Resecentrum Gruppen

Sveavägen 120, 113 50 Stockholm — Visa karta

1.6 i betyg av av 109 omdömen

Vi arbetar med försäljning av reguljärflyg, hotell och hyrbil till privat och affärsresenärer samt att vi arbetar som grossist till andra resebyråer. Vi har 30 samarbetspartners i Sverige.

Läs vad 109 kunder tycker om Resecentrum Gruppen

• AXEL E

2020-10-24

AXEL E skrev om Resecentrum Gruppen
    Efter letar under lång tid för biljetter på ett specifikt datum på momundo så fanns det många Billiga bolag som la ut en högre summa vid bokningstillfället. Detta gjorde inte detta bolag.
    Första känslan va att det va inte att lita på, och hemsidan va lite tunn på info och de va tveksamt, men jag chansade.
    Tillslut fick jag min bokning där det Stig att jag skulle få min biljett, men den kom aldrig. Det gjorde mig skraj att inte få biljetten. Men jag ringde dagen efter, påpekade felet och min biljett tillslut kom.

Personalen va trevlig och förstod felet. Den som jag pratar va snäll och hjälpsam. Men innan när jag läst kommentarerna här så trodde jag inte det.
    Alla biljetter fungerade hela vägen. Jag kom fram och tillbaka.

Vad som gjorde mig glad va att inte få en extra avgift vid bokningstillfållet som andra lågprisbolag ha lagt på vid betalning. Därför valde jag detta från de andra.
    Bolaget finns i Sverige, och det gjorde mig också säker ifall något skulle gå fel.

Varför inte 5? Informationen på hemsidan och email va sparsam, och inte helt en känsla över säkerhet. Och att jag inte fick biljetten automatiskt.
    Men, vad kan man sig förvänta till priset?

Bra kundservice vid små problem och snäll och förståelse är det jag behöver.

Jag skulle kunna boka igen om priset ligger så lågt som jag fick min biljett för i jämförelse med andra bolag. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Kenzan Tours
    4.7 / 5 i betyg — 243 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi beställde en resa av Kenzan tours till Tanzania med safari och sedan flög vi ut till en liten ö som tillhör Tanzania som heter Pemba. Vi"
    Felicia S
  • Anna Maria A

2020-10-07

Anna Maria A skrev om Resecentrum Gruppen
    Stoooor megavarning för detta helt oseriösa reseföretag. Lurar dig på dina rättigheter och hjälper inte till med det minsta. Om du som jag via flygresor.se fick upp denna arrangör som alternativ så för allt världen -välj inte dem!!!!! De kommer lura dig. Helt oseriösa 😖😖😖 Läs mer
  • ROBIN B

2020-10-07

ROBIN B skrev om Resecentrum Gruppen
    Kräver höga avgifter för ombokning såväl som avbokning när flygbolaget ställer in flyget. Detta ska vara gratis. Informerar inte om konsumenträttigheter, utan vilseleder istället. Läs mer
  • Reco tipsar!
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • CLARA L

2020-07-20

CLARA L skrev om Resecentrum Gruppen
    Ja, då har man blivit lurad. Jag bokade ett flyg med RCG genom Momondo. Dessvärre reagerade jag inte när jag fick enbart en konstig bekräftelse, aldrig någon riktig e-biljett. Enl. ambassaden går det inga direkt flyg till min destination, så jag blev misstänksam och kollade om flyget fanns öht på flygbolagets hemsida (nope), på Arlandas webbplats (avgångar - nope) och på destinationens hemsida (nope). Så jag tog kontakt med RCG. Det tog förstås en evighet att komma fram. De påstod sig inte kunna hitta flyget, sedan hittades det, det hade enligt dem blivit inställt, men jag skulle kunna boka om och just då släcktes 'systemet' ner och de kunde inte hjälpa mig mer. De skulle försöka lösa det och återkomma. Under tiden fick jag kontakt med flygbolaget. De kunde inte hitta någon bokning, flyget har alltså aldrig funnits. Jag är så jäkla besviken, särskilt då jag hade bokat flyget för att kunna närvara vid min pappas begravning. Fy! Läs mer
  • Michelle R

2020-07-07

Michelle R skrev om Resecentrum Gruppen
    Unbelievable! They take 595kr per admin fee person for an admin fee for Covid related travel cancellations. I will submit a complaint to Arn.se! Läs mer
  • Dan M

2020-06-29

Dan M skrev om Resecentrum Gruppen
    Ett företag med ett tvivelaktigt sätt att bedriva sin affär på. De tar ut en sk "adminstrativ" avgift om 595kr per biljett i för att hantera återbetalningen i den händelse ett flygbolag ställer in sin flygning. I mitt fall blev det 2400kr motsvarande 41% av resans totala pris i avgift till Resecentrumgruppen pga att flygbolaget ställer in en flygning. De tjänar mer pengar på att att flygbolagen ställer in än att sälja biljetterna. Otrevlig och oprofessionella kundmöten efter att man fått vänta i timmar i telefon för att komma fram. Jag kommer aldrig att boka en resa via dem igen utan alltid gå direkt till flygbolagen. Det finns inget som helst mervärde att använda en resebyrå som mellanhand, det blir bara dyrare. Undvik dessa skojare. Läs mer
    Michelle R, Peter A gillar detta
  • 2020-06-24

NINA S skrev om Resecentrum Gruppen
    Otroligt otrevlig kundservice. Jag kontaktade dem i mars och den 8 april fick jag reda på att jag skulle få biljetten återbetald. Har försökt få kontakt med dem under några veckor och idag fick jag äntligen det. De hade inte ens fått iväg min ansökan så nu måste jag vänta ytterligare 12 veckor. De tar även ut en avgift på 595SEK för återbetalning av inställda resor pga Covid-19. Är det konsumentens fel att de inte har kunnat resa?! Läs mer
  • 2020-06-15

ANASTASIA S skrev om Resecentrum Gruppen
    Resan har blivit inställd på grund av Covid-19 och vi var oroliga innan kontakt med RSG efter att vi läste alla senaste negativa omdömen. RCG har ombokat våra biljetter till senare datum utan några problem. För ombokningen fick vi betala nästan 400 SEK per person, men kostnaden har inte varit en överraskning eftersom information om detta finns på RCG-sidan. Läs mer
  • 2020-06-08

Angela N skrev om Resecentrum Gruppen
    VARNING!!! Värdelöst företag, boka ALDRIG med dem.
    Otrevliga kundtjänster , Tarik, Ciana osv. De tar inte på allvar deras ansvar

Enligt Flygbolagen som har hjälpt mycket under processen har bekräftat att det är RCG som vill inte
    göra saker som de måste.
    De vill bara ta mer pengar för omboka biljetter när de vet att flygbolaget tar inte avgift. Så det är extra business till företag.
    VARNING!!! Värdelöst företag, boka ALDRIG med dem Läs mer
  • 2020-06-02

AUN H skrev om Resecentrum Gruppen
    I purchased 5 emirates airline tickets for the summer and now flights are cancelled due to covid 19. Emirates says no charges for rebooking a new flight but when you talk to the rcg personal they are charging 4925 sek for rebooking. I have talked to several travel agencies and they are not charging anything for rebooking. Is there any law or they can do what ever they want.

I regrets my decision for buying tickets through rcg. Läs mer
  • 2020-05-29

NICOLAS K skrev om Resecentrum Gruppen
    Har köpt en flygbiljett med dem och resan blev inställd pga Corona.
    Flygbolaget erbjuder en voucher men eftersom jag köpte med RCG bör jag kontakta RCG.
    Ingen voucher enlig RCG eftersom villkor att köpa med RCG är annorlunda än flygbolagets ????
    Jag ska boka om och betala 595 kr plus prisskillnaden som uppstår .
    Lärdom köp inte dina biljetter med RCG , de har andra siter på nätet med olika namn har jag hört. Jag ska köpa mina biljetter framöver från flygbolaget. Läs mer
  • Bo Stellan Mikael W

2020-05-22

Bo Stellan Mikael W skrev om Resecentrum Gruppen
    Tråkigt att man måste ge något betyg alls, för de är de inte värda.

Min fru bokade en inrikesresa som var planerad 15/5. När det stod klart att flyget blev inställt så började försöken att kontakta RCG (först via mail och sedan via telefon). Mailet mötes av ett automatiskt svar som skulle återkoppla inom 6 till 12 veckor medan telefonen gått komma fram på (om man har tid att vänta med skränig musik för att trötta ut en).

Men när man kommer fram så blir man otrevligt bemött och fortfarande efter två samtal så har vi inte sett röken av min frus pengar.

Undvik RCG även om biljetten är billigare. Vid problem så är du helt utelämnad. Läs mer
  • Mikael F

2020-04-22

Mikael F skrev om Resecentrum Gruppen
    Verkligen riktigt riktigt riktigt uselt!
    Bokade och betalade resa via Momondo hos ResecentrumGruppen. Får besked från flygbolaget Pegasus Air att alla avgångar är inställda och att alla passagerare ska få sina pengar tillbaka. Ringer till Pegasus som säger att resan är tecknad med Resecentrum och att vi måste vända oss till dem.
    Resecentrum svarar inte, har bommat igen sitt kontor på Sveavägen 120 och låst porten på Luntmakargatan 94 där det finns ett meddelande om att de inte tar emot besök pga covid19. I automatiska mailsvar från bolaget meddelar man att de inte kommer att svara på mail på 6-12 veckor. Långt efter vår resa skulle ha genomförts.

De har många bolag att bolla med, bl a följande:
    Resecentrum Gruppen AB 556593-4782
    Birka Hotell AB 556931-9394
    Resecentrum Gruppen MB AB 556993-8342
    Odenresor Aktiebolag 556065-5770
    RCG Travel Technology Group AB 556400-8802
    RESECENTRUM I STOCKHOLM Aktiebolag 556460-0491
    Hostel Dalagatan AB 556866-9013
    Unique hotel I Norden AB 556827-1885

Då vi inte har fått se några flygbiljetter utan bara en slags bekräftelse, vet vi inte heller exakt vilket bolag vi har "avtal" med. Är det Resecentrum i Stockholm AB? Resecentrum Gruppen MB AB? Eller Resecentrum Gruppen AB?
    Varning för denna skumrask-koncern! Läs mer
  • ROLAND O

2020-04-17

ROLAND O skrev om Resecentrum Gruppen
    Köpte en resa av dem t.o.r Landvetter-Tel Aviv med Tukish Airlines. Nere i Tel Aviv fick vi besked att resan hem var inställd. Försökte nå RCG i 3 dagar utan svar. Till slut vi vi ett mail att de skulle höra av sig om 6-12 veckor. Ett jävla skämt. Så vi fick ta oss hem på annat sätt. Väl hemma så har jag bemötts av samma telefonköer och arrogans som alla andra här. Efter 6 timmar i kö så kopplas jag till en tjej som knappt talar engelska. Ber att få tala med någon som talar svenska. Efter 20 min så kommer jag till en kille som talar Rinkebysvenska. Oerhört arrogant och otrevlig. Jag begär återbetalning av halva resan men när han förklarat alla sina avdrag så blir det inget kvar. Nä fy faen för detta bolag. Måtte de försvinna från marknaden ila kvickt. Läs mer
  • 2020-04-17

ANGELA M skrev om Resecentrum Gruppen
    Resecentrum gruppen är dålig, min biljett fick avbokat inta mig att vet någonting, jag ringde för att fråga varför min de vill inte höra mig men de säger att det jag som gjorde det, jag sade hur kan jag göra så dumt att avboka min resa som jag hade planerat bakom min föräldrar bak och hade redan betalt för den även hotell, jag har mycket besviken. Läs mer
  • 2020-04-15

JONATHAN D skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokade resa via Momondo, och har aldrig funderat över vad det är för företag som ligger bakom själva beställningen för att det alltid funkat smidigt. Hade därför inte tittat på t.ex. den här hemsidan för att se recensioner.

Har dock aldrig varit med om ett företag som detta i någon annan bransch. De tog för det första 5 000 kronor för att ändra en bokstav i ett namn, vilket vi fick berättat för oss i efterhand av flygbolaget att det skulle varit gratis och superenkelt för dem att fixa, speciellt med tanke på att vi hörde av oss OMGÅENDE och bad att få det ändrat.

Sedan ringer de upp strax innan flygning och säger att de vill ha ytterligare 5 000-6 000 kronor (minns inte exakt summa) för bagage. Som tur är har jag jobbat inom flygbranschen och visste att transatlantiska flyg med detta bolag inte tar betalt för detta, vilket de självklart inte heller gjorde när vi väl skulle flyga.

Några dagar innan flyget ska gå får vi ett mail från RCG där det står att vårt flyg hem är inställt och de uppmanar oss att kontakta dem för att boka om hemresan. Oklart exakt vad detta kommer kosta, men de börjar redan i mailet prata om extraavgifter för att boka om det. Min gissning är att vi hade fått betala fullpris för en extra resa hem. Kollar flygbolagets hemsida och ringer för att vara extra säker, men de har absolut inte ställt in detta flyg.

Det här var långt innan Corona-krisen, så även om det inte skulle vara en ursäkt så handlar det inte om ett försök att rädda ett krisande företag. Det här företaget har satt lurendrejeri i system och kommer utnyttja varenda chans att ta ut stora extrasummor från er. Detta styrks också av den enorma mängd anmälningar som görs mot dem. Jämför det t.ex. mot deras betydligt större och mer välkända konkurrenter, och ni kommer se att de antal anmälningar RCG får emot sig är smått orimliga.

Aldrig igen. Läs mer
  • MOHAMMAD S

2020-04-09

MOHAMMAD S skrev om Resecentrum Gruppen
    Scammers!
    Plz complain to the consumer verket they will make hem refund your money back
    Info@hallakonsumet.se Läs mer
  • Linnéa V

2020-04-09

Linnéa V skrev om Resecentrum Gruppen
    RIKTIGT USELT.
    Bokat inrikesresa med SAS via RCG, SAS cancellerar flight pga Corona. RCG ger INGEN information att flyget har cancellerats.

Ringer RCG och kommer efter många dagars (vid olika tillfällen) försök fram och undrar hur de gör med återbetalning.

De tar då ÖVER 400 kr för att återbetala pengarna (för en biljett som kostnade 1800), trots att SAS själva tillåter fri avbokning. Och dessutom helt otroligt arrogant (i mitt fall utländsk) kundtjänst som hetsar mig att svara på ett mail om återbetalning, för den lägre summan, under tiden vi sitter i telefon. När jag säger att jag vill vänta säger han att då riskerar du att tappa hela återbetlaningen.

Ett stort skämt. Läs mer
  • 2020-04-08

LILIAN V skrev om Resecentrum Gruppen
    Besviken! Håller med de andra och har inget nytt att tillägga. Super tråkigt verkligen Läs mer
  • 2020-04-07

Anna Pernilla S skrev om Resecentrum Gruppen
    Tog nästan två timmar att komma fram men lyckades i elfte timmen, skulle ha åkt imorgon. De tog en avgift (per person...)för att avboka vårt flyg men vi får iaf tillbaka en del av pengarna. Lärdom: boka alltid direkt hos flygbolagen hädanefter! Läs mer
  • 2020-04-04

Kristina Ulfsdotter E skrev om Resecentrum Gruppen
    VARNING!!! Värdelöst företag, boka ALDRIG med dem!!! Har upplevt precis allt alla andra skriver om. Utöver att ha blivit bortkopplad efter 2 timmars väntan i telefonkö, fått automatiska mail om att de inte kan svara på flera veckor och dessutom tar de inte emot personliga besök på kontoret pga Corona står det på en lapp på ingångsdörren. HELT VÄRDELÖST!!! Så många seriösa företag som man tycker synd om kommer gå i konkurs men detta företag HOPPAS jag går i konkurs så att inte fler blir drabbade av deras värdelösa inställning till kunderna. Läs mer
  • 2020-04-02

Seyed Mohammad M skrev om Resecentrum Gruppen
    My flight got canceled by the airline 4 weeks ago and I requested a refund after being in phone Q for 3 days. I still have not received my money and no one response to the phone anymore.
    Not recommended at all. I would never ever ever ever again, buy a ticket from RCG.se or Odenresor.se.

Just a CON Läs mer
  • KRISTER R

2020-04-01

KRISTER R skrev om Resecentrum Gruppen
    Som alla andra har jag också haft problem med ombokning. Man hittar helt plötsligt på regler som inte går att verifiera med flygbolaget. Att Air France skulle ha andra regler än de som finns på deras hemsida låter bluff lång väg. Jag satt i kö 6 timmar första dagen. Man blir automatiskt bortkopplar efter exakt 2 timmar om man inte har hunnit komma fram till kundtjänst. Otroligt irriterande. Sen blev jag också satt i väntetid i över 20 minuter. Nu lyckades vi omboka till slut med förstås till en kostnad av 795:- per biljett så totalt 4770:- trots att det enligt Air France ska vara kostnadsfritt. Det är inte lönt att försöka kontakta flygbolaget direkt som RCG påstår eftersom man inte bokat direkt. Svaret blev bara att man skulle kontakta stället man bokat från för att få hjälp. Kommer aldrig boka via resecentrum igen, och absolut inte rekommendera det till någon. Vi hade en del i resesällskapet som bokat via Air France direkt som redan fått tillbaka pengarna och bokat om till ett lägre pris. Vi nämnde det för RCG att biljett priset vara lägre på det nya datumet och gott och väl täckte ombokningsavgiften. Den det blev blankt nej på att få det billigare. Lätt att vara efterklok. Läs mer
  • Markus Salam S

2020-03-31

Markus Salam S skrev om Resecentrum Gruppen
    BOKA EJ HÄR! Svarar ej i varken telefon eller på mail och har till och med stängt ner sitt fysiska kontor, kommer anmälas. Läs mer
  • HANNA B

2020-03-30

HANNA B skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokade resa till USA, fick en bra hemresa med SAS LA -Stockholm nonstop 10,5 timma. SAS ställer in den resan, för att jag och min familj ska få boka om till en 3 timmar längre resa via Köpenhamn kräver RCG att jag köper en tjänst av dem för 299kr.
    Nu blir ju våran resa helt inställd p g a Coronaviruset. Jag sitter i ändlösa telefonköer och får tillslut hjälp att avboka resan men till en kostnad av ca 1000 kr/biljett = vi blev 4000kr fattigare. Res gärna, men gör INTE samma misstag som mig, undvik och nyttja aldrig RCG!! Läs mer
  • 2020-03-27

Carl Roger J skrev om Resecentrum Gruppen
    Har haft problem med dessa redan från starten efter att jag bokade en resa i höstas som skulle gått nu i månadsskiftet. Först har de lagt in en felaktig epostadress så att inte flygbolagen kan kontakta mig, när flygen blev inställda och bokningen därmed ändrad och jag hellre ville avboka än ta de nya tiderna så var det blankt nej och för att boka till ett ANNAT förslag ville de ha 400 spänn. Nu har jag efter 2h kö angående återbetalning på grund av att flygbolagen ställt in allt fått prata med en Tarek som bara skickade mig vidare till en annan kö och där sitter jag nu. Misstänker att jag kommer råka ut för samma sak som nedanstående.

Har inte haft annat än problem med dem, boka ALDRIG med resecentrumgruppen. Läs mer
    Rickard B gillar detta
  • RASMUS H

2020-03-26

RASMUS H skrev om Resecentrum Gruppen
    Största bedragarna. Jag skriver sällan ett omdöme men detta bolaget når nya höjder. Trots rättigheter att få återbetalt pengarna för inställd flygresa av KLM så vägrar Resencentrumgruppen återbetala. Dessutom slänger dem på luren i telefon när man väl kommer fram till kundservice och dem slänger sig med olagliga "administrationsavgifter" på tusentalskronor. Jag rekommenderar INGEN att någonsin boka en resa med detta bolag även om det skulle vara några kronor billigare - det är långt ifrån värt det, på så många sätt. Inte minst så bör ingen stödja ett bolag med så dålig kundvård och kultur. Jag överdriver inte när jag använder ordet "Bedragare" för det är precis vad detta bolaget sysslar med. Mitt ärende, likt många andras är anmält till ARN och konsumentverket. Förhoppningsvis kan man få tillbaka pengarna så småning om men att det ska krävas en tvist med en mellanhand när flygbolaget själva betalar tillbaka pengarna är ofattbart. Läs mer
    Rickard B, RASMUS H gillar detta
  • 2020-03-25

NARIN S skrev om Resecentrum Gruppen
    Detta företaget lurar sina kunder!! Flyget med Emirates blev inställt pga Covoid-19 ingen återbetalning ges utan en SERVICEAVGIFT vill läggas för 1800kr!!! Utöver det redan usla svar är detta ett svar vi fått efter ca 15 gångers försök att ringa med en väntetid på över 1h. När vi väl kommer fram blir vi vid ett flertal tillfällen bortkopplade! Läs mer
    Rickard B, RASMUS H gillar detta
  • 2020-03-24

KARL H skrev om Resecentrum Gruppen
    Denna "resebyrå" är ett stort skämt! Bokade en resa med Emirates som blev inställd pga covid-19. Enligt Emirates ska biljetterna ersättas med vouchers på biljettens värde men så jobbar inte RCG fick jag till svar. Enda alternativet var att boka om biljetterna till ett senare datum. Givetvis tillkom en kostnad på 1500kr per biljett. Totalpriset blev runt 6400:- per biljett trots att RCG säljer samma biljett via momondo för 5015:-. Kundservice när den är som bäst! ETT SKÄMT!!! Läs mer
    RASMUS H, NARIN S gillar detta
  • Rickard B

2020-03-24

Rickard B skrev om Resecentrum Gruppen
    Har bokat med dem tidigare och när det är krångel och de inte vill hjälpa en *riktigt tråkigt* tog själv kontakt med Qatar där fick jag hjälp.
    Och de svarade efter cirka 20 minuter i dessa dagar, toppen service.
    Fick min vouchers, men allt jobb man lagt ner.
    Så fortsättningsvis kommer jag bara att boka direkt via flygbolagen som jag önskar resa med för att slippa trassel med en icke hjälpsam resebyrå som tydligen inte är intresserad av att ha framtida kunder. Läs mer
    RASMUS H gillar detta
  • Leopold W

2020-03-23

Leopold W skrev om Resecentrum Gruppen
    Fick informaton från Singapore Airlines att dom tillät sina kunder att boka om flygbiljetterna till annat datum i och med allt som händer med COVID-19. Singapore airlines hänvisade mig till RCG där jag bokat min resa för att få hjälp med detta.

Har ringt över 60 gånger utan framgång. Efter 4 dagar lyckades jag hamna i kö där jag satt i 2 TIMMAR och 30 MINUTER för att sedan prata med en person som säger att han måste ringa flygbolaget och lägger på samtalet.

Där efter ringde ingen upp på 3 dagar och återkopplade varken på telefon eller mail. Sista gången vi försökte komma i kontakt med RCG satt vi i telefonkö i 2 timmar för att sedan få prata med en person som sa att " det är ingen ide att försöka" vi kommer inte boka om er biljett. Vi undrade varför då Singapore Airlines gått ut med informationen att dom tillåter ombokningar. Vi fick inget svar på den frågan och personen la på i örat på oss.

SÅ IN I HELVETES DÅLIG SERVICE OCH ETT JÄVLA SKOJAR FÖRETAG.
    BOKA ALDRIG MED RCG!!!! ALDRIG!!!!!!! Läs mer
    RASMUS H, Anton H gillar detta
  • 2020-03-23

Parisa Nooshin A skrev om Resecentrum Gruppen
    Oseriösa, ej serviceinriktade och oerhört oprofessionella. ALDRIG MER! Köp via flygbolag istället om du inte vill bli lurad. Läs mer
    RASMUS H, Anton H gillar detta
  • 2020-03-20

CHRISTIAN J skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag köpte en resa via dem .
    Fick aldrig något meddelande via Mail varken från dem eller från flygbolaget och när jag går in så är resan ändrad 25 timmar fram med varken någon information eller hjälp över huvudtaget .
    Nör jag sen sitter i telefonkö i över en timme så svarar en tjej på dålig engelska och kan inte svara på mina frågor så hon lägger på ?
    Sämsta reseföretag som finns .
    Har gjort anmälan till allmänna reklamationsnämnden så får dom hjälpa mig i ärendet . Fy faaaaaan för ett reseföretag må ni gå i konkurs. Nu i dessa Coronatider så vi slipper alla oseriösa företag som ni Fuck you all Läs mer
    Parisa Nooshin A gillar detta
  • 2020-03-19

Nils Daniel N skrev om Resecentrum Gruppen
    ALDRIG mer RCG, som lämnade mig som kund i sticket och inte tog sitt ansvar för den biljett de sålt till mig!

Bakgrunden är att jag under 5 dagar försökt boka om min inrikes biljett med SAS (AGH - LLA) för avresa 6 dagar senare (p g à Corona viruset), MEN RCG har gjort sig oanträffbar.

RCG tar inte telefonsamtal ! => Jag har ringt över 30 samtal (!!!) och blivit ställd i kö på ”plats 20” vid 5 tillfällen. När jag sedan efter lång väntan (som mest 2 tim 10 min), har jag blivit bortkopplade när jag kommit fram till ”plats 1”!

Vid ett annat tillfälle, kommer jag fram efter 1,5 tim väntande till en kvinnlig resesäljare på ”ombokningar”. Hon pratade enbart engelska, var riktigt otrevlig och helt ointresserad av att boka om biljetten, då ”SAS ombokningsregler inte gäller inrikes resor” (?). Jag bad henne kolla SAS info sida för resebyråer, då jag visste (hade en egen utskrift) att där står det kristallklart att inrikes resor inkluderas. Hon var inte intresserad att kolla, utan kopplade helt enkelt bort mig.

RCG svarar inte på mail ! => Jag har mailat vid 4 tillfällen och fått ett svar, där jag hänvisas till att ringa! Övriga mail har inte bevärdigats med något svar. Jag bad dem att ringa upp mig, vilket inte skedde.

RCG tar inte emot besök ! => I min desperation att inte få kontakt med RCG varken via mail eller telefon, åkte min son in till RCG resebutik på Sveavägen i Stockholm (jag bor i Skåne). Där möts han av en stängd butik och uppmaningen att ringa RCG istället!

Jag har under de här dagarna varit i kontakt med SAS vid flera tillfällen, men som hänvisar till RCG, som sålt biljetten till mig.

Känns som Moment 22 för mig och någon ombokad biljett blev det inte. Däremot en nyttig läxa, med en massa dumtid och en STOR energitjuv.

Upplever att RCG satt i system att inte vara anträffbar utan väljer att stoppa huvudet i sanden, och inte ta sitt ansvar.

Hoppas att deras oprofessionella agerande slutar med att företaget försvinner från marknaden.

För egen del, blir det ALDRIG mer RCG! Läs mer
    RASMUS H, Anton H, Parisa Nooshin A gillar detta
  • KRISTOFFER I

2020-03-18

KRISTOFFER I skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag var tvungen att flytta fram min hemresa till Sverige ifrån Manila och har försökt maila resecentrum i en vecka utan svar. Har försökt nå dom via telefon och deras automatiska röst säger tryck ett för ombokning och trycker jag ett så säger rösten felaktigt nummer och samtalet avslutas. Uruselt att man inte kan logga in o själv o ändre biljetter. Läs mer
  • SRINADH N

2020-03-16

SRINADH N skrev om Resecentrum Gruppen
    India has issued a circular that it wont allow any passenger to india from europe due to corono virus.
    I called RCG customer care and they are very rude and didnt even offered to refund instead charged 6000 kronos extra for rescheduling.

Even the airlines are offering to reschedule free of cost but this RCG is ripping people even during coronovirus outbreak Läs mer
  • MOHAMAD REZA A

2020-03-13

MOHAMAD REZA A skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag har bokat resa via Resecentrumgruppen. Emirates har ställt in mitt flyg. efter kontakten med Emirates meddelar de att de inte tar ut någon avgift för detta men man måste kontakta resebyrån då bokningen gjorts via dem. De informerade också att eftersom flyget är inställt så ska det inte utgå någon kostnad för ombokningen. Jag kontaktade RCG men de kräver 599 kronor för att göra detta trots att Emirates hävdar att enligt EU-förordningen så ska det inte bli extrakostnad för passagerarna då en flygning är inställd.
    Ett USELT företag med USEL service!
    Ett USELT företag med USEL service! Läs mer
  • 2020-03-11

EVA K skrev om Resecentrum Gruppen
    Vi har bokat resa via Resecentrumgruppen. SAS har nu ställt in vårt flyg och bokat om oss till ett annat flyg med sämre flygtider och dessutom mellanlandning. Inte ett ljud har vi hört från RCG om detta inställda flyg, utan vi fick reda på det genom att kontakta SAS. I kontakten med SAS meddelar de att de inte tar ut någon avgift för detta men man måste kontakta resebyrån då bokningen gjorts via dem. De informerade också att eftersom flyget är inställt så ska det inte utgå någon kostnad för ombokningen. Jag kontaktade RCG men de kräver 399 kronor per person för att göra detta trots att SAS hävdar att enligt EU-förordningen så ska det inte bli extrakostnad för passagerarna då en flygning är inställd. Jag hoppas SAS är medvetna om hur dessa resebyråer med sin dåliga service gör att även flygbolaget får dåligt omdöme. Det är ju inte kunderna som ska bli lidande när ett flyg blir inställt.
    Jag betalar hellre mer än köper en resa med RCG igen!! Ett USELT företag med USEL service! Läs mer
  • 2020-02-19

MANSOUR K skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag bokade en biljett till Turkiet. Jag fick besked från Flygbolaget om ändringar och skulle kontakta resebyrån, Jag kontaktade RCG för ombokning och de krävde 299 kronor för att ändra något som flygbolaget hade gjort. Hade varit annan resebyrå så hade jag inte behövt och betala.
    Jag betalar gärna mer och köper av andra resebyrå.
    Ett Uselt företag med Usel service! Läs mer
  • 2020-01-10

NIKLAS B skrev om Resecentrum Gruppen
    De angav fel uppgifter på bekräftelsen gällande bagage. Åkte på 1500 spänn extra. Försöker nå dem direkt och under hela resan.Helt omöjligt! Känns som om de inte har varken koll eller ansvar. Se upp! Läs mer
  • 2019-12-30

PER-OLA N skrev om Resecentrum Gruppen
    Vi bokade 4 biljetter till Miami från Stockholm via London. Vi bokade resan ca 6 månader innan avresa. Efter ett par månader fick vi info om att resan blivit ombokad. De nya tiderna var inte alls så bra som de gamla. Jag ringde de då och de fixade en ny resa med bättre tider. Ett par veckor innan resan så fick vi ett mejl om att resan mellan Stockholm och London hade blivit avbokad. Det gjorde mig väldigt stressad. Speciellt då jag läst recensioner på den här sidan. Jag ringde igen och de fixade det på en gång.
    Att det blir ändringar på en resa som man bokar så långt i förtid får man kanske räkna med. Jag tycker personalen jag pratat med har varit väldigt hjälpsamma. De pratar dock bara engelska. Telefonkön har max varit 5 minuter.
    Den person jag har haft mest kontakt med heter Silvana. Hon har varit väldigt hjälpsam och svarat fort på frågor. Läs mer
  • LIDIJA K

2019-12-02

LIDIJA K skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokade 4 bljetter via Resecentrumgruppen (RCG). Störta misstaget jag gjort. Returflyget ställdes in och vi fick betalade 300kr extra för att omboka och få nytt returbiljett. Vi betalade och fick en "bekräftelse" på nya flygbiljetter men RCG bekräftade aldrig vårt nya avresedatum till Emirates flygbolaget. Dagen innan hemresan märker vi att vi inte kan checka in online. Vi ringde vi Emirates och får veta att nya biljetterna aldrig bekräftades av RCG. Emirates krävde att RCG bekräftade nya biljetterna så jag fick ringa RCG:s kundtjänst från Dubai (samtal som kostade 1500kr pga långa vänttider och dyr taxa (32kr i min)).
    Fick massor löften av kundtjänst om att de skulle bekräfta vårt nya avresedatum men de gjordes aldrig.
    Trots att vi betalat för ombokningen så blev våra biljetter aldrig bekräftade. Usel usel kundtjänst. Blev lovad lögner av Dobrey och Vladimir men fick ingen hjälp alls i slutändan. Förlorade en hel semesterdag på stress och ovisshet om vi ens kommer hem enligt plan. Förlorade 1500 kr i samtalstaxa till Emirates och RCG. Välj annat resebolag. Läs mer
  • DAVID J

2019-11-27

DAVID J skrev om Resecentrum Gruppen
    Yoana var fantastiskt snäll och bra. Hon gjorde vad hon kunde och bad mig höra av mig igen om fakturan jag saknar inte kommit (missat att skriva en bokstav i mitt ena förnamn.) Läs mer
  • Robert S

2019-10-24

Robert S skrev om Resecentrum Gruppen
    Riktigt dålig kundtjänst med lång telefonkö och dåliga öppettider. Kommer aldrig använda mig av dom igen. Rekommenderas ej! Läs mer
  • 2019-10-11

Anders G skrev om Resecentrum Gruppen
    Fick ett inställt flyg med Sas som jag bokat via Rcg. De hjälpte mig med alternativ och ombokning. Mycket bra👍 Läs mer
  • 2019-10-02

Agne Michael G skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokat flygbiljetter genom RCG, flygbolaget ställde in vår retur biljett innan vi skulle resa ut, när jag vill byta resan till annat datum kräver RCG ha avbokningsavgift för att jag bokar av (vilket inte flygbolaget gjorde)och att jag bokar ny resa själv på deras hemsida. usel service, välj annan researrangör. Läs mer
  • 2019-09-11

Muthana Y skrev om Resecentrum Gruppen
    Ganska bra kundtjänst och snabb service , jag rekommenderar de Läs mer
  • Alexander B

2019-09-02

Alexander B skrev om Resecentrum Gruppen
    Boka INTE din resa med dom, de behandlar sina kunder riktigt uselt och tar inget som helst ansvar när det blir fel! Läs mer
  • 2019-07-25

Eleonora H skrev om Resecentrum Gruppen
    BOKA INTE med detta bolag.
    Hade bokat biljett till Palma som avbokades från flygbolagets sida. Jag ville få pengarna tillbaka och inte boka om min resa (första flyget efter det gick efter 9 timmar). Fick inga pengar tillbaka och förlorade en hel dag på Palma. INGEN servicekänsla what so ever och otrevlig personal.

NEVER NEVER EVER AGAIN. Läs mer
  • 2019-06-28

Naomi B skrev om Resecentrum Gruppen
    RCG fick pengarna för en resa vi inte bokat med dem efter ett tekniskt fel vid bokningen av en annan resa. Fastän banken bekräftar att de mottagit pengarna och därför är skyldiga att betala tillbaka dem enligt lag vägrar de göra det. Sean i kundservice var dessutom den otrevligaste människan jag någonsin talat med. Läs mer

Bästa Resebyråerna nära Resecentrum Gruppen:

GO Cruising (686m)
Håkan A Håkan A tycker:
“Flyg och kryssning i Karibioen...” Läs mer
La Villa (1.7km)
Allinc (2.4km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte