt rekommenderar CRD Bil AB och ger dem det högsta betyget! Trevligt!!
    Mycket nöjd kund!
    2022-02-01 Insamlad av företaget
    Köpte en 330i, smidig äffär! Bra bemötande!
    2022-01-31 Insamlad av företaget
    Ramjar hjälpte mig med mitt köp av en Jeep Wrangler. Han var mycket bemötande och fick mig att känna trygghet i köpet. Han gjorde alltid sitt yttersta för att besvara mina frågor och funderingar. Alltid hjälpsam även efter köp. Kan starkt rekommendera Ramjar vid ditt nästa bilköp!
  • 2022-01-17 Spontant omdöme
    Köpt bil av Rebaz, mycket trevlig man och ärlig.
    redan från första kontakt via telefon fram till bilköpet va klart har det gått smidigt till.
    jag kommer va återkommande kund och kan garantera att du också blir det efter första köp!
    rekomenderas varmt👍
    2021-12-04 Insamlad av företaget
    I am happy to deal with Ramjar, because he put a lot of efforts to help me and help this deal to work out.

Thank you Ramjar,
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Rami var hjälpsam, lyhörd och svara på alla frågor jag hade. Blev en snabb och smidig affär. Nöjd med nya bilen och hans bemötande.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Smidig och snabb kontakt oavsett tid vilket visar vilket engagemang firman har. Tillmötesgående och trevliga, rekommenderas starkt till den som är ute efter ärliga och raka försäljare!
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Det var en smidig affär med flexibilitet när det kom till att hålla butiken öppen efter att de stängt. Det var ett bra bemötande och bilen är jag väldigt nöjd med.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Otroligt hjälpsam o trevlig, är bilmekaniker själv o hade bra koll på bilen jag köpte o därav märkte jag att säljaren inte pratade om saker han inte kunde utan endast det han kunde om bilen
  • 2021-11-03 Spontant omdöme
    Jag brukar byta bil ofta och köp och såld flera bilar. Det första gången blev grundlurad av en bil försäljare.
    Ärlighet är väldigt viktigt i en bil affär, även om det uppstår fel på en köpt bil under första månaden brukar försäljaren fixa problemet. Det gör de flesta bil firmorna. Men RCD bil ville inte ta på sig felet som uppstod på min bil efter 1 vecka efter köpet.
    Väldig oseriösa försäljare, Under köpet frågade jag honom upprepade ggr att om bilen är ok? och han svarade självklart, det finns inget fel på bilen.
    Jag köpte en sport bil för 300000 som gick sönder efter 1 vecka. Försäljaren Rami Påstådde att RCD säljer sportbilar utan garanti. Skrev på kontraktet att bilen bärgades ut från firman för att slippa garantin. först påstår han att det finns inga garantier, efter ett tag förslår han att vi kan få min försäkringsbolag genom att säga bilen har gått sönder under min ägande!!
    till sist efter att jag hotade med polisanmälan, var jag tvungen att betala för arbetet och RCD betalar för delar. nu efter en månad är bilen trasig igen!! motorn dog under en färd mitt på E18. FYFAN säger jag bara.
    Rekommenderar verkan RCD bil heller försäljaren Rami. Väldigt oseriös och icke ärliga.....
    Hej.
    Till att börja med vill vi självklart säga att det är väldigt tråkigt att bilen du har köpt fått problem under din ägo, sen kan vi bara hålla med om att ärlighet är en väldigt viktig del i en bilaffär och i 99 av 100 fall så hjälper vi alltid till vid problem efter ett bilköp om problem uppstår. Nu kan vi gå vidare med affären som skedde mellan oss och dig. När vi gör en affär så är vi väldigt professionella, vi går stegvis igenom vad som gäller och inte gäller och vi tar ansvar för allt vi kommer överens om med en kund. Alla bilaffärer vi gör är en förhandling i sig, ibland ger vi 0: - i rabatt och ibland ger vi mer än så. Samma sak gäller när det kommer till garantier, ibland kommer vi överens med en kund att hen får 1 månads garanti, ibland 1 år och ibland ingen garanti alls, du som gör många bilaffärer vet säkerligen om att allt i en bilaffär är en förhandling. Efter att ha pratat med ansvarig säljare och dig över telefon har vi fått en väldigt bra bild hur affären har sett ut. Säljaren har förklarat för er klart och tydligt vad som gäller när man köper en bil utan några som helst garantier och det har du som köpare godkänt och skrivit en signatur på – alltså är detta något du som kund accepterat. I efterhand så har du över telefon sagt att du "trodde det var på skoj". När vi säljer en bil för omkring 300,000: - så är det väldigt orimligt att vi ska ”skoja till det” och säga att kunden inte har några garantier. Vi är en väldigt seriös firma och att skoja om en sådan sak är helt oacceptabelt, vilket du säkerligen också förstått när du köpte bilen. I efterhand så dök det upp ett problem, säljaren har förklarat för dig att ni kommit överens om att du inte har några garantier men du har inte godkänt det och velat ta vidare ärendet för att du känt dig missnöjd. Vi tog därefter ett beslut om att hjälpa dig för att hålla dig nöjd även om vi enligt svensk lag inte har någon skyldighet till det. Vi åtgärdade problemet på bilen och stod för 90% av kostnaderna som tillkom fastän vi inte behövde det - det tycker vi, förklarar ganska mycket om hur måna vi är om våra kunder samt hur seriösa vi är som företag. Är man överens om något enligt avtal ska man kunna stå för det. Det är självklart väldigt tråkigt att en bil du har köpt fått problem under din ägo, men att kalla oss oärliga och oseriösa är något som vi tycker är ännu tråkigare.
  • 2021-10-27 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig affär. Inga problem med bilen. Köpte mercedes c-klass.
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    Åkte till rcd bil med en hög förväntad service vilket dom också gav. Väldigt välkomnade när klev in till lokalen och hjälpte en direkt. Bra attityd till att lösa problemen som kunde uppkomma på vägen när jag köpte bil.
  • 2021-10-15 Spontant omdöme
    Jättebra service, bra och lyhörd personal. Rekommenderas starkt !
    2021-10-12 Insamlad av företaget
    Trevligt och kunnigt bemötande från start till mål. Ramjar på RCD-bil var lätt att få tag på och guidade mig genom hela affären på ett tillfredsställande sätt. Nöjd!
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött av en trovärdig och trevlig Rami. Han fixade allt, förklarade och kändes närvarande i mitt bilköp.
    Så som man vill att en säljare skall vara, men sällan är😀 tack Rami, är så nöjd med både bil och dig som säljare.
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Trevlig och ärlig! Inte en massa krångel!
  • 2021-09-14 Insamlad av företaget
    Otrolig bra känsla, super trevlig och coolt
  • 2021-08-24 Insamlad av företaget
    Allt gick smidigt och enkelt! Riktigt bra bemötande och inga konstigheter.
  • Thomas Z
    2021-08-23 Insamlad av företaget
    Fantastisk upplevelse från första början.
    Proffsigt bemötande, trevlig och kunnig personal.

Köpte en Mercedes B klass. Är super nöjd med allt. Kände att Ramjar gjorde absolut sitt bästa och lite till för att ha en nöjd kund.

Rekommenderar honom och RCD bil utan att tveka.

Tack för allt!

Med vänlig hälsning, Thomas Zabihi
    2021-08-23 Insamlad av företaget
    Vi köpte en bil och en tilläggsförsäkring.
    Vi är jättenöjda med säljarens bemötande och kunskaper. Glad och trevlig och tillmötesgående.
    2021-08-23 Insamlad av företaget
    Skulle köpa en bil och blev bemött på bästa tänkbara sätt. Väldigt bra service angående frågor och funderingar. Åtgärder som behövdes genomfördes ypperligt av försäljaren. Den totala upplevelsen av köpet är väldigt nöjd.
  • 2021-08-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb återkoppling!
  • 2021-08-22 Insamlad av företaget
    Sålde min bil till RCD Bil AB
    Trevligt bemötande, snabb affär och pengarna satt på mitt konto innan de kom och hämtade bilen. Överlag den smidigaste affären jag någonsin gjort och jag rekommenderar RCD bil varmt!
    2021-08-22 Insamlad av företaget
    Blev bemött på trevligt och proffsigt sätt. Mycket noggrann och detaljerade förklaring på hur allt ska gå till
    Vi köpte en bil med en tilläggsförsäkring
    Ramjar är en väldigt bra och trevlig försäljare
  • 2021-08-16 Insamlad av företaget
    Korrekt men lite snåla kring småpengarna
  • 2021-08-10 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött och jag är väldigt nöjd
  • 2021-08-02 Insamlad av företaget
    Trevligt, lättsamt och personligt samtidigt som väldigt proffesionellt.
  • skrev om Inköp RCD bil en del av RCD Bil AB
    2021-07-23 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga.
    Kan varmt rekommendera denna bilfirma.
    Enkelt och smidigt
    Mvh peter
    2021-07-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, kunniga och trevliga. Nöjd med köpet av bil.
    2021-07-05 Insamlad av företaget
    Tillmötesgående och snabb och bra service.
    2021-06-25 Insamlad av företaget
    Very helpful, helped us with all the information that we needed. Overall it was a nice experience purchasing the car.
  • 2021-06-23 Insamlad av företaget
    Helt fantastiskt bemötande av Ramjar och RVD bil. Finns verkligen bara positivt o säga. Så smidigt enkelt och ärligt. Grymt bra 😊😊😊😊
    2021-06-23 Insamlad av företaget
    Helt suveränt bemötande. En grymt fin bil o så enkelt få bilen levererad till Skellefteå. Ramjar en kanonsäljare och RCD bil en mycket bra bilfirma. 5 STARKA solar 😊😊
    2021-06-23 Insamlad av företaget
    Toppenservice! Säljaren var väldigt behjälplig från början till slut och kunde svara på alla frågor vilket kändes tryggt då det var mitt första bilköp. Kan verkligen rekommendera att köpa din bil av RCD Bil. Jag kommer att komma tillbaka när det är dags för bil nr 2!
  • Nina T
    2021-06-15 Insamlad av företaget
    Fick ett bra bemötande o service.
    En mycket trevlig o glad försäljare.
    Ramjar hade en hektisk dag men han var stresstålig.
    Serviceminded.
    Kan varmt rekommendera denna bilfirma.
    Mvh Nina o Åke
  • Tilda L
    2021-06-14 Insamlad av företaget
    Bra säljare som inte prackar på, han anpassade sitt säljsätt till våra behov. Bra människokännedom och trevligt bemötande.
    2021-06-12 Insamlad av företaget
    Korrekt och snabb service.
    Kunnig och trevligt bemötande.
  • skrev om Inköp RCD bil en del av RCD Bil AB
    2021-06-11 Insamlad av företaget
    Kamran hos RCD Bil var otroligt hjälpsam och tydlig i kommunikationen kring inköpet av min mammas bil. En mycket seriös aktör på marknaden som jag gärna gör affär med igen.