Rena Bilar Stockholm AB

Vretensborgsvägen 14, 126 30 Stockholm — Visa karta

4.4 i betyg av av 79 omdömen
Varmt välkommen till Rena Bilar, du kan vända dig till oss när du behöver tvätta din bil, vi erbjuder allt från handtvättning, polering, vaxning, städning och däckservice av personbilar. Vår personal är mycket kunnig och tar med omsorg hand om ditt fordon på bästa möjliga sätt till fördelaktiga priser. Hela verksamheten präglas av att vi ställer kvalitén i fokus. Till oss kan du lämna din bil med vetskapen om att den är i goda händer och att vi levererar ett högklassigt resultat. Vi finns under Västberga Hotell. Välkommen hit!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-17:00

Läs vad 79 kunder tycker om Rena Bilar Stockholm AB

• SOFIA S

2019-07-05

SOFIA S skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Erbjuder inte de tjänster de säger sig göra via däckonline. I sitt samarbete med Däckonline på webben står det att Renabilar har en mobil enhet för montering av däck på plats hemma där man vill dvs vi beställde montering hemma hos oss. Vi väntade på utsagd tid (en tid som webben gav oss) att de skulle komma. Ingen kom! Istället fick jag åka till Renabilar för att få däcken monterade. Pratade med däckonline som även pratade med Renabilar. Däckonline säger till mig att vi hade beställt mobil montering såsom Renabilar säger sig ha på sin webbsida. De pratar även med Renabilars kontaktperson under tiden jag är där. Trots detta säger renabilar att de inte har gjort fel. Och så skulle de ha betalt för montering av däcken 620 kronor. Självklart hade jag betalat de om de hade monterat däcken på plats hemma, men efter det här tycker jag att de skulle ha bjudit mig på det. Eller gett mig någon annan kompensation. Jag hade superbråttom till ett kundmöte så det vara bara att betala. Skitarg åkte jag därifrån och jag kommer ALDRIG att rekommendera Rena Bilar till någon då de inte levererar det de säger sig leverera och dessutom inte kompenserar när de gör fel. Kanske är det språkförbistring när de programmerade sin webbsida, vad vet jag, men om man gör fel och är rädd om sitt rykte så ser man till att rätta till felet man gör. Inte fortsätta att skylla på däckonline och kunden. Pinsamt dåligt!

Uppdatering, igår fick min man ett mail där man ber mig att ändra den här rekommendationen då de aldrig har sagt sig kunna leverera däck hem till oss. Det har mailat oss att vi kan komma och få däcken monterade hos sig. Man säger också att man hade kunnat lösa problemet på allt det här. Men hur skulle det gå till? De hörde ju av sig till mig efter att jag kom hem med däcken monterade. Hur kommer det sig då att de i sitt samarbete med däckonline erbjuder sig att de kan montera på plats. Och att vi får ett förslag på tid när vi kan få däcken monterade? Och att även Däckonline säger att Renabilar sa sig kunna montera på plats? Jag vet bara att vi inte hade valt Renabilar om de inte hade kunnat montera däcken på plats. Så ett varmt tips är att Rena bilar ser över erbjudandet de har via Däckonline så att de inte får flera missnöjda kunder. Att jag var arg stämmer, jag var nämligen djupt besviken över att sitta och först vänta i 20 min på en mobil montör som inte kommer, sedan höra att de aldrig har sagt sig kunna vara mobila och behöva åka till dem, att ringa däckonline och höra att Rena Bilar visst har sagt sig ha en mobil montör, att sedan behöva betala 620 kronor för monteringen och sedan behöva höra att allt är vårt fel. Läs mer
    2019-07-11 Renabilar svarar SOFIA S
    Du vägrar skriva hela sanningen utan väljer att plocka några händelser som framstår oss som skyldiga, mycket märkligt.
    För det första ni måste inse att ni beställde däcken direkt från Däckonline och inte via oss.
    Detta hände:
    - Den26 juni 2019 får vi mail från Däckonline att ni har beställt 2st däck och önska få dessa monterade hos oss.
    Det står ingenting om mobil montering.
    - Den 02 juli 2019 får vi däcken till vår verkstad, jag skriver samma dag ett sms och lämnat röstmeddelande till din man att era däck hade kommit och ni var välkomna till vår verkstad för montering.
    - Den 04 juli 2019 kommer du, vansinnig, skriker, svär och är hotfull. Vi försöker lugna ner dig med det går inte att prata med dig. Du lämnar verkstaden skrikande och hotar att skriva negativt om oss.

Vi får däck från Däckonline och andra grossister nästan dagligen, vi har aldrig haft liknande situation.
    När kunden beställer däck direkt från Däckonline sker betalningar mm direkt mellan kund och Däckonline. Vi är monteringspartner hos Däckonline, dvs däcken levereras till oss istället för kund. I de fall kunden önskar däcken monteras hos oss hjälper vi gärna till mot betalning. Du tyckte det var konstigt att vi fick betalt för våra tjänster.

Du skriver att vi inte hörde av oss innan du var inne hos oss den 04 juli 2019, men det stämmer inte, kolla din mans sms och röstmeddelande den 02 juli 2019."
  • 2019-07-01

Magnus P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Rena Bilar är ett företag med vänlig och hjälpsam personal som ser till sina kunder i första hand. Jag rekommenderar Rena Bilar för rekond och däckskifte som jag själv har positiva erfarenheter av. Läs mer
  • 2018-09-03

Armando T skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra och noggrant utfört arbete. Har tvättat bilen och tycker de helt klart är bland bästa i Stockholm. Rekommenderas! Läs mer
  • Anders S

Josef J skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra service och Prisvärd. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-04-01

Johan E skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bästa biltvätten söder om stockholm Läs mer
  • Valentin V

2018-03-28

Valentin V skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Snabb och bra service på den högsta kvalitet Läs mer
  • 2018-03-27

Pontus P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Lätt att få en tid. Väl utfört arbete! Ren bil till rimlig kostnad!
    Jag kan rekommendera Rena Bilar i Västberga! Läs mer
  • 2018-03-26

Isabelle D skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra bemötande, bra service. Fick bilen ren och fin grymt ställe, rekommenderar starkt! Läs mer

Sulkhida S skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Otroligt nöd, trevligt bemötande och min Bil blev som ny, fantastiskt vilket bra jobb dessa trevliga människor gjort. Så nöjd och rekommenderar alla att lämna sin bil här Läs mer

Amanda J skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Rekommenderar varmt Rena Bilar. Trevligt bemötande, snabb service samt mycket noga utfört tvätt av min Bil, både invändigt och utvändigt. Bara ++++++ Läs mer
  • Patrik  L

2018-03-25

Patrik L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Väldigt professionellt bemötande och väl utfört arbete. Min bil har aldrig varit renare. En definitivt återkommande kund! Läs mer

Andree W skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Hade bokat en tid kl14.30. Åkte dit, ombads sitta ner och vänta. Efter ca 25 minuter utan att någon vare sig bett om ursäkt över fördröjningen eller någon som helst antydan till att vara på G att ta hand om min bil så åkte jag helt sonika därifrån. Läs mer
    2018-03-25 Renabilar svarar Andree W
    Hej Andree!
    Vi beklagar att du känner dig missnöjd och att du som kund fick vänta. Vi hade lite fullt upp då säsongen är på gång och många kunder hoppade in emellan. Vi är alltid måna om att göra rätt för oss och som goodwill erbjuder vi dig en GRATIS UTVÄNDIGTVÄTT. Du kan gärna utnyttja erbjudandet när det passar dig med observation att visa legitimation på plats inför tvätten.
    Om du har några frågor eller funderingar så hör gärna av dig, hoppas att du kan återfå förtroendet för oss.

Med vänlig hälsning
    Rena Bilar AB
  • 2018-03-10

Robin L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Enkelt, smidigt, bra service, gott te, ren bil. Nöjd kund. Läs mer
  • Matin B

2018-01-30

Matin B skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Toppen! Bilen känns helt ny och ren igen och däckbytet gick väldigt snabbt och smidigt! Läs mer
  • 2018-01-28

Rawand H skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra service och mycket kunniga personal. De är bästa på biltvätt! Läs mer
  • Berit S

2017-11-04

Berit S skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Beställde utvändig tvätt. Bra och snabbt arbete av trevlig personal. Fick även tvätt av mattor och instrumentbräda. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2017-10-14

Annette K skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Invändig och utvändig tvätt. Lätt att boka, att köra in, sitta vid sidan och vänta och sedan köra ut efter tvätten. Snabbt och smidigt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2017-09-14

Eva L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra service och utmärkt rengöring. Grymt tvättresultat! Läs mer
    Renabilar gillar detta

Alexander P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Det är prisvärt och de är effektiva. Dock är det lite oklart vart gränserna går för en mellanklassbil och stor bil. Har man en stor bil är det en annan taxa på heltvätten (vilket är förståeligt) Har själv en Merca B-klass från 2017 vilket JAG anser är en mellanklassbil. Dvs. Att jämföra med en eller Golf Sportsvan.ä tex Men rena bilar tyckte först att den klassades som en stor bil. Sp jag fick tjata mig till att den skulle klassas som en mellanklassbil och få "rätt" taxa.

1:a gången jag var där var det nämligen ingen diskussion därför förväntar man sig att det inte skall bli det 2:a gången. Läs mer

Åke B skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bokade på nätet en handtvätt och fick det bekräftat. Körde dit på avsedd tid men fick svar på plats att det var fullbokat 2 timmar framåt. Bokning på nätet verkar inte vara något annat än för syns skull.
    /Åke Läs mer

Dan T skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Det var väl sådär tvätt, inte helt ren bil. Verkade mer som de ville göra det så snabbt som möjligt.kan ju vara bra med någon som kan hyfsad svenska där! Läs mer

Silva skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Ett underbart gäng! Duktiga, trevliga och snabba! Kommer aldrig mer söka hjälp någon annanstans. Läs mer
  • Henrik C

2017-09-12

Henrik C skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket försening och bilen blev inte alls ren. Jag var själv tvungen att göra det sista medan de stod och argumenterade emot. Läs mer
  • Martin A

2017-09-12

Martin A skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Köper heltvätt då och då. Bra bemötande och bra priser. Läs mer

Kenna G skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag använder Rena Bilar till att förvara mina däck på deras däckhotell. Rena Bilar har även tvättat min bil både utvändigt och invändigt. Vänligt bemötande, bra service, och ordentligt utfört arbete för ett bra och billigt pris. Läs mer

Annie R skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Lämnade in min bil på rekond. De var nog tre eller fyra personer i garaget och bara en kunde liiite svenska. Svårt att kommunicera. Arbetet var ganska bra. Läs mer

Lena F skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Snabb och enkel hantering av däckskifte, däckhotell och rengöring. Läs mer

Lena H skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Personalen på Rena Bilar har ett vänligt och serviceinriktat bemötande, de arbetar snabbt och resultatet blir mycket bra.
    Vid senaste tillfället verkade personalen inte ha kännedom om min internetbokning trots att jag fått bekräftelse på den. Fick köra hem med ogjort ärende, dock ringde de mig på eftermiddagen när det fanns ledig tid så det löste sig. Läs mer

Daniel Y skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra service och det blir väldigt rent! Läs mer

Gustav P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Snabba och proffsiga! Blev mycket nöjd. Läs mer

Kristian M skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    De tvättade bilen (invändigt och utvändigt) som drop in kund. jag lämnade in den vid lunch och den skulle vara färdig vid 1600. När jag kom skulle de precis börja. Tvätten gjordes fort, men på några punkter lite för fort.

Annars en väldig prisvärd service

Kristian Läs mer

Peder B skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Förhållandevis billig och bra biltvätt. Läs mer
  • Göran W

2017-03-14

Göran W skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag kom med en 10 år gammal Prius med gamla Colacolafläckar på passagerarsidan och en instrumentbräda som var flammig. För några år sedan misslyckades en annan tvättfirma att ta bort fläckarna. Jag beställde lyxtvätt och kemtvätt av en stol för totalt 1100kr och en timme senare hade fem man förvandlat min bil till en skönhet. Jag blev chockad över
    resultatet. Motorrummet blänkte och invändigt har bilen aldrig varit renare under mina 10 år som ägare. Läs mer
  • Bo L

2017-02-18

Bo L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Grabbarna är både duktiga och snabba.
    De tvättar mycket bättre än jag själv hade gjort! 😀 Läs mer
  • 2017-02-15

Hassan D skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Många gånger jag har väntat på att blin blev klar och såg hur de tog hand om min bil och andra bilar. De är verkligen bra. Läs mer
  • 2017-02-14

Lena H skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bokade tvätt på nätet och fick bekräftelse genast vilket uppskattas! Bilen lämnades in och jag hämtade upp den på eftermiddagen ren och fin, mycket trevligt bemötande, det var inte första gången jag var inne med bilen för tvätt. Kommer att göra det igen. Läs mer

Diwert F skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag tycker att Rena Bilar är bra MEN idag hade jag bokat en "lyxrengöring" av min
    bil - tvätt utvändigt och invändigt samt motortvätt. Tyvärr blev det ingen motortvätt
    på grund av att ingen av de av de herrar som fanns där förstod att de skulle utföra
    en motortvätt också. Det vore ju bra om personalen talade något svenska så att de
    förstår vad man säger. Vi försökte på engelska (som jag talar flytande) men inte heller det fungerade. Bilen är dock fin in- och utvändigt så med det är jag nöjd.
    Har anlitat Rena Bilar tidigare och då inga problem. Läs mer
  • Anna

2017-02-13

Anna skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra och snabb service. Använder dem gärna igen. Läs mer
    2017-02-13 Renabilar svarar Anna
    Hej Anna. 5:or älskar vi! Tusen tack och välkommen åter när det blir dags för tvätt igen.

Certego Ab skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra bemötande och hög servicegrad vid nyttjande av deras tjänster, i mitt fall biltvätt. Läs mer
    2017-02-13 Renabilar svarar Certego Ab
    Tack för din rekommendation. Det glädjer oss ;-) På återseende!

Alma skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Trevligt bemötande, bra pris och åkte därifrån med en ren och fin bil! Vad mer kan begäras?? Läs mer
    2017-02-13 Renabilar svarar Alma
    Toppen! Nöjda ch återkommande kunder är det bästa vi vet. Tack Alma ;-)

Uffe R skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Tvätt av bil , personal alltid trevliga och duktiga Läs mer
    2017-02-13 Renabilar svarar Uffe R
    Helnöjd med rekommendation! Det är det vi strävar efter. Tack så mycket Uffe.

Anders W skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag åkte dit för att skifta till vinterhjul och kom därifrån med två av hjulen monterade på fel sida, fel däcktryck trots att jag sa vad det skulle vara och hjulbultar som gick att skruva ut med handkraft efter ca 5 km's körning. Läs mer
    2017-02-12 Renabilar svarar Anders W
    Vi uppskattar att du skriver här på Reco.se. Det verkar som om personalen har gjort ett misstag med dina hjul.. Jag noterar detta och bjussar på något som en kompensation nästa gång du kommer in.

Anders P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Toppen. Allt helt till belåtenhet förutom en gång då jag fick vänta en timme fast jag hade hade bokat tid. Läs mer

Kjell S skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Biltvätt. Gott bemötande, ingen väntetid, bra resultat. Läs mer
    2017-02-12 Renabilar svarar Kjell S
    Tack för en tydlig rekommendation. Högsta betyg gillar vi ;-) Tack Kjell!
  • 2017-02-11

Maria O skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Vänligt bemötande. Dom var snabba och bilen blev bra. Läs mer
    2017-02-11 Renabilar svarar Maria O
    Vad glada vi blir att allt är till belåtenhet. Vi sträcker på oss. Tack Maria :-)
  • Wiam J

2017-02-11

Wiam J skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Vi hittade hemsidan genom internet och kunde lätt boka tid. När vi kom fram blev vi väl bemötta med både te och kaffe. Viktigast av allt är att bilen blev superren till ett otroligt bra pris. Toppen!! Läs mer
    2017-02-11 Renabilar svarar Wiam J
    Vad glada vi alla blir för din rekommendation Wiam. Och bra att du blev nöjd förstås. Tack så mycket.
  • 2017-02-11

Anastasia A skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra utfört arbetet
    ...................... Läs mer
    2017-02-11 Renabilar svarar Anastasia A
    Tack för din rekommendation. Varmt välkommen åter!
  • 2017-02-10

Diana v skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Toppen ren bil trevlig service och snabbt utfört Läs mer
    2017-02-10 Renabilar svarar Diana v
    Hej Diana! Tack för din rekommendation, 5:or älskar vi! Välkommen åter när det blir dags igen.
  • 2017-02-10

Michael T skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra bemötande snabba och effektiva. Läs mer
    2017-02-10 Renabilar svarar Michael T
    Tack för din rekommendation Michael. Bra att du blev nöjd.

Bästa Bilvårdarna nära Rena Bilar Stockholm AB:

Galjonbil AB (1.9km)
JOHAN T JOHAN T tycker:
“Lagade punktering och fixade s...” Läs mer

Sveavägen 159, 11346, Stockholm