RCD Bil AB

RCD Bil AB

Hos RCD Bil AB får du service av en bilhandlare i världsklass! Som vår kund är du alltid i fokus och vi skräddarsyr affären precis som du vill ha den. Trygghet är A och O för oss och vi gör allt för att skapa tillit och för att försöka uppnå dina förväntningar.

Vi har massor av erfarenhet och kan garanterat hitta en lösning som passar dina behov. En bilmäklare ska se till att både köpare och säljare blir så nöjda som möjligt, och det är något vi alltid strävar efter.

Kontakta oss om du har en bilaffär på gång - vi ser fram emot att hjälpa dig!

Läs vad 159 kunder tycker om RCD Bil AB 2

• Nina T
    2021-06-15
    Fick ett bra bemötande o service.
    En mycket trevlig o glad försäljare.
    Ramjar hade en hektisk dag men han var stresstålig.
    Serviceminded.
    Kan varmt rekommendera denna bilfirma.
    Mvh Nina o Åke
  • Tilda L
    2021-06-14
    Bra säljare som inte prackar på, han anpassade sitt säljsätt till våra behov. Bra människokännedom och trevligt bemötande.
    2021-06-12
    Korrekt och snabb service.
    Kunnig och trevligt bemötande.
  • skrev om Inköp RCD bil en del av RCD Bil AB
    2021-06-11
    Kamran hos RCD Bil var otroligt hjälpsam och tydlig i kommunikationen kring inköpet av min mammas bil. En mycket seriös aktör på marknaden som jag gärna gör affär med igen.
  • 2021-06-11
    Mycket trevligt bemötande, dom köpte min bil på ett smidigt och enkelt sätt.
  • 2021-06-08
    Smidiga och verkligen professionella
  • 2021-05-25
    Väldigt bra service måste jag säga. Köpte en bmw över telefon där jag la reservationspenning och säljaren gick igenom bilen till punkt och pricka, när jag väl fick bilen blev jag väldigt nöjd och allt som säljaren sa stämde överens med verkligheten, tack rcd bil för en smidig affär.
  • 2021-05-24
    Mycket trevlig och ärligt försäljare. Svarar snabbt i telefon även efter man köpt bilen👍
  • FILIP F
    2021-05-24
    Proffsigt, smidigt och allmänt bra bemötande. Var kunnig och kunde svara på alla mina frågor kring bilen. Väldigt trevlig försäljare! Tack Ramjar!
  • 2021-05-21
    Köpte en begagnad bil på distans där det lovades att alla fel/brister visades i en film de spelade in med filmen.
    Fick hem den och använde den i ett par månader innan jag började inse en del brister. Fick bilen genomgången av en annan bilhandlare som hittade många större brister så som skadad broms, slitna bromsbelägg och skivor, söndrig värme på bakrutan etc. som skulle kosta nästan 20 000 kr att åtgärda. Kontaktade säljaren på RCD bil som inte godkände bilderna mekanikerna hade tagit på bristerna och krävde "bättre" bilder, vilket jag själv inte kunde ordna eftersom jag inte har något sätt att komma åt att ta nya bilder. Fick även svaret att det var en begagnad bil så man får tåla en del brister (absolut men inte så stora brister, som absolut borde ha tagits upp innan försäljning) och att jag inte hade betalt för en "extra garanti".

Förlorade i slutändan 40 000 kr på affären men lyckades göra mig av med bilen och har nu vänt mig till en pålitlig bilhandlare med fulla garantier och en ordentlig genomgång av bilens brister innan köp.
    Hej Elias. Vad tråkigt att du känner så här om oss när vi alltid är mån om våra kunder. Du hörde av dig till oss då du var intresserad av en bil som vi haft inne i hallen. Med tanke på Corona pandemin så säljer vi flera bilar dagligen över telefon eller mejl. Vi kollade med dig ifall du var intresserad av en sådan lösning där vi även levererar bilen till dig mot en kostnad och du var intresserad. Vid ett sådant upplägg så filmar och fotograferar vi hela bilen, så gott vi bara kan. I detta fall så har vi gjort så och du mottagit materialet vi skickat till dig. Vi på RCD BIL vill alltid säkerställa så att kunden får så mycket material som det bara går, så att det inte blir några frågetecken när bilen väl landar hos dig. Efter att du mottagit materialet så har vi säkerställt att du är nöjd och du har accepterat det. När vi sedan väl levererar en bil till dig som kund, så ska du som kund först gå igenom bilen i din egen takt och kolla så att allting känns korrekt. Du har fått den möjligheten och gjort detta samt godkänt bilen. Du har efter det tackat för affären och vi har önskat varandra allt gott. Efter ca 3 månader hör du sedan av dig och säger att du har bilen inne hos en större bilhandlare för att eventuellt byta in den. Dom gör en gigantisk genomgång innan bytet och går igenom varenda detalj på bilen för att slå ner på inbytespriset så mycket som möjligt. Trots att du inte tecknade någon extra garanti vid köp av vår bil så har vi bett dig bifoga testprotokollet du fick utav bilhandlaren så att vi kan ta ställning till det. Efter att ha mottagit det så har du som svar fått information om att det mesta är småsaker och lätt åtgärdat. Gällande bakbromsarna så har vi fått 2 riktigt taskiga bilder som inte är rättvisa och som inte visar någonting vettigt om skicket över huvud taget. Summa summarum är att även om vi erbjuder 1 månads trafiksäkerhetsgaranti till våra kunder så försöker vi alltid hjälpa er så gott det går, även om det har gått en längre period efter bilköpet, men du har inte gett oss en ärlig chans till att få åtgärda saker du påpekat utan har i stället valt att byta in bilen hastigt vilket är ditt val i slutändan. Ännu en gång, väldigt tråkigt att du känner som du gör då vi sällan har missnöjda kunder. Vi önskar dig dock all lycka och hoppas att du trivs med din nya bil. RCD Bil AB
    2021-05-14
    Jag köpte en BMW cabriolet 320. Blev bemött på ett väldigt trevligt och proffsigt sätt. Ramjar uppfattade jag som ytterst kompetent, samt att han fråga sin chef om det var några oklarheter. Han var dessutom väldigt trevlig. Kan rekommendera detta företag.
    2021-05-11
    Var på jakt efter en Volvo S60 och såg en på blocket jag var intresserad av. Prismässigt låg bilen i mitten av bilhandlarvärdet, vilket kändes tryggt. Annonsen och företaget gav ett seriöst intryck och när jag hörde av mig var säljaren Rami väldigt kunnig och tillmötesgående. Jag kände mig viktig som kund och inga frågor eller funderingar kändes ”dumma”. Fick också ett acceptabelt inbytespris för min bil, vilket känns i stort sett omöjligt hos många bilhandlare.
    När det väl var dags att hämta nya bilen så var Rami väldigt noga med att allt var korrekt och att jag åkte nöjd därifrån.
    Jag är väldigt nöjd med både nya bilen och köpupplevelsen hos Rcd Bil!
    2021-05-03
    Köpte bil, blev trevligt och glatt bemött!
    2021-05-02
    Utmärkt och proffesionell service.
    2021-04-30
    Köpte en Mitsubishi ASX Årsm19 som gått ca 1300 mil. Ramjar var jätte trevlig och beskrev bilen för mig och skickade kort på den. Bra service å bra bemötande.
    2021-04-30
    Nöjd rakt igenom! Inget att anmärka på. Är novis vad gäller bilköp och hoppas att jag inte behöver ändra betyget pga någon för mig dold och tråkig överraskning. Tack för bra köp!
  • 2021-04-30
    Bra service , snabb svar , hög kunglighet inom sitt bransch!
    2021-04-27
    Fick hjälp från att jag klev in genom dörren till att jag klev ut. Viktigt att man får svar på sina frågor och det kände jag.Är nöjd med allt. Rekommenderar stark!
  • 2021-04-27
    Vi köpte en bil. Bemötandet var korrekt och proffsigt. Leverans hem till dörren, mycket bra!
    2021-04-13
    Trevligt bemötande och smidig affär. Vi är mycket nöjd med bilen.
    2021-03-30
    Trevligt, proffsigt och enkelt bemötande från första kontakten till avslutad affär.
    2021-03-28
    Toppen kille, toppen säljare!
    Bra service. Köpet levde upp till förväntningar. Kommer ha detta i åtanke nästa gång jag överväger att sälja eller köpa bil igen.
    Ge honom löneökning!
    2021-03-16
    Jag bytte in en Kia ceed gr line och Köpte en seat Leon cupra. Jag blev trevligt bemött av en säljare som visade bra intresse att visa kund allt om bilen. Jag kom in med förväntningarna som säljaren hade gett mig och jag blev nöjd så jag köpte bilen.
    Allt som all blev jag nöjd och glad över min nya bil.
    2021-03-15
    Köpte en Renault clio RS.
    Man blev bemöt på ett bra sätt tyckte jag.
    2021-03-14
    Kanon service o bemötande.
    Förklarade bra ang lån o garantier.
    Fräscha lokaler
    Helt klart bra
  • Jeas G
    2021-03-13
    Köpte en Golf i toppskick med rätt utrustning, minst mil och bäst pris i Sverige. Grabbarna på bilfirman var lyhörda och förutom att bara ”ställa på” bilen hjälpte de även till med att ge mig en superdeal på försäkringen hos mitt vanliga försäkringsbolag.

Kan bara sammanfatta allt med att köpet kändes tryggt, snabbt och enkelt.
    2021-03-08
    Jag köpte en Audi a3, kontaktade Ramjar och fick se bilen dagen efter.
    Bästa säljaren jag någonsin har förhandlat med!! Otroligt trevlig och kunnig kille. Väldigt hjälpsam och svarade på alla mina frågor med tålamod. Väldigt flexibel då han stannade kvar och hjälpte mig även efter stängning.
    Jag rekommenderar Ramjar och företaget starkt, kommer definitivt återkomma till Ramjar för att köpa bil i framtiden.
    2021-02-26
    Otroligt trevligt säljare. Satte mig som köpare i främsta stolen. Lyssnade och var väldigt informativ. Berättade och beskrev allt så affären blev en trygg upplevelse. Köpt och sålt en del bilar i mitt liv, och med facit nu så var detta ett av de bästa bemötande. Verkligen nöjd med köpet av en magisk Bmw 330e. Tack vare Ramjar. Med vänlig hälsning, Björn.
  • 2021-02-26
    Mycket smidig affär samt vänligt och proffsigt bemötande. Rekommenderas varmt.
    2021-02-26
    Säljaren Ramjar var väldigt professionell. Berättade sakligt vad alla steg innebar. Dessutom var han oerhört trevlig. Ramjar chef ska även han ha en eloge som väntade in mig som kund - då jag åkte lång bara för att göra en bra bilaffär. Trots att en annan kund såg bilen före mig. Tack RCD Bil AB för Er fantastiska service. Här vill jag göra alla mina bilaffärer fortsättningsvis.
    2021-02-23
    Köpte en bil. Säljaren var super kompetent, gick igenom allt som behövdes och besvarade alla frågor som vi hade.

Super humor och anpassar sig efter kundens personligheter.

Kommer säkert köpa vår nästa bil här igen.
  • 2021-02-23
    Har haft en trygg och på alla sätt toppen bilaffär hos Rebaz på RCD bil. Han har ställt upp över all förväntan från början även om det tog tid innan jag kunde hämta min bil. Bilen var också över all förväntan 🙂 Rekommenderar denna bilfirman alla dagar i veckan 10/10. Om några issues skulle dyka upp i framtiden så vet man att det bara är att ringa så får man hjälp. Köper nog min nästa bil här också! 👍🏁
  • 2021-02-22
    Jag sålde min bil genom RCD Bil AB. Mycket nöjd med hela affären! Ärlig och realistisk bemötandet från första kontakten. Professionell och förtroendegivande vägledning genom hela proceduren. Inga frågor var konstiga att ställa och man kände sig trygg i affären.
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Tack för en smidig affär Eugene! Inköp RCD bil
    2021-02-21
    Köpte en WV Passat fick all hjälp jag behövde, proffsigt.
    Hade inte några förväntningar men efter köpet så levde dom upp till allt.
    Grymt upplevelse tack
  • 2021-02-02
    Köpte bil. Trevlig och tillmötesgående personal. Inget att klaga på.
    2021-01-24
    Till en början när jag kom in tog det en liten stund innan man fick hjälp. Dock gjorde det inte så mycket eftersom att de hade ett stort utbud av bilar, så man fick tiden att gå ändå.
    Ramjar är för övrigt en oerhört trevlig säljare som man kommer dela många skratt med. Han gjorde hela 7 till ett nöje från början till slut.
    Det uppstod ett par oklarheter genom dialogerna, men Ramjar kompenserade absolut upp de små missarna med god service och mycket bra energi.
    2020-12-27
    Vi fick utmärkt och professionell hjälp från Ramjar vid vårt bilköp idag. Köpet gick väldigt smidigt och vi fick svar på alla våra frågor. Vi kan varmt rekommendera honom och RCD Bil!
    2020-12-19
    Mycket trevligt bemötande. Ramjar Rasul lyssnade noga på mig som kund och kunde snabbt och självsäkert svara på mina frågor och gav mig tydliga och givande svar.

Jag kan utan tvekan rekommendera bilfirman till en närstående som är intresserad av att köpa bil.
    Om det är något jag som kund uppskattar är det ärlighet och tydlighet gentemot kunden och det är verkligen det jag fick vara med om.
  • 2020-11-30
    Hittade en bra bil på blocket, åkte å kollade å kom hem med en ny bil. Säljaren var trevlig å hjälpte mej med allt å tog min gamla bil i inbyte. Kanon
    2020-11-24
    Köpte en jättefin Audi A5. Är sååå nöjd med hela affären och det proffsiga och trevliga bemötandet från Ramjar! Tack!!
    2020-11-21
    Snabb och smidig affär säljaren visa alla små skador mm. Bra upplevelse.
    2020-11-08
    Att köpa bil är en stor affär vilken behöver lugn och saklighet. Hör möttes vi av en en säljare som var lyhörd och påläst kring detaljer i bilen och i försäkringen. Han var förtroendegivande. Allt detta gäller särskilt när vi säljer och köper en bil av modell ”äldre”.
    Vi har köpt många bilar genom åren och denna säljare åker rakt upp till topp plats.
    2020-11-07
    ramjar var hur trevlig som helst. fick mig att känna tryggt, vågade fråga saker osv. kan inget om bilar och han var väldigt hjälpsam utan vara nedlåtande. kommer tillbaka igen och rekommenderar gärna till mina vänner!
    tack, brosan! du är grym!
    2020-11-01
    Köpte en passat, bra och seriöst bemötande trevlig säljare kan rekommenderas
  • Karima M
    2020-11-01
    Jag köpte mini mot en Q7 det varit bra mättande
  • 2020-10-20
    Bästa bilhandlare, väldigt snabb och smidig affär, fick även mer pengar än alla andra bilhandlare
  • Haresh R
    2020-10-13
    Seriös, ärlig, hjälpsam och väldigt trevligt bemötande! Uppskattar hans flexibilitet också! Allting kändes bra, även vid frågor efter bilköpet vilket känns tryggt. Rekommenderar!
    2020-10-10
    Köpt finaste Audi A6 med rimligt pris och felfritt samt Ramjar hjälpte mig med min gamla bil.
    Det var snabbt och trevligt bemötande.
  • 2020-10-05
    Köp av Volvo XC 90 , blev mycket bra bemött .
    2020-09-25
    Fick skam bud på min inbyttesbil men försäljaren var jag väldigt nöjd med