Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Västberga Rena Bilar Stockholm AB

Rena Bilar Stockholm AB

Vretensborgsvägen 14, 126 30 Stockholm — Visa karta

Varmt välkommen till Rena Bilar, du kan vända dig till oss när du behöver tvätta din bil, vi erbjuder allt från handtvättning, polering, vaxning, städning och däckservice av personbilar. Vår personal är mycket kunnig och tar med omsorg hand om ditt fordon på bästa möjliga sätt till fördelaktiga priser. Hela verksamheten präglas av att vi ställer kvalitén i fokus. Till oss kan du lämna din bil med vetskapen om att den är i goda händer och att vi levererar ett högklassigt resultat. Vi finns under Västberga Hotell. Välkommen hit!
Lör-Sön: 10:00-17:00

Läs vad 61 kunder tycker om Rena Bilar Stockholm AB

• Eva L
    Eva L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra service och utmärkt rengöring. Grymt tvättresultat!
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Det är prisvärt och de är effektiva. Dock är det lite oklart vart gränserna går för en mellanklassbil och stor bil. Har man en stor bil är det en annan taxa på heltvätten (vilket är förståeligt) Har själv en Merca B-klass från 2017 vilket JAG anser är en mellanklassbil. Dvs. Att jämföra med en eller Golf Sportsvan.ä tex Men rena bilar tyckte först att den klassades som en stor bil. Sp jag fick tjata mig till att den skulle klassas som en mellanklassbil och få "rätt" taxa.

1:a gången jag var där var det nämligen ingen diskussion därför förväntar man sig att det inte skall bli det 2:a gången.
  • Åke B
    Åke B skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bokade på nätet en handtvätt och fick det bekräftat. Körde dit på avsedd tid men fick svar på plats att det var fullbokat 2 timmar framåt. Bokning på nätet verkar inte vara något annat än för syns skull.
    /Åke
  • Dan T
    Dan T skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Det var väl sådär tvätt, inte helt ren bil. Verkade mer som de ville göra det så snabbt som möjligt.kan ju vara bra med någon som kan hyfsad svenska där!
  • Silva
    Silva skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Ett underbart gäng! Duktiga, trevliga och snabba! Kommer aldrig mer söka hjälp någon annanstans.
  • Henrik C
    Henrik C skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket försening och bilen blev inte alls ren. Jag var själv tvungen att göra det sista medan de stod och argumenterade emot.
  • Martin A
    Martin A skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Köper heltvätt då och då. Bra bemötande och bra priser.
  • Kenna G
    Kenna G skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag använder Rena Bilar till att förvara mina däck på deras däckhotell. Rena Bilar har även tvättat min bil både utvändigt och invändigt. Vänligt bemötande, bra service, och ordentligt utfört arbete för ett bra och billigt pris.
  • Annie R
    Annie R skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Lämnade in min bil på rekond. De var nog tre eller fyra personer i garaget och bara en kunde liiite svenska. Svårt att kommunicera. Arbetet var ganska bra.
  • Lena F
    Lena F skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Snabb och enkel hantering av däckskifte, däckhotell och rengöring.
  • Lena H
    Lena H skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Personalen på Rena Bilar har ett vänligt och serviceinriktat bemötande, de arbetar snabbt och resultatet blir mycket bra.
    Vid senaste tillfället verkade personalen inte ha kännedom om min internetbokning trots att jag fått bekräftelse på den. Fick köra hem med ogjort ärende, dock ringde de mig på eftermiddagen när det fanns ledig tid så det löste sig.
  • Daniel Y
    Daniel Y skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra service och det blir väldigt rent!
  • Gustav P
    Gustav P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Snabba och proffsiga! Blev mycket nöjd.
  • Kristian M
    Kristian M skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    De tvättade bilen (invändigt och utvändigt) som drop in kund. jag lämnade in den vid lunch och den skulle vara färdig vid 1600. När jag kom skulle de precis börja. Tvätten gjordes fort, men på några punkter lite för fort.

Annars en väldig prisvärd service

Kristian
  • Peder B
    Peder B skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Förhållandevis billig och bra biltvätt.
  • Göran W
    Göran W skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag kom med en 10 år gammal Prius med gamla Colacolafläckar på passagerarsidan och en instrumentbräda som var flammig. För några år sedan misslyckades en annan tvättfirma att ta bort fläckarna. Jag beställde lyxtvätt och kemtvätt av en stol för totalt 1100kr och en timme senare hade fem man förvandlat min bil till en skönhet. Jag blev chockad över
    resultatet. Motorrummet blänkte och invändigt har bilen aldrig varit renare under mina 10 år som ägare.
  • Bo L
    Bo L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Grabbarna är både duktiga och snabba.
    De tvättar mycket bättre än jag själv hade gjort! 😀
  • Hassan D
    Hassan D skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Många gånger jag har väntat på att blin blev klar och såg hur de tog hand om min bil och andra bilar. De är verkligen bra.
  • Lena H
    Lena H skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bokade tvätt på nätet och fick bekräftelse genast vilket uppskattas! Bilen lämnades in och jag hämtade upp den på eftermiddagen ren och fin, mycket trevligt bemötande, det var inte första gången jag var inne med bilen för tvätt. Kommer att göra det igen.
  • Diwert F
    Diwert F skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag tycker att Rena Bilar är bra MEN idag hade jag bokat en "lyxrengöring" av min
    bil - tvätt utvändigt och invändigt samt motortvätt. Tyvärr blev det ingen motortvätt
    på grund av att ingen av de av de herrar som fanns där förstod att de skulle utföra
    en motortvätt också. Det vore ju bra om personalen talade något svenska så att de
    förstår vad man säger. Vi försökte på engelska (som jag talar flytande) men inte heller det fungerade. Bilen är dock fin in- och utvändigt så med det är jag nöjd.
    Har anlitat Rena Bilar tidigare och då inga problem.
  • Anna J
    Anna J skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra och snabb service. Använder dem gärna igen.
    2017-02-13 Renabilar svarar Anna J
    Hej Anna. 5:or älskar vi! Tusen tack och välkommen åter när det blir dags för tvätt igen.
  • Certego Ab
    Certego Ab skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra bemötande och hög servicegrad vid nyttjande av deras tjänster, i mitt fall biltvätt.
    2017-02-13 Renabilar svarar Certego Ab
    Tack för din rekommendation. Det glädjer oss ;-) På återseende!
  • Alma
    Alma skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Trevligt bemötande, bra pris och åkte därifrån med en ren och fin bil! Vad mer kan begäras??
    2017-02-13 Renabilar svarar Alma
    Toppen! Nöjda ch återkommande kunder är det bästa vi vet. Tack Alma ;-)
  • Uffe R
    Uffe R skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Tvätt av bil , personal alltid trevliga och duktiga
    2017-02-13 Renabilar svarar Uffe R
    Helnöjd med rekommendation! Det är det vi strävar efter. Tack så mycket Uffe.
  • Anders W
    Anders W skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag åkte dit för att skifta till vinterhjul och kom därifrån med två av hjulen monterade på fel sida, fel däcktryck trots att jag sa vad det skulle vara och hjulbultar som gick att skruva ut med handkraft efter ca 5 km's körning.
    2017-02-12 Renabilar svarar Anders W
    Vi uppskattar att du skriver här på Reco.se. Det verkar som om personalen har gjort ett misstag med dina hjul.. Jag noterar detta och bjussar på något som en kompensation nästa gång du kommer in.
  • Anders P
    Anders P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Toppen. Allt helt till belåtenhet förutom en gång då jag fick vänta en timme fast jag hade hade bokat tid.
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Biltvätt. Gott bemötande, ingen väntetid, bra resultat.
    2017-02-12 Renabilar svarar Kjell S
    Tack för en tydlig rekommendation. Högsta betyg gillar vi ;-) Tack Kjell!
  • Maria O
    Maria O skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Vänligt bemötande. Dom var snabba och bilen blev bra.
    2017-02-11 Renabilar svarar Maria O
    Vad glada vi blir att allt är till belåtenhet. Vi sträcker på oss. Tack Maria :-)
  • Wiam J
    Wiam J skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Vi hittade hemsidan genom internet och kunde lätt boka tid. När vi kom fram blev vi väl bemötta med både te och kaffe. Viktigast av allt är att bilen blev superren till ett otroligt bra pris. Toppen!!
    2017-02-11 Renabilar svarar Wiam J
    Vad glada vi alla blir för din rekommendation Wiam. Och bra att du blev nöjd förstås. Tack så mycket.
  • Anastasia A
    Anastasia A skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra utfört arbetet
    ......................
    2017-02-11 Renabilar svarar Anastasia A
    Tack för din rekommendation. Varmt välkommen åter!
  • Diana v
    Diana v skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Toppen ren bil trevlig service och snabbt utfört
    2017-02-10 Renabilar svarar Diana v
    Hej Diana! Tack för din rekommendation, 5:or älskar vi! Välkommen åter när det blir dags igen.
  • Michael T
    Michael T skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra bemötande snabba och effektiva.
    2017-02-10 Renabilar svarar Michael T
    Tack för din rekommendation Michael. Bra att du blev nöjd.
  • Martin F
    Martin F skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Lämnade in bilen för invändig tvätt, plastmattorna var inte rengjorda annars helt okej.
    2017-02-10 Renabilar svarar Martin F
    Hej Martin, Förklaringen (ingen ursäkt) ligger nog i att det var semestertider. Tack för din feedback och vi hoppas ändå att vi får se dig här i framtiden trots allt.
  • Jennie W
    Jennie W skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag hade bokat en tid på nätet vilket ingen hade uppmärksammat. Det tog 2 timmar innan bilen var klar sedan skulle de ha 300 kr mer än vad som stod på hemsidan. Ett skämt jag kommer aldrig att åka tillbaka dit.
    2017-02-10 Renabilar svarar Jennie W
    Det står klart och tydligt på vår hemsida att vi tar extra betalt för större bilar som din bil var.
    Märkligt att du bokade via hemsidan men inte blev uppmärksammad av informationen om priset!!!
    Tråkigt att höra att en utvändig tvätt skulle ta två timmar när du endast fick vänta i 20 minuter vilket vi bad om ursäkt för. Dessutom fick ni erhålla en rabatt på 50 kr som goodwill.
  • Erik Sande S
    Erik Sande S skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Kanon bra service och fint resultat😄
    2017-02-10 Renabilar svarar Erik Sande S
    Helnöjd med rekommendation! Det är det vi strävar efter. Tack så mycket Erik.
  • Marie
    Marie skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag behövde en biltvätt snabbt och hittade Rena bilar på nätet
    Dom var verkligen superbra, jag fick en tid snabbt, supertrevliga och tillmötesgående och min bil har aldrig varit renare varken ut- eller invändigt, och allt gjordes för hand.
    Kommer återvända varje gång min bil behöver tvättas och även skicka alla jag känner hit.
    Kanon helt enkelt
    2017-02-10 Renabilar svarar Marie
    Hej Marie! Vi uppskattar din feedback och även trevliga kunder! Hoppas vi ses igen i framtiden.
  • Afsaneh H
    Afsaneh H skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag är nöjd med bemötandet när jag lämnade min bil för rekond.
    2017-02-10 Renabilar svarar Afsaneh H
    Tack för att du lämnade in bilen till oss för recond och tack för din rekommendation. Välkommen igen :-)
  • Tony L
    Tony L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Jag är jätteglad o nöjd sen jag hittade och regelbundet börjat nyttja RenaBilar. De är trevliga att ha å göra med och gör ett mycket bra jobb.
  • David L
    David L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Snabb och bra service
  • Iris L
    Iris L skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Kanon bra. Bilen blev rent dagen innan Julafton och det var precis det jag behövde.
    2017-02-10 Renabilar svarar Iris L
    Tack för din rekommendation Iris. På återseende :-)
  • Emil P
    Emil P skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket nöjd med resultatet.
    Punktliga och prisvärda:)
    2017-02-10 Renabilar svarar Emil P
    Tackar, tackar Emil. Välkommen igen.
  • Johan E
    Johan E skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Snabb service, billigt. Rekommenderas
  • Christian W
    Christian W skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket prisvärt, bra service! Trevlig personal. Kommer lämna min bil här fler gånger.
    2017-02-10 Renabilar svarar Christian W
    Det var trevligt att höra. Hela personalen hälsar ;-) Tack för din rekommendation.
  • John A
    John A skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Tyvärr gjorde de inte rent runt barnstolen (ganska mycket grus m.m kvar) fast de hade en dammsugare. Annars väldigt bra!
    2017-01-03 Renabilar svarar John A
    Hej John och tack för din feedback!
    Dina synpunkter hjälper oss att förbättra vår service. Vi ska tänka på det lilla extra och vi hoppas att vi får förtroendet att hjälpa till igen nästa gång det är dags för biltvätt.

Med vänlig hälsning
    Rena Bilar
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bokade invändig städning och den var helt ok men lite slarvigt genomförd. Bland annat hade de inte dammsugit förvaringsutrymmet under armstödet trots att det var helt urplockat. Likaså var det ett par fläckar kvar på handtagen vid dörrarna som inte alls satt särskilt hårt vilket tyder på att de bara dragit snabbt över ytan utan att torka men man får väl vad man betalar för antar jag. Ändå okej nöjd med tanke på priset.
    2017-01-09 Renabilar svarar Pernilla S
    Hej Pernilla och tack för din feedback!
    Vi gör vårt bästa för att vår service ska bli så bra som möjligt och uppskattar dina synpunkter. Vi ska tänka på det lilla extra och vi hoppas att vi får förtroendet att hjälpa till igen nästa gång det är dags för biltvätt.

Med vänlig hälsning
    Rena Bilar
  • Erika B
    Erika B skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra och rekommenderas.
    Har tvättat bilen där vid flera tillfällen och vaeit böjd varje gång. Humana priser och det dinns alltid tid.
  • Julia I
    Julia I skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Bra service, generösa öppettider.
    2017-02-10 Renabilar svarar Julia I
    Tack Julial för toppenrekommendation!
  • Mona C
    Mona C skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Supernöjd! Lätt att boka tid. Trevliga, snabba och bra pris. Bilen ser ut som ny både invändigt och utvändigt. Kan bara rekommendera och återkommer själv när det är dags igen.
  • Pontus  D
    Pontus D skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Vi har varit hos Rena Bilar och fixar vår bil. Vi var mycket jätte nöjd hos Rena Bilar. Trevlig hos dem. Gärna kommer tillbaka så alltid.
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Rena Bilar Stockholm AB
    Mycket bra bemötande, flexibla med tider och tvättade min bil snabbt och blev jättebra!

Vretensborgsvägen 14, 126 30 Stockholm