Rena Bilar Stockholm AB

Rena Bilar Stockholm AB

Ring 08-744 44 55 www.renabilar.se
4.2

Varmt välkommen till Rena Bilar, du kan vända dig till oss när du behöver tvätta din bil, vi erbjuder allt från handtvättning, polering, vaxning, städning och däckservice av personbilar. Vår personal är mycket kunnig och tar med omsorg hand om ditt fordon på bästa möjliga sätt till fördelaktiga priser. Hela verksamheten präglas...

84 omdömen om Rena Bilar Stockholm AB

Johan W
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Har varit en återkommande kund under några år. Har tidigare varit jättebra, väldigt nogranna. Man har alltid kunnat åka in som drop-in och fått tid direkt, vilket är väldigt bra. Senast slaravdes det väldigt mycket med tvätten utvändigt och invändigt. Bilmattorna såg dassigare ut efteråt än innan. Damm lite överalltid invändigt på paneler. Dåligt dammsugit. Flugor kvar på vindrutan. Någon plastbit från interiöret hade gått sönder som dom gömt i ett fack istället för att berätta om det. Kändes överlag som ett slarvigt och förhastat jobb trots att min bil var den enda inne för tillfället.

Sumpan Bilverkstad AB
4.7/5 i betyg av 2285 omdömen 4.7 av 2285 omdömen

Alltid bäst! Alltid. Snabba, trevliga, tillmötesgående.

Camilla Lena Elisabet N Camilla Lena Elisabet N
Ahmad Farzad H
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

bäst biltvätt jag rekommendera för alla , bäst personal, bäst service dem är super heros

Ahmad Farzad H gillar detta
Necmettin C
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Tog invändigt tvätt det var inte alls bra smutsig panel smutsig mattor, mellan säterna … Rekommenderas inte

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Pernilla L
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Håller inte det pris de sagt. Lade på 600kr på överenskommet pris för däckmontering utan att något extra utförts! Står på deras hemsida att balansering ingår vid däckmontage men man tog betalt för det ändå?? Aldrig mer Rena bilar i Stockholm!

OLLE W
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Skojarföretag. Bokade tid för däckbyte och kommer på utsatt tid. Väl framme blir jag informerad att bokningen inte gäller därför att ”det är många bilar idag. Hade du kommit förra veckan hade det gått bra, idag har vi ändrat och kör bara drop in.” Sitter just nu i kö med cirka 20 bilar framför mig. Skojare.

OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
4.5/5 i betyg av 523 omdömen 4.5 av 523 omdömen

Väldigt bra service.Jag är jättenöjd

Bengt Arne Å Bengt Arne Å
Sofia S
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Erbjuder inte de tjänster de säger sig göra via däckonline. I sitt samarbete med Däckonline på webben står det att Renabilar har en mobil enhet för montering av däck på plats hemma där man vill dvs vi beställde montering hemma hos oss. Vi väntade på utsagd tid (en tid som webben gav oss) att de skulle komma. Ingen kom! Istället fick jag åka till Renabilar för att få däcken monterade. Pratade med däckonline som även pratade med Renabilar. Däckonline säger till mig att vi hade beställt mobil montering såsom Renabilar säger...

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Du vägrar skriva hela sanningen utan väljer att plocka några händelser som framstår oss som skyldiga, mycket märkligt. För det första ni måste inse att ni beställde däcken direkt från Däckonline och inte via oss. Detta hände: - Den26 juni 2019 får vi mail från Däckonline att ni har beställt 2st däck och önska få dessa monterade hos oss. Det står ingenting om mobil montering. - Den 02 juli 2019 får vi däcken till vår verkstad, jag skriver samma dag ett sms och lämnat röstmeddelande till din man att era däck hade kommit och...

Magnus P
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Rena Bilar är ett företag med vänlig och hjälpsam personal som ser till sina kunder i första hand. Jag rekommenderar Rena Bilar för rekond och däckskifte som jag själv har positiva erfarenheter av.

Min Bil Täby
4.4/5 i betyg av 1252 omdömen 4.4 av 1252 omdömen

Mycket nöjd och skulle åka igen när det är dags för service.

Armando T
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Mycket bra och noggrant utfört arbete. Har tvättat bilen och tycker de helt klart är bland bästa i Stockholm. Rekommenderas!

Anders S
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Fantastiskt, Supernöjd.Bilen blev som ny.Allt gick som smort.

Proline Bilskador AB
4.7/5 i betyg av 155 omdömen 4.7 av 155 omdömen

Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete

JOSEF S
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bra service och Prisvärd. Rekommenderas!

Johan E
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bästa biltvätten söder om stockholm

NS Däck & Rekond
4.6/5 i betyg av 150 omdömen 4.6 av 150 omdömen

Snabb, trevlig och personlig service. Mycket nöjd med utförandet av jobbet som var in- och utvändig tvätt.

Michael K Michael K
Valentin V
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Snabb och bra service på den högsta kvalitet

Pontus P
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Lätt att få en tid. Väl utfört arbete! Ren bil till rimlig kostnad! Jag kan rekommendera Rena Bilar i Västberga!

Mekonomen Norrtull
4.7/5 i betyg av 1229 omdömen 4.7 av 1229 omdömen

Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga.

Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
Isabelle D
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bra bemötande, bra service. Fick bilen ren och fin grymt ställe, rekommenderar starkt!

Sulkhida S
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Otroligt nöd, trevligt bemötande och min Bil blev som ny, fantastiskt vilket bra jobb dessa trevliga människor gjort. Så nöjd och rekommenderar alla att lämna sin bil här

Mekonomen Huddinge
4.5/5 i betyg av 760 omdömen 4.5 av 760 omdömen

Billy William E Billy William E
Amanda  J
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Rekommenderar varmt Rena Bilar. Trevligt bemötande, snabb service samt mycket noga utfört tvätt av min Bil, både invändigt och utvändigt. Bara ++++++

Patrik  L
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Väldigt professionellt bemötande och väl utfört arbete. Min bil har aldrig varit renare. En definitivt återkommande kund!

Söderorts Bilvård AB
4.8/5 i betyg av 897 omdömen 4.8 av 897 omdömen

Snabbt att få tid. Trevligt bemötande. In och utvändig tvätt samt vaxning. Jag är Toppennöjd! Bilen blev som en rekond. Bra pris dessutom

Birgitta H Birgitta H
Andree W
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Hade bokat en tid kl14.30. Åkte dit, ombads sitta ner och vänta. Efter ca 25 minuter utan att någon vare sig bett om ursäkt över fördröjningen eller någon som helst antydan till att vara på G att ta hand om min bil så åkte jag helt sonika därifrån.

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Hej Andree! Vi beklagar att du känner dig missnöjd och att du som kund fick vänta. Vi hade lite fullt upp då säsongen är på gång och många kunder hoppade in emellan. Vi är alltid måna om att göra rätt för oss och som goodwill erbjuder vi dig en GRATIS UTVÄNDIGTVÄTT. Du kan gärna utnyttja erbjudandet när det passar dig med observation att visa legitimation på plats inför tvätten. Om du har några frågor eller funderingar så hör gärna av dig, hoppas att du kan återfå förtroendet för oss. Med vänlig hälsning Rena Bilar AB

Robin L
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Enkelt, smidigt, bra service, gott te, ren bil. Nöjd kund.

Matin B
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Toppen! Bilen känns helt ny och ren igen och däckbytet gick väldigt snabbt och smidigt!

Rawand H
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bra service och mycket kunniga personal. De är bästa på biltvätt!

Berit S
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Beställde utvändig tvätt. Bra och snabbt arbete av trevlig personal. Fick även tvätt av mattor och instrumentbräda. Mycket nöjd.

Annette K
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Invändig och utvändig tvätt. Lätt att boka, att köra in, sitta vid sidan och vänta och sedan köra ut efter tvätten. Snabbt och smidigt. Trevligt bemötande.

Eva L
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Mycket bra service och utmärkt rengöring. Grymt tvättresultat!

Renabilar gillar detta
Alexander P
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Det är prisvärt och de är effektiva. Dock är det lite oklart vart gränserna går för en mellanklassbil och stor bil. Har man en stor bil är det en annan taxa på heltvätten (vilket är förståeligt) Har själv en Merca B-klass från 2017 vilket JAG anser är en mellanklassbil. Dvs. Att jämföra med en eller Golf Sportsvan.ä tex Men rena bilar tyckte först att den klassades som en stor bil. Sp jag fick tjata mig till att den skulle klassas som en mellanklassbil och få "rätt" taxa. 1:a gången jag var där var det nämligen ingen...

Åke B
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bokade på nätet en handtvätt och fick det bekräftat. Körde dit på avsedd tid men fick svar på plats att det var fullbokat 2 timmar framåt. Bokning på nätet verkar inte vara något annat än för syns skull. /Åke

Dan T
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Det var väl sådär tvätt, inte helt ren bil. Verkade mer som de ville göra det så snabbt som möjligt.kan ju vara bra med någon som kan hyfsad svenska där!

Silva
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Ett underbart gäng! Duktiga, trevliga och snabba! Kommer aldrig mer söka hjälp någon annanstans.

Henrik C
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Mycket försening och bilen blev inte alls ren. Jag var själv tvungen att göra det sista medan de stod och argumenterade emot.

Nils Martin A
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Köper heltvätt då och då. Bra bemötande och bra priser.

Kenna G
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Jag använder Rena Bilar till att förvara mina däck på deras däckhotell. Rena Bilar har även tvättat min bil både utvändigt och invändigt. Vänligt bemötande, bra service, och ordentligt utfört arbete för ett bra och billigt pris.

Annie R
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Lämnade in min bil på rekond. De var nog tre eller fyra personer i garaget och bara en kunde liiite svenska. Svårt att kommunicera. Arbetet var ganska bra.

Lena F
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Snabb och enkel hantering av däckskifte, däckhotell och rengöring.

Lena H
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Personalen på Rena Bilar har ett vänligt och serviceinriktat bemötande, de arbetar snabbt och resultatet blir mycket bra. Vid senaste tillfället verkade personalen inte ha kännedom om min internetbokning trots att jag fått bekräftelse på den. Fick köra hem med ogjort ärende, dock ringde de mig på eftermiddagen när det fanns ledig tid så det löste sig.

Daniel Y
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bra service och det blir väldigt rent!

Gustav P
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Snabba och proffsiga! Blev mycket nöjd.

Kristian M
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

De tvättade bilen (invändigt och utvändigt) som drop in kund. jag lämnade in den vid lunch och den skulle vara färdig vid 1600. När jag kom skulle de precis börja. Tvätten gjordes fort, men på några punkter lite för fort. Annars en väldig prisvärd service Kristian

Peder B
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Förhållandevis billig och bra biltvätt.

Göran W
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Jag kom med en 10 år gammal Prius med gamla Colacolafläckar på passagerarsidan och en instrumentbräda som var flammig. För några år sedan misslyckades en annan tvättfirma att ta bort fläckarna. Jag beställde lyxtvätt och kemtvätt av en stol för totalt 1100kr och en timme senare hade fem man förvandlat min bil till en skönhet. Jag blev chockad över resultatet. Motorrummet blänkte och invändigt har bilen aldrig varit renare under mina 10 år som ägare.

Bo L
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Grabbarna är både duktiga och snabba. De tvättar mycket bättre än jag själv hade gjort! 😀

Hassan D
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Många gånger jag har väntat på att blin blev klar och såg hur de tog hand om min bil och andra bilar. De är verkligen bra.

Lena H
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bokade tvätt på nätet och fick bekräftelse genast vilket uppskattas! Bilen lämnades in och jag hämtade upp den på eftermiddagen ren och fin, mycket trevligt bemötande, det var inte första gången jag var inne med bilen för tvätt. Kommer att göra det igen.

Diwert F
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Jag tycker att Rena Bilar är bra MEN idag hade jag bokat en "lyxrengöring" av min bil - tvätt utvändigt och invändigt samt motortvätt. Tyvärr blev det ingen motortvätt på grund av att ingen av de av de herrar som fanns där förstod att de skulle utföra en motortvätt också. Det vore ju bra om personalen talade något svenska så att de förstår vad man säger. Vi försökte på engelska (som jag talar flytande) men inte heller det fungerade. Bilen är dock fin in- och utvändigt så med det är jag nöjd. Har anlitat Rena Bilar tidigare och då inga problem.

Anna
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Mycket bra och snabb service. Använder dem gärna igen.

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Hej Anna. 5:or älskar vi! Tusen tack och välkommen åter när det blir dags för tvätt igen.

Certego Ab
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Bra bemötande och hög servicegrad vid nyttjande av deras tjänster, i mitt fall biltvätt.

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Tack för din rekommendation. Det glädjer oss ;-) På återseende!

Alma
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Trevligt bemötande, bra pris och åkte därifrån med en ren och fin bil! Vad mer kan begäras??

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Toppen! Nöjda ch återkommande kunder är det bästa vi vet. Tack Alma ;-)

Uffe R
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Tvätt av bil , personal alltid trevliga och duktiga

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Helnöjd med rekommendation! Det är det vi strävar efter. Tack så mycket Uffe.

Anders W
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Jag åkte dit för att skifta till vinterhjul och kom därifrån med två av hjulen monterade på fel sida, fel däcktryck trots att jag sa vad det skulle vara och hjulbultar som gick att skruva ut med handkraft efter ca 5 km's körning.

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Vi uppskattar att du skriver här på Reco.se. Det verkar som om personalen har gjort ett misstag med dina hjul.. Jag noterar detta och bjussar på något som en kompensation nästa gång du kommer in.

Anders P
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Toppen. Allt helt till belåtenhet förutom en gång då jag fick vänta en timme fast jag hade hade bokat tid.

Kjell S
Skrev om Rena Bilar Stockholm AB

Biltvätt. Gott bemötande, ingen väntetid, bra resultat.

Svar från Rena Bilar Stockholm AB

Tack för en tydlig rekommendation. Högsta betyg gillar vi ;-) Tack Kjell!