Alla kategorier Restaurang Skåne Malmö Restaurang Kin Long Wang AB

Rådmansgatan 1, 211 46 Malmö — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om Restaurang Kin Long Wang AB

• Lars A
    Lars A skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    Malmös bästa Kinarestaurang! Bra mat, prisvärt och fantastisk service!
  • Anders
    Anders   skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    Riktigt god mat. Kinesiskt "på riktigt". Totalt annorlunda från alla andra "kinarestauranger" jag varit på i Sverige.
    Personalen är supertrevlig och väldigt serviceinriktad.
    Tyvärr är maten lite för dyr för vad man får. Skulle priserna sänkas något. Eller portionerna göras något större skulle det vara en klar femma för Kin Long.
  • Elisa
    Elisa skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    Åt fem rätters meny och det var en smakupplevelse. Bra service där de berättade om ingredienserna och tillagningen. Hit återvänder jag gärna och jag kommer nog aldrig besöka en vanlig "kinakrog" efter att ha varit på Kin Long.
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    Detta är det kinesiska köket som det skall vara.

Det som står ut är servicen. Alltid på tå. Nästan skrämmande duktiga på att se när du har ett behov som att få in mer dricka eller duka av.

Priset är ok för den service och kvalité som man får. Dock så ligger det lite off, så ofta glömmer jag bort att de finns. Skall bli bättring på den fronten i år.
  • Sari N
    Sari N skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    jättegott och mycket trevlig personal.Var tvungen att skriva det på notan till dem me;o))) Sari från Jakriborg
  • Poul B
    Poul B skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    Absolut den bedste oplevelse med det Kinesiske køkken til dato.

Meget fine smagsnuancer i alle retter, og en yderst høflig og venlig betjening i behagelige omgivelser.
  • Jesper E
    Jesper E skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    Kul, annorlunda, genuin med en trevlig, varm service - som en kvarterskrog från Shanghai.
  • Christian N
    Christian N skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    "Välkommen till Malmös förta kina-restaurang", sa hon när vi steg in.
    Fick rekommendationen av pappa när vi frågade om god kina-mat. Med en rik asiatisk inredning möts man av en riktigt trevlig personal. Vi blev rekommenderade vårrularna och en soppa jag inte kan uttala namnet på.
    Helt underbar mat och som en fin touch så fick vi sitta på kuddar och blev tvugna att lämna skorna vid dörren i riktig kinesisk anda. En inte alltför dyr restaurang men väldigt prisvärt. Man kunde till och med ta en liten avec i nybyggda baren.
    En riktigt trevlig kväll! Tack.
  • David H
    David H skrev om Restaurang Kin Long Wang AB
    Det första man möts av när man satt sig ner är frågan om man vill ha te. Efter att ha svarat "ja" får man följdfrågan om man vill ha vardagste, mittimellante eller festte. Exakt vad skillnaderna mellan dessa är framgår inte riktigt.

När maten väl kommer in är det uppenbart att det rör sig om helt annan mat än vad som serveras på vad som brukar kallas kinakrog. Här är det riktiga rätter och inte det typiska västerländska "kinesiska köket". Om de verkligen är autentiska, kinesiska rätter är jag inte rätt person att avgöra men det känns som riktig mat.

Visserligen kan man få friterad banan med glass om man verkligen skulle vilja det men risdumplings med sesamfyllning är så mycket godare att man bör välja det.

Det enda tråkiga är när man får notan för te, förrätt, varmrätt, efterrätt och vin och hamnar någonstans närmare 500 kronor för en person. Men det kan helt klart vara värt att lyxa till det emellanåt om det är så bra som här.

Rådmansgatan 1, 211 46 Malmö