Alla kategorier Resebyrå Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Resecentrum Gruppen

Resecentrum Gruppen

Sveavägen 120, 113 50 Stockholm — Visa karta

Vi arbetar med försäljning av reguljärflyg, hotell och hyrbil till privat och affärsresenärer samt att vi arbetar som grossist till andra resebyråer. Vi har 30 samarbetspartners i Sverige.

Läs vad 48 kunder tycker om Resecentrum Gruppen

• Niklas S
    Niklas S skrev om Resecentrum Gruppen
    Toppen service! Snabb hjälp och trevlig personal. Läs mer
  • Ozan Ö skrev om Resecentrum Gruppen
    Riktigt nöjd. Bra hjälp och utmärkt service. Behövde boka om och det var inga konstigheter me det. Vart kund i ca 15 år hos RCG. Rekommenderar varmt Läs mer
  • Bibbi Z skrev om Resecentrum Gruppen
    Igår skulle vi flyga till NY via Bryssel!
    Från början skulle jag o mina två tonårsbarn åka med, men grabben vart vi tvungna att avboka p.ga nationella prov som lades in på schemat efter vår bokning! Hittills allt gått bra! Jag ringde för 2 månader sedan o ville bekräfta avbokningen , alltså dagen efter att jag avbokade & om möjligt få pengarna tillbaka! Den manlige i kundtjänst sa att jag behöver ingen ny bokningsbekräftelse för mig & dottern utan vi kunde använda samma bokningsbekräftelse/utskriften som jag redan hade! Ok här bekräftade han att det var min son som vart avbokad!
    Igår på Landvetter kunde de omöjligt hitta min egna bokning! Båda barnens bokningar fanns kvar, men min existerade inte alls!!
    Personalen försökte hjälpa mig på alla sätt o vis o även jag försökte nå kundtjänsten i Sthlm utan resultat!
    Denna resa slutade i att vi fick packa ihop o åka hem igen! Nu fick jag snabbt som attan avboka hotellet i NY & några av våra utflykter! Tack o lov lyckades detta, då klockan inte var efter midnatt där borta! Det hade kostat mig ytterligare 6000:- om det inte hade lyckats! Dock transfer & en dagsresa till Washington på ca 2500:- gick förlorat!
    Med ångest för denna upplevelse som jag aldrig tidigare upplevt, åkte vi hem igen!
    Vi har tidigare rest 2 ggr med RCG & då utan några problem!
    På e.m när de öppnade kundtjänsten igen efter lunch kom jag då äntligen i kontakt med en manlig personal! Han var minst sagt mkt otrevlig o höjde rösten ett flertal ggr! När han tittade igenom bokningen, säger han att jag har avbokat mig själv! När jag fick höra detta, vart det som ett slag i ansiktet! Varför skulle jag avboka mig själv ? Ja det vet ju inte jag... var hans svar! Allt ansvar låg nu på mig & inte på att det kunde ha varit något tekniskt fel som har hänt i bokningssystemet eller något annat fel..min andra fråga var, hur kunde då hans kollega bekräfta för mig att det var min son som var avbokad, vi pratade ju om detta för 2 månader tidigare! Vad hette han, kom då hans nästa fråga. Hur skall jag komma ihåg efter 2 månader
    Han jag pratade med igår mailade över ur arkivet att jag personligen har skrivit in mitt namn på avbokningen,när jag vet att jag fick välja ur en lista vilka av passagerarna som skulle avbokas, klickas i o fortsätta med avbokningen...
    Här klickas inget i, kom nästa kommentar... här fyller man i namnet!
    Det hela kalaset slutar i 9881:- kr fattigare!
    Jag kommer att kontakta konsumentverket i denna fråga & se hur de kan komma att hjälpa mig i detta ärende!
    ALDRIG MER RCG!!!! Läs mer
  • Dennis E
    Dennis E skrev om Resecentrum Gruppen
    5 av 5. Tack Joakim för ett trevligt bemötande och för att du satt kunden i fokus! Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Resecentrum Gruppen
    Som alla andra här redan har skrivit: undvik detta skitföretag! Ångestnivån när man sätter sig för att checka in och man inte har fått rätt uppgifter i bekräftelsemailet från RCG - gaaaaah!!!
    Lyckligtvis fanns det en fungerade kundtjänst med en otroligt hjälpsam medarbetare på Norwegian som tillslut hittade min bokning och kunde checka in mig. Nu återstår bara krånglet som kommer att uppstå kring hemresans incheckning...
    RCG är inget bolag som jag eller någon jag känner kommer att boka resa med igen - någonsin! Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Resecentrum Gruppen
    Rcg - resecentrum gruppen är riktiga skojare. Blåste mig och min man på över 12 000 kr. Vi bokade en resa, fick inte avboka den och kontaktade istället direkt flygbolaget som sa att vi borde få tillbaka alla pengar, vilket rcg sa inte var möjligt. Flygbolaget gick då med på att frysa biljetterna och idag när vi skulle boka om resan visar det sig att rcg kontaktat flygbolaget och sett till att få biljetterna återbetalade till sig själva. Därmed blir det ingen resa för oss och vi har blivit av med 12 000 kr som rcg lagt beslag på. Reser en hel del och kommer ALDRIG boka via dem igen! Varning varning varning!! Större skojare får man leta efter!! Läs mer
  • Yigge F skrev om Resecentrum Gruppen
    Varning! Urusel service vid ombokning inställt flyg. Hopplöst komma fram på tel kundtjänst. Text hemsidan familjeföretag i branschen sen 1989 stämmer inte med bolagsregistret Läs mer
  • Siggi S
    Siggi S skrev om Resecentrum Gruppen
    Vi köpte biljetter tor till Malaga i början på mars med avfärd i oktober. 5 dagar före hemresan cancellerar SAS den flighten och vi blir ombokade på ett plan som går 10 timmar FÖRE planerad avgång. RCG säger att de mailat oss om denna förändring, ingen av oss fyra som köpt biljetter har fått något mail. Normalt brukar man kunna boka om till någon annan flight (om man bokat direkt med ett flygbolag) men i detta fallet var det nobben. RCG kunde inte göra något.
    Att boka gm dem är inget jag gör igen!! Läs mer
  • Itab M
    Itab M skrev om Resecentrum Gruppen
    Det här företaget är jätte dåligt. Ja rekommenderar att ni inte bokar biljetter hos dom. Jag fick återbetalning från Turkish Airlines via detta företaget, men dom kontakta inte mig men när jag kontakta dom sa dom att jag inte kan få tillbaka mina pengar. Dom har även dåliga personal när man väl kontaktar dom särskilt en person som heter TAREQ. Han var otrevlig och han hade en dålig bemötande.
    Jag kommer att kontakta konsumentverket om denna situation.
    Jag känner att detta företag är en bluff. Läs mer
  • John M
    John M skrev om Resecentrum Gruppen
    BOKA INTE VIA DEM! NI FÅR INGEN SUPPORT ALLS! Läs mer
  • Chenar ali M skrev om Resecentrum Gruppen
    Det är de sämsta flygbolaget som finns. Jag ger inte betyg till den värsta flygbolaget i hella världen😡😡😡 Läs mer
  • Sandra I
    Sandra I skrev om Resecentrum Gruppen
    Skickar inte korrekt bokningsreferens. UNDVIK! Läs mer
  • Jwan A
    Jwan A skrev om Resecentrum Gruppen
    Det värsta flygbolaget i världen Jag rekommenderar inte någon att rätta ett misstag att betala 600 kronor😤😤 Läs mer
    Jwan A gillar detta
  • Dijana P skrev om Resecentrum Gruppen
    De här bolaget är de värsta bolaget jag har vart med om, såååå usla på att hjälpa människor när de behöver mest hjälp spec när de handlar om ens husdjur, har fått sitta på halva min semester i telefon för att jag ska få hjälp, de ända som hjälpte är att hota med att man ska lägga ut dem på sociala medier och då kunde de ”hjälpa” mig.
    BOKA ALDRIG MED DEM, dem är sååå jä..a otrevliga och så ohjälpsamma. Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokade flyg från Kalmar till Bromma för 2 vuxna och ett barn.
    Bokningsnumret ger ingen träff på Bra-flygs sida och man kommer till en telefonsvarare när man ringer rcg på lördag. Känns som att vi kan känna oss blåsta på 2578 spänn. Inte fått någon e-ticket som man är van vid och själva fått leta oss fram till ett kvitto på rcg:s sida.
    Vi får väl ta det här vidare till Arn.
    Stor varning utfärdas!!! Akta dig för dessa skojare 😣 Läs mer
  • haddie N skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag har köpt flygbiljetter till London på kvittot står det att jag har betalt för bagage. Ringt flygbolaget där står det att jag inte betalt för bagage, inget incheckat bagage alls. På RCG säger dom att det först kommer synas hos flygbolaget 4 dagar innan avresa. Låter suspekt. Aldrig vart så innan när jag köpt biljetter med bagage, då står det på biljetten. Någon som vart med om samma?
    charmed_girl_4@hotmail.com Läs mer
  • Mark S
    Mark S skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokade en inrikesresa via RCG. Flyget blev inställt pga tekniskt fel. Jag ringde BRA flyg som direkt ersatte pengar för resan till/från Bromma flygplats direkt. Dem la upp ett ärende att bokningen var OK för reklamation och utbetalning. Det har nu gått 2 månader, jag har ringt/mailat
    ett antal gånger men har fortfarande inte fått ett svar via mail och när man väl suttit i telefonkö i 1 timme så säger dem att dem ska ta tag i det direkt utan resultat. Läs mer
  • Fy F skrev om Resecentrum Gruppen
    Beställde flygbiljetter och bokade samtidigt sittplatser. När sedan bekräftelsen från flygbolaget kom var inte platserna förbokade. Mejlade och ringde RCG och de sa att de skulle ordna sittplatserna tog nästan en vecka innan allt var klart och hade inte hänt utan mina påtryckningar Läs mer
  • Bassam S
    Bassam S skrev om Resecentrum Gruppen
    Varning boka inte via detta bolag,

Idag bokade jag mitt flyg för två vuxna med två incheckade bagage. när jag väl får bekräftelsen från flygbolaget visar det sig att RCG.se har ej inkluderat mitt bagage i bokningen som jag betalat för.

Jag har redovisat kvitton som visar att jag avsatt 1000 kr bara på bagagen som skall chekas in.
    företaget slutar svara på mina meddelanden.

Jag kommer avsätta 30 minuter varje dag på att varna samtliga från att bli involverade med ett sådan företag.

Tack
    Bassam Shawali
    +46 76 422 0062 Läs mer
    haddie N gillar detta
  • Roger M skrev om Resecentrum Gruppen
    Skickade fel Bokningsnummer, trodde vi skulle behöva ställa in resan, till en ängel på Norwegian hittade vår bokning på mitt efternamn. Så förbannat värdelöst av RCG att det knappt är sant. Undvik! Läs mer
  • Dennis B skrev om Resecentrum Gruppen
    Otroligt krångligt att hitta sitt confirmation nummer eftersom den info de skickar ut i e-biljettmailet inte är densamma som flygbolagens egna. Jag trodde först att jag hade blivit grundlurad, men efter en stunds kallsvettande har jag lyckats hitta mina resor.
    Gå in på https://www.tripcase.com och skapa ett konto. Skapa ny ”trip” och välj ”Link a booking”. Sök på RCG:s referensnummer och ditt efternamn så bör du hitta det riktiga refnumret (confirmation number).

Detta nummer borde fungera hos flygbolaget tillsammans med efternamnet. Jag hittade iallafall mina resor på norwegian och SAS egna hemsidor. Läs mer
  • Al J skrev om Resecentrum Gruppen
    allt började 24h innan avresa. jag skulle kolla om det gick att göra incheckningen i förtid. absolut! använd bara bokningsreferensen på respektive hemsida för att checka in (vi åkte SAS ner och Norwegian hem).
    väl där så är det inget som stämmer, varken namn eller bokningsreferens, vi har alltså blivit totalt grundlurade tänkte jag. Försöker då maila till RCG i hopp om att få snabb hjälp.Jag bli ännu mer tveksam till detta företag då det tillbaka kommer ett autosvar skrivet på engelska som talar om att de har mottagit min förfrågan och lovar att återkomma så fort som möjligt.
    Vi tar sedan direktkontakt med både SAS och Norwegian som då kunde hjälpa oss ur denna otrevliga situation, vi stod med på passagerarlistorna, men alla uppgifter vi fått från RCG var felaktiga.
    så att de får en 2a i betyg är för att vi faktiskt fanns med som resenärer hos båda bolagen, resten är bara att glömma. Så jag hoppas att ingen ska behöva åka med dessa lurendrejare, Läs mer
  • Ximena N skrev om Resecentrum Gruppen
    En långplanerad resa blev en mardröm och 1050 dollar dyrare. Jag bokade och betalade för en resa till NY redan i november. Resan skulle bli den 23 mars för att spendera påskveckan med min dotter och barnbarnen som bor i NY. När jag kommer till flygplatsen fanns jag inte med på pasagerarlistan. Man letade efter någon reservation i mitt namn men jag fanns inte med i systemet. Jag var tvungen att köpa en ny biljett på flygplatsen. Den kostade 1050 dollar. Jag har försökt kontakta resebyrån (redan från flygplatsen), men detta har varit en omöjlighet. Jag har skickat flera mail utan att ha fått något svar. Läs mer
  • Nattarat S skrev om Resecentrum Gruppen
    Hello, when do I need to know my ticket?
    Can not cancel Why do not you say no to cancel? And I paid already and to pay for free. Then you take the ticket to sell this company as a bluff.
    I still do not understand. Where is my ticket and e-ticket number? RCG. Läs mer
  • Theo C
    Theo C skrev om Resecentrum Gruppen
    När jag och familjen skulle checka in bagage på flygplatsen i Malaga visade det sig att flygbolaget inte hade några uppgifter i sitt datasystem om att jag hade betalt för bagaget via RCG:s hemsida. Läs mer
  • Frida W skrev om Resecentrum Gruppen
    Norwegian hittar inte våra biljetter som bokats via rcg. Vi ringer RCG för att ta reda på om vi ens har några biljetter, och får sitta över 3 timmar i telefonkö!! Tre timmar är verkligen absurt länge, och en stor del av vår lediga dag. Och då har vi inte ens kommit fram och fått prata med någon, men var tvungna att lägga på för att åka till flygplatsen. Det återstår att se om vi har några platser på flyget då, eller om RCG strulat till även det... mitt innerliga råd: boka inte via rcg!! Vansinnigt oseriösa. Läs mer
  • Obert K skrev om Resecentrum Gruppen
    Istället för att lovorda eller förlöjliga, här situationen: biljett köpt. Åkt till flygplats. Mitt namn ej bokat på det flyget som anges i bokningsbekräftelsen. Mer konkret, mitt namn ej bokat på NÅGON ENDA av flygen som ingår i resan.
    Inga uppdateringar om ändringar (flyg eller tider) befintliga på RCG - Min bokning.
    Och en kundtjänst som har öppet 09-16, på ett företag som vill försälja sig som internationellt??

Men fin musik i telefonsvararen i alla fall. Den kommer jag nu att lyssna på så länge det krävs, om det så är det sista jag gör.

Sammanfattning: Ett fall för konsumentverket. Läs mer
  • Mats J skrev om Resecentrum Gruppen
    Varning. För många flygstolar hade sålts vilket gjorde att jag blev satt på standby vid incheckning och riskerade missa flyg. RCG som sålt biljetten vägrar hjälpa till utan skyller på flygbolag. Jävligt roligt när man sitter illa till utomlands. Aldrig mer RCG. Läs mer
  • Sofia skrev om Resecentrum Gruppen
    Detta företag är ett skämt! Helt värdelös kundservice, de svarar inte på mail eller ger helt fel information per telefon. Lita inte på detta bluff företag! Sista gången jag bokat flyg genom er.. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokade dyra biljetter med RCG som skulle ta oss till Alicante med Norwegian. När vi försökte byta namn så gick det inte, det gick inte heller att boka om resan, trots att Norwegian själva erbjuder den service mot extra kostnad. Till slut fick jag råd att avboka biljetter på deras hemsida. När jag väl gjort det visade sig att jag får 0 kronor tillbaka. Smart RCG , Först lurar ni kunder att avboka utan man får något för det och sedan säljer biljetterna vidare. Köp inte via RCG! Läs mer
  • Mathias L skrev om Resecentrum Gruppen
    Köpte biljett hos Resecentrum via Momondo. Flyget skulle avgå från Arlanda men info om terminal fanns inte på bekräftelsen. Mailade online@rcg.se med frågan och fick till svar att jag kunde gå in på Swedavias hemsida själv och ta reda på det. Bra jobbat Resecentrum, undrar hur länge ni kommer finnas kvar. Hört talas om sociala medier?

Uppdatering. 15 min efter jag beskrivit min kundupplevelse här, skrev David Taghipour från Resecentrumgruppen, en falsk recension om mitt företag på google. Nivån är verkligen låg. Akta dig för detta företag. Läs mer
  • David W
    David W skrev om Resecentrum Gruppen
    Gjorde en sökning på flygresor.se. Valde RCG och fick upp resan på deras sajt, försökte boka direkt men misslyckades pga "någon annan hann boka flygstolen innan dig". De presenterar sedan ett alternativ som är 500kr dyrare.

Går tillbaka till flygresor.se och väljer EXAKT samma resa med annan resebyrå utan problem.

Riktiga skojare, kommer aldrig boka via dem. Läs mer
  • Jacqueline M
    Jacqueline M skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag som jobbat inom kundservice blir så sjukt besviken på när folk som under sin arbetstid inte kan bete sig.
    Detta var absolut under all kritik! Min sambo pratade med en så sjukt oseriös person som knappast kunde bry sig mindre om vår situation. Att när man ringer in som kund och förklarar sitt problem och får ett tillbaka " det va ditt misstag" är fan inte snyggt eller rätt. VI VET att vi gjorde ett misstag att boka fel datum och ber om din hjälp, inte din åsikt eller att du ska sätta dig på din höga häst när ditt jobb är att hjälpa människor. Sedan när vi pratar med flygbolaget som förövrigt ger oss ett nummer till deras "expertlinje" för att förhandla med resebolag så vägrar denna "agent" att ta det samtalet.

Vi blir slussade fram och tillbaka mellan flygbolag och RCG då ingen vill ta ansvar för hur vi ska gå tillväga. Tillslut ledsnar jag och ringer in. Kommer till en tjej som åtminstone är trevlig och har lite medkänsla om hur jobbigt det är för oss. Men men, slutar nog ändå med att vi nu får betala en saftig summa för detta misstag och RCG cashar in.

Aldrig mer att jag bokar med dessa.
    Och till tjejen som jag snackade med, skönt att du ändå vet vad medkänsla innebär. Keep that up! Läs mer
  • David R skrev om Resecentrum Gruppen
    Som betygskategorin heter "Riktigt uselt", vi har fått betala halva priset extra på våra biljetter för att de som jobbar på RCG inte har någon aning om hur man stavar eller sköter en kundtjänst så att kunderna blir nöjda efter varje samtal. Sitter just nu i telefon kö 1 timme efter telefonerna öppnar och hamnade i plats 19 direkt, hur är detta möjligt? De har skrivit fel på namn två gånger och nu får det räcka, om problemet inte löser sig nu efter 3 månader med samtal utan att det ska kosta så sätter jag mig på första bästa tåg upp till Stockholm för att prata med dessa rent ut sagt idioter i person. AVSTÅ FRÅN RESECENTRUM GRUPPEN. Läs mer
  • Kourosh M
    Kourosh M skrev om Resecentrum Gruppen
    Funkar utan problem
    tack David. hade inte förväntad mig service på en röd dag Läs mer
  • Johan P skrev om Resecentrum Gruppen
    Väldigt nöjd med allt.
    Best of them all Läs mer
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Resecentrum Gruppen
    Ang RCG.

Worst support ever.

Seating should be done 24 h ahead of departure, but it didn't work. The e-ticket number (as well as both reference numbers) I got from RCG wasn't valid for either of the carriers involved, even though RCG confirmed in writing this would work. After two hours in phone que and no luck with the Airlines (they were very helpful and tried all numbers etc I had received from RGC), I gave up and called RCG support. After 48 minutes, they pick up, to tell me they cannot help. Sorry. When I tell them about the answers I received previously, they disconnect me and say they will transfer me to another phone que, and I get an automatic reply "All our customer support personnel is busy. Try again later". When I call back, there isn't even a phone que, only an automated reply "All our customer support personnel is busy. Try again later".

Terrible support and attitude, Beware and stay clear. I travel immensely all over the World in my work, and I have never experienced any travel company at such low level of support.

Regards,
    Niklas Johansson Läs mer
  • Sahar K skrev om Resecentrum Gruppen
    Watch out for this scam company, i bought a ticket for my mum who is 72 years old and disabled on wheelchair, i checked the ticket on the resc.se the price was 3200kr to Doha from qatar airways the problem was transit time in Doha which was 9hours and imposibel for a disabled person to sit in the airport on wheelchair for 9hours therfore i called resecentrum and after waiting 35min on the phone finally someone answerd i asked the seller if he can find me a ticket with less transit time which he did and told me the price would be 3710sek and insured that was the cheapest ticket, i believed him and bought the ticket directly over the phone. When i get home i checked the resecentrum website the same ticket the same transit time on their website was 3194kr i was chocked and called directly again after hours spending with rude people (her name was Shadi) who hanged upp the phone two times on me Finally the manager David Tigersson offerd me to deduct 595kr from my ticket and refund the rest i explined to him the difference between their online ticket and phone ticket was 500kr now he suggested me to give him 595kr so he could cancel my ticket the most ridiculous suggestion a manager could give to someone and at the end he told me i have 10 minutes to decide if i want to cancel my ticket and pay a penalty of 595kr or keep the ticket which on their website was 500kr cheaper than what i paid over telephone and then he hanged upp the phone on me. Läs mer
  • leif c skrev om Resecentrum Gruppen
    köpte resa 4 september till cebu filippinerna.med cathay paciffic på utresan fick vi ha vars 30kg bagage som checkades in ,Men på hemresan fick vi bara ha vars 20kg ,jag ar ALDRIG varit med om detta ,gjorde samma resa 2015 samma tid samma flygbolag då fick vi ha 30 kg var ,ringde flygbolaget ,dom sade det var resebyrån .TROLIGEN ÄR DET ETT NYTT KNEP ATT LURA RESENÄRERNA KÖPA TILL BAGAGE VIKT A DOLLAR PER KG tror dom man är en idiot undrar om dom svarar en när man kritiserar dom resan var 19 dec till 10 jan 2017 Läs mer
    leif c gillar detta
  • Jane E
    Jane E skrev om Resecentrum Gruppen
    Vi har nog aldrig varit med om ett mer oseriöst och nonchalant företag än Resecentrumgruppen. Om det funnits möjlighet till minus betyg så hade det varit det självklara valet. Efter otal av kontakter både via mejl och telefon så klarar inte RCG av att ge respons och förklaringar på de frågeställningar som vi efterfrågat. Vid telefonkontakt uppmanas kunden att mejla in frågorna men mejlen besvaras inte. Efter ny telefonkontakt kan de ”INTE FÖRSTÅ” varför vi inte fått något svar eller respons men ska naturligtvis se till att det sker omedelbart….. och sedan händer INGET. Ny telefon kontakt – händer INGET, ny telefonkontakt händer INGET osv. Företaget kommer naturligtvis att självdö med detta sätt att sköta sina kundrelationer men tills det sker känner vi vårt ansvar att VARNA alla som kommer i kontakt med RCG – Boka inte er resa via detta milt sagt oseriösa företag. Läs mer
  • Vanja skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag och mina vänner bokade flyg via Resecentrumgruppen.
    Förutom krångel med namn vid bokning gick det smidigt.
    Det var först när jag fick ett tråkigt besked inom familjen, och blev tvungen att avboka min flygbiljett som cirkusen började. För det första, att få tag på Resecentrumgruppen per telefon är näst intill omöjligt. Jag fick vänta i kö första gången 1 timme. Andra gången nästan 2 h. När jag väl kommer fram hänvisar de mig till flygbolaget jag ska resa med. När jag ringer flygbolaget hänvisar de mig tillbaka till Resecentrumgruppen. Slutligen får jag tag på rcg per telefon och säljaren där säger att min biljett inte är återbetalningsbar och när jag frågar varför, svarar han med att "avtalet mellan rcg och Iberia är konstruerat så, och att vissa saker behöver inte jag veta, du kommer inte få några pengar tillbaka". Detta svar chockade mig! Aldrig har jag blivit bemött så här. Detta företag har inget servicetänkande överhuvud taget! En sak är säker, jag ska aldrig boka en resa via dem igen. Jag rekommenderar inte denna reseagentur! Läs mer
  • Morten B skrev om Resecentrum Gruppen
    I have booked many many flights online, normally I don't have any problems until I used Resecentrum Gruppen. After booking with Resecetrum Gruppen I of course checked my confirmation. I then realized the flights didn't match whatt I just booked.
    I called customer service and the customer agent almost laughed at me claiming that It was my fault and there systems works optimal and are among the best I the business.

I have no problems admitting if I make a mistake. This time it was not the case. I'm going to Berlin to run the marathon and I was of course concerned booking the right time. I ended up with a return flight 08.45, 15 minutes before the race starts. Hmmmm no thank you Resecentrum Gruppen. I will never book through you again and I will warn everyone from this company.

Poor poor service, and that it also what many other people say when looking through the web. Läs mer
  • Reza J
    Reza J skrev om Resecentrum Gruppen
    Fungerar bra, bra priser och trevlig personer Läs mer
  • Josefina J
    Josefina J skrev om Resecentrum Gruppen
    Boka inte med detta resebolag om du inte vill bli blåst.. De borde svartlistas helt. Jag fick ett meddelande om att min biljett var bokad och att jag skulle bli kontaktad,därmed kunde jag inte boka andra resor utan väntade,, Hörde de av sig ? Nej,, när jag ringde sa de att biljetten ej fanns och såklart finns bara de dyrare kvar,, Har nu också läst på om all kritik och kommer vara smart nog att aldrig boka med dem igen.. Läs mer
  • 2009-03-20

Greger skrev om Resecentrum Gruppen
    KANONBRA!
    Köper ofta från dem och kan varmt rekommendera dem.
    Det som är bra är att de har kunnig personal. Brukar prata med Veronica och hon är mycket hjälpsam. Läs mer
  • Peter G skrev om Resecentrum Gruppen
    Bokade en resa till Los Angeles och allt gick bra. Ett stort plus är att de inte tar kortvagifter när man ska betala. Blir irriterad på alla sidor som tar kortavgifter. Läs mer
  • elal 4 skrev om Resecentrum Gruppen
    Varning för detta skojföretag som bara är ute efter att lura en på pengar. Som lök på laxen blev man otrevligt bemött också. Betala hellre nån hundring mer på ett annat ställe och slipp att ha med dessa oseriösa människor att göra. I slutändan förlorar man ändå tid, energi och pengar.... Läs mer
  • Tore P s

2008-10-07

Tore P s skrev om Resecentrum Gruppen
    Jag letade efter billigaste flygbiljett från Arlanda till Umeå,och jag fann att Resecentrums pris(386:-)var billigare än SAS! Dessutom så ska jag åka med ett SAS-plan! Så jag bokade och betalade via Internet.
    Efteråt ringde jag upp både SAS och RCG för att kolla att jag inte varit in på en piratsida och blivit blåst på pengarna,men allting var okej!
    Trevligt bemött blev jag också. Läs mer
    Greger gillar detta

Bästa resebyråerna i Stockholm: