Extremt dålig kundservice. Otrevligt bemötande från start, avslutades med kommentaren ”oh my god” innan jag placerades i vänteslinga. Jag satt i 15 minuter utan att något hände och fick lägga på. Totalt respektlöst och oprofessionellt. Jag kommer aldrig boka via detta bolag igen – rekommenderar andra att undvika dem.
Resecentrum Gruppen
Om företaget
Vi arbetar med försäljning av reguljärflyg, hotell och hyrbil till privat och affärsresenärer samt att vi arbetar som grossist till andra resebyråer. Vi har 30 samarbetspartners i Sverige.
183 omdömen om Resecentrum Gruppen
Very quick and efficient support person that helped me with my question in less than five minutes. Impressive! Thank you so much!
Support was very quick to help me to change my wrong e-mail! Thank you!
Mer än uselt, försöker lura en på pengar. Kasst
Oj vad girigt RCG alltså Resecentrumgruppen är😇! Vill ha mer och mer. En enkel sak som att det står non-refundable på avbokningsbesked/avbokningsepost vill de ha 499 kr. Det är något som står tydligt när man bokar biljetter. Misstag att jag inte tog en screenprint på vilkoret "non-refundable". Riktig dålig kundservice och mycker opersonlig. Ingen kundservicekänsla. Dessutom är RCG väldigt dålig att få kontakt med. Det känns som att det går bra när mam handlar men när kunden behöver hjälp finns inte RCG där. Oj viljem värld man lever i! Hemsk🥲.
Jag är mycket missnöjd med ReseCentrum Gruppen service. Mitt flyg blev inställt och jag fick ingen information från dem – jag var tvungen att själv ringa flygbolaget för att få veta vad som hänt. När jag kontaktade ReseCentrum sa de bara “vill du ha pengarna tillbaka?” och jag svarade ja. Det har nu gått över en månad och jag har fortfarande inte fått min återbetalning. Min dotter, som köpte sin biljett via en annan resebyrå, fick sina pengar snabbt och behövde bara betala 595 kr i administrationsavgift. ReseCentrum vill...
Köpte biljett och även flexibilitets försäkring som de säljer för att eventuellt kunna komma hem tidigare eller senare. När jag ringde för ändring så de att ändring ska göras innan man lämnar Sverige. Helt sjukt logik. Dagen innan avgång ringde de mig om att flygbolaget ställde in en av avgångarna och de ville att jag betalar en administrations avgift för att boka om mig. Kontakt vägarna är riktig dåliga. Mejl svaras inte och telefonenkön är orimlig. Känns som organiserad brottslighet helt ärligt.
Inte seriösa Bokade flyg tur och retur med incheckat bagage Endast utresan hade med bagage Råkade skriva in en fel bokstav på namnet de ville då ha nästan lika mycket betalt för att ändra som biljetten kostade. Hade valt avbokningsbar biljett ville då avboka den felaktiga biljetten, men då gällde inte avbokningsbaheten längre eftersom jag redan betalt biljetten. Skojarfirma helt oseriösa
Blandad upplevelse. Upptäckte att jag inte fått någon biljett, bara ett konfirmationsmail. Ringde kundtjänst som var lätta att få tag i. Då meddelar de att första flighten är inställd och för att hjälpa mig med ny bokning skulle de ha 499 kr! De sa att flygbolaget hade meddelat mig och när jag tittade låg det i min skräppost. Var tvungen o betala summan och efter det hjälpte de mig med ombokning. Negativt: extra avgift vid ombokning av inställda flyg, dåligt att inte hålla kunden uppdaterad via mail, tar inget ansvar om...
AKTA ER!!! Saknas allt som oftast resebolagens boknings referenser. Dessa måste man jaga själv. Droppen var när rättstavade namn i bokningen saknar vissa mellannamn och delar av efternamnen, då ska man betala för ett fel som uppenbart INTE var där när bokningen gjordes. Rent ut sagt usla och dryga på kundservice (den engelsktaliga ska tilläggas) Kommer uppmana alla jag känner att akta sig då de inte ställer sig på kunden sida och är helt oförstående!
helt ok bolag faktiskt om du flyger till speciella ställen,
Undvik denna resebyrå – oprofessionell kundtjänst och total brist på ansvar Jag skulle helst inte ge ens en stjärna till denna resebyrå på grund av deras extremt bristfälliga och oprofessionella kundtjänst. Min flygning den 9/3 ställdes in på grund av strejk, vilket gjorde att jag missade min vidare flygkombination. När jag begärde en återbetalning blev jag nekad med motiveringen att de inte hade fått någon information om det inställda flyget. Trots att jag mottagit ett officiellt meddelande från Lufthansa om inställningen...
It was a nice experience. My inquiry and request was done at once. You did great. Thanks.😊
Jag har alltid haft väldigt roligt med mitt hantverk och jag är mycket nöjd med de personliga och professionella aspekterna av mitt arbete och mitt arbete som helhet. Tacksam för det.
Mycket trevlig o hjälpsam personal
Hade frågor kring ändringar av min USA-resa. Supporten svarade snabbt och löste alla frågetecken.
Tillägg för att få en avbokningsbar biljett är ett lur. Dessutom att försöka göra en avbokning är ytterst krångligt. Riktigt dåligt!! Se upp!!
Jag betalade för ombokning men hade ingen möjlighet att ändra datumet. Kundtjänst? Lycka till med deras kundtjänst, du kommer att få svar efter en vecka när du är tillbaka hem. Jag rekommenderar att du köpa din biljett direkt från flygbolaget och få 24/7 support än en dålig mellanhand som RCG.
Extremt dålig service. Ni skickar mig en bekräftelse för bokningen, med bokningsnummer men utan flygbolagets incheckningskod. Varför? Vad ska jag göra med ert bokningsnummer utan koden? Inga biljetter, ingen kod... Dålig service Nej, Extremt dålig service. Var god och skicka mig flygbolagets incheckningskod och gör det ALLTID när någon köper en resa. Varför vill ni att man ska ringa och be om det? bokningsnummer 393939913 Hälsningar
2024-06-28 Jag har avbokat en biljett till USA som köpts via Resecentrum. 14628 kr av biljettpriset var skatter och avgifter. Enligt EU direktiv 261/2004 har flygbolaget skyldighet att återbetala skatter och avgifter för avbokade biljetter. Resecentrum har fått pengarna från flygbolaget men har inte velat betala tillbaka dessa pengar till mig. Och det strider mot EU direktivet. Jag inväntar slutligt svar från Resecentrum och kommer uppdatera detta omdöme när ärendet är avslutat. Uppdaterat: 2024-10-20: Resecentrum har tyvärr...
Lurendrejeri. UNDVIK, UNDVIK köpte resa som blev inställd. skickar ej tillbaka pengarna utan hittar på olika anledningar eller avgifter högre än biljettpriset varje gång.
Lätt att komma i kontakt.Hjälpsamma personal som talar på olika språck.
bedrövligt dåligt . det är extremt svårt, näst intill omöjligt att få tag på kundtjänst. jag var kopplat till kön i 35 minuter och sedan bortkopplad. jag resar minst 2ggr per år och kommer aldrig att boka med RCG igen
Värdelöst företag. Flyget blev inställt, fick frågan om vad jag ville göra, valde att få pengar tillbaka. Har sen fått jaga dom i över 1 månad för att få tillbaka min ersättning, fortfarande inte fått någon. Ringt dom x flera och bara fått svar ”vi ska kolla på det”. Sen tar dom 595kr/person i någon serviceavgift på ens pengar man ska få tillbaka, om man nu får tillbaka det… ska aldrig boka via dessa och avråda alla som ska resa att inte boka med detta dåliga företag.
Klantade till det vid bokning men kuntjänsten (Tuana) fixade allt snabbt och på ett trevligt sätt.
Så förvirrande. Bokade got-zur-Bkk t/r och reser med Swiss Air. Valde ”standard” och inte Light. Köpte på bagage 2st på utresan och 3st hemresan á 794kr/st. Någon dag senare kollade in hos Swiss app och "NON luggages included in fare"…wtf! Kontaktade RCG via hemsidan och de svarade på engelska att bagage kommer att synas hos Swiss 1 vecka innan avresan. Kontaktade Swiss idag, inget svar om att det skulle vara sant att bagage kommer synas 1v innan avresan men de sa att vi har ”basic” biljetter och bara handbagage! Och...
VERY GOOD SERVICES AND FOLWUPP.
Jag bokade flyg hos Er på Air India (2301916). Flyg rutten lades ner och enligt Air India har de återbetalat fullt till Er. Varför återbetalar Ni inte? Er kundtjänst svarar att de har inte tillgång till informationen? Enligt lag bör företagen ha all bokföringsmaterial under 7 år. Dessutom är allt digitaliserat numera, så det verkar att Ni försöker bara lura mig. https://www.reco.se/resecentrum-gruppen
Har gått in på Momondo och sökt på flyg. Den biljett som jag var intresserad av var billigast hos RCG. Momondo länkade vidare till RCG. Jag genomförde alla moment i bokningen och kom till slutet. Då helt plötsligt dyker flygskatt på mer än 400:-/person upp. I stället för ett totalpris på drygt 1500:- blir slutsumman drygt 2300:-.! Lurendrejeri! Något liknande har aldrig skett när jag bokat via t.ex. Ticket! Var observant!!!!
Värdelösa, boka inte med detta bolag. Ni kommer ångra er om ni bokar med dem, lita på mig för jag har ångrat mig enormt mycket... Plus värdelös kundservice, kan inte bli sämre
Snabb och adekvat hjälp och information.
Boka ingen resa med denna resebyrå! Bokade en resa och insåg omedelbart att en bokstav blivit fel i ett av namnen. Ringde genast upp dem och prata med en handläggare vid namn Erik. Det han kunde göra var att byta bokstaven hos flygbolaget för 1500kr det fanns även en annan möjlighet för 600kr. Men han skulle ringa och kolla med Bryssel Airway om det gick att resa utan att ändra bokstaven. Inget annat kunde han göra. Han skulle återkomma med svar på eftermiddagen. Ingen återkom. Dagen efter mailade jag och blev...
En vänlig medarbetare Yoana Z. som enkelt och snabbt löste mitt problem med att tillköpt bagage inte redovisats till flygbolaget Norwegian. Vid kontakt med er veckan innan i samma ärende blev jag omkopplad till någon onlinetjänst som påstod att det kommer ordna sig vilket det inte gjorde.
Helpful Customer service and I got my question answered. Payment was also very swift and uncomplicated. Payed with Klarna which made it feel safe.
Varning. Oseriöst företag med obefintlig kundservice. Deras affärsmodell verkar gå ut på att lura kunderna på pengar.
Easy to contact and fast service
Reserved a seat on a longdistance flight, and paid to RCG, but it turns out the seat was not available. This however they don´t see as their problem
Beställ förfan inte ifrån dessa bedragare!!! Vi beställde en resa igenom dessa, det stod klart och tydligt att bagage ingår, men efter man har betalat och orderbekräftelse kommit så står att bagage inte ingår, dom påstod att jag ljuger och det jag säger inte stämmer, men jag bevisade för dom att det jag säger stämmer, men dom gav sig inte så vi fick köpa till bagage! Påvägen hem skulle mellan landa i Frankfurt och därifrån åka hem, då får vi ett mejl på att tiden är framflyttad och såg ganska snabbt att fan vi har ju...
Snabb effektiv service. Bra pris. 🙏👍
DE ÄR INTE SERIÖSA BESTÄLL ALDRIG VIA DOM KUNDTJÄNSTEN SVARAR ALDRIG........................................
Snabb effektiv service. Bra pris. Inga konstigheter.
Gode service Meget nemt st bruge
Gjorde bokning på deras hemsida. I slutet på bokning kom en väntetid som skulle ta några sekunder annars skulle man trycka på en länk vilket jag gjorde. Detta resulterade i att jag kom tillbaka till deras startsida. Då jag inte fick bekräftat på hemsidan att bokning var genomförd gjorde jag en ny bokning. Resultatet blev 2 bokningar bekräftade via email. Ringde dem och berättade detta. De kräver halva biljettpriset i administra kostnader för avbokning av ena bokningen. Tror detta är svårt att gå vidare till ARN med då de...
Bra kundtjänst snabbt och enkelt
Fick hjälp av Rosi med att lösa bagage som vi helt hade glömt fixa, gick snabbt och smidigt!
Väldigt bra, snabb, tillmötesgående och hjälpfull
Äntligen en bra lösning på ett problem
Jag har ALDRIG varit med om otrevligare personal än de som jobbar här! boka ALDRIG med detta företag. priserna ändras sjukt mycket och gör du ett enda misstag med din bokning som enkelt går att lösa så blir du av med dina pengar! då blir dina biljetter obrukbara och de kan "inte göra någonting" ligger back med 10 000+kr för en gruppresa som de vägrar betala tillbaka.
Snabb och relevant service via telefon då relevant info för att checka in saknades på hemsidan.
Boka aldrig via rcg! Urusel service under all kritik. La på luren i örat på mig. Har försökt avboka en resa som man enligt flygbolaget har ångerrätt på. Ringde och mailade dessutom inom dessa 24h och har massa bevis på att jag ville avboka. De pratar dålig engelska och det enda jag snappade upp var att jag inte får pengarna tillbaka. Köp aldrig via dem! Har anmält till Konsumentverket. Ett sånt oseriöst företag ska inte få finnas!!!