Vretensborgsvägen 14, 126 30 Stockholm — Visa karta

Varmt välkommen till Rena Bilar, du kan vända dig till oss när du behöver tvätta din bil, vi erbjuder allt från handtvättning, polering, vaxning, städning och däckservice av personbilar. Vår personal är mycket kunnig och tar med omsorg hand om ditt fordon på bästa möjliga sätt till fördelaktiga priser. Hela verksamheten präglas av att vi ställer kvalitén i fokus. Till oss kan du lämna din bil med vetskapen om att den är i goda händer och att vi levererar ett högklassigt resultat. Vi finns under Västberga Hotell. Välkommen hit!
Lör-Sön: 10:00-17:00

Läs vad 46 kunder tycker om Rena Bilar

• Göran W
    Göran W skrev om Rena Bilar
    Jag kom med en 10 år gammal Prius med gamla Colacolafläckar på passagerarsidan och en instrumentbräda som var flammig. För några år sedan misslyckades en annan tvättfirma att ta bort fläckarna. Jag beställde lyxtvätt och kemtvätt av en stol för totalt 1100kr och en timme senare hade fem man förvandlat min bil till en skönhet. Jag blev chockad över
    resultatet. Motorrummet blänkte och invändigt har bilen aldrig varit renare under mina 10 år som ägare.
  • Bo L
    Bo L skrev om Rena Bilar
    Grabbarna är både duktiga och snabba.
    De tvättar mycket bättre än jag själv hade gjort! 😀
  • Hassan D
    Hassan D skrev om Rena Bilar
    Många gånger jag har väntat på att blin blev klar och såg hur de tog hand om min bil och andra bilar. De är verkligen bra.
  • Lena H
    Lena H skrev om Rena Bilar
    Bokade tvätt på nätet och fick bekräftelse genast vilket uppskattas! Bilen lämnades in och jag hämtade upp den på eftermiddagen ren och fin, mycket trevligt bemötande, det var inte första gången jag var inne med bilen för tvätt. Kommer att göra det igen.
  • Diwert F
    Diwert F skrev om Rena Bilar
    Jag tycker att Rena Bilar är bra MEN idag hade jag bokat en "lyxrengöring" av min
    bil - tvätt utvändigt och invändigt samt motortvätt. Tyvärr blev det ingen motortvätt
    på grund av att ingen av de av de herrar som fanns där förstod att de skulle utföra
    en motortvätt också. Det vore ju bra om personalen talade något svenska så att de
    förstår vad man säger. Vi försökte på engelska (som jag talar flytande) men inte heller det fungerade. Bilen är dock fin in- och utvändigt så med det är jag nöjd.
    Har anlitat Rena Bilar tidigare och då inga problem.
  • Anna J
    Anna J skrev om Rena Bilar
    Mycket bra och snabb service. Använder dem gärna igen.
    2017-02-13 Renabilar svarar Anna J
    Hej Anna. 5:or älskar vi! Tusen tack och välkommen åter när det blir dags för tvätt igen.
  • Certego Ab
    Certego Ab skrev om Rena Bilar
    Bra bemötande och hög servicegrad vid nyttjande av deras tjänster, i mitt fall biltvätt.
    2017-02-13 Renabilar svarar Certego Ab
    Tack för din rekommendation. Det glädjer oss ;-) På återseende!
  • Alma
    Alma skrev om Rena Bilar
    Trevligt bemötande, bra pris och åkte därifrån med en ren och fin bil! Vad mer kan begäras??
    2017-02-13 Renabilar svarar Alma
    Toppen! Nöjda ch återkommande kunder är det bästa vi vet. Tack Alma ;-)
  • Uffe R
    Uffe R skrev om Rena Bilar
    Tvätt av bil , personal alltid trevliga och duktiga
    2017-02-13 Renabilar svarar Uffe R
    Helnöjd med rekommendation! Det är det vi strävar efter. Tack så mycket Uffe.
  • Anders W
    Anders W skrev om Rena Bilar
    Jag åkte dit för att skifta till vinterhjul och kom därifrån med två av hjulen monterade på fel sida, fel däcktryck trots att jag sa vad det skulle vara och hjulbultar som gick att skruva ut med handkraft efter ca 5 km's körning.
    2017-02-12 Renabilar svarar Anders W
    Vi uppskattar att du skriver här på Reco.se. Det verkar som om personalen har gjort ett misstag med dina hjul.. Jag noterar detta och bjussar på något som en kompensation nästa gång du kommer in.
  • Anders P
    Anders P skrev om Rena Bilar
    Toppen. Allt helt till belåtenhet förutom en gång då jag fick vänta en timme fast jag hade hade bokat tid.
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Rena Bilar
    Biltvätt. Gott bemötande, ingen väntetid, bra resultat.
    2017-02-12 Renabilar svarar Kjell S
    Tack för en tydlig rekommendation. Högsta betyg gillar vi ;-) Tack Kjell!
  • Maria O
    Maria O skrev om Rena Bilar
    Vänligt bemötande. Dom var snabba och bilen blev bra.
    2017-02-11 Renabilar svarar Maria O
    Vad glada vi blir att allt är till belåtenhet. Vi sträcker på oss. Tack Maria :-)
  • Wiam J
    Wiam J skrev om Rena Bilar
    Vi hittade hemsidan genom internet och kunde lätt boka tid. När vi kom fram blev vi väl bemötta med både te och kaffe. Viktigast av allt är att bilen blev superren till ett otroligt bra pris. Toppen!!
    2017-02-11 Renabilar svarar Wiam J
    Vad glada vi alla blir för din rekommendation Wiam. Och bra att du blev nöjd förstås. Tack så mycket.
  • Anastasia A
    Anastasia A skrev om Rena Bilar
    Bra utfört arbetet
    ......................
    2017-02-11 Renabilar svarar Anastasia A
    Tack för din rekommendation. Varmt välkommen åter!
  • Diana v
    Diana v skrev om Rena Bilar
    Toppen ren bil trevlig service och snabbt utfört
    2017-02-10 Renabilar svarar Diana v
    Hej Diana! Tack för din rekommendation, 5:or älskar vi! Välkommen åter när det blir dags igen.
  • Michael T
    Michael T skrev om Rena Bilar
    Mycket bra bemötande snabba och effektiva.
    2017-02-10 Renabilar svarar Michael T
    Tack för din rekommendation Michael. Bra att du blev nöjd.
  • Martin F
    Martin F skrev om Rena Bilar
    Lämnade in bilen för invändig tvätt, plastmattorna var inte rengjorda annars helt okej.
    2017-02-10 Renabilar svarar Martin F
    Hej Martin, Förklaringen (ingen ursäkt) ligger nog i att det var semestertider. Tack för din feedback och vi hoppas ändå att vi får se dig här i framtiden trots allt.
  • Jennie W
    Jennie W skrev om Rena Bilar
    Jag hade bokat en tid på nätet vilket ingen hade uppmärksammat. Det tog 2 timmar innan bilen var klar sedan skulle de ha 300 kr mer än vad som stod på hemsidan. Ett skämt jag kommer aldrig att åka tillbaka dit.
    2017-02-10 Renabilar svarar Jennie W
    Det står klart och tydligt på vår hemsida att vi tar extra betalt för större bilar som din bil var.
    Märkligt att du bokade via hemsidan men inte blev uppmärksammad av informationen om priset!!!
    Tråkigt att höra att en utvändig tvätt skulle ta två timmar när du endast fick vänta i 20 minuter vilket vi bad om ursäkt för. Dessutom fick ni erhålla en rabatt på 50 kr som goodwill.
  • Erik Sande S
    Erik Sande S skrev om Rena Bilar
    Kanon bra service och fint resultat😄
    2017-02-10 Renabilar svarar Erik Sande S
    Helnöjd med rekommendation! Det är det vi strävar efter. Tack så mycket Erik.
  • Marie
    Marie skrev om Rena Bilar
    Jag behövde en biltvätt snabbt och hittade Rena bilar på nätet
    Dom var verkligen superbra, jag fick en tid snabbt, supertrevliga och tillmötesgående och min bil har aldrig varit renare varken ut- eller invändigt, och allt gjordes för hand.
    Kommer återvända varje gång min bil behöver tvättas och även skicka alla jag känner hit.
    Kanon helt enkelt
    2017-02-10 Renabilar svarar Marie
    Hej Marie! Vi uppskattar din feedback och även trevliga kunder! Hoppas vi ses igen i framtiden.
  • Afsaneh H
    Afsaneh H skrev om Rena Bilar
    Jag är nöjd med bemötandet när jag lämnade min bil för rekond.
    2017-02-10 Renabilar svarar Afsaneh H
    Tack för att du lämnade in bilen till oss för recond och tack för din rekommendation. Välkommen igen :-)
  • Tony L
    Tony L skrev om Rena Bilar
    Jag är jätteglad o nöjd sen jag hittade och regelbundet börjat nyttja RenaBilar. De är trevliga att ha å göra med och gör ett mycket bra jobb.
  • David L
    David L skrev om Rena Bilar
    Snabb och bra service
  • Iris L
    Iris L skrev om Rena Bilar
    Kanon bra. Bilen blev rent dagen innan Julafton och det var precis det jag behövde.
    2017-02-10 Renabilar svarar Iris L
    Tack för din rekommendation Iris. På återseende :-)
  • Emil P
    Emil P skrev om Rena Bilar
    Mycket nöjd med resultatet.
    Punktliga och prisvärda:)
    2017-02-10 Renabilar svarar Emil P
    Tackar, tackar Emil. Välkommen igen.
  • Johan E
    Johan E skrev om Rena Bilar
    Snabb service, billigt. Rekommenderas
  • Christian W
    Christian W skrev om Rena Bilar
    Mycket prisvärt, bra service! Trevlig personal. Kommer lämna min bil här fler gånger.
    2017-02-10 Renabilar svarar Christian W
    Det var trevligt att höra. Hela personalen hälsar ;-) Tack för din rekommendation.
  • John A
    John A skrev om Rena Bilar
    Tyvärr gjorde de inte rent runt barnstolen (ganska mycket grus m.m kvar) fast de hade en dammsugare. Annars väldigt bra!
    2017-01-03 Renabilar svarar John A
    Hej John och tack för din feedback!
    Dina synpunkter hjälper oss att förbättra vår service. Vi ska tänka på det lilla extra och vi hoppas att vi får förtroendet att hjälpa till igen nästa gång det är dags för biltvätt.

Med vänlig hälsning
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om Rena Bilar
    Bokade invändig städning och den var helt ok men lite slarvigt genomförd. Bland annat hade de inte dammsugit förvaringsutrymmet under armstödet trots att det var helt urplockat. Likaså var det ett par fläckar kvar på handtagen vid dörrarna som inte alls satt särskilt hårt vilket tyder på att de bara dragit snabbt över ytan utan att torka men man får väl vad man betalar för antar jag. Ändå okej nöjd med tanke på priset.
    2017-01-09 Renabilar svarar Pernilla S
    Hej Pernilla och tack för din feedback!
    Vi gör vårt bästa för att vår service ska bli så bra som möjligt och uppskattar dina synpunkter. Vi ska tänka på det lilla extra och vi hoppas att vi får förtroendet att hjälpa till igen nästa gång det är dags för biltvätt.

Med vänlig hälsning
  • Erika B
    Erika B skrev om Rena Bilar
    Bra och rekommenderas.
    Har tvättat bilen där vid flera tillfällen och vaeit böjd varje gång. Humana priser och det dinns alltid tid.
  • Julia I
    Julia I skrev om Rena Bilar
    Bra service, generösa öppettider.
    2017-02-10 Renabilar svarar Julia I
    Tack Julial för toppenrekommendation!
  • Mona C
    Mona C skrev om Rena Bilar
    Supernöjd! Lätt att boka tid. Trevliga, snabba och bra pris. Bilen ser ut som ny både invändigt och utvändigt. Kan bara rekommendera och återkommer själv när det är dags igen.
  • Pontus  D
    Pontus D skrev om Rena Bilar
    Vi har varit hos Rena Bilar och fixar vår bil. Vi var mycket jätte nöjd hos Rena Bilar. Trevlig hos dem. Gärna kommer tillbaka så alltid.
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Rena Bilar
    Mycket bra bemötande, flexibla med tider och tvättade min bil snabbt och blev jättebra!
  • Emma
    Emma skrev om Rena Bilar
    Mycket bra bemötande, har däcken på vinterförvaring, byte 2ggr/år, fick punktring för ett par veckor sedan, lyckades ta mig dit o fick vinterdäcken pålagda direkt + att dom beställde ett nytt sommardäck så det finns klart tlll våren.
    Rekommenderas!
    2017-02-10 Renabilar svarar Emma
    Tusen tack för din rekommendation Emma. Vi vill att alla kunder skall vara 100 % nöjda. Hoppas vi ses igen.
  • Robert
    Robert skrev om Rena Bilar
    Är supernöjd med resultatet! Väldigt proffsiga killar, de gick igenom vad de gjort och jag fick godkänna bilen när jag hämtade den. Finns inget att klaga på! Kommer att beställa tid för lackskydd när jag fått nya bilen.
  • Cecilia
    Cecilia skrev om Rena Bilar
    Ringde Renabilar och beställde en helrekond till min gamla Saab.
    Fick snabb och grym service direkt i telefon och tvekade inte att lämna in den.
    Bilen var rätt fräsch innan men den var galet snygg när jag hämtade ut den!
    Har skaffat ny bil nu och ska dit med den nästa vecka och ser redan fram emot att få hämta ut den i ett minst lika fint skick som min gamla :)
  • Eva S
    Eva S skrev om Rena Bilar
    Min helhetsbedömning är utan minsta tvekan: "Utmärkt". Tydliga sakliga besked och svar på mina frågor vid första kontakten per telefon. Dessutom trevliga samtal både när jag lämnade och när jag idag hämtade bilen. Nytvättad och nystädad såg den väldigt fin ut, "som ny".
    Mycket trevligt bemötande. Super nöjd.
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Rena Bilar
    Jag har tre barn som är ganska så duktiga på att skita ner i min bil. Det kändes pinsamt att lämna in bilen för rengöring.
    Jag blev super glad och nöjd när jag kom för att hämta bilen, den var som ny. Jag ger verkligen högsta betyg till RenaBilars Biltvätt för deras kanon jobb med både invändig & utvändig tvätt. Rekommenderas starkt!
  • Sandra R
    Sandra R skrev om Rena Bilar
    Mycket prisvärd biltvätt i Hägersten!
    Blir lätt ett par hundralappar billigare för en vanlig in- och utvändig tvätt än andra biltvättar jag har varit på.. Senast prövade jag även att göra en extra klädseltvätt i baksätet, blev jättebra faktiskt, fick bort alla barnens fläckar.
    Rekommenderas starkt!
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Rena Bilar
    Lämnade in min bil på RenaBilars biltvätt för en Helrekond,
    Bilen glänsade som en diamant inga repor kvar,Helt enkelt fick tillbaka min bil som ny!!
    Måste verkligen berömma dessa fantastiska killar som gjorde ett fantastiskt jobb,Verkligen skickliga!
    Kan verkligen rekomendera denna Biltvättt!!
  • Pawa S
    Pawa S skrev om Rena Bilar
    Jag blev trevligt och väl bemött i telefon och i Rena Bilar s lokal. Jag fick hjälp med textiltvätt av ett säte. Metoden fungerade utmärkt, sätet blev som nytt. Trevlig och serviceinriktad personal. Rekommenderas.
  • Oskar S
    Oskar S skrev om Rena Bilar
    Bra arbete. Man märker att de som jobbar här har lång erfarenhet och är mycket kunniga. Prisvärt
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Rena Bilar
    SUPER BRA
    Proffsigt arbete och kundbemötande rakt igenom, från bokning till överlämning av klar bil.
    Mycket för pengarna!! Fantastiskt.
  • David L
    David L skrev om Rena Bilar
    Bra bemötande, snabbt jobb och väldigt bra priser! Jag har mitt kontor i närheten och hade fått min bil som ny efter bara någon timme!

Vretensborgsvägen 14, 126 30 Stockholm