Resecentrum i Stockholm

Läs vad 3 kunder tycker om Resecentrum i Stockholm

• Mikael F

2020-04-22

Mikael F skrev om Resecentrum i Stockholm
    Verkligen riktigt riktigt riktigt uselt!
    Bokade och betalade resa via Momondo hos ResecentrumGruppen. Får besked från flygbolaget Pegasus Air att alla avgångar är inställda och att alla passagerare ska få sina pengar tillbaka. Ringer till Pegasus som säger att resan är tecknad med Resecentrum och att vi måste vända oss till dem.
    Resecentrum svarar inte, har bommat igen sitt kontor på Sveavägen 120 och låst porten på Luntmakargatan 94 där det finns ett meddelande om att de inte tar emot besök pga covid19. I automatiska mailsvar från bolaget meddelar man att de inte kommer att svara på mail på 6-12 veckor. Långt efter vår resa skulle ha genomförts.

Ägaren (Per) Parham Mohseni har många bolag att bolla med, bl a följande:
    RCG Travel Technology Group AB 556400-8802
    RESECENTRUM I STOCKHOLM Aktiebolag 556460-0491
    Hostel Dalagatan AB 556866-9013
    Unique hotel I Norden AB 556827-1885

Då vi inte har fått se några flygbiljetter utan bara en slags bekräftelse, vet vi inte heller exakt vilket bolag vi har "avtal" med. Är det Resecentrum i Stockholm AB? Resecentrum Gruppen MB AB? Eller Resecentrum Gruppen AB?
    Varning för denna skumrask-koncern! Läs mer
  • Reco tipsar!
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • 2017-11-17

Mathias L skrev om Resecentrum i Stockholm
    Köpte biljett hos Resecentrum via Momondo. Flyget skulle avgå från Arlanda men info om terminal fanns inte på bekräftelsen. Mailade online@rcg.se med frågan och fick till svar att jag kunde gå in på Swedavias hemsida själv och ta reda på det. Bra jobbat Resecentrum, undrar hur länge ni kommer finnas kvar. Hört talas om sociala medier?

Uppdatering. 15 min efter jag beskrivit min kundupplevelse här, skrev David Taghipour från Resecentrumgruppen, en falsk recension om mitt företag på google. Nivån är verkligen låg. Akta dig för detta företag. Läs mer
    Mikael F gillar detta
  • Reza J

2012-12-20

Reza J skrev om Resecentrum i Stockholm
    Fungerar bra, bra priser och trevlig personer Läs mer
  • Reco tipsar!
    Kenzan Tours
    4.7 / 5 i betyg — 243 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi beställde en resa av Kenzan tours till Tanzania med safari och sedan flög vi ut till en liten ö som tillhör Tanzania som heter Pemba. Vi"
    Felicia S

Bästa Resebyråerna nära Resecentrum i Stockholm:

GO Cruising (686m)
Håkan A Håkan A tycker:
“Flyg och kryssning i Karibioen...” Läs mer
La Villa (1.7km)
Allinc (2.4km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte